Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

50 de autobuze și 7 tramvaie noi pentru Cluj
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 19 Apr 2016 11:43:09    Titlul subiectului: 50 de autobuze și 7 tramvaie noi pentru Cluj 184692

Cel putin asa viseaza tov. Boc, desigur nu are legatura cu campania agricola electrorala de primavara-vara, nu ? Twisted Evil

http://adevarul.ro/locale/cluj-napoca/cum-gand-cumpere-primaria-cluj-napoca-50-autobuze-7-tramvaie-noi-1_5715e4bb5ab6550cb822ec78/index.html

"Cum are de gând să cumpere Primăria Cluj-Napoca 50 de autobuze și 7 tramvaie noi

19 aprilie 2016

de Florina Pop

Primarul Clujului, Emil Boc, a anunțat pe pagina sa de Facebook că municipalitatea va garanta un împrumut pentru cumpărarea a 50 de autobuze noi și a 7 tramvaie de ultimă generație. „Modernizarea parcului auto al CTP Cluj este una dintre măsurile pe care le implementam pentru a încuraja folosirea transportului public de către un număr cât mai mare de clujeni, în locul mașinilor personale“, scrie Emil Boc pe Facebook. În ultima ședință a Consiliului Local s-a aprobat proiectul privind pre-acordul de finanțare între B.E.R.D., municipiul Cluj-Napoca și Compania de Transport Public Cluj-Napoca. Prin acel proiect se vor achiziționa alte 50 de autobuze și 7 tramvaie, toate noi."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Mar 19 Apr 2016 11:56:36    Titlul subiectului: 184694

Mie nu mi se par vise, ci lucruri reale, care se vor intampla. Singurul lucru bun ar fi fost sa se ia mai multe tramvaie noi si mai putine autobuze, tinand cont ca avem doar 4 tramvaie noi cu aer conditionat, accesibile pentru persoanele cu handicap etc; ar fi fost nevoie de 10-12 tramvaie si de 20 maxim 30 de autobuze, tinand cont ca majoritatea autobuzelor Renault R312 (probabil acestea sunt vizate pentru a fi inlocuite) sunt in stare foarte buna. Asta in cazul in care nu se doreste marirea flotei CTP pentru extinderea si in inelul 2 al zonei metropolitane adica Gilau, Cojocna etc despre care s-a mai vorbit in urma cu ceva vreme.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Mar 19 Apr 2016 12:40:15    Titlul subiectului: 184697

Daca luam in considerare pretul unui tramvai vs autobuz eu zic ca este o achizitie destul de corecta. Oricum, daca era ceva legat de campania electorala acestea trebuiau sa ajungla deja la Cluj, si nu acum sa porneasca licitatia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 19 Apr 2016 13:23:57    Titlul subiectului: 184698

Nu uitati ca in toamna sunt si alte "alegeri", deci... dar, intr-adevar, nu putem sa pretindem ca "promisiunea" e neaparat in legatura cu alegerile.
_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Mar 19 Apr 2016 13:31:18    Titlul subiectului: 184699

Oricum se faceau achizitii de vehicule noi in fiecare an, deca nu ma insel. Consider ca este o abordare corecta, mai bine cumperi 10-15 autobuze intr-un an decat sa schimbi tot parcul auto dintr-o lovitura, ca peste 10 ani sa iei de la inceput iarasi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BusFan



Data înscrierii: 18/Iul/2012
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 318
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 19 Apr 2016 16:28:57    Titlul subiectului: 184701

Volvo a scris:
[...] ar fi fost nevoie de 10-12 tramvaie si de 20 maxim 30 de autobuze, tinand cont ca majoritatea autobuzelor Renault R312 (probabil acestea sunt vizate pentru a fi inlocuite) sunt in stare foarte buna. Asta in cazul in care nu se doreste marirea flotei CTP pentru extinderea si in inelul 2 al zonei metropolitane adica Gilau, Cojocna etc despre care s-a mai vorbit in urma cu ceva vreme.

