Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Istoria transportului public bucurestean. Amintiri, legende.
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 33, 34, 35  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 19 Oct 2010 12:56:34    Titlul subiectului: 135102

Varianta de legătură în Centru și Eroilor prin Cal. Plevnei și Str. Știrbei Vodă nu a fost folosită și înainte de 1990? Că țin minte că am luat prin '87-'88 troleibuzul de la P-ța Kogălniceanu și am mers pe Eroilor via Plevnei.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
linia 84



Data înscrierii: 02/Feb/2010
Ultima vizita: 10/Feb/2012
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti, Drumul Taberei, S6

MesajTrimis: Mar 19 Oct 2010 14:41:58    Titlul subiectului: 135107

In anii aia tot prin P-ta Operei se ajungea in centru. Pe B-dul Eroilor exista retea in ambele sensuri pana la Cal Plevnei unde se facea in stanga spre Gara. Erau liniile care mergeau la Gara (71, 93) si se uneau cu 85, 89 si 92 care veneau din centru. 96 intorcea la P-ta Kogalniceanu printr-o straduta care da in Splai, iar mai apoi s-a scurtat la Pod Hasdeu apoi tot prin Splai - P-ta Operei. Perioada 86-87 a fost una de glorie pentru liniile de troleibuze din Bucuresti. Dupa care au inceput scurtarile, suspendarile, desfiintarile sau cum vreti sa le mai zicem ... Sigur ca tot atunci dintr-un exces de zel si dispunand de un parc mare erau si dublari de linii. A fost si o perioada cand se faceau si devieri sau chiar schimbari de trasee, unele utile, care au cazut odata cu ruperea legaturilor in special cu centru. Ce a ramas atunci fara prea mari masacrari a fost legatura centrului cu partea de Est a orasului (Balta Alba, Baicului, Stad National, Colentina). Tot atunci a cazut si reteaua din Lacul Tei si Barbu Vacarescu. Da, ca erau liniile care veneau tot din Drumul Taberei (61,65,88,90 si 98 de la Carol Davila). Cam asta a fost iar daca mai pot ajuta cu informatii o voi face cu placere si nostalgie in acelasi timp.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 19 Oct 2010 17:39:14    Titlul subiectului: 135116

Pur si simplu 67le asta (ca si pe 63) nu l-am vazut niciodata la fata, si am ramas cu impresia ca circula de la Parvan pana la Barajul Dunarii. In drumul Taberei stiam de 61, 63 - care mergeau inspre Tei si mai apoi de 61 care mergea din Dr Taberei 34 pana la stadionul 23 August.
89 parca a ramas un timp in 1990 si apoi a disparut.
In momentul 88-89 existau destule linii de troleibuz cu care se puteau face diverse legaturi (in ciuda lipsei liniilor scoase de pe Magheru.

In 1986 liniile ramase in Berceni au fost scurtate la Piata Sudului pentru ca mai apoi, pentru un timp sa circule pana la Abator, dupa care au revenit iar la Piata Sudului. In ce perioada s-a circulat la Abator?

Liniile cele mai "grele" (lungi) de dinainte de desfiintarea din vara lui 89 erau 61, 84, 88 (Tacerii - Baicului) si 90

Tramvaie - 15 (Alexandria-Catelu - dupa 1990 am inteles ca s-a realizat actualul capat de la autobaza Titan)), 17 (CFR Progresu - Pipera), 23 (Zetarilor-23 august poarta 4), 24 (Damaroaia - Republica; cand a fost scurtat la Gara/Nuferilor?), 25 (depoul Militari - CFR Progresu), 34 (Gara de Nord - Motoare Diesel, actualul Romprim).
Mai erau cateva linii, relativ lungi, forjate la greu - 13 Nuferilor - Granitul, transformat apoi in 49, 46, 27, 50, 5
Trebuie vazut cu atentie cum au evoluat traseele in anumite zone "fierbinti" (Gara de Nord, de ex) in cursul anului 1989 si 1990. Ultimele luni ale lui 1989 au adus ciuntirea unor linii mari - 27, 50, in timp ce altele trageau sa moara.

