Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Proiectele primariei - sectiunea STB (RATB). Propuneri
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mar 23 Apr 2019 08:04:33    Titlul subiectului: 200393

E o idee destul de bună, cu mențiunea să nu se aglomereze stațiile prea tare. Cu venirea noilor tramvaie, sigur vor trebui lungite stațiile ca să poată intra mai multe vehicule într-o stație, plus că tramvaiele circulă cam aiurea, vin multe odată și 20 de minute nu mai vine nimic. Băgăm și autobuzele în stații, ai o frecvență mai bună, dar stația e prea plină de tramvaiele care vin multe odată și autobuze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 23 Apr 2019 08:20:41    Titlul subiectului: 200396

Ideea este buna pana la un punct. Traseele de autobuze ar trebui reconfigurate. De exemplu, 335 vine de pe Iancului, face drapta pe Sos. Mihai Bravu si abia la intersectia cu Ferdinad ar putea, teoretic sa intre pe culoarul unic.

Problema trebuie studiata serios. Nu poti pur si simplu sa zic, gata de maine autobuzele circula pe culoarul unic. Trebuie sa se vada daca este o masura buna sau nu.

Pana nu se fluidizeaza intersectiile, ideea nu se poate aplica.

Iar refugiile de statie, pentru liniile de tramvai, dupa modernizarile din 2007 sunt inguste (de exemplu cele de pe Mosilor, Colentina, Stefan cel Mare, Mihai Bravu, etc). Refugiile de statie, de pe Calea Rahovei sunt mult mai late si mai lungi.

Cei de la PMB ies cu declaratii optimiste la TV. Problema trebuie studiata de catre specialistii in trafic. Avem oare asa ceva ?

Mai ales ca sunt doar 50 km de linie de tramvai separata recent de trafic (prin instalarea garduletelor).

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mar 23 Apr 2019 08:30:26    Titlul subiectului: 200399

Specialiștii în trafic sunt doar pe hârtie cei din ADTPBI, care anunță bombe de genul modificării masive a liniilor de tramvai, dar nu pun nimic în practică (Slavă Domnului!). Ei se ocupă și de studiile din trafic, nu doar de transportul în comun.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 23 Apr 2019 13:43:05    Titlul subiectului: 200401

Tocmai de aceea nu m-as grabi cu introdusul autobuzelor pe culoarele unice de tramvai. O alta problema este viteza de deplasare a tramvaiului, chiar daca este pe culoar unic si cea a autobuzului.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Mar 23 Apr 2019 14:14:00    Titlul subiectului: 200402

Citat:
[b]
Sorin Chiriță, city managerul Capitalei: “Codul rutier nu permite acest lucru. Am făcut demersuri de nenumărate ori nu am primit niciun răspuns. Ați văzut că se adună la intersecții 3-4 autobuze, nu pentru că pleacă unul după altul, ci pentru că sunt în intersecția mai aglomerată”

Sigur, primaria nu e in stare sa elibereze statiile autobuzelor de masini parcate si lanseaza scenarii de Jules Verne pentru pensionarii care mai cred in visul atomic din anii '50. Cred si eu ca nu se modifica legislatia pentru ca autobuzele sa faca slalom intre benzi. In orase cu transport functional pietonii, adica oamenii, au spatiu. In Penitenciarul Megalomaniacal Bucuresti, automobilele fac legea, restul nu conteaza. Singurii beneficiari ai pseudo-transportului in comun sunt pensionarii, pentru ca e gratis. Daca activitatea asta ar avea un substrat economic si nu politic, s-ar numi transport public, insa se merge pe premiza ca oamenii activi au automobil, sau cel putin asta reiese privind orasul din perspectiva turistica.
Bucurestiul are o acuta lipsa de viziune si va ramane asa foarte multa vreme, chiar luand in calcul dublarea vehiculelor STB. Peste Bucuresti, in Romania se face politica fara administratie iar economia e la negru, totul este impotriva omului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 23 Mai 2019 07:53:14    Titlul subiectului: 200882

La dat din gura, cei de la PMB sunt campioni.
Cica o sa avem 100 de tramvaie noi, 130 de autobuze electrice si reabilitarea cailor de rulare ale tramvaielor, inclusiv bulevardul Basarabia Laughing

Termen ? 2030 Laughing

Articolul se gaseste aici.

