Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Proiectele primariei - sectiunea STB (RATB). Propuneri
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Mihai
Vizitator






MesajTrimis: Lun 28 Noi 2005 11:12:29    Titlul subiectului: tht 56237

Planul Jica a fost facut de niste japonezi special pentru Bucuresti in martie 2000 iar acum primaria vrea sa preia ideile formulate acolo pentru ca si-au dat seama ca nu au alta solutie la traficul din capitala.
Il cunoasteti?
http://www1.pmb.ro/pmb/primar/transport_urban.pdf
Sus
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Lun 28 Noi 2005 13:08:16    Titlul subiectului: 56238

Documentul a fost elaborat in 2000 si astazi sintem in 2005: Bucurestiul a evoluat enorm, cu nevoile si modurile de deplaser cu tot. Nu mai este 100% de actualitate acest raport.
De unde la Semanatoarea in 2000 era desertul tatarilor, in 2005 sint numai sedii de firme: este un singur exemplu care arata cum evolueaza in cîtiva ani fluxul deplasarilor...
Planul este destept, dar are totusi o buba mare, care a mai aparut si la Basescu primar: sa dubleze neaparat metroul Nord-Sud cu o linie de suprafata. Japonezii ne propun tramvai (Sf-Vineri - Unirii - Universitate - Romana - Dorobanti - Aurel Vlaicu - Baneasa). Basescu voia troleibuz. Eu vreau inca un metrou, dar aerian, ca sa il vada expertii urmatori si sa nu mai vrea sa puna inca o linie de nu stiu ce pe acelasi traseu.
Daca este asa de incarcata axa Nord-Sud, de ce nu amelioreaza frecventa metroului existent? Trei sau patru rame Bombardier in plus or sa coste mai putin decat ditamai linia de tramvai sau de troleibuz...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Dum 15 Ian 2006 15:01:04    Titlul subiectului: 57751

Nu cred ca linia de metrou ajunge de exemplu in Pajura, unde ajunge troleibuzul. Eu as fi facut troleibuz si din tramvaiul 45. Despre 97 nu stiu, ar fi fost o idee sa-l duca pana la Piata Presei sau macar sa prelungeasca tramvaiul pana la capatul lui 97.
Asa ca treaba cu troleibuzul scos de pe Grivitei mi se pare o prostie, daca o face. Dar de la videni ma astept la orice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Vizitator







MesajTrimis: Dum 15 Ian 2006 15:07:18    Titlul subiectului: 57752

Ar fi buna transformarea lui 105 in troleibuz si numit 81.A fost candva troleibuzul 81 la Piata presei libere.ce misto ar fi sa il bage pe 81 pe traseul lui 105,iar de la piata presei libere sa il duca pana la Padurea Baneasa(si ar disparea si 148).Dar sa fie suficiente troleibuze.Si 112 ar fi bine sa il transforme in troleibuz,insa 112 mai mult nu vine.
Sus
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 15 Ian 2006 15:08:43    Titlul subiectului: 57753

Și mie mi se pare o prostie... Dar 97 dus la P-ța. Presei ar însemna rețea izolată, ca cea din Berceni (și iară nu ar fi bine). Dar cum la Primărie se gândește doar cu fundul și cu buzunarul...ne putem aștepta la orice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Joi 26 Ian 2006 17:19:27    Titlul subiectului: 'op'jjyj 58044

