Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Istoria transportului public bucurestean. Amintiri, legende.
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 32, 33, 34
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 13/Dec/2019
Mesaje: 1131
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Vin 10 Mai 2019 17:42:08    Titlul subiectului: 200704

Liaz-urile au fost folosite numai pe linii periferice sau preorasenesti, majoritatea erau cazate la Autobaza Alexandria.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 13/Dec/2019
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Mai 2019 18:04:45    Titlul subiectului: 200705

Am citit azi pe ''forumul metrouusor - vederi vechi din București'' o postare despre un autobuz care a circulat un timp prin București.

Să ne întoacem puțin în timp.

În anul 1992, RATB achiziționează, la mâna a doua, de la CGTE Geneva, 22 autobuze SAURER 5-DUK-A HESS, construite pe șasiu ADOLF SAURER S.A. și caroserie construită de CARROSSERIE HESS A.G., echipate cu motor orizontal DIESEL, tip VOLVO, având 184 kW/250 CP.
Ulterior, acestea vor fi convertite, la URAC RATB, în troleibuze.

Împreună cu acestea, sunt achiziționate și un autobuz solo SAURER LEYLAND-DB 560 (ce apare în fotografia postată pe respectivul forum) și un autobuz articulat SAURER LEYLAND-DB G620.
Acestea nu au circulat nici o dată cu pasageri, fiind folosite numai pentru curse interne ale RATB.

Autobuzul SAURER LEYLAND DB-560 are șasiu LEYLAND DAB fabricat, sub licență, la uzinele DAB din Danemarca.
Este echipat cu motor orizontal DIESEL, tip SAURER D2-KUT.01, având 176 kW/240 CP.

Autobuzul articulat SAURER LEYLAND-DB G620 are șasiu LEYLAND DAB, fabricat, sub licență la uzinele DAB din Danemarca.
Este echipat cu motor orizontal DIESEL, tip SAURER D2-KUT.02, având 206 kW/280 CP.

Sursă: arhiva personală.



RATB_1992_SAURER LEYLAND-DAB 560_a.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  113.18 kb
 Vizualizat:  de 1658 ori

RATB_1992_SAURER LEYLAND-DAB 560_a.jpg



RATB_1992_SAURER LEYLAND-DAB 560_b.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  119.48 kb
 Vizualizat:  de 1658 ori

RATB_1992_SAURER LEYLAND-DAB 560_b.JPG



RATB_1992_SAURER LEYLAND-DAB 560_c.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  163.39 kb
 Vizualizat:  de 1658 ori

RATB_1992_SAURER LEYLAND-DAB 560_c.JPG



RATB_1992_SAURER LEYLAND-DAB G620_a.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  171.34 kb
 Vizualizat:  de 1658 ori

RATB_1992_SAURER LEYLAND-DAB G620_a.JPG



RATB_1992_SAURER LEYLAND-DAB G620_b.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.23 kb
 Vizualizat:  de 1658 ori

RATB_1992_SAURER LEYLAND-DAB G620_b.JPG



RATB_1992_SAURER LEYLAND-DAB G620_c.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  140.11 kb
 Vizualizat:  de 1658 ori

RATB_1992_SAURER LEYLAND-DAB G620_c.JPG



RATB_1992_SAURER LEYLAND-DAB G620_d.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  196.35 kb
 Vizualizat:  de 1658 ori

RATB_1992_SAURER LEYLAND-DAB G620_d.JPG



RATB_1992_SAURER LEYLAND-DAB G620_e.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  119.95 kb
 Vizualizat:  de 1658 ori

RATB_1992_SAURER LEYLAND-DAB G620_e.JPG



RATB_1992_SAURER LEYLAND-DAB G620_f.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  112.67 kb
 Vizualizat:  de 1658 ori

RATB_1992_SAURER LEYLAND-DAB G620_f.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 13/Dec/2019
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Mai 2019 18:27:24    Titlul subiectului: 200707

PaulIP a scris:
Chausson-ul a si ramas la ITB, avand numarul de parc 501.
De ce oare modelele Ikarus n-au avut aceeasi soarta?
LiAZ-urile astea posibil sa fi fost ultimele autobuze pe benzina achizitionate de ITB ..... Cati ani au dus-o?


