Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Muzeul Transportului Public Iasi
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mie 04 Mar 2020 11:52:28    Titlul subiectului: 205968

Acest muzeu de ce nu este deschis publicului? Ca mi s-a spus de catre mai multi, ca au fost refuzati intrarea, si pe langa asta, au fost tratati cu lipsa totala de respect de catre angajati.
_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Silviu T-S



Data înscrierii: 03/Noi/2007
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 1317
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 06 Mar 2020 00:10:50    Titlul subiectului: 206021

Sectorul Autobuze / Troleibuze al muzeului este deschis publicului în fiecare zi de sâmbătă, între orele 11 și 16, cu acces gratuit. Nu au fost înregistrate sesizări până în prezent. Vă rog să ne scrieți în privat când s-au petrecut aceste situații pe adresa https://www.facebook.com/tramclubiasi/ pentru a fi corectate eventualele nereguli.
_________________
ASOCIAȚIA PASIONAȚILOR DE TRANSPORT PUBLIC TRAMCLUB IAȘI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Silviu T-S



Data înscrierii: 03/Noi/2007
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 1317
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 13 Mar 2020 11:02:24    Titlul subiectului: 206164

Muzeul Transportului Public Iași își suspendă activitatea cu publicul, în scopul limitării extinderii virusului COVID-19.


Anunt.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  158.66 kb
 Vizualizat:  de 10973 ori

Anunt.jpg



_________________
ASOCIAȚIA PASIONAȚILOR DE TRANSPORT PUBLIC TRAMCLUB IAȘI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 04 Apr 2020 09:10:06    Titlul subiectului: 206507

Dar, inainte de asta...ce activitate cu publicul au avut? Ca mie mi-au trimit mesaje multi oameni care au fost alungati de portar.
_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Silviu T-S



Data înscrierii: 03/Noi/2007
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 1317
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 04 Apr 2020 17:35:34    Titlul subiectului: 206513

Muzeul a fost deschis publicului în fiecare zi de sâmbătă între orele 11 și 16, începând cu data de 8 iunie 2019. Personal am fost la muzeu în fiecare sâmbătă pentru a oferi asistență și ghidare oaspeților, cu excepția a cinci zile în care am fost înlocuit. V-am rugat să ne scrieți în privat când s-au petrecut aceste situații pe adresa https://www.facebook.com/tramclubiasi/ pentru a putea verifica cele semnalate de dvs. Până astăzi, 4 aprilie, nu am primit niciun mesaj din partea dvs..
Vă rog respectuos ca înainte de a lansa acuzații nefondate în spațiul public să le verificați înainte! Vă mulțumesc!

_________________
ASOCIAȚIA PASIONAȚILOR DE TRANSPORT PUBLIC TRAMCLUB IAȘI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TheTigerBeast



Data înscrierii: 18/Mai/2017
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 689
Locație: Bucuresti Sector 6

MesajTrimis: Lun 06 Apr 2020 08:38:13    Titlul subiectului: 206527

castrosua a scris:
Dar, inainte de asta...ce activitate cu publicul au avut? Ca mie mi-au trimit mesaje multi oameni care au fost alungati de portar.


Aceasta "alungare" la care faceti dvs. referire intr-un mod necivilizat nu reprezinta un comportament urat al paznicului, ci respectarea unor reguli interne stabilite de CTP Iasi.

Cei care vor sa intre la muzeu in afara zilei de sambata (deci in restul saptamanii) nu li se permite, deoarece scrie clar ca programul de vizitare este doar SAMBATA intre orele 11 si 16.

Din experienta proprie, cand am vrut sa merg intr-o zi la muzeu, in afara programului de lucru, mi s-a zis foarte clar ca doar sambata este permis. In zilele de sambata, in intervalul orar precizat mai sus, NU sunt restrictii.

V-as ruga sa nu va mai dati cu parerea referitor la Muzeul CTP Iasi, iar daca chiar v-a spus cineva ca a fost "refuzat" sau "alungat" sa veniti si cu dovezi, astfel aceste acuzatii fiind NULE.