Citat:
Capitala va avea 100 de tramvaie moderne noi și 100 de autobuze electrice

Locuitorii Capitalei vor circula în cel mult doi ani cu 100 de tramvaie moderne și 100 de autobuze electrice, la care se vor adăuga alte 230 de tramvaie și autobuze hibrid, a declarat, miercuri, Aura Răducu, director al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI), într-o conferință de profil.

„Prima urgență este dezvoltarea flotei și achiziționarea de noi echipamente. Prin Programul Operațional Regional (POR), anul trecut în iunie am depus proiecte pentru 100 de tramvaie de peste 36 de metri lungime, față de 27 de metri cum sunt cele din prezent, deci cu o capacitate mai mare. Sunt în licitație. Sperăm să se termine cât mai repede această licitație și în doi ani să avem aceste 100 de tramvaie moderne, dotate cu toate sistemele moderne de transport", a spus ea, potrivit Agerpres.

De asemenea, tot prin POR s-a propus achiziționarea a 100 de autobuze electrice, pentru care a fost lansată licitația.

„Totodată, de la bugetul de stat, prin programul de mediu, am propus și s-a aprobat, în decembrie, achiziționarea a 100 de troleibuze și a 130 de autobuze hibrid. Troleibuzele hibrid vor avea 20 de kilometri autonomie, adică de pe fir vor mai circula încă 20 de kilometri independente, cu baterie, astfel încât să aibă flexibilitatea de a intra în noile cartiere care se dezvoltă. Toate aceste patru tipuri de vehicule sunt în licitații și sperăm anul acesta sau chiar până în septembrie să se încheie contractele de achiziționare", a precizat Răducu.

Pasul următor este dezvoltarea infrastructurii, a continuat reprezentanta asociației.

„Singurul proiect în fază avansată este reabilitatea unei distanțe de 1,2 kilometri pe bulevardul Timișoara de linie de tramvai. Se pregătește reabilitarea pe bulevardul Basarabia și mai sunt în pregătire încă 15 kilometri de linii de tramvai. Dorința noastră este ca, până în 2030, să avem 35 de kilometri noi de linii de tramvai", potrivit lui Răducu.

Aceasta a arătat, totodată, că intenția este ca liniile de tramvai să ajungă până la localitățile din jur.

„Dorim să revitalizăm centura de cale ferată drept un tren urban, așa cum există în toate capitalele din UE. Colaborăm cu Ministerul Transporturilor și cu CFR, astfel încât să se poată realiza în primul rând stații, iar punctele roșii sunt stații noi pe care trebuie să le realizăm. Avem un model de stație și urmează să discutăm cu autoritățile locale pentru realizarea lor. Există ruta Gara de Nord - Pantelimon - Obor, pe care o putem folosi deja, având în vedere dezvoltarea urbanistică considerabilă a Bucureștiului și a Ilfovului", a continuat Răducu.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 23 Mai 2019 08:15:54    Titlul subiectului: 200887

Nu e niciun Bulevard Timișoara în proiect de reabilitare, e vorba de Vasile Milea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 23 Mai 2019 11:22:51    Titlul subiectului: 200888

Cum bine zicea colegul @guest, cei de la PMB sunt campioni la dat din gură, se pregătesc să achiziționeze 100 de autobuze pe GNC. Iată un articol pe această temă:
https://www.economica.net/100-de-autobuze-cu-gaz-in-bucuresti_169067.html
Citat:
Pe lângă licitațiile lansate până acum pentru înnoirea flotei STB, Primăria Capitalei are în vedere și achiziția a 100 de autobuze cu gaz natural comprimat (GNC). Pentru acestea se caută soluții de aducere în depouri și de amplasare a stațiilor de alimentare necesare, spune Aura Răducu, director al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (ADITPBI).