În legătură cu Gilău. Zilele acestea am trecut pe lângă un cort pe care scria „Aderarea Gilăului la Asociația de Transport Metropolitan”, stătea lumea la coadă să se treacă în tabele. Am intrat în vorbă cu tipul de la stand, după ce s-a mai rărit coloana. Este inițiativa unui consilier local din Gilău și, conform spuselor acelui domn, CTP este de acord să introducă linii de transport în Gilău odată ce se aprobă în Consiliul Local această mișcare. Semnaseră sute de oameni, sătui de condițiile de transport de care până nu demult aveau parte și Floreștiul sau Apahida. Deci aș spune că ne pregătim în scurt timp de ce zicea Volvo mai sus.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 19 Apr 2016 16:45:15    Titlul subiectului: 184702

Moment, moment! Sistemul de transport cu tramvaiul din Cluj, asa cum e el astazi ca acoperire, e o glumita, grosul fiind tinut de autobuze si troleibuze (in aceasta ordine), deci este firesc ca investitiile (cantitativ) in parcurile de autobuze si troleibuze sa fie mult mai mari si mai vizibile (si, cum nici nu se pot face deodata si mai e si problema planificarii inlocuirii treptate in timp - ceea ce a descris dm - e normal sa se faca periodic alte si alte achizitii mai mici sau mai mari, dupa posibilitati si nevoi). 11 tramvaie moderne sunt deja necesarul de la orele de varf, ramanand de completat doar rezervele si imobilizarile (pentru asta ar ramane deocamdata Tatre, caci nu va fi o tragedie ca inca vreo 10 ani sa mai umble si cate un tramvai de asta pe langa cele moderne).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Mar 19 Apr 2016 18:44:54    Titlul subiectului: 184704

Dimineata pe 101 si 102 in total sunt 15 tramvaie, mai ales ca s-a introdus si linia 102L. Insa pe langa cele 11 tramvaie moderne care ar urma sa circule, ar mai ramane cele 10 tramvaie KT4D-M care inca 10 ani ar mai putea circula linistite cum spunea si Radu. Insa acestea ar putea fi tinute pe post de rezerva, daca se vor achizitiona si tramvaie din fonduri europene, pentru ca altfel pe post de rezerva ar trebui pastrate cateva tramvaie KT4D care chiar sunt obosite, unele dintre ele au catre 40 de ani de circulatie.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
florin5555



Data înscrierii: 31/Aug/2015
Ultima vizita: 18/Mai/2020
Mesaje: 93
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 20 Apr 2016 14:33:12    Titlul subiectului: 184723

Nu prea ar fi OK sa mai vina Pesa SWING, cel putin din cauza scaunelor oblice si numarului insuficient de scaune. Pesa a scos un model mai nou TWIST cu scaune asezate normal si pe 2 rânduri. https://www.google.ro/search?q=pesa+twist&biw=1366&bih=651&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwivvsHQnJ3MAhXKAMAKHdqRDG0Q_AUIBigB#imgrc=xLSxwV3y_STUoM%3A
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 302
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 20 Apr 2016 15:48:30    Titlul subiectului: 184726


_________________
www.macicasanul.com


Ultima modificare efectuată de către macicasan la Mie 20 Apr 2016 17:02:04, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Mie 20 Apr 2016 16:01:42    Titlul subiectului: 184728

Urmasul modelului Swing este modelul Jazz care este un tramvai de înaltă clasa. Probabil că Pesa dacă va participa la licitație cu acest model va participa. [/url]
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
florin5555



Data înscrierii: 31/Aug/2015
Ultima vizita: 18/Mai/2020
Mesaje: 93
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 20 Apr 2016 18:08:53    Titlul subiectului: 184730

E bun si JAZZ Decat Pseudotramvaiul Autentic.
Achizitia mare de autobuze se face si in scopul turistilor care vor veni la Cluj in 2021 când Cluj poate fi capitala culturala europeana.
Un oras cu 150 de tramvaie conserva si care are statii din centru in care tramvaiul nu opreste ci doar autobuzul si linia deocamdata desfiintata de pe splai a fost respins. Si nu mai vorbim de autobuzele galbene. Twisted Evil
Sibiul a fost capitala culturala doar cu o linie de tramvai spre Rasinari.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 20 Apr 2016 18:30:24    Titlul subiectului: 184732

Pesa promoveaza intensiv in Romania (la nivelul autoritatilor locale si al regiilor/companiilor de transport public), de mai bine de un an, exclusiv modelul Swing.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 551
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 20 Apr 2016 18:54:02    Titlul subiectului: 184734

In cazul tramvaielor nu cred ca ar fi o decizie buna Pesa, au mai fost cumparate 4, si au fost destule probleme cu ele. Sincer, daca s-ar putea as opta pentru Alstom, Siemens sau Bombardier, pana acum nu am vazut oameni sa se planga de acestea.
_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 1022
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 20 Apr 2016 19:34:01    Titlul subiectului: 184735

Pesele au fost foarte mult blamate și probabil că noi nu vom ști niciodată dacă au fost fabricate prost sau e doar o chestie de exploatare.

