Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Istoria transportului public bucurestean. Amintiri, legende.
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 32, 33, 34  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 10/Iun/2020
Mesaje: 310
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2006 22:25:11    Titlul subiectului: jyjy 57997

Stie cineva daca a fost vreun autobuz care sa circule pe splaiul independentei (Dambovita) si sa intoarca pe str. Economul Cezarescu, langa Politehnica (acum ar fi restaurantul Shorley pe acolo)? Asta dupa 73 parca, ca atunci s-a construit noul local.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2006 23:57:26    Titlul subiectului: 57998

einstein1984 a scris:
Stie cineva daca a fost vreun autobuz care sa circule pe splaiul independentei (Dambovita) si sa intoarca pe str. Economul Cezarescu, langa Politehnica (acum ar fi restaurantul Shorley pe acolo)? Asta dupa 73 parca, ca atunci s-a construit noul local.
Cf. Ghid 1973, exista 113:
Inst. Politehnic - Șos. Grozăvești - Bd. Dinicu Golescu - Cl. Griviței - Str. Știrbei Vodă(cred că întorcea la Piața Palatului, comun cu (1)78 ).

Ghidul nu precizează exact unde era capătul de la Inst. Politehnic...iar din cîte știu strada Ec. Cezărescu era tranzitată și de tramvaie (9, 13 etc.).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Mie 25 Ian 2006 15:14:40    Titlul subiectului: 58014

Apropo de imaginea asta (preluata de pe site-ul RATB), poate cineva sa-mi spuna daca mai exista garajul depanare de la Dristor (exact linga iesirea de metrou) ?


f56ff9dc.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  157.18 kb
 Vizualizat:  de 10029 ori

f56ff9dc.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Mie 25 Ian 2006 22:03:09    Titlul subiectului: Imagini ITB din 1984 58020

Desi am indicat deja aceasta pagina pe forumul vechi, o mai recomand acuma, fiindca avem mai multi membri nou sositi...
http://gallery139658.fotopic.net/c644165.html
Am discutat prin mail cu acest domn si mi-a spus ca imi va trimite si niste poze (al caror autor nu este el), cu troleibuze romanesti scanate din niste carti. Imediat ce le primesc, le trimit celor care mi le vor cere (in plus de cei de pe lista mea de difuziune).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Joi 26 Ian 2006 00:28:12    Titlul subiectului: 58026

Domnul olandez zice ca in '84 a vizitat Bucuresti, capitala Romaniei. Romanii inca mai traiau sub comunism, orasul era deprimant, oamenii tristi, cladirile si drumurile erau prost intretinute, era o lipsa mare de produse de stricta necesitate, stateau oamenii la coada, la WC iti dadea 20cm de hartie igienica, dar luai toata rola cu 1$. Restaurantele erau mizerabile, de multe ori era doar inima si ficat in menu, racoritoarele erau de mai multe feluri, iar dupa culoare pareau cola si nu mai stiu ce, dar toate erau la fel la gust: dulce si chimical, apa minerala ... avea gust de clor ca apa de robinet. Transportul era neconfortabil. Tramvaiele si autobuzele aratau neingrijite si aglomerate, a mers cu un autobuz la care curgea ulei de nu stiu unde ... , alt autobuz se tara de atingea pamantul, dar era aglomerat si mergea, usile de la tramvaie nu mergeau de multe ori si de aia calatorii loveau cu piciorul in usa de la sofer. Dupa 4 zile au plecat spre Belgrad si n'au avut prea multe provizii. Au ajuns la granita, aproape toate vagoanele au fost decuplate, cele cu turistii vestici au trecut, poporul a ramas.
P.S. Traducerea este foarte aproximativa. Daca spui ca ai vorbit cu "nenea" acela pe mail, poate iti traduce el mai bine.
Totusi nu inteleg o treaba: domnul olandez spune acolo ca la un autobuz partea din spate aproape ca atingea pamantul. De ce nu i-a facut o poza respectivului autobuz? De ce n'a pus pe sit poze cu tramvaiele la care nu mergeau usile sau cu domnia sa rezistand eroic aglomeratiei din autobuzele mioritice?