1-Autobuzul CHAUSSON a avut acest număr de parc, dar nu a fost propietatea ITB-ului. După o lungă perioadă de testare în București, în special pe linia 31, acesta a fost trimis de uzina constructoare, pentru teste, în Uniunea Sovietică, la Moscova.

2-Cele două autobuze IKARUS erau numai pentru teste, în principal pentru țările din ''lagărul socialist''.
Ca urmare, Republica Democrată Germană a importat un număr important de autobuze IKARUS 66, cât și IKARUS 55, în diverse variante, urbane, suburbane, interurbane, autocare.

3-Autobuzele LiAZ 158V, nefiind foarte fiabile, au fost retrase din circulație și apoi casate, între anii 1970 - 1972.
Într-adevăr, au fost ultimele autobuze echipate cu motor OTTO. achiziționate de ITB.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 11/Dec/2019
Mesaje: 63
Locație: Buzău

MesajTrimis: Vin 10 Mai 2019 21:59:06    Titlul subiectului: 200710

Cineva afirma că acel Saurer coborând Văcăreștiul nu a aparținut niciodată de RATB. Totuși nu sunt vizibile la venirea celor 22 de Saurer obișnuite în drum spre România...
_________________
Mi-e dor de vremurile de altădată!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 13/Dec/2019
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Mai 2019 23:25:10    Titlul subiectului: 200717

Acel cineva nu afirmă, se întreabă numai.

Problema e că atunci când eu lucram în proiectare în acest domeniu, el probabil era un copil.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 07/Dec/2019
Mesaje: 1148
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Vin 17 Mai 2019 20:06:04    Titlul subiectului: 200820

Referitor la autobuzul Saurer-Leyland din fotografia de mai sus, sunt probabil dintre cei care s'au întrebat sau au fost tentați să susțină afirmația că nu ar fi aparținut ITB, din motive de logică. Tocmai de asta întreb aici pe cineva cu mai multe informații din interior. În fotografie, autobuzul apare cu inscripții de parc și de traseu de la el de acasă, dar și cu un număr de înmatriculare ciudat pentru un autobuz al unei societăți de stat.
Deși nu am cunoștințele tehnice ale altora, aveam informații destul de multe despre numerele de parc și de înmatriculare pe care le-au avut autobuzele ITB în acea perioadă. Din păcate multe le-am pierdut datorită mediilor de stocare disponibile la acel moment. După '90 s'au dat într'adevăr numere de înmatriculare de automobil la orice autovehicul aparținând unei persoane fizice sau juridice private, însă RATB a continuat să ia numere de înmatriculare specifice categoriei de vehicule pe care le deținea. Nu pot să pretind că nu au existat excepții, dar mi se pare cam mare delăsarea cu care RATB a lăsat pictat pe el și un număr de parc care exista atunci la ei (întâmplător l-am cunoscut pe șoferul Ikarusului în cauză).
În momentul realizării fotografiei, autobuzul mai aparținea RATB sau fusese vândut unui privat care l-a reînmatriculat "á la privați"? Probabil că e prea mult dacă aș întreba ce număr a avut cel articulat. Oricum pentru mine e o premieră să văd așa număr la un autobuz aparținând RATB, indiferent de utilizarea lui.
În ce privește "DAC-Romania 112", mulți au adoptat denumirea după inscripțiile de pe el, dar și pentru a evita confuzia cu modelul pătrățos. Tot așa au luat și nemții de bună denumirea de "V3B" și o tot folosesc. Apropo de DAC 112, 5321 și cele de la Constanța (probabil contemporane cu el) au fost DAC 112E sau 111E?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 13/Dec/2019
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 20 Mai 2019 17:47:03    Titlul subiectului: 200846

