Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Credeti ca Oradea ar putea avea troleibuze? |
Da, pentru ca ar decongestiona traficul |
|
23% |
[ 6 ] |
Nu, deoarece nu este rentabil |
|
11% |
[ 3 ] |
Nu, deoarece nu este infrastructura necesara |
|
3% |
[ 1 ] |
Da, pentru ca ar functioneaza pe electricitate |
|
3% |
[ 1 ] |
Da, fiindca este un mijloc de transport ecologic |
|
57% |
[ 15 ] |
|
Voturi totale : 26 |
|
Autor |
Mesaj |
pelle_elena
Data înscrierii: 18/Iul/2018 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 451
|
Trimis: Sâm 30 Mar 2019 16:27:53 Titlul subiectului: Troleibuze in Oradea | Ar fi rentabil? |
199786 |
|
Credeti ca Oradea ar putea avea troleibuze? De ce?
_________________ https://youtube.com/@flyalltimes |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Sâm 30 Mar 2019 17:26:22 Titlul subiectului: |
199788 |
|
Da, pentru că e ecologic, ar ajuta la zonele periferice, unde nu ajunge tramvaiul, iar Oradea oferă o mentenanță exemplară vehiculelor sale.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 30 Mar 2019 18:48:12 Titlul subiectului: |
199793 |
|
Pai pentru zonele periferice exista multe linii de autobuze. Sincer nu cred ca este necesar troleu in Oradea. Nu stiu daca ar justifica traficul de calatori asa ceva. Dar poate, ne lamuresc mai bine oradenii, eu nu stau zi de zi in oras, desi il mai vizitez din cand in cand.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Sâm 30 Mar 2019 18:48:15 Titlul subiectului: |
199794 |
|
@UKVZ-KTM-5 nu sunt chiar de acord cu partea cu mentenanta exemplara. OTL mai are de lucru in special la partea de vopsitorie , sunt tramvaie care sunt vopsite si dupa cateva saptamani lee crapa vopseaua pentru ca a fost aplicata peste stratul vechi care era de asemenea crapat. Autobuzele de pe care sunt scoase reclamele si care nu sunt recolantate arata in ultimul hal. Am observat la multe Solarisuri , in special , ca masca frontala este crapata sau are bucati lipsa , nu stiu daca din cauza ca sunt prea joase si la denivelari freaca asfaltul sau daca masca propiu zisa este prea fragila.
Daca ar fi introduse troleibuze as vrea sa fie introduse pe liniile actuale de autobuz cu fluxuri mari de calatori: 14 , 17 , 20, eventual 11* si 16.
*Era un articol in care scria ca se doreste construirea unei linii de tramvai spre cartierul Episcopia , deci daca se va realiza si se va desfiinta linia de autobuz 11 , o linie de troleibuz nu si-ar mai avea rostul. Si chiar daca linia de tramvai va avea alt traseu , si linia de autobuz va fi pastrata , probabil fluxul de calatori la autobuz/troleibuz ar scadea.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 30 Mar 2019 18:49:17 Titlul subiectului: |
199795 |
|
Parerea mea personala este ca mai bine se concentreaza pe extionderea actualei retea de tramvai si abia pe urma, se poate pune in discutie introducerea troleibuzului in Oradea.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Sâm 30 Mar 2019 19:34:20 Titlul subiectului: |
199804 |
|
Exemplară pentru București, acum firește, fiecare cu problemele lui.