Singura informatie utila pe care am gasit-o acolo este ca 772 a fost un Roman 112, probabil din seria lui 786..8xx, cu nr 37-B-78xx, adica mai noi ca 664.
117E erau si bleu si albastre. 7117 era sigur albastru.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Ian/2021
Mesaje: 553

MesajTrimis: Joi 26 Ian 2006 16:40:25    Titlul subiectului: 58041

1689 a scris:
Apropo de imaginea asta (preluata de pe site-ul RATB), poate cineva sa-mi spuna daca mai exista garajul depanare de la Dristor (exact linga iesirea de metrou) ?
Da, tot acolo este.

Ultimele zile ale anului incheiat au inregistrat in cronica devenirii urbanistice bucurestene un eveniment de referinta: darea in folosinta cu mult inaintea termenului planificat a pasajului rutier Muncii... Sambata, 29 decembrie 1984, la ora 10.45, (...) specialistii ITB au introdus in circulatie primul tren de tramvai, de proba, prin pasaj, pe relatia subterana din lungul soselei Mihai Bravu. La ora 12 a aceleiasi zile s-a dat cale libera circulatiei curente prin pasaj, pe noua cale de tramvai.
Moment de emotie, incununand eforturi sustinute pentru realizarea acestui important obiectiv inainte de termen si o ampla strategie pentru comprimarea timpului. (...)
Acum, la inceput de an, prin darea in folosinta a pasajului se deschid lucrarile ce continua opera de sistematizare a intregii zone... („Informatia Bucurestiului”, 3 ianuarie)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Joi 26 Ian 2006 16:58:58    Titlul subiectului: 58043

Roman-urile ajunseseră destul de rău în ultimii ani ai existenței lor. Odată s-a defectat un 86 la Foișorul de Foc (au început să iasă trîmbe de fum gri-albăstrui de la partea electrică din spate), iar șoferul a evacuat volens-nolens toată lumea. Știu că mi-a părut bine prin 1987, cînd au băgat DAC-uri 117 pe 86. Erau net mai încăpătoare. Cîteva troleibuze Roman am mai văzut după 1990 numai la Bucureștii Noi, dar nu pe traseu.
Exista în anii '80 cel puțin un troleu Roman de intervenții care avea ceva autonomie(adică se putea deplasa pe distanțe scurte fără captatori.) Știu că l-am zărit de cîteva ori prin centru, chiar pe axa Nord-Sud. Nu mai țin însă minte dacă aceste troleibuze (posibil să fi fost mai multe) aveau sau nu numere de parc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Joi 26 Ian 2006 17:45:28    Titlul subiectului: 58047

In 1985 nu ma puteam plimba singur prin oras, dar imi amintesc ca pe placuta cu statiile de pe bd.Magheru erau liniile:
129, 131, 134, 135, 172, 231, 235, 300, 313 si 331. Deci 231 a existat si cred ca am si vazut un IK4 pe linia aceasta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Joi 26 Ian 2006 21:59:41    Titlul subiectului: 58058

ManAndCat a scris:
Deci 231 a existat si cred ca am si vazut un IK4 pe linia aceasta.
Urmașul lui 31 barat din anii 70, 231 a avut o apariție mai degrabă discretă...prin 1985 exista scris pe stații, dar era foarte scump la vedere. Se pare că circula doar la orele de vîrf și îl vedeam mai ales dimineața. Țin minte de IK4, dar avea și DAC-uri scurte. Odată cu restructurarea din mai 1986, a fost desființat.
După 1990, a existat un 231 Romană - ? Harta din 1994 am impresia că nu figurează capătul nordic al liniei (am să mă uit pentru verificare). Tot o prezență discretă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 27 Ian 2006 01:21:56    Titlul subiectului: 58067

