|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 171 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 01 Feb 2019 22:46:48 Titlul subiectului: |
198738 |
|
Model?
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 02 Feb 2019 06:39:46 Titlul subiectului: |
198746 |
|
Modelul va fi cel care va rezulta din licitație, toate firmele care se încadrează în cerințe pot depune oferte.
Citat: | 6.3 Dimensiuni generale constructive Caracteristicile dimensionale ale tramvaielor trebuie să fie următoarele:
Lungimea totală: minim 30.000 mm, respectiv maxim 32.500 mm (fără dispozitive de cuplare și oglinzi). Această valoare este impusă de lungimea peroanelor din stațiile de tramvai, respectiv de lungimea halelor de revizie existente în depou;
Înălțimea totală exterioară maxim 3.600 mm (fără echipamentele de pe acoperiș și pantograf);
Înălțimea totală interioară minim 2.100 mm.
Înălțimea cu pantograful coborât în poziție de parcare maxim 4.000 mm;
Înălțimea cu pantograful ridicat va fi cuprinsă între 4.000 ... 6.330 mm;
Lățimea totală maxim 2.400 mm (+/- 5 mm). Această dimensiune se va corela cu geometria căii de rulare în aliniament și curbe astfel încât 2 două tramvaie circulând în direcții diferite să poată trece unul pe lângă altul inclusiv în curbe, ținând cont de aria de maturare. Ofertantul va ține cont de geometria liniilor și a peroanelor în curbe astfel încât tramvaiele să nu lovească peroanele;
Înălțimea podelei tramvaielor în zona ușilor de acces va fi de maxim 350 mm de la nivelul șinei, cu rampa de acces pentru persoanele cu dizabilități;
Podeaua va fi coborâtă pe toată suprafața și nu se admit trepte, în afară de zone ale podelei cu o denivelare longitudinală constantă (în formă de pantă sau rampă) a culoarului central doar în zona boghiurilor, unde înclinația podelei în direcție longitudinală va fi de maxim 18 %.
6.4 Caracteristici funcționale (masice) În documentația de ofertă pentru tramvaie se vor regăsi caracteristicile masice și repartiția pe osii, care vor indica:
Capacitatea de transport călători. Capacitatea de transport totală va fi de minim 220 locuri din care minim 55 pe scaune fixe, nerabatabile, din care min. 6 accesibile din low floor, plus vatmanul, respectiv 6 persoane/m2 (calculate la 0,167 m2/călător în picioare). Producătorul poate suplimenta numărul de locuri pentru călători din tramvai prin montarea de scaune rabatabile. Capacitatea maximă de transport (numărul maxim de călători) trebuie să țină cont atât de suprafața utilă a tramvaiului, cât și de masa maximă admisă a acestuia.
Pasul dintre scaune (distanța dintre 2 două scaune consecutive poziționate în aceeași direcție) va fi de minim 650 mm. Culoarul dintre scaune va avea pe toată lungimea compartimentului pentru călători o distanță de minim 650 mm. |
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 05 Feb 2019 21:23:39 Titlul subiectului: |
198787 |
|
In martie aflam si cine, cu ce liciteaza?
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
Christian
Data înscrierii: 15/Mar/2018 Ultima vizita: 15/Apr/2019 Mesaje: 6 Locație: Craiova
|
Trimis: Vin 08 Feb 2019 17:13:15 Titlul subiectului: |
198886 |
|
Care este în condițiile în cauză deloc? Astra? Pesa? Prețul nu poate fi prea mare ...
|
|
Sus |
|
|
KTLYN
Data înscrierii: 25/Ian/2013 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 209 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 08 Feb 2019 18:10:19 Titlul subiectului: |
198889 |
|
Anunt de pe pagina de Facebook a Primariei Iasi:
Primăria a trimis astăzi, 8 februarie, o scrisoare oficială către marii producători europeni de tramvaie prin care îi îndeamnă să participe la licitația pentru achiziția a 16 tramvaie cu o lungime de 30 de metri pentru Municipiul Iași. Termenul limită pentru depunerea licitației coordonate de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice și al cărei beneficiar este Municipiul Iași este 12 martie. Firmele cărora municipalitatea le-a atras atenția și în acest fel sunt Skoda Transportation a.s. (Cehia), Solaris Bus & Coach S.A. (Polonia), CAF (Spania), Astra Vagoane Călători S.A. (România), Duro Dakovic Group Plc. (Croația), Bombardier România, PESA Bydgoszcz S.A. (Polonia), Hitachi Rail Italy S.p.A. (Italia), Alstom Transport S.A. (Franța), Siemens România și Koncar (Croația).
