Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Spike
Data înscrierii: 02/Apr/2021 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 59 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 25 Iul 2021 18:25:18 Titlul subiectului: |
210914 |
|
Mihai se poate face contestație?
|
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Dum 25 Iul 2021 23:41:39 Titlul subiectului: |
210916 |
|
Bineinteles,
Citat: | Perioada de depunere a unei contestații
Dacă ați participat la o procedură și oferta dumneavoastră nu a câștigat, veți fi notificat în legătură cu decizia de atribuire și va începe termenul suspensiv.
În această perioadă de așteptare de cel puțin 10 zile contractul nu poate fi semnat. Acesta este momentul în care puteți depune contestația.
Chiar și după încheierea termenului suspensiv, contractul nu poate fi atribuit dacă există o reexaminare în curs.
Decizia în urma reexaminării
În cazul în care consideră că plângerea dumneavoastră este întemeiată, instanța/organismul specializat poate:
să revoce decizia de atribuire
să solicite ca anumite părți ale procesului de evaluare să fie reluate
să anuleze întreaga procedură
Contracte de achiziții publice atribuite fără licitație
Puteți contesta și atribuirea fără licitație a unui contract de achiziții publice, în cazul în care considerați că acesta ar fi trebuit să fie publicat.
Aveți la dispoziție cel puțin 30 de zile calendaristice (dar nu mai mult de 6 luni) de la data publicării anunțului de atribuire a contractului sau din momentul în care ați aflat despre atribuirea contractului în cauză pentru a informa instanța sau organismul specializat.
Decizia în urma reexaminării
Instanța sau organismul specializat va declara contractul nul, îi va scurta durata sau va amenda achizitorul dacă:
autoritatea publică a atribuit contractul fără publicarea prealabilă a anunțului de participare, dacă acest lucru se impunea
termenul suspensiv)
există dovezi că ofertanții excluși au făcut obiectul unei discriminări. |
https://europa.eu/youreurope/business/selling-in-eu/public-contracts/request-review-public-procurement-procedure/index_ro.htm
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 26 Iul 2021 15:25:27 Titlul subiectului: |
210919 |
|
ZTE parca facea routere si telefoane
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
Spike
Data înscrierii: 02/Apr/2021 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 59 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 26 Iul 2021 17:29:31 Titlul subiectului: |
210920 |
|
Zte e o firma de jaf
|
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Lun 26 Iul 2021 20:15:20 Titlul subiectului: |
210923 |
|
ZTE e grupul care a cumparat in 2019 firma Granton care a produs si electricele de 12m pentru Suceava. Deci, la baza, sunt autobuze Granton, dar redenumite sub licenta ZTE.
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Mie 28 Iul 2021 10:15:39 Titlul subiectului: |
210926 |
|
Cateva date tehnice, pe scurt:
Cutie viteze automata
Locuri pe scaune: 30+1
Nr maxim de pasageri: 80
Viteza maxima: 69 km/h
Lungime: 10.66m
Latime: 2,52m
Inaltime: 3,25m
Problema apare la capitolul baterii: tipul de baterii folosit este LiPo (Fosfat de litiu-fier). Aceste tipuri de baterii sunt cunoscute pentru faptul ca iau foc foarte usor:
Citat: | Este crucial ca toate celulele dintr-o baterie LiPo să mențină aceeași tensiune în toate celulele în orice moment. Dacă tensiunile din celule deviază prea mult una de cealaltă (5mV ~ 10Mv), bateria poate deveni instabilă și periculoasă. ... În timp ce focurile LiPo sunt rare, ele se pot întâmpla incredibil de repede și pot face multe daune. |
Pe de alta parte, sa ne asteptam ca bateriile care raman intacte sa fie schimbate foarte des, nu cred ca vor fi ceva super calitativ:
Citat: | Durata de viață tipică la care ne putem aștepta de la un acumulator LiPo poate fi în medie de aproximativ 2 până la 3 ani. |
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
37.53 kb |
Vizualizat: |
de 7042 ori |
|
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 28 Iul 2021 11:13:04 Titlul subiectului: |
210927 |
|
Daca tot dam o caruta de bani pe ele, nu exista in minunata asta comisie si o persoana abila tehnic, care sa descalifice astfel de propuneri?
