Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Istoria transportului public bucurestean. Amintiri, legende.
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4 ... 30, 31, 32  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Vin 06 Ian 2006 20:22:11    Titlul subiectului: 57406

Linia 41 intorcea initial unde e statia de metrou Crangasi si cladirea aceea care s'a daramat (vis-a-vis de piata). Nu avea rond, ci erau tramvaie (cred ca V2B) bidirectionale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 06 Ian 2006 21:06:33    Titlul subiectului: 57410

V3B...In aceeasi situatie se gasea si linia 40, care avea V2B-uri.
E curios faptul ca, probabil, toate tramvaiele de pe traseu erau bidirectionale (oare se lucra undeva?). Macar 41 avea scuza ca intoarce in ,,S'' la Crangasi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Feb/2013
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Vin 06 Ian 2006 21:50:56    Titlul subiectului: 57414

Nu compara linia 40 cu 41 ca nu e nici o legatura intre ele. Linia 41 a avut capat la P-ta Crangasi intre 1983-1985 (pe harta mea apare sub forma unei bucle, dar nu sunt convins de corectitudinea reprezentarii). Intre 1985-1987 a avut capat sub forma de rebursment la intersectia Lujerului cu Armata Poporului. Din 1987 si-a schimbat capatul in Ghencea si a ajuns sa aiba traseul pe care il cunoastem cu totii.
Tramvaiul 40 a avut traseul incepand din 1983 Sf Vineri, Str Goldfaden, Cal Dudesti, Camil Resu, Liviu Rebreanu, Barajul Dunarii. Pe undeva prin '86 a facut schimb de traseu cu tramvaiul 23 care nu mai putea traversa P-ta Unirii si a ajuns sa circule intre Sf. Gheorghe si Republica via P-ta Muncii. Ambele trasee ale lui 40 aveau bucle la ambele capete.
Faptul ca pe un traseu apar tramvaie bidirectionale nu inseamna ca acel traseu nu are bucla la capete. De exemplu acum apar tramvaie bidirectionale pe liniile 11 si 12.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 22/Ian/2018
Mesaje: 869
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 07 Ian 2006 01:24:43    Titlul subiectului: 57450

Deci in febr. 1987 au circulat ultimele tramvaie pe la P-ta Uinrii?
Cand a fost deschisa in 1983, linia 41 intorcea la P-ta Crangasi si avea capat S. Special pentru aceasta linie au fost construite vagoanele V2A-S.
Sunt curios cand au scos tramvaiele care mergeau pe Str. Sevstopol (34 si 51)-atunci au daramat si stalpii de fonta de pe Bd. Iancu de Hunedoara (erau niste stalpi din anii '20, care aratau extraordinar de frumos) si l-au bagat pe 34 prin Pasajul Victoria, pana prin ce an a circulat 20 la G-ral Berthelot, si daca cumva tramvaiul 7 a circulat pe Sos. Mihai Bravu+Stefan cel Mare, apoi pe linia lui 5 pana la Sf. Gheorghe (cand mai mergea 5 pe Str. Vasile Lascar) si de unde pana unde mergea 50 cand a mers impreuna cu 5 pana la Aerop. Baneasa (inainte sa-l bage pe 5 pe Tunari (~lor)). Si cand au circulat ultima data 24 si 27 de Mihai Bravu+Stefan cel Mare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Sâm 07 Ian 2006 23:42:11    Titlul subiectului: Istoria transportului public in Bucuresti002 57475

Linii disparute cu putin inaintea lui 2000:
Troleibuz: Linia 81. Sfintii Voievozi-Gara de Nord-Calea grivitei-Soveja-Expozitiei-Piata Presei Libere. (traseul modificat) Astfel, in martie 2000, s-a zis cu cea mai vehe linie de troleibuz din Bucuresti.
Tramvai: Linia 52: Gara de nord (dupa desfiintarea capatului de la Berthlot)-Stefan cel Mare-Lizeanu-gara Obor.
Autobuz: Linia 278: Ipromet-pasaj Grant-Maternitate Giulesti-Orhideea-Gara Basarab-Gara de Nord-Stirbei Voda-Sala Palatului. Practic de la Podul Grant se unea cu 178. A disparut deoarece se suprapunea mult peste 44. Oricum era mai plin 44 dupa Podul Grant decat 278.
Linia 110: Gara de Nord-Banu Manta-Ion Mihalache (fost 1 Mai)-Manastirea Casin-P-ta Charles de Gaulle-Aviatorilor-Sos Pipera-CFR Constanta (cu 112). Traseul inainte a fost comun cu al lui 282 pe langa patinoar Floreasca pana la Barbu Vacarescu, apoi mergea spre Aviatiei, unde se ducea spre CFR Constanta.
Sus
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Feb/2013
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Dum 08 Ian 2006 22:11:56    Titlul subiectului: 57483