Ziua, 25 ian 2006
Videanu baga eurobondurile in strazi
Primaria Capitalei va investi peste 760 de milioane de euro in modernizarea strazilor si a liniilor de tramvai * Unele lucrari sunt noi, pentru altele s-au cheltuit bani si in mandatul trecut * Imprumuturile municipalitatii ii "indatoreaza" pe bucuresteni pe 20 de ani
Asa cum ne "ameninta" de un an, primarul general al Bucurestilor va investi masiv in infrastructura orasului. Criticat de noi anul trecut pentru ca nu a inceput lucrarile programate - pasajul Basarab si modernizarea scolilor -, fiind nevoit sa reporteze sute de milioane de euro in bugetul de anul acesta, iata ca Adriean Videanu va cere, in sedinta de maine a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, OK-ul pentru cheltuirea a peste 760 de milioane de euro. Banii vor intra in modernizarea sistemului rutier si a retelei de tramvai. Reamintim ca municipalitatea s-a imprumutat anul trecut cu 500 de milioane de euro (emisiunea de obligatiuni municipale), si mai are credite externe de 405 milioane de euro (de la BERD, BEI si Banca Mondiala) pentru proiecte aflate in derulare sau in intarziere. In total, 905 milioane de euro, suma pentru care bucurestenii vor ramane indatorati circa 20 de ani. Cu dobanzile de rigoare.
Incepem "lista de preturi" cu bulevardele Regina Elisabeta si Mihail Kogalniceanu, care vor fi din nou reparate si modernizate, dupa ce specialistii Primariei Capitalei au ajuns la concluzia ca starea tehnica a acestora este sub nivelul corespunzator arterelor care traverseaza centrul orasului. Consilierii municipali vor avea de aprobat indicatorii tehnico-economici ai acestei investitii in valoare de 8,5 milioane de euro. In lungime de 1500 de metri si o latime de 14 metri, la care se adauga trotuarele de cate 5-6 metri cu o pista de un metru pentru biciclisti, cele doua bulevarde aflate unul in prelungirea celuilalt (Regina Elisabeta - de 700 m - si Kogalniceanu - de 800 m) au fost reparate si modernizate in anul 2002, pe timpul fostului primar general Traian Basescu. Municipalitatea intentioneaza sa reia operatiunea, de data aceasta pe mult mai multi bani.
580 de milioane de euro pentru intrarile in oras si pasaje
Un alt proiect de hotarare cuprinde documentatiile tehnico-economice ale mai multor lucrari de modernizare ce vor fi executate pe "arterele de penetratie, strapungeri, supralargiri si pasaje rutiere si pietonale". Iata care sunt acestea, pastrand denumirea din document: "Strapungere Bd. N. Grigorescu - Splai Dudescu", investitie in valoare de 32,6 mil. euro (119 mil. RON); "Intregire Splai Unirii-zona Bd. Marasesti-Hanul lui Manuc"- mmm.. oportunitati pt noi linii , 25,4 mil. euro (93 mil. RON); "Penetratie si racord Splaiul Unirii-Autostrada Bucuresti-Constanta", valoare 68 mil. euro (241,6 mil. RON); "Penetratie Splai Independentei-Ciurel-Autostrada Bucuresti-Pitesti" - poate o sa se mai elibereze bd. Iuliu Maniu, valoare 290,2 mil. euro (1,07 miliard RON); "Penetratie Prelungirea Ghencea-Domnesti", 21,9 mil. euro (73 mil. RON); "Supralargire Sos. Pipera", valoare 7,7 mil. euro (28,2 mil. RON); "Supralargire Gh. Ionescu Sisesti - Ion Ionescu de la Brad", valoare 22,1 mil. euro (80,4 mil RON); "Strapungere Nitu Vasile" - asta ce o mai fi ??? 470.890 euro (1,7 mil. RON); "Supralargire C-tin Brancoveanu" - wweeee, 1,35 mil. euro (4,8 mil. RON). La capitolul imbunatatirea conditiilor de circulatie pe pasaje sunt incluse lucrari in valoare de 16,4 mil. euro (60 mil RON) la Pasajul D-na Ghica - unde e pasajul D-na Ghica???, de 44,4 mil. euro (160 mil. RON) la Pasaj Eroilor - unde e pasaj eroilor???, de 13 mil. euro (46,5 mil. RON) la Pasajul Bucur Obor, precum si de 13 mil. euro (47 mil. RON) la Pasajul Muncii.
Pe o alta "lista de cheltuieli" intra modernizarea intersectiilor, a echipamentelor si constructiilor pentru dirijarea si sistematizarea circulatiei, in valoare de 20 mil. RON.
Linii de tramvai de 160 milioane de euro
O alta reparatie stradala, denumita pompos "reabilitare unica", a fost luata in calcul de specialistii municipalitatii si va fi supusa aprobarii consilierilor generali. Este vorba de 1175 metri din Bd. Marasesti, mai precis portiunea cuprinsa intre Parcul Carol si Splaiul Unirii, dar numai pe o singura banda/sens, la care se adauga inlocuirea a 2,8 km de cale de rulare a tramvaiului si tot atata retea de contact. Valoarea totala a investitiei este evaluata la 9,6 milioane de euro, iar lucrarile trebuie terminate in 12 luni.
Acelasi proiect de hotarare cuprinde documentatiile tehnico-economice pentru mai multe lucrari de modernizare a retelei de tramvai a RATB, cu finantare din bugetul Capitalei. Asa arata lucrarile intr-o prezentare succinta:
  • Sos. Chitila, de la Bucurestii Noi la Str. Mezes - 14,1 mil. euro (52 mil. RON); - welcome back tramvai 45 Smile
  • Sos. Progresul intre intersectia Sos. Viilor-Str. Dr. Istrate si Str. Razoare - 15,2 mil euro (54,4 mil. RON); - asta inseamna "la revedere tramvai pe viilor-t.vladimirescu-panduri?
  • Sos. Mihai Bravu si Calea Vacaresti, de la Calea Vitan la BIG Berceni - 37,6 mil. euro (138 mil. RON);
  • Bd. N. Titulescu de la Bd. Al. I. Cuza la Str. Mexic - 14 mil. euro (51,4 mil RON);
  • Bd. I. Mihalache, Str. Buzesti, Str. Polizu, Calea Grivitei, Bd. Ghe. Duca, Bd. Al. I. Cuza, Sos. N. Titulescu, Bd. Banu Manta - 15,6 mil. euro (57 mil. RON); - tramvai pe polizu si banu manta??? cineva nu isi face treaba calumea Smile
  • Str. Iacob Felix, de la intersectia cu Bd. I. Mihalache pana la intersectia cu Sos. N. Titulescu - 11,5 mil euro (42,3 mil. RON);
  • Calea Vacaresti, Bd. Tineretului, Bd. Dimitrie Cantemir intre P-ta Sudului si Str. Halelor - 7,8 mil. euro (29 mil. RON). - aici sunt pe dinafara total
La acelasi capitol sunt cuprinsi indicatorii tehnico-economici ai inlocuirii pieselor de cale de rulare a tramvaielor: 23,6 mil euro (86,6 mil. RON) pentru 3,9 km linie de tramvai, aparate de cale - 57 schimbatori simpli si 14 traversari. Modernizarea Autobazei Ferentari costa 12,4 mil. euro (45,5 mil. RON) iar cea a Autobazei Alexandria - 13,9 mil. euro (50,8 mil. RON), ambele cuprinzand achizitionarea a cate 200 de autobuze. - cine zicea ca or sa fie mercedesuri in ferentari s-ar putea sa aiba dreptate
Conducerea municipalitatii cere si aprobarea suplimentarii cu 9,7 mil. euro a investitiei "Modernizarea retelei de tramvai in zona de sud-vest a municipiului Bucuresti", respectiv de la 126 mil. euro - cat reprezinta contractul de imprumut incheiat cu Banca Europeana de Investitii, din care 63 mil euro finantare externa si 63 mil. euro din bugetul Capitalei - la 137 mil euro. In expunerea de motive, primarul general Adriean Videanu justifica cererea de suplimentare prin extinderea lucrarilor pe o lungime de aproximativ 30 km, astfel ca in total vor fi reabilitati 105,5 km retea de tramvai.
Magda SEVERIN
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
falizwim



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2013
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel

MesajTrimis: Joi 26 Ian 2006 20:12:02    Titlul subiectului: Bucuresti (medium, large sau extra-large) ? 58053

Conform stirilor PRO-TV de astazi seara, orasul Bucuresti se va extinde in sud-est pana la Dunare, prin "Bariera" Oltenita (astazi - inca oras separat cu acest nume).
Cand va veni si (cel putin) o linie de tramvai de la Dambovita la Dunare Question Laughing
Aeroportul International se va muta de la Nord la Sud (adica la "noul" Centru).
Apropo, se repeta povestea cu Piata Garii Centrale Question

_________________
ENG(tram)=ROM(vai)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2006 16:54:20    Titlul subiectului: jyyjyj 58258

Spicuiri din http://www.pmb.ro/BrosuraPrimariaCapitalei.pdf: (care nu am mai aparut prin alte articole)

"Modernizarea liniei de tramvai 16 pe Bd. Basarabia, Calea Calarasi, cu realizarea noii bucle a retelei de tramvai de la Sfânta Vineri"