În prezent, ADITPBI realizează un studiu pentru introducerea acestor autobuze de anul viitor, a explicat Aura Răducu, directorul Asociației, în cadrul unei conferințe de profil la Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București (CCIB).

Potrivit acesteia, se caută soluții la problemele cu aducerea autobuzelor GNC în depouri și amplasarea stațiilor de alimentare.

De altfel, Capitala a și fost "curtată" de două companii, care și-au testat autobuzele alimentate cu gaz pe linia 336 ce leagă zona Universitate de cartierul Militari.

Este vorba despre modelele Mercedes Benz Citaro NGT și Iveco Urbanway CNG
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 24 Mai 2019 13:58:13    Titlul subiectului: 200901

Vad ca nu spun nimic despre troleibuze.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Iun 2019 07:33:46    Titlul subiectului: 201062

Vesti noi despre viitoarele licitatii. Din pacate nici o veste despre troleibuze. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Surpriză mare pentru bucureșteni! Ce va achiziționa STB

Vești bune pentru toți bucurețtenii. Directorul general al STB, Andrei Creci, a făcut marele anunț. Primăria Municipiului București derulează simultan patru licitații de achiziție pentru Societatea de Transport București (STB). Se vor achiziționa 100 de tramvaie, 130 de autobuze hibride, 100 de autobuze electrice și cel puțin 100 de autobuze pe gaz.

"Trec un pic în revistă ceea ce se dorește să se facă în anii următori: pentru prima oară, se derulează în mod simultan nu mai puțin de 4 licitații, proceduri de achiziție la Primăria Municipiului București, iar principalul beneficiar va fi STB și implicit cetățenii Bucureștiului - este vorba de achiziția a 100 de tramvaie de 36 de metri, ceea ce ar fi nemaipomenit pentru orașul acesta, de 130 de autobuze hibride, de 100 de autobuze electrice, și în curând de cel puțin 100 de autobuze pe GNC - gaz natural comprimat. Astea sunt niște proiecte care vor aduce, cu siguranță, în următorii ani, un transport public decent în oraș și cu această ocazie sperăm noi ca și traficul să fie un pic eliberat de presiunea care există acum", a afirmat Andrei Creci.

Reprezentantul STB a opinat că pentru a-i descuraja pe bucureșteni să folosească automobilul, Societatea de Transport trebuie să ofere condiții de călătorie optime, nu doar decente.

"Proiectele STB și ale acționarului său, adică a Municipiului București, în anii care urmează, sunt salutare, și pentru prima oară vreau să vă anunț că Primăria nu numai că are încredere în administrarea transportului public în București, dar și investește sumele necesare pentru a merge transportul public în București, pentru că ce își dorește STB și Primăria este ca cetățeanul să fie descurajat în a merge cu autoturismul personal și încurajat în a lua autobuzul, troleibuzul sau tramvaiul. Dar pentru asta trebuie să i se ofere condiții nu numai decente, ci condiții bune, condiții optime de transport", a apreciat Andrei Creci.

Acesta a susținut că mijloacele de transport în comun vor fi dotate cu wi-fi și USB, deoarece călătorii sunt din ce în ce mai pretențioși.

"Toate mijloacele de transport în comun vor trebui să aibă aer condiționat, toate mijloacele de transport în comun vor avea wi-fi, USB, pentru că lumea se modernizează și se face din ce în ce mai pretențioasă, lucrurile sunt din ce în ce mai subtile și nu mai este de ajuns în secolul nostru, în anul 2019, doar să vină autobuzul la timp, ci și el trebuie să ofere condițiile cele mai bune pentru a merge cu el", a afirmat directorul STB.

El a amintit că Societatea de Transport București înregistrează deficit de șoferi și de vatmani și a invitat doritorii să participe la târgul de joburi care are loc miercuri la Gara de Nord, în cadrul expoziției feroviare InfraTRANS 2019.