Aici găsiți ceva trasee de prin 1998 (estimarea mea):

http://www.ebucuresti.info/pages/transport/tramvai_bucuresti.html

Printre altele:
"29 - C.F.R. Progresul, C.F.R. Centura Jilava."
"38 - P-ta Titan, Bd. Th. Pallady, Complex R.A.T.B. Titan."
"42 - Depoul R.A.T.B. Militari Bd. Preciziei, Str. Valea Cascadelor, Bd. Timisoara, Str. Lujerului, Str. Virtutii, Sos. Crangasi, Str. Turda, Bd. Maresal Averescu, Bd. Marasti, Bd. Expozitiei"
"47 - CET Vest Militari, Bd. Timisoara, Razoare, Sos. Progresului, Cal. 13 Septembrie, Bd. Ghencea, Str. Brasov cu întoarcere prin Bd. Timisoara.

48 - CET Vest Militari, Bd. Timisoara, Str. Brasov, Bd. Ghencea, Cal. 13 Septembrie cu întoarcere prin Sos. Progresu, Str. Razoare, Bd. Timisoara."
"52 - Baicului, Bd. Garii Obor, Bd. Ferdinand, Sos. Pantelimon, Str. Ziduri Mosi, Sos. Colentina, Str. Reanvierii, Str. Lizeanu, Sos. Stefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, Pasajul Victoria, Sos. N. Titulescu, Bd. A. I. Cuza, Bd. ing. Gh. Duca, Gara de Nord cu întoacere prin Cal. Grivitei, Sos. N. Titulescu"

http://www.ebucuresti.info/pages/transport/troleibuz_bucuresti.html
Aici nici nu apar toate Sad

