Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Poze si amintiri din Iasiul de altadata
Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 16, 17, 18  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Sâm 03 Dec 2005 00:55:07    Titlul subiectului: Poze si amintiri din Iasiul de altadata 5083

Am gasit pe internet aceasta fotografie care pare a fi din Iasi din Tatarasi sau Zona Industriala. Poate cineva sa-mi spuna de unde este ?
Imi cer scuze, dar nu imi amintesc de pe ce websit am gasit-o.



Line_fog.jpg
 Descriere:
Iasi, locatie necunoscuta.
Autor necunoscut. Sursa=internet.
 Mărime fișier:  33.72 kb
 Vizualizat:  de 41132 ori

Line_fog.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Noi/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 23 Oct 2006 03:49:35    Titlul subiectului: 36280

Cateva fotografii-document realizate de catre Paul van Baarle si Wim van der Ent:
- ITB V5x+V10 78+93 si Tatra T4R 219, foto: 1983, Gara Iasi, cu putin inainte de prelungirea traseului 2 spre Canta;
- ITB V5x+V10 68+133 si ?+74, foto: 1983, Pd. de Piatra (separarea de Soseaua Nationala);
- Tatra T4R 222, foto: 1983, Dacia;
- Timis 2 347+347, foto: 1983, Cuza Voda, traseul 6 (Dacia-Gara-Tg. Cucu-Bucsinescu-Baza 3);
- ITB-RATC 102+102 (vagoane realizate pe trucuri de ITB la inceputul anilor '90 de catre RATC Iasi, in cadrul sectiei 3 din Dacia), foto: 1992, Rond Canta. In stanga imaginii se observa autobuzul IK4 despre care am discutat candva pe forumul vechi (alb cu albastru, pereti capitonati), la capatul traseului 30, pe care a circulat mult timp;
- Prototipul V2A-M 350 (Azorel), in schema de vopsire originala, foto: 1992, Piata Eminescu. In stanga imaginii se observa si un troleibuz DAC 117E(A) in schema de vopsire originala. Nu pot identifica cele doua Tatre T4R.
_______________________________________________________

Edit 2010: Am repus aceste imagini pe forum folosind functia de atasare documente, intrucat site-ul De Tramherenclub a disparut odata cu reorganizarea serviciilor MSN oferite de Microsoft.



fetch.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.02 kb
 Vizualizat:  de 26807 ori

fetch.jpg



fetch_002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.97 kb
 Vizualizat:  de 26807 ori

fetch_002.jpg



Iasi mr.222 c Paul van Baarle.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.7 kb
 Vizualizat:  de 26807 ori

Iasi mr.222 c Paul van Baarle.jpg



Iasi mr.347 c Paul van Baarle.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  41.76 kb
 Vizualizat:  de 26807 ori

Iasi mr.347 c Paul van Baarle.jpg



Iasi mr.102 c Paul van Baarle.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  37.27 kb
 Vizualizat:  de 26807 ori

Iasi mr.102 c Paul van Baarle.jpg



Iasi mr.350 c Wim van der Ent.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  34.37 kb
 Vizualizat:  de 26807 ori

Iasi mr.350 c Wim van der Ent.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 1080
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 23 Oct 2006 12:46:19    Titlul subiectului: 36288

radub a scris:
ITB V5x+V10 68+133 si ?+74
68+113, nu 133. Cel mai mare numar de remorca a fost 115. Fotografia este realizata undeva in prima parte a anului 1983. Pe la sfarsitul anului si destul de mult timp dupa aceea, remorca 74 din fotografie avea numarul scris pe partile laterale catre spate, adica dupa sigla regiei, scrisa la mijlocul vagonului.
La vagonul 102+102, personal nu l-am vazut niciodata in aceasta schema, ci in cea in care apare tramvaiul 101+101 in fotografia BS. 100 si 103 aveau aceasta schema de culoare din fotografia de aici. Totusi, se vede ceva ce pare intr'adevar numarul 102. Dar de ce a fost revopsit atat de repede, asta nu stiu.
La vopsirea lui 347 in rosu, undeva spre sfarsitul lui 1984, vagonul motor 347 era altul, probabil 307, disparut in aceeasi perioada. Vagonul galben 347 a stat multa vremea in partea din spate a depoului central, printre alte Timisuri care nu circulau.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 24 Oct 2006 13:55:03    Titlul subiectului: 36320

