Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Istoria transportului public bucurestean. Amintiri, legende.
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 29, 30, 31  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
radu73



Data înscrierii: 19/Ian/2009
Ultima vizita: 03/Ian/2017
Mesaje: 13
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 12 Feb 2012 02:53:46    Titlul subiectului: 153047

Apelez la cititorii forumului ... caut poze ale retelei de troleibuz de pe str. Bujoreni (actual Bd. Timisoara).

Multumesc anticipat.

_________________
LINIA 90 PE BD. TIMISOARA
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Feb/2017
Mesaje: 1044
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 20 Mar 2012 00:25:31    Titlul subiectului: 154238

http://restitutio-interbellica.blogspot.com/2011/03/transportul-public-interbelic.html

"Evolutia transportului public in Bucuresti (->1937) - Contributia STB-ului la modernizarea Capitalei

(...)Cartiere vechi incepeau sa cada sub loviturile tarnacopului, largi bulevarde luau nastere in locul fundaturilor cu vesnice noroaie. Prin extinderea orasului distantele cresteau, legaturile de locomotie nu mai puteau nici ele corespunde ritmului modern de trepidatie care cerea mijloacele cele mai bune si mai rapide, puse in ajutorul cetateanului, pe care problema locuintei il putea arunca in cine stie ce departare fata de centru, in vreme ce ocupatiile lui se gaseau tocmai in miezul urbei.

La solutionarea tuturor greutatilor suscitate de toate aceste cerinte a prezidat insa un factor esential. A fost existenta Societatii Comunale a Tramvaielor Bucuresti, a carei activitate a mers nu numai pas cu pas pe urmele progreselor realizate de edilitate, dar a fost insusi pivotul intregului edificiu urbanistic, pe care l-a stimulat, dandu-i totodata si mijloacele materiale in multe din marile-i realizari.
A fost o reala colaborare, bogata in rezultate stralucite. Dar pentru a putea imbratisa realmente cu privirea marea opera realizata de societate, e necesar sa catam inapoi, spre primele mijloace de transport ale Bucurestilor.
Primele inceputuri de transporturi in comun s’au realizat la 1871, cand s’a autorizat prin decret domnesc construirea de “drumuri de fier americane”. Dand drept de a aseza linii si a pune in circulatie vagoane trase de cai. Prima linie executata a fost aceea care parcurgea Podul Targului de afara (Calea Mosilor) si Podul Targovistei (calea Grivitei), unindu-se amblele in Piata Sf. Gheorghe. La 1889 s’a dat o noua concesiune, exploatata de “Soc. Anonima Romana pentru construirea si exploatarea de cai ferate si tramvaiuri”, care creeaza prima linie electrica cu fir aerian pe Bulev. Obor – Cotroceni.

In aceasta epoca au existat in Bucuresti si tramcare, care circulau pe pavaje, fara linii. Erau celebre tramcarele lui Toma Blandul, cand vehicolul se urca adesea pe trotuare sau se poticnea in vreun deal, de unde nu reusea nimeni sa-l mai urneasca.
Intinderea Capitalei si cresterea ei continua pun pe tapet chestiunea sporirii mijloacelor de transport.
In acest timp tramvaiele cu cai circula pe liniile Sfantu Gheorghe - Lemaitre; Sf. Gheorghe - Obor (Mosi); Sf. Gheorghe - Gara de Nord; Serban Voda - Hotel de France; Oppler etc.
Iavas-iavas, in ritmul bucuresteanului depe atunci, linistit, cu tabiete, niciodata grabit, fericit sa astepte un ceas sosirea unui vagon, sau sa caste gura la o eventuala si destul de frecventa iesire a vagonului depe linie.
Abia in 1908 sub primariatul lui Vintila Bratianu se gaseste o solutie care sa impace atat interesele publicului, cat si pe acelea ale comunei, prin regia cointeresata. Astfel ia nastere in 1909 S.T.B.–ul, avand sarcina sa electrifice liniile cu cai si sa construiasca alte linii. Din cauza celebrului proces “al tramvaielor”, exploatarea primelor linii electrice incepe abia in 1912.
De aci incolo istoricul tramvaielor bucurestene se confunda cu acela al soc. de tramvaie, condusa la inceput de inginerul-sef Al. F. Badescu, impreuna cu colaboratorul sau d. C. D. Busila.

In 1916, directia lucrarilor este incredintata d-lui prof. inginer G. M. Filipescu, actualul director al Societatii. Om de o energie si o competenta extraordinara, d. prof. Filipescu a stiut sa se inconjoare numai de oameni bine pregatiti si cu experienta indelungata, titrati, astfel, ca pe toate compartementele vastei intreprinderi functioneaza fara gres, dand maximum de randament.
Partea tehnica, comerciala, conducerea personalului, atelierele, asistenta, toate au in capul lor pe cei mai competenti conducatori. Organizarea actuala a S.T.B.–ului face fala muncii romanesti, putand rivaliza cu cele mai avansate institutiii similare din Occident.
Opera pe care a realizat-o aceasta priceputa echipa de lucru e greu de imbratisat in scurtul spatiu ce-l avem la dispozitie.
Cata cale s’a parcurs de la primele linii electrificate de societate: Obor - Gara de Nord si Sf. Gheorghe – Bufet!
Astazi, cu toata intinderea Bucurestilor, pana la cele mai indepartate periferii se prelungesc tentaculele liniilor de tramvaie, cu corespondente ideale pentru orice directie, cu preturi la indemana celor mai umili muncitori si cu vagoane din ce in ce mai elegante.
Dar cum Bucurestii, cu periferiile si suburbanele nasc mereu probleme noui, s’au gasit intreprinderi particulare cari au exploatat cativa ani fara nici un sistem si fara o perspectiva de ansamblu - linia de autobuze, menita sa usureze intensa circulatie bucuresteana.
A fost vremea cea mai penibila in istoria circulatiei bucurestene. Hidosi monstri antideluvieni, rapanosi, rapciugosi, cutreerau strazile, desfundand pavajele, intr’o huruiala de fiare vechi. Cum concesionarii temporari nu puteau avea decat tinta unui cat mai mare profit, e natural ca exploatarea s’a facut salbatec, cu personal nepregatit, in permanenta cearta cu pasagerii, siliti sa umple pana la refuz un spatiu ingust, murdar, irespirabil, adevarata groaza pentru sarmanii calatori, cari totusi nu se puteau dispensa de acest mijloc de locomotie nehigienic si jalnic.
S.T.B.-ul preluand organizarea si exploatarea autobuzelor, a inteles din capul locului sa faca treaba radicala. Dar cum aceasta nu se putea realiza decat cu energie, a scos dintru intai din uz toate acele macabre vehicule, folosite pana atunci, adunandu-le intr-un mare cimitir de fiare vechi.

A fost scurta perioada de proteste a publicului, nestiutor ca altfel nu era posibila o renovare totala. Cu inaltul ei simt de prevedere sociala, societatea s’a silit, pe cat posibil, sa nu lase fara de lucru personalul cel vechi. La 1 ianuarie 1936 soc. a avut in exploatare numai 3 trasee de autobuze: 31, 32 si 44. Astazi ea exploateaza toate liniile de autobuze, inclusiv comunele suburbane si imprejurimile. La stabilirea traseelor s’a tinut seama de nevoile publicului calator, urmarindu-se coordonarea cu liniile de tramvai.
Ulterior, pentru a satisface cererile justificate ale publicului din cartierele marginase, pe masura primirii autobuzelor comandate s'au facut o serie de modificari si de prelungiri de trasee.