Linii de tramvai in 1987:

1 Romprim-Pasajul Colentina (circula pe traseul actual)
2 Dep Alexandria, Cal. Rahovei, Tudor Vladimirescu, Sos Panduri, Bd. Timisoara,Bd. Vasile Milea, Cal Grozavesti, Sos Orhideelor, Sos Giulesti, Cart 16 Februarie
3 P-ta Presei Libere, Bd. Marasti, Ion Mihalache, Str Dr. Felix, Str. Buzesti, Str Berzei, Cal Plevnei, Cismigiu
4 P-ta Presei Libere, Bd. Marasti, Ion Mihalache, Str Dr. Felix, Str Sevastopol, Stefan Cel Mare, Lizeanu, Reinvierii, Cartier Colentina
5 Aeroportul Baneasa-Sf Gheorghe pe traseul actual.
6 Laromet, Bucurestii Noi, Calea Grivitei, Gara de Nord, Gen Berthlot
8 Dep Militari, Valea Cascadelor. Bd. Timisoara, Str Brasov, Ghencea, 13 Septembrie, Tudor Vladimirescu, Cal Rahovei, P-ta Ferentari
9 IMGB Berceni, Ion Iriceanu, Sos Oltenitei, Pieptanari, Sos Viilor, Tudor Vladimirescu, Panduri,Razoare, Vasile Milea, Sos Grozavesti, Sos Orhideelor, Gara Basarab.
10 Mezes, Sos Chitilei, Cal. Grivitei, Gara de Nord, Gen Berthlot
11 Romprim-16 Februarie, circula prin Tudor Vladimirescu, Panduri, in rest traseul actual
12 Cfr Progresul-Gara Basarab, circula tot pe T. Vladimirecu, Panduri
13 Granitul-Gara de Nord, circula pe acelasi traseu cu actualul 46, mai putin portiunea Sevastopol
14 Granitul- Sf Gheorghe via Bd. Ferdinand (traseul actual)
15 Dep Alexandria, Cal Rahovei, Sos Viilor, Dr. Istrate, Bd. Marasesti, Calea Dudesti, Camil Ressu, Th. Pallady, Compex Ratb Titan (asta ar trebui sa fie traseul lui si acuma)
16 Complexul Ind. Pipera-Sf. Gheorghe (circula pe traseul actual)
17 Complexul Ind Pipera, Dimitrie Pompei, Sos Petricani, Bd. Lacul Tei, Lizeanu, Bucur Obor, Mihai Bravu, Dristor, Cal Dudesti, Timpuri Noi, Serban Voda, Pieptanari, Sos Giurgiului, CFR Progresul
19 Complex Ratb Titan, Th. Palady, P-ta Titan (Salajan), Camil Ressu, Dudesti, Timpuri Noi, Seban Voda, Sura Mare
20 Laromet-Cismigiu, singura difernta fata de traseul actual era ca ocolea P-ta Victoriei prin Dr. Felix, Dr. Sergiu
21 Pasaj Colentina-Sf Gheorghe (traseul actual)
23 Zetarilor, Prel. Ferentari, Cal Ferentari, Cal Rahovei, Sos Viilor, Dr. Istrate, Sos Marasesti, Octavian Goga, Cal Dudesti, Camil Ressu, Liviu Rebreanu, Faur Poarta 4
24 Republica, Bd. Basarabia, Bd. Chisinau, Sos Pantelimon, Bd. Ferdinand, Bucur Obor, Sos Stefan Cel Mare, Iancu de Hunedoara, Str. Sevastopol. Dr. Felix, Ion Mihalache, Bucurestii Noi, Cart. Damaroaia.
