Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

DACurile mele
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Lun 19 Noi 2018 07:57:21    Titlul subiectului: DACurile mele 197277

Pentru cei care nu au aflat de pe media sociala, am cumparat ceva mai special. E o poveste ce a inceput din mai. Sunt si imagini, care vor veni mai jos. Vreau sa scriu asta, mai mult ca articol ce va ramane, decat postare de forum. Asa deci.

Totul a inceput de la o postare pe facebook, si intial nu prea i-am bagat de seama. Era vorba de o A TREIA licitatie a unui DAC 112UDM, al Transbus Fetesti. Soarta mi-a zambit, ca am avut timp, si bani, dar si mai important, un prieten nou, dar rapid devenit un prieten bun. (Desi nu il voi numi complet, pentru ai proteja identitatea. Trebuie inteles, ca Alex a muncit enorm si fara el nu se putea face nimic!)

Tranzactia cu Transbus a forst usoara, mai ales ca directorul, Dl Ing Valentin-Victor Stanescu este un om cu pasiune, “de-al nostru”. El nu a vrut ca aceasta masina sa fie casata, fiind ultimul DAC/Rocar ce a circulat in Fetesti, chiar pana in acest an. Oare stiau cei ce calatoreau cu el la inceputul anului ce aventura va avea acest autobuz crem cu albastru? Dl Ing Stanescu a tinut ca masina sa fie cat se putea de originala, in conditii de oaresce lipsa de resurse financiare. A reusit, zic eu, ca masina este completa, si sanatoasa.

Am avut si ocazia ca sa iau niste piese de rezerva, practic luand tot ce se putea refolosi de la celalalte DACuri, cum ar fi KUC, AFL, NAZ si chiar niste Ikarus ce aveau piese ce se potriveau. Am mai gasit piese in depozit, noi noute. Si normal, am platit o suma agreabila ambelor parti pentru acestea. Totul a fost pe fata, fara vorba de comisioane, sau jocuri necurate. Unde e pasiune, se pot face lucruri mari.

Am reusit sa cumpar cauciucuri noi, tip KAMA pentru cele sase roti. Doua baterii romanesti noi si alte lucruri marunte pentru a pregati masina de drum. Ba chiar am gasit o anvelopa noua, uitata intr-un depozit in Targoviste. Anvelopa a saptea, pentru rezerva, este o Danubiana, Made in Romania.

Despre masina in sine. Este ULTIMUL DAC fabricat, excluzand camionale de la Roman Brasov. Desi au mai fost autobuze 112UDM fabricate dupa, pana in 2000, acesta este ultimul 112UDM, marca DAC. Masca a fost inlocuita la Slobozia, primul proprietar fiind Transloc R.A. Asa ca daca stiti de o masca DAC, o vreau mult!

Masina nu are numar VIN desi e fabricata in 1993, cand Rocar producea U-412 De Simon la standarde moderne. Seria de sasiu este tot ce are, adica cifra de 5 numere. Seria a fost alocata cu ceva ani inainte, si constructia masinii a fost pusa de-o parte pentru a face loc De Simoanelor, eventual completandu-se spre toamna 1993, confirmata de seria sasiului, mai mica decat a fratilor sai de promotie ’93.

A fost revopsit de trei ori la Transbus S.A., prima culoare fiind schema cu fusta albastra crescand spre spate. Un RK semnificativ a fost facut prin 2015 cand a capatat dungile mai recenta, cu o revopsire in 2016, in schema similara, dar cu diferente vizibile. Tabla s-a inlocuit la RK, si s-a folosit tabla buna de pe multe alte masini, cel mai mult de pe KUC, un 112UDM scund.

Alte piese am mai gasit prin magazine, si asa a inceput goana dupa completarea unui stoc adecvat. Lipsa cea mai mare dupa stopurile spate, au fost tamburii si sabotii de frana. Pot spune ca am contribuit la cifra de afaceri Roman S.A. pentru comanda speciala de Tamburi, saboti, si toate piesele necesare pentru un schimb intreg. Nu stiu daca Roman a mai vandut ceva anul acesta, dar daca nu, atunci Roman S.A. pe anul 2018, a fabricat in totalitate numai piese in suportul acestui DAC 112UDM.

Am mai gasit alti pasionati ce au donat din piesele lor adunate--Andrei Kaba, ce avea stopuri si ceasuri bune. Andrei Dobre, un tanar pasionat de DACuri, a gasit multe publicatii de la Autobuzul Bucuresti. Andrei a fost pe post de vanator de documentatii originale, gasind posibil ultimul manual de intretine si exploatare DAC 112UDM in existenta, manualele pentru suspensie, electrica si alte pliante tehnice.

Totul mergea foarte bine, insa nu am putut ridica masina din Fetesti imediat.



1 20080730 1ag ctg.jpg
 Descriere:
Foto: Catalin Ghita
 Mărime fișier:  263.18 kb
 Vizualizat:  de 16543 ori

1 20080730 1ag ctg.jpg



1 20180703 1g ( IL02AFL IL02CHU IL01BRA ) aiv.jpg
 Descriere:
Foto: Alex V.
 Mărime fișier:  127.32 kb
 Vizualizat:  de 16543 ori

1 20180703 1g ( IL02AFL IL02CHU IL01BRA ) aiv.jpg



1 20180711 IL02AFL IL02CHU IL01NAZ IL02KUC.jpg
 Descriere:
Foto: Alex V.
 Mărime fișier:  684.33 kb
 Vizualizat:  de 16543 ori

1 20180711  IL02AFL IL02CHU IL01NAZ IL02KUC.jpg



1 20181005 1f aiv.JPEG
 Descriere:
Foto: Alex V.
 Mărime fișier:  102.12 kb
 Vizualizat:  de 16543 ori

1 20181005 1f aiv.JPEG



1 20181005 1s aiv.JPEG
 Descriere:
Foto: Alex V.
 Mărime fișier:  121.13 kb
 Vizualizat:  de 16543 ori

