Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Mie 03 Apr 2019 08:05:39 Titlul subiectului: Achizitie 40+40 rame electrice noi |
199923 |
|
Autoritatea pentru Reformă Feroviară a lansat licitația pentru achiziția a 40 de rame electrice noi, destinate transportului regional și suburban tip RER. Preț: 4,5 miliarde lei. Contractul prevede o clauză referitoare la achiziția suplimentară a încă 40 de rame. Link licitație:
http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100053785
Iată schema rutelor pe care vor intra, cel mai probabil:
Descriere: |
Pentru ramele suplimentare |
|
Mărime fișier: |
93.65 kb |
Vizualizat: |
de 11399 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.38 kb |
Vizualizat: |
de 11399 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 03 Apr 2019 11:41:58 Titlul subiectului: |
199927 |
|
Imi place optimismul incurabil al celor de la Autoritatea de Reforma feroviara. Intai sa faca infrastructura (nu ma refer la sectiile modernizate) si apoi mai stam de vorba.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Mar 16 Apr 2019 16:00:12 Titlul subiectului: |
200303 |
|
Avem deja două contestații: Skoda și Talgo. Momentan, a apărut doar contestația Skoda:
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
Contestatie inregistrata la ARF cu nr. 748 din.16.04.2019-semnat.pdf |
Mărime fișier: |
1.97 MB |
Descărcat: |
de 189 ori |
|
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Lun 29 Iul 2019 12:41:55 Titlul subiectului: |
201837 |
|
Așa cum a spus și colegul @guest, există 3 oferte la această licitație:
- ALSTOM FERROVIARIA SPA (ITALIA)
- CRRC QINGDAO SIFANG
- SIEMENS MOBILITY ROMANIA
Mi se pare interesant că Qingdao n-a venit cu Astra.
Siemens va veni cu Mireo, iar Alstom cu Coradia Stream. Doar aceste serii sunt compatibile cu CS-ul, din ce produc ei. CRRC nu se știe cu ce vine.
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Lun 29 Iul 2019 13:43:20 Titlul subiectului: |
201839 |
|
Siemens Mireo arată foarte foarte bine, în schimb Alstom Coradia Stream parcă e o râmă cu gura deschisă
Ultima modificare efectuată de către dm la Lun 29 Iul 2019 21:24:52, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Lun 29 Iul 2019 17:35:18 Titlul subiectului: |
201842 |
|
Ma mir ca nu s-a bagat Softronicul cu Hyperionul. Sau poate nu s-au bagat din cauza ca au comenzi de onorat pentru Green Cargo Suedia , DB si alti operatori cu locomotoviele Transmontana?
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Lun 29 Iul 2019 18:17:10 Titlul subiectului: |
201843 |
|
Da, și acesta este un motiv. Dar, de asemenea, Hyperion este produs și destul de greu, abia de curând a intrat RES 003 în circulație să-l înlocuiască pe 001, ce a plecat la RK la Softronic.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 08 Aug 2019 13:14:39 Titlul subiectului: |
202023 |
|
Produce greau deaoarece nu este o capacitate mare de productie la Softronic. Sunt niste "ramasite" din fosta Electroputere.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Joi 08 Aug 2019 14:42:02 Titlul subiectului: |
202040 |
|
Știm. Softronic e exact ca Astra: o fabrică mică, dar cu succes. Totuși, presupunând că n-ar fi avut atâtea comenzi, tot ar fi fost o comandă enormă 40 de Hyperionuri. Însă Hyperion este marcă prpoprie, folosită doar de ei, prin intermediul Softrans. Mă gândesc că dacă ar fi participat la licitația ARF, ar fi dat competiției succesul propriu.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 08 Aug 2019 15:18:01 Titlul subiectului: |
202051 |
|
40 de rame este o utopie !
Hai sa fim realisti si sa nu mai postam, doar de dragul de a ne afla in treaba !