1- Referitor la cele două autobuze, solo și articulat SAURER LEYLAND, eu le-am văzut și am realizat desenele la colectivul de proiectare al URAC-ului, în același timp și cu cele 5 variante de caroserie ale lui SAURER 5-DUK-A HESS. Poate este o noutate pentru colegi, dar cele 22 de autobuze difereau la caroserie, prin mici detalii, observabile doar la o atentă vizionare a lor.
În privința înmatriculării celor două, nu cunosc detalii, pur și simplu nu mă interesau în acel moment. Se prea poate să fi fost luate la scurt timp de o firmă particulară, care să le înmatriculeze. Poate afirmația mea, din postarea anterioară, să fi fost hazardată. Nici eu nu pretind că dețin adevărul absolut.

2- Am postat anterior fișele tehnice din anul 1973 ale autobuzului ROMAN 112UD și troleibuzului DAC 112E. După cum se vede, sunt dactilografiate la mașina de scris și realizate prin metoda de imprimare ''pe piatră'', realizându-se un negativ în relief, apoi fiecare exemplar fiind tipărit individual. Această metodă era folosită, mai ales, pentru uz intern. De, tehnologia acelor ani. Următoarele prospecte sunt din anii 1975 și 1979, realizate prin tipărire.
În niciunul nu apare denumirea DAC 112E ROMANIA. Fără supărare, ăsta este ''folclor'' tipic de internet.

3- Troleibuzul DAC 111E a fost primul prototip solo de 11,21 m, construit în anul 1979.

Al doilea prototip, construit în anul 1980, a revenit la denumirea standard, DAC 112E, cu observația că, pentru a nu fi confundat cu anteriorul DAC 112E, a mai căpătat și litera M, de la ''modernizat'', denumirea oficială fiind DAC 112EM.

La ITC Constanța, DAC 111E a avut numărul de parc ITC 407, al doilea prototip DAC 112EM a avut numărul de parc ITC 406, iar celelalte patru DAC 112EM au avut numerele de parc de la ITC 402 la ITC 405.
ITB 5321 a fost contemporan cu ele, fiind DAC 112EM.

Dar povestea acestor troleibuze merită spusă și voi încerca acest lucru în cadrul subforumului ''Totul despre troleibuze'' cu un nou topic despre troleibuzele DAC 112EM.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 13/Dec/2019
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 20 Mai 2019 20:09:17    Titlul subiectului: 200850

Două autobuze care nu au aparținut RATB-ului, dar care au fost testate pe traseele sale, cât și la Constanța, Cluj și Timișoara.

O mică introducere:
În anul 1967 ia naștere, la Istanbul, firma OTOMARSAN OTOBÜS A.Ș. cu colaborarea concernului german DAIMLER BENZ.
Primele autobuze și autocare montate aici vor fi cele din gama MERCEDES BENZ O.302.

În anul 1990, concernul DAIMLER BENZ investește masiv bani, firma turcească fiind redenumită MERCEDES BENZ TÜRK A.Ș., având acum locații la Hoșdere-Istanbul, pentru montajul autobuzelor și autocarelor și la Aksaray, pentru montajul autocamioanelor.
Toate produsele ce ies pe poarta acestor fabrici poartă certificarea calității conform normelor uzinei mamă de la Mannheim.

La începutul anului 1996 sunt prezentate prototipurile din noua generație echipate cu motoare EURO 1, autobuzul solo MERCEDES TÜRK O.345 și autobuzul articulat MERCEDES TÜRK O.345G.

Fiind nevoie de o nouă locație pentru montajul acestor autobuze, unul din principalii acționari ai concernului DAIMLER BENZ, om de afaceri român și fost mare sportiv, vine din nou cu propunerea de a se achiziționa falimentara uzină AUTOBUZUL, pentru montajul în România a acestor noi produse. Ca și prima dată, în urmă cu 6 ani, sub guvernul Petre Roman și acum, sub guvernul Adrian Năstase, este refuzat (conform sloganului ''nu ne vindem țara; noi muncim nu gândim'').
Vă rog să vă gândiți o clipă ce ar fi însemnat pentru România, ca astăzi să producem și să exportăm MB O.530/MB O.350G CONECTO sau autocare MB INTOURO, MB TOURISMO, MB TRAVEGO.