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Dum 31 Mar 2019 00:53:49 Titlul subiectului: |
199823 |
|
Daca ar exista fonduri si proiecte cred ca s-ar putea construi in paralel si linii de tramvai si linii de troleibuz. Oricum pentru introducerea troleibuzului nu ar fi atat de mare deranjul ca si cum este pentru construirea unei linii de tramvai , in mare parte cred ca ar putea fi folositi stalpii de la iluminatul public pentru sustinerea retelei , iar in rest toaletati copacii sau modificate locurile de parcare daca ar fi nevoie + elictrificarea/retehnologizarea garajului sau construirea unui alt garaj.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
pelle_elena
Data înscrierii: 18/Iul/2018 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 451
|
Trimis: Dum 31 Mar 2019 09:53:33 Titlul subiectului: |
199829 |
|
Oricum, ar putea lua niste nearticulate in cazul unei introduceri. Și atunci, ar fi un plus la autobuzele electrice chiar și cele articulate că s-ar putea încărca de pe linia de troleibuz.
Exemplu unui autobuz electric articulat care se poate incarca pe linia de troleibuz: Volvo ElectriCity 7900 electric
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
42 kb |
Vizualizat: |
de 10195 ori |
|
_________________ https://youtube.com/@flyalltimes |
|
Sus |
|
|
pelle_elena
Data înscrierii: 18/Iul/2018 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 451
|
Trimis: Dum 31 Mar 2019 09:58:32 Titlul subiectului: |
199830 |
|
Apropo, la Cluj-Napoca s-au dorit 25 de astfel de autobuze. Însă proiectul nu a fost aprobat de Ministerul Mediului
_________________ https://youtube.com/@flyalltimes |
|
Sus |
|
|
V3A-93
Data înscrierii: 24/Feb/2018 Ultima vizita: 02/Ian/2024 Mesaje: 71 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 09 Apr 2019 19:01:54 Titlul subiectului: |
200112 |
|
Mult mai eco decât autobuzele electrice sunt troleele.
Electricele (bus) evacueaza o substanța nocivă ,adica hidrogen sulfuros,fapt ce este puțin știut de lume.
În schimb,troleibuzele,au motor electric propriu ce funcționează cu energie de la fire.
In timpul celor 2 războaie mondiale,submariniștii germani au murit otrăviți din cauza scurgerilor din baterii.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 10 Apr 2019 10:35:49 Titlul subiectului: |
200124 |
|
Serios ? Eco ?
Curentul se produce cu mijloace ECO ?
Nu in termocentrale ?
Chestia ca troleele sunt Eco este cu dus si u intors. Sa ne gandim un pic mai mult, cu ce avem in dotare, deasupra umerilor
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Mie 10 Apr 2019 11:30:15 Titlul subiectului: |
200133 |
|
Curentul se poate produce eco prin varianta panourilor solare sau a parcurilor eoliene, hidrocentrale sau centrale atomoelectrice.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 10 Apr 2019 11:48:35 Titlul subiectului: |
200134 |
|
Ma refeream, strict la situatia de la noi, unde curentul proudus in termocentrale are o pondere ridicata.
Acum, revenind la topic, chiar sunt necesare troleibuzele pentru Oradea ? Sau este un topic, doar de dragul de a avea unul ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mie 10 Apr 2019 15:35:26 Titlul subiectului: |
200139 |
|
Centralele atomice nu sunt chiar eco , in cazul unui accident zona respectiva va fi nelocuibila mii de ani , a se vedea cazul Cernobil.
Mai exista un topic dedicat introducerii troleibuzelor in Oradea , creeat in 2006 si inactiv din 2010: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=1151 .