Presupun ca Tatra din spatele V2A-ului #350 este #228. Cealalta Tatra chiar nu poate fi identificata.
Tom a scris:
Am gasit pe internet aceasta fotografie care pare a fi din Iasi din Tatarasi sau Zona Industriala. Poate cineva sa-mi spuna de unde este ?
Imi cer scuze, dar nu imi amintesc de pe ce websit am gasit-o.
Fotografia este facuta in Tatarasi, in apropierea statiei Flora cum vii dinspre Piata 2 Baieti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rodeo



Data înscrierii: 15/Aug/2006
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 24
Locație: Ramnicu Sarat

MesajTrimis: Dum 29 Oct 2006 15:34:48    Titlul subiectului: 36522

In prima poza se poate vedea fostul rond de intoarcere/cap de linie de la gara... Se vede unul din cele doua peroane semicirculare care erau in rond, jumatatea dinspre Gara. Primul (in sens anti-orar) era folosit pentru coborarea pasagerilor iar al doilea (in poza) pentru urcarea lor in tramvai. Se mai vede si turnul cu ceas al Garii, care a fost demolat la inceputul anilor '90 pe motiv ca nu facea parte din constructia originala si greutatea sa afecta structura de rezistenta a cadirii. De parca fatada-cortina cu care au imbracat cela doua cladiri laterale face parte din proiectul original.
Iar in a doua poza...off, asta chiar imi trezeste multe amintiri. Am prins ITB-urile pe linia 5 cand am inrat la gimnaziu si 4 ani le-am folosit din Alexandru in Podu Ros...Din anii '90 le-au retras si urmatorii 4 ani pana la bacalaureat am mers numai cu Timisuri. Totusi, inainte de Revolutie a fost perioada aglomeratiillor masive. La Zimbru, tramvaiele erau deja pline si in Alexandru ne chinuiam sa prindem 10cm de bara si un loc unde sa punem varful pantofului. Nu am mers niciodata pe tampoane, mi se parea prea periculos. Urma o statie atat de lunga pana in Podu de Piatra, cu o pasarela si 2 macaze, incat de multe ori, mai ales iarna, simteam ca aproape nu mai rezist si o sa dau drumul barei. De fapt am si cazut din mers o data, pe podul peste Bahlui, inainte de macazul unde se bifurca linia 5 cu 2 pe N.Iorga. Din fericire nu m-am lovit rau si am ajuns si la scoala dimineata aceea. Pe atunci caram un ghiozdan enorm, cu 6 carti, 10-12 caiete, echipament sportiv si bloc de desen format A3...cum naiba sa te strecori cu alea in tramvai?Pus de cate ori, din cauza aglomeratiei mi s-a rupt stiloul chinezesc in buzunarul de la piept de la sacou...
Totusi am iubit ITB-urile, oricat de vechi si defectuoase erau. Zgomotoase, violente in miscari, incete, neetansate, primitive dar pline de farmecul unor vremuri duse... De fiecare data cand mergeam cu ele si nu era aglomerat pretindeam ca sunt pe puntea unei salupe rapide. Hmmm...Amintiri. Si imi placea si stergatorul de parbriz manual...nu avea motoras, ci o mica manivela si vatmanul il manevra cand avea chef sa vada ceva din traseu...altfel, mergea la noroc. Incalzirea in cabina o faceau cu resouri din BCA.. Hmm, daca as putea, as cumpara un ITB numai asa, de al naibii, sa il am si sa ma plimb cu el din cand in cand.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 866
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 19 Noi 2006 11:39:40    Titlul subiectului: 38463

O poză frumoasă și aici:
http://www.nowandthen.ro/1/filarmonica.jpg



filarmonica.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  250.43 kb
 Vizualizat:  de 38098 ori

filarmonica.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 10 Ian 2007 18:17:38    Titlul subiectului: 43247