Să revenim la subiect.
Reprezentanța de atunci MERCEDES BENZ din România, AUTOROM S.R.L., prin directorul său, inginer Marius Pițigoi, va prezenta, în martie 1996, cele două noi prototipuri.

Autobuzul solo MERCEDES BENZ TÜRK O.345

Dimensiuni de gabarit:
-lungime 11825 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 2865 mm
Ampatament 5875 mm
Consolă față 2590 mm
Consolă spate 3360 mm

Echipat cu motor DIESEL MB OM 449hLA, cu normă de poluare EURO 1, cu 5 cilindri în linie, vertical, amplasat în consola spate, având 154 kW/210 CP.
Opțional, același motor, având 184 kW/250 CP.

Autobuzul articulat MERCEDES BENZ TÜRK O.345G

Dimensiuni de gabarit:
-lungime 17850 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 2865 mm
Ampatament 5875 + 6025 mm
Consolă față 2590 mm
Consolă spate 3360 mm

Echipat cu motor DIESEL MB OM 446hLA, cu normă de poluare EURO 1, cu 5 cilindri în linie, vertical, amplasat în consola spate, având 184 kW/250 CP.
Opțional, același motor, având 220,2 kW/300 CP.


Pe parcursul anilor, vor fi echipate cu motoare cu normă de poluare EURO 2, 3, 4 și 5, astăzi fiind montate aici autobuzele O.530 CONECTO și O.530G CONECTO, în variante LF (low floor) de 10,43m, 12,14m, 18,13m, autocarele MB INTOURO, MB TOURISMO, MB TRAVEGO, echipate cu motoare cu normă de poluare EURO 6 (opțional EURO 5).



 Descriere:
 Mărime fișier:  121.73 kb
 Vizualizat:  de 1333 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  172.58 kb
 Vizualizat:  de 1333 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  156.6 kb
 Vizualizat:  de 1333 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  99.72 kb
 Vizualizat:  de 1333 ori




Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 07/Dec/2019
Mesaje: 1148
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mar 21 Mai 2019 00:22:24    Titlul subiectului: 200851

bucsan a scris:
1- Referitor la cele două autobuze, solo și articulat SAURER LEYLAND, eu le-am văzut și am realizat desenele la colectivul de proiectare al URAC-ului, în același timp și cu cele 5 variante de caroserie ale lui SAURER 5-DUK-A HESS. Poate este o noutate pentru colegi, dar cele 22 de autobuze difereau la caroserie, prin mici detalii, observabile doar la o atentă vizionare a lor.
Cele 22 Saurer transformate în troleibuze, aveau diferențe destul de vizibile. Ușile 2 și 3 erau diferite de la un model la altul, în sensul că aveau fie 2 foi, fie 4. Celelalte diferențe erau mai greu de sesizat, îmi amintesc că erau, dar nu le-aș putea descrie acum. Îmi amintesc și că numerele de parc de la ele de acasă erau diferite în sensul că erau două serii care difereau între ele.

bucsan a scris:
2- Am postat anterior fișele tehnice din anul 1973 ale autobuzului ROMAN 112UD și troleibuzului DAC 112E. ...
În niciunul nu apare denumirea DAC 112E ROMANIA. Fără supărare, ăsta este ''folclor'' tipic de internet.
De asta am spus și eu că e "folclor" ca și denumirea de "V3B" și "V2B" lansată de nemți pentru tramvaiele "siameze". Dar am văzut în multe fotografii inclusiv de la Constanța, că pe masca din față scria DAC | ROMANIA | (112E) (aceasta lipsea uneori). De aici originea "folclorului". Numărul redus din varianta "pătrățoasă" denumită 112EM a făcut ca aceasta din urmă să nu fie prea cunoscută.