_________________
Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 22/Feb/2023
Mesaje: 490
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Mar 07 Apr 2020 11:25:38    Titlul subiectului: 206535

La Iasi exista si un autoturn ZIL130, unicat in Romania. Va fi si el inclus in colectia muzeului?
_________________
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/pg/roomsicorner/posts/?ref=page_internal
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Silviu T-S



Data înscrierii: 03/Noi/2007
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 1317
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 29 Apr 2020 23:35:10    Titlul subiectului: 206845

Da, cu siguranță autoturnul ZIL va face parte din colecția muzeului. Acesta a fost expus temporar în curtea Muzeului Municipal Iași în anul 2018, cu ocazia expoziției aniversare „Istoria tramvaiului ieșean. 120 de ani de transport electric la Iași”.


1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  357.06 kb
 Vizualizat:  de 10425 ori

1.jpg



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  589.36 kb
 Vizualizat:  de 10425 ori

2.jpg



_________________
ASOCIAȚIA PASIONAȚILOR DE TRANSPORT PUBLIC TRAMCLUB IAȘI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Silviu T-S



Data înscrierii: 03/Noi/2007
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 1317
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 29 Apr 2020 23:40:17    Titlul subiectului: 206846

Iată un film realizat în anul 2018, în care pot fi admirate multe dintre exponatele ce alcătuiesc patrimoniul Muzeului Transportului Public Iași, cu excepția vehiculelor. În prima parte a materialului poate fi văzut și autoturnul ZIL.
https://www.youtube.com/watch?v=KTwN0bYEO0w



Colaj expozitie - 2018.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  561.83 kb
 Vizualizat:  de 10423 ori

Colaj expozitie - 2018.jpg



_________________
ASOCIAȚIA PASIONAȚILOR DE TRANSPORT PUBLIC TRAMCLUB IAȘI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Silviu T-S



Data înscrierii: 03/Noi/2007
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 1317
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 29 Apr 2020 23:47:52    Titlul subiectului: 206847

Autoturnul marca ZIL al CTP Iași - video:

https://www.youtube.com/watch?v=IJmLxXC5hj8

_________________
ASOCIAȚIA PASIONAȚILOR DE TRANSPORT PUBLIC TRAMCLUB IAȘI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Silviu T-S



Data înscrierii: 03/Noi/2007
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 1317
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 29 Apr 2020 23:58:21    Titlul subiectului: 206848

TRAMCLUB INFO

În urmă cu două luni, la finalul evenimentului ce a marcat aniversarea a 122 de ani de tramvai electric la Iași și deschiderea sălii muzeu „Ing. Dorian Geba”, primarul municipiului Iași, Mihai Chirica, anunța în premieră intenția refuncționalizării depoului de tramvaie de la Gară prin transformarea acestuia în muzeu al transportului public. Activitatea desfășurată în cadrul Depoului Gară și în cadrul autobazei Tudor Vladimirescu ar urma să fie mutate într-o nouă bază mixtă ce va fi construită pe platforma industrială CUG.

Pe 29 aprilie, în cadrul ședinței de consiliu local ce viza accesarea de fonduri pentru modernizarea depoului Dacia și diferite alte investiții, primarul municipiului a declarat încă o dată intenția de a fi realizate în incinta depoului istoric de la Gară, pe amplasamentul de circa 4,7 ha, un muzeu al tramvaielor, un parc și o parcare subterană care să deservească întreaga zonă a Gării.

Mai multe detalii despre temele dezbătute în ședință, găsiți accesând: https://www.ziaruldeiasi.ro/…/dle-primar-de-ce-imprumutam-2…

_________________
ASOCIAȚIA PASIONAȚILOR DE TRANSPORT PUBLIC TRAMCLUB IAȘI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Silviu T-S



Data înscrierii: 03/Noi/2007
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 1317
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 01 Mai 2020 10:07:19    Titlul subiectului: 206866

Chiar dacă astăzi troleibuzul nu mai este prezent pe străzile Iașului, povestea sa, scrisă începând cu data de 1 mai 1985, trebuie spusă din când în când, ca omagiu pentru cei care au visat încă din 1947 să dea orașului un alt element de modernitate – după ce înaintașii aduseseră pe ulițele târgului moldav iluminatul și tramvaiul electric, asigurându-i locul printre orașele civilizate ale Europei și lumii – dar și pentru cei care au reușit, într-o perioadă extrem de dificilă din punct de vedere economic și politic, să dea viață visului postbelic, punând în circulație, acum 35 de ani, primele troleibuze, pe traseul Păcurari – Piața Independenței.