Troleibuzele au fost scoase de pe Cotroceni, spre sfarsitul lui 1986 odata cu inceperea lucrarilor la Dambovita si la largirea strazii Ho si Min (cat si a lucrarilor de introducere a tramvaiului pe Emil Bodnaras), ocazie cu care s-a scos si reteaua de pe Carol Davila, Dr Petru Groza - retea ce avea diferite racorduri in vederea devierii ocazionale de trasee, cat si traversarile din Piata Operei pana la intersectia cu Vaile Parvan, dincolo de Drept. Tot ce iesea din Drumul Taberei, mergea drept pe Bd Erollor, Stirbei voda pana la intersectia cu Plevnei, unde cele spre Gara faceau stanga iar spre centru dreapta, prin spatele Operei. Pe Bd Petru Groza si str Eleferie a ramas o bucla de serviciu, folosita apoi la intoarcerea troleibuzelor. N-a trecut mult timp si alte "lucrari edilitare" au dus la fragmentarea retelei. Legaturile traditionale au fost refacute cu pasi timizi, dupa 1990 - legatura cu Gara pe splai si apoi pe Cotroceni, legatura spre centru din Drumul Taberei, pe traseul ocolitor prin spatele Operei, legatura spre Gara cu 85, reintroducerea troleibuzului pe la Leul si Soseaua cotroceni si legatura cu centrul prin Piata Operei, cand s-a renuntat la ocolul pe Plevnei.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie


Ultima modificare efectuată de către rosetti61 la Mar 19 Oct 2010 18:33:03, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 19 Oct 2010 18:18:08    Titlul subiectului: 135119

În 1987 90 a fost dus la Stadionul Național sau ce traseu a avut după scoaterea troleibuzelor din Floreasca? Nu știam că 88 nu a fost desființat imeidat după scoaterea din Floreasca/Tei.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 19 Oct 2010 21:43:50    Titlul subiectului: 135147

88 a avut traseul Tacerii - Baicului iar 90 a fost directionat catre stadion. 63, 65, 98 desfiintate. La un moment dat la stadion erau 4 linii - 61, 86, 89 si 90.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Dum 24 Oct 2010 20:10:03    Titlul subiectului: 135382

Traseele de tramvai si autobuz de pe la 1934, in "Ghidul Oficial al Bucurestiului" gasite aici http://www.simplybucharest.ro/?p=4625

Tramvai http://www.simplybucharest.ro/wp-content/uploads/2010/09/tramvaie-1934.jpg (81 era tramvai)
Autobuze http://www.simplybucharest.ro/wp-content/uploads/2010/09/autobuze-1934.jpg

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 12 Noi 2010 12:12:27    Titlul subiectului: 136171

Am avut ocazia să mă uit pe lista lui Andrzej Brzozowski.
Conform acesteia, 333 și 334 au fost desființate la 1 iun 1994, când a fost introdus 335.
În aceiași listă am găsit menționat faptul că tramvaiele 4 și 13 au mai circulat și după 1989, deși eu țineam minte că 4 dispăruse prin 1987-1988.
Și 140 cică ar fi circulat după 1990. De ce a fost desfințat? Rolling Eyes
Noroc că sunt menționate datele - pot să mă uit pe ziarele vremii să aflu mai multe!
Așa cum țineam minte, prin 1986-1987, 135 încă mai circula între Unirii și Romană.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 12 Noi 2010 14:51:02    Titlul subiectului: 136177

Un articol din ziarul Libertatea, interesant mai ales prin prisma pozelor gasite acolo; "informatiile" atasate pozelor sunt in mare parte eronate, veti intelege la ce ma refer...

http://www.libertatea.ro/stire/asa-mergeam-cu-itb-ul-305890.html

"Așa mergeam cu ITB-ul

4 Octombrie 2010

După 1980, apăruse în România un banc despre raportul unui agent KGB venit în inspecție. Sovieticul le-a transmis superiorilor săi că nu e bine să se contreze cu țara noastră, pentru că Nicolae Ceaușescu a luat-o razna: a pus rachete chiar și pe autobuze.
Mare lucru era să prinzi un autobuz în orele de vârf, chiar și pentru o călătorie pe scări

Se făcea aluzie la tuburile de gaz montate pe mijloacele de transport în comun, pentru a micșora consumul de benzină. Ele semănau foarte mult cu tuburile de pe lansatoarele de rachete militare - de aici bancul. Acesta avea însă o anumită nuanță de tristețe - apariția acelor tuburi a fost urmată de scăderea bruscă a nivelului de trai în România. Vă prezentăm câteva imagini de epocă ale vehiculelor Întreprinderii de Transport București (ITB).