Cele 120 autobuze de constructia cea mai noua cari au inceput sa deserveasca deocamdata cateva linii, desi enorme, pastreaza o linie estetica si sunt extrem de confortabile, putand transporta pana la 100 de persoane.
Calatorii nu mai sunt siliti sa-si rupa imbracamintea, autobuzele fiind prevazute cu o usa de intrare si alte de esire. Culoarea in care sunt vopsite masinile este placuta ochilor. Caroseria si motoarele sunt cele mai moderne.
Taxatorii si vatmanii cari umblau inainte zdrenturosi, au astazi o aparenta curata, prezentabila, sunt tratati omeneste si vizitati cat mai des posibil de medici. Deasemenea, vehiculele sunt regulat dezinfectate la capetele de linii.
Autobuzele beneficiaza de avantajele tarifelor combinate, care dau posibilitatea cetatenilor sa parcurga repede si cu preturi mici cele mai lungi si complicate distante.

Pe toate parcursurile acestor linii, Soc. Tramvaielor are grija intretinerii pavajului, sarcina careia nu-i puteau face fata, in nici un caz, micile intreprinderi exploatatoare de mai’nainte.

Personalul S.T.B.-ului a sporit de la 5000 la 7500 oameni. Ei sunt incadrati, ajutati, au fond de pensie, li se cladesc case cu dobanzi infime. Terenuri de sport sunt puse deasemenea la dispozitia personalului in orele de recreatie.
Dealtfel, in problemele sociale, d. prof. Ing. G. M. Filipescu are concursul altui om de inima si initiativa, d. prof. Petre Tomescu, care se ocupa de intreaga organizare sociala a vastei institutii, in care laboratorul psihotehnic si dispensarul sunt admirabile exemple de organizare pe baze stiintifice. (...)"


Articolul e preluat la randu-i din Ilustratiunea Romana.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Feb/2017
Mesaje: 1044
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 20 Mar 2012 00:26:40    Titlul subiectului: 154239

http://restitutio-interbellica.blogspot.com/2010/06/transportul-in-parcul-domeniilor.html

"Transportul public in Parcul Domeniilor

Pe la capatul strazii Aviator Sanatescu din Parcul Domeniilor, unde din anul 1937 s-a inceput constructia Bisericii Casin, treceau vagoanele liniei de tramvaie 3 ale STB-ului (Societatea de Tramvaie Bucuresti) inspre Rondul 3 Kiseleff (Piata Presei de azi, fosta Piata Casa Scanteii) acolo unde era situat hipodromul.
La capatul opus al strazii, pana aproape de Piata Domeniilor, ajungea tramvaiul liniei 19 care intorcea “cu spatele” (in dreptul strazii Virgil Plesoianu).

Prin piata trecea o cale ferata cu o singura linie. Era o linie secundara care venea de la Podul Constanta/Chitila si mergea pe Soseaua Filantropiei, avand de la Piata Domeniilor derivatii pentru: Depozitul de Medicamente, Crucea Rosie a Armatei si Institutul Cartografic Militar. La fiecare din aceste institutii existau rampe de descarcare. Cand locomotiva si vagoanele treceau prin piata, un semnal prelung inlatura lumea de pe trotuar. Linia a fost operationala pana in anul 1966 [...].

Pe bulevardul Marasti, fostul bulevard Nou, tramvaiele opreau la statii obligatorii sau facultative. Se mai faceau si exceptii, tributare perioadei de inceput de secol in care tramvaiul se oprea facand semn cu bastonul. Am fost foarte impresionat intr-un rand cand tatal meu a oprit tramvaiul 3 chiar la coltul strazii noastre folosindu-se de sabia de parada (era in uniforma de gala).
Mi s-a povestit un episod cand un vatman grabit care pornise tramvaiul avand usile deschise a fost apostrofat pe loc si reclamat de tata (era in perioada in care supraveghea santierul din Sanatescu).

Nu existau semafoare sau treceri pentru pietoni. Tramvaiele 19 si 3 aveau montate pe exterior, la o inaltime mica, clopotei care sunau pentru a atentiona pietonii. De asemenea, tramvaiele aveau montat in fata un gratar. In cazul in care un pieton ar fi cazut pe linie si distanta mica nu ar mai fi permis franarea tramvaiului, gratarul trebuia sa-l preia pe nefericit din fata rotilor. Numai ca in multe cazuri auzisem ca acel gratar il transforma pe nefericit intr-o “sarma” fara viata…

Tramvaiele aveau in exterior, pe partea frontala, o cutie postala de tabla. Daca te grabeai sa trimiti o scrisoare sau o carte postala, puteai sa o pui “la tramvai”. Cand traseul liniei curente intersecta pe cel al lui 26 (care avea un traseu circular, trecand pe la Gara de Nord), la schimbarea de macaz vatmanul golea cutia postala in cea a lui 26. La statia lui 26 de la gara, continutul cutiei postale cu scrisorile proprii sau colectate pe parcurs de la alte linii era preluat pentru triere de functionari postali ai garii.
La garnitura fiecarui tramvai, primul vagon, cel motor (Thomson) era clasa I. Vagonul remorca era clasa a II-a. La clasa I, unde erau scaunele opozabile (pentru femei gravide, batrani si bolnavi), sub fereastra era fixat un mic automat cu bomboane Stolwerk sau Tuti-frutti, functionand cu monezi de 2 lei. Taxatorul de la clasa I statea pe locul lui de langa usa de urcare (cea din spate). La clasa a II-a, taxatorul STB-ului nu avea locul lui, umbland volant.
Biletele erau directe (30 bani pentru o ruta) sau corespondente (40 de bani pentru 2 rute convergente si cu limita de timp de o ora la schimbare) [...].

Parcul Domeniilor era deservit si de o linie de autobuze care circula pe traseul Manastirea Antim - Aeroportul Baneasa (linia 31). In perioada anilor ‘30 circulau autobuze moderne tip Renault, care pe perioada campaniei inceputa in 1941 au fost rechizitionate si folosite ca ambulante pe front, pana la clasare.
Autobuzele circulau venind din centru pe ruta Piata Victoriei - Soseaua Jianu - Soseaua Herastrau - Arcul de Triumf (fostul Rond II) - Manastirea Casin/Parcul Domeniilor - Hipodromul Baneasa - Aeroportul Baneasa. Returul se facea direct prin Soseaua Kiseleff - Piata Victoriei.

In clasa a II-a primara mergeam cu autobuzul la Scoala Sfantul Iosif langa catedrala catolica.
Ca un fapt original, STB-ul introdusese pe linia de autobuze cea mai reprezentativa pentru oras (ruta Aeroportul Baneasa - Manastirea Antim) autobuze care soseau in statie in tandem, unul de clasa 1 (Renault) si al doilea de clasa a 2-a (Chevrolet).