25 Dep RATB Militari, Valea Cascadelor, Bd. Timisoara, Razoare, Sos Panduri, Tudor Vladimirescu, Sos Viilor, Pieptanari, Sos Giurgiului, Cfr. Progresul.
26 linie circulara in ambele sensuri:
Bd. Dinicu Golescu, Gara Basarab, Sos Orhideelor, Pod. Grozavesti, Bd. Vasile Milea, Razoare, Sos Panduri, T. Vladimirescu, Sos Viilor, Pieptanari, Sos Oltenitei, P-ta Sudului, Calea Vacaresti, Mihai Bravu, Bucur Obor, Sos Stefan Cel Mare, Iancu de Hunedoara, Str. Sevastopol, Str Buzesti, str Berzei, si din nou Dinicu Golescu.
27 Complex Ratb Titan, Th. Palady, P-ta Titan (Salajan), Camil Ressu, Dristor, Mihai Bravu, Sos Stefan Cel Mare, Iancu de Hunedoara, Str. Sevastopol, Al. I Cuza, I Gh. Duca, Gara de Nord, cu intoarcere prin Cal Grivitei, Nicolae Titulescu, Dr. Sergiu, Str Sevastopol, apoi traseul de baza
28 Granitul, Sos Garii Catelu
29 CFR Progresu, Sos Giurgiului, Jilava
33 Granitul-Sf. Gheorge via P-ta Iancului (actualmente circula tramvaiul 5 pe acest traseu)
34 Romprim- Gara de Nord (circula pe atunci prin Str Sevastopol)
35 Depoul Ratb. Militari-Cismigiu via Pod Grozavesti (traseul actual)
36 Republica, Bd. Basarabia, Bd. Chisinau, Sos Pantelimon, Sos Iancului, Bucur Obor, Sos Stefan Cel Mare, Lizeanu, Lacul Tei, Complexul Pipera
38 Complex Ratb Titan, Th. Palady, P-ta Titan (Salajan) (un traseu mic si ciudat, tinand cont ca dubla 3 linii: 15, 19, 27. E posibil sa fi fost linie de noapte)
39 un posibil traseu circular: Zetarilor, Prel. Ferentari, Cal Ferentari, Cal Rahovei, Sos Viilor, Pieptanari, Sos Giurgiului, Str. Anghel Alexandru, Zetari
40 Republica- Sf Gheorghe via P-ta Muncii (actualmente parte a traseului lui 16)
41 P-ta Presei Libere-Cart T. Vladimirescu (actualul "metrou usor")
44 Cart 16 Februarie, Calea Giulesti, Gara Basarab, Bd. Dinicu Golescu, Str Berzei, Cismigiu (traseul actual)
45 Mezes-Gen Berthlot ocolea P-ta Victoriei prin Dr. Felix si Dr. Sergiu
50 Aeroportul Baneasa, Sos Aerogarii, Pasajul Aviatiei, Str. Av. Serbanescu, Str. Barbu Vacarescu, Sos Stefan Cel mare, Bucur Obor, Sos Mihia Bravu, Dristor, Camil Ressu, Liviu Rebreanu, Faur Poarta 4
55 P-ta Presei Libere, Bd. Expozitiei, Clabucet, Cal. Grivitei, Gara De Nord, Str. Berzei, Cismigiu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 22/Ian/2018
Mesaje: 869
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 09 Ian 2006 10:54:16    Titlul subiectului: 57495