Vagonul Tatra T4R #216 fotografiat in vara anului 2001, dupa iesirea din rondul Dacia. Fotografia apartine vatmanului acestuia, care in prezent lucreaza pe T4D-ul #246.
La sectiunea "Machete ale tramvaielor..." voi posta si replica la scara a vagonului. Wink



216.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.3 kb
 Vizualizat:  de 39572 ori

216.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 1080
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Dum 14 Ian 2007 20:43:09    Titlul subiectului: 0000000000 43735

Iata o ilustrare a unui vagon V5x modificat la Iasi in 1991. El a avut numarul 91, ulterior devenind 87. El nu mai avea in fata caseta de afisare a liniei, partea din fata fiind modificata. De asemenea avea 6 ferestre in loc de 3.
Usile erau pline de sus pana jos, fara geam. A existat o remorca (91 ex 103 ex 84), cu usi pline, dar cu 3 ferestre, nu 6.
Schema de culoare era ceva de genul imaginii. Dupa 1990, toate vagoanele ITB aveau partea de jos vopsita in rosu, dar se vedeau urmele albului pe dedesubt. 91 avea insa in partea de sus o culoare spre galben.
Aceasta este o ilustrare. Poza originala nu am dreptul de a o publica nici in marime naturala, nici altfel si nu reprezinta vagonul 91 de aici.
Edit:
Iata si niste poze reale din 1982:
http://tramways-romania1982.blogspot.com/2006_11_01_tramways-romania1982_archive.html
Printre altele, remorca 77, unica in acea schema de culoare la Iasi !
Many thanks to Richard Lomas !



91(1991).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  41.91 kb
 Vizualizat:  de 39516 ori

91(1991).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 1080
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Dum 21 Ian 2007 21:35:36    Titlul subiectului: 44350

Iata si pozele comentate de mine.
Pozele (C)Richard Lomas
Click pentru situl cu pozele full-size
http://tramways-romania1982.blogspot.com/2006_11_01_tramways-romania1982_archive.html
Toate pozele care urmeaza sunt de acolo, iar drepturile apartin autorului.
Sus
Stanga
Vagonul V58 nr. 105 (ultimul venit in Iasi), pe linia 7. Acest traseu cred ca a fost infiintata dupa darea in folosinta a liniei dintre gara si Podul Ros', prin Podul de Piatra. Traseul 2 era inca prin centru, luand ulterior locul lui 7 din poza. Din 1983, 7 a fost mutat prin centru, mergand in Tatarasi. Este posibil ca initial 7 sa fi fost mutat din capatul zonei industriale in Tatarasi, dar tot prin Podul de Piatra, iar apoi mutat pe traseul pe care a mers pana in 1988.
In fotografie, mai observati linia de garare existenta la acea vreme, ca si niste Timisuri acolo, care nu par a fi in circulatie. Probabil, din prima serie 301..312, dintre care unele n'au mers nici 10000 Km.
Dreapta
Vagonul 72 si remorca 77. Iata in sfarsit si remorca 77 de care vorbeam. Schema de culoare este specifica V12, nu V5x. Banda rosie este pana sub ferestre. Mai existau si V56 asa, dar banda rosie se continua mai mult si in jos la ele. Mai observati si sistemul original de aerisire. Sa nu credeti ca geamurile se deschideau ca la automobile. Pur si simplu se scoteau Twisted Evil
N'ar fi exclus ca vagonul 72 sa fie condus de Gelu Arghir, fostul vatman al vagonului de epoca. In poza seamana destul de bine, iar dupa spusele lui a condus si acest vagon.

