Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
|
Sus |
|
|
anndrey
Data înscrierii: 04/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Iun/2022 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 29 Noi 2018 00:47:59 Titlul subiectului: |
197476 |
|
Tu esti cel din video?
Incearca cu spray de pornire la galeria de admisie. Pe vremuri la RABE cand nu exista spray se aprindea o torta (o carpa imbibata cu motorina) si se incalzea galeria de admisie.
Cred ca ROCAR 112UDM de la ROMAVIA este intr-o stare mult mai buna decat acesta si complet cu piesele originale.
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Joi 29 Noi 2018 13:57:02 Titlul subiectului: |
197477 |
|
De curiozitate: daca vei revopsi autobuzul, o sa ramana in schema actuala, una generica de fabrica sau o schema ca MSBA 1301?
Oricum, videurile pe care le realizezi sunt foarte foarte bune, exact la asa ceva ma asteptam, cu detalii tehnice, cateva glume etc.
|
|
Sus |
|
|
anndrey
Data înscrierii: 04/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Iun/2022 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 30 Noi 2018 16:10:37 Titlul subiectului: |
197505 |
|
Vrem sa il auzim pornit si turat peste 1500 rot/min RABA-MAN in actiune!
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 30 Noi 2018 20:47:26 Titlul subiectului: |
197509 |
|
Ceea ce a făcut Alex e minunat și merită tot respectul!.
Ca părere personală, Dac-ul de Fetești ar trebui readus la forma și schema originală din Slobozia, așa cum a ieșit el din fabeică, original.
Orice altă schemă îl va falsifica, nu va mai fi el.
Eu am locuit în Slobozia în vremea când el era funcțional, trebuie să mă înțelegeți... și când am făcut pozele în garajul Transloc Slobozia și am găsit doar ceilalți 3 frați ai lui, mă întrebam, și eu și frate-miu, unde o fi EL.
Și a meritat să fim interogați de poliție și invitați la secție pentru pozele - acum istorice - din fostul garaj Transloc Slobozia, actual ... Lidl...
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Sâm 01 Dec 2018 08:05:55 Titlul subiectului: |
197511 |
|
@dm va fi in schema di fabrica, adica crem cu fusta albastra. Am o poza cu un frate de generatie, daca nu chiar el.
Numai schema va fi de la Transbus Fetesti, ca ei au mentinut masina, si ei merita creditul, ca Slobozia au cam obosit-o repede de tot.
Despre starea masinii, Olivia, arata mai prost, dar tehnic e ok, si sub masina, structura si scheletul sunt FOARTE bune. O sa ma bag sub masina pentru un video, dar sa fie mai cald.
Iarasi la dm. Merci pentru complimente. Videourile le fac cum pot, cum stiu lol. Problema e ca sunt si "lovit la sasiu" si merg cu baston si am zile grele...ce s-a vazut in episodul 3, unde m-a cam lasat putin...
@Catalin
Masina tot ea va fi, mai ales ca ea a fost pozata numai in Fetesti. Stiu pozele pe care le-ai facut, si erau in 2005 parca (daca nu 2006). La vremea aia era deja la Fetesti. A fost vandut in 2005 odata cu alte cateva masini (cred ca niste Ikarusuri). A trecut prin RK de cand a venit, ca era destul de varza de acolo. Oricum, a fost mentinut in stare bune, dar nu au bani deloc la Fetesti.
Ultimul RK au folosit table de pe AFL, NAZ si KUC (ca vad tabla inca vopsite pe sub masina lol). Si na, tabla deja veche, a inceput sa dea rugina. Dar in afara de stopurile semanlele si butoane de bord, masina e originala.
Nu vreau sa spun din nou ce voi face, ca poate unii nu au vazut ultimul episod...asa ca linkul:
https://www.youtube.com/watch?v=MzKds46W5Wo
Episodul 3, Editia Centenara!
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Sâm 01 Dec 2018 17:04:51 Titlul subiectului: |
197515 |
|
Vezi că feteșteanul a venit într-un lot de 4 la Slobozia, 2 cu fuste albastre, doua cu fuste rosii, dar vezi că erau nuanțe diferite, unul era albastru mai închis, unul bleu, unul roșu, unul mai portocaliu. Vezi poze cu celelalte 3 rămase la Slobozia, ca să vezi la ce mă refer.
Sigla Transbus Fetești dacă o poți face cumva autocolant care să se detașeze repede, dar eu aș renunța la orice fel de siglă, autobuzul ieșit din fabrică nu avea nicio siglă...
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Joi 31 Ian 2019 04:39:29 Titlul subiectului: |
198692 |
|
Cel mai recent episode DAC Dynasty....unul trist cu autobuzele clasice STB/RATB/ITB.