1 20181005 1s aiv.JPEG



1 20181005 2d aiv.JPEG
 Descriere:
Foto: Alex V.
 Mărime fișier:  112.57 kb
 Vizualizat:  de 16543 ori

1 20181005 2d aiv.JPEG



1 20181005 2w aiv.JPEG
 Descriere:
Foto: Alex V.
 Mărime fișier:  104.56 kb
 Vizualizat:  de 16543 ori

1 20181005 2w aiv.JPEG



1 20181005 2y aiv.JPEG
 Descriere:
Foto: Alex V.
 Mărime fișier:  122.17 kb
 Vizualizat:  de 16543 ori

1 20181005 2y aiv.JPEG



1 20181005 2z aiv.JPEG
 Descriere:
Foto: Alex V.
 Mărime fișier:  85.43 kb
 Vizualizat:  de 16543 ori

1 20181005 2z aiv.JPEG



1 20181005 3a aiv.JPEG
 Descriere:
Foto: Alex V.
 Mărime fișier:  78.22 kb
 Vizualizat:  de 16543 ori

1 20181005 3a aiv.JPEG



_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Lun 19 Noi 2018 08:00:22    Titlul subiectului: 197278

Partea 2

Intre timp, a mai aparut ceva ce mi-a starnit interesul. O alta licitatie a aparut cu proprietati ale fostei Romavia, o firma aeriana detinuta de Ministerul Apararii. Printre obiectele licitate, era un Rocar 112. Zic 112, si nu 112 UDM, pentru ca oficial, aceasta masina nu este un 112 UDM, ci doar 112, posibil pentru ca nu este UDM, nefiind urban.

Masina asta, spre deosebire de IL01BRA, este doar in doua usi. Este asa din fabrica, desi are niste ciudatenii legate de talon, fiind legat cumva de un DAC 117UD, dar inca aflu mai exact ce s-a facut in acte. Ce e cert, ca masina in sine, este fabricata in 1994, si a fost toata viata ei 12 metri. In poze, masina arata ca de piese, si initial, acesta a fost planul-sa il cumpar pentru piese.

Insa, masina este solida, cu putina rugina. Ce se vede in poze este la suprafata. Masina are numai 300.000km, pentru un autobuz fiind foarte putin. Cel mai important, insa, este faptul ca este complet ca piese, de la capace cu clante in podea, pana la colantele pe geamuri. Chiar si ciocanelele de spart geamul in caz de urgenta, si toti catadioptrii sunt presenti. Masina e o capsula a timpului.

Dar, originalitatea intr-o masina veche se plateste. Nu ca bani. Masina a fost licitata la un pret bun, cu castigator dupa un minut si 15 secunde, fiind doar un licitant, Andrei Dobre, care actiona ca reprezentantul meu pe baza militara unde se afla masina.

Plata originalitatii a fost in munca pentru a debloca masina, ce a stat pe loc peste 10 ani. Cauciucuri originale din Zalau, suruburi ce nu au mai vazut cheie de cand erau insurubate la fabrica de pe str. Ostrov, si un deceniu de praf. Toate au ingreunat tractarea de pe baza.

Cilindrii de frana, ce normal trebuia sa fie capabili sa fie desurubati, pentru a trage sabotii de pe tamburi, s-au dovedit ca victime ale vremii. Nu s-au putut salva. Asta este realitatea cu masini vechi, fie mici, fie mai mari.

Iarasi, Alex, sa-i acord creditul cum se cuvine, s-a dovedit gata sa-si suflece manecile. Dupa multa munca, el si cu soferul remorcherei, au putut muta masina, si asa s-au pus pe un drum lung si greu.

Dar nu a fost gata transportul, pentru ca remorchera nu putea sa intre in curtea lui Alex. Asa ca iarasi a trebuit sa gaseasca o solutie, si a gasit-o. Romavia, cum am inceput s-o numit intre noi, a stat in curtea unei firme de transport rutier, pana cand am gasit un camion ce putea sa se incadreze pe drumurile inguste. Si ca sa fie treaba si mai complicata, tractare prin poarta curtii, s-a dovedit prea dificila pentru basculanta, asa ca o Stalowa Wola a fost apelat.

Cauciucurile imprumutate, au fost date jos, si ale ei originale montante inapoi. Nu se putea trage pe drum in siguranta cu rotile ei. In poze e posibil sa se vada rotile pe spate, cu jante tubeless, si lipsa cercului de la prezoane pe rotile fata, insa ele sunt inauntru, si normal ca vor fi folosite, cand vor fi incaltate cu cauciucuri noi.

Si asa m-am trezit proprietar a doua 112UDM, fiecare cu o istorie aparte, ce merita spuse. IL01BRA un reprezentant tipic de DAC, cu trei usi, cu separator de cabina din fabrica, cu peste un milion de km, de care se plangeau unii fetesteni, ca nu se strica niciodata, ca vroiau sa fie casat si inlocuit cu ceva mai modern. Si B90RMV un autobuz ce a transportat oficiali de guvern romani si straini de la terminalul aeroportului Baneasa pana la avioanele Boeing 707, Rombac si BAC 1-11 si alte avioane de stat. Acest autobuz a transportat si soldati romani, care se ducea sa lupte in Afghanistan.

Dar povestea nu s-a sfarsit inca.