Jos
Stanga
O raritate in anii '80: Vagon V58 cu pantograf asimetric. Fiind in 1982, putem intelege de ce: deja Timisurile incepusera sa dea rateuri. Intr'o poza de mai sus nu prea se poate distinge pantograful de la Timisul de acolo. Oricum, dupa 1986 si cele doua vagoane AEG utilitare + vagonul de marfa 84 aveau pantograf asimetric. Remorca 59 a devenit 115 in 1983. 115 e cel mai mare numar de remorca V58. Originalul 115 a disparut in 1983. Fotografia e realizata in Podul Ros'
Dreapta
Vagonul 83 cu o remorca neidentificata, tot in Podul Ros'. Observati conditiile excelente de calatorie. Interesant este insa ca nu erau V58 cu 2 remorci, desi existau si atunci, mai ales ca linia 5 este si astazi destul de aglomerata. Pentru cunoscatori, se vad si semafoare in intersectia respectiva, astazi un haos total, fara semafoare si cu un trafic infernal. De asta simiradul nu s'a ocupat. Poate actualul primar o va face.

-------------------------------------------------------------------
Pe acelasi sit
http://tramways-romania1982.blogspot.com/2006_11_01_tramways-romania1982_archive.html
apare si vagonul Tatra 253.
Din pacate, autorul a preferat sa surprinda faptul ca vatmanul era femeie, decat vagonul (sau vagoanele). Intr'o perioada 253 a circulat cuplat cu un alt vagon, dar dupa 1983 ramasese doar suportul pentru acele arcuri care se prindeau intre vagoane. Era interesant daca in poza aparea cuplat cu alt vagon sau nu. Mai ciudat este insa ca nu a surprins Timisuri si nici V58 cu 2 remorci.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Noi/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 23 Ian 2007 00:47:47    Titlul subiectului: 44462

De asemenea, Piata Pd. Ros cuprindea 3 (sau 4?) rondulete, in interiorul unuia existand o parcare, vizibila in fotografie. Actualul rond a fost realizat in 1984, existenta sa datorandu-se construirii liniei catre CUG, care complica situatia dpdv al traficului din zona.
***
Din pacate, inca nu au aparut imagini cu linia de stocare din Tutora (anii '80), de pe partea cealalta a strazii, pe sensul catre Pd. Ros. Linia pornea din rond, capatul sau fiind langa Tehnoton.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 23 Ian 2007 23:54:25    Titlul subiectului: 44526

Fotografii alb-negru cu: Timis 2 in fata Halei Centrale, Tatra T4R si un T4D color
http://members.virtualtourist.com/vt/s/?m=6&l.q=7de80



21957-Things_To_Do-Iasi.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  41.47 kb
 Vizualizat:  de 38098 ori

21957-Things_To_Do-Iasi.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 1080
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mie 24 Ian 2007 00:12:04    Titlul subiectului: 44527

Nu stiu daca autorul pozei a vrut sa prinda tramvaiul in poza sau nu, dar intr'o poza se vede bine un Timis intr'o schema de culoare mai putin obisnuita, lipsind reclama de tigari din care deriva schema de culoare. Tramvaiul este alb in zona ferestrelor, spre deosebire de toate celelate care au fost vopsite asa. Pana la urma, si acesta a fost revopsit in schema "standard". Probabil ca daca autorul pozei nu avea nesansa sa surprinda in poza si bizonii care traverseaza neregulamentar, am fi putut vedea ca vagonul este 318.
Iata imaginea, de pe situl de mai sus
( http://members.virtualtourist.com/vt/s/?m=6&l.q=7de80 )
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Noi/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 24 Ian 2007 00:15:46    Titlul subiectului: 44529

TATRA a scris:
Timis 2 in fata Halei Centrale
Dat fiind faptul ca in imagine apare cladirea Directiei de Finante inca in constructie si avand in vedere starea vagonului, dupa RK-ul masiv facut Timis-urilor incepand cu 1996, se poate estima anul ca fiind 1996, deci este vorba despre linia 9b, Tg. Cucu-CUG 2.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 30 Apr 2007 22:33:13    Titlul subiectului: 222222222 78637