Intentia mea a fost ca sa le cumpar (Lotul 4) si sa salvez ultimul Roman 112UD, DAC 117UD de prima generatie, Ikarus IK-4, ultimul ramas din lume si el si eventual ce mai era in lotul respectiv.
Insa Romanul este atat de ruginit ca scheletul este dus. Plus, cand l-au remorcat, l-au rupt in doua. Nu se mai poate salva.
La fel si DACul. Desi scheletul este mai solid, a fost strambat de i-au sarit unele geamuri din chedare. Scarile au fost smulse cand l-au tractat si este complet lipsit de piese.
IK4 are sasiul destul de bun, dar ii lipsesc cam toate piesele exterioare si interioar (gen faruri, usi, sticla pictata etc). Vorbesc cu cei din Sofia BG ca poate ei sunt dispusi sa il aduage in colectia lor.
Insa, lucrez cu cineva ca sa salvam macar ceva din ele, gen placile de identificare, inscriptii (de la IK4). Deci poate vor exista asa. Insa ma intristeaza ca asta va fi soarte De Simoanele si Castrosuelor (care as fi vrut unul din fiecare). Este greu si financiar, ca ma lupt sa mai cumpar alte autobuze (un articulat, 111RDT, 112RDTM si altele) plus reparatiile de rigoare ca sa treaca ITP.
Mentionez ca nu toate vor veni in SUA. Unele vor ramane in Romania, si cand vor fi reparate si inmatriculate, am de gand sa fac un fel de tur al tarii, similar cu turul Dacia, insa cu DAC Roman si Rocar.
Daca doritu sa ma ajutati, spuneti tuturor sa se uite la aceste videouri. Cu cat mai multi, cu cat mai mult vor plati cei pentru reclame. De asemenea daca doriti sau stiti pe cineva interesat sa faca reclama, trimiteti-mi un mesaj.
Multumiri Dl Mihai Radulescu pentru fotografii si videouri.
https://www.youtube.com/watch?v=WUqX6Hy9J9Q
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
569.53 kb |
Vizualizat: |
de 12134 ori |
|
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 31 Ian 2019 08:30:31 Titlul subiectului: |
198695 |
|
Nu era mai bine sa fie puse pe platforma, ma rog pe trailer n cazul de fata ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
|
Sus |
|
|
anndrey
Data înscrierii: 04/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Iun/2022 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 02 Feb 2019 14:22:36 Titlul subiectului: |
198750 |
|
#castrosua, a ajuns si ROMAVIA? Cand il pornesti sa auzim si noi un motor de DAC. Mai filmeaza detalii ale autobuzului: motor, cutie de viteze, faruri, stopuri etc. Vezi ca luminile de drum (faza lunga) se aprind din comutatorul din stanga volanului (cel de semnalizatoare) tragand in sus de el.
Iar panoul de bord are foarte putine butoane originale. Turometrul si vitezometrul sunt de Ikarus. Manometrele nu sunt de DAC. Butoanele usilor sunt tot de Ikarus.
Parerea mea, daca vrei sa te apuci de restaurat incepe cu DAC-ul ROMAVIA deoarece este mult mai original ca piese si nu are modificari. Cel de TransbusFetesti nu prea mai are nimic pe el din fabrica. Pana si tabla a fost schimbata si sudata altfel.
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Vin 22 Feb 2019 05:13:04 Titlul subiectului: |
199104 |
|
Bordul are butoanele usilor de Ikarus, dar ceasurile sunt originale.
Ceasurile de DAC sunt aceleasi ca la Ikarus in anumite perioade (pre si post 89, depinzand de EP sau Bilanta si de ce comenzi putea onora, ca Dacia, Roman aveau prioritate).
Faza, nu este acolo. La modelele vechi (inaltele din inaintea scundelor) avea faza la semnal (ca la Dacia parca) insa cele de dupa, nu. Au doua brate, una pentru semnal, una pentru stergatoare...fara oprire automata..adica le inchizi si pot ramane in mijlocul parbirzului )
Cat despre bord, va veni un pachet cu piese de bord, ca sa incep cate ceva. Insa partea mechanica va fi inainte, anume la filtre si pompa de injectie.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
|
Sus |
|
|
anndrey
Data înscrierii: 04/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Iun/2022 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 22 Feb 2019 12:18:39 Titlul subiectului: |
199114 |
|
Exact asta am spus si eu! Faza lunga (luminile de drum) se comuta din maneta de semnalizare, ridicand in sus.
Din ce am vazut la sfarsit cand filmarea este la exterior se pare ca autobuzul merge putin infranat.
