Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Sâm 21 Oct 2006 21:54:53 Titlul subiectului: Autobuze Ikarbus |
36245 |
|
La acest link:http://www.ikarbus.co.yu/eng/ gasiti noile modele Ikarbus produse in Iugoslavia. Uitati-va n-o sa regretati!
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 05 Dec 2006 15:20:15 Titlul subiectului: |
40276 |
|
O să vă dau un exemplu despre ceea ce înseamnă să nu faci un lucru la timpul lui. Prin 2005 (nu mai știu exact), cu ocazia unui concert susținut de o trupă rock în Timișoara, am făcut "deplasarea" acolo, îmreună cu Vali Sava. Tot drumul, firește, stăteam amândoi cu ochii căscați, doar-doar om vedea ceva interesant, Ei, și pe undeva pe lângă Drobeta, în ciuda vitezei trenului și a distanței destul de mari la care se afla, aproape într-un glas, și eu și Vali, am început să urlăm de uimire: văzusem, amândoi, pentru câteva secunde, un IK-4 ce părea într-o stare extrem de bună... (pe vremea aia nu-l văzusem încă pe #611 și nici acel IK-4 albastru impecabil de la Ploiești) Cum erm într-un intercity, nu am putut coborâ la prima stație pentru a ne întoarce la el, plus că era deja cam pe înserate. Însă ne-am promis că ne vom întoarce la el, neapărat. Timpul a trecut, ne-am luat cu una, cu alta, am tot amânat. De curând Vali a avut din nou drum spre Timișoara și firește că era nerăbdăror să vadă dacă IK-4 mai era acolo... Mai era, doar parțial însă... A fost tăiat, i se vedea doar acoperișul...
De aia mă străduiesc eu să fac un lucru cât mai repede cu putință, d-aia am fost la Satu-Mare pentru Roman-ul 112, d-aia am fost la Slatina, la Târgoviște, la Constanța, la Baia Mare, la Timișoara, la Iași, la Târgu-Jiu cu prima ocazie ivită... Și tot d-aia vă rog, mai ales pe cei care sunt contra DAC-urilor doar așa, ca să fie: fie, fiți contra lor, fie, comentați aiurea despre ele, dar dacă aveți ocazia, faceți-le poze, studiați-le, plimbați-vă cu ele, sunt autobuzele care în ciuda modului spartan de construcție, au reușit să-și facă treaba în condițiile grele din anii '80-'90... și sunt convins că le veți iubi și voi, până la urmă...
Acum altceva: cu ocazia unei călătorii în Bulgaria și Grecia, am trecut prin Giurgiu, cu trenul. Cam cu 1 km înainte de Podul Prieteniei, pe partea stângă cum mergi spre Bulgaria, în spațiul cuprins între drumul european și calea ferată, am văzut o curte care pare să fie fosta întreprindere de transport din Giurgiu. Acolo am zărit, pentru câteva secunde, silueta uni autobuz în curs de descompletare. Nu mi-am putut da seama exact dacă era un Rocar 312 sau un Rocar 512, din cauza distanței, însă punând cap la cap diverse informații și fotografii din pliantele de prezentare ale ROCAR, e posibi ca acolo, la Giurgiu să se afle fie prototipul ROCAR 312, care este un pic diferit de ROCAR-urile 312 "de serie" pe care le mai găsim prin țară. Este, de asemenea posibil, sa fie vorba de prototipul ROCAR 512-autobuz, pe care l-am văzut în poză în pliantul de prezentare și care până acum nu a fost localizat de nici unul dintre noi prin țară... Care aveți drum pe acolo, faceți-i o vizită, până nu e prea târziu și pentru ăla...
