 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 12/Iun/2020 Mesaje: 9192 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 02 Noi 2018 07:50:26 Titlul subiectului: Posibil metrou in Cluj Napoca |
197005 |
|
Am vazut o stire, nu stiu cat de reala este, in legatura cu un posibil metrou in Cluj Napoca. Articolul se gaseste aici.
Citat: | Clujul va avea METROU. Studiul de prefezabilitate, lansat pentru licitație. Cu ce va fi diferit față de cel din București
Primarul Clujului, Emil Boc, a anunțat că municipalitatea se află în procedură pentru a transmite la SEAP validarea licitației privind studiul de prefezabilitate la viitorul metrou din Cluj-Napoca, document care va stabili costurile investiției și traseul, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Emil Boc a declarat, joi, la ședința Consiliului Local Cluj-Napoca, că metroul viitorului nu va avea captatoare de curent cum are azi, ci va avea baterii electrice.
„Suntem în procedură pentru a transmite pe SEAP, instituția națională care se ocupă de licitații, validarea licitației pentru studiul de prefezabilitate, asta înseamnă că după validare, se vor depune oferte privind acest studiu pentru metrou. Orice investiție publică peste 75 de milioane de euro presupune două etape, studiu de prefezabilitate, urmat de cel de fezabilitate. Am angajat un consultant care ne-a ajutat la redactarea caietului de sarcini, echipa tehnică a făcut o vizită la București pentru a vedea situația metroului de acolo, iar ceea ce noi propunem ține cont de evoluția viitoare a tehnologiei, și nu pe situația existentă a metroului din București, deoarece metroul viitorului nu va avea captatoare de curent cum are azi, ci va fi cu baterii electrice”, a spus Boc.
Potrivit acestuia, tehnologia va ajuta autoritățile locale să reducă din costurile unui astfel de proiect, iar tunelul nu va mai fi atât de mare precum în cazul tunelurilor actuale de metrou.
„Studiul de prefezabilitate va stabili traseul, costurile, schema de finanțare și contribuția celorlalte entități de pe raza administrativ teritorială, Florești și Cluj-Napoca. Avem banii necesari pentru acest studiu de prefezabilitate în acest an, schema de finanțare fiind multianuală”, a mai spus primarul Clujului. |
Stirea este reala sau este o fantasma de-a lui Emil Boc ?
|
|
Sus |
|
 |
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 26/Ian/2021 Mesaje: 265 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 02 Noi 2018 13:30:00 Titlul subiectului: |
197010 |
|
Nu văd ce nu ar fi real în această știre.
S-a mai vorbit de metrou la Cluj și de faptul că municipalitatea intenționează să realizeze un studiu de prefezabilitate.
A existat și o discuție cu niște investitori japonezi la un moment dat, pentru a realiza metroul în parteneriat public-privat.
|
|
Sus |
|
 |
dm

Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Ian/2021 Mesaje: 798
|
Trimis: Vin 02 Noi 2018 13:40:03 Titlul subiectului: |
197011 |
|
Sunt curios daca se gandesc la un metrou "full-size" sau un "light-rail" ca in Cracovia, Polonia:.
Descriere: |
sursa: http://barczyk.pl/metro-w-krakowie/ |
|
Mărime fișier: |
105.59 kb |
Vizualizat: |
de 2489 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 12/Iun/2020 Mesaje: 9192 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 02 Noi 2018 14:26:18 Titlul subiectului: |
197013 |
|
Parerea mea este ca pentru Cluj, cel mai fezabil ar fi un metrou light-rail.
Metrou clasic este necesar in orasele cu peste 1 milion de locuitori.
|
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|