2 20181105-01 Defranare.jpg
 Descriere:
Foto: Alex V.
 Mărime fișier:  597.81 kb
 Vizualizat:  de 16542 ori

2 20181105-01 Defranare.jpg



2 20181105-02 Defranare si cauciucuri.jpg
 Descriere:
Foto: Andrei Dobre
 Mărime fișier:  421.68 kb
 Vizualizat:  de 16542 ori

2 20181105-02 Defranare si cauciucuri.jpg



2 20181105-03 Tractare.jpg
 Descriere:
Foto: Alex V.
 Mărime fișier:  282.9 kb
 Vizualizat:  de 16542 ori

2 20181105-03 Tractare.jpg



2 20181110-01 Tractare cu stanga.JPEG
 Descriere:
Foto: Alex V.
 Mărime fișier:  433.57 kb
 Vizualizat:  de 16542 ori

2 20181110-01 Tractare cu stanga.JPEG



2 20181110-02 Basculanta.JPEG
 Descriere:
Foto: Alex V.
 Mărime fișier:  240.01 kb
 Vizualizat:  de 16542 ori

2 20181110-02 Basculanta.JPEG



2 20181110-03 In Statie.JPEG
 Descriere:
Foto: Alex V.
 Mărime fișier:  311.12 kb
 Vizualizat:  de 16542 ori

2 20181110-03 In Statie.JPEG



2 20181110-04 Cap de Linie.JPEG
 Descriere:
Foto: Alex V.
 Mărime fișier:  320.72 kb
 Vizualizat:  de 16542 ori

2 20181110-04 Cap de Linie.JPEG



2 20181110-05 Fantana Tineretii.JPEG
 Descriere:
Foto: Alex V.
 Mărime fișier:  450.73 kb
 Vizualizat:  de 16542 ori

2 20181110-05 Fantana Tineretii.JPEG



2 20181110-06 La iarba verde.JPEG
 Descriere:
Foto: Alex V.
 Mărime fișier:  525.08 kb
 Vizualizat:  de 16542 ori

2 20181110-06 La iarba verde.JPEG



_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Lun 19 Noi 2018 08:03:08    Titlul subiectului: 197279

Partea 3

In timp ce ne ocupam de Romavia, Fetesteanca deja plecase. Avea un drum lung, costisitor si riscant in fata ei. A trebuit sa treaca prin vama din Ramnicu Valcea. Si aici probabil o sa se intrebe multi, de ce. Multi ma cunosc din discutii personale, si alte postari, ca nu traiesc in Romania, nici nu m-am nascut in Romania. Si e normal sa vreau masina asta langa mine, sa ma bucur de ea, desi nu am de gand s-o tin ascunsa, si am de gand sa o scot la tot felul de evenimente.

Masina a plecat, si dupa cateva zile a ajuns la Bremerhaven, in Germania. Aici a suferit ceva, unde intre nemti si transportatorul rutier, care nu avea pe Alex sa-i supravegheze ca un soim, au lovit masina in fata rotii stanga fata, si au spart geamul soferului.

Sunt furios, dar este asigurata, asa ca va fi reparata. Nu stiu detaliile pentru ca am ridicat masina vinerea asta si scriu asta duminica, ora mea. Luni, ii voi suna, si vor face ce trebuie. Insa putea fi si mai rau, ca vapoarele RORO mai au pierderi pe mare, unde masinile sunt azvarlite de valuri mari.

Vaporul suedez Mignon, al Wallenius Wilhelmsen a ajuns in sfarsit la destinatie-Port of Newark, NJ, in SUA.

IL01BRA este oficial primul autobuz DAC 112UDM in America. Nu este primul DAC, ca sa nu uitam de cele doua DAC 117UD-X ce au circulat pe Long Island in 1983-84, dar este primul DAC ce va ramane aici.

Nu pot sa descriu senzatia cand am vazut spatele masinii in port, inconjurat de masini care rar se vad in Europa.

Eram stresat, ca masina trebuia sa treaca inspectii multe. Fiind de peste 25 de ani (de fapt 25 ani fix, plus cateva zile), a fost scutit de inspectii de siguranta rutiera, si de inspectii pentru noxe. Insa trebuia si in final a trecut de inspectia agricola si de contaminari cu plante si insecte.

Eram obosit, ca nu dormisem bine de cand a ancorat vaporul pe 1 noiembrie. A mai dat si un viscol care a paralizat zona. M-a prins si pe mine, unde un drum de 30 de minute normal, a durat peste 8 ore.

Eram fericit, ca insemna ca gresisem cu un sentiment pesimist, ca nu voi mai apuca sa vad un DAC cu ochii mei.

Eram mandru, de toata munca asta. De la bunicul meu, Ing Oliviu Baduta care a lucrat la multe proiecte, inclusiv partea electrica a acestor masini, la Dl Ing Stanescu ce a tinut la masina asta atatia ani, la cei de la Mixaj Com din Slobozia ce au gasit cauciuciul original Danubiana nou, la Paul de la echipa Shipoverseas.com, care a reusit sa acomodeze un autobuz cand ei se ocupa numai cu masini mici, la Alex, acest prieten ce a batut mii de kilometrii pentru treaba asta, desi lucra la vremea aceia in Danemarca. Si nu in ultimul rand, eram mandru de mama mea, care s-a abtinut sa ma faca nebun, si din contra, a venit cu mine la port, sa vada si ea autobuzul, desi emigrase inaintea epocii DAC.

Si eram mandru de mine. Ca am reusit s-o aduc.Ca o vedeam. Ca stateam in scaunul soferului.

Dar urma o alta proba de foc.



3 20181008 1c aiv.JPEG
 Descriere:
Vama Ramnicu Valcea Foto: Alex V.
 Mărime fișier:  518.13 kb
 Vizualizat:  de 16541 ori

3 20181008 1c aiv.JPEG



3 20181008 1g aiv.JPEG
 Descriere:
Plecare spre Ungaria Foto: Alex V.
 Mărime fișier:  364.57 kb
 Vizualizat:  de 16541 ori

3 20181008 1g aiv.JPEG



3 20181008 1j aiv.JPEG
 Descriere:
Foto: Alex V.
 Mărime fișier:  386.27 kb
 Vizualizat:  de 16541 ori

3 20181008 1j aiv.JPEG



3 20181008 1k aiv.JPEG
 Descriere:
Foto: Alex V.
 Mărime fișier:  334.23 kb
 Vizualizat:  de 16541 ori

3 20181008 1k aiv.JPEG



3 20181008 1l aiv.JPEG
 Descriere:
Foto: Alex V.
 Mărime fișier:  221.26 kb
 Vizualizat:  de 16541 ori

3 20181008 1l aiv.JPEG



3 20181011 1d.jpg
 Descriere:
Bremerhaven, Germania
 Mărime fișier:  149.29 kb
 Vizualizat:  de 16541 ori

3 20181011 1d.jpg



_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Lun 19 Noi 2018 08:08:49    Titlul subiectului: 197280

Partea 4

Ridicarea masinii din port a fost usoara. “You’re here for the big blue bus” a fost dovada ca toti in port o stiau deja. Actele au fost semnate, si cu exceptia unei hartii care se elibereaza mai tarziu, totul a fost gata, si eram pregatit de drum.