Dezvoltarea urbanistica „Izvor”
Proiectul are ca scop satisfacerea cerintelor obiective ale orasului de revitalizare a zonei din jurul cladirii Parlamentului. In acest scop, pentru realizarea noului Centru al Capitalei, Municipalitatea va dezvolta în aceasta; zona un mare pol urban.
Intregul ansamblu va fi alcatuit din patru zone distincte si va fi traversat de un mare bulevard („Bulevardul Uranus”), în lungime totalã de 1,5 km, urcând de la Podul Hasdeu pâna la Bulevardul G. Cosbuc cu cca 18 metri diferenta de nivel
.
Citat:
Dezvoltarea urbanistica „Izvor”
Nu prea imi imaginez cum ar veni asta, decat daca ar merge pe actuala trasa a str. Uranus pana in 13 Septembrie, dupa aia drept inainte prin curtea din spatele Palatului Parlamentului pana la intersectia str Izvor/B.P.Hasdeu/bd. Natiunile Unite.. faptul ca ar trece prin curtea Palaltului Parlamentului te cam pune pe ganduri daca o sa se realizeze intr-adevar sau nu...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
weeping_eye
Vizitator






MesajTrimis: Mar 07 Feb 2006 11:27:42    Titlul subiectului: 58285

Citat:
Penetratie Prelungirea Ghencea-Domnesti
Poate largire si eventual semafoare la intersectia cu centura!
Oare de ce nu termina proiectul de ramas neterminat de a face o legatura intre Doamna Ghica si Delfinului?
Poate vor face pasaj la Doamna Ghica, desi nu prea vad cum din cauza dealului!
E o mare problema pe strada care coboare de la Mariott catre Hotel Parliament! Sus e lata si se ingusteaza brusc, la fel se intimpla si la capatul celalalt! E o aberatie! Sper sa rezolve problema cit de repede!
Sus
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Vin 10 Feb 2006 01:41:40    Titlul subiectului: 58325

weeping eye a scris:
Oare de ce nu termina proiectul de ramas neterminat de a face o legatura intre Doamna Ghica si Delfinului?
Poate vor face pasaj la Doamna Ghica, desi nu prea vad cum din cauza dealului!
La pag.13 din documentul http://www.pmb.ro/BrosuraPrimariaCapitalei.pdf apare asa:
Proiectul consta in realizarea de legaturi între principalele artere ale orasului, [...]:
[...]- Pasaj suprateran Doamna Ghica –
Sos. Colentina;
- Artera D-na Ghica – Bd. Chisinau;
Deci sunt in plan... dar am vazut ca artera d-na Ghica - bd. Chisinau nu apare in articolele din presa cu privire la cheltuirea banilor din eurobonduri&co...

In articolul asta sunt date si duratele pt modernizarea fiecarui tronson...
Romania Libera...
Liniile de tramvai din 15 zone ale Capitalei vor fi modernizate Luni 06 Februarie 2006
In cursul acestui an, pe langa lucrarile de reparare a strazilor principale din Capitala, va fi demarat un amplu proiect de modernizare a liniilor de tramvai. Este vorba despre liniile din 15 zone pentru modernizarea carora se vor cheltui peste 460 de milioane de euro.
Consilierii generali au aprobat, la ultima sedinta, documentatia tehnico-economica a proiectului care face parte din strategia municipalitatii de a oferi bucurestenilor conditii mai bune de calatorie cu mijloacele de transport in comun. Proiectul care va incepe anul acesta continua programul de modernizare a infrastructurii retelei de tramvai in zona de sud-vest a Bucurestiului, finantat printr-un imprumut de la Banca Europeana de Investitii. Pana acum, s-au modernizat aproape 100 km de cale simpla de linii de tramvai si metrou usor.
"Starea actuala a infrastructurii retelei de tramvai, afectata de vechime, solutii tehnice constructive depasite, cu cheltuieli de intretinere si de exploatare deosebite, impune o actiune urgenta, de modernizare a infrastructurii cu performante superioare, bazata pe solutii moderne, cu efecte durabile si vehicule performante si eficiente din punct de vedere energetic", se arata in expunerea de motive la proiectul de hotarare aprobat de consilierii generali. Specialistii care au intocmit studiile de circulatie si urbanism au recomandat modernizarea infrastructurii liniilor de tramvai din administrarea RATB.
Inceperea lucrarilor va transforma in santier o buna parte a Capitalei si va crea probleme cetatenilor care folosesc respectivele rute ale tramvaielor pentru a se deplasa. Modernizarea a fost programata sa dureze intre patru si 24 de luni, in functie de zona afectata. Numai ca edilii nu pot garanta ca vor termina proiectele la timp, asa cum se intampla la multe dintre lucrarile la infrastructura. Aceasta inseamna ca bucurestenii trebuie sa se inarmeze cu multa rabdare si sa caute alte mijloace de transport cat timp cele incluse in proiect nu vor mai putea fi utilizate. Dupa terminarea lucrarilor, edilii le promit ca se va reduce zgomotul produs de tramvaie, va creste viteza de deplasare pe anumite portiuni de drum si se va circula in conditii civilizate la fel ca pe liniile deja modernizate cum ar fi 41 si 35. Inca nu au fost stabilite perioadele in care se va intrerupe circulatia pe liniile care vor intra in lucru. Edilii urmeaza sa organizeze licitatiile pentru desemnarea firmelor care se vor ocupa de lucrari.
- Linia de tramvai de pe Soseaua Mihai Bravu - de la Calea Vitan la Bucur Obor: 42 milioane de euro - 9 km - noua luni
- Linia de tramvai de pe strada Aviator Serbanescu - de la Soseaua Pipera la DN 1: 26 milioane de euro - 5,6 km - opt luni
- Linia de tramvai de pe Bd. Barbu Vacarescu - de la Soseaua Pipera la Soseaua Stefan cel Mare: 30 de milioane de euro - 6,5 km - noua luni
- Extinderea liniei de tramvai pe Bd. Dimitrie Pompei - intre Platforma Pipera si Bd. Barbu Vacarescu: 14 milioane de euro - 3 km - cinci luni uau... i didn't see this coming...
- Linia de tramvai de pe Calea Calarasi si Bd. Corneliu Coposu - intre Bd. Chisinau si Sf. Vineri: 35 de milioane de euro - 8,8 km - zece luni
- Linia de tramvai de pe Bd. Basarabiei -intre Piata Muncii si Faur: 38 de milioane de euro - 8 km - 12 luni
- Linia de tramvai de pe strada Armand Calinescu - de la strada Vasile Lascar pana la Calea Mosilor: 7 milioane de euro - 1,5 km - patru luni
- Linia de tramvai de pe Bd. Bucurestii Noi - de la Laromet la Soseaua Chitila: 22 milioane de euro - 4,8 km - opt luni
- Linia de tramvai de pe Bd. Ion Mihalache - intre Soseaua Chitila si Piata Victoriei: 41 milioane de euro - 8,8 km - unsprezece luni
- Linia de tramvai de pe strada Liviu Rebreanu - intre Bd. 1 Decembrie 1918 si Bd. Camil Ressu: 27 milioane de euro - 5,7 km - opt luni
- Linia de tramvai de pe Bd. Lacul Tei - intre strazile Maica Domnului si Doamna Ghica: noua milioane de euro - 1,9 km - cinci luni
- Linia de tramvai de pe Bd. Chisinau - intre Bd. Nicolae Grigorescu si Soseaua Pantelimon: noua milioane de euro - 1,9 km - cinci luni
- Linia de tramvai de pe Bd. Pache Protopopescu, Soseaua Iancului, Soseaua Pantelimon, Granitul: 57 milioane de euro - 12 km - 18 luni
- Linia de tramvai de pe Calea Serban Voda, Bd. Gh. Sincai, Nerva Traian: 30 de milioane de euro - 6,4 km - noua luni
- Linia de tramvai de pe Bd. Th. Pallady - de la Complexul RATB Titan pana la Bd. Marasesti: 74 milioane de euro - 15,7 km - 24 de luni.

