Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
marcel
Data înscrierii: 25/Aug/2008 Ultima vizita: 08/Noi/2021 Mesaje: 117 Locație: Budapesta (Ungaria); Oradea
|
Trimis: Dum 25 Noi 2018 11:52:34 Titlul subiectului: Tram-train Debrețin-Oradea |
197386 |
|
În presa din Ungaria au apărut niște articole cu declarația secretarului de stat al Ministerului Technologiei și Inovației, László Mosóczi despre dorința guvernului Ungariei de a reabilita linia feroviară dintre Debrețin și Oradea și realizarea conectării rețelelor de tramvai a celor două orașe printr-un concept de tram-train care este deja în fază de realizare între Szeged și Hódmezővásárhely.
Ce se știe în Oradea despre acest plan? Are cineva informații?
Articolul:
http://napigazdasag.com/tramtrain-palya-epulhet-debrecen-es-nagyvarad-kozott/
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Dum 25 Noi 2018 22:40:16 Titlul subiectului: |
197399 |
|
Tocmai vroiam sa dau si eu stirea, eu am vazut pe pe iho.hu (articolul: http://iho.hu/hir/jon-a-debrecen-nagyvarad-tram-train-181122)
Trebuie stiut ca intre Debrecen si Oradea a existat cale ferata directa, insa dupa 1918 pe partea romana sinele au fost ridicate. In schimb pe partea maghiara calea ferata exista pana la granita si chiar este folosita pana la gara Nagykereki. Daca va uitati pe Google Maps chiar si dupa 100 de ani se vede traseul fostei linii, acesta era legata de Magistrala 300 dupa gara Episcopia Bihor in zona Aquila.
Practic, trebuie reconstruita traseul desfiintat din Romania, si probabil modernizat cel din Ungaria - linia rosie pe harta.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
905.77 kb |
Vizualizat: |
de 7999 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Lun 26 Noi 2018 01:46:19 Titlul subiectului: |
197400 |
|
As fi foarte mirat daca peste 5-7 ani as avea posibilitatea sa ma duc cu tramvaiul pana la casa de vacanta din Hencida (cu tramvaiul pana la Esztar si de acolo cu bicicleta 10 km pe malul Barcaului).
La Nagykereki doar urma traseului se vede din satelit, calea ferata se infunda la 50 de metri dupa ce traverseaza drumul de langa gara.
Un loc destul de usor pentru a intra tramvaiul pe calea ferata este chiar la iesirea de sub podul CFR spre Calea Borsului sa coteasca spre dreapta si sa intre dupa 300m in linia industriala ce face legature intre Oradea Vest si Episcopia Bihor.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 26 Noi 2018 08:45:14 Titlul subiectului: |
197401 |
|
De ce s-a desfiintat linia pe partea romaneasca, dupa 1918 ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Lun 26 Noi 2018 10:51:15 Titlul subiectului: |
197406 |
|
Ca urma unirii Transilvaniei cu Romania. Facea parte din strategia de izolare a grantiei din vest. In total 8 linii de cale ferata au fost desfiintate (adica sinele au fost ridicate). Vezi aici harta Ungariei, cu toate liniile de frontiera desfiintate (patratele rosii).
Sursa: wikipedia
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
131.83 kb |
Vizualizat: |
de 7949 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
marcel
Data înscrierii: 25/Aug/2008 Ultima vizita: 08/Noi/2021 Mesaje: 117 Locație: Budapesta (Ungaria); Oradea
|
Trimis: Lun 26 Noi 2018 16:32:53 Titlul subiectului: Tram-train Debrecen-Oradea |
197412 |
|
Atunci, dacă înțeleg bine, nu există informații oficiale despre subiect deocamdată de la partea română.
Ce privește linia Debrețin - Oradea, ea nu poate fi reconstruită pe traseul original, având în vedere că între Santău și Episcopia vechiul terasament trece pe sub fosta haldă de gunoi a Oradiei. Din câte am înțeles, MÁV calculează si cu alternativa continuării liniei spre Biharkeresztes, paralel cu granita, în loc de traseul Santău-Episcopia. Pe partea ungară linia are trafic semnificativ de persoane, mai nou se circulă cu garnituri Desiro.
Ar fi interesant să vedem în ce măsură sunt compatibile rețelele de tramvai din Debrețin și Oradea, având în vedere că standardele ungurești prevăd alt profil de roată la tramvaie și implicit alte dimensiuni de toleranță.
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Lun 26 Noi 2018 18:19:58 Titlul subiectului: |
197414 |
|
Eu vad si o alta problema: la proiectul Szeged - Hodmezovasarhely de ex. a tot proiectul a fost oprit, pentru ca cei de la MAV au zis ca:
1. pe o cale ferata poate sa circule doar trenuri (deci tramvaiele de pe acea linie trebuiau clasificate in legislatie si ca trenuri)
2. trenurile de pasageri trebuie sa aiba olbigatoriu si WC-uri.
A iesit un mare scandal dupa ce au cerut modificarea tramvaielor si Stadler a dat o diferenta de pret foarte mare. In final chiar nu stiu ce s-a intamplat, dar proiectul a fost reluat dupa cca 2 ani de intarziere.
Acum intrebarea: oare in Romania pe liniie CFR Infrastructura poate sa circule un tramvai sau va fi aceasi poveste reluata din nou? Totodata, oare se va face cu CFR (asta inseamna ca totul se va tine de deciziile din Bucuresti) sau se va ocupa CJ Bihor si Primaria Oradea?
|
|
Sus |
|
|
Patrick
Data înscrierii: 05/Noi/2018 Ultima vizita: 16/Mai/2024 Mesaje: 59 Locație: Oradea
|
Trimis: Lun 26 Noi 2018 20:44:11 Titlul subiectului: |
197417 |
|
Ce Tram-Trenuri credeti ca vor fi... Ar fi interesante Siemens Avanto ca cele SNCF sau Alstom Citadis....
|
|
Sus |
|
|
marcel
Data înscrierii: 25/Aug/2008 Ultima vizita: 08/Noi/2021 Mesaje: 117 Locație: Budapesta (Ungaria); Oradea
|
Trimis: Mar 27 Noi 2018 11:37:09 Titlul subiectului: |
197425 |
|
Citat: | Acum intrebarea: oare in Romania pe liniie CFR Infrastructura poate sa circule un tramvai sau va fi aceasi poveste reluata din nou? Totodata, oare se va face cu CFR (asta inseamna ca totul se va tine de deciziile din Bucuresti) sau se va ocupa CJ Bihor si Primaria Oradea? |
Teoretic, garniturile de tip tram-train sunt unele hibride care satisfac cerințele de interoperabilitate (TSI) ale UE și trebuie să satisfacă și cerințele standardelor locale ce privește rețeaua de tramvaie pe care circulă (de ex. BOStrab în cazul Germaniei, adică să aibă semnalizare rutieră, limitări de lungime, rază de întoarcere minimă, etc.). Operatorii feroviari pot pune alte limitări locale, de genul celor cu toaleta, dar de obicei acestea sunt de natură tehnică (la noi de ex. instalarea sistemul PZB/INDUSI pe vehicul). Nu cred că ar fi o problemă cu asta.
Ce privește forul de decizie, omologarea vehiculelor va ține de AFER, adică de București.
|
|
Sus |
|
|
|