Prima proba a fost a mea. Eu stiu sa conduc autobuze, ca am fost sofer pe MCI in New York. Am condus si Dacii cand eram in tara, ca aveam o 1300 galben 48. Dar asta era cu totul altceva. Primul lucru ce am remarcat, era ordinea schimbatorului.

Am mai discutat prin forumuri si pe facebook, dar dovada era la mana mea dreapta. Bine, era si scris pe bord (ca de altfel si pe Romavia). Prima viteza era stanga sus, cu busonul pana in butoanele de deschis usile. A doua, era jos, a treia iara sus mai spre stanga, si in final a patra iarasi jos. Inapoi era sus spre stanga.

Motorul a pornit, insa nu dupa cum se spunea in manual. Mi-am dat seama ca trebuie sa ma iau dupa experienta mea, si nu dupa ce s-a scris, de cine stie cine, care avea cine stie ce chef si interes. Fiind rece, ma asteptam sa porneasca greu. Dar nu a fost asa. Dupa ce i-am pus cinci galoane de motorina, a pornit cuminte.

Am asteptat sa fac presiunea pentru deblocarea franelor, si din cauza geamului spart, a nins inauntru putin, dar suficient sa arda ceva becuri sau sigurante. Martorul central de avertizare nu mergea. De fapt, nu mergea nimic pe bord, decat ceasurile manometre.

Am dat sa trag frana de mana, insa nu stiam cum! Nu vroiam s-o rup, asa ca am stat cel putin zece minute incercat sa-mi dau seama cum se putea muta levierul. Pana la urma, am vazut ca se trage in afara manerul, apoi se poate roti levierul. Destept facut, ca sa nu se poate debloca din greseala cu piciorul sau sa se agate cu haina.

Ambreiajul este scurt, si trebuie apasat cu forta. Directia era si ea grea, dar schimbatorul era cel mai…frustrant. Eu sunt destul de inalt, si volanul e prea jos. Pozitia nu prea e comoda. Este o masina greu de condus mult timp, asa ca am capatat un nou respect pentru cei care au lucrat pe aceste masini. Ii inteleg cand le injurau, dar au rezistat, la fel cum au rezistat si aceste autobuze. Eventual am dat cu spatele din locul unde era parcat, si am reusit sa ies pe poarta portului, insa nu aveam unde sa ma obisnuiesc si eu cu masina-nu o parcare goala, nu o strada libera, nimic. A trebuit sa ne cunoastem repede, din mers.

Sincroanele sunt batrane, asa ca intra greu in viteza urmatoare, fapt ingreunat de lipsa turometrului. Asa ca trebuia sa ma iau dupa zgomot, si dupa amintirile mele, de cand eram pasager in DACuri, adica amintir de cel putin 20 de ani.

Insa tragea. Am ajuns la un truck stop, unde DACul era inconjurat de camioane americane mari, Peterbilt, Kenworth, Freightliner, Mack. Am vrut sa fac plinul dar din motive care nu intru acum, a trebuit sa ma multumesc cu doar 15 galoane. Si aveam un drum de circa 50 de mile, adica 80 de km.

Saraca, nu trage mai mult de 35 de mile la ora, asta dupa kilometrajul masinii pe care o conducea mama, ca al meu, nu mergea. La deal mai serios, mergeam cu 5 maxim. Nu cred ca e normal sa fie atat de lenta, asa ca va trebui demontata pompa de injectie, curatata, schimbate filtre, si conductele de la rezervor, ca sa-si traga cata motorina vrea. Poate e ceva facut de Transbus, pentru ca masina a consumat extrem de putin. Pe mine nu ma mai intereseaza consumul, ca nu va circula zilnic, si nu va circula iarna pe sare, asa ca vreau sa mearga decent si sa nu incurce traficul.

Am mai gresit si schimbari, unde in loc de a treia, a intrat inapoi in viteza intai, deci clar trebuie refacuta si cutia. Dar dupa ce am dibuit marja de turatie, lucrurile au mers ok. Bine, schimbat in jos, sau frana de motor era imposibila. Daca masina se misca, nu intra decat intr-a patra sau viteza intai. Deci daca eram la vale, incet incet acceleram, daca eram pe drum planar sau la deal trebuia sa franez pana eram oprit. Asta spre deliciul (a se citi injuraturi la adresa mea) a soferilor din spatele meu.

Totul a mers bine pana cand am dat de o portiune de autostrada unde am prins 50 mph (80km/h). Eram ceva la deal de mi-am luat avant, si dupa aia sustinea viteza pe plan. Insa am vazut fum de sub bord. Normal ca m-am speriat, crezand ca era vorba de ceva electric care s-a ars. Nu, fumul a devenit abur din ce in ce mai gros pana cand nu mai vedeam afara, si a trebuit sa ma opresc pe marginea autostrazii. Era prima pana.

Dupa ce s-a racit, am reusit sa pornesc din nou, si sa merg cateva sute de metrii sa trag undeva mai in siguranta, ca sa nu fiu lovit din spate. Eram amarat, ca nu voi putea ajunge acasa pe puterea si pe rotile ei.

In poze se remarca, ca sunt pe numere romanesti. Este absolut legal, insa asigurarea romaneasca nu e valabila, asa ca am avut asigurarea de aici, pentru masini clasice de colectie ce vin in vizita pentru car showuri, in general de nivel Concours d’Elegance.