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Mie 28 Iul 2021 19:50:05 Titlul subiectului: |
210928 |
|
yeeeeman a scris: | Daca tot dam o caruta de bani pe ele, nu exista in minunata asta comisie si o persoana abila tehnic, care sa descalifice astfel de propuneri? |
Din start se putea face o mica documentatie asupra autobuzelor electrice care au luat foc (vezi Karsan Atak Electric la Dej, Bozankaya la nemti), si se putea intocmi caietul de sarcini cu bateria ca un criteriu de departajare. Din start puteau zice "sa nu fie LiPo" sau "durata minima de viata intre 5-6 ani".
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
tubus
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 59 Locație: Brasov; Germania
|
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Mie 28 Iul 2021 20:30:55 Titlul subiectului: |
210930 |
|
Mda, din pacate chestia cu vehiculele electrice (autobuze, masini, chiar si trotinete), inca e in faza de proiect si testare masiva. Practic, cei care au acum masini electrice sunt cobai. Celebrele Tesle aveau o problema majora, in sensul ca pietricelele de pe drum care sareau, perforau bateria, moment in care lua foc. Nu mai adaug in discutie si faptul ca se strica foarte des. Sunt curios cum se va descurca Dacia Spring pe viitor.
Sper doar ca CTP sa isi ia o masura de siguranta sa parcheze autobuzele electrice separat de cele normale, sa nu ne trezim ca ne ia intregul garaj foc doar de la bateria unui autobuz, cum s-a intamplat in Germania.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
124.3 kb |
Vizualizat: |
de 6945 ori |
|
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Lun 30 Aug 2021 19:25:11 Titlul subiectului: |
211330 |
|
Contestatia depusa de Karsan a fost respinsa. Asadar, pana la o eventuala plangere redactata de alti participanti, castigator ramane BMC cu modelul ZTE Cityroamer.
Citat: | CONSILIUL DECIDE:
Conexează contestațiile formulate de KARSAN OTOMOTIV SANAYII VE TICARET AȘ.
Admite, în principiu, cererile de intervenție formulate de BMC TRUCK & BUS SA.
Respinge contestațiile formulate de KARSAN OTOMOTIV SANAYII VE TICARET AȘ, în contradictoriu cu MINISTERUL LUCRĂRILOR PUBLICE,
DEZVOLTĂRII ȘI ADMINISTRAȚIEI, ca nefondate.
Pe cale de consecință, admite cererile de intervenție formulate de BMC TRUCK & BUS SA.
Prezenta decizie este obligatorie pentru părțile cauzei.
Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere în termen de 10 zile de la comunicare pentru părțile cauzei, respectiv de la data luării la cunoștință de către alte persoane vătămate.
|
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Mar 31 Aug 2021 11:53:12 Titlul subiectului: |
211341 |
|
TheTigerBeast a scris: | sa nu ne trezim ca ne ia intregul garaj foc doar de la bateria unui autobuz, cum s-a intamplat in Germania. |
Cred ca in lumea asta, undeva in fiecare zi ia foc un autobuz diesel, si ard cateva zeci de masini cu motoare termice. Desigur cand acest lucru se intampla la un vehicul electric, stirea este umflata si este transformata in ceva senzational, incredibil, soc si groaza, ca vai vai tehnologia asta noua, lumea este pusa in pericol de bateriile periculoase etc.
Ca sa nu mergem prea departe de tara noastra, la Budapesta au ars deja in doar acest an cateva Mercedes Citaro, Mercedes Connecto, Karsan Jest, Volvo articulate, Ikarusuri din seria 4xx, unele chiar in noaptea in garaj.
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 31 Aug 2021 21:39:25 Titlul subiectului: |
211343 |
|
Din pacate cam este pericol. Informatia o am ca formatie inginereasca si din surse extrem de credibile , o ruda din Franta ce lucreaza tocmai la o fabrica de astfel de baterii.
La vehicolele electrice 100% cu baterii , doar e mutata problema cu poluarea ,contrar propagandei desantate. Industria producatoare de baterii e aproape cea mai periculoasa si poluanta . Tehnologia e extrem de departe de maturitate , e o tendinta absolut fortata de a se introduce peste tot. E un fel de "progresism" auto ,cu toate tarele ce deriva.
Solutia mult mai viabila pt transportul in comun o constituie tramvaie si troleibuze si , eventual , autobuze hibride.
|
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Vin 10 Sep 2021 07:51:19 Titlul subiectului: |
211390 |
|
Karsan a depus plangere la Curtea de Apel Bucuresti. O ședință de judecată a fost programată pe 30 septembrie.