Alte chestii interesante de pe site-ul primariei:
In proiectul de buget 2006:
la Program investitii 2006-2009 - Infrastructura transport urban: ( http://www1.pmb.ro/pmb/buget2006/buget2006_proiect/proiect_buget-9b.pdf ) apare:
-linie de troleibuz pe cal. Vacaresti, bd Tineretului, bd. Dimitrie Cantemir, intre p-ta Sudului si str. Halelor; linie troleibuz: 10,8km; nr staii: 17; investitie programata pt anul 2006 (12 luni)
-modernizare autobaza Alexandria: nr autobuze: 200; investitie programata pt 2006-2007 (18 luni)
-modernizare autobaza Ferentari: nr autobuze: 200; investitie programata pt 2006-2007 (18 luni)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Vin 17 Feb 2006 13:05:28    Titlul subiectului: 58466

Febra exproprierilor
Proprietarii de terenuri si imobile vor putea fi expropriati fara sa mai fie intrebati daca vor * Hotararea instantelor va fi posibila doar dupa ce Consiliul General al Municipiului Bucuresti va declara utilitatea publica a terenurilor sau cladirilor * Largirea unei artere de circulatie pe traseul Palatul Parlamentului - Piata Victoriei se va lasa cu demolari * Constructiile ce vor trebuie rase de pe harta Bucurestiului se afla abia in stadiu de evaluare * Cladirile de patrimoniu vor fi doar mutate * Municipalitatea nu cunoaste cu precizie daca noua artera va descongestiona intr-adevar traficul prin centrul orasului, existand doar sperante si presupuneri
Intre Palatul Victoria si Palatul Parlamentului va exista o legatura directa, mai precis o sosea lata de 24 de metri, cu doua benzi pe sens, acestea fiind despartite pe mijloc de calea de rulare a tramvaiului. Lungimea totala a soselei este de 1,5 kilometri, costul investitiei ridicandu-se de 650 miliarde lei, fiind suportata in totalitate de la bugetul local al municipiului. "Avem bani din taxe si impozite locale precum si anumite sume ramase de anul trecut, de la reabilitarea unor strazi" a explicat provenienta resurselor financiare pentru largirea arterelor, directorul Directiei Transporturi si Drumuri din Primaria Capitalei, Gheorghe Udriste.
Proiectul vizeaza exproprieri masive ale unor imobile proprietate personala, cladiri apartinand primariei, dar si altele de patrimoniu. Pentru protejarea acestora din urma este posibila o tehnologie avansata de mutare a lor pe role. Programul de largire a respectivelor strazi a fost aprobat ca investitie, urmand sa fie organizate licitatii pentru consultanta, proiectare si executie. "Deocamdata am inceput identificarea imobilelor care vor fi expropriate sau mutate, urmand ca apoi sa ne ocupam de consultanta, proiectare si executie", a mai declarat Udriste. Potrivit viceprimarului general al Capitalei, Razvan Murgeanu, la elaborarea proiectului s-a tinut cont de faptul ca unele dintre constructiile de patrimoniu sunt atat de degradate, incat restaurarea lor nu mai este posibila si nici nu se justifica.
Primeaza interesul urbei
Cel putin primarul general, cat si primarii de sector au ajuns la o concluzie comuna, aceea ca traficul in oras a devenit un infern. Solutiile viabile si la indemana ar fi, pe langa largirea arterei ce uneste Piata Victoriei de Podul Izvor, demararea urgenta a constructiilor la Pasajul Suprateran Basarab si rezolvarea problemei parcarilor. Un necesar minim pentru punerea in aplicare a acestor proiecte este de 2,8 miliarde de euro, municipalitatea dispunand pana in prezent de 1,2 miliarde euro (din credite externe si emisiunea de obligatiuni municipale). Oricum, pana la inceperea lucrarilor, preconizate pentru aceasta vara, in privinta lagirii strazilor dintre Piata Victoriei si Podul Izvor, primaria se va confrunta cu un alt val de proteste din partea locuitorilor acestor zone, care cel putin in prezent sustin ca nu au fost anuntati oficial despre un asemenea proiect. Este de notorietate indarjirea cu care locuitorii din zona Titulescu se impotrivesc constructiei Pasajului Basarab, care le va trece la nivelul ferestrelor. Pentru a-i linisti, edilii i-au asigurat ca lucrarile vor fi demarate incepand din zona Grozavesti, astfel incat mizeria si blocarea traficului rutier sa-i deranjeze pe cei de pe Titulescu decat la sfarsit, pe o perioada de patru - sase luni. Chiar daca unora nu le convine, in urma noilor reglementari primeaza interesul urbei in fata celui al cetateanului. O intrebare totusi persista. De ce ditamai artera tocmai de la Parlament la Guvern? Oare studiile evidentiaza faptul ca intr-adevar circulatia prin centrul Capitalei va fi astfel decongestionata.
Pentru ca Magheru/Balcescu/Bratianu sunt bara la bara de dimineata pana seara.. la nivelul asta de trafic e normal sa existe o ruta paralela alternativa...Procedurile legale de expropriere
Proprietarii de terenuri si imobile vor putea fi expropriati. Din pacate, legea nu-i intreaba pe acestia daca vor sa fie sau nu expropriati, indiferent de compensatiile primite din partea municipalitatii, oferindu-le doar cateva cai de atac prin care pot trage cel mult de timp. Hotararea instantelor de a-i expropira pe bucuresteni este posibila doar dupa ce Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) a declarat utilitatea publica, lucru care nu s-a intamplat inca. Deocamdata, edilul-sef a dispus formarea unei comisii care sa efectueze cercetarea prealabila si sa propuna inscrierea lucrarii in planurile urbanistice si de amenajare a teritoriului. Aceasta cercetare va stabili daca exista elemente care sa justifice interesul local, avantajele economico-sociale, ecologice sau de orice alta natura, care sustin necesitatea lucrarilor si nu pot fi realizate pe alte cai decat prin expropiere. La sfarsitul cercetarii prealabile, comisia va inainta un proces-verbal consiliului local pentru aprobarea utilitatii publice. La aceasta ora, comisia instituita de primarul general se afla abia in stadiul identificarii proprietatilor particulare vizate. Ceva mai incolo este asteptat si un studiu de fezabilitate, care sa ateste faptul ca proiectul va descongestiona intr-adevar centrul capitalei intr-o proportie semnificativa. Altfel spus, s-a cam pus carul inaintea boilor.