Politistul, un tanar ce tocmai incepuse cariera, era amuzat de faptul ca nu stia la ce sa se uita cand i-am dat talonul si cartea de identitate a masinii. “I see the euro plate, so Im looking, there must be a NJ plate somewhere, but no,” mi-a spus. Aici e semi legal (depinde de stat) sa se puna numere europene pe langa cele americane. Multe masini de import au asa ceva, si politistul initial asta a crezut, ca numarul era la “misto”. Ca sa clarific, nu m-a tras pe dreapta, ci a oprit ca sa aprinda girofarurile, ca sa nu fiu lovit din spate. Si a ramas cu mine, pana a venit remorchera.

Soferul camionului era absolui uimit. Desi facea meseria asta de zeci de ani, se tot uita, si intreba de masina, ca nu a vazut nimic ca acest DAC. A fost foarte grijului cum a cuplat masina, si cum a condus. Si spre norocul meu, nu eram departe de un service de autobuze, din East Rutherford, NJ.

Iarasi, ochi holbati, intrebari, dar pana la urma au reusit sa gaseasca o conducta similara ca sa elimine din circuit aeroterma. Ea va fi reparata, cu cositor de radiator, insa asta dureaza. Eu vroiam sa ajung acasa cat mai repede!

Si dupa cam o ora, eram iarasi pe drum. Incet incet, dar cum era vineri dupa masa, traficul s-a ingreunat, asa ca nu mai incetineam pe nimeni--toti eram incetiniti . Masina a mers foarte bine dupa, cu problemele pe care le-am mentionat, si cu mine care m-am obisnuit si am adaptat stilul de condus. Ne-am imprietenit. Nu o mai injuram, si ea nu ma mai arunca in viteza intai.

Eventual am ajuns aproape de casa, unde dealurile sunt mai serioase. Am urcat foarte incet, dar problema era cu farurile. Cautam la cheia de contact, unde ar fi fost normal dupa manual, insa un buton separat a fost montat. Si la fix, am reusit sa am faruri, pozitiile de pe acoperis, si chiar iluminatul din salon, care merge pe cele doua circuite. (Revenind la ce am spus inainte despre martori de bord, becurile pentru martorul stopuri si faruri aprinse mergeau, fiind pe partea dreapta a bordului, mai ferit de geamul spart.)

Si asa am parcat-o, si acum astept vreme ceva mai buna, sa ma duc la un service diesel. Normal ca trebuie sa o inmatriculez cu numere de NY, dar inca nu m-am decis ce sa aleg. DAC 112, sau 112 UDM?

Voiajul asta s-a terminat cu bine, si pe rotile ei, minus un singur kilometru, care putea sa o faca ea, dar nu am vrut sa risc. Deci, DACul, a putut face fata, si chiar daca aventura s-a terminat, nu va fi ultima.

Vreau sa remarc, ca nimeni pana acum nu a zis, vai ce urata e, sau ce simplu e salonul, sau de ce am dat atatia bani s-o aduc. Din contra, numai cat de “cool” este, si entusiasm pentru ceva diferit si unic, intr-o lume unde din ce in ce mai mult uniformizarea este norma.

Va fi restaurata posibil dupa ce ajunge si Romavia, ca sa am una functionala cu care sa ma plimb, asa ca pana atunci vreau sa ma “joc” cu ea putin, sa o conduc, sa o duc la car showuri, si sa o arat lumii. De abia astept sa vina vara si sa-mi vad prietenii, si in loc de un muscle car, vin cu DACul.

Alex B

Acest articol este scris exclusiv pentru O.N.G. Transira, si Forumul Tramclub. Orice alt uz, de catre alte entitati nu este permis, conform legilor internationale de copyright.

This article is written exclusively for O.N.G Transira and the Tramclub Forum. Any other use, by any other entities or individuals is forbidden.



4 20181118-01 Prima vedere.jpg
 Descriere:
Port Newark
 Mărime fișier:  475.38 kb
 Vizualizat:  de 16540 ori

4 20181118-01 Prima vedere.jpg



4 20181118-02 Plecare din Port Newark.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.04 MB
 Vizualizat:  de 16540 ori

4 20181118-02 Plecare din Port Newark.jpg



4 20181118-03 Primul DAC la Truck Stop.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.22 MB
 Vizualizat:  de 16540 ori

4 20181118-03 Primul DAC la Truck Stop.jpg



4 20181118-04 Diesel.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  889.97 kb
 Vizualizat:  de 16540 ori

4 20181118-04 Diesel.JPG



4 20181118-05 Ducks and the tracs.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  922.52 kb
 Vizualizat:  de 16540 ori

4 20181118-05 Ducks and the tracs.JPG



4 20181118-06 Peterbilt 389 si DAC 112UDM.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  980.98 kb
 Vizualizat:  de 16540 ori

4 20181118-06 Peterbilt 389 si DAC 112UDM.JPG



4 20181118-07 Pana si politia.JPG
 Descriere:
Rte 3 spre Rte 17 NJ
 Mărime fișier:  1.21 MB
 Vizualizat:  de 16540 ori

4 20181118-07 Pana si politia.JPG



4 20181118-09 Remorchera Peterbilt.JPG
 Descriere:
East Rutherford, NJ
 Mărime fișier:  1.21 MB
 Vizualizat:  de 16540 ori

4 20181118-09 Remorchera Peterbilt.JPG



4 20181118-10 Inapoi pe drum.jpg
 Descriere:
Rte 17 NJ
 Mărime fișier:  577.09 kb
 Vizualizat:  de 16540 ori

4 20181118-10 Inapoi pe drum.jpg



4 20181118-11 In sfarsit acasa.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  946.5 kb
 Vizualizat:  de 16540 ori

4 20181118-11 In sfarsit acasa.JPG



_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Lun 19 Noi 2018 10:28:48    Titlul subiectului: 197281

Oau. Felicitari pentru achizitii. Ma bucur ca ati reusit sa salvati aceste autobuze , chiar daca au ajuns in America.
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Lun 19 Noi 2018 14:06:41    Titlul subiectului: 197284

Mi s-au lacrimat ochii, pe bune. Felicitari si sa ne tii la zi cu progresul de restaurare. Ca si numar de inmatriculare, dat fiind faptul ca este ultimul DAC as alege DAC 112.