Linia 52 tramvaie a fost defintata la 1-IV(04)(aprilie)-2000.
Cand au inceput sa construiasca blocurile la P-ta Victoriei, au scos tramvaiele care circulau pe la P-ta Victoriei (20...). Asa ca 20 nu mai venea pe Bd. 1 Mai (Ion Mihalache), traversa P-ta Victoriei si o lua apoi pe Buzesti, ci o lua de la intersectia 1 Mai/Bd. Banu Mnata pe Str. Dr. Iacob Felix, Sos. Nicolae Titulescu, Cal. Grivitei, Gara de Nord de unde mergea la Nuferilor (G-ral Berthelot).
Linia 38 era facuta pt. zona industriala din Titan-Salajan. De aia dubla celelalte linii.
Si 26 mai circula in 1987. Eu stiam ca il desfinatesera in 1986 (sau cel putin varianta de nopate, linia 56).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Feb/2013
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Lun 09 Ian 2006 11:28:11    Titlul subiectului: 57497

Linia 26 a circulat pana in 1990 cand a fost dat in folosinta Pasajul Victoria. Din acel moment linia de pe Sevastopol a fost abandonata, iar traseul circular nu a mai fost posibil.
Liniile 24, 27, 50 au circulat pe Mihai Bravu-Stefan cel Mare pana la darea in folosinta a tronsonului de metrou Gara de Nord-Dristor 2 in august 1989. Aparitia metroului a facut inutile aceste linii din punct de vedere al Ratb.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Apr/2011
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Lun 09 Ian 2006 13:19:05    Titlul subiectului: 57499

icsilviu a scris:
Liniile 24, 27, 50 au circulat pe Mihai Bravu-Stefan cel Mare pana la darea in folosinta a tronsonului de metrou Gara de Nord-Dristor 2 in august 1989. Aparitia metroului a facut inutile aceste linii din punct de vedere al Ratb.
În ianuarie 1989, 24 deja nu mai circula de ceva timp(cred că din mai 1988) pe Ștefan cel Mare, avînd traseul Dămăroaia - Mihalache - Dr. Felix - Dr. Sergiu - Buzești - Cl. Griviței - Nuferilor(Berthelot). Se începuseră de fapt lucrările la metroul de pe Grivița, cu desființarea tramvaielor 6 și 10. Prin iunie 1989, 45 a fost deviat prin Șos. Titulescu - Cl. Griviței pînă la Berthelot. 20 și 24 au continuat să meargă pe Dr. Felix și Dr. Sergiu, pînă la inaugurarea liniei de pe Mihalache între Dr. Felix și intersecția Polizu-Sevastopol-Dr. Sergiu.
Tot în 1988 a apărut și linia 52 între Berthelot și Republica(data înființării nu o știu exact), ulterior deviată la Gara Obor.
O altă linie care a rezistat ceva mai mult pe Ștefan cel Mare(în plus față de 26, 27 și 50) este 4, deviată la Berthelot. Desființarea acesteia cred că s-a făcut în 1991 sau 1992, deci a mers o vreme prin Pasajul Victoria - Șos. Titulescu - Cl. Griviței.
Terminarea lucrărilor la metroul de pe Ștefan cel Mare nu a însemnat și reluarea civilizată a mersului tramvaielor. Multe dintre catacombe au rămas ani de zile, pînă prin 1993 sau 1994 - șina șerpuind printre ele. Iar stația de la Dr. Grozovici a reapărut după 1995.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 22/Ian/2018
Mesaje: 869
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 10 Ian 2006 10:48:31    Titlul subiectului: 57547

5 nu circula în 1987 pe traseul actual înspre Sf. Gheorghe, ci pe traseul vechi, adică pe Barbu Văcărescu o făcea la Dinamo la stânga pe Șos. Ștefan cel Mare, apoi la Str. Galați (azi Vasile Lascăr), făcea la dr. pe Str. Galați, și deabea de la P-ța Galați (azi Gemeni) intra pe actualul traseu. Când l-au băgat pe 5 pe Tunari (m-a plimbat taicămi-u cu bicicleta pe acolo când se contriua linia), 50 n-a mai circulat înspre Băneasa (probabil mergea până la Dristorului). 5 a început să circule pe Tunari prin 1988 cred.
Mai țin minte întâmplarea tragi-comică din prima zi când 5 a început să circule pe Tunarilor. Trebuia să ajung cu la bunică-mea în Floreasca (la ea acasă) și îl așteptam pr 5 la Sf. Gheorghe, dar numai că 5 numai venea. Într-un târziu am aflat că își modificase traseul, și nu mai intra pe bucla de la Sf. Gheorge.
26 nu mai circula în 1989, sau în anul în care au desfințaț tramvaiele pe Sevastopol. Ultimele tramvaie care au cirulat pe Sevastopol au fost 34 și 51. 34 intra pe Sevastopol via Clopotarii Vechi și Grigore Alexandrescu, apoi o lua pe Buzești și Berzei, la P-ța Virgiliu o cotea pe Dinicu Golescu, pe vechea curbă a lui 26, după care o lua înspre Gara Basarab via Gara de Nord.
51 mergea cu 34 până la intersecția Buzești cu Cal. Griviței, după care o lua pe Cal. Griviței înspre G-ral Berthelot. Chiar n-am înțeles de ce au scos tramvailele de pe Sevastopol.
La un momentdat mergeam numai cu metroul înspre Gara de Nord și mă miram ce caută 34 pe Cal. Griviței, la Gara de Nord.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Apr/2011
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Mar 10 Ian 2006 12:05:53    Titlul subiectului: 57555