Scurtă cronologie

Traseele
> 1 mai 1985 – este dat în exploatare primul traseu de troleibuz, 41: Păcurari – Piața Independenței
> 1985 – se înființează traseul 45: Păcurari – Târgu Cucu – Tudor Vladimirescu
> 1986 – se înființează traseul 42: Piața Independenței – Tudor Vladimirescu – Pasaj Socola – Hlincea
> 1986 – se înființează traseul 46: Piața Independenței – Tudor Vladimirescu – Bucium
> 1986 – se înființează traseul 43: Piața Independenței – Tudor Vladimirescu – Pasaj Socola – CUG I
> 1986 – se înființează traseul 44: Piața Dacia – Mircea cel Bătrân – Frumoasa – CUG I
> 1986 – este desființat traseul 41 – la începutul anilor ’90 este desființat traseul 42
> 1994 – se înființează traseul 47: Piața Eminescu – Tudor Vladimirescu – bd. Chimiei – Tătărași – Ciurchi
> 1995 – se prelungește traseul 47, pe malurile Bahluiului, inițial până în Podu Roș, apoi, în același an, până la Piața Alexandru cel Bun (o ultimă prelungire s-a realizat ulterior până la Piața Dacia, folosindu-se infrastructura traseului 44) > 1995 – este înființat traseul 42: Tudor Vladimirescu – Târgu Cucu – Triumf
> 1995 – demarează lucrările pentru introducerea troleibuzelor pe tronsoanele Cotnari – Podu Roș și Podu Roș – Pasaj Nicolina – str. Libertății, abandonate în final din lipsă de fonduri; infrastructura de pe tronsonul Podu Roș – Pasaj Nicolina va fi utilizată abia în 2002, când s-a realizat linia de troleibuz Anastasie Panu – Podu Roș – CUG II
> 1996 – traseul 42 este prelungit până la Agronomie
> 1998 – este desființat traseul 47, ca nerentabil; o parte a rețelei va fi utilizată în 2002 la construcția liniei Anastasie Panu – Podu Roș – CUG – la începutul anilor 2000 este desființat traseul 45, după o serie de perioade de suspendare, când fie ambele trasee 43 și 46, fie doar traseul 43 au/a avut parcursul prelungit până în Păcurari
> 2002 – se înființează traseul 41: Copou – Târgu Cucu – Podu Roș – CUG II
> 2003 – este suspendată circulația troleibuzelor pe traseul 44, din cauza concurenței neloiale a operatorilor privați de maxi-taxi
> 2005 – troleibuzele de pe traseul 46 sunt înlocuite cu microbuze
> 2005 – sunt retrase troleibuzele de pe traseul 42 și înlocuite cu microbuze în 2006
> 2005 – troleibuzele de pe traseul 41 sunt înlocuite cu autobuze
> 2006 – sunt reintroduse pentru scurt timp troleibuzele pe traseul 44, prelungit de la CUG I până la CUG II
> 3 martie 2006 – ultima zi de circulație a troleibuzelor la Iași, pe traseul 43, Păcurari – Tudor Vladimirescu – CUG I, deservit din ziua următoare de autobuze Rețeaua de troleibuz din Iași a însumat de-a lungul timpului aproximativ 80 km cale simplă și a fost alimentată cu energie de 9 dintre cele 10 substații de redresare.