Trasurile erau sub auspiciile muscalilor, eunuci fara exceptie. Toti erau imbracati intr-un fel de sutane negre de catifea raiata si aveau trasuri vascuite, sclipitoare, care iarna se transformau in sanii cu zurgalai colorati. Printre muscali era unul renumit in tot Bucurestiul - Cucu - care imita pasarea cu acelasi nume.

Treptat trasurile incepeau sa decada, fiind inlocuite de taximetre. La Depozitul Sanitar exista o statie in care erau prezente cel putin 2-3 taximetre de tipuri usor demodate: Plymouth, Dodge si Chrysler.
Trasurile au supravietuit repozitionandu-se ca alternativa de lux, pentru plimbari aristocratice sau romantice."

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Feb/2017
Mesaje: 1044
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Lun 23 Iul 2012 22:29:41    Titlul subiectului: 157566

Evocarea unei calatorii cu autobuzul in fatidica noapte de 4 martie 1977:

",,,Am plecat catre Calea Ferentari - Zetarilor de unde catre oras plecau traseele ITB 41 si 123. Culmea, desi tarziu, autobuzele si tramvaiele functionau semn ca lucratorii aveau poate indicatia de a nu se retrage sau ceva nu mai functiona in orarele de inchidere. A venit un 41 si soferul ne-a anuntat ca merge numai pana la Pieptanari dupa care se retrage. La Pieptanari am ramas cu mama pe trotuarul dinspre cimitir. Soferul unui 31 (care nu circula prin zona de obicei, ci de la Piata Scanteii spre Berceni via Calea Vacarestilor) a oprit numai pentru noi fiind singurii pe acel trotuar dar a anuntat ca nu stie unde merge sau unde va ajunge in final pentru ca au fost blocate drumuri multe de catre militie si armata. In autobuz erau cam 10 oameni dar s-au mai urcat inca pe atat pana la Restaurantul Budapesta la intersectia cu Marasti. Soferul a anuntat din nou ca nu stie pe unde o sa mearga si nici pana unde va ajunge. Mai mult a intrebat care si unde vrea sa ajunga incercand sa alcatuiasca un traseu ca la un maxi-taxi ad-hoc. Azi ma intreb daca avea rude acasa si daca stia de ele. Nu a intrebat asta sub imperiul lui "bea si baiatul o bere, ci chiar voia sa ajute". A pornit si s-a lasat din Pieptanari, spre Serban Voda, Cantemir, Unirii, Universitate. Erau masini foarte multe pe bulevard. In dreptul lui Coltea lumea s-a ingramadit ingrozita la ferestrele din stanga. Aparusera in lumina reflectoarelor de la armata mormanele de moloz de la Continental-Gradinita. De pe sensul de mers alaturat spitalului nu se putea vedea mare lucru. La Universitate la rond un militian ordona masinilor sa apuce numai spre dreapta spre Rosetti, soferul nostru certandu-se putin cu el ca avea calatori in autobuz care voiau sa ajunga la Romana. Militianul i-a interzis trecerea spre Inter si astfel a facut statie ad-hoc in dreptul intrarii de la pasajul subteran. In timpul virajului am putut observa dezastrul luminat de reflectoare de la Dunarea. Si acolo dar si la Sahia pe langa care am trecut la numai 30m am putut vedea acelasi nor de praf, aceleasi stive de moloz fumegande de cel putin 10-15m inaltime luminate de reflectoarele armatei precum si furtunurile cu care ruinele erau permanent stropite. Cum, necum, autobuzul Ikarus in care ne aflam si-a croit drum ocolind tocmai prin Vasile Lascar, Stefan cel Mare pana spre Casa Scanteii si mai apoi spre Podul Baneasa..."

http://www.cutremur.net/topic/341-marturii-de-la-cutremurul-din-4-martie-1977/page__st__40#entry49235

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Feb/2017
Mesaje: 1044
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Lun 08 Oct 2012 22:25:31    Titlul subiectului: 159502

In ciclul de emisiuni "Memorialul Bucurestilor" apar si secvente de arhiva cu mijloace de transport si locuri de mult disparute.
Serialul a fost facut in 2000 - apar si locuri contemporane, unele din ele devenite istorie recenta, cum mar fi coltul de la Stirbei Voda cu fosta policlinica; mai apar Rocar de Simon si terminalul de la Sf Vineri inainte de aducerea tramvaiului acolo (desigur si secvente de arhiva din timpul demolarilor ceausiste).
http://www.youtube.com/watch?v=DOyDrnXf0YA&feature=relmfu (Preambul)
http://www.youtube.com/watch?v=4wgVhOuvsWs&feature=relmfu (Biserici condamnate)
http://www.youtube.com/watch?v=nRkA58XA2qI&feature=relmfu (Fotografie de adio)
http://www.youtube.com/watch?v=-6CT1VL8hAM&feature=relmfu (Ultimele zile ale Manastirii Vacaresti)
http://www.youtube.com/watch?v=nyuhCFDVxFA&feature=relmfu (Curcubeul negru povestea unui cartier spulberat)

1-4. imagini de epoca
5. Prin zona Caii Rahovei
6. Tramvaie intorcand in mijlocul prapadului, imaginea este cel mult din ianuarie-februarie 1987
7. Iunie 1987, Biserica Sf, Vineri este inca in picioare, tramvaiele tranziteaza doar, liniile 17 si 19 intorcand la Sf Gheorghe, ocazional mai trec 14 si 42. De la mijlocul lui iulie nu mai circula nimic.
8 La Podul Mihai Voda, 1985-1986
9. Piata Unirii 1986, troleibuzele ocolesc santierul metroului.
10. La Liceul Gh, Sincai in la inceputul anilor 70.

In cazul cartierului Vacaresti si Uranus, lumea a putut fi martora la distrugerea gradata, din mijloacele de transport care inca circulau in zonele respective; Pe Vacaresti se ajunsese ca tramvaiul sa mearga pur simplu prin camp - doar stalpii si ceva copaci razleti mai aminteau ca acolo se aflau candva case si strazi.



Memorialul Bucurestilor - Ep. 1.flv_20121008_142506.359.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  306.49 kb
 Vizualizat:  de 13870 ori

Memorialul Bucurestilor - Ep. 1.flv_20121008_142506.359.jpg



Memorialul Bucurestilor - Ep. 1.flv_20121008_142625.093.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  330.43 kb
 Vizualizat:  de 13870 ori

Memorialul Bucurestilor - Ep. 1.flv_20121008_142625.093.jpg



Memorialul Bucurestilor - Ep. 1.flv_20121008_142726.781.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  364.16 kb
 Vizualizat:  de 13870 ori

Memorialul Bucurestilor - Ep. 1.flv_20121008_142726.781.jpg



Memorialul Bucurestilor - Ep. 2.flv_20121008_145942.015.jpg
 Descriere:
de pe pod fie incepe linie duble pe Calea RAhovei fie este doar o linie de incrucisare.
 Mărime fișier:  352.42 kb
 Vizualizat:  de 13870 ori

Memorialul Bucurestilor - Ep. 2.flv_20121008_145942.015.jpg



Memorialul Bucurestilor - Ep. 1.flv_20121008_143740.750.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  320.42 kb
 Vizualizat:  de 13870 ori