Nu credeam ca voi gasi pe net fotografie cu Tatre circuland in dubla in Iasi, dar iata:
http://www.virtualtourist.com/travel/Europe/Romania/Judetul_Iasi/General_Tips-Judetul_Iasi-BR-1.html
Inca o Tatra T4R in Piata Unirii, dar nu am reusit sa-i aflu numarul de parc.
http://www.amtuir.org/05_htu_tw_pcc/vignettes/v_pcc_t4_iasi_ta.jpg



dubla Tatra Iasi.gif
 Descriere:
 Mărime fișier:  156.09 kb
 Vizualizat:  de 38881 ori

dubla Tatra Iasi.gif



v_pcc_t4_iasi_ta.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  6.01 kb
 Vizualizat:  de 38097 ori

v_pcc_t4_iasi_ta.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 1080
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mar 01 Mai 2007 14:24:08    Titlul subiectului: 78641

In fotografie apar semafoare, ceea ce plaseaza fotografia undeva inainte de 1983. Marind imaginea, pare ca pe tramvai este un 4 cifra din mijloc. Ar putea fi unul dintre cuplurile existente pe atunci:
243+251, 245+? sau 248+247. Pentru moment mi s'a parut ca la al 2'lea vagon este cifra 7 la sfarsit dar pare a fi vestimentatia de culoare deschisa a unui pieton.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 16 Mai 2007 22:08:30    Titlul subiectului: 0000000 78953

Sa vedem cateva vagoane de mult ramase amintire.... Crying or Very sad
1. Tatra T4D #212 la Fundatie acordand prioritate unui Ikarus (presupun ca e 229 sau 233)! Ce vremuri... Rolling Eyes
Ma rog, T4D-ul 212 inca mai este, din fericire, dar ce urmatoarele sunt istorie.
2. Presupun ca este TATRA T4R #204
3. Un vagon disparut la inceputul sfarsitului Tatra T4R: #215 Cool
4. Aici chiar nu reusesc sa citesc numarul de parc, dar dupa culoare as tinde spre 268. Sau poate ma-nsel Rolling Eyes Question
5. Troleibuzul Rocar articulat #409 la Fundatie.
http://lgi.is.edu.ro/iasi/poze/page_01.htm



biblioteca%20%2001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.82 kb
 Vizualizat:  de 38635 ori

biblioteca%20%2001.jpg



2-1005045_154.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.44 kb
 Vizualizat:  de 38097 ori

2-1005045_154.jpg



3-rotationpercent20ofpercent20p1010117_205.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.89 kb
 Vizualizat:  de 38097 ori

3-rotationpercent20ofpercent20p1010117_205.jpg



4-filarmonica_06_191.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.61 kb
 Vizualizat:  de 38097 ori

4-filarmonica_06_191.jpg



5-pornire_1_107.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.92 kb
 Vizualizat:  de 38097 ori

5-pornire_1_107.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mariooo



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Noi/2017
Mesaje: 1331
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 17 Mai 2007 11:40:16    Titlul subiectului: 78974

Ikarus este 223, dupa cele 2 abtibilduri de la geamuri
Tatra este ori 254, ori 234. 204 este printre primele TATRE casate la IASI si avea numarul scris mare(a stat descompletat pe prima linie de linga cladirea mult timp..unde este acum TIMISUL 323)
Dupa casarea lui nu tin minte ca alt vagon sa-i fi luat numarul
Cel din ultima poza este 218 sau 219



iasipercent20_percent20piatapercent20unirii_146.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  66.96 kb
 Vizualizat:  de 38315 ori

iasipercent20_percent20piatapercent20unirii_146.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 17 Mai 2007 15:10:29    Titlul subiectului: 78977

In poza asta este #218, dar in ceea ce priveste poza postata de mine nu as crede ca este el sau #219.
Poate fi analizata cu vreun program de prelucrare foto ceva mai avansat si vom afla. Nu prea ma pricep la asa ceva, dar poate sa o preia cineva care sa ne ajute.
Numarul de parc #204 nu a mai fost preluat de vreun alt vagon, dar ultimele aparitii mi-l plaseaza in minte cu numere de parc cu caractere mici cum avea #234 pe laterale, caractere folosite pe GT4 acum.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 11 Sep 2007 00:25:27    Titlul subiectului: 82627