nokia2010 a scris:
26 nu mai circula în 1989, sau în anul în care au desfințaț tramvaiele pe Sevastopol. Ultimele tramvaie care au cirulat pe Sevastopol au fost 34 și 51. 34 intra pe Sevastopol via Clopotarii Vechi și Grigore Alexandrescu, apoi o lua pe Buzești și Berzei, la P-ța Virgiliu o cotea pe Dinicu Golescu, pe vechea curbă a lui 26, după care o lua înspre Gara Basarab via Gara de Nord.
51 mergea cu 34 până la intersecția Buzești cu Cal. Griviței, după care o lua pe Cal. Griviței înspre G-ral Berthelot. Chiar n-am înțeles de ce au scos tramvaiele de pe Sevastopol.
Tramvaiele de pe Clopotarii Vechi - Grigore Alexandrescu - Sevastopol întrerupeau traficul rutier de pe Bd. Ana Ipătescu (Lascăr Catargiu). În decembrie 1989 încă mai circulau pe acolo. Abia prin 1990 au fost reorientate prin Pasajul Victoria. Resturi ale șinei de pe Clopotarii Vechi au dăinuit pe Bd. Ana Ipătescu pînă prin aprilie-mai 1996, cînd în fine nu s-a mai asfaltat peste ele, ci au fost scoase efectiv dalele de beton.
Linia 51 nu exista în ianuarie 1989...poate spre sfîrșitul anului să fi fost înființată. Nu mai țin minte exact traseul...pe forumul vechi am publicat lista traseelor de tramvaie conform hărții din 1994.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Mar 10 Ian 2006 12:23:22    Titlul subiectului: 57556

Linia 51 intorcea la IMGB 2, de altefel si linia 9 care avea capatul tot la IMGB 2 si la Basarab Exclamation
Sus
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mar 10 Ian 2006 19:03:58    Titlul subiectului: 57563

bogdan71 a scris:
Tramvaiele de pe Clopotarii Vechi - Grigore Alexandrescu - Sevastopol întrerupeau traficul rutier de pe Bd. Ana Ipătescu (Lascăr Catargiu). În decembrie 1989 încă mai circulau pe acolo. Abia prin 1990 au fost reorientate prin Pasajul Victoria.
In vara lui 1991 inca mai mergeau tramvaie pe Sevastopol, dar numai pentru retragerea la depou. Linia a disparut in momentul in care s'au finalizat lucrarile pe bd.Stefan cel Mare si pasajul Victoria. Stiu sigur acest lucru pentru ca imi amintesc ca mergeam pe mijlocul strazii Sevastopol cu mai multi colegi, iar ei m-au intrebat daca nu trec tramvaie, iar eu le spuneam ca nu mai circula tramvaie pe acolo. Tramvaiul era la cativa metri in spatele nostru, dar vatmanul nu s'a obosit sa claxoneze. Mergea la fel de repede ca si noi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 22/Ian/2018
Mesaje: 869
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 11 Ian 2006 11:26:04    Titlul subiectului: 57576

51, între 1985 și 1989 circula pe traseul Republica, Bd. Muncii (Basarabia), Str. Socului (Bd. Chișinău), Șos. Pantelimon, Bd. Gh. Dimitrov (Ferdinand I), Șos. Mihai Bravu, Bucur Obor, Șos. Ștefan cel Mare, Bd. Ilie Pintilie (Iancu de Hunedoara), și de la Dep. Victoria pe traseul pe care l-am spus mai înainte. 51 pe traseul I.M.G.B.-Bucur Obor-Gara de Nord e o invenție a aniilor '90!
Și în 1987 cred că 20 o lua în comun cu 24 și 45 până la Nuferilor (G-ral Berthelor)

Până prin 1995-96, cum mergeai pe Cal. Dudești dinspre Mihai Barvu spre Policlinica și Poșta, după ce treceai de Dep. Dudești și intersecția Cal. Dudești cu Str. Unității, pe partea stângă era o linie de tramvai care se sfârșea lângă casele din spatele blocurior, linie care avea macaze pe Cal. Dudești pe ambele sesnuri de circulație (fiecare linie avea 2 macaze, unul pt. intrare pe linia de care întreb, altul pt. ieșirea de pe linia aia). Mai țin minte că linia respectivă avea și alimentare, și parcă chiar separatoate.
La ce folosea linia aia. Vroiau s-o extindă după ce mai demolau pe acolo, era folosită pentru întoarcerea tramvaielor, fusese vreun depou pe acolo?
Are cineva vreun răspuns la această dilemă?