Memorialul Bucurestilor - Ep. 1.flv_20121008_143740.750.jpg



Memorialul Bucurestilor - Ep. 2.flv_20121008_152107.296.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  269.04 kb
 Vizualizat:  de 13870 ori

Memorialul Bucurestilor - Ep. 2.flv_20121008_152107.296.jpg



Memorialul Bucurestilor - Ep. 2.flv_20121008_151803.937.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  243.97 kb
 Vizualizat:  de 13870 ori

Memorialul Bucurestilor - Ep. 2.flv_20121008_151803.937.jpg



Memorialul Bucurestilor - Ep. 2.flv_20121008_152613.234.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  274.72 kb
 Vizualizat:  de 13870 ori

Memorialul Bucurestilor - Ep. 2.flv_20121008_152613.234.jpg



Memorialul Bucurestilor - Ep. 2.flv_20121008_152727.546.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  265.59 kb
 Vizualizat:  de 13870 ori

Memorialul Bucurestilor - Ep. 2.flv_20121008_152727.546.jpg



Memorialul Bucurestilor - Ep. 4_ Ultimele zile ale Manastirii Văcăresti.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  290.25 kb
 Vizualizat:  de 13870 ori

Memorialul Bucurestilor - Ep. 4_ Ultimele zile ale Manastirii Văcăresti.jpg



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Feb/2017
Mesaje: 1044
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Lun 08 Oct 2012 22:40:45    Titlul subiectului: 159503

...
Si clipuri video din episoade

1. Un EP care trece spre Piata Romana (la Biserica Enei) pe una din liniile 5, 15 sau 19
2. Vizita de lucru in Piata Sf. Vineri, unde demolarile erau in toi filmare probabil din februarie - martie, vechea bucla era inca la locul ei dar nu stiu la momentul respectiv (al vizitei de lucru) daca mai era folosita.
3. Podul Marasesti si Magistrala Nord Sud in anii 70 - de abia in 1974 a primit numele de Dimitrie Cantemir.
4. Rondul de la Cosbuc cu linia de tramvai.



MB2 Biserici condamnate.zip
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  MB2 Biserici condamnate.zip
 Mărime fișier:  1.71 MB
 Descărcat:  de 949 ori


MB2 Biserici condamnate2.zip
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  MB2 Biserici condamnate2.zip
 Mărime fișier:  12.41 MB
 Descărcat:  de 965 ori


MB4 UZMV.zip
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  MB4 UZMV.zip
 Mărime fișier:  7.5 MB
 Descărcat:  de 905 ori


MB5 Uranus.zip
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  MB5 Uranus.zip
 Mărime fișier:  3.92 MB
 Descărcat:  de 965 ori


_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Feb/2017
Mesaje: 1044
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Dum 21 Oct 2012 03:07:07    Titlul subiectului: 159767

Un festin vizual
Bucuresti
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_013D0E65244249758115217C7D782E76
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_9584D7B7D7B0480CA84B713B3F605ED5
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_02317A8747B44EB8B74881FDFCBA89F3
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_953AB528C6E14325812617B3A95E4CD4
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_33F46E886BF14A45819407D92B7FBA22
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_B2A7587DFA084F5B9126B7D9C5CB62C9
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_D79FC6C75D7D4E61B0CF0F6E8AE3D1E7
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_021AF31B2DA34886AECE913333F733C2
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_6CA923BBCFD54D3B9017094F2F117A01
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_428037BACAAF4D1DB1DBA9CB3AE33C26
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_5C16E450B2D544E0A84D6F7D5E786ADF
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_39B0BCD510D044B28AC9BA8128C431CA


Cartierul Titan http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_6E64F4940A224A7DB205FEC586BA0887
Magheru http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_16284A9ABAF144F1B589F31371473A85

metrou
http://www.euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_67EAE7ED896D408CA557D580283C3CB1
autobuze Ikarus
http://www.euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_CDBD37AF596A49D9AAE153A8CDA6B70A
ghidul ITB
http://www.euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_037866F47ECB43FCB18F336097BE01CC
fabrica de tramvaie
http://www.euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_74965DDDBB8D46289E93C97A1AF5DA13

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Feb/2017
Mesaje: 1002
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Joi 27 Dec 2012 11:16:41    Titlul subiectului: 161250

O poza interesanta facuta in 1979. Desi nu se distinge mult din el, scara din spate si captatorii mai subtiri indca faptul ca acesta este un TV2.


bucuresti 1979.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  759.15 kb
 Vizualizat:  de 13275 ori

bucuresti 1979.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Feb/2017
Mesaje: 1044
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 27 Dec 2012 17:54:53    Titlul subiectului: 161294

De unde ai luat poza, erau mai multe?
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Feb/2017
Mesaje: 1002
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Sâm 29 Dec 2012 16:43:53    Titlul subiectului: 161327

Am gasit o pe flickr. era doar aceasta
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Feb/2017
Mesaje: 1002
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 31 Dec 2012 11:55:44    Titlul subiectului: 161346

Am gasit o pe flickr. era doar aceasta

Nu stiu daca filmuletul de mai jos apare undeva dar merita vizualizat atent. Undeva la 1.19 apar imagini cu casarea TV-urilor si cu noul (pe atunci) DAC 117E. Soferul care da interviu conduce un astfel de "nou" troleibuz. Poate cei din Bucuresti isi pot aduce aminte in anii 79-80 ce culoare au avut primele DAC117: albastre sau rosii? Stiu numai ca noi la Sibiu am primit in anul 1983 20 de DAC117 albastre, ulterior in 1987 ajungand si cateva DAC117 rosii ca cel din imagine. De remarcat si frumoasele DAC 112 portocalii

http://www.youtube.com/watch?v=J0xV9Wn8I_Q
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
demonseye



Data înscrierii: 15/Aug/2012
Ultima vizita: 25/Feb/2017
Mesaje: 25
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 31 Dec 2012 13:06:00    Titlul subiectului: 161347

radu a scris:
Poate cei din Bucuresti isi pot aduce aminte in anii 79-80 ce culoare au avut primele DAC117: albastre sau rosii?

Primele DAC117E de la Bucuresti au fost rosii. Au fost in jur de 200, dupa care au schimbat culoarea in albastru deschis.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Feb/2017
Mesaje: 1044
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Lun 14 Ian 2013 22:40:36    Titlul subiectului: 161651

Unde sunt tramvaiele de alta data?