Așa arătau troleibuzele care circulau prin București în 1980

Ceaușescu băgase în circulație autobuzele care mergeau cu gaz metan. Pe vremea aceea exista și un banc: “Ceaușescu a pus rachete chiar și pe autobuze”

Tramvaiul era un mijloc de transport extrem de important în București

Pentru a se mări capacitatea de transport, autobuzele au fost lungite prin intermediul unui burduf

Piața Universității, 1984. În prim-plan se vede un autobuz ICARUS, de producție ungurească - era cel mai bun din epocă. În dreapta, un troleu cu ușa deschisă: nu se inventase aerul condiționat
"



IK4-257.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.36 kb
 Vizualizat:  de 16911 ori

IK4-257.JPG



3555.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.79 kb
 Vizualizat:  de 16911 ori

3555.JPG



Tatra3383.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.95 kb
 Vizualizat:  de 16911 ori

Tatra3383.JPG



DAC117UD.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.82 kb
 Vizualizat:  de 16911 ori

DAC117UD.JPG



Universitate.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  128.21 kb
 Vizualizat:  de 16911 ori

Universitate.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 15 Noi 2010 12:13:38    Titlul subiectului: 136297

783 când mergea pe primul lui traseu (V. Ialomiței - P-ța Națiunilor Unite) nu oprea între Frigocom și Vasile Milea?
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 15 Noi 2010 21:45:24    Titlul subiectului: 136333

Universitatea... incadrata de tramvaie.

http://upload.moldova.org/romania/old/romania-old-59.jpg



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.66 kb
 Vizualizat:  de 16771 ori

1.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
ducu



Data înscrierii: 20/Oct/2007
Ultima vizita: 30/Dec/2023
Mesaje: 84
Locație: Eforie Sud

MesajTrimis: Mie 24 Noi 2010 12:19:50    Titlul subiectului: 136708

Mai stie cineva in ce an a disparut biletul special pentru tramvaie, si a ramas un singur bilet pentru toate mijloacele de transport?
Iar ca istoric, de ce erau biletele separate pentru troleu, tramvai si autobuz? Erau considerate nivele diferite de confort sau din ce cauza?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mie 24 Noi 2010 19:57:26    Titlul subiectului: 136726

Cum se desfasura circulatia in Bucuresitul anilor 70-80 - comportamentele au ramas aceleasi si in ziua de azi, dar mai diluate; nu se mai circula cu usa deschisa, dar tot se inghesuie pana nu se mai poate in primul vehicul. chipurile, sa ajunga cu "5 secunde mai devreme" - exista situatii cand al doilea vehicul il ajunge pe primul in acelasi timp la destinatie, indiferent in care te sui tot acolo ajungi, doar ideea ca mergi mai repede - 41 este demn de studiat la orele de varf, cand se dau batalii crancene.
http://www.youtube.com/watch?v=J0xV9Wn8I_Q&feature=player_embedded
Filmul e pe la inceputul anilor 80, apare toata gama existenta de vehicule la acea data.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 06 Ian 2011 04:32:00    Titlul subiectului: 138500

rosetti61 a scris:
Tramvaie - 15 (Alexandria-Catelu - dupa 1990 am inteles ca s-a realizat actualul capat de la autobaza Titan)), 17 (CFR Progresu - Pipera), 23 (Zetarilor-23 august poarta 4), 24 (Damaroaia - Republica; cand a fost scurtat la Gara/Nuferilor?), 25 (depoul Militari - CFR Progresu), 34 (Gara de Nord - Motoare Diesel, actualul Romprim).
Capatul de la Satul Catelu a fost mutat cu 2 statii mai spre oras, in primavara anului 1990, la scurt timp dupa desfiintarea liniei de dublura 38: Intrare Sat Catelu-Piata Salajan. 24 a fost scurtat la Nuferilor in august 1988, cand s-a desfiintat definitiv linia de pe str. dr. Sergiu (ca sa ajunga la Nuferilor, se ocolea prin dr. Felix - Titulescu - Grivitei, ca si liniile 20 si 45).