Parcul de troleibuze
> 1984-1987 – se achiziționează 43 de troleibuze noi DAC 117E (32) și DAC 117EA (11)
> 1986 – sunt preluate de la I.T.C. Constanța 6 troleibuze DAC 112E, utilizate pentru transportul călătorilor, și de la I.T.B. București 4 troleibuze de același tip, adaptate pentru transport de marfă. Acestea sunt utilizate la Iași o scurtă perioadă de timp pentru școlarizarea șoferilor și transportul de mărfuri între depozitele de pe bulevardul Ilie Pintilie – Poitiers în prezent – și diverse magazine din oraș
> 1988 – sunt preluate 2 troleibuze DAC 117EA de la I.T.B. București
> 1993-1997 – sunt achiziționate 14 troleibuze Rocar 217E, 11 Rocar 212E și unul de tip Rocar E 312 dotat cu chopper (echipament electronic de control al tracțiunii ce oferă, printre altele, posibilitatea de recuperare a energiei la frânare, rezultând, astfel, costuri mai mici de exploatare), toate noi
> 2001 – sunt achiziționate 9 troleibuze rulate ©koda 14Tr08/1 de la Brno (Cehia), dotate cu chopper – în perioada 2002-2005 sunt transformate în troleibuze solo, în cadrul RATC, 14 troleibuze articulate (5 DAC 117E, 3 DAC 117EA și 6 Rocar 217E), pentru reducerea costurilor de exploatare și întreținere
> 2003 – sunt achiziționate 3 troleibuze rulate de la Plzeò (Cehia) – 2 tip ©koda 14Tr08/6 și unul tip ©koda 14Tr07, dotate cu chopper – și încă unul pentru piese de schimb

În prezent, istoria troleibuzului ieșan se păstrează vie prin intermediul expoziției fotografice permanente și a troleibuzului Rocar 212E din incinta Muzeului Transportului Public Iași. Cu o istorie scurtă, de numai 21 de ani, troleibuzul ieșean a scris o filă importantă în dezvoltarea transportului electric local.

Material documentat de Radu Bialus



35 de ani de la introducerea troleibuzului la Iasi.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  160.31 kb
 Vizualizat:  de 10298 ori

35 de ani de la introducerea troleibuzului la Iasi.jpg



_________________
ASOCIAȚIA PASIONAȚILOR DE TRANSPORT PUBLIC TRAMCLUB IAȘI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Silviu T-S



Data înscrierii: 03/Noi/2007
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 1317
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 01 Mai 2020 10:15:14    Titlul subiectului: 206867

Vă prezentăm fotografii din timpul probelor și din prima zi de circulație a troleibuzelor la Iași, 1 mai 1985.

1. 1985: La Fundație, în timpul primelor probe spre cartierul Păcurari
2. 1985: Primul troleibuz care a circulat la Iași, trecând prin dreptul Casei Tineretului
3. 1985: La capătul traseului 41, în dreptul celebrului Pati-Bar din Piața Independenței
4. 1985: În Piața Independenței, la prima cursă
5. 1986: Troleibuze în cartierul Păcurari
6. Rețeaua de troleibuz din Iași



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  311.27 kb
 Vizualizat:  de 10296 ori

1.jpg



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  183.36 kb
 Vizualizat:  de 10296 ori

2.jpg



3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  217.23 kb
 Vizualizat:  de 10296 ori

3.jpg



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  163.68 kb
 Vizualizat:  de 10296 ori

4.jpg



5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  230.7 kb
 Vizualizat:  de 10296 ori

5.jpg



6.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.9 kb
 Vizualizat:  de 10296 ori

6.jpg



_________________
ASOCIAȚIA PASIONAȚILOR DE TRANSPORT PUBLIC TRAMCLUB IAȘI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
virgilius



Data înscrierii: 21/Noi/2006
Ultima vizita: 18/Iun/2023
Mesaje: 316
Locație: Constanta

MesajTrimis: Sâm 02 Mai 2020 09:21:12    Titlul subiectului: 206880

În primele 4 fotografii , troleibuzele nu au inscripționat numărul de parc auto ! Sau este scris extrem de mic ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
marian2001FCBT



Data înscrierii: 14/Mai/2018
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 28
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 02 Mai 2020 11:22:08    Titlul subiectului: 206883

Referitor la troleibuzul din Hlincea, este prima dată când aud despre această linie! Uitându-mă pe hartă, nici nu mi-am pus problema că, la un moment dat, a circulat vreun troleibuz pe acolo. Conform hărții cu rețeaua de mai sus, se pare că troleibuzul a circulat până la târgul de cherestea din zilele noastre. Ce deservea, Combinatul de Utilaj Greu? Din satelit, capătul de linie de la Hlincea se află lângă o cale ferată, CUG-ul fiind mai la distanță de capătul de linie. De asemenea, există vreo fotografie cu un troleibuz sau cu rețeaua din acea zonă? Cea mai veche imagine de pe Google Street View este de prin 2011 sau 2013, în care apare rețeaua de pe Bulevardul Poitiers, dar nu și cea spre Hlincea!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 02 Mai 2020 17:49:10    Titlul subiectului: 206886

Intentia era de a directiona o parte a fluxurilor de muncitori la schimburile de tura catre portile combinatului dinspre Cetatuia, pentru a mai elibera traseele de pe Nicolina, care nu mai faceau fata aglomeratiei.