Prin adresa menționată producătorii sunt invitați să consulte anunțul de achiziție publică (http://sicap-prod.e-licitatie.ro/…/c-not…/v2/view/100043467…) și, dacă au neclarități, să pună de îndată întrebările necesare. De asemenea, conducerea Primăriei face apel și alți producători în afara celor menționați să participe la achiziția publică dacă sunt interesați și au capacitatea de producție necesară.
Valoarea totala estimată a contractului este 184.000.000 lei, fără TVA (aproximativ 38,73 milioane de euro), adică circa 2,42 milioane de euro, fără TVA, pentru fiecare tramvai. Durata contractului este de 24 de luni. Procedura de achiziție se bazează pe obținerea fondurilor necesare prin Programul Operațional Regional (POR) - Axa 4.1.
Potrivit caietului de sarcini, tramvaiele vor avea o capacitate de transport de minim 55 persoane pe scaune fixe, nerabatabile, din care minim 6 accesibile din low floor, și de 165 de locui în picioare. Tramvaiele trebuie să fie echipate cu instalație de aer condiționat, instalație de încălzire corespunzătoare pentru sezonul rece, instalație de exhaustare a aerului viciat, sistem de numărare a călătorilor, cu instalație audio-video în interior, anunțuri vocale exterioare în stații pentru persoanele cu dizabilități de vedere, instalație electrică a echipamentelor de ticketing, instalație de informare a călătorilor atât la interior, cât și la exterior, echipamente wireless pentru emisia și recepția semnalelor privind funcționarea și modificări intervenite în exploatare, precum și cu sistem de supraveghere video. Călătorii vor beneficia de internet wireless, iar tramvaiele vor fi dotate inclusiv cu sistem GPS. Garanția funcționării tramvaielor va fi de minim 350.000 kilometri sau minim cinci ani (care condiție se îndeplinește prima) de la data punerii în exploatare.
Rutele pe care vor circula primele 16 vehicule sunt traseele 1, 3, 7, 8 și 13. Pe toate traseele vor fi alocate câte trei tramvaie, cu excepția traseului 7, unde vor fi repartizate patru tramvaie.
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 02 Mar 2019 06:57:23 Titlul subiectului: |
199194 |
|
A fost publicată pe SICAP prima clarificare cu întrebările potențialilor participanți la licitație.
Concluzii:
- Depunerea de oferte se prelungește până pe 22 mai 2019;
- Livrarea primului tramvai se va face până în luna a 15 a contractului, iar restul tramvaielor vor fi livrate până în luna 22.
- S-a pus în discuție și existența pantei de pe strada Pădure (8,8%).
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
raspuns consolidat (2).pdf |
Mărime fișier: |
5.3 MB |
Descărcat: |
de 373 ori |
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 04 Mar 2019 09:28:16 Titlul subiectului: |
199266 |
|
Sper ca s-a pus in discutie si caracteristica de off-road a pantei din Padurii
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 04 Mar 2019 11:24:53 Titlul subiectului: |
199269 |
|
Acum am vazut ca portiunea de linie din Padurii intra in programul de reabilitare, asa ca nu o sa fie probleme.
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 07 Mar 2019 14:24:56 Titlul subiectului: |
199290 |
|
Variante sunt mai multe, pornind de la cerințele din caietul de sarcini.
Spre exemplu tramvaiele Pesa Swing s-ar încadra perfect în cerințe, important este să și participe.
|
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Lun 15 Iul 2019 16:22:57 Titlul subiectului: |
201608 |
|
Licitația se află în evaluare tehnică. De obicei, afișarea ofertanților la licitațiile MDRAP se face la 6 zile după deschidere, dar cum atunci va fi duminică, probabil lunea următoare vom afla participanții.
|
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Mar 16 Iul 2019 11:51:53 Titlul subiectului: |
201660 |
|
Se pare că MDRAP s-a mișcat foarte repede. Singurul ofertant este PESA.