http://www.ebucuresti.info/pages/transport/autobuze_bucuresti.html
"100 - Republica S.A., Sos. Industriilor, Sos. Garii Catelu, Str. Iosifesti, C.F.R. Bucuresti Sud."
"110 - P-ta Garii de Nord, Bd. ing. Gh. Duca, Bd. Alex, Ioan Cuza, Sos. Nicolae Titulescu, Bd. Banu Manta, Bd. I. Mihalache, Str. Alexandru Constantinescu, Arcul de Triumf, Bd. Maresal Constantin Prezan, P-ta Aviatorilor, Cal. Dorobantilor, Str. Aviator Radu Beller, Bd. Mircea Eliade, Str. Ceaikovski, Str. Barbu Vacarescu, Sos. Pipera, C.F.R. Constanta."
"136 - Complex Comercial Apusului, Str. Apusului, Bd. Iuliu Maniu, P-ta Leul, Sos. Panduri, Cal. 13 Septembrie, Str. Izvor, Str. B. P. Hasdeu, Spl. independentei, Izvor, Bd. Libertatii, Cal. 13 Septembrie, Palatul Parlamentului."
"168 - Valea Argesului, Drumul Taberei, Str. Brasov, Sos. Pandurilor, Str. Prof. Dr. Rainer, Bd. Eroilor, Str. Stirbei Voda, Cal. Victoriei, Str. Dem I. Dobrescu, Bd. Nicolae Balcescu, Bd. Ghe Magheru, P-ta Romana, cu întoarcere prin Bd. Magheru, Str. G. Enescu, Str. Episcopiei, Str. Stirbei Voda, Str. Luterana, Str. C. Budisteanu, Str. M. Vulcanescu, Str. Berzei, Str. Buzesti, Str. Stirbei Voda."
"180 - CET Vest Militari, Bd. Timisoara, Str. Valea Cascadelor, Bd. Iuliu Maniu, Sos. Cotroceni, Spl. Independentei, P-ta Operei, cu ontoarcere prin Bd. Eroii Sanitari, Bd. Prof. Dr. Ghe. Marinescu."
"201 - ROCIN S.A., Bd. Prof. Dimitrie Pompei, Sos. Petricani, Str. Doamna Ghica, Sos. Colentina, Bucur Obor."
"233 - Baneasa S.A., Aleea Privighetorilor, Sos. Bucuresti-Ploiesti, Bd. Aerogarii, Pasajul Aviatiei, Str. Nicolae Caramfil, Sos. Pipera, statia de metrou Aurel Vlaicu."
"252 -Pasajul Lujerului., Bd. Iuliu Maniu, Str. Dreptatii, Bd. Uverturii, Str. Republicii, Str. Al. I. Cuza, Intr. Crinului, Statia de Pompare Rosu (circula fara oprire in traseu)."
"301 - Baneasa S.A., Str. Erou Iancu Nicolae, Aleea Privighetorilor, Sos. Bucuresti-Ploiesti, Sos. Kiseleff, Bd. Maresal C-tin Prezan, Cal. Dorobantilor, P-ta Alex. Lahovari, Str. George Enescu, Bd. G-ral Gh. Magheru, P-ta Romana."
"305 - Platforma Valea Oltului, Bd. Ghencea, Str. Raul Doamnei, Drumul Taberei, Str. Rasnov, Str. Lujerului, Pasajul Lujerului, Str. Virtutii, Splaiul Independetei, Podul Grozavesti, Sos. Orhideelor, Calea Plevnei, Str. Mircea Vulcanescu, Str. Baldovin Parcalabul, Str. Garii de Nord, cu întoarcere prin Bd. D. Golescu, Sos. Orhideelor"(sublinierea îmi aparține... e vorba de Str. Brașov!)
"781 - P-ta Resita, Str. Resita, Str. Izvorul Rece, Str. serg. Nitu Vasile, P-ta Sudului, Cal. Vacaresti, Bd. Tineretului, Bd. Dimitrie Cantemir, Pasajul Unirii, Bd. I.C. Bratianu, Bd. N. Balcescu, Bd. G-ral Gh. Magheru, P-ta Romana."
"784 - Metalurgiei, Bd. Alex. Obregia, Str. serg. Nitu Vasile, Cal. Vacarestilor, Bd. Tineretului, Bd. Dimitrie Cantemir, P-ta Unirii, Bd. I.C. Bratianu, Bd. N. Balcescu, Bd. G-ral Gh. Magheru, P-ta Romana."
"785 - Master SA, Bd. Iuliu Maniu, Sos. Cotroceni, Str. Noica Constantin, Str. Vulcanescu Mircea, Str. Baldovin Parcalabu, Str. Garii de Nord, Gara de Nord, Cal. Grivitei, Bd. Dacia, Str. Viitorului, Bucur Obor, cu ontoarcere prin: Cal. Mosilor, Bd. Dacia, Str. M. Vulcanescu, bd. Iuliu Maniu, Master SA."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Ian/2021
Mesaje: 1217
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Sâm 28 Ian 2006 01:04:22    Titlul subiectului: fgfg 14148

De multe ori trec pe str Sf Elefterie si reteaua aceea se vede ca este nefolosita...dar oare de cand este suspendata...ca par cam ruginite consolele alea si nici clemele nu sunt din model mai nou...a circulat vreun traseu pe acea retea sau a fost folosita doar ca intoarcere...pana cand a fost folosita? Stiu ca in curba crengiile copacului de pe colt se extinsesera un pic si pe retea..astfel ca se putea vedea ca nu prea e folosita...
Reteaua aia de cand dateaza...avetii idee?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 28 Ian 2006 01:10:44    Titlul subiectului: 14151

Ultima oară a fost folosită în 2002, când, datorită lucrărilor de asfaltare de pe Bd. Kogălniceanu, troleibuzele care veneau din V (69,91) întorceau acolo, iar cele din E (90, 70, 92, 66) întorceau la P-ța. Rosetti. În prezent, rețeaua nu mai este folosită...dar dacă Autodromo a trecut pe acolo, ar putea trece și alte troleibuze.
...cred că e destul de veche, că după ce Ceaușescu a dat ordin să nu mai treacă nimic prin P-ța. Operei, toate troleele din V au fost scurtate acolo.
Am uitat să precizez... tot în 2002 au fost (re)puse macazele de primire din P-ța. Eroilor, ceea ce permitea troleibuzelor care veneau de pe Elefterie să o ia direct spre Academie, fără a mai fi nevoiți șoferii să se lupte cu captatoarele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Sâm 28 Ian 2006 10:20:01    Titlul subiectului: 14192