Din pacate, fotografii cu troleibuze pe acolo inca nu am gasit, insa am extras dintr-o imagine din anii '80 o portiune in care se vad "strada", stalpii, consolele duble si reteaua de contact. Reteaua a fost demontata pe la inceputul anilor '90, dar au ramas pana in prezent stalpii. Personal am fost o singura data cu troleibuzul pe acolo (eram copil, am rugat-o pe mama sa ma duca intr-o duminica, sa vad cum e, eram singurii calatori, zona capatului de linie era sinistra).



Hlincea.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  449.47 kb
 Vizualizat:  de 10150 ori

Hlincea.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
marian2001FCBT



Data înscrierii: 14/Mai/2018
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 28
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 03 Mai 2020 17:59:06    Titlul subiectului: 206900

Mulțumesc pentru clarificări și pentru fotografie! Se pare că a fost un traseu destul de ciudat, având în vedere că străbătea o zonă atât de necunoscută a Iașiului!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mrnokia



Data înscrierii: 16/Mai/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 163
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 07 Mai 2020 12:44:23    Titlul subiectului: 206968

In prezent inca exista un indicator de statie de autobuz acolo. Ce autobuz a trecut pe acolo si pana cand? Am stat odata o zi intreaga prin zona si nu au trecut decat ocazional niste masini personale...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 07 Mai 2020 15:06:12    Titlul subiectului: 206969

E vorba de un indicator rutier de statie de autobuz, albastru?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
deprodio



Data înscrierii: 08/Iun/2007
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 824
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 07 Mai 2020 17:37:39    Titlul subiectului: 206973

Da,e un indicator albastru.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 07 Mai 2020 20:08:02    Titlul subiectului: 206975

Probabil ca exista sau a existat vreun traseu judetean pe acolo. Transport public local nu a mai existat de atunci. S-a dorit cu cativa ani in urma, dupa deschiderea noului bazar, ca autobuzul 19 sa ajunga acolo, dar s-a renuntat la idee.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Silviu T-S



Data înscrierii: 03/Noi/2007
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 1317
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 20 Iun 2020 11:21:18    Titlul subiectului: 207655

Unul dintre cele mai valoroase tramvaie din colecția Muzeului Transportului Public Iași este expus pe strada Lăpușneanu, între 12 iunie și 1 noiembrie 2020, în cadrul expoziției „Tramvaiul ieșean. Începuturi.” (Organizatori: CTP Iași, Muzeul Municipal „Regina Maria” Iași, Asociația Tramclub Iași, cu sprijinul Primăriei Iași).

Tramvaiul măturătoare de curățat zăpada, atestat documentar pentru prima dată în anul 1922, în registrele Societății Comunale de Electricitate Iași (S.C.E.I.), a fost construit la Iași, cu componente AEG și Siemens. Vagonul este unicat la nivel internațional și este al doilea tramvai ca vechime din colecția muzeului. Forma caroseriei anticipează tramvaiul de tip Iași, singurul din istorie construit și proiectat la Iași de către inginerii Huhulea și Dorogan. Tramvaiul istoric numărul 2 a fost restaurat de către inginerul ieșean Dorian Geba în anul 1998, cu ocazia aniversării centenarului transportului public electric la Iași.

Diorama este alcătuită din piese istorice de valoare pentru istoria transportului electric la Iași. Primul stâlp de rețea este construit prin tehnica nituirii, datând din anul 1900, iar cel de-al doilea prin sudură, datând din perioada interbelică. Consolele rețelei fir-contact aparțin vechii rețele de pe strada Sărărie. Șinele de tip Vignole sunt fabricate la Reșița în anii 1943 și 1946. Întregul ansamblu este completat de un mesh de mari dimensiuni, realizat de echipa Memorat, pe care este redată intersecția străzilor I.C Brătianu (Bd. Independenței) cu Lăpușneanu, tramvaiul continuându-și traseul pe aceasta din urmă până în apropierea intersecției din fața Bibliotecii Centrale Universitare. Expoziția readuce astfel în prim-plan un aspect mai puțin cunoscut în prezent, acela că tramvaiul a circulat pe sectorul superior al străzii Lăpușneanu până la începerea procesului de sistematizare urbanistică din anii 1960.