bucsan a scris:
La ITC Constanța, DAC 111E a avut numărul de parc ITC 407, al doilea prototip DAC 112EM a avut numărul de parc ITC 406, iar celelalte patru DAC 112EM au avut numerele de parc de la ITC 402 la ITC 405.
ITB 5321 a fost contemporan cu ele, fiind DAC 112EM.
De aici putem înțelege că prototipurile nu au fost trimise imediat la Constanța, ci ținute de Rocar pentru prezentări și de abia apoi trimise în țară? Așa s'ar explica faptul că 406 și 407, deși sunt prototipuri, au numere mai mari decât celelalte livrate.

bucsan a scris:
Dar povestea acestor troleibuze merită spusă și voi încerca acest lucru în cadrul subforumului ''Totul despre troleibuze'' cu un nou topic despre troleibuzele DAC 112EM.
O așteptăm cu mare interes și multumim pentru informații.

În ceea ce privește autobuzul turcesc de mai sus, s'ar putea să fie sursa "folclorului" șoferilor de prin perioada când Rocarurile de abia erau sub 10 bucăți, că ar urma să vină "Merțane", cu mult înainte să vină Citaro.
În ceea ce privește posibilitatea de a se produce la Rocar și cum s'a falimentat cu intenție, am spus că am stat personal de vorbă cu o persoană care trebuia să discute cu Rocar achiziția a 700 de autobuze pentru o țară de prin Orient. Bănuiesc că era vorba de Rocar De Simon U412. Dacă țara n'au vrut s'o vândă, nici autobuze n'au vrut să vândă. Pentru ce l-au condamnat pe Ceaușescu, ar trebui condamnați și următorii. Plus pentru sabotaj, asta nu i-au pus-o în spate lui Ceaușescu, pentru că îl făceau tot ei încă de dinainte de '89. Nu Rocar, ci băieții scoși de prin strcuturi și pierduți prin Academie, Televiziune, presă, teatru, dar și prin unități productive.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 13/Dec/2019
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 21 Mai 2019 15:08:59    Titlul subiectului: 200859

Trix a scris:
bucsan a scris:
La ITC Constanța, DAC 111E a avut numărul de parc ITC 407, al doilea prototip DAC 112EM a avut numărul de parc ITC 406, iar celelalte patru DAC 112EM au avut numerele de parc de la ITC 402 la ITC 405.
ITB 5321 a fost contemporan cu ele, fiind DAC 112EM.
De aici putem înțelege că prototipurile nu au fost trimise imediat la Constanța, ci ținute de Rocar pentru prezentări și de abia apoi trimise în țară? Așa s'ar explica faptul că 406 și 407, deși sunt prototipuri, au numere mai mari decât celelalte livrate.


Întrr-adevăr, cele două prototipuri au fost achiziționate de ITC mai târziu, în cursul anului 1982, împreună cu primele troleibuze articulate DAC 117E, primul dintre acestea primind numărul de parc ITC 408.

Prototipul DAC 111E a fost testat în București și a fost folosit la prezentări oficiale. A avut lada cu contactori poziționată longitudinal, în spatele postului de conducere.

Prototipul DAC 112EM a fost testat în București, însumând mult mai mulți km de testare față de primul prototip. A avut lada de contactori poziționată logitudinal în consola spate, vis-a-vis de ultima ușă de acces. Caracteristica lui principală a fost dotarea cu captatori automați, cu acționare hidraulică, o premieră în România, fiind primul și singurul cu această dotare construit la AUTOBUZUL.

Ambele troleibuze nu au avut număr de parc în București, fiind propietatea uzinelor AUTOBUZUL și conduse exclusiv de șoferii de teste ai uzinei AUTOBUZUL.