Fosta ramura estica a liniei 24 a fost redenumita 51, care s-a infiintat pe traseul Republica - Nuferilor, via str. Grigore Alexandrescu, Bd. Ferdinand si str. Socului. Tot atunci, intrucat nu se mai putea ajunge la Gara dinspre Sevastopol, traseul liniilor 27 si 34 a fost modificat de la Intersectia Sevastopol/Buzesti prin str. Buzesti - Str. Berzei - Piata Virgiliu - Bd. D. Golescu pana la Gara Basarab.
rosetti61 a scris:
Mai erau cateva linii, relativ lungi, forjate la greu - 13 Nuferilor - Granitul, transformat apoi in 49, 46, 27, 50, 5
De fapt, linia 50 a fost o linie "episodica" in anii '80, fiind infiintata in iulie 1986 si desfiintata in august 1987 (nu in noiembrie 1987, asa cum gresit apare in lista lui Andrzej Brzozowski). S-a desfiintat cand s-a deschis traseul nou pe str. Tunari, intrucat nu mai exista macaz de viraj dinspre Obor spre Baneasa.

A fost reinfiintata pe un traseu scurtat Faur(Poarta 4) - Baba Novac abia in iulie 1990. 27 a fost scurtat la Baba Novac (Intrare Sat Catelu-Baba Novac) in august 1989, cand s-a deschis metroul pana la Dristor 2. Bucla de intoarcere a tramvaielor de la Dristor tot atunci s-a dat in functiune. 46 a circulat in anii '80 numai in perioada 1988 - 1989 pe traseul IMGB - Nuferilor. A disparut in toamna lui 1989, probabil datorita economiei care trebuia facuta si a concurentei metroului, dar oricum a mai circulat cateva luni dupa deschiderea acestuia. Probabil data desfiintarii indicata ca 1 noiembrie 1989 in lista sus-amintita e corecta. 49 a fost inlocuit de linia 13 (pe acelasi traseu) cand s-a desfiintat linia prin Piata Unirii.
mrM a scris:
Conform acesteia, 333 și 334 au fost desființate la 1 iun 1994, când a fost introdus 335.
În aceiași listă am găsit menționat faptul că tramvaiele 4 și 13 au mai circulat și după 1989, deși eu țineam minte că 4 dispăruse prin 1987-1988.
Ambele informatii sunt corecte. Ar mai fi de adaugat ca in 1994 odata cu scoaterea autobuzului 334 s-a desfiintat si transportul in comun pe Sos. Campia Libertatii (a.k.a. Catelu) intre str. Baba Novac si Bd. Basarabia. De ce nu s-a reintrodus pana acum nimic pe acolo (mcar una din liniile 330 si 335, care oricum se dubleaza) e un mister, avand in vedere traseele "traditionale" atat de drage RATB'ului, dar asta e alta discutie.

In 1990, odata cu liniile de tramvai 4 si 13, a disparut si linia 55 de tramvai (nu stiu daca evenimentele au coincis). Tot atunci a fost desfiintata si infrastructura de tramvai pe Bd. Expozitiei, care a fost refacuta abia in 1997.

Povestea troleibuzelor din zona Eroilor - Cotroceni in anii '80 e mai complicata. Eu personal nu o stiu in intregime, iar unele amintiri nu mai imi sunt clare, fiindca au trecut multi ani de atunci, dar o sa rascolesc prin arhiva proprie sa vad ce gasesc. Voi reveni cu amanunte.

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Sâm 08 Ian 2011 01:17:35    Titlul subiectului: 138554

Cu troleibuzele in zona Eroilor, lucrurile au stat bine pana cand s-a inceput lucrul la Dambovita, cand unele trasee au fost deviate temporar. Din 1986 s-a desfiintat reteaua de pe Dr Lister si Podul Operei - implicit cea de pe Bd Petru Groza (folosita mai ales pentru devieri temporare spre Cotroceni. Tot la sfarsitul anului 1986 s-a scos reteaua de pe Cotroceni (liniile 90 si 93 au fost directionate spre Academia Militara), liniile spre Gara si Centru circuland pe bd. Eroilor si Str, Stirbei Voda pana la intersectia cu cal. Plevnei - spre gara la stanga iar centru la dreapta, situatie care a durat pana in vara lui 1989, cand lucrarile edilitare din zona au "prilejuit" o noua modificare a traseelor din zona si anume o separare (ziceau ei temporara): Drumul Taberei si Tacerii se opreau la Opera (bucla pe Petru Groza cu intoarcere pe Elefterie), 71, 90 si 96; dinspre centru liniile se opreau la Vasile Parvan (85,89,92). Atunci s-au desfiintat liniile 61,62,67,69,84,88.
Abia dupa 1990 s-a refacut legatura, intai cu centrul - 69 si 90 apoi cu Gara (prin Splai si sos Cotroceni) - 71 si 93.
In 1994 se reamplaseaza reteaua pe la Piata Leu si Gradina Botanica pentru liniile de Gara, iar in 1996-1997 (nu mai stiu exact) troleibuzele circula din nou pe bd.Eroilor Sanitari.
Pe traseul Eroii Sanitari - Carol Davila - Dr. Lister intorceau troleibuzele de pe 92, 96 si 98 (92 este prelungit in 1983 la Gara de Nord).
Unele amanunte nici eu nu le stiu, e doar in linii mari ce s-a intamplat cu traseele din zona.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 10 Ian 2011 13:18:32    Titlul subiectului: 138594