Sa lasam putin prezentul si sa ne intoarcem in timp, pana in 1900, impreuna cu Gica Petrescu: "Du-ma acasa, mai tramvai!"
http://www.esnips.com/doc/21dccfa9-f59a-494d-85c8-24e459393dd7/Istoria-tramvaiului-din-Iasi
........................................
Istoria tramvaiului iesean:
http://www.esnips.com/doc/440dc718-537a-411d-847b-6730b335cddb/1900



1900 (Medium).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.14 kb
 Vizualizat:  de 38067 ori

1900 (Medium).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 1731
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 05 Oct 2007 11:16:52    Titlul subiectului: Amintiri de la sfarsitul anilor '50 83390

Iata si niste amintiri ale mamei mele; ea a facut facultatea la Iasi intre 1956 si 1961. E posibil ca cei circa 50 de ani ce au trecut de atunci sa fi deformat unele lucruri, mai ales ca ea n-a dat nici o atentie speciala transportului in comun. Daca vreuna din afirmatiile de mai jos este falsa va rog sa ma corectati. De asemenea limbajul nu este tehnic.

Pe vremea aceea erau doar tramvaie; autobuze nu aparusera inca. Toate erau vopsite in rosu (partea de jos) si galben (nivelul ferestrelor si acoperisul). Erau paralelipipedice si nu rotunjite ca tramvaiele de astazi; erau bidirectionale si la cap de linie vatmanul isi lua o manivela cu care conducea tramvaiul si se muta la celalalt post de conducere (probabil descrie un tip de vagon similar cu AEG-ul restaurat din ziua de azi).

Erau 4 linii: 1, 'linia de Copou'; 2, 'Pacurari'; 3, 'Tatarasi'; 4, 'Sararie'. Unele linii (in special linia 3) urcau pante mari; se spune ca in anumite cazuri cand vatmanul nu putea sa urce panta mai dadea jos din calatori si ii astepta sus in varful dealului. Linia de Sararie era cu un singur fir.

Vagoanele nu aveau sisteme de incalzire; vatmanul statea intotdeauna in picioare cand conducea. Podeaua era cu sipci de lemn. Accesul in tramvaie se facea prin niste usi glisante actionate manual de calatori; desi interzis unii calatori mai sareau din mers, mai ales la baza pantelor cand se mai reducea viteza. Vatmanii erau fara exceptie barbati.

Tramvaiele aveau toate taxatoare, intotdeauna o femeie. In acei 5 ani au fost doua sisteme: unul in care taxatoarea se plimba printre calatori si unul cu taxatoare la un fel de pupitru langa usa de acces in vehicul. Biletele nu erau taiate individual ca acum ci veneau pe niste role. In mediul studentesc circulau multe bancuri pe seama taxatoarelor; unii studenti incercau sa se fofileze de la plata biletului; cateodata taxatoarea iti lua sapca din cap (la baieti) sau cursurile de sub brat si nu ti le dadea inapoi pana nu plateai biletul. Un banc destul de comun era sa-i spui saracei femei: 'Dar dumneata cand erai studenta plateai biletul?'

Pe vremea aceea nu existau abonamente; toata lumea se urca in tramvai cu moneda marunta pregatita pentru bilet; nu exista vreun deficit de moneda metalica pe atunci.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 06 Oct 2007 20:17:40    Titlul subiectului: 83443

Fotgrafii pe cand Tatrele T4R dominau parcul de vagoane din Iasi. Aici apare vatmanita tramvaiului #240 (T4R). A lucrat initial pe #258, apoi pe T4D-ul #237, dupa care revine pe T4R.
....................................................................
Numarul 16 afisat langa tabla de traseul indica tura pe care se afla vagonul si nu numarul de traseu al acestuia, numarul fiind afisat in casuta de deasupra cabinei (cazul de fata traseul 1).



DSC07351.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  102.37 kb
 Vizualizat:  de 37868 ori

DSC07351.JPG



DSC07353.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.02 kb
 Vizualizat:  de 37865 ori

DSC07353.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 06 Oct 2007 20:29:22    Titlul subiectului: 83446

TATRA T4R #238 in rond Copou, cam in urma cu 20 de ani.