Cica au circulat prin anii '60 si niste "LIAZ". Stie cineva ce model?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Apr/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Mie 11 Ian 2006 11:54:11    Titlul subiectului: 57579

nokia2010 a scris:
51 pe traseul I.M.G.B.-Bucur Obor-Gara de Nord e o invenție a aniilor '90!
Pe noul traseu din anii '90 51 avea initial traseul IMGB 2 - Baba Novac (Dristor)
_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Feb/2013
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Mie 11 Ian 2006 14:42:34    Titlul subiectului: 57587

Nu a existat nici un 51 intre 1985 si 1989. 51 a aparut in 1995 pe traseul IMGB Berceni Gara de Nord, ca urmare a faptului ca 46 si-a schimbat traseul mergand la Granitul. Poate vrei sa zici 52 prin 1989.
Linia 20 in 1987 megea pe Dr Sergiu Fratii Buzesti Bezei Vasile Parvan. Nu circula prin P-ta Victoriei, deci n-avea cum sa fie deviat din cauza blocurilor care se construiau.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Apr/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Joi 12 Ian 2006 09:46:52    Titlul subiectului: 57606

icsilviu a scris:
Nu a existat nici un 51 intre 1985 si 1989. 51 a aparut in 1995 pe traseul IMGB Berceni Gara de Nord, ca urmare a faptului ca 46 si-a schimbat traseul mergand la Granitul...
.. aha... cum am mai zis, initial (noul) 51 a circulat intre IMGB 2 si Dristor, apoi dupa aceea traseul prelungindu-se la Gara de Nord
_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Apr/2011
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Vin 13 Ian 2006 13:40:17    Titlul subiectului: 57660

Nu mai țin minte cum arătau autobuzele Skoda RTO 302. Știu însă că de la balconul blocului unde locuiam în anii '70 (Mărășești 42, vis-a-vis de fostul restaurant Budapesta) se auzeau trecînd noaptea niște autobuze care făceau un zgomot absolut infernal - și de care bunicul îmi zicea că ar fi Skode. Ce pot să spun aproape sigur este că au dispărut înainte de 1977-1978. În acei ani mai țin minte de IK 180 și 280, ulterior de IK 4. Plus Skoda SM 11 - preferatele mele, care circulau pe 33 (viitorul 133). Nu știu exact cînd au dispărut SM-11, cred că înainte de 1980. Se poate să fi rămas pe linii mărginașe, unde nu le-am mai văzut.
Am prins și troleibuzele TV pe Magistrală, pînă prin 1978 sau 1979. Ulterior, au fost înlocuite de Roman 112 și apoi de DAC 117. Nu țin minte nimic de troleibuzul DAC 112 #5321: pe ce linii a circulat și între ce ani ?
În anii '80:
IK 4: 105, 116, 131, 133, 142, 148, 149, 176, 209, 231, 261,
282, 300, 304, 305, 313, 321, 331
Roman 112: 102, 116, 133, 138, 175, 181, 215, 218, 226, 323
DAC 117: 101, 104, 109, 110, 117, 119, 124, 129, 134, 135, 137,
140, 143, 165, 172, 276, 306, 311, 318, 322, 333, 334,
346, 368
DAC 112: 118, 132, 141, 144, 218, 232, 244, 275, 323, 379
DAC 112 New Generation(1987): 131, 331
IK 280: 109, 135
Nu îmi amintesc nimic despre linii cum ar fi 102, 112, 121, 122, 125, 126, 127, 136, 139, 168, 171, 173, 202, 212, 214, 255, 268, 274, 336, 377(Romană - Victoriei - Titulescu - Griviței - Bucureștii Noi). La 102 există o poză cu Roman 112, dar în mod sigur au circulat și ceva DAC-uri. Bănuiesc că nu erau articulate...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Vizitator