"Rămânem poate cel mai mare angajator la nivelul acestui oraș și aștept pe toată lumea să ne viziteze standul la târgul de joburi de mâine, pentru că avem nevoie și de șoferi, și de vatmani, și de personal muncitor", a încheiat directorul STB.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mie 05 Iun 2019 09:58:54    Titlul subiectului: 201069

Traducere: va fi anulată cea de troleibuze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Joi 06 Iun 2019 10:52:24    Titlul subiectului: 201078

Teoretic, autobuzele electrice pot inlocui troleibuzele, e o ipoteza.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 10 Iun 2019 22:29:57    Titlul subiectului: 201127

Este o mica problema. Gabriela Firea a recunoscut ca Primaria Capitalei este in faliment. Si atunci, de unde bani pentru toate aceste proiecte ? Laughing

Articolul se gaseste aici.

Citat:
Nicușor Dan, intervenție la Primăria Capitalei. Ce soluție îi propune Gabrielei Firea

Nicușor Dan a ieșit la atac după ce Gabriela Firea a declarat că Primăria Capitalei este în faliment. Acesta susține că singura soluție pentru evitarea falimentului este o restructurare la sânge a cheltuielilor municipalității.

Nicușor Dan precizează, într-un comunicat, că, la momentul aprobării bugetului Primăriei Capitalei pe 2019 (23 aprilie 2019), a atras atenția că veniturile sunt mult supradimensionate., pentru că estimarea pentru veniturile proprii ale municipalității (toate veniturile mai puțin cotele defalcate din impozitul pe venit), 3,5 miliarde lei, era de 10 ori mai mare decât media veniturilor proprii ale ultimilor trei ani.

Documentul intern al Primăriei Capitalei din iunie 2019 arată că Primăria Municipiului București estimează că nu va încasa cel puțin 35% din veniturile estimate, adică cel puțin 2,37 miliarde lei, menționează el.

„Prezentarea de date oficiale, vădit false, reprezintă o bătaie de joc la adresa bucureștenilor. În data de 30 mai Consiliul General a votat, la propunerea primarului, o rectificare bugetară în care reconfirma venituri totale de 6,8 miliarde lei. Peste câteva zile, printr-un document intern se arată că cel puțin 2,37 miliarde lei nu se vor încasa. Nu se cunoștea informația asta în 30 mai când s-a rectificat bugetul?", adaugă Nicușor Dan, potrivit news.ro.

El spune că vrea să demonteze o minciună pe care primarul Firea o prezintă public de săptămâni încoace.

„Spune că explicația situației financiare dezastruoase a municipalității vine din cotele defalcate pe venit, mai mici decât în anii precedenți. (...) Primăria a primit cu doar 0,46 miliarde lei mai puțin în 2019 decât în 2018. Diferența până la 2,37 miliarde lei pe care primăria spune că nu le va încasa reprezintă 1,91 miliarde lei. Recunoscând că nu poate încasa 35% din venituri, primăria recunoaște că a umflat artificial bugetul cu 1,91 miliarde lei. Singura soluție pentru evitarea falimentului este o restructurare la sânge a cheltuielilor primăriei. Dacă cheltuielile vor continua în ritmul de până acum, falimentul este inevitabil", încheie Nicușor Dan.

Primarul general, Gabriela Firea, a declarat, vineri, că primăriile au bugetele mult mai mici decât li s-a promis la începutul anului, aflându-se într-un "faliment nedeclarat". Firea spus că s-a ajuns să nu poată fi asigurată funcționarea curentă, iar facturile sunt ținute neînregistrate pentru a nu se intra pe arierate.

"Am vorbit cu doamna prim-ministru, am anunțat această situație și la Biroul Permanent Național și s-a promis o întâlnire săptămâna viitoare cu doamna premier și cu domnul ministru de Finanțe. La această oră se desfășoară o discuție tehnică la Ministerul de Finanțe, cu doamna secretar general și administratorii primăriilor. Situația este gravă, mă preocupă mai multe acest subiect pentru că, dacă intră Primăria Capitalei în incapacitate de plată, scade automat ratingul de țară și s-ar putea să ajungem la Consiliul Monetar", a mai declarat Firea.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 13 Dec 2019 14:04:38    Titlul subiectului: 204443

Primarita Gabriela Firea se tot bate cu pumnul in piept si ne abureste ce a facut ea pentru transportul in comun.

