Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Numere de parc STB/ITB/RATB
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Dec/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 19 Feb 2006 23:07:59    Titlul subiectului: 58562

Dacă e să dau crezare listei de la topicul Numere de Parc, toate DAC 117 înafara celor cu numere de tipul 17xx-18xx au fost hidramate, adică au avut cutie automată (DAC-urile hidramate s-au fabricat între 1979 și 1982). La câte din acestea li s-a modificat cutia? #3751 a avut cutie manuală, cel puțin așa se spunea pe forumul vechi. #1114 cu care am călătorit avea, de asemenea, cutie manuală.
Își mai aduce aminte cineva de #1206? În 1985, l-am văzut la un capăt de linie din partea de apus a capitalei, cred că Militari. Țin minte că era roșu; altfel spus era vopsit ca #1489 de pe pozele site-ul RATB.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Dum 19 Feb 2006 23:45:11    Titlul subiectului: 58563

Precizare la lista numerelor de parc
Informatiile sunt preluate din surse diverse, inclusiv de la unii membri ai forumului. Tot ce este contributia mea garantez in proportie de 95-99%.
Informatiile "personale" se refera exclusiv la numarul de parc si cel de inmatriculare, eventual legat de culoare, daca este cazul. Nu cunosc nici anii fabricatiei, nici tipul de usi (inalte/scunde), nici tipul cutiei de viteze.
Avand in vedere ca exista divergente in legatura cu anii fabricatiei, voi incerca sa aduc niste precizari care probabil vor aduce mai mult problema in sfera Dosarelor X.
1. Saltul de la 3407 (36-B-478) la 3408 (36-B-2554), indica o posibila pauza cronologica intre cele doua serii (ignoram si faptul ca sunt tipuri diferite). Aceasta pauza poate fi chiar de 1 an.
2. De la 3433 la 3434 este iar un salt, dar cred ca nu semnificativ ca timp. Personal nu l-am vazut pe 3433 si nu stiu sigur daca a fost IK4 sau 117UD. Avand in vedere ca 3434 avea nr. 36-B-2701, as crede ca 3433 a fost IK4.
3. Se observa o discontinuitate intre 3546 si 3558. Numerele de inmatriculare care urmau se regasesc la autobuze cu numere mici de parc (ex. 595: 36-B-2815). Probabil ca la aceste autobuze s'au folosit (din motive pe care nu le inteleg, numere de inmatriculare vechi, provenite de la autobuze casate sau de la altceva).
4. 3571 si 3572 sunt in aceeasi situatie. De altfel nici nu le-am vazut vreodata.
5. De la 3707 la 3708 este iarasi un salt, probabil iarasi o pauza de cateva luni. Dupa succesiunea numerelor de inmatriculare, IK4 159x-17xx ar fi mai noi decat 3801.
6. La foarte multe autobuze 117UD cu numere 11xx...13xx, au numere cu 31-B-7xxx, dar nu consecutive, lipsind din ele, posibil sa existe si gauri in numerele de parc. La fel si cele din seria 970-11xx, cu 32-B-9xxx. Desi sunt sarite mai putine numere de inmatriculare, sunt totusi destule care lipsesc. Este posibil ca inainte sa fi apartinut unor autobuze SM-11.
7. Roman 112 664 pare a fi mai nou decat multe autobuze 117UD. Numerele cu 37-B-7xxx au fost date unor autobuze Roman cu numere de parc intre 6xx si 8xx.
8. DAC 112 UDM 22xx-23xx au numere cu 37-B-95xx...99xx. Apoi s'a continuat cu numere de inmatriculare mai mici, din clasa 31-B...33-B, care erau complet disparate. Numerele 37-B-9xxx erau cel putin cam toate, chiar daca nu intr'o ordine. Erau 9595...9599, 9690...9699. 9724...99xx. De la 9724 in sus nu erau toate, dar in general pareau grupate in seriii mici sau mai mari. Nu-mi amintesc de 37-B-9999, dar ceva cu 998x era.
9. 3336-3339 ar trebui sa fi avut numerele 36-B-356...359. In realitate aceste numere erau de la niste camioane de interventie, ca si 360.