În sept. 1997 s-a refăcut legătura prin Bd. Mihail Kogălniceanu și P-ța Operei.

@Dominatrix: de ce nu mai puteau ajunge 27 și 34 la Gara de Nord dinspre Sevastopol? Din cauza demolărilor?
51 când a fost înființat. Mergeam cu linia asta în anii '80.
Dacă 38 a fost desființat în 1990, când a fost reînființat? Linia a fost desființată definitiv pe 11.11 (nov.) 2010 (cu o zi înainte a fost desfiinață linia 30). Motivul: în aceiași zi s-a reluat circulația tramvaielor între Ilioara și P-ța Titan (15 și 27 au revenit la traseul pre 1995?), și 38 nu mai avea rost (deja apusese epoca de aur a industriei bucureștene și nu mai lucrau atâția oameni în zona industrială "Policolor" - "Chimopar" (vechea pulberărie Dudești)).
De ce a fost scurtat capătul de linie?

@rosetti61: ce traseu avea 84 între P-ța Operei și Acad. Militară?

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 10 Ian 2011 13:58:35    Titlul subiectului: 138595

..........


1-10-2011 1-45-15 PM.jpg
 Descriere:
Traseul lui 84 Opera - Academia Militara
 Mărime fișier:  129.44 kb
 Vizualizat:  de 16117 ori

1-10-2011 1-45-15 PM.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 10 Ian 2011 14:55:12    Titlul subiectului: 138607

Deci în zona Cotroceni urmărea parațial vechiul traseu al tramvaiului 14.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 10 Ian 2011 19:24:39    Titlul subiectului: 138618

Tramvaiul 14 a circulat pe Splai, nu a circulat niciodata prin Cotroceni. Bine, sa nu-mi prezinti acum o schita din 1897 ca nu are relevanta. Poate acum o suta si ceva de ani sa fi circulat prin Cotroceni. Dar si pe vremea aceea de exemplu Gara de Nord era gara de tranzit, iar din Filaret plecau trenuri spre Giurgiu.
Nota
Daca detii o astfel de schita ar fi interesant sa o vedem si noi. (cu tramvaiul 14 prin Cotroceni).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 10 Ian 2011 21:18:33    Titlul subiectului: 138631

Până prin 1957-1958 14 intra pe cheiul stâng (venind pe Kogălniceanu), traversa Podul Eroilor, mergea pe cheiul drept, intra pe Șos. Cotroceni, făcea stânga pe Str. Carol Davila, după care intra pe Dr. Lister și apoi traversa P-ța Operei.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Trole Man



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2016
Mesaje: 41
Locație: Bucuresti (Centru)

MesajTrimis: Lun 10 Ian 2011 22:27:17    Titlul subiectului: 138635

Dominatrix a scris:
De fapt, linia 50 a fost o linie "episodica" [...]. S-a desfiintat cand s-a deschis traseul nou pe str. Tunari, intrucat nu mai exista macaz de viraj dinspre Obor spre Baneasa.
Acum nu mai retin daca acesta a foat exact motivul desfiintarii lui 50, dar ce retin sigur e ca in zona, cu ocazia lucrarilor la metrou, linia de tramvai de pe Stefan cel Mare a fost reasezata provizoriu, excentric, spre stadionul Dinamo. La intersectia cu Tunari erau doua randuri de incrucisari - cu linia provizorie si cu vechea linie asezata pe axul bulvardului. Poate si acest eveniment a contribuit la desfiintarea racordului spre Baneasa.
Ca amintire simpatica legata de dschiderea circulatiei pe noul traseu al liniei 5, despre care se stie ca a utilizat o perioada fosta cale ferata, retin ca, odata, in timpul traversarii podului CF peste Colentina, vazand din spatele tramvaiului aspectul podului - traverse, contrasine, grinzi - o tipa i-a spuis celui ce o insotea ceva de genul - sa nu ma mai aduci pe aici, mi-e frica.
Tot ca amintire de atunci - se spunea atunci ca linia 50 era deservita de doar doua tramvaie...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 10 Ian 2011 22:36:42    Titlul subiectului: 138637