Proceduri peste proceduri
Proprietarii vor fi notificati individual in legatura cu propunerile de expropiere a imobilelor, putand face intampinare in termen de 45 de zile de la primirea acesteia. Primarul general va primi si inregistra intampinarile, consemnand pretentiile proprietarilor. Intr-un alt termen de 30 de zile, intregul dosar va fi inaintat CGMB, care va dispune infiintarea unei noi comisii pentru solutionarea intampinarii. Aceasta trebuie sa aiba in componenta trei specialisti in domeniul de activitate in care se realizeaza lucrarea de utilitate publica, trei proprietari de imobile din zona in care se afla imobilele propuse pentru expropiere, alesi prin tragere la sorti dintr-o lista de minimum 25 de proprietari, si din primarul general al Bucurestiului. Comisia va lucra sub conducerea unui delegat al CGMB, ca presedinte. Din comisie nu pot face parte proprietarii imobilelor ce urmeaza a fi expropriate, rudele si afinii lor pana la al patrulea grad inclusiv, si persoane ce detin functii in administratia publica locala sau centrala si care au interes in executarea lucrarilor, precum si membrii comisiei care au declarat utilitatea publica.
Exproprierea cu forta
Expropriatii si expropriatorul se pot intelege si pe cale amiabila asupra modului de transfer al proprietatii, cat si al cuantumului si naturii despagubirii, fara a se declansa procedura de expropiere prevazuta in Legea nr. 33/1994.
Daca nu sunt multumiti de hotararea comisiei, proprietarii o pot contesta la Curtea de Apel in raza careia se afla situat imobilul, in termen de 15 zile de la comunicare si fara taxe.
Daca au fost intrunite toate conditiile cerute de lege, instanta urmeaza sa se pronunte in legatura cu cuantumul despagubirilor, hotararea putand fi atacata conform legii. Pentru stabilirea despagubirilor, instanta va constitui o comisie de experti compusa dintr-un expert agreat de instanta, unul desemnat de expropiator si un al treilea din partea persoanelor supuse expropierii. Despagubirea se compune din valoarea reala a imobilului si din prejudiciul cauzat proprietarului sau altor persoane indreptatite. Valoarea la care vor ajunge despagubirile nu va putea fi mai mare decat pretentiile expropriatului, dar nici mai mici decat oferta expropriatorului.
Primaria va fi obligata sa dea case
In cazul exproprierii cladirilor cu destinatie de locuinta, evacuarea persoanelor care le ocupa in mod legal, in calitate de proprietari sau chiriasi, cu contract legal de inchiriere, nu se va putea face decat prin asigurarea de catre expropriator a spatiului de locuit, la cererea acestor persoane. Numai ca municipalitatea n-are de unde face rost de respectivele locuinte, fondul locativ fiind aproape inexistent la ora actuala.
In lipsa acordului partilor, plata despagubirilor va fi stabilita de catre instanta, proprietarii urmand a fi evacuati oarecum cu forta. Expropierea propriu-zisa va fi efectuata in mai putin de 30 de zile de la data ramanerii definitive a hotararii. Sa mai adaugam ca toate cheltuielile efectuate pentru realizarea procedurilor de expropiere si retrocedare, inclusiv inaintea instantelor judecatoresti, vor fi suportate de catre expropiator.
Asa ca, termenul de a incepe lucrarile, pentru largirea arterei dintre Guvern si Parlament, in vara acestui an, pare realizabil, daca se va gasi si vointa politica.
Videanu vrea sa modifice legea
Chiar in aceste zile, primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, a solicitat o intalnire cu primarii de sector, prefectul Bucurestiului, Mioara Mantale, si cu ministrul administratiei si Internelor, Vasile Balaga, pentru a incerca modificarea Legii nr. 247/2005 - reforma in domeniul proprietatii. Edilul-sef doreste eliminarea catorva articole, care lasa loc la interpretari. In cazul in care acestea nu vor fi "ajustate", riscam sa ramanem, in cel mai scurt timp, fara parcuri si sa asistam neputinciosi la tentativele de decongestionare a traficului in zona centrala. Spre exemplu, pentru parcuri sau terenuri si imobile aflate in zona de extindere a unor strazi, proprietarii sa fie despagubiti conform legii. Mai multe proiecte de anvergura ale primariei se lovesc insa de refuzul unor proprietari de a intelege pe cale amiabila si interesul urbei. Municipalitatea nu dispune insa, de fondurile si spatiile necesare aplicarii unei astfel de politici, in cazul unor lucrari de anvergura.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Ian/2024
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 17 Feb 2006 14:31:54    Titlul subiectului: 58478

E clar ca e nevoie de strazi mai largi si e un lucru bun ca se incearca asta; dar daca nu se va rezolva problema parcarilor, degeaba vom avea 2 benzi pe sens, ca una va fi ocupata de masini parcate; un lucru bun ar fi introduxcerea liniei de tramvai, poate se va reface si legatura intre 13 Septembrie si pod Izvor
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 17 Feb 2006 19:06:46    Titlul subiectului: 58491

Se precizează că noua stradă va avea linie dublă de tramvai... deci putem spera la un 3. P-ța. Presei-Expoziției-Ion Mihalache-Victoriei-Plevnei-Izvor-13 Septembrie-Ghencea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Vin 17 Feb 2006 21:58:58    Titlul subiectului: 58498

Solutia cea mai buna pentru reducerea traficului: o retea de transport urban demna de acest nume.