Șă revenim la IK-4 ăla de la Drobeta: iată o poză recentă a curții cu pricina și două etalii, una cu un DAC ce pare încă funcțional, și alta cu cabina acelui IK-4...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.92 kb |
Vizualizat: |
de 32620 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
2.84 kb |
Vizualizat: |
de 32620 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
3.95 kb |
Vizualizat: |
de 32620 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
chirila_alex
Data înscrierii: 21/Mar/2007 Ultima vizita: 04/Iun/2011 Mesaje: 69 Locație: Constanta
|
|
Sus |
|
|
concasor
Data înscrierii: 18/Ian/2007 Ultima vizita: 13/Iun/2007 Mesaje: 12 Locație: Brasov; Bucuresti
|
Trimis: Vin 23 Mar 2007 14:22:37 Titlul subiectului: |
77775 |
|
Pe IK4 se poate potrivi motorul de pe seria 260/256/280.Deci pt partea mecanica cu motor si cutie zic ca ar fi rezolvat.Sau poate cu unele DAC care au motor&cutie de IK4.Am auzit ca au fost astfel de implanturi.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 21 Mai 2007 11:16:43 Titlul subiectului: |
79085 |
|
Pentru cei interesați, exact lângă magazinul OBor, pe latura dinspre linia 21 se află parcat un autobuz IK-4 convertit într-un fel de baracă/depozit.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.81 kb |
Vizualizat: |
de 32195 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.7 kb |
Vizualizat: |
de 32195 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.13 kb |
Vizualizat: |
de 32195 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 27 Aug 2007 13:03:01 Titlul subiectului: |
82020 |
|
Incredibil, dar la Deva există încă un IK-4 im-pe-ca-bil, arată foarte-foarte bine, pare să aibă majoritatea pieselor originale, până și interiorul pare extrem de bine conservat.
Din nou trebuie să-i mulțumesc lui Vali Sava (a câta oară?) pentru informația esențială despre localizarea acestui autobuz minunat.
O să încerc să iau legătura cu Silviu Sintea, dacă ar reuși să-l ia pentru acel mult dorit Muzeu Transira ar fi minunat...
Să-l și vedem.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.1 kb |
Vizualizat: |
de 32008 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.37 kb |
Vizualizat: |
de 32008 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.55 kb |
Vizualizat: |
de 32008 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.72 kb |
Vizualizat: |
de 32008 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
58.61 kb |
Vizualizat: |
de 32008 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 27 Aug 2007 13:05:01 Titlul subiectului: |
82022 |
|
Un Step-by-Step cu partea dreaptă a autobuzului.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.88 kb |
Vizualizat: |
de 32007 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.39 kb |
Vizualizat: |
de 32007 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
51.8 kb |
Vizualizat: |
de 32007 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
53.17 kb |
Vizualizat: |
de 32007 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
50.01 kb |
Vizualizat: |
de 32007 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 27 Aug 2007 13:06:10 Titlul subiectului: |
82023 |
|
Spatele și apoi un Step-by-Step al părții stângi a autobuzului...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
63.73 kb |
Vizualizat: |
de 32005 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.11 kb |
Vizualizat: |
de 32005 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.46 kb |
Vizualizat: |
de 32005 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
54.45 kb |
Vizualizat: |
de 32005 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.74 kb |
Vizualizat: |
de 32005 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 27 Aug 2007 13:17:07 Titlul subiectului: |
82024 |
|
De un alt IK-4, într-o stare mai precară decât cel de la Deva, am dat la Drobeta Turnu Severin, pe drumul care duce către Severnav.
Autobuzul este inscripționat ca aparținând firmei Tranzacția SRL, însă din ce mi s-a spus este abandonat acolo de foarte mult timp, bănuiesc că n-ar fi mari probleme în a fi luat fie ca vehiculm fie ca piese schimb pentru același încă utopic muzeu.