Am rude în Floreasca. Așa că țin minte că atunci când 5 a fost dus pe Tunari (lor) s-a desființat acel racord (nu știu de ce) și 50 a dispărut.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 138
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 10 Ian 2011 23:12:10    Titlul subiectului: 138639

andrei11 a scris:
Tramvaiul 14 a circulat pe Splai, nu a circulat niciodata prin Cotroceni. Bine, sa nu-mi prezinti acum o schita din 1897 ca nu are relevanta. Poate acum o suta si ceva de ani sa fi circulat prin Cotroceni. Dar si pe vremea aceea de exemplu Gara de Nord era gara de tranzit, iar din Filaret plecau trenuri spre Giurgiu.
Greșit. 13 și 14 au circulat înainte de război și până în 1959, deci nu 1897, deși atunci era tramvai cu cai.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 138
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 10 Ian 2011 23:29:08    Titlul subiectului: 138640

mrM a scris:
Până prin 1957-1958 14 intra pe cheiul stâng (venind pe Kogălniceanu), traversa Podul Eroilor, mergea pe cheiul drept, intra pe Șos. Cotroceni, făcea stânga pe Str. Carol Davila, după care intra pe Dr. Lister și apoi traversa P-ța Operei.
Acest traseu constituia bucla de întoarcere a lui 14. 13 urca în continuare pe Șos. Cotroceni, spre APACA, având capătul la "Farmacie" în comuna Militari. Pe atunci nu era cartier, era o comună alipită orașului.
    Iar 28, avea capăt în rondul existent și azi (înainte de semaforul de la intersecția Șos. Cotroceni-Șos. Grozăvești-Bdl. Geniului), cobora pe Șos. Cotroceni și înainte de podul Cotroceni făcea stânga pe Splai (cheiul drept), de unde mergea până la fostul stăvilar Ciurel, pe Splai având linie simplă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 10 Ian 2011 23:29:21    Titlul subiectului: 138641

Am vrut doar sa atrag atentia sa nu se prezinte o harta foarte veche. Atata tot. Ca 14 a circulat in Cotroceni pana in 1959 - ma depaseste complet, nu aveam de unde sa stiu.
Poti sa arati pe o harta unde era capatul lui 13 de la "Farmacie"? Si unde incepea comuna Militari? Ar fi interesant. (Cel putin pentru mine).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 11 Ian 2011 19:25:26    Titlul subiectului: 138688

Fostul capat de tramvai de la "Farmacie" era in zona unde este astazi (unde se termina) blocul cu mic.ro. Spatiul liber dintre blocuri este traseul pe care se continua bd. Libertatii (Uverturii) pana in bd. Armata Poporului. Linia 13 s-a prelungit de la Palatul Cotroceni pana in orasul Militari in 1950; a existat un 13 barat care mergea mai sus pana spre Apusului.
In 1960 iau sfarsit lucrrarile de montare a liniei pe sos Panduri-bd Geniului si linia 25 se prelungeste de la Scoala Pedagogica pana in Militari, la Farmacie; 13 circula pana la Sos. Ciorogarla - intersectia cu str. Apusului.
Comuna Militari incepea dincolo de terenurile Pirotehniei, zona Lujerului era marginea ei dinspre Bucuresti. Intre primele case si Cotroceni se aflau Pirotehnia, fabrica de confectii, ceva unitati militare. Nu stiu casele de pe Geniului daca au facut parte dintr-un cvartal mai mare de pe locul Facultatii de Electronica(Ex academia de Studii Politice St. Gheorghiu).
La Farmacie aveau capat troleibuzele de pe 81 si 89 si autobuzele de Chiajna (52 si 70) cat si unul care mergea spre Fabrica de mobila (Tehnolemn - 6Cool.



farmacie.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  188.42 kb
 Vizualizat:  de 15950 ori

farmacie.JPG



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 33, 34, 35  Următoare
Pagina 24 din 35

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community