Stiu ca pe acolo intorceau pe vremuri 69 si 90, in timp ce 71, 93 si 96 mergeau pe malul Dambovitei, pe unde merge acum 96, dar se intorcea tot pe acolo.
A mai fost o perioada cand 90 si 69 au fost scurtate acolo, iar restul traseului 90 (care se numea 60) intorcea la Izvorul Rece.
P.S. Pe vremuri=dupa 1987, cred.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 08/Ian/2021
Mesaje: 980
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 28 Ian 2006 22:43:02    Titlul subiectului: 58103

Din ce am mai putut deslusi din Harta traseelor din anul 1993 (aflata in statia autobuzelor 330, 335 de la Dr. Grozovici) 421 si 458 intorceau la Apusului.
Exista si linia 334 Barajul Dunarii - Str. Liviu Rebreanu - Bd. Camil Ressu - Sos. Mihai Bravu - Pasaj Bucur Obor - Sos. Stefan cel Mare - Cal. Dorobantilor - ?
Nu inteleg de ce l-au facut pe 333 335? Suna mai interesant trei-trei-trei Mr. Green

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Dum 29 Ian 2006 00:47:19    Titlul subiectului: 58104

334 în anii '80 mergea de la Piața Iancului - Mihai Bravu - Piața Muncii - Bd. Muncii - Șos. Cățelu(Cîmpia Libertății) - Liviu Rebreanu - Barajul Dunării. 333 mergea pe Șos. Iancului, întocmai ca 335 și 330 de acum.
La începerea lucrărilor la metrou în zona Piața Victoriei pe magistrala M3(iunie 1986), au fost desființate liniile de autobuz 119 (aceasta fiind înlocuită de linia de tramvai 49, ulterior de linia 13 - ambele aproape identice cu 46 de acum) și 276. 333 și 334 au mai rezistat o vreme, fiind și ele desființate (cred că prin 1988 sau 1989) - și reînființate după 1990. Dacă îmi amintesc bine, prin august 1993 nu mai circula nici una dintre cele două linii. Pe stațiile care apăruseră atunci(cele de tablă cu adăpost în caz de ploaie și chioșcuri înglobate), vestigii ale existenței lui 333 și 334 au rezistat pînă prin 1998 sau 1999.
335 cred că a apărut în 1994 sau 1995, primul capăt al său fiind la Piața Dorobanți.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 08/Ian/2021
Mesaje: 980
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 29 Ian 2006 14:43:40    Titlul subiectului: 58105

Prin 1994 335 i-a laut locul lui 333!
Mergeam de acasa la bunica-mea, in Titan cu 101 sau 333.
Inainte de 1989, 333, 334 si 335 erau linii naveta (circulau numai la ore de varf).

31 cred ca a aparut prin 1993, iar 43 prin 1992-93. Nu mai tin minte exact anul. 31 a circulat destul de putin (1-2 ani).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Dum 29 Ian 2006 22:26:08    Titlul subiectului: 58110

nokia2010 a scris:
Prin 1994 335 i-a laut locul lui 333!
Mergeam de acasa la bunica-mea, in Titan cu 101 sau 333.
Inainte de 1989, 333, 334 si 335 erau linii naveta (circulau numai la ore de varf).
Nu exista 335 înainte de 1989...numai 333 și 334.
Într-adevăr, cele două circulau mai mult în orele de vîrf, dar și pe la orele 19:30, cînd ieșeam de la liceu (în clasa a IX-a) mai trecea cîte unul. După masacrarea lui 119 și 276, programul lui 333 și 334 a fost prelungit. Știu că prin 1987 auzeam seara(locuind în blocul de pe Șos. Pantelimon 114, lîngă Școala 46) uruitul DAC-urilor de pe 333 care treceau pe Șos. Iancului...