Asta nu inseamna doar sumedenie de trasee de metrou, tramvai, troleibuz si autobuz. Inseamna si prioritate la semafoare pentru vehiculele de transport in comun, coridoare rezervate pt autobuze si troleibuze, biletul de baza valabil 1 ora pe toate liniile, vehicule moderne si confortabile, frecvente bune etc...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Sâm 18 Feb 2006 00:30:28    Titlul subiectului: 58509

Mi-am făcut azi ceva timp și am lecturat documentul de pe situl Primăriei. Cred că în loc de 2008, trebuia trecut 2018 sau mai sigur 2028.
E scris pentru a induce opinia "am planuri, am valoare, votați-mă că-s ăl mai tare". Numai însumînd termenele de execuție pentru toate modernizările de tramvaie depășim binișor 2010. E de văzut cît se va realiza pînă în 2008. Pasajul D-na Ghica - Bd. Chișinău mi se pare cel mai SF dintre toate proiectele de acolo.

Cred că se va trage tare cu liniile legate de pasajul Basarab. Adică Văcărești - Mihai Bravu - Ștefan cel Mare - Titulescu (nici vorbă de linie pe Banu Manta.) și restanța Trafic Greu - sau Panduri.

M-a încîntat ideea cu Bd. Uranus. Nu e pe aliniamentul fostei străzi Uranus(care era oblică și ieșea la Podul Izvor) - și nu cred să fie croit doar pentru a mai apărea vreo 30-40 de vile în zonă. Nu se precizează însă nimic despre o extrem de necesară linie de tramvai pe acolo.

Atîta vreme cît 5 și 16 pleacă ambele de la Km 0, unirea lor pe Dimitrie Pompei - Barbu Văcărescu este inutilă și generatoare de interminabile ambuteiaje. Și așa, intersecția cu Șoseaua Pipera e destul de păcătoasă. Încă o linie de tramvai ar pune capac.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Mai/2022
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Sâm 18 Feb 2006 12:04:57    Titlul subiectului: 58525

Nu cred ca 16 va ajunge sa intoarca la Aeroportul Baneasa, ci 36. Ceea ce, daca nu ma insel, Bogdan, chiar tu propusesei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Sâm 18 Feb 2006 14:21:11    Titlul subiectului: 58530

Cum spune andrei si cum am vazut in Olanda, se poate implementa un sistem separat de semaforizare pentru transportul in comun, care are prioritate. Asta trebuie coroborat cu separarea prin borduri a benzilor pentru transportul in comun.
_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Sâm 18 Feb 2006 14:25:45    Titlul subiectului: 58531

Cred ca a existat un proiect de asa ceva in Bucuresti. La Universitate si cel putin pana la Piata Kogalniceanu existau niste semafoare mici, sub cele normale. Tot ce stiu de ele este ca pareau sa aiba aceeasi functionare cu cele normale, pana cand n'au mai functionat deloc si apoi au disparut. Banda de transport in comun este comuna cu cea de jeepuri, masini decapotabile si de curse, plus pentru virajul la dreapta la intersectii, desi teoretic nu ar fi asa.
Daca se separa prin borduri, e o problema. Defectarea unui vehicul paralizeaza circulatia transportului in comun. Daca bordurile sunt prea mici, jeepul se urca pe ele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DanCld



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Mai/2007
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Sâm 18 Feb 2006 15:27:46    Titlul subiectului: 58532

ManAndCat a scris:
Banda de transport in comun este comuna cu cea de jeepuri, masini decapotabile si de curse, plus pentru virajul la dreapta la intersectii, desi teoretic nu ar fi asa.
S-a incercat, cel putin in Dr. Taberei si Militari, delimitarea cu linie continua a unei benzi speciale pentru transportul in comun. Lipsa de locuri de parcare in proximitatea pietelor sau in zonele cu multe blocuri a condamnat aceasta initiativa la esec. Iar in centru, pe Kogalniceanu si Elisabeta, suprafata carosabila este pur si simplu prea ingusta - troleibuzele nu incap pe banda lor - adica de ce sa le condamn, si eu daca ma pun pe centrul benzii, imi mai raman maxim 20cm de ambele parti ale masinii, adica o lungime de palma. Si nu am jeep Twisted Evil Pana acum am "supravietuit" cu oglinzile intregi, dar sunt sigur ca au fost multe accidente din aceasta cauza.
ManAndCat a scris:
Daca se separa prin borduri, e o problema. Defectarea unui vehicul paralizeaza circulatia transportului in comun. Daca bordurile sunt prea mici, jeepul se urca pe ele.
Nu e numai asta. Bordurile sunt puse din 2 motive mari - (1) regularizarea apei pluviale (directionarea ei spre rigole) si (2) cand mergi cu masina sa nu iti fie "prea usor" sa te sui pe trotuar. Azi am luat un bidon gol de 5l de apa (culcat, nu "in picioare") pe sub masca, si a ramas blocat in scut, necesitand o indepartare "manuala" in pozitia "4 labe". Morala intamplarii ar fi ca niste borduri separatoare pe Elisabeta m-ar trimite saptamanal la politie/casco/service pentru inlocuirea barei din fatza (plastic-plastic.. dar...) Mad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Sâm 18 Feb 2006 23:58:42    Titlul subiectului: 58551

icsilviu a scris:
nu cred ca 16 va ajunge sa intoarca la Aeroportul Baneasa, ci 36. Ceea ce, daca nu ma insel, Bogdan, chiar tu propusesei acest lucru.
...așa este, dar fără legătura directă Piața Delfinului - D-na Ghica - Lacul Tei, 36 nu ar fi o linie de inel exterior, ci doar una cu un traseu extrem de sinuos. Iar dacă se face metroul 1 Mai - Otopeni via Băneasa, s-ar putea să nu mai fie atît de utilă.