Ma gandesc, ca eventual sa faci un canal de YouTube, unde sa tii un vlog pe lb. engleza cu aceste autobuze. Cred ca ar fi foarte multe persoane interesate de acest subiect.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Iun/2022
Mesaje: 94
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 19 Noi 2018 17:24:06    Titlul subiectului: 197288

Cel de la ROMAVIA are toate piesele de origine si cred ca este mai complet decat cel de la Fetesti.
Felicitari, sa ne tii la curent cu poze, asta chiar este subiect de stire TV. Very Happy
Cel albastru are motor unguresc?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Lun 19 Noi 2018 19:55:02    Titlul subiectului: 197292

Chiar ma gandeam sa fac un canal cu videori, si updateuri. Chiar acum am gasit pe dashcam videori cu autobuzul in mers! Uitasem e el, si imi pare bine daca as avea ceva video sa documentez "maiden voyage"-ul pe pamant american. Am tripod si aparat bun, numai ca nu-mi place sa fiu eu in ochiul public....daca as sti o fata frumoasa sa vrea sa fie prezentatoare, right? Cool

Masina are mai multe sanse aici in state decat in tara din pacate, unde suntem doar noi pasionatii (nu e imposibil, ca cei de la Iasi, si altii incearca cate ceva), dar aici, oameni de rand isi arata suportul si admiratie. Si sa vedem la anul la car showuri!

Motorul lui BRA este RABA, la Romavia este Brasov. Romavia nu porneste deloc, dar se va remedia si asta.

Revenind la video, singura problema e ce platforma sa aleg. Youtube este foarte totalitarian, si nu prea vreau sa am de-a face cu ei, iar reclame, nu voi baga, DECAT daca sunt in video, si le voi prezenta eu. Pe langa asta, vor fi lucruri care imi plac si le fac reclama pe bune. Deja am un sponsor care ar vrea sa fie in primul video!

Va tin la curent...

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Iun/2022
Mesaje: 94
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 19 Noi 2018 20:58:22    Titlul subiectului: 197294

Eu zic sa folosesti youtube pentru a putea admira restaurarea cat mai multi fani de autobuze.
Motorul il opresti din buton? Incearca sa apesi butonul de oprire al motorului cand autobuzul este in mers bagat intr-o treapta de viteza si ai sa vezi frana de motor exhaust brake de care tu nu credeai. Sa vezi cum ti se lasa pedala de acceleratie cand apesi acel buton chiar si cu motorul oprit.
Cel cu motor romanesc nu stiu daca are acea supapa pe evacuare. Cel cu motor unguresc RABA-MAN cu siguranta o are si este actionata electropneumatic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Lun 19 Noi 2018 22:53:27    Titlul subiectului: 197300

Legat de publicarea unor videoclipuri pe o platforma , daca nu doriti sa apareti in filmare , cred ca ar fi suficient sa faceti doar o descriere verbala in engleza si/sau in romana la ceea ce ati prezentat in clip. Oricum avand in vedere ca aveti singurele autobuze romanesti din America , mai devreme sau mai tarziu veti ajunge in centrul atentiei (presa/Youtube/Facebook etc) la fel cum a ajuns romanul care se plimba cu Dacia 1300 in New York.
Nu sunt mare youtuber , dar din cate stiu , pentru a fi difuzate reclame la inceputul sau in tipul unui clip trebuie sa aveti un anumit numar de vizualizari si subscriberi la canalul respectiv , si de asemenea trebuie sa completati niste campuri undeva in meniu pentru a fi difuzate reclame. Daca v-ati creea un canal si nu ati face ceea ce am spus mai sus , nu cred ca ar fi difuzate reclame (oricum eu pe laptop folosesc ad-bloker si nu mai am probleme cu reclamele enervante).

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1238
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 19 Noi 2018 23:29:01    Titlul subiectului: 197303

Felicitari si mult succes in toate proiectele pe care le ai in plan!
Este admirabila vointa de care dai dovada, in conditiile in care ti s-au pus multe piedici si, in plus, in ultimii ani ai mai suferit si cateva accidente, destul de grave...

Imi doresc ca tu sa fi sanatos, sa poti sa iti vezi visul implinit, sa ajunga cu bine si urmatorul DAC, sa ii poti porni motorul, ca sa il duci pe propriile roti acasa, cel putin la fel de bine ca si pe primul...

Pot spune ca si eu am avut o contributie modesta la salvarea DAC-ului din Fetesti, intrucat eu am preluat stirea si am creat anuntul de pe Facebook, te-am etichetat in postare, stiind ca iti doresti sa cumperi unul, cu o speranta foarte mica insa ca vei reusi sa il muti in state... A fost o simpla incercare de a mai face cunoscut un DAC care urma sa fie taiat, nestiind ca acesta chiar va fi salvat.

Este o mare bucurie ca tocmai in anul Centrenarului Romaniei, chiar in preajma zilei de 1 Decembrie, avem confirmarea ca doua autobuze DAC 112 (unul in 3 usi si altul in 2) si un troleu DAC 212E (cel din IASI), sunt SALVATE!!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Lun 19 Noi 2018 23:59:52    Titlul subiectului: 197305

Rocar a scris:
...Pot spune ca si eu am avut o contributie modesta la salvarea DAC-ului din Fetesti, intrucat eu am preluat stirea si creat anuntul de pe Facebook, te-am etichetat in postare, stiind ca iti doresti sa cumperi unul, cu o speranta foarte mica insa ca vei reusi sa il muti in state... A fost o simpla incercare de a mai face cunoscut un DAC care urma sa fie taiat, nestiind ca acesta chiar va fi salvat.