Primele imagini.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.34 kb |
Vizualizat: |
de 32000 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.66 kb |
Vizualizat: |
de 32000 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.8 kb |
Vizualizat: |
de 32000 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.99 kb |
Vizualizat: |
de 32000 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.69 kb |
Vizualizat: |
de 32000 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 27 Aug 2007 13:19:01 Titlul subiectului: |
82025 |
|
Alte 5 vederi:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.8 kb |
Vizualizat: |
de 31996 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.79 kb |
Vizualizat: |
de 31996 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84 kb |
Vizualizat: |
de 31996 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.59 kb |
Vizualizat: |
de 31996 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.99 kb |
Vizualizat: |
de 31996 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 27 Aug 2007 13:20:51 Titlul subiectului: |
82026 |
|
Un Step-by-Step al părții stângi:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.32 kb |
Vizualizat: |
de 31995 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.77 kb |
Vizualizat: |
de 31995 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.73 kb |
Vizualizat: |
de 31995 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.11 kb |
Vizualizat: |
de 31995 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 27 Aug 2007 13:22:56 Titlul subiectului: |
82027 |
|
Spatele, lateralul pe partea dreaptă și niște detalii ale aceleiași părți. Autobuzul este modificat destul de grosolan, dar oricum este într-o stare mult mai apropiată de original decât actualele Intervenții-IK4 ale RATB.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.42 kb |
Vizualizat: |
de 31993 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.02 kb |
Vizualizat: |
de 31993 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.45 kb |
Vizualizat: |
de 31993 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.81 kb |
Vizualizat: |
de 31993 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
63.48 kb |
Vizualizat: |
de 31993 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 28 Aug 2007 14:35:22 Titlul subiectului: |
82082 |
|
GR01YKR , un Ik-4 ramas in doua usi dar modificat mai cu grija si rezultatul este chiar dragut.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
58.83 kb |
Vizualizat: |
de 31962 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.62 kb |
Vizualizat: |
de 31962 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
58.67 kb |
Vizualizat: |
de 31962 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.26 kb |
Vizualizat: |
de 31962 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.33 kb |
Vizualizat: |
de 31962 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.97 kb |
Vizualizat: |
de 31962 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Mar 02 Oct 2007 10:20:02 Titlul subiectului: |
83286 |
|
Un mic fragment dintr'o monografie dedicata fabricii Ikarus Zemun.
Autobuzele din curtea fabricii fac parte din lotul pentru Romania (se vad inscriptiile "COBORIRE" la usi)
In dreapta jos, o nota despre contractul bilateral in baza caruia se livrau in regim barter aproximativ 1100 de autobuze IK-4 contra 2700 de autosasiuri Roman, in perioada 1975-1983. Ceausescu a incheiat colaborarea in momentul in care s'a considerat ca uzina Autobuzul este suficient de dezvoltata pentru a face fata nevoilor interne.
Bonus, un IK-4 "imbracat la 4 ace".
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
184.89 kb |
Vizualizat: |
de 31632 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
363.54 kb |
Vizualizat: |
de 31623 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către Acier la Mar 02 Oct 2007 12:37:23, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Condurache Florin
Data înscrierii: 23/Oct/2007 Ultima vizita: 07/Mai/2021 Mesaje: 250 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 11 Noi 2007 20:20:15 Titlul subiectului: |
84695 |
|
Un IK4 In Iasi; imagini mai de proasta calitate datorita telefonului pe care il am.
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 11 Noi 2007 21:47:53 Titlul subiectului: |
84699 |
|
Este unul din cele 3 astfel de autobuze Ik4 modificate pe care le mai are inca regia ieseana - si singurul inca folosit la diverse treburi.