MesajTrimis: Vin 13 Ian 2006 21:27:35    Titlul subiectului: istoric 57676

Linia de la Berthlot s-a desfiintat in 1997. Eram atunci in clasa a X a si intr-o zi asteptam de jumatate de ora tramvaiul acolo... si s-a gasit cineva sa imi zica: Nu mai astepta, tramvaiul nu mai merge pe aici. In octombrie 1997 s-a desfiintat, in 1998 era deja istorie. E drept ca reteaua pe portiunea aia a mai stat pana in 1998 cand au pavat peste linie, tot pana in 1998 rezistand si macazele. Si acum tin minte cum mai deraiau tramvaiele langa Catedrala Catolica, in acel viraj (la EP ma refer). La Berthlot intorceau: 24,45,52. A fost si 46 o perioada de timp scurta (intre mai 1994 si inceputul lui 1995).
Linia s-a scos deoarece tramvaiele la Berthlot erau mai mult goale. De cate ori veneam, plecam de la scoala cu 45,24, indiferent de ora, in tramvai la acel capat nu erau mai mult de 5 oameni. De aia preferam tramvaiul in loc sa iau 300 de la Romana. Era tot timpul liber. Iar linia aia intre 1992 si 1997 (perioada in care am circulat pe acolo) nu a suferit reparatii. Nu zgaltaia nici o casa.
Sus
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Vin 13 Ian 2006 21:37:34    Titlul subiectului: 57677

Completez lista lui Bogdan 71 cu amintirile mele.
In anii 83 - 85, erau :
IK-4 : 120, 125, 126, 127, 136, 160, 161, 164, 176, 175 (dupa darea in folosire a metroului in Militari), 209, (dupa ce au scos DAC117 de pe linie, prin 83-84), 225, 236, 305 si 306 impreuna cu DAC117, 336, 360, 377.
Roman 112 : in 1982 nu era asa-ceva pe 102, ci DAC117 ; tin minte de Roman 112 pe 132, 180 si 303. A fost si 178 deservit cu aceste minuni, dar cind s-a dat in folosinta metroul in Militari, linia a fost exploatata de ik-4. Aparea seara pe linia 117, care in general era cu DAC117...
DAC117 : 102, 105 si 106 in duo cu ik-4, 112, 116 pana la desfiintarea garajului de pe Giurgiului cind a trecut pe ik-4, 146, 173, 202, 212,
DAC 112 : 139, 175, 220, 239, 322, 323 (in duo cu Roman112?)
Pentru aceste informatii bag mana in foc, pentru ce nu sint sigur, nu am scris.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 14 Ian 2006 16:04:40    Titlul subiectului: 57705

Imi aduc aminte ca in anii 90 aparusera pe 300 primele Rocar-uri dupa 90 in schema alb-albastra...erau chiar cool pentru vremea aia. Acum cred ca sunt la fel vopsite si circula pe 139, 323...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Sâm 14 Ian 2006 16:59:00    Titlul subiectului: 57710

Aveau reclama la PEPSI. Nr de parc erau 25**-26**. Au venit pe 300 in 1992, in februarie. Pana atunci au fost Dac articulate.

Legat de 178:
Din 1983 pana in 1988 a avut IK4;
Din 1989 pana in 1991 a avut DAC 117 (articulatele)
Din 1991 pana in aprilie 1997 a avut DAC 112 si IK260
Din 1997 pana azi are Simon.
Sus
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Iul/2014
Mesaje: 130
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Sâm 14 Ian 2006 17:27:34    Titlul subiectului: CORECȚII 57714