O întrebare de baraj: cîtă vreme au întors 79 și 86 în rondul de la Romană? În august-septembrie 1993 țin minte că acolo întorceau.
nokia2010 a scris:
31 cred ca a aparut prin 1993, iar 43 prin 1992-93. Nu mai tin minte exact anul. 31 a circulat destul de putin (1-2 ani).
31 a dispărut prin 1995 sau 1996. Era destul de fantomatic, în vizitele mele prin zonă(Șos. Iancului - Pantelimon) din perioada aceea nu l-am văzut de prea multe ori. Pe stațiile Pictor Hîrlescu și Bd. Basarabia de pe Bd. Chișinău(Socului) se mai distingea pînă prin 2004. În 1997, deja i s-a trasat lui 31 traseul Laromet - Dr. Felix - Gara de Nord. Ca vagoane, am văzut și V3A, dar și EP-uri.

43, dacă țin bine minte, a avut o viață un pic mai lungă și două trasee distincte:
1) (inițial) Republica - Bd. Basarabia - Hala Traian - Foișorul de Foc - Bd. Ferdinand - Șos. Pantelimon - Granitul
2) (scurtat) Granitul - Șos. Iancului - Foișorul de Foc - Bd. Ferdinand - Șos. Pantelimon - Granitul, traseul lui 33 din anii '80.
Vagoanele lui 43 erau V3A de la Titan sau Dudești, cu numere mici. De #039 îmi aduc sigur aminte.

Începutul anilor '90 a găsit RATB-ul cu un parc uriaș de tramvaie. Erau în plus 172 de EP-uri (devenite 120-125 de trenuri cu 2-3 vagoane), 41 de V3A - iar din 1994 au venit și Rathgeber(pînă în acel moment, o mare parte din V3A erau deja "exportate"). Suprimarea sau scurtarea unor linii lungi (13, 14, 25, 27) a dus la necesitatea folosirii surplusului de tramvaie pe trasee "inventate" fără o prea mare gîndire în prealabil. Existau pe harta din 1994 liniile 7, 18 și 39 care descriau bucle locale în perimetrul Șura Mare - CFR Progresul - Zețarilor - Parc Rahova, în condițiile în care liniile principale din zonă erau 12 și 32. Existența liniilor 31 și 43 în acei ani trebuie pusă tot sub semnul empirismului heirupist, fără o consultare minimală a publicului călător.

Am văzut rețele de tramvaie și în alte cîteva (suficiente cît să-mi fac o idee) orașe europene. Majoritatea liniilor sunt lungi, adevărate "diagonale" care traversează orașul. Nu am văzut - exceptînd linia de tramvai 6 din Goteborg - linii în formă de "U" sau "L", cum sunt 5 și 16 la noi. Liniile scurte, puține la număr, deservesc numai zone cu flux foarte mare de călători, dublînd în general 1-2 linii lungi din zonă. Cum ar veni la noi, dacă s-ar face abstracție de metrou, o linie scurtă Piața Unirii - Gara de Nord, care ar dubla una mai lungă Titan - Piața Unirii - Gara de Nord - Chitila.
Cît privește evoluția rețelei bucureștene în viitor, nu emit previziuni...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Lun 30 Ian 2006 09:53:14    Titlul subiectului: 58113

Cred ca mult mai inainte le-au prelungit spre gara. Din toamna lui 1992 mergeam cu ele la str.Buzesti si de acolo luam tramvaiul, ca sa evit linia 300.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 08/Ian/2021
Mesaje: 980
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 30 Ian 2006 11:03:34    Titlul subiectului: 58114

Da' pe ce motiv scurtasera liniile lui 79 si 86 pana la P-ta Romana (mai tin si eu minte faza)?
In Ghidul traseelor din 1982 apar liniile 333, 334, 335 care mergeau nu pe Iancului, ci de la Posta Titan o luau inainte pe Liviu Rebreanu, apoi pe Sos. Catelu, Bd. Muncii, dupa care la P-ta Muncii (Bariera Vergului) intrau pe Sos. Mihai Bravu.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Lun 30 Ian 2006 12:00:45    Titlul subiectului: 58116

nokia2010 a scris:
Da' pe ce motiv scurtasera liniile lui 79 si 86 pana la P-ta Romana (mai tin si eu minte faza)?
Din motive de metrou, ca sa nu mai mearga pe Ana Ipatescu. De ce nu l-or fi deviat pe str. 2 WC'uri (Dacia sau Eminescu, intre Romana si Grivitei) ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping_eye
Vizitator