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Mie 18 Sep 2019 06:03:31 Titlul subiectului: |
202752 |
|
Licitația e în evaluare financiară.
|
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Joi 19 Sep 2019 16:35:52 Titlul subiectului: |
202780 |
|
Se pare că CRRC (cu Astra, se pare) sunt favoriții licitației. De asemenea, se pare că Siemens a venit cu Desiro ML, folosit în Austria și Germania. Iată un articol pe această temă:
https://clubferoviar.ro/breaking-chinezii-sunt-favoriti-la-licitatia-de-rame-electrice-a-arf/
Citat: | Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a deschis ofertele financiare pentru trenurile electrice regionale. CRRC, cu asociat Astra Vagoane Arad, a oferit cel mai bun preț, ceea ce plasează asocierea chinezo – română drept favorită la procedura de achiziție.
Informațiile deținute de Club Feroviar arată că producătorul chinez a obținut în final cel mai mare punctaj total, respectiv 89 de puncte din maximul de 100 de puncte.
Departajarea ofertelor se va face după criteriile preț (pondere de 80%), plus valoare (10% – cât mai multe locuri, cu obligativitatea păstrării raportului locuri în picioare/pe scaune), validare tehnică (3% – cel puțin o ramă pusă în funcțiune în |UE), termen de livrare a primii unități (3%), termen livrare întreaga cantitate contractată (4%).
Pe lângă rame ofertanții trebuie să asigure servicii de mentenanță și instruirea personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor și a aplicațiilor software.
Cum s-au diferențiat ofertele celor trei producători
Oferta tehnică prezentată de Alstom a prevăzut rama electrică Coradia Stream, model aflat în exploatare în Italia. Chinezii de la CRRC, asociați cu Astra Vagoane, au propus o ramă electrică de concepție proprie EMU intercity model care nu se mai află în exploatare în Europa. Și în fine, Siemens a propus modelul Desiro ML OBB cityjet care se află în exploatare în Austria și Germania.
Toate cele trei propuneri au fost declarate conforme tehnic de către experții propuși de Banca Europeană de Investiții – echipa de suport a proiectelor PASSA.
Dar cum stau cele trei oferte la criteriul cost – calitate luat în calcul la acordarea contractului?
Din punct de vedere al costurilor sunt luate în calcul costurile de producție, respectiv prețul de achiziție a ramelor electrice, costurile de întreținere pentru 40 de rame în 30 de ani, multiplicat cu distanța medie estimată în caietul de sarcini și consumul de energie.
Consumul declarat de cei trei a variat între 3,79 kwh/km și 5,74 kwh/km. La capitolul rame puse în funcțiune pe rețeaua europeană punctaj superior obțin producătorii europeni.
Un alt factor luat în calcul a fost capacitatea de transport. Practic, fiecare 10 locuri în plus peste cele 200 de locuri cerute minim prin documentația de licitație au adus în plus câte 2%. Condiția a fost să se respecte raportul locuri pe scaune – în picioare cerut. Maximul atins a fost 50 de locuri în plus care a adus 10% la punctaj. Din acest punct de vedere, cele trei oferte au prevăzut până la 32 de locuri în plus.
Un alt factor luat în calcul a fost programul de livrare, respectiv cel de livrare a primei unități și livrarea întregii cantități. Ofertele depuse au prevăzut termene de livrare a primei unități între 18 și 24 de luni , respectiv minimul și maximul admis, și 31 – 40 de luni pentru întreaga cantitate (minimul admis fiind totuși 32 de luni).
Licitația pentru achiziția de material rulant nou vizează inițial 40 de trenuri electrice regionale RE-R, cu posibilitatea suplimentării cu încă 40 de rame electrice. Noile rame vor circula cu viteză maximă de 160 km/oră. Operatorul economic care ofertează trebuie să facă dovada că în cursul unei perioade care acoperă cel mult ultimii trei ani, a furnizat minimum 40 produse similare și a asigurat servicii de mentenanță ale ramelor electrice în valoare de minimum 114,28 milioane lei, fără TVA, echivalentul a 24 milioane de euro fără TVA.
Finanțarea proiectului este asigurată din Programul Operațional Infrastructură Mare – POIM și bugetul de stat. ARF are calitatea de beneficiar direct în cadrul POIM, în condițiile prevăzute în Ghidul solicitantului, pentru fondurile alocate sectorului de transport feroviar.