icsilviu a scris:
Linia 26 a circulat pana in 1990 cand a fost dat in folosinta Pasajul Victoria. Din acel moment linia de pe Sevastopol a fost abandonata, iar traseul circular nu a mai fost posibil.
Liniile 24, 27, 50 au circulat pe Mihai Bravu-Stefan cel Mare pana la darea in folosinta a tronsonului de metrou Gara de Nord-Dristor 2 in august 1989. Aparitia metroului a facut inutile aceste linii din punct de vedere al Ratb.
Îmi permit să fac câteva corecții:
- linia 26 a fost desființată în 1987 sau 1988, odată cu demolarea străzii Dr. Sergiu, când într-adevăr "inelul" 26 a fost de-a pururea întrerupt. Tot atunci a fost desființată și linia 13, pe care erau vagoane Tatra T4R;
- linia 56 a mai mers câteva luni, ca linie de noapte. Pe plăcuțele stațiilor era indicată cu albastru, celelalte linii fiind indicate cu roșu;
- tronsonul de metrou Gara de Nord-Dristor 2 (adică Magistrala 3) a fost dat în folosință la data de 17 August 1988, raportându-se astfel îndeplinirea exemplară a planului cu 6 zile înainte (pe 23 Aug. tovarășii N&E urmau să se dea cu metroul pe M3 în prima cursă, așa cum au făcut pe Semănătoarea-Timpuri Noi în 1979);
- liniile 24 și 27 au fost scurtate ca urmare a economiei care trebuia făcută și a înlocuirii unora din vagoanele EP (linia 24) cu V3A. Nu îmi aduc aminte de existența liniei 50, dar aici nu comentez, fiindcă n-am informații;
- linia 34 urma să facă ultima cursă în septembrie 1988, după care urma să fie desființată. Cineva bine inspirat a hotărât să o mențină și astfel tramvaiele circulă și azi, ca supliment la metrou. Deci nu metroul a fost cauza scurtării liniilor 24 și 27, ci aceeași demolare din zona Pieței Victoriei (str. Dr. Sergiu), care a făcut imposibilă existența liniei 13.
Și metroul, și tramvaiele de deasupra metroului sunt la ora actuală extrem de aglomerate.
Ionescu a scris:
Revenind la subiect, imi aduc aminte ca in anii 90 aparusera pe 300 primele Rocar-uri dupa 90 in schema alb-albastra...erau chiar cool pentru vremea aia. Acu cred ca sunt la fel vopsite si circula pe 139, 323...
Cele la care te referi sunt de fapt UDM-urile cu nr. inv. din 2 cifre, de la #25 la #39, dacă țin eu minte. Autobuzele se află la autobaza Ferentari și majoritatea circulă pe 139. Oricum, multe linii au fost transferate de la o autobază la alta, odată cu desființarea preorășeneștilor.
_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Apr/2011
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Lun 16 Ian 2006 12:13:06    Titlul subiectului: 03 57770

1) Deși am mers de sute de ori cu 26 în anii '80, nu îmi aduc aminte exact cînd s-a desființat. Este sigur că o vreme a întors la Basarab și nu știu dacă mai era circular sau doar îl completa pe 12 (adică mergea Basarab - Virgiliu - Sevastopol - Ștefan cel Mare - Obor - Olteniței - Șura Mare).
Strada Dr. Sergiu nu avea cum să afecteze parcursul lui 26, care de pe Sevastopol făcea stînga direct pe Buzești. 20 și 24 au fost liniile afectate - dar care o vreme au circulat printre ruinele de pe Dr. Sergiu, împreună cu 13, 27 și 34 (sens retur de la capătul Șos. Titulescu, situat pe Bd. Al. I. Cuza. Linia dublă de la acest capăt a fost scoasă după 1990.). 4 a fost apoi trimis spre Nuferilor, de unde venea și 52, înlocuitorul lui 24.
2) M-am mutat din Pantelimon în Bd. 1 Mai pe 18 martie 1988. La mai puțin de o săptămînă, un vagon al liniei 13 a avut un accident soldat cu morți pe Șos. Iancului. Am răsuflat ușurat...puteam să fiu și eu în acel vagon, întrucît la vremea respectivă 13 venea mai bine decît 24. Cert este că linia 13 nu a prins sfîrșitul anului 1988 și că nu a mai fost niciodată reînființată. A existat prin 1999 sau 2000 o linie temporară 13 pentru 2 sau 3 zile în care 14 nu a putut circula din cauza unor lucrări în zona Bd. Ferdinand. 46 de astăzi este 13 din ultima lui perioadă.
3) Metroul Gara de Nord - Dristor 2 a început să funcționeze pe 17 august 1989, nu 1988.
4) V3A pe 24 ? Never...există o poză cu vagonul #353 nou pe linia 24, dar cred că a fost doar un demo. V3A de Colentina au fost pe linia 13 pînă în 1986. După devierea pe Ștefan cel Mare, au rămas numai Tatre.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Lun 16 Ian 2006 14:09:20    Titlul subiectului: Re: CORECȚII 57774

In primavara lui 1989 26 inca mai mergea si am mers cu ea de multe ori. Desi linia era circulara, vagoanele din orice directie intrau in bucla de la Basarab unde vatmanii stampilau foaia de parcurs.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4 ... 30, 31, 32  Următoare
Pagina 3 din 32

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community