Este o mare bucurie ca tocmai in anul Centrenarului Romaniei, chiar in preajma zilei de 1 Decembrie, avem confirmarea ca doua autobuze DAC 112 (unul in 3 usi si altul in 2) si un troleu DAC 212E (cel din IASI), sunt SALVATE!!!


Da, chiar! Uitasem ca de la tine am aflat ca masina era la licitatie! Nu este o contributie mica, ba chiar as zice una fara de care nu se putea ajunge aici. Eventual, dupa ce masina e restaurata, voi avea o placa cu "Special Thanks to" si o lista cu oamenii care au contribuit.

Despre Youtube, nu voi baga reclame la inceput sau mijloc. Mi se par enervante. Ce voi face, vor fi reclame cum erau pe vremuri, in care fac o pauza, si spun cateva ceva. Sponsori am deja unul, si incerc sa gasesti si altii, ca vor fi multe lucruri care trebuie luate (de la baterii mai bune, la vopsea etc).

Tocmai am mutat masina, intr-un loc mai sigur si ferit de ochii lumii. Voi lucra peste iarna cat pot. Si probabil pe 1 decembrie, voi posta ceva, in care voi comenta si despre centenar, despre primul razboi mondial, legatura intre Romania si SUA (ca sunt pasionat si de istorie). Vreau ca sa fie interesant, nu numai pentru hobbystii de autobuze.

Cat despre motor, masina nu are frana de esapament, si se pare ca nu a avut din fabrica. Romavia s-ar putea sa aiba, dar nu am avut ocazia sa ma uit prin video la ce butoane are si unde.

Astazi am avut o problema cu pornirea. Nu a vrut sa porneasca. Bateriile sunt stil vechi, in care trebuie adaugata apa, desi sunt noi noute. Bateriile sunt piese de muzeu si ele lol. In final am pus jumper cables (nu stiu in romana cum sa le zic) de la o masina a unui vecin, la numai una din baterii. 12v la 12v in speranta ca cealalta baterie la 11v nu ar fi fost prea moarta. Nu e recomandat, dar a mers!

Motorul a pornit, si fiind rece, a facut nori de fum (o sa fac un cold start video, ca e plin netul cu ele). Motorul toarce frumos, desi arde cam mult ulei.

Prima erapa va fi partea mecanica, cat de cat, ca sa merg si eu mai repede la deal, ca sa merg la car showuri. Starea ei, nu e cea mai buna cosmetic, dar comparat cu una din masinile mele clasice, e mai buna lol. Si daca aia are multi admiratori, atunci, si asta o sa aiba. Mai ales ca are o poveste unica.

De circulat, e posibil sa o scot inca o data, ca sa-i pun motorina. Dar sa vedem cu vremea. La noi o sa ninga din nou. Deci e posibil ca urmatoare data cand merge pe drum, va fi cu numere de NY.

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Iun/2022
Mesaje: 94
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 20 Noi 2018 11:53:25    Titlul subiectului: 197314

Felicitari oricum, in Romania nu vom mai vedea DAC-uri dar le vom vedea in NY. Bravo tie, un adevarat pasionat!!! Sincer, nu arata asa urat DAC-urile noastre in NY Laughing
Pe motor (fetesti) scrie RABA-MAN?
In 1993 deja veneau din fabrica cu masca fata ROCAR si nu DAC!
Lampile din salon aveau doua becuri, unul de putere mai mare si unul cu fasung mic (cum sunt cele din bord). Asta daca area lampi ,,farfurii".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CLAXON



Data înscrierii: 09/Noi/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 160
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 21 Noi 2018 12:55:46    Titlul subiectului: 197339

Shocked

Superb!!! Exceptional, abia astept sa vad continuarea.

Sper ca va aparea si un canal pe Youtube

_________________
611
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Iun/2022
Mesaje: 94
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 21 Noi 2018 18:01:18    Titlul subiectului: 197342

Din cate stiu cutiile de viteza de DAC nu au sincroane. Trebuie ajutata din acceleratie cand nu intra in viteza. Unii soferi de la RATB (mai experimentati) foloseau ambreiajul doar la plecarea de pe loc. Dupa schimbau fara ambreiaj vitezele si chiar nu le caraiau.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Joi 22 Noi 2018 11:28:50    Titlul subiectului: 197349

Merci! Am creat un canal...dar muzica de fond a fost problematica, si a trebuit sa folosec ceva mai...vechi Shocked

Oricum, vor fi altele, si vor fi mai bune cu cat invat programul de editare.

Referitor la intrebari:

Masina asta este DAC. Masca a fost inlocuita la Slobozia, probabil in urma unui accident minor. Este ultimul DAC 112UDM, chiar daca inaintea lui au fost finalizate destule Rocar 112UDM.

Cutiile au avut sincroane, ca optiune care au avut mare majoritate (S4-80). Foarte putine au avut cutia nesincronizata (AK4-80).

Motorul este RABA.

Da, toate aveau iluminat cu doua puteri. El area corpurile de iluminat rotunde, insa nu are "conducta" de aluminiu. Nu stiu inca daca a avut original din fabrica sau nu si s-a inlcuit. Masina are elemente de DAC si de Rocar din fabrica, fiind inceputa constructia pe vremea DAC si finalizata pe vremea Rocar.

O corectie la ceea ce am scris in prima postare. Am gresit numele lui Adrian Kaba. Nu il cheama Andrei! Nu a fost intentionat. Shocked

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Iun/2022
Mesaje: 94
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 22 Noi 2018 11:50:10    Titlul subiectului: 197350

Acea grila de aerisire din capota fata clar nu a avut-o din fabrica.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Joi 22 Noi 2018 12:10:28    Titlul subiectului: 197351

@castrosua cum se numeste canalul YouTube, sau cum sa-l caut?

Pentru editare iti recomand iMovie, este foarte usor de folosit cu destule tool-uri pentru inceput.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Joi 22 Noi 2018 12:18:10    Titlul subiectului: 197352

Acum chiar nu sunt sigur. E posibil ca grila sa fi fost Rocar, ca asa era matrita, si nu stiu cand si ce masca au pus. Ce am aflat ca masca a fost schimbata la Slobozia.