Troleibuzul DAC 112EM cu numărul de parc ITB 5321, al 7-lea din această serie, poate fi considerat tot un prototip, pentru că a fost dotat cu baterii suplimentare pentru mers autonom, pe o distanță de maxim 1000 metri, de asemenea o premieră în România, fiind primul și singurul cu această dotare, construit la AUTOBUZUL.
A circulat, în primii ani de activitate pe liniile 88 și 98, folosind de foarte multe ori sistemul autonom pe distanța Piața Universității - Piața C.A. Rosetti - Strada Dianei sau, în sens invers, pe distanța Strada Alexandru Sahia - Piața Universității.



1-1979_prototip DAC 111E_ITC 407_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  157.49 kb
 Vizualizat:  de 1280 ori

1-1979_prototip DAC 111E_ITC 407_c.jpg



2-1980_prototip DAC 112EM_ITC 406_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  175.47 kb
 Vizualizat:  de 1280 ori

2-1980_prototip DAC 112EM_ITC 406_c.jpg



7-1980_ DAC 112EM_ITB 5321_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  165.1 kb
 Vizualizat:  de 1280 ori

7-1980_ DAC 112EM_ITB 5321_c.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 973
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 06 Iun 2019 13:03:28    Titlul subiectului: 201082

Dar dacă acele "Saurer"-"Leyland" au fost folosite de R.A.T.B., cât timp au fost folosite.
Ciudat, credeam că "Saurer" 5DUK-A "Hess" aveau motoare Elvețiene, nu Suedeze.
Deci "Ikarus" 60, care apare și în cartea "Istoria transportului..." a lui Alexandru Cebuc a fost doar în teste, nu au fost aduse mai multe bucăți.

Dar în anii '90 și la început de '000, pe când se difuza muzică în autobuzele "D.A.F." șoferii erau cei care alegeau posturile difuzate sau se impunea de sus ce posturi de radio să fie difuzate?

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).


Ultima modificare efectuată de către mrM la Joi 06 Iun 2019 13:06:36, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 973
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 06 Iun 2019 13:05:27    Titlul subiectului: 201083

ADK a scris:
Cred că am fi avut cel mai frumos muzeu al transportatorilor din lume, dacă ar fi existat un pic de interes și ne-am fi implicat pe rând de la primele mașini apărute în anii '30. Plus de asta, fiecare se putea implica în felul său, eu spre exemplu la partea electrică și la recondiționarea lămpilor de iluminat (restaurez deseori stopuri de Dacia 1310). Dar astea sunt vise. Crying or Very sad Acum ne mai mulțumim doar cu pozele și amintirile, nu am știut niciodată că ITB-ul a avut și autobuze LiAZ și chiar mi-aș fi dorit să merg cu unul la o paradă...

Asta afirm și eu.
La câte vehicule au circulat în România, am fi avut unul dintre cele mai tari muzee auto din lume!

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 973
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Sep 2019 02:13:32    Titlul subiectului: 202390

Dacă dați pe la 22:38 începe să se vadă un troleibuz. Pe măsură ce imaginea avansează vedeți vedea 2... ambele articulate!

https://www.youtube.com/watch?v=c9GpvJZXS0w&t=1408s

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Dec/2019
Mesaje: 8571
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Sep 2019 19:19:10    Titlul subiectului: 203074

Calea Grivitei, 1971.
Sursa foto: Facebook, via ebay.com



68559662_745150535905680_7524262070951346176_n.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  163.23 kb
 Vizualizat:  de 498 ori

68559662_745150535905680_7524262070951346176_n.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 13/Dec/2019
Mesaje: 475
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Vin 27 Sep 2019 08:12:30    Titlul subiectului: 203105

@bucsan:
Ca intotdeauna, e o reala placere sa va citesc istorisirile inedite ale transportului romanesc! Va multumesc pentru corectarile aduse celor spuse de mine.
Abia acum aflu ca au existat 5 variante de Saurer 5 DUK-A-Hess. Eu observasem 3 variante de usi, 2 variante de geamuri (care, impreuna, ar da 6 combinatii posibile) si cel putin 3 moduri de amenajare interioara.
Cat de aproape sunt de adevar?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 32, 33, 34
Pagina 34 din 34

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community