|
|
Sus |
|
|
pelle_elena
Data înscrierii: 18/Iul/2018 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 451
|
Trimis: Mie 17 Iul 2019 18:15:16 Titlul subiectului: |
201691 |
|
Un articol din Ziarul de Iași - https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/cum-vor-arata-tramvaiele-cu-aer-conditionat-care-vor-circula-prin-iasi--224953.html :
Cum vor arăta tramvaiele cu aer condiționat care vor circula prin Iași
Acesta este cel mai probabil scenariu, după cum decurge licitația de la Ministerul Dezvoltării, o achiziție pe bani europeni la care Primăria Iași nu are nicio calitate. La Iași ar urma să ajungă 16 astfel de tramvaie, de 30 metri lungime, fiecare în valoare de aproape 2,5 milioane euro. Cine este producătorul și unde mai circulă, în Europa, astfel de tramvaie?
Producătorul polonez PESA este singurul ofertant la licitația pentru înnoirea parcului de tramvaie a CTP Iași cu 16 bucăți. Procedura a fost întârziată mai bine de trei luni în urma interesului manifestat de companii: peste 150 de clarificări a comunicat Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice (MDRAP), autoritate ce organizează licitația, în numele municipiului Iași. Cu toate acestea, singura ofertă în termen a aparținut PESA Bydgoszcz. Proiectul beneficiază de fonduri europene, iar valoarea estimată pentru achiziția unui singur tramvai ajunge la 11,5 milioane lei (2,44 mil. euro), în total fiind vorba despre 184 milioane lei.
PESA a mai furnizat tramvaie în România, la Cluj, acum șase ani. Alte orașe în care producătorul polonez a încheiat contracte sunt Kiev, Frankfurt, Warsaw, Poznan și Sofia. PESA a mai participat recent și la licitația pentru livrarea de tramvaie în Timișoara, dar autoritatea locală a atribuit contractul către producătorul turc Bozankaya. În schimb, licitațiile recente de la Cluj, Oradea, Arad și Galați au fost câștigate de producătorul român Astra Vagoane Călători. Cu toate că producătorul din Arad avea în plan participarea și la licitația de la Iași, acest lucru nu s-a mai concretizat.
Ziarul de Iasi - liderul presei iesene logo
UN MARE PRODUCĂTOR POLONEZ ESTE SINGURUL ÎNSCRIS LA LICITAȚIA MINISTERULUI DEZVOLTĂRII
Cum vor arăta tramvaiele cu aer condiționat care vor circula prin Iași
Acesta este cel mai probabil scenariu, după cum decurge licitația de la Ministerul Dezvoltării, o achiziție pe bani europeni la care Primăria Iași nu are nicio calitate. La Iași ar urma să ajungă 16 astfel de tramvaie, de 30 metri lungime, fiecare în valoare de aproape 2,5 milioane euro. Cine este producătorul și unde mai circulă, în Europa, astfel de tramvaie?
Producătorul polonez PESA este singurul ofertant la licitația pentru înnoirea parcului de tramvaie a CTP Iași cu 16 bucăți. Procedura a fost întârziată mai bine de trei luni în urma interesului manifestat de companii: peste 150 de clarificări a comunicat Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice (MDRAP), autoritate ce organizează licitația, în numele municipiului Iași. Cu toate acestea, singura ofertă în termen a aparținut PESA Bydgoszcz. Proiectul beneficiază de fonduri europene, iar valoarea estimată pentru achiziția unui singur tramvai ajunge la 11,5 milioane lei (2,44 mil. euro), în total fiind vorba despre 184 milioane lei.
PESA a mai furnizat tramvaie în România, la Cluj, acum șase ani. Alte orașe în care producătorul polonez a încheiat contracte sunt Kiev, Frankfurt, Warsaw, Poznan și Sofia. PESA a mai participat recent și la licitația pentru livrarea de tramvaie în Timișoara, dar autoritatea locală a atribuit contractul către producătorul turc Bozankaya. În schimb, licitațiile recente de la Cluj, Oradea, Arad și Galați au fost câștigate de producătorul român Astra Vagoane Călători. Cu toate că producătorul din Arad avea în plan participarea și la licitația de la Iași, acest lucru nu s-a mai concretizat.