Oricum până la Alstom, Siemens și așa mai departe, probabil va trebui să avem zeci de kilometrii de cale ferate și bilete mai scumpe. Am observat că tramvaiele sunt pline, mai puțin câteva ore la prânz, dar nu cred că avem un număr așa de mare de călători încât să cumpărăm tramvaie de peste 2,5 milioane....poate exclusiv din fonduri europene, atunci da.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Joi 21 Apr 2016 11:36:56    Titlul subiectului: 184750

Deci sa o luam pe rand.
Pesele degeaba au tot fost blamate pentru ca sunt niste tramvaie de calitate. Uzura bandajelor si celalalte probleme nu sunt cauzate nici de fabricatie, nici de calea de rulare care este reabilitata ci pur si simplu de exploatarea lor. Cand spun exploatare nu ma refer la intretinere (din cate stiu tehnicienii CTP au fost intruiti pentru intretinerea lor de catre polonezi) ci ma refer la faptul ca in Cluj nu avem culoare separate pentru tramvaie. Orice tramvai modern e gandit pentru linii cu zone frecvente unde tramvaiele circula pe cale separata de trafic. Cand ne gandim la traficul clujean, orice tramvai nou de orice marca ar fi avut aceeasi soarta in conditiile franarilor bruste cele de toate zilele si asa mai departe. Deci nu tramvaiele sunt de vina. Daca nu se va face macar pe Splaiul Independentei de la Opera Maghiara pana la Stadion cale separata, nici un tramvai nou nu va putea fi utilizat la pontential maxim si implicit nici linia modernizata nu va putea fi exploatata la pontential maxim.
In al doilea rand, daca luam in calcul un pret de 180.000-200.000 de euro pe autobuz nou, pentru cele 7 tramvaie ar mai ramane 10-10,5 milioane de euro, deci aproximativ 1,5 milioane de euro pe bucata, exact pretul platit pentru tramvaiele PESA, un Imperio costa cam 1,7 milioane de euro. Deci in aceste conditii cel mai probabil PESA va livra un nou lot de tramvaie daca nu cumva Skoda sau Solaris vor oferta si ei un tramvai de 1,5 milioane de euro, pentru ca mie greu sa cred ca producatori precum Alstom, Siemens, Stadler sau Bombardier au tramvaie sub 2 milioane de euro, din cate stiu in portofoliul lor nu exista tramvaie "low-cost" si oricum in conditiile de circulatie clujene astfel de tramvaie nu au ce cauta. Iar Skoda nu e un producator de aruncat la gunoi. Tramvaiele Skoda si-au demonstrat fiabilitatea in Praga, Bratislava sau Riga. Skoda ar fi o solutie daca PESA tot nu va place, desi pentru intretinere si pentru a avea un parc unitar ar fi de preferat un nou lot de PESA.

_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Joi 21 Apr 2016 13:01:57    Titlul subiectului: 184753

Nu cred ca Siemensurile ar fi la pret de 2 mil € buc, cand la CAF pretul incepe de la 2,5 mil de €.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Joi 21 Apr 2016 13:08:31    Titlul subiectului: 184754

Siemens-urile ULF din Oradea au costa 2,5 milioane de euro bucata, iar modelul Combino e undeva între 2 și 2,5 milioane de euro.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Joi 21 Apr 2016 13:21:55    Titlul subiectului: 184755

Oricum, la 1,5 mil € pt. un tramvai modern eu cred ca este un pret foarte foarte bun.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 745
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 21 Apr 2016 13:24:30    Titlul subiectului: 184756

Macicasan are niste probleme cu postatul pe forum si m-a rugat sa postez asta in locul lui:
florin5555 a scris:
Nu prea ar fi OK sa mai vina Pesa SWING, cel putin din cauza scaunelor oblice si numarului insuficient de scaune.