Asa cum am spus si mai sus , ar fi utila introducerea troleibuzelor pe liniile aglomerate din oras. Sau , avand in vedere trendurile actuale de cumparare de vehicule electrice , troleibuzele ar fi mult mai rentabile fata de autobuze electrice prin durata de viata , la troleibuze nu trebuie schimbate bateriile si aceste vehicule nu trebuie sa stea la incarcat pierzand ture. Singurul dezavantaj al troleibuzelor ar fi deplasarea prin traficul aglomerat , cu masini parcate aiurea.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
pelle_elena
Data înscrierii: 18/Iul/2018 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 451
|
Trimis: Vin 03 Ian 2020 22:16:50 Titlul subiectului: |
204878 |
|
Am facut un posibil traseu, nu a iesit perfect, dar m-am straduit
Imaginea de fundal este preluata ca screenshotts de pe Google Maps
Eu ma gandesc ca necesarul pe aceasta linie ar fi:
Timpul saptamanii:
Ore de varf ( 6:00- 8:00 + 12:00- 13:30 + 16:30-18:00 )- 2 trolee scurte ( 12m ) + 2 trolee articulate ( 18m)
Ore normale: 2 trolee scurte+ 1 troleu articulat
Ore de seara ( 21:00 - 23:45 ): 2 trolee scurte
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.45 MB |
Vizualizat: |
de 9144 ori |
|
_________________ https://youtube.com/@flyalltimes |
|
Sus |
|
|
pelle_elena
Data înscrierii: 18/Iul/2018 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 451
|
Trimis: Sâm 04 Ian 2020 11:22:38 Titlul subiectului: |
204879 |
|
Traseul ar fi următorul: Hotel Silver - Spitalul județean - Policlinica - Magazinul Crisul - Strada Bicazului - Pizzeria Due Fratelli - Tudor Vladimirescu 44 - Sediul RER Vest S.A - Lidl Tudor Vladimirescu - Sala Sporturilor - ( viitorul ) Mega Image Ioșia ( va fi amplasat pe locul fostei piete Ioșia)
_________________ https://youtube.com/@flyalltimes |
|
Sus |
|
|
Patrick
Data înscrierii: 05/Noi/2018 Ultima vizita: 30/Apr/2024 Mesaje: 59 Locație: Oradea
|
Trimis: Sâm 04 Ian 2020 13:34:30 Titlul subiectului: |
204880 |
|
E extrem de prost gandit=)) Daca am avea trolee ar trece prin centru pentru a fi aer curat macar in centru
|
|
Sus |
|
|
lenta1
Data înscrierii: 09/Dec/2013 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 551 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 04 Ian 2020 18:13:58 Titlul subiectului: |
204881 |
|
Troleibuzele ar fi bune pe următoarele trasee și chiar și-ar avea rostul pe ele:
1. Piața Ioșia-Centru-Tokai-Metro (asigură legătura Vest-Est și de asemenea leagă Metro de un cartier populat al orașului de asemenea prin faptul că trece prin centru are legături cu alte trasee)
2. Gara de Est-Gara-Gara Episcopia Bihor (face latura cu gara principală din 2 puncte ale orașului și are legături cu alte trasee mai importante)
3. Gara de Est-Gradina Zoologica-Calea Aradului-Era Shopping Park (leagă zone destul de populate ale orașului cu centrale comerciale din sud)
Alte trasee pot fi create ulterior cum ar fi Nufarul-Era Shopping Park, Zona Industriala-Nufarul, Auchan-Piata Ioșia și chiar un traseu spre Băile Felix.
_________________ Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Dum 05 Ian 2020 01:49:28 Titlul subiectului: |
204884 |
|
Traseul propus de pele_elena n-are nici o logica. In primul rand , ar trebui construita retea intre garaj si traseu , iar cea mai scurta varianta ar avea peste 3 km sau ar trebui construit un nou garaj pentru troleibuze undeva in zona traseului. In al doilea rand nu vad rostul unui trolebuzelor spre Spitalul Judetean , nu sunt asa multi calatori. Apoi multe dintre strazi sunt cu sens unic si mult prea inguste pentru un troleibuz.
Eu imi menitin parerea ca daca s-ar introduce troleibuze , liniile cele mai aglomerate sa fie primele electrificate , adica 14 , 17 , eventual 11 si 12. Cel mai scurt acces la garaj ar fi de vreo 1,5 km. Dar daca nu au fost introduse troleibuze pana acum , nu prea cred sa fie introduse nici in viitorul apropiat , avand in vedere ca se doreste extinderea retelei de tramvai.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
|