Ultimele tramvaie noi la Iași: 1977
Iașul are un parc învechit de tramvaie, în condițiile în care Primăria nu a făcut investiții. În 2012, Clujul cumpăra tramvaie noi de la PESA cu bani dintr-un credit, în timp ce viziunea Iașului se oprea doar la vehicule second-hand. Dacă oferta PESA va fi acceptată de MDRAP, în Iași vor circula tramvaie noi pentru prima dată după 42 de ani. Ultimele tramvaie noi au fost achiziționate la Iași în 1977 din Cehoslovacia, vehiculele Tatra fiind scoase, între timp, din uz. În ultimii 20 ani, în capitala Moldovei au ajuns doar tramvaie second-hand în special din țări precum Germania și Elveția.
În mod normal, MDRAP ar trebui să anunțe dacă acceptă oferta PESA în maximum 30 de zile, iar semnarea contractului ar putea avea loc în luna septembrie. Într-o astfel de situație, termenul maxim pentru livrarea primului tramvai este 15 luni de la semnare, respectiv decembrie 2020, iar celelalte 15 vehicule trebuie aduse la Iași cel târziu până în iulie 2021.
Toate tramvaiele, aer condiționat
O mare problemă pentru cei care călătoresc cu tramvaiele actuale ale CTP este lipsa aerului condiționat, asta pentru a nu mai pomeni de desele defecțiuni care apar la vehicule sau zgomotul produs de garnituri. Toate tramvaiele care ar urma să fie livrate de PESA trebuie să aibă obligatoriu aer condiționat. De asemenea, vehiculele vor mai fi dotate cu instalație de încălzire corespunzătoare pentru sezonul rece, sistem de numărare a călătorilor, sistem de supraveghere video interior și exterior, echipament pentru anunțuri vocale exterioare în stații pentru persoanele cu dizabilități de vedere, instalație electrică a echipamentelor de ticketing și o instalație de informare a călătorilor atât la interior, cât și la exterior. În ceea ce privește sistemul de numărare a călătorilor, această facilitate va fi implementată cu senzori video inteligenți 3D și un analizor.
„Tramvaiele trebuie să aibă o capacitate de transport totală de minimum 230 de locuri, din care minimum 30 pe scaune fixe, nerabatabile. Producătorul poate suplimenta numărul de locuri pentru călători din tramvai prin montarea de scaune rabatabile”, se arată în caietul de sarcini.
Potrivit docmentației, scaunele pentru călători vor fi singulare, și nu de tip banchetă, realizate din material armat cu fibră de sticlă sau mase plastice cu tratament antistatic, vopsea înglobată, proprietăți antigraffiti, antivandalism cu tapițeria rezistentă la uzură și murdărie. Nu în ultimul rând, fiecare tramvai va trebui să aibă cel puțin un loc marcat corespunzător pentru cărucior de copii și un loc rezervat căruciorului rulant pentru persoanele cu dizabilități locomotorii. De asemenea, cel puțin 4 locuri vor fi rezervate pentru persoanele cu mobilitate redusă, bătrâni, invalizi sau femei însărcinate, locuri ce trebuie realizate în apropierea ușilor duble.
„Tramvaiele vor fi prevăzute cu o rampă pentru facilitarea accesului persoanelor cu mobilitate redusă. Rampa pentru urcarea persoanelor cu mobilitate redusă trebuie să aibă un mecanism cu acționare comandată, simplu și fiabil, ușor și rapid de manevrat”, se mai precizează în documentație.
Prin caietul de sarcini au fost stabilite și traseele pe care vor circula tramvaiele noi: 1, 3, 7, 8 și 13.
Polonezii de la PESA, interesați și de cealaltă licitație a Iașului
Surse din Primărie spun că PESA s-a interesat și de cea de-a doua licitație pentru achiziția altor 16 tramvaie noi, de data aceasta autoritatea contractantă fiind municipalitatea ieșeană. Diferența față de tramvaiele achiziționate de către MDRAP constă în principal în lungimea vehiculelor: Primăria solicită o lungime de 26 m, în timp ce MDRAP a stabilit o lungime de 30 m. Astfel se explică și diferența de preț: 142 milioane lei în cazul Primăriei față de cei 184 milioane lei ai MDRAP. Ambele achiziții sunt făcute cu fonduri europene. La prima licitație organizată de municipalitatea ieșeană nu s-au prezentat ofertanți, dar procedura a fost relansată imediat, iar noul termen de depunere a ofertelor este 19 august.