",,,Îl luam pe 5 si mergeam la clasa a 2-a, bineînțeles, era mai ieftin, 25 de bani față de 30 de bani la clasa întâi, și mergeam până în centru, la Universitate. Tramvaiul întorcea de fapt o stație mai încolo, la Sfântul Gheorghe, fostul kilometru zero al Bucureștiului. Se vedeau urmele fostei fântâni din fața bisericii, cu numele principalelor orașe ale țării. Erau martelate numele Chișinăului, ale Cernăuțiului, dar și ale altor orașe, cine știe din ce cauze. Probabil din pofta de distrugere care le apucă câteodată pe animalele needucate. De la Universitate îl luam pe 14, care ne ducea în jos pe bulevard, pe lângă Cișmigiu, pe lângă statuia lui Kogălniceanu, facultatea de drept, grădina botanică, tocmai sus la “Leul”, cu statuia ce-ți impunea ceva respect când îi vedeai mărimea. În stânga, era Palatul Cotroceni, adaptat în Palat al pionierilor începând cu 1 iunie 1950. Erau organizate tot felul de “cercuri”, aproape 40 la număr, la majoritatea fiind mare înghesuială. Nu te puteai înscrie acolo unde voiai. Dacă nu aveai « origine sănătoasă », adică dacă părinții tăi nu erau muncitori, nu puteai să te înscrii decăt la « cercuri muncitorești », gen CFR. Am căutat să mă înscriu la pictură. Nu s-a putut. Am căutat să mă înscriu la aeromodele. După o lună mi s-a spus că ar fi bine să mă retrag, că nu sunt locuri destule pentru fiii de muncitori. M-am dus la CFR, ce era să fac. Nu aveam nimic cu fiii de muncitori, bineînțeles că nici ei cu mine, nu asta ne interesa. Acolo eram doar colegi și chiar prieteni. Tocmai asta îi deranja pe marii organizatori. Eu eram mulțumit și cu cercul de căi ferate, măcar am învățat alfabetul Morse! Și mai era ceva. În zilele când se mergea la Palat aveam gratuitate pe mersul cu tramvaiul, ba erau și niște tramvaie speciale, care mergeau din diferitele cartiere până acolo. La întoarcere mergeam pe jos până la Universitate, dădeam o tură prin Grădina Botanică, să văd ce flori au mai apărut, apoi era o plăcere să mă iau la întrecere cu tramvaiele care urcau bulevardul « Șase a treia » cum îi spuneam, adică 6 martie, fostul Bulevard Elisabeta, făcând și inventarul filmelor. Tramvaiele stăteau cu zecile la coadă să le vină rândul la urcat bulevardul. Le trebuia putere mai mare la urcuș și de unde ? Urcau la pas trei tramvaie, restul așteptau jos, la Cișmigiu, oprite de itebiști speciali. După ce urcau, dacă nu săreau siguranțele, mai urcau trei și tot așa toată ziua.
Tramvaiul 26, cel care ne ducea la Obor duminica, era cel mai interesant. Erau doar tramvaie cu platformă deschisă, în care oamenii stăteau claie peste grămadă, mai ales la întoarcere. Saci cu cartofi, gogoșari, papornițe cu verdețuri de toate felurile, luate de la “olteni” sau “bulgari”, așa le ziceam cu toate că nu aveau înfiptă pe spinare genealogia. Din papornițe (le zicea așa că erau din papură) se mai auzea câte un măcăit sau cotcodăcit și bineînțeles protestele proprietarului.
- Nu impinge, îmi omori rața.
– Păi ce-o ții acolo așa, scoate-i capu’ afară.
– Aoleo uite că ouă și găina, o să spargă oul.
– Ia-l de acolo, pune-l în pălărie, că doar n-o să stai cu el în mână.
– Mai avansați înainte, ia uite ce dă loc e în față. Și luați bilete, nu vă mai faceți că nu ajungeți la bani.
Și mai erau și coșurile alea din nuiele, că doar nu era să pui ouă și roșii și struguri în paporniță. Și în toată înghesuiala eu mai lipseam. Cu fața stâlcită între un fund de babă și o paporniță și făcându-mă că mă caut de o monedă de 25 de bani pentru bilet. Sigur că n-o găseam niciodată, dar eram cu ochii după controlori. Reușeau în tramvaiul acela să ajungă din față, pe unde se urcau, și dând din coate și vâslind când pe deasupra când pe dedesubtul oamenilor. Lumea nu-i lăsa să treacă, solidaritatea chiar funcționa în situații critice ca aceasta!
(...) Din tramvaiele alea știu că dispăruseră ceva scaune, cred că erau bune pentru curte dacă le puneai ceva pietre dedesubt. Le căutau sectoriștii, dar nu le-au găsit.
Și tramvaiele astea, ba le scoteau, ba le puneau la loc. Îi deranjau, ba pe Gheorgiu-Dej, ba pe urmă pe Ceaușescu și pe matracuca lui, că făceau zgomot. Întâi le-au mutat de pe Dorobanți pe Floreasca, pe urmă pe Barbu Văcărescu și pe Tunari. În loc au băgat autobuze proaste care se stricau mereu și mai bine o luai pe jos.
Când mergi prin Viena, prin Strasbourg, prin Munchen, prin Istanbul chiar și vezi tramvaiele lor frumoase și silențioase și vezi pe urmă în București tramvaie second-hand, care sunt bune doi ani, dar pe urmă …
Să am vreo nostalgie pentru tramvaiele de altădată ? Niciodată. Doar îmi amintesc..."


http://colectii.toateblogurile.ro/2010/10/22/tramvaiele/

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 25/Feb/2017
Mesaje: 6142
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 04 Mar 2013 18:40:34    Titlul subiectului: 163107

La acest topic se incadreaza foarte bine, interviul cu cel mai vechi sofer al RATB-ului. Articolul mi-a placut mult, are chiar valoare istorica si se gaseste aici

Citat:
Povestea celui mai vechi șofer RATB din Capitală:de la pasageri tăiați în două,la nașteri în autobuz
• 04 Martie 2013 - 06:59 • Cristina Macuc

Are 58 de ani și două treimi din viață și-a petrecut-o la volan, în București. Sofronov Tănase este cel mai vechi șofer de transport public din Capitală: cu autobuzele conduse de el au circulat peste 20 de milioane de persoane și, în câteva luni, va intra la pensie. După 36 de ani de învârtit "roata", cum îi spune el volanului de la autobuz, a adunat atât de multe povești încât să scrie o carte. Cu toate acestea, câteva zile nu le va uita niciodată: sunt pline de sânge pe asfalt și multă durere. Sofronov Tănase a povestit pentru B365.RO atât amintirile frumoase, cât și cele mai puțin frumoase pe care le-a trăit la cârma autobuzelor din București, de la Ceaușescu până la Băsescu.
Sofronov Tănase a ajuns șofer la RATB (Regia Autonomă de Transport București) mai mult dintr-o întâmplare. Terminase armata și îl aștepta meseria de contabil, așa cum îl sfătuiseră rudele mai în vârstă din Prahova, de unde venea. Cu toate acestea, o simplă plimbare prin București avea să îi schimbe radical opțiunile. "Eram cu fratele meu pe stradă și am văzut afișul că ITB (n.r. - fosta Intreprinderea de Transport București, actuala RATB) angajează șofer. Cum nu vroiam să mă întorc la țară, m-am dus și m-am înscris. Am făcut școala, cu gândul să stau doar o lună. Au trecut 36 de ani de atunci și tot aici sunt", a declarat pentru B365.RO cel mai vechi șofer al RATB.
A nimerit în cea mai mare echipă de lucru, plină de moldoveni, după cum își amintește acesta. "97% dintre angajații ITB erau atunci din Moldova că... na, bucureștenii nu se trezesc la două noaptea să meargă la muncă", a explicat cel mai vechi șofer RATB.
De atunci și până acum a "cărat" pe străzile Bucureștiului peste 20 de milioane de călători, după cum arată datele statistice și a schimbat șase tipuri de autobuze de transport persoane: a început cu Skoda și IK4, au urmat UDM-urile și Ikarus-urile, a ajuns la DAF-uri și, ultimele, Mercedes-urile care circulă și în prezent.