Cineva care stă prin zonă mi-a spus că străzile Gara Herăstrău și Dimitrie Pompeiu sunt mereu foarte aglomerate. Trec foarte rar pe acolo, așa că nu știu cît credit pot să dau acestei informații.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Mai/2022
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Dum 19 Feb 2006 11:56:37    Titlul subiectului: 58553

Chiar si cu acest traseu sinuos, linia 36 mi se pare mult mai buna decat liniile 5 si 16 care au traseu in forma de L. Si de asemena nu vad cu ce ar deranja linia de metrou spre Otopeni linia lui 36 in conditiile in care aceasta o sa plece de la Gara de Nord. Poate linia de autobuz 205 o sa dispara, si nu liniile de tramvai 5 si 36.
Tocmai au anuntat la ProTV ca noul bulevard Uranus va avea sigur linie de tramvai dubla si va fi gata peste 3 ani. Din pacate insa vestea nu este la fel de buna si pentru parcul Izvor care va fi inghitit de un nou centru de afaceri sau comercial.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Joi 23 Feb 2006 13:10:29    Titlul subiectului: 58637

Unde se va situa bulevardul Uranus?
Dacă iei harta și pui rigla între ciotul rămas din fosta stradă Uranus și Podul Hasdeu, obții cu o bună aproximație traseul. În teren, va trece prin curtea imensă a Casei Poporului, al cărei gard va fi mutat ceva mai aproape de edificiu.
Vechea stradă Uranus ieșea - mergînd oblic peste Casa Poporului - direct la Podul Izvor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Lun 27 Feb 2006 09:44:09    Titlul subiectului: 58724

Cotidianul,
Bulevard de lux pentru Casa Poporului si Catedrala Neamului
Antoaneta Etves, Oana Munteanu
Uranus, asa se va numi noul bulevard in care Primaria Capitalei va investi 2.200 de milioane de euro si pe care va incepe sa-l construiasca in primavara acestui an in apropierea Palatului Parlamentului. Proiectat pe o lungime de 1,5 km, bulevardul va porni de la Podul Hasdeu pina la Bulevardul George Cosbuc, va avea patru benzi de circulatie, dar si linii de tramvai. Construirea sa este vazuta de reprezentantii Primariei Bucuresti drept cea mai eficienta metoda de a descongestiona traficul din partea de nord pina spre centru. Viceprimarul Razvan Murgeanu sustine ca bulevardul Uranus ar trebui sa devina un al doilea bulevard Magheru.

Primarul Videanu vrea sa construiasca un nou centru al Bucurestiului in spatele Casei Poporului, chiar linga locul in care va fi ridicata Catedrala Mintuirii Neamului. Lucrarile pentru noul bulevard, numit Uranus, vor incepe in primavara, concomitent cu celelalte proiecte de dezvoltare ale Capitalei.
Municipalitatea vrea sa faca un nou centru al Capitalei in apropierea Casei Poporului. Legatura dintre actualul Palat al Parlamentului, dar si Catedrala Mintuirii Neamului ce va fi ridicata si partea de nord a Bucurestiului se va face prin noul bulevard numit Uranus. Proiectat pe o lungime de 1,5 km, bulevardul va porni de la Podul Hasdeu pina la bulevardul George Cosbuc.
Uranus, al doilea Magheru
Practic, va fi o continuare la largirea arterei de circulatie Buzesti-Berzei-Vasile Pirvan-Pod Hasdeu. Va avea patru benzi pentru masini si linie de tramvai.
“Strapungerea se va face de la Podul Hasdeu pina la bulevardul George Cosbuc prin curtea Parlamentului. Se va descongestiona traficul, iar conducatorii auto vor economisi bani, pentru ca nu vor mai ocoli atit”, spune Razvan Murgeanu, viceprimarul Capitalei. Totodata, autoritatile vor ca acest bulevard sa devina un al doilea Magheru al Bucurestiului. “Acest proiect are ca scop revitalizarea zonei prin formarea unui nou pol urban. Proiectul prevede dezvoltarea unui ansamblu de functii comerciale, culturale, multimedia si de birouri care sa preia o parte din presiunea de pe actualul centru al Bucurestiului”, spune Gheorghe Udriste, director al Directiei Transporturi, Drumuri si Sistematizarea Circulatiei din cadrul Primariei Bucuresti. Intregul proiect va costa municipalitatea 2.200 de milioane de euro. “Se va reamenaja toata zona incepind de la mobilierul urban pina la peisajul vegetal”, spune Murgeanu.
Santier pentru patru ani
Pe de o parte, specialistii spun ca acest proiect va strica peisajul Bucurestiului. “Casa Poporului este singura cladire scoasa in evidenta prin rama urbanistica in care se incadreaza. Strapungerea acestei rame va strica toata frumusetea zonei. Toate aceste proiecte schimonosesc Bucurestiul”, spune Artur Silvestri, director general al Institutului National de Consultanta Imobiliara.
Potrivit lui Razvan Murgeanu, proiectele de dezvoltare a Bucurestiului vor incepe concomitent si vor fi finalizate in 2009. Pe de alta parte, arhitectii spun ca autoritatile au un program haotic de dezvoltare a Bucurestiului. “Inceperea simul-tana a proiectelor de infrastructura rutiera va duce la crearea unui haos in trafic. Ca, de exemplu, Pasajul Basarab si Podul Grant. Daca lucrarile vor incepe in acelasi timp, Bucurestiul va fi impartit in doua. Ele trebuie facute pe rind”, spune Daniela Placintescu, arhitect urbanistic. •
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Mar 28 Feb 2006 00:26:31    Titlul subiectului: Bucuresteni - vi se pregateste ceva.. se intoarce10 58759