Pe lângă achiziția celor 32 de tramvaie, parcul auto al CTP Iași va fi modernizat și cu 44 de autobuze electrice, proiect finanțat tot cu fonduri europene. Pentru autobuze, MDRAP a lansat două licitații distincte: 24 de vehicule în lungime de 10 metri (deschiderea ofertelor are loc astăzi) și 20 de vehicule în lungime de 12 metri (deschiderea ofertelor are loc pe 29 iulie).
Descriere: |
Sursa foto: Ziarul de Iași |
|
Mărime fișier: |
78.32 kb |
Vizualizat: |
de 15637 ori |
|
_________________ https://youtube.com/@flyalltimes |
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 18 Iul 2019 15:09:10 Titlul subiectului: |
201710 |
|
Oferta PESA pentru licitația MDRAP.
Bază tramvai PESA 122 NAL.
Sursă: PESA/infotram/2019_iulie_18.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
101.98 kb |
Vizualizat: |
de 15569 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Joi 18 Iul 2019 16:21:24 Titlul subiectului: |
201712 |
|
Da, mai precis Swing, din ce spun ei:
Citat: | On the basis of 122 NAŁ-10 The tram, which was offered to the city of Iasi, is based on the best vehicle solutions 122 NAŁ-10 and has been modified and adapted to the needs of the Romanian client. A classic and proven in many years of operation, a 5-vehicle Swing vehicle with a length of up to 31,000 mm offers the customer a 100% low floor, a capacity of 240 passengers, including almost 60 seats and relatively low energy consumption confirmed by the SORT2 test. |
|
|
Sus |
|
|
KTLYN
Data înscrierii: 25/Ian/2013 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 209 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 18 Iul 2019 16:28:08 Titlul subiectului: |
201713 |
|
Alte câteva poze.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
22.94 kb |
Vizualizat: |
de 15553 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
40.69 kb |
Vizualizat: |
de 15553 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
38.84 kb |
Vizualizat: |
de 15553 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
KTLYN
Data înscrierii: 25/Ian/2013 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 209 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 18 Iul 2019 16:29:21 Titlul subiectului: |
201714 |
|
Să sperăm că vor rămâne vopsite in schema de culori CTP Iași.
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 18 Iul 2019 19:02:08 Titlul subiectului: |
201717 |
|
Care e diferenta intre asta si cele de la Cluj? Vad ca modelul de la Cluj e 120Na.
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Joi 18 Iul 2019 20:34:34 Titlul subiectului: |
201720 |
|
Un aspect îl văd la design, acolo diferă. Acesta e mai pătrățos puțin. Probabil mai sunt și la consumul de energie sau la lungime, minore, nu știu.
|
|
Sus |
|
|
pelle_elena
Data înscrierii: 18/Iul/2018 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 451
|
Trimis: Vin 19 Iul 2019 09:11:53 Titlul subiectului: |
201733 |
|
E cu totul alta organizarea la modelul acesta in interior!
_________________ https://youtube.com/@flyalltimes |
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 19 Iul 2019 11:36:31 Titlul subiectului: |
201736 |
|
Un filmulet in poloneza cu PESA SWING 122Nal https://www.youtube.com/watch?v=TURSsEDC6jA
Ar fi foarte bine daca am lua toate cele 32 de tramvaie de la PESA, par a fi produse de calitate.
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Sâm 16 Noi 2019 12:23:56 Titlul subiectului: |
204005 |
|
Așa o fițuică informată, așa un autor de articol, măi. România nici n'a fabricat tramvaie în anii '70-'80, bune sau proaste. Nu s'a fabricat nimic, decât s'a turnat beton peste terenurile mallurilor de astăzi.
Ultimul tramvai nou la Iași a fost achiziționat în 1992, V2A-ul 350, iar după Tatre, următoarele tramvaie noi achiziționate au fost în 1981-'82, vagoanele Timiș (47 trenuri).
|
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Vin 22 Noi 2019 19:54:13 Titlul subiectului: |
204126 |
|
Licitația a depășit termenul limită pentru evaluări.
|
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Mar 26 Noi 2019 16:11:47 Titlul subiectului: |
204169 |
|
Noul termen limită pentru evaluări e 31 decembrie 2020.
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|