Aglomerația din vremea ceaușeștilor: oameni morți în drum spre serviciu

Tot șase sunt și liniile pe care le-a acoperit de-a lungul timpului (traseele 38, 331, 449, 304, 148 și 205), cea mai grea fiind ruta lui 331 pe care a slujit-o din 1980 până în 1997. "Era o cursă lungă, din Dămăroaia până la ieșirea din București prin Berceni. Era cumplit la orele de vârf. Fiind pe traseul marilor fabrici și uzine, care lucrau în trei schimburi, autobuzele erau ticsite de oameni. Nu mai încăpeau și mergeau agățați de scară și de oglinzi. Nu aveai cum să nu-i iei că te linșau", povestește bărbatul.
Din cauza aglomerației de pe timpul comunismului, spune el, s-au petrecut însă și tragedii. Două zile negre nu le va uita niciodată. Una dintre tragedii a avut loc chiar în centrul Capitalei, la semafor la Universitate, sensul de mers spre Unirii. Aici, un călător care mergea pe scara autobuzului a fost pur și simplu despicat în două în urma impactului cu stâlpul de semafor. La fel de sângeroasă a fost și una din cursele de la Big Berceni spre Abator când un călător care abia se ținea pe scara din spate a autobuzului, pentru că ușile nu se puteau închide, a fost agățat de cârligul unui camion și a fost tăiat în două, de la mijloc. "Astea sunt cele mai urâte amintiri din comunism. Aglomerația i-a omorât pe bieții oameni", suspină Sofronov Tănase.
Aceeași aglomerație infernală avea să îi facă praf costumul cu care Tănase se pregătea să meargă la o nuntă. Era agățat de scara autobuzului. "Este culmea ironiei: să meargă șoferul pe scara autobuzului. Dar, de fapt, eu mă țineam de un alt călător. Când m-am dat jos am văzut că doar în față costumul meu mai era albastru, că pe spate era negru de la mizeria toată de pe stradă care sărise pe mine", își amintește șoferul.

Legat fedeleș de Miliție, pentru copilul unui oficial

Tot pe vremea comunismului, în timpul unei banale curse speciale în care ducea copiii de la școală la circ s-a trezit cu cătușele pe mâini, la propriu, și anchetat de Miliție. "Parcasem regulamentar și dormeam cu capul pe volan. După vreo oră, copiii ministrului de externe de atunci - Ștefan Andrei - au ieșit alergând din curtea bunicii și unul din ei s-a lovit de roata autobuzului. Nici nu știu când au venit și m-au legat. Degeaba spunea bunica lor că nu sunt vinovat. Nici nu mai conta", își amintește șoferul, după care susține că a fost "pus pe liber" de la serviciu timp de o lună, fiind nevoit să lucreze "la cauciucuri" pentru a-și întreține familia. "Când s-a întors domnul Ștefan Andrei din delegație, m-a chemat la el acasă și m-a întrebat cum s-a întâmplat. A apăsat un buton și imediat după aia mi-au adus permisul înapoi", povestește bărbatul.

"Dacă nu iei mașina de acolo, te împușc"

Excesul de zel al autorităților, din timpul dictaturii soților Ceaușescu, și-a pus clar amprenta asupra traficului din București în acea perioadă. Deși acum este mult mai aglomerat decât atunci, din cauza numărului tot mai mare de mașini prezente pe stradă, blocajele erau de mult mai multă durată, mai ales la trecerea coloanei oficiale. "Când avea tovarășul avion la aeroport la ora 14, se închidea circulația pe DN, de la Casa Presei, de la ora 10-11. Trăgeam pe dreapta și acolo stăteam. Acum nu mai este așa", remarcă Sofronov Tănase amintindu-și de o altă întâmplare în care a fost amenințat chiar cu moartea tot din cauza oficialităților vremii. Dipă cum povestește șoferul RATB, autobuzul pe care îl conducea a rămas în pană lângă restaurantul Perla din Dorobanți. "Pe-acolo trebuia să treacă coloana oficială a lui Ceaușescu. M-au înconjurat milițienii și mi-au zis că, dacă nu iau autobuzul de acolo, mă împușcă. Până la urmă m-a tras un trailer deoparte și am scăpat".

Asigurare în trafic cu oglinda din trusa de machiaj a soției

Sezonul rece dădea însă cele mai mari bătăi de cap șoferilor din transportul public din București. Pe lângă faptul că iernile țineau mai mult și temperaturile erau mult mai joase decât acum. "Prin anii '84-'86, dimineața, găseam mașinile atât de florate că nici la ora schimbului nu se dezghețau. Îmi făceam câte un ochi pe parbriz și unul pe geam la oglindă și așa conduceam. Mai mult pe de rost. Fiindcă nu vedeam în oglindă îmi dădeam seama că trebuie să închid ușile când nu se mai mișca mașina. Asta însemna că nu mai urcă niciun călător", își amintește cel mai vechi șofer RATB care a povestit că un coleg al său a rămas trei zile înzăpezit în Tunari, cam în aceeași perioadă, fiind găsit de colegi fără niciun strop de motorină în rezervor, suflând în degete ca să nu înghețe, și cu bateria auto furată de hoți.
"Odată, a trebuit să iau și eu mașina unui coleg care nu prea o întreținea. A fost un adevărat chin. Pe lângă faptul că au împuns șase oameni la ea, nici măcar nu avea oglinzi retrovizoare. Mi-a lăsat doar oglinda de la machiaj a soției și o scoteam pe geam ca să pot să mă asigur în trafic", spune răzând acum bărbatul.

Autobuzul cu geamurile țăndări, de la o călătoare recalcitrantă

Cu amintirile din "Epoca de Aur" încă proaspete în memorie, cel mai vechi șofer RATB susține că nu a mai întâmpinat probleme grave în trafic, în ultima perioadă, cu o singură excepție. În 2010, pe când se afla pe traseul lui 304, a urcat la Academia de Poliție o femeie de aproape 50 de ani. "Tot drumul, până la rond la Mogoșoaia, i-a scuipat și i-a înjurat pe călători. Erau 20 de bărbați în autobuz, dar niciunul nu i-a zis nimic. Au venit toți la mine să o dau jos. Conform regulamentului, eu pot să îi cer să coboare la capăt de linie, ceea ce am și făcut. Atunci a început circul. A luat ciocanul din mașină și a început să dea în toate direcțiile, să spargă geamurile, până le-a făcut țăndări pe toate", a povestit Sofronov Tănase menționând că femeia s-a potolit abia când au înconjurat-o "mascații".

Cel mai vechi șofer RATB spune că, de regulă, merge cu o viteză medie de 10-12 km/h însă, în 2008, a călcat accelerația până la fund. Avea în mașină o femeie gravidă, căreia i se rupsese apa în autobuz, în drum spre spitalul Filantropia. A dat călătorii jos și și-a schimbat traseul, pe propria răspundere: "Am băgat farurile și i-am dat cât a mers, la maxim. Mă temeam că naște la mine în mașină. După vreo săptămână, a venit soțul său pe traseu și mi-a adus o sticlă de vin că i-am dus repede".