Evenimentul Zilei,
27 Februarie 2006
Orasul SF al lui Videanu
Dolores Benezic
Primarul Capitalei viseaza trenuri suspendate pe perna magnetica, aeroporturi noi, zgarie-nori si rhododendroni in loc de corcodusi.
Un tren suspendat care sa faca legatura, pe linie magnetica, intre Piata Victoriei si terminalele Aeroportului “Henri Coanda”. asta e ultimul vis al primarului Videanu, dupa ce a avut o intalnire cu niste japonezi care i-au prezentat proiectul.
“Imi place ideea de mor! E extraordinar, va inchipuiti? Sa faci chek-in la Piata Victoriei, sa-ti lasi bagajele si sa te sui in tren fara grija, apoi sa cobori la aeroport, unde te duci direct la avion. Asa se intampla la Tokyo!”, a povestit recent Videanu, infierbantat de idee.
Visul lui Videanu se transforma in cosmarul nostru, cand continua cu planurile:
“Din pacate, trenul magnetic se va suprapune, la un moment dat, cu linia 41, cam de la 1 Mai pana la Piata Presei si, n-am ce face, va trebui sa desfiintez linia 41!”. In popor, dupa o asemenea poveste ti se raspunde cu calm: “Si cand te-ai trezit, se facuse ziua!”. Noroc ca totul se petrece la nivel declarativ.
Demolarea liniei 41 si farfuriile zburatoare
Pentru ca, pana sa ajunga sa faca chek-in deasupra guvernului, bucurestenii se bucura zilnic de unicul proiect dus pana la capat de primarul Basescu. Tramvaiul rapid 41 a fost modernizat in 2002, cu sase milioane de euro.
Desi controversat, 41 transporta zilnic peste 120.000 de calatori, vine la interval de trei minute si circula cu 22 km la ora. E cea mai rapida cale din Ghencea pana in nord, la Casa Presei. Pe langa performantele virtuale ale trenurilor suspendate ale lui Videanu, 41 ramane singurul lucru concret care functioneaza, deocamdata, intr-un trafic vesnic blocat. De la concretizarea lui in Bucuresti, totul a ramas inghetat in proiect.
Intr-un an de mandat, Adriean Videanu a reusit doar sa adune povesti frumoase despre lucruri ce sunt la fel de indepartate de urbea noastra prafuita, precum luna de pamant. Edilul ar putea sa ne spuna, cu acelasi succes, despre cum vom face naveta pe Luna, dupa ce primaria va termina de construit parcari sublunare pentru navele spatiale pe care ni le putem cumpara pe credit in urmatorii trei ani, cat mai tine mandatul dumnealui.
Gradinile suspendate ale primarului
Daca sunteti nemultumiti, asadar, de traficul infernal, de gropile din bulevarde, de cainii care musca, de praful de pe strazi, de lipsa de locuinte, de facturile mari la incalzire, va propunem o gura de aer rarefiat in orasul virtual al primarului Videanu.
Chek-in! In groapa cascata intre santierul Bibliotecii Nationale si blocul Connex va creste un “up town” cu zgarie-nori si gradini suspendate, pe nume Esplanada. Va costa 650 de milioane de euro si va fi un “nou pol de dezvoltare, ce muta presiunea de pe Centrul traditional al orasului”, zice primarul.
Un frate mai mic al Esplanadei rasare mai sus pe Dambovita, se cheama Splay Center si costa 350 de milioane de euro. Altul si mai sus, chiar pe locul maidanului care acum se cheama Parcul Izvor, inglobeaza viitorul Bulevard Uranus, viitoarea Catedrala si, in general, cu 2,2 miliarde de euro, intruchipeaza viitorul pe care multi dintre noi nu mai speram sa-l apucam.
Aeroport in Sud si port la Dunare
Tot vizionare, dar deocamdata fara bugete estimate, sunt: aeroportul international din sud si continuarea canalului Dambovita - Dunare, astfel incat Bucurestiul sa aiba si barci cu vele, nu numai trenuri pe perna magnetica. “Municipalitatea va incuraja dezvoltarea spre sud a orasului, iar construirea unui aeroport aici va atrage investitori si va contribui la dezvoltarea acelei infrastructuri necesare extinderii viitoarei metropole”, motiveaza Videanu.
Pasaje, parcaje, strapungeri si rhododendroni
Se vor reconfigura si largi noi bulevarde, vor fi sapate pasaje subterane pentru zone aglomerate, cum ar fi Eroii Revolutiei, Doamna Ghica-Colentina. Vor fi strapungeri si legaturi intre zone de interes, cum ar fi: Autostrada Bucuresti-Pitesti si Bucuresti-Constanta. 22 de terenuri abia asteapta sa fie sapate ca sa gazduiasca parcari pe mai multe niveluri subterane. Nu vor scapa nici copacii de pe marginea drumurilor. In locul lor vor fi plantati rhododendroni, niste plante vesnic verzi, care cresc in padure.
Sistem geospatial de e-government
Bomboana de pe coliva e “sistemul geospatial de e-government”, care va permite cetateanului sa ceara, din fata laptopului de acasa, informatii si acte de la primarie. Tastati www.pmb.ro si vi se trimite acasa certificatul de urbanism, autorizatia de constructie, informatii despre stadiul unor lucrari etc.
Fara spaga, fara coada, fara fite de functionari nemultumiti. Nu-i asa ca e frumos? E, acum e timpul sa faceti chek-out si sa va treziti. Traiti in continuare in Romania!
Are planuri de 5,7 miliarde de euro si numai trei ani la dispozitie
Proiectele pe care primarul Videanu nu osteneste sa le prezinte, pentru transformarea Bucurestiului intr-o metropola, insumeaza investitii de 5,7 miliarde de euro.
O suma fabuloasa daca e sa calculam ca, in ultimii ani, primaria a imprumutat cateva sute de milioane de euro de la banci si a mai facut o emisiune de obligatiuni in valoare de jumatate de miliard de euro, dar nici zece la suta din bani nu s-au cheltuit. In-vestitiile merg greu, din cauze pur dambovitene, ce par sa nu aiba nicio tangenta cu puterea de a visa a primarului.

----------------------------
Nu cred ca avem de ce sa ne facem griji... sunt prea SF proiectele, Bucurestiul e deja indatorat, e prea scurt timpul pentru a face rost de bani si facut proiectul etc... iar viitorul mandat al lui Videanu imi pare a fi sub semnul intrebarii...

Pasajul de la Eroii Revolutiei o sa fie (of... oare cand?) un pasaj pietonal, intre statia de metrou, nou infiintata statie de tramvai din mijlocul intersectiei si cimitirul Serban Voda (trotuarul adica)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 28 Feb 2006 14:14:46    Titlul subiectului: 58771

Îi recomand d-lui Videanu o linie de tramvai, tren sau metrou până la Otopeni...e mai ieftin decât un tren pe pernă magnetică... și capacitatea de transport e aceeași. Dacă viitorul tren magnetic suprapune linia 41, înseamnă că Videanu ori e prost, ori nu cunoaște Bucureștiu! Asta ar însemna un ocol pentru respectivul vehicul, deoarece linia ar putea fi trasă pe traseul P-ța. Victoriei- Aviatorilor (bulevard care nu e prea circulat)-Șos. Kiseleff apoi suspendat deasupra DN1.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
Pagina 1 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community