Ergonomia interioara a fost aleasa de operator, cu putine scaune si culoar larg. Consider ca ar fi fost oportuna organizarea interioara cu culoar ingust si banchete duble, ca in imagine: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7f/Swing_Szczecin_(5).jpg
Pesa Swing poate avea, deci, considerabil mai multe scaune, mai putine locuri in picioare, capacitate usor diminuata la sub 300 de locuri(dar prielnica, fiind exploatate in paralel cu KT4-uri de 200 de locuri)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 302
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 21 Apr 2016 16:20:17    Titlul subiectului: 184758

florin5555 a scris:
Pesa a scos un model mai nou TWIST cu scaune asezate normal si pe 2 rânduri.

Twist-ul e mai nou cu 2 ani si se fabrica in paralel, insa prezinta cu totu' alte soluții inginerești si costuri ceva mai ridicate de mentenanță, avand 8 axe pentru un tramvai de 30 de metri(pe 4 boghie) in loc de 6 la Swing(pe 3 trucuri)

Sunt curios pana cand e valabil acordul cadru castigat de Pesa la licitatie...
Personal, mi s-ar parea oportuna achizionarea Swing-urilor in continuare, pentru o flota de tramvaie uniforma operata si intretinuta de personal care cunoaste deja modelul in cauza...

Multumesc Darius!

_________________
www.macicasanul.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
TatalLor



Data înscrierii: 21/Noi/2011
Ultima vizita: 28/Apr/2020
Mesaje: 119
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 21 Apr 2016 19:44:47    Titlul subiectului: 184764

lenta1 a scris:
In cazul tramvaielor nu cred ca ar fi o decizie buna Pesa, au mai fost cumparate 4, si au fost destule probleme cu ele. Sincer, daca s-ar putea as opta pentru Alstom, Siemens sau Bombardier, pana acum nu am vazut oameni sa se planga de acestea.


Pesa Swing is niste tramvaie excelente. In Cluj problema Swing-urilor a intervenit la bandaje, insa dupa cum spunea si Volvo, pana nu ai cale de rulare dedicata aceasta problema nu va putea fi rezolvata de nici un tramvai din lume.

macicasan a scris:


Sunt curios pana cand e valabil acordul cadru castigat de Pesa la licitatie...
Personal, mi s-ar parea oportuna achizionarea Swing-urilor in continuare, pentru o flota de tramvaie uniforma operata si intretinuta de personal care cunoaste deja modelul in cauza...

Multumesc Darius!


Subscriu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 1022
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 21 Apr 2016 20:26:02    Titlul subiectului: 184765

Volvo a scris:
la Stadion cale separata, nici un tramvai nou nu va putea fi utilizat la pontential maxim si implicit nici linia modernizata nu va putea fi exploatata la pontential maxim.


Au ieșit toți activiștii să nu facem o bandă că vor să se dea cu bicicletele. Deci dacă nu s-a făcut o bandă nouă auto, slabe șanse la separarea traficului auto de cel al tramvaielor Sad

Și eu votez pentru Pese...mai mult decât suficient pentru Cluj la ora actuală
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 21 Apr 2016 20:40:12    Titlul subiectului: 184766

Fiti fara grija, vine Blidar cu autenticele lui, care vor avea un pret (chiar si in varianta cu 3 module) cu care nu-si va permite nici Pesa sa liciteze (pentru ca aia de la Astra au redus costurile de productie semnificativ comparativ cu Imperio, mergand pe variante de echipare mai ieftine dupa ce au fost eliberati de Siemens - si inca mai au de unde sa coboare, punand alte motoare)! Si atunci veti vedea daca e cazul sa plangeti dupa Pesa sau nu (eu zic ca veti plange, din foarte multe motive).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TatalLor



Data înscrierii: 21/Noi/2011
Ultima vizita: 28/Apr/2020
Mesaje: 119
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 21 Apr 2016 20:45:12    Titlul subiectului: 184767

Atunci n-ar trebui sa se incadreze in cerintele impuse de caietul de sarcini cu atatea inconveniente. Insa daca mai e valabil contractul cadru, ma gandesc ca putem sta linistiti si nu mai e nevoie de licitatie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 1 din 6

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community