30 de ani s-a pus în pat la ora 3 dimineața

30 de ani, Sofronov Tănase a lucrat numai în schimbul II, adică de la prânz până după miezul nopții. Din cauza programului, cu soția se întâlnea "doar când se vedeau". "Așa am crescut trei copii", se explică cel mai vechi șofer RATB care a împărtășit aceeași meserie cu soția sa, de asemenea, vatmaniță pe un tramvai al Regiei. "Eu ajungeam acasă la două noaptea și soția se trezea la 02.30. Mergeam prin bucătărie în vârful picioarelor, ca să nu o trezesc. Am avut însă noroc cu copiii care au înțeles situația și la ora 20.00 erau în casă". În ultimii șase ani însă, Sofronov Tănase și-a mutat tura pe schimbul I, adică începe la 4 dimineața și ajunge acasă la prânz.

"Când eram tânăr oboseam mai greu", explică bărbatul. Însă nu asta l-a scos la pensie, ci nervii pe care și i-a făcut în traficul din București, în timp. "Uneori îmi venea să mușc din volan. Sunt mulți impertinenți acum la volan. Pe de o parte, cele mai mari probleme le fac tinerii șmecheri de bani gata, cu mașini de fițe, care îți taie fața de pe banda a III-a pe prima bandă ca să salute o fată, iar pe de altă parte sunt taximetriștii care staționează oriunde este interzis, în stație, și eu trebuie să las călătorii pe banada a II-a", comentează cel mai vechi șofer RATB.

La nevoie, mersul la toaletă se tratează cu pastile

Cu toate că meseria de șofer îl obligă să stea foarte multe ore pe scaun, Sofronov Tănase și-a păstrat condiția fizică aproape la fel ca în tinerețe. Nu mănâncă "de speriat", dar face mișcare la fiecare capăt de linie: câteva genoflexiuni sunt bune oricând, la fel și câteva întinderi de brațe pentru a nu amorți în scaun.

"Mai greu este cu mersul la toaletă, dar m-am disciplinat și la acest capitol. Mi s-a întâmplat și mie să am probleme cu stomacul. Eram chiar pe bulevard pe lângă Patria. Am oprit mașina, am fugit și am sărit gardul în curte la un om pentru că nu mai puteam să stau până la capăt. De atunci, îmi iau pastile la mine când simt ceva în neregulă", povestește șoferul.

De disciplinat i-a disciplinat și pe ceilalți membri ai familiei, mai ales cele două fete pe care, spune el, le-a "cumpărat" cu bani. "Nu îmi este rușine să recunosc. Fata mare îmi făcea pachețelul, iar cea mică se ocupa de pat. Celei mari îi dădeam mai mulți bani că era mai mult de muncă, dar când a crescut și cea de-a doua le-am dat la fel", explică Tănase.

Șoferul șoferilor RATB: cât scrie pe cel mai mare fluturaș de salariu

Luni, pe 25 februarie 2013, cel mai vechi șofer RATB - Sofronov Tănase - a sărbătorit 36 de ani de când conduce autobuzul în București. Despre el, șefii Regiei au numai cuvinte de apreciere. "Eu, personal, îl cunosc de 33 de ani. Este un coleg care nu a făcut probleme niciodată și și-a îndeplinit toate sarcinile de serviciu, cu brio. Având în vedere că în luna noiembrie își poate depune dosarul de pensionare, consider că este cu adevărat o pierdere pentru noi, fiind unul din șoferii exemplari, care a dat dovadă de expertiză și mult tact în această meserie. Pot să îl numesc șoferul șoferilor. Va fi cu greu înlocuit de un coleg mai tânăr care nu beneficiază de experiența dumnealui. Pentru noi toți, Sofronov Tănase este un exemplu de profesionalism", a precizat pentru B365.RO, Ovidiu Georgescu, șeful de la Autobaiza Nordului, unde își desfășoară activitatea cel mai vechi șofer RATB.
Dacă din punct de vedere profesional cel mai vechi șofer RATB și-a îndeplinit toate obiectivele, din punct de vedere financiar Sofronov Tănase a rămas destul de modest, chiar și după 36 de ani de activitate. A început cu un salariu de 1.100 de lei în 1977 și a ajuns la 2.200 de lei în 2013. "Înainte făceam multe ore suplimnetare și mai luam bani în plus. Acum nu se mai poate. Dar, oricum, acum meseria e mult mai curată ca înainte, nu mai suntem plini de vaselină și ulei", spune râzând Sofronov Tănase care a adăugat că își va înrăma un fluturaș de salariu, de acum câțiva ani în urmă, pe care să îl arate nepoților săi. "Pe el scrie 66 de milioane de lei vechi brut (n.r. - 6.600 de lei brut), dar în suma asta a intrat pe lângă salariul din luna curentă și concediul din acel an și un rest de 15 zile din anul anterior. Când s-au dat jos impozitele a rămas o sumă mult mai mică, dar eu am subliniat brutul că a fost cel mai mult vreodată", a conchis cel mai vechi șofer RATB.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Feb/2017
Mesaje: 1044
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 11 Iun 2013 21:40:03    Titlul subiectului: 165082

Abonament pe tramvai pentru elevi 1925

http://www.bucurestiivechisinoi.ro/2013/06/cutia-cu-vechituri-a-lu-potra-1925-abonamentul-pe-linia-tramvaiului-16-al-elevului-george-potra/



1925_abonament_tramvai_potra.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  506.91 kb
 Vizualizat:  de 11869 ori

1925_abonament_tramvai_potra.jpg



1925_abonament_tramvai_potra_verso.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  541.91 kb
 Vizualizat:  de 11869 ori

1925_abonament_tramvai_potra_verso.jpg



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Feb/2017
Mesaje: 1044
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 27 Iun 2013 21:24:01    Titlul subiectului: 165392

Despre aparitia tramvaiului 30 in Balta Alba:

"...De asemeni câteva cuvinte despre tramvaiul de pe linia 30. Când s-a construit bulevardul “Liviu Rebreanu” pe mijloc era rond de flori pe întreaga sa lungime, se plantaseră niște trandafiri ce crescuseră extraordinar de frumos, și pe care, greu de crezut dar adevărat, nu-i rupea nimeni după ce înfloreau, cu toate că aveau niște corole immense ce miroseau de te amețeau. Toată alcătuirea dădea un aer de frumusețe și, cum să spun, un fel de pace și noblețe, locului mai ales în serile frumoase de vară. Parcă prin 1969 s-au început lucrările la linia de tramvai distrugându-se acel continuu rond central. Oamenii au mai salvat din trandafiri luând din tufe și plantându-le în jurul blocurilor. Linia a fost inaugurată în 1971 mi-aduc eu aminte, pentru că trebuie că eram în clasa a opta. Totuși, în 1972 s-a celebrat un veac de la primul tramvai cu cai în Bucuresti, și potrivit spectacolului organizat pentru deschiderea liniei, este posibil să fi fost totuși în 1972, și să greșesc eu. A fost un eveniment atât la nivel de municipiu, cât și la nivel de economie națională, iaugurandu-se darea în folosință a unui nou tip de vagon, V2A, țin minte din reportajul TV, adică cel ce a devenit mai apoi comun pentru liniile de tramvai din București. Celebrarea a fost cu fast, mulți actori de pe la teatrele bucureștene vanind îmbrăcați în costume de epocă într-un tramvai cu cai, la capătul de la complexul “Alba” unde întorcea linia lui “30″. Televiziunea, autografe, flori, zâmbete și leșinuri – mă rog, toate cele de circumstanță. Apoi tramvaiul cu cai a plecat spre podul IOR, în timp ce dinspre oraș venea un vagon V2A, cele două făcând cruce pe pod unde s-au oprit pentru discursuri, destupat sticle de șampanie (pentru oficiali și actori, nu pentru public, că ar fi trebuit producția întreaga a unei podgorii să astâmperea setea strămoșească ce animă plebea…), felicitări, lume multă că mă gândeam că o să cedeze podul, și iarăși flori zâmbete și leșinuri, carele de reportaj TV nemaiprididind de atâta treaba câtă aveau. Una peste alta a fost un spetacol pe cinste, bine organizat și de succes. Chiar sunt curios, dacă cineva dintre cititori își amintește cu precizie anul inaugurării liniei “30″, fiți atât de buni și dați un semn. ..."

http://www.bucurestiivechisinoi.ro/2013/06/raspunsuri-si-comentarii-ii/

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
falizwim



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2013
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel

MesajTrimis: Joi 01 Aug 2013 19:03:47    Titlul subiectului: Romana neaosa 166151

Adica Bd.[fost] Republicii [fost] Tolbuchin [fost] Pache Protopopescu Idea
_________________
ENG(tram)=ROM(vai)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Feb/2017
Mesaje: 1044
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 01 Oct 2013 23:37:41    Titlul subiectului: 167609

Revista Bucurestiul meu drag, la pagina 22
http://issuu.com/orasul/docs/rbmd-1304?e=3863786/2157833

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Feb/2017
Mesaje: 5841
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 14 Oct 2013 21:50:07    Titlul subiectului: 168014

Vinerea trecuta am avut ocazia sa trec pe langa o colectie de fotografii de epoca expuse undeva intre Universitate si Piata Sfantul Gheorghe, pe partea dreapta cum mergi spre Unirii. Erau mult mai multe poze, insa nu m-au interesat decat cele care surprind elemente ale transportului public.

Pozele sunt numerotate de la 01 la 10, va rog ca daca va referiti la o anumita poza sa precizati acest numar.

Pe poze e trecuta adresa www.orasul.ro



01.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  530.29 kb
 Vizualizat:  de 10862 ori

01.jpg



02.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  521.11 kb
 Vizualizat:  de 10862 ori

02.jpg



03.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  567.81 kb
 Vizualizat:  de 10862 ori

03.jpg



04.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  646.94 kb
 Vizualizat:  de 10862 ori

04.jpg



05.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  475.85 kb
 Vizualizat:  de 10862 ori

05.jpg



06.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  650.05 kb
 Vizualizat:  de 10862 ori

06.jpg



07.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  566.02 kb
 Vizualizat:  de 10862 ori

07.jpg



08.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  622 kb
 Vizualizat:  de 10862 ori

08.jpg



09.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  538.59 kb
 Vizualizat:  de 10862 ori

09.jpg



10.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  622.44 kb
 Vizualizat:  de 10862 ori

10.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 25/Feb/2017
Mesaje: 6142
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 15 Oct 2013 07:05:37    Titlul subiectului: 168021

Unde a fost facuta poza #04 ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
demonseye



Data înscrierii: 15/Aug/2012
Ultima vizita: 25/Feb/2017
Mesaje: 25
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 15 Oct 2013 09:02:31    Titlul subiectului: 168027

Daca nu ma insel, este podul Izvor, cu tramvaiul venind dinspre Schitul Magureanu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 17/Feb/2017
Mesaje: 409
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Sâm 28 Dec 2013 20:30:31    Titlul subiectului: 169861

Am gasit pe youtube un clip despre transportul in comun (si nu numai) din Bucurestiul anului 1997: http://www.youtube.com/watch?v=9BMKvXEtgHg
In prima jumatate, apar preponderent metrouri IVA (nevopsite de "artisti" Twisted Evil ), iar in a doua parte apar preponderent vehicule de suprafata (autobuze DAC, tramvaie VxA).
Desi am doar 14 ani (deci sunt nascut in 1999), la vizualizarea acestui filmulet, mi-am amintit de anii copilariei, placut influentati de vehiculele surprinse, dar si de mirosul fumului scos de DAC-uri, zanganitul VxA-urilor si fasaitul conductelor de aer ale metroului IVA...

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Feb/2017
Mesaje: 1044
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Sâm 04 Ian 2014 20:43:12    Titlul subiectului: 170031

Din filmul "Cine iubeste si lasa" - linia 81 la Piata Scanteii cu Roman 112E.


Cine.iubeste.si.lasa.1982.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.01 kb
 Vizualizat:  de 9766 ori

Cine.iubeste.si.lasa.1982.jpg



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Sâm 25 Ian 2014 20:46:36    Titlul subiectului: 170679

Linia de troleibuz 81 a apartinut mereu de depoul Bucuresti-Noi sau a mai fost arondata si altui depou de troleibuze?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Feb/2017
Mesaje: 1044
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Dum 16 Feb 2014 18:41:13    Titlul subiectului: 171186

Acum 60 de ani
http://foto.agerpres.ro/index.php?p=5&q=BUCURESTI%20-%20IARNA%20-%201954&qt=1&qf=1&d=-1

Fotografii de Daniel Racoviteanu si Marcu Mayer.



viscol 540.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  18.24 kb
 Vizualizat:  de 9072 ori

viscol 540.jpeg



viscol541.jpeg
 Descriere:
Podul Izvor, vedere spre strada Izvor cu cladirea pe care tramvaiele trebuiau sa o ocoleasca pentru a ajunge la Mihai Voda
 Mărime fișier:  20.08 kb
 Vizualizat:  de 9072 ori

viscol541.jpeg



viscol542.jpeg
 Descriere:
Podul Izvor, spre Cismigiu
 Mărime fișier:  17.39 kb
 Vizualizat:  de 9072 ori

viscol542.jpeg



viscol543.jpeg
 Descriere:
Podul Izvor, spre strada Uranus
 Mărime fișier:  15.73 kb
 Vizualizat:  de 9072 ori

viscol543.jpeg



viscol544.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  19.97 kb
 Vizualizat:  de 9072 ori

viscol544.jpeg



viscol545.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  20.5 kb
 Vizualizat:  de 9072 ori

viscol545.jpeg



viscol546.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  16.27 kb
 Vizualizat:  de 9072 ori

viscol546.jpeg



viscol547.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  25.66 kb
 Vizualizat:  de 9072 ori

viscol547.jpeg



viscol549.jpeg
 Descriere:
Podul Izvor si Manastirea Mihai Voda
 Mărime fișier:  19.3 kb
 Vizualizat:  de 9072 ori

viscol549.jpeg



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 29, 30, 31  Următoare
Pagina 30 din 31

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community