MesajTrimis: Mar 31 Ian 2006 13:04:18    Titlul subiectului: 58123

Citat:
Din motive de metrou, ca sa nu mai mearga pe Ana Ipatescu. De ce nu l-or fi deviat pe str. 2 WC'uri (Dacia sau Eminescu, intre Romana si Grivitei) ?
Nu cumva era problema sa nu traverseze Calea Victoriei, pe unde trecea tatutzu'?
Sus
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Mie 01 Feb 2006 21:38:36    Titlul subiectului: 8888 14593

Troleibuzele de pe Vacaresti au disparut undeva pe la inceputul lui '88. Dupa marea schisma (cind s-au taiat liniile de pe Bulevardul Magheru), au mai rezistat o vreme liniile 73, 74 si 76 pina la baza Vacarestiului (Abator) dupa care au fost scurtate pina la Piata Sudului (fostul capat al lui 131).
Inainte de desfiintare, circulau 95, 83 (sigur) si erau deservite de DAC 117E (articulate), de la Nitu Vasile. Din amintirile mele, ultimele 112E au fost pe 65 (?) - linia care venea pe Bd. Constantin Brincoveanu si intorcea acolo unde este acum blocul Sitraco Unirea (capat 312).
Astept insa confirmari, pentru ca memoria s-ar putea sa ma insele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Dec/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 01 Feb 2006 22:35:49    Titlul subiectului: 14604

La începutul lunii mai 1988, pe calea Văcărești încă mai circulau troleibuze, proabil erau deservite de actualul Berceni (dacă nu cumva mai era un depou care să se desființat între timp. Dacă știe cineva unde se retrăgea #7146, se poate deduce care depou deservea zona central-sudică a capitalei, având în vedere că respectivul circula pe Calea Văcărești.
În acea perioadă, prin Unirii NU mai circulau troleibuze. Îmi aduc aminte că una din clădirile de pe bulevardul care leagă Piața Universității de Piața Unirii (Brătianu? atunci îi spunea altfel) am văzut, pe o clădire, urmele suporților liniei de troleibuz.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Vin 03 Feb 2006 15:35:57    Titlul subiectului: 250 58207

bogdan71 a scris:
... Începutul anilor '90 a găsit RATB-ul cu un parc uriaș de tramvaie. Erau în plus 172 de EP-uri(devenite 120-125 de trenuri cu 2-3 vagoane), 41 de V3A - iar din 1994 au venit și Rathgeber(pînă în acel moment, o mare parte din V3A erau deja "exportate").
Cu toate ca lipsesc vagoane din seria 0xx, nu cred ca s'au "exportat". Cu niste mici exceptii, toate celelalte aveau 4 usi, dar in toata tara V3A au 5 usi. Cred ca ITB a fabricat vagoane noi pentru restul tarii, nu a dat rablele. Daca era asa, V3A din Constanta sau Ploiesti erau acum prin Bucuresti, iar constantenii si ploiestenii se plimbau cu EP-V3A. Ultimii puteau sa nu le mai schimbe numerele, pentru ca tot aveau numere mari la tramvaie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 03 Feb 2006 19:01:59    Titlul subiectului: 58212

Anii '80 au însemnat și aducerea de Ikarus 280 în București (înlocuite repede de Dac) și de Dac 112UDM. Dac-uri din 1989 mai circulă.
31 a apărut în 1996 pe traseul Laromet-Gara de Nord și a dispărut prin 1998 (odată cu 3 și 6).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 32, 33, 34  Următoare
Pagina 5 din 34

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community