DSC07350.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.5 kb
 Vizualizat:  de 37862 ori

DSC07350.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Noi/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 07 Oct 2007 21:27:44    Titlul subiectului: 83481

O scurta intoarcere in timp...

Dupa ce luna trecuta caravana filmului Calatoria lui Gruber a poposit in Gara Itcani din Suceava (vezi articolul din 12 septembrie 2007, publicat in Monitorul de Suceava) pentru a filma cateva secvente din actiunea desfasurata de fapt la Iasi, in anul 1940 (Gara Iasi fiind in reparatii, a trebuit gasita o cladire cat de cat asemanatoare), firul povestii a continuat cu adevarat la Iasi, zona Filarmonicii devenind astazi platou de filmare. Inca de acum 2 luni s-a pus problema utilizarii tramvaiului de epoca, astfel ca astazi s-a intors si el putin in timp. Desigur, apare o mica eroare, intrucat in 1940 vagoanele de acest tip aveau deja infatisarea data de inginerul Dorogan (dupa ce in 1913 fusesera inchise peroanele, iar la finele anilor '20 trecusera prin modernizarea inginerului Huhulea). Filmarile in Iasi se desfasoara in perioada 4-10 octombrie, fiind utilizate si alte zone precum Rapa Galbena si Bolta Rece.

Cateva imagini:



untitled1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.25 kb
 Vizualizat:  de 37808 ori

untitled1.jpg



untitled2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.46 kb
 Vizualizat:  de 37808 ori

untitled2.jpg



untitled3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.04 kb
 Vizualizat:  de 37808 ori

untitled3.jpg



untitled4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  137.96 kb
 Vizualizat:  de 37808 ori

untitled4.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Bogdan A.



Data înscrierii: 14/Noi/2007
Ultima vizita: 18/Noi/2017
Mesaje: 70
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 14 Noi 2007 20:04:34    Titlul subiectului: 84781

Imi cer scuze daca sint offtopic, e primul meu post pe forumul acesta si a fost determinat de curiozitatea pe care o simt de fiecare data cind nimeresc in acel tramvai (sau sint mai multe?) care contin(e) imagini de epoca lipite in interior, impreuna cu unele comentarii uneori inspirate, alteori cam trase de par...
Din cauza ca nu am timpul necesar sa fac citeva ture cu tramvaiul/-iele cu pricina pentru a studia indeaproape fiecare fotografie, arunc intrebarea aici: exista cumva vreo locatie pe net de unde aceste poze se pot viziona in liniste pe monitorul calculatorului? Dincolo de interesul tehnic pe care-l simt pentru tramvaiele vechi, ca si de dorinta de a revedea tramvaiele pe care abia le mai tin minte din copilaria mea (acele ITB-uri rosii, ca niste jucarii, care saltau de-ti venea rau de mare peste sinele denivelate din Iasi), ma intereseaza si ceea ce este pe linga tramvaie, locurile in care acum se inalta blocuri impersonale si care, din fotografii, degaja un parfum deosebit...
Deci am vreo sansa sa gasesc undeva imaginile din tramvaie, postate pe net, pentru a le privi mai pe indelete?
Imi cer inca o data scuze pentru eventualul offtopic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 17 Dec 2007 01:07:09    Titlul subiectului: 85819

Cateva capturi din niste filmulete gasite pe net. Ufff, vremea de mult apusa a Tatrelor pe Copou!!! Crying or Very sad
In ordine:
Prima imagine: T4R 258, 264, 256, 252.
A doua imagine: T4D 272, T4R 210, T4D 244, T4R 215
Locatie: statia FILARMONICA MOLDOVA

In ultima poza, Tatra T4R in statia Hotel Moldova. Circula si tramvaiul 9...



T4R.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.66 kb
 Vizualizat:  de 37250 ori

T4R.JPG



T4R + T4D.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.35 kb
 Vizualizat:  de 37246 ori

T4R + T4D.JPG



iasi12_614.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  14.5 kb
 Vizualizat:  de 37160 ori

iasi12_614.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 16, 17, 18  Următoare
Pagina 1 din 18

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community