Acumulatorii se trag in fata spre exteriorul autobuzului cu tot cu tava (suport) pe acele ghidaje pentru a facilita scoaterea lor. Se poate observa si un maner de care se trage.
Fara suparare orienteaza-te spre ROMAVIA pentru ca cel de la Fetesti este daramat rau de tot iar motorul este praf la ce fum albastru scoate.
Cele de la RATB functionau mult mai bine decat aceasta...
Iar usa dinspre salon mai rau te incurca. Incearca sa o desfiintezi si sa o pui in functiune pe cea exterioara cum a fost el din fabrica.
|
|
Sus |
|
|
anndrey
Data înscrierii: 04/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Iun/2022 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 23 Feb 2019 12:38:55 Titlul subiectului: |
199123 |
|
Asa se comuta faza lunga.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
155.14 kb |
Vizualizat: |
de 11764 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Sâm 23 Feb 2019 13:07:25 Titlul subiectului: |
199124 |
|
anndrey a scris: | Exact asta am spus si eu! Faza lunga (luminile de drum) se comuta din maneta de semnalizare, ridicand in sus.
Din ce am vazut la sfarsit cand filmarea este la exterior se pare ca autobuzul merge putin infranat.
Acumulatorii se trag in fata spre exteriorul autobuzului cu tot cu tava (suport) pe acele ghidaje pentru a facilita scoaterea lor. Se poate observa si un maner de care se trage.
Fara suparare orienteaza-te spre ROMAVIA pentru ca cel de la Fetesti este daramat rau de tot iar motorul este praf la ce fum albastru scoate.
Cele de la RATB functionau mult mai bine decat aceasta...
Iar usa dinspre salon mai rau te incurca. Incearca sa o desfiintezi si sa o pui in functiune pe cea exterioara cum a fost el din fabrica. |
Bateriile intr-adevar se pot trage afara, daca suportul nu este ruginit sau corodat.
Usa de la salon din cate stiu era o usa culisanta, cel putin cele din Tirgu Mures asa erau toate. Nu prea le vedeam deschise, in fata lor de obicei era pusa o lada de scule.
Da, saracul autobuz chiar are foarte multe probleme. Totusi ganditi-va ca era sa fie casat, deci starea lui nu este chiar una de fabrica. Va fi nevoie de foarte foarte munca ca acesta sa revina la starea de fabrica.
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Mie 27 Feb 2019 06:31:30 Titlul subiectului: |
199162 |
|
dm a scris: | Bateriile intr-adevar se pot trage afara, daca suportul nu este ruginit sau corodat.
Usa de la salon din cate stiu era o usa culisanta, cel putin cele din Tirgu Mures asa erau toate. Nu prea le vedeam deschise, in fata lor de obicei era pusa o lada de scule.
Da, saracul autobuz chiar are foarte multe probleme. Totusi ganditi-va ca era sa fie casat, deci starea lui nu este chiar una de fabrica. Va fi nevoie de foarte foarte munca ca acesta sa revina la starea de fabrica. |
Da, tava e cam intepenita, si nici loc nu aveam sa o trag in afara (era o remorca prea aproape).
Nu prea inteleg despre usa. Care usa? Cumva zici de usa de la cabina? Da, cele din ultimele generatii asa erau (94-2000) dar Olivia e din prima generatie de dupa scunde, asa ca e mai un mixaj intre cele vechi si cele noi.
Probleme sunt, dar acum nu conteaza, ca e aici, si nu am dat cat am dat (cat o casa) sa o aduc si s-o abandonez. Se va face, incet dar sigur. Motorul toarce frumos, si dupa ce se incalzeste nu mai fumega, dar de, fumegau de noi asa ca nu ma streseaza mult aspectul asta.
Cat despre faruri. Comutatorul nu se ridica la generatia asta. E clar de DAC (scrie pe carcasa chiar). Ce e posibil sa aiba faza la picior cand era noua (standardul vremii la autobuze). Romavia are probleme mai serioase, desi e completa. Inca nu e sigur daca va supravietui, pana cand nu se face mai cald....
Intre timp, Olivia o sa mearga inainte, si va fi gata de niste car showuri in vara.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
anndrey
Data înscrierii: 04/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Iun/2022 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 27 Feb 2019 11:51:21 Titlul subiectului: |
199164 |
|
Vezi sa nu fie montat comutatorul invers si sa trebuiasca apasat (spre podea).
Nu a existat la DAC comutator de faza lunga la picior si in niciun caz la cele de generatia autobuzului tau!