Foto: MetrouUsor
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83 kb |
Vizualizat: |
de 6134 ori |
|
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 10 Sep 2021 20:45:47 Titlul subiectului: |
211406 |
|
De ce au depus plangere? Suspecteaza ca licitatia a fost cumparata/masluita?
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Sâm 11 Sep 2021 00:07:05 Titlul subiectului: |
211408 |
|
Cel mai probabil considera ca ei aveau oferta cea mai buna de pret, si nu ZTE. Sau ca ZTE nu se incadreaza in cerintele din caietul de sarcini (gen ZTE vine cu bus in 2 usi, fara LF in timp ce Karsan vine in 3, LF). Motivele pot fi multe, vedem.
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Sâm 11 Sep 2021 19:26:56 Titlul subiectului: |
211410 |
|
Pentru a afla de ce a fost depusă plângerea, trebuie înțelese în primul rând motivele pentru care s-au depus contestațiile la CNSC și cum au motivat magistrații respingerea lor.
Karsan a reclamat la CNSC următoarele aspecte ale ofertei BMC:
1. Nerespectarea numărului minim de pasageri transportați și a lățimii totale a ușilor; conform Karsan, datele prezentate de BMC nu au cum să fie implementate pentru un autobuz de 10m.
2. Nerespectarea masei bateriei. În caietul de sarcini, se cere ca bateria să nu depășească o masă de 2 tone, criteriul fiind în corelație cu puterea bateriei. Karsan menționează că BMC a ofertat cu cea mai mare putere a bateriei, însă cu o masă mai mică de 2 tone, rezultatul fiind paradoxal și neputând fi susținut de datele din piață.
3. Nerespectarea cerinței privind documentația de omologare. În caietul de sarcini, se cere ca ofertantul să prezinte în copie certificatul de omologare al RAR pentru serii mici sau un certificat de omologare emis într-un stat membru al UE. BMC nu deține omologare pentru un autobuz electric de 10m, iar la experiența anterioară a făcut referire la contractul de la Suceava, însă acesta vizează autobuze de 12m.
4. Nerespectarea cerinței privind încărcarea rapidă. BMC a primit punctajul maxim de 8 puncte la acest criteriu, care arată că oferă încărcare prin pantograf. Karsan reclamă că BMC nu are un autobuz de 10m care să fie omologat și să aibă încărcare prin pantograf.
5. Nerespectarea cerinței cu privire la puterea efectivă de încărcare a stației de încărcare rapidă. Puterea ofertată de BMC este de 780 kW, or Karsan atrage atenția că această valoare este nerealistă pentru o baterie cu masa sub 2 tone.
6. Prețul neobișnuit de mic al ofertei.
Aici sunt analizate 2 aspecte:
a) Includerea costurilor de garanție extinsă. Conform calculelor, BMC oferă un total de 8 ani garanție, cu 3 în plus față de garanția obligatorie. Numai că datele tehnice nu se corelează cu cele financiare: stațiile de încărcare ar veni 6,82 milioane euro, iar cele 24 de baterii noi (după înlocuire) ar costa 2,88 milioane euro. Or prețul total ofertat al autobuzelor este 9.648.981 euro, deci prețul avut în vedere de BMC pentru autobuzele electrice ar ieși pe minus (-51 109 euro), deci garanția extinsă pe 3 ani e imposibil de ofertat în condițiile date.
b) Includerea costurilor puterii de încărcare efectivă ale stațiilor de încărcare. Aici se aduce din nou în discuție paradoxul dintre puterea și masa bateriei, iar calculat la densitatea unei baterii Li-Ion, folosită la stațiile de încărcare (500W/kg e valoarea densității), rezultă o masă a bateriei de 3,12 tone prin calcule. În plus, faptul că puterea ofertată e maximă nu poate fi susținut de valoarea mică a ofertei.
După ce CNSC a cerut un punct de vedere de la minister și BMC a cerut să intervină, magistrații au constatat următoarele:
1. Karsan a lăsat să se înțeleagă faptul că autobuzele cerute ar fi de maxim 10m, însă lungimea din caietul de sarcini este în intervalul 9,5-10,85m, cerință pe care BMC o respectă. Citând din oferta BMC, CNSC afirmă că lungimea totală a ușilor autobuzului BMC se încadrează în parametrii ceruți. Despre numărul de locuri pe scaune, CNSC citează din oferta BMC că se înscrie în limitele din CS, existând și un certificat de omologare pentru modelul GTZ6129BEVR. Deci punctul 1 a fost respins ca nefondat.