Va invit sa urmariti un filmulet sa vedeti ce proiecte are Bangladesh pentru imbunatatirea transportului in capitala lor: https://www.youtube.com/watch?v=iuUQJheFdug

O sa vedeti ca la noi sunt vorbe (de doi lei) in timp ce la ei, se cauta solutii concrete pentru cresterea mobilitatii populatiei.

Degeaba cumperi autobuze turcesti, daca acestea stau blocate in trafic este egal cu ZERO.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Feb 2020 13:25:58    Titlul subiectului: 205457

Un articol in ziarul Libertatea, despre ce firma este responsabila cu PUZ-ul sectorului 1. Acesta se gaseste aici.

Citat:
Tenor fără Conservator și arhitect fără Arhitectură. Cum a ajuns o firmă privată, deținută de un teolog, să decidă cum o să arate Bucureștiul

Primăria sectorului 1, condusă de Dan Tudorache, a făcut cadou, fără licitație, Planul Urbanistic Zonal (PUZ) al întregului sector unei firme private, Vego, pe motiv că ”e gratis”. Firma este condusă de un teolog și tenor pe nume Virgil Profeanu, care lucrează și cu marii dezvoltatori. Locuitorii îl acuză pe patron că vrea să construiască blocuri printre case, zgârie-nori, drumuri de mare viteză, să transforme o parte din Pădurea Băneasa în parc și zonă construibilă și să mărească populația sectorului de trei ori și jumătate.

Virgil Profeanu, patronul firmei Vego, care capătă planuri urbanistice pe bandă rulantă, nu este recunoscut drept arhitect de Ordinul Arhitecților din România.

Deși este tenor și teolog la bază, Virgil Profeanu se prezintă drept un excelent manager în urbanism și a pus mâna pe mai multe Planuri Urbanistice Zonale – sectorul 4, sectorul 6, sectorul 1.

În desfășurare are și Planul Urbanistic General pentru Popești-Leordeni. Firma sa lucrează la PUZ cu alte trei companii și toate patru au contracte cu dezvoltatori.

Patronul sponsorizează, proiectează și tot el lucrează cu dezvoltatorii
Citește întreaga știre: Tenor fără Conservator și arhitect fără Arhitectură.


Primăria sectorului 1 a primit o ofertă să elaboreze Planul Urbanistic Zonal pentru sectorul pe care îl administrează, prin contract de sponsorizare, pe ”gratis”, și a acceptat. Suma pusă la dispoziție de Asociația Centrului de Cercetare pentru Dezvoltare Durabilă, condusă de Virgil Profeanu, a fost de 330.000 de lei, adică aproximativ 70.000 de euro. Asociația Salvați Cartierele Dămăroaia și Bucureștii Noi a făcut o sesizare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice, pe motiv că acest tip de contract nu e permis de lege – Legea 98/2016, art. 68.

Mai mult, Asociația atrage atenția că la mijloc este un conflict de interese. Sponsorizarea vine din partea unei asociații deținute de tenorul Virgil Profeanu, proiectul e făcut de firma SC Vego Concept Engineering SRL, deținută tot de Virgil Profeanu, iar șeful de proiect este tot Virgil Profeanu. Și tot Virgil Profeanu lucrează la alte proiecte cu mari dezvoltatori, care au în palmares cartiere de blocuri. Acesta a răspuns prin e-mail întrebărilor noastre:

Organizarea licitațiilor reprezintă apanajul cheltuirii banului public, ori în acest caz Primăria Sectorului 1 nu avansează niciun leu din bugetul statului, toată suma făcând obiectul sponsorizării. Suma de 330.000 Lei a fost o estimare inițială a costurilor, însă ACCDD va suporta orice alte costuri suplimentare acestei sume, fără niciun aport al sectorului 1.”