Toate trei la: http://iasi.stfp.net/?ttx=Xa
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Vin 18 Dec 2009 20:59:24 Titlul subiectului: |
121420 |
|
In vara anului 2006 mai exista un IK4 in Drobeta Turnu Severin si apartinea SC "Tranzactia" SRL.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
252.62 kb |
Vizualizat: |
de 29492 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
277.97 kb |
Vizualizat: |
de 29492 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
214.16 kb |
Vizualizat: |
de 29492 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
192.58 kb |
Vizualizat: |
de 29492 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
186.36 kb |
Vizualizat: |
de 29492 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 27 Mai 2010 17:00:40 Titlul subiectului: |
127595 |
|
Nostalgii:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.71 kb |
Vizualizat: |
de 28902 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
185 kb |
Vizualizat: |
de 28902 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
42.32 kb |
Vizualizat: |
de 28902 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.55 kb |
Vizualizat: |
de 28902 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.24 kb |
Vizualizat: |
de 28902 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.64 kb |
Vizualizat: |
de 28902 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
113.61 kb |
Vizualizat: |
de 28902 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.72 kb |
Vizualizat: |
de 28902 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Melkcool
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 13/Mar/2012 Mesaje: 28 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 17 Mai 2011 19:51:44 Titlul subiectului: IK 4 Teatrul Foarte Mic |
143648 |
|
Zilele trecute am dat de IK4-ul cu numarul de inmatriculare B-37-JEN in zona rond Rosetti, in fata Teatrului Foarte Mic ( unde incarca marfa ).
Din pacate, nu am avut aparatul foto la mine ( cam atat poate telefonul ) si nici timp sa incerc sa vorbesc cu soferul pentru mai multe informatii legate de autobuz ( cine il detine si cum il putem poza mai in detaliu ).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
322.5 kb |
Vizualizat: |
de 27336 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
290.14 kb |
Vizualizat: |
de 27336 ori |
|
_________________ Melkcool |
|
Sus |
|
|
tomi_ms
Data înscrierii: 28/Ian/2007 Ultima vizita: 04/Dec/2021 Mesaje: 404 Locație: Targu Mures
|
Trimis: Lun 23 Mai 2011 16:52:36 Titlul subiectului: |
143796 |
|
Astazi IK4-le alb-verde al Teatrului Odeon (daca am vazut bine inscriptia) era la Cluj Napoca
Tocmai intra in oras de pe Feleac cand eu plecam in sens invers, deci nu stiu detalii, in orice caz a fost o mare surpriza sa vad ca o masina atat de veche a facut un drum atat de lung si greu.
|
|
Sus |
|
|
Grozea Cristian
Data înscrierii: 07/Feb/2009 Ultima vizita: 29/Apr/2024 Mesaje: 45 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 13 Iul 2011 13:27:41 Titlul subiectului: |
145832 |
|
Acel IK4 al Teatrului Odeon a fost si la Iasi anul trecut.
|
|
Sus |
|
|
KAT
Data înscrierii: 17/Ian/2014 Ultima vizita: 05/Ian/2018 Mesaje: 2 Locație: Arloev (Suedia)
|
Trimis: Vin 11 Apr 2014 09:01:17 Titlul subiectului: |
172297 |
|
IK4 provine dintr-un model Volvo ?
|
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Lun 04 Mai 2015 09:39:05 Titlul subiectului: |
178925 |
|
Unele autobuze IK4 aveau niste "imbinari" ale tablei in anumite locuri din caroserie (pe lateral, de exemplu #611), iar altele nu (precum autobuzul portocaliu/bej din monografia de mai sus).
Acele imbinari erau originale, sau au fost create in urma diverselor recarosari?
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 08 Mai 2015 23:51:27 Titlul subiectului: |
179021 |
|
Citat: | IK4 provine dintr-un model Volvo ? | IK-4 nu e licență MAN. Au fost mai multe variante de IK-4:
1. cu șasiu Leyland
2. cu șasiu Fap-Priboj (prezent și în România)
3. cu șasiu Fap-Priboj (prezent și în România)
4. cu șasiu AvtomontaŸa
Motorizarea era Leyland, Volvo și Famos (pentru situația 1), Famos (pentru varianta a doua), și Raba-MAN pentru ultimele două. Caroseria - însă - a fost construită - integral - la Ikarus Zemun, în colaborare cu firma Berliet
Prototipul articulat - care nu s-a ridicat la nivelul așteptărilor - a fost echipat cu motor Raba-MAN.
|
|
Sus |
|
|
|