2. Legat de masa bateriilor, CNSC spune că Karsan nu a dovedit faptul că pentru o putere așa mare trebuie o baterie de peste 2 tone. Punctul 2 e respins, așadar, ca nefondat.
3. Legat de omologare, CNSC punctează că BMC s-a angajat să prezinte cu 30 de zile înaintea livrării o extindere a omologării modelului de 12m care să cuprindă și varianta de 10m, iar experiența cerută e măsurată în produse similare, nu identice, prin urmare referirea la autobuzele de Suceava ca experiență anterioară este validă. Punctul 3 e respins ca nefondat.
4. Cu privire la soluția de încărcare rapidă, CNSC citează propunerea tehnică a BMC și constată că soluția este conformă. Punctul 4 e respins ca nefondat.
5. Puterea efectivă de încărcare este alta decât cei 780kW menționați de Karsan, fiind citată oferta tehnică, deci punctul 5 e respins ca nefondat.
6. CNSC constată că ministerul a cerut BMC justificarea prețului ofertat, iar BMC a prezentat defalcarea prețului, comisia de evaluare analizând corect aceste dovezi, prin urmare nu se poate constata temeinicia afirmațiilor Karsan. Deci punctul 6 este respins și el. Prin urmare, contestația a fost respinsă.
Revenind la tema plângerii, aș intui un aspect pentru care Karsan a atacat decizia CNSC: Consiliul nu a probat ce a declarat Karsan cu privire la parametrii tehnici, ceea ce probabil nu le convine acestora din urmă.
|
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Sâm 11 Sep 2021 20:00:35 Titlul subiectului: |
211412 |
|
Multumim pentru clarificari, UKVZ. Pana se lalaie cu licitatia asta le primim si pe astea in 2024-2025, e ok...
Per total, deja nu ar mai trebui sa ne intereseze astea de 10m, ca avem Solaris de 12. Cand or fi sa vina, or veni. Romanasii patrioti or sa rupa fb-ul in doua ca "de ce nu am luat de la Baia Mare, a fost parandaratul mai mare la turci", Chirica se va lauda cu ele pe Fb si cam atat.
Oricum Solaris e cu 10 clase peste toate firmele care s-au inscris la licitatia asta.
Eu le dau autobuzelor castigatoare de aici maxim 2-3 ani (hai 4 cu indulgenta) de functionare. Apoi clacheaza bateriile chinezesti de proasta calitate, mai cedeaza alte piese, si tot asa. Si nu, nu va ganditi ca vom avea baterii calitative. In Europa, singurul producator de baterii electrice e Volkswagen (VAG Group). Iar Karsan Jest Electric este propulsat de baterie electrica marca BMW, fabricata tot in china.
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Joi 30 Sep 2021 15:19:58 Titlul subiectului: |
211647 |
|
Cauza a fost amanata pana pe 14 octombrie, ora 09:00.
Amână cauza
Solutia pe scurt: Pentru continuitatea completului de judecată și pentru a se comunica sesizările părților lipsă la acest termen de judecată.
Document: Încheiere de ședință 30.09.2021
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Lun 18 Oct 2021 10:23:10 Titlul subiectului: |
211714 |
|
Pronunțarea a fost amânată până pe 28 octombrie.
|
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Sâm 30 Oct 2021 11:10:28 Titlul subiectului: |
211787 |
|
Citat: | Amână pronunțarea la data de 02.11.2021. Pronunțată azi, 28.10.2021, prin punerea soluției la dispoziția părților prin mijlocirea grefei instanței. |
|
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Mie 10 Noi 2021 14:25:58 Titlul subiectului: |
211832 |
|
Pronunțarea a fost amânată până pe 16 noiembrie.
|
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Sâm 20 Noi 2021 17:58:19 Titlul subiectului: |
211870 |
|
Amână pronunțarea la data de 22.11.2021
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 21 Noi 2021 18:55:48 Titlul subiectului: |
211872 |
|
N-au chef, n-au timp, trag de timp?
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
Car IS
Data înscrierii: 03/Oct/2020 Ultima vizita: 05/Apr/2023 Mesaje: 401 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 22 Noi 2021 07:13:43 Titlul subiectului: |
211873 |
|
Era mai bine sa avem troleibuze si nu electrice,ca da...n-au chef sa investeasca in statiile de redresare si atata retea fir contact...
|
|
Sus |
|
|
|