@dm, asta este videoul...pe acel canal vor aparea altele, mai bune.

https://www.youtube.com/watch?v=kA18oN8xcBw

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Iun/2022
Mesaje: 94
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 22 Noi 2018 13:08:40    Titlul subiectului: 197353

Ma refeream la grila neagra de pe capota fata, nu la masca cu ,,ROCAR"
Uite la un Ikarus 280 cum se aude frana de motor (exhaust brake), urmareste de la min. 14:05 pana la 14:28. Frana de motor intra la min 14:18. Sursa youtube: https://www.youtube.com/watch?v=XhHREzr8bm0

Iata si un filmulet cu un DAC 112 UDM din cabina soferului. Se poate observa cum schimba vitezeele fara ambreiaj exceptand pornirea de pe loc. De la min. 17:05. Sursa youtube: https://www.youtube.com/watch?v=4Wa6fg6ytEU
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 24 Noi 2018 05:55:32    Titlul subiectului: 197372

Grila de pe capota nu e originala. In pozele mai vechi se vede ca nu o avea. Nu stiu de ce, si care sofer a pos-o, dar la restaurarea nu va mai fi.

Cat despre schimbarile de viteze. Nu prea vad ce face soferul ala, insa vad ca ordinea este total aiurea. Din vitea I, baga in a III a, apoi IV. E posibil sa schimbi vitezele cand turatiile sunt aliniate, dar nu se merita. Daca nu e masina lui, nu prea il intereseaza, dar asa se uzeaza prematur.

Cat de frana de motor, nu se aude asa la al meu. Se aude ca la toate Dacurile cu care am mers.

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Iun/2022
Mesaje: 94
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 24 Noi 2018 11:47:34    Titlul subiectului: 197375

Inseamna ca DAC-ului tau ii lipseste clapeta de pe evacuare, probabil s-a stricat si au scos-o neavand alta sa o inlocuiasca.
La cutiile cu 6 trepte, daca autobuzul nu era incarcat si drumul era drept mergea sa schimbe vitezeele din doua in doua. Au existat si doua modele de grup reductor, unele erau de forta si altele de fuga. In Bucuresti cine avea cutie cu 6 trepte si grup de fuga era fericit. Laughing Acele autobuze chiar fugeau destul de bine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 25 Noi 2018 04:58:04    Titlul subiectului: 197384

Nu stiu de cutii de 6 viteze, decat adaugate de la alte masini. Autobuzul nu a montat asa ceva din fabrica la seria 11x. Cat despre clapeta, nu am nici o gaura in podea unde ar fi fost butonul de picior.

Oricum, acest sistem era optional, si avand in vedere ca masina a fost a Sloboziei pana in 2002, care era la ses si nu munte, nu vad de ce s-ar fi cheltuit pentru un sistem care nu aducea prea mult. Franele sunt destul de bune.

Ba chiar vreau sa zic, ca franele, sunt foarte bune. Nu trag pe o parte deloc, si opresc destul de bine pentru tamburi.

Hai sa mai discutam si de altceva, ca am impresia ca lumea se cam plictiseste de frane Very Happy

Luni aflu ce dezastru am pe cap. In masina a fost apa chiora, si a dat un ger rau de tot aseara (-22C Shocked ). Am bagat antigel mai tare, dar trebuie vazut dupa ce se topeste gheata, ce pagube sunt.

E si vina mea, ca atunci cand s-a spart linia de la aeroterma, nu am mirosit nimic (miroul ala de sirop dulce), si trebuia sa imi fac griji de atunci. Am pus antigel cand am facut pana, dar nu stiu proportia (cam 5 litrii as zice, la cei 50 total, deci cam putin).

De bloc nu prea imi fac griji, ca e zdravan si rezista, dar pompa apa, racitorul de ulei, conducte, aeroterme, la ele ma gandesc.

Oricum, luni ii schimb tot lichidul, ca sa nu mai stau cu frica!

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Iun/2022
Mesaje: 94
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 25 Noi 2018 16:50:48    Titlul subiectului: 197389

Butonul de la picior l-au avut primele serii, dupa nu au mai avut acel buton. Frana de motor se facea cu ajutorul butonului de oprit motorul de pe plansa de bord. Tu cand apesi acel buton sa opresti motorul pompa de injectie este adusa la zero de doi cilindrii actionati electropneumatic iar esapamentul este obturat de acea clapeta (care la tine ori nu mai functioneaza, ori nu o mai are). Poti incerca cand mai mergi cu el sa apesi butonul de oprit motorul in mers dar cu autobuzul intr-o treata de viteza (de preferat sa nu fie treapta 1). Eu incerc sa te ajut sa il restaurezi cat mai aproape de cel original.
Apropo de antigel, vezi ca ventilatorul care raceste radiatorul are un electromagnet comandat de la bord. Cand este frig afara ideal este sa nu se invarta ventilatorul pt. ca motorul sa mearga la temperatura optima. Cand se incalzeste trebuie cuplat ventilatorul din buton. La RATB unii mecanici sudau pe timp de vara acel cuplaj electromagnetic pt. a nu putea fi oprit iar motorul sa se distruga!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Iun/2022
Mesaje: 94
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 25 Noi 2018 17:14:17    Titlul subiectului: 197390

Parbrizele la cel albastru sunt zgariate rau. Ar fi bine sa faci rost de doua noi ca o sa ai probleme la inspectii!
Daca are volanul original, cel cu ROMAN scris in mijloc, acolo avea butonul pt. claxon. Multi l-au anulat si l-au legat pe maneta de la stripitorul de parbriz... Modelele mai noi cu volan ,,AB" sau ,,RC" cred ca aveau comanda claxonului ca la dacie, apasai pe maneta de semnalizatoare iar in sus erau flash-urile sau cupla faza lunga.
2068 de la Autobaza Alexandria a avut cutie cu 6 trepte cat a fost autobuz de scoala si dupa o perioada de timp.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community