Daca nici in ,,jos" nu comuta inseamna ca este defect. Crede-ma ce-ti spun si nu te mai contrazice asa cum o faci cu frana de motor pe evacuare care a fost prezenta pe toate DAC-urile cu motor D2156 RABA-MAN. Daca nu o ai inseamna ca lipsesc piese de la motor. Singura comanda la picior era prezenta pe primele DAC-uri si aciona clapeta franei de motor.
Oricum acel bord trebuie desfacut complet si puse butoane, ceasuri de bord originale. Ce ai tu acolo sunt de toate neamurile...asta daca vrei sa-l faci original daca nu lasa-l asa.
P.S. Cred ca nu iti incarca bine alternatorul deoarece se aprind cam slab semnalizatoarele.
|
|
Sus |
|
|
anndrey
Data înscrierii: 04/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Iun/2022 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 02 Mar 2019 15:39:31 Titlul subiectului: |
199199 |
|
Au fost modele care foloseaua lichidul de frana pentru ambreiaj. Acesta era hidraulic cu servo aer comprimat. Tin minte ca atunci cand era sub o anumita presiune in instalatia de aer comprimat soferul nu putea introduce in viteza deoarece caraia. Si trebuia sa o tina accelerata pana facea presiunea corespunzatoare. Dupa, intra si pleca fara probleme.
DAC-ul tau are ambreiajul total cu aer comprimat?
Daca nu iti functioneaza comanda de oprire a motorului, atunci de unde sti ca nu are frana de motor pe evacuare si pe pompa de injectie? Comanda este aceeasi...
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Mar 09 Apr 2019 04:18:14 Titlul subiectului: |
200107 |
|
Am mai zis asta odata. In manual e scris foarte clar cu frana de motor fiind optiune.
Daca presiunea la ambreiaj era scazuta, nu are cum sa caraie, ca se blocheaza franele la presiunea aia, de fapt inainte.
Cred ca vorbim de alte masini, clar.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
anndrey
Data înscrierii: 04/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Iun/2022 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 09 Apr 2019 19:36:49 Titlul subiectului: |
200114 |
|
Nu este nicio optiune, toate au avut in special cele cu motoare unguresti. Ciudat este DAC-ul tau ca are pe fata frana actionata hidraulic. Cele din Bucuresti fabricate in acelasi an au avut frana actionata pneumatic pe toate rotile. Cred ca DAC-ul tau nu mai are puntea din fata originala. Legat de actionarea franei de motor, tu nici nu o poti folosi pentru ca nu iti functioneaza butonul de oprire al motorului. Poti discuta cu colegul ,,ADK" de pe celalat forum si iti va explica el. Posteaza, te rog, paginile in care scrie ca este optiune. La 117UD nu scrie ca este optiune.
Fara suparare dar ,,Olivia" este daramat rau de tot. Asteapta sa vina ROMAVIA pentru ca este intr-o stare mult mai buna si mai completa cu piese originale.
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Joi 26 Sep 2019 06:28:45 Titlul subiectului: |
203014 |
|
https://www.bitchute.com/video/86PYV5HLr6WJ/
Au mai fost videori vechi interesante, ca nu le-am promovat aici. E pentru cei care ma urmaresc, pentru ca incet incet ies de pe youtube.
Olivia NU VA FI CASATA NICIODATA. E sanatoasa, merge bine, din ce in ce mai bine! Episoduil asta va arata carcotasilor ce poate face un DAC, si in partea a doua e surpriza CEA MARE!
De discutat despre videouri, nu voi mai face pe forum din pacate. Voi posta din cand in cand ceva mai interesant. Dar discutiile trebuie sa ramana legate de fiecare episod, unde pot comenta si cei care nu sunt in hobby, ca altfel nu se face promovarea hobbyului.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
660.39 kb |
Vizualizat: |
de 10187 ori |
|
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
|
Sus |
|
|
ADK
Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 702 Locație: Buzau
|
Trimis: Mie 04 Mar 2020 15:14:46 Titlul subiectului: |
205971 |
|
Din păcate. Eu personal mereu aștept apariția unor noi episoade, doar că munca este destul de multă atât la filmatul principal - de a asigura trepiedul, vreme bună, bateriile încărcate, memoria camerei, prezentarea pe care o faci, traducerea, descărcatul filmulețelor, editatul cu mulți nervi, exportarea, urcarea pe platforme... și asta pentru 2-3 inși. Nu se merită. Chiar dacă cel puțin eu sunt unul foarte interesat, încercând chiar să contribui la refacerea autobuzului cu tot ce reușesc să trimit zic că-i cel mai important. Olivia are un pachet pregătit deja, și mai urmează! Nu scapă ușor. Eu rămân de părere cu înființarea acelui grup strict pentru cei interesați.
|
|
Sus |
|
|
|