Tramvaiul numărul 2 poate fi admirat până pe 1 noiembrie și vizitat de marți până duminică, între orele 10-20 în prezența ghidului de la Galeriile „Dumitru I. Grumăzescu”.



1. Tramvaiul nr. 2 - vedere de ansamblu.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  316.79 kb
 Vizualizat:  de 9388 ori

1. Tramvaiul nr. 2 - vedere de ansamblu.JPG



2. Tramvaiul nr. 2 - salon.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  380.64 kb
 Vizualizat:  de 9388 ori

2. Tramvaiul nr. 2 - salon.jpg



3. Tramvaiul nr. 2 - post de conducere.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  359.68 kb
 Vizualizat:  de 9388 ori

3. Tramvaiul nr. 2 - post de conducere.jpg



6. Tramvaiul nr. 2 - diorama.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  407.38 kb
 Vizualizat:  de 9388 ori

6. Tramvaiul nr. 2 - diorama.JPG



7. Tramvaiul nr. 2 - automat Siemens.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  254.21 kb
 Vizualizat:  de 9388 ori

7. Tramvaiul nr. 2 - automat Siemens.JPG



8. Tramvaiul nr. 2 - perie de curatat zapada.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  366.08 kb
 Vizualizat:  de 9388 ori

8. Tramvaiul nr. 2 - perie de curatat zapada.jpg



9. Sine tip Vignole - Resita 1946.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  322.44 kb
 Vizualizat:  de 9388 ori

9. Sine tip Vignole - Resita 1946.jpg



10. Mesh Memorat - Intersectia strazilor I.C. Bratianu cu Lapusneanu (cca. 1930).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  258.36 kb
 Vizualizat:  de 9388 ori

10. Mesh Memorat - Intersectia strazilor I.C. Bratianu cu Lapusneanu (cca. 1930).jpg



_________________
ASOCIAȚIA PASIONAȚILOR DE TRANSPORT PUBLIC TRAMCLUB IAȘI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
BVB09



Data înscrierii: 07/Iun/2020
Ultima vizita: 12/Sep/2023
Mesaje: 219

MesajTrimis: Dum 21 Iun 2020 12:32:22    Titlul subiectului: 207660

Ar fi frumoasa o linie turistica cu vagonul 1 si poate si maturatoarea (nu mai zic de tramvaiul de Sararie) care sa mearga din capatul Lapusneanu via Piata Unirii spre Palatul Culturii in ideea in care tot centrul va fi pietonal la un anumit moment. Un singur fir si dublare doar pe mici portiuni pentru a se intersecta doua tramvaie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Silviu T-S



Data înscrierii: 03/Noi/2007
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 1317
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 23 Iun 2020 22:44:49    Titlul subiectului: 207669

Mulțumim pentru sugestie! O idee asemănătoare a fost propusă în urmă cu câțiva ani de colegul nostru Radu B. În cursul anului 2019 a fost analizată ipoteza introducerii unui vehicul electric cu rol turistic între Strada Lăpușneanu și Piața Palatului Culturii, străbătând Piața Unirii și Bulevardul Ștefan cel Mare. Proiectul nu a fost implementat.
_________________
ASOCIAȚIA PASIONAȚILOR DE TRANSPORT PUBLIC TRAMCLUB IAȘI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 14/Mar/2024
Mesaje: 195
Locație: Botosani, Iasi

MesajTrimis: Mie 24 Iun 2020 20:26:32    Titlul subiectului: 207677

Pe Bulevardul Stefan cel Mare s-ar putea construi o linie de tramvai dubla pe unde sa circule traseel 1/13 si 9. Faci acelas timp cu tramvaiul sau pe jos intre Piata Unirii si Palatul Culturii. Daca traficul e blocat mai repede ajungi pe jos. Si linia dintre Piata Unirii -Cinci Drumuri e intens utilizata si prezinta uzura avansata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
Pagina 2 din 7

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community