Valoarea estimativă a procedurii este cuprinsă între 1,7 și 4,55 miliarde lei, valoarea superioară fiind valabilă în cazul în care ARF mai cumpără 40 de rame.
Potrivit informațiilor precedente deținute de Club Feroviar, în cazul în care asocierea CRRC – Astra Vagoane va câștiga contractul, primele rame urmează să fie aduse din China însă următoarele vor fi asamblate la Arad. Deasemenea, mentenanța ramelor ar urma să fie făcută de Astra Vagoane Arad. |
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 19 Sep 2019 19:51:28 Titlul subiectului: |
202783 |
|
As prefera Siemens cu Desiro
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 19 Sep 2019 23:54:35 Titlul subiectului: |
202804 |
|
Se pare ca fabricantul chinez a depasit Siemes si Alsom: https://en.wikipedia.org/wiki/CRRC
Citat: | CRRC Corporation Limited (known as CRRC) is a Chinese publicly traded rolling stock manufacturer and is the largest rolling stock manufacturer in the world eclipsing Alstom and Siemens.[6][7][8]
As of 2016 it had 183,061 employees[3], and was formed on 1 June 2015 with the merger of CNR and CSR. The parent company of CRRC Corp., Ltd. is CRRC Group, a state-owned enterprise that was supervised by the State-owned Assets Supervision and Administration Commission of the State Council. The State Council also owned additional shares via China Securities Finance and Central Huijin Investment. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Vin 20 Sep 2019 06:24:12 Titlul subiectului: |
202805 |
|
Procesul verbal pentru evaluarea financiară, preluat de pe MetrouUșor:
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
PV 22_323_18.09.2019 - evaluare propuneri financiare-semnat.pdf |
Mărime fișier: |
3.97 MB |
Descărcat: |
de 198 ori |
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 20 Sep 2019 06:56:22 Titlul subiectului: |
202806 |
|
Nu conteaza numai ca se vor achizitiona rame noi. Conteaza foarte mult modul in care se va face mentenanta noilor rame achizitionate.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Vin 20 Sep 2019 07:06:33 Titlul subiectului: |
202809 |
|
Așa este.
Sunt curios ce va ieși, Alstom și Siemens sunt maeștri ai contestațiilor.
|
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Lun 23 Sep 2019 19:13:47 Titlul subiectului: |
202927 |
|
Au apărut randările pentru ramele CRRC-Astra. Sursa: Club Feroviar, via MetrouUșor:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.29 kb |
Vizualizat: |
de 10383 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
113.29 kb |
Vizualizat: |
de 10383 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
126.75 kb |
Vizualizat: |
de 10383 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.6 kb |
Vizualizat: |
de 10383 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
110.66 kb |
Vizualizat: |
de 10383 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Dum 29 Sep 2019 09:35:49 Titlul subiectului: |
203130 |
|
Alstom a depus contestație.
|
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Lun 30 Sep 2019 14:15:51 Titlul subiectului: |
203177 |
|
Arata foarte foarte bine.
|
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Lun 30 Sep 2019 19:27:20 Titlul subiectului: |
203184 |
|
Contestațiile, de pe MetrouUșor:
1. Alstom
2. Siemens
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
Contestatie - inregistrata sub nr.2000_27.09.2019-semnat.pdf |
Mărime fișier: |
2.06 MB |
Descărcat: |
de 197 ori |
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
Contestatie - inregistrata sub nr.2001_30.09.2019-semnat.pdf |
Mărime fișier: |
4.41 MB |
Descărcat: |
de 181 ori |
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 30 Sep 2019 22:18:13 Titlul subiectului: |
203189 |
|
Nu inteleg, contestatiile s-au depus pe Metru Usor?
Ce legatura are un forum cu contestatiile?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Mar 01 Oct 2019 03:55:34 Titlul subiectului: |
203190 |
|
Răspunsul e simplu: contestațiile sunt criptate în original în extensia p7s. Pe MetrouUșor apare varianta decriptată.
|
|
Sus |
|
|
|