Teolog, tenor și doctorand în Arhitectură. Ordinul Arhitecților din București îl reneagă

Virgil Profeanu a subliniat că nu este doar un manager bun, ci și tenor. El susține că a devenit prim-solist al Operei fără să aibă Conservatorul. La fel, lucrează în proiecte de urbanism și arhitectură, fără să aibă facultatea de specialitate. Ordinul Arhitecților din București nu îl recunoaște pe Virgil Profeanu drept arhitect. El nu are studii universitare, ci face direct un doctorat.

Unul dintre membrii Ordinului ne-a declarat, sub protecția anonimatului, că breasla este revoltată de ușurința lui Virgil Profeanu și a altora de a intra în această meserie vocațională, fără să aibă studii temeinice. Patronul Vego recunoaște că nu este arhitect, dar subliniază că a făcut proiecte în construcții pentru NATO și consideră că acest argument este suficient.

”Nu m-am prezentat niciodată ca arhitect, ci ca doctorand al Universității de Arhitectură. În prezent sunt în anul III de doctorat, cu o lucrare ce vizează managementul proiectării. Este un demers pe care l-am inițiat din pasiune pentru știința managementului și cea a arhitecturii, în egală măsură.”

Puteți citi aici – https://virgilprofeanu.ro/ – un CV nonconformist al celui care se prezintă ființă umană, cântăreț, scriitor, project manager, designer, teolog și negociator. Studiile sale se opresc, pe site, în 2001. Până atunci făcuse Teologia, Școala de Arte și câteva cursuri.

Firma Vego, acuzată că reprezintă interesele marilor dezvoltatori

Locuitorii din zonele vizate de noul PUZ al sectorului 1 se plâng că modificările îi avantajează pe marii dezvoltatori, unii dintre ei chiar clienți ai firmei Vego și ai altor trei companii care lucrează cu aceasta. ”

Au interes să facă clădiri cât mai înalte. Între Sisești și Lacul Grivița sunt acum locuințe de tip L1, adică P+2. Gradul de ocupare e de 20%, locuințe individuale. Ei vor blocuri și grad de ocupare de 60%”, a declarat un locuitor de pe Șoseaua Sisești.

Asociațiile de proprietari din zonele vizate de schimbări au strâns dovezi privind posibile interese ale firmei VEGO și a celorlalte trei firme care lucrează la PUZ. Este vorba despre KXL STUDIO SRL, CUMULUS SRL și ADEST ARCHITECTURE SRL. Extrase din documentația asociațiilor:

”Firma Vego a dlui Virgil Profeanu asigură proiectarea pentru un proiect în zona Expoziției, deci tot în Sectorul 1, al cărui PUZ este în curs de elaborare. În zona respectivă se propun prin PUZ clădiri de 16 etaje.”

”Firma IKEA este clientul firmei KXL STUDIO, asociată cu firma VEGO, în elaborarea Planului urbanistic Zonal pentru sectorul 1. De fapt, IKEA, prin intermediul diviziei sale de imobiliare, denumită „Vastint” a cumpărat un teren de 47 ha situat pe Șoseaua Gheorghe Ionescu Sisești. În această zonă, firma VEGO propune în PUZ creșterea alarmantă a nivelului de înălțime.”

”Firma ADEST ARCHITECTURE are în portofoliu doar proiecte mari de blocuri sau birouri. Firma Adest Architecture este deținută de dl Radu Petre Năstase, care în același timp este și membru al Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism de la Primaria Capitalei, primul filtru în aprobarea marilor proiecte imobiliare din capitală și a PUZ-urilor.”

Sponsorizarea pentru PUZ, suspect de mică

Avocatul Cristian Preda reprezintă Asociația Dămăroaia și Bucureștii Noi în lupta cu firma Vego și Primăria Sectorului 1. El spune că ”felul cum arată acest PUZ avantajează clar dezvoltatorii, pe cei care doresc să cumpere un teren la preț de teren de casă și apoi să ridice blocuri înalte pe verticală ca să-și maximizeze profitul.”

Președinte al Asociației Salvați Dămăroaia și Bucureștii Noi, Dan Milea, susține că suma dată pentru acest PUZ, 330.000 de lei, este suspect de mică.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Pagina 8 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community