Concluzia provizorie este ca nu prea se poate stabili cand au fost fabricate unele autobuze, decat stiind cu certitudine de unul dintr'o lista de numere consecutive. Orcium, trebuie sa admit ca anii fabricatiei la 117UD nu par a fi corecti, decat cel mult intr'o mica masura.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Dec/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 20 Feb 2006 01:16:49    Titlul subiectului: 58567

Uitându-mă la lista numerelor de parc presupun următoarele:
-Seria 1-2000 urma să fie alocată autobuzelor străine. Dacă ipoteza conform căreia DAC 117 este substitutul Ikarusului 280, atunci se avea în vedere o serie relativ compactă de Ikarusuri (+ceva Romanuri 112). La Cluj, numerele 200-279 erau alocate IK 280 (achiziționate în jur de 1980) iar IK 4 au avut numerele 280-324 (325?).
-Seria 2001-4000 urma să fie alocată autobuzelor autohtone. Faptul că nu a exitat DAC 112 cu număr mai mic de 2000, mă determinăsă cred că toate autobuzele românești moderne (pentru vremea respectivă) urmau să fie înseriate cu numere cuprinse între 2001 și 4000. Dacă ne uităm cu atenție vedem că DAC 112 alternează cu DAC 117, ceea ce e mult mai logic decât alternanța IK4 - DAC 117 UD; e clar că DAC-urile cu numere mai mici de 2000 țin locul Ikarusurilor 280. E drept că și în cadrul seriei 2001-4000 mai există IK 4, dar sunt puține.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
weeping_eye
Vizitator






MesajTrimis: Lun 20 Feb 2006 09:36:49    Titlul subiectului: DAC 117 ale RATB. Ultimul mohican, #3713 003 58569

1763 a fost maro cu banda crem sub geamuri. Banda crem nu cobora (ca latime) sub geamul soferului.
Stiu sigur ca 1755 a fost solo.
Ce culori aveau 1725-1754? Dar 1808-1816? Imi amintesc de unul care intorcea la Platf. V. Oltului care avea in loc de maro, un rosu-caramiziu! Stie cineva ce numar avea?
Sus
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Lun 20 Feb 2006 10:20:32    Titlul subiectului: 58571

Pe 1206 nu l-am vazut niciodata. Daca a fost 117UD, va fi adaugat la lista.
Si la Floreasca au fost autobuze rachetate. Toate care mergeau pe linia 368. Cele care mergeau pe linia 172 aveau si ele rachete, dar nu stiu sigur daca erau de la Floreasca.
1725-1754 (55??) aveau schema de culoare ca si cel din poza din poza de la Cluj. Este posibil ca autobuzele articulate sa fi avut o schema usor diferita de cea a celor scurte. Totusi, la 1763, desi intr'adevar avea o dunga sub ferestre, partea galbena de jos ajungea la limita decupajului de la roti, deci era o combinatie dintre desen si poza de pe pagina cealalta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Lun 20 Feb 2006 15:42:40    Titlul subiectului: 58574

Din lista numerelor de parc, se observa ca majoritatea numerelor intre 1450 si 2500 sunt Ikarus si IK4. Roman 112 au inceput se pare de la 2501.
De aici se poate observa de ce in 1984 lipseau aproape complet autobuzele cu numere 2xxx. Daca s'a hotarat inlocuirea autobuzelor Ikarus cu DAC si Roman, este clar ca au disparut aproape complet numerele intre 2001 si 2500. Daca decizia a fost politica, se observa relatiile bune cu Yugoslavia, care au salvat IK4, spre deosebire de Ikarus. Totusi, cred ca vechile Ikarus 180 si 556 au fost casate treptat, pentru ca intre 1480 si 1590, numerele DAC'urilor 117 nu erau consecutive, adica existau gauri. Ikarus 260 si 280 au disparut cu siguranta in corpore, ajungand poate in alte orase. Cred ca pana la 3139 s'a mers in continuare cu numerele la Roman si este posibil ca IK4 mai noi sa fi fost numerotate initial cu numere mai mici 8xx,9xx. Lista nu ofera informatii clare despre numerele initiale intre 933 si 1100.
Legat de numerele lipsa din intervalul 354x-3572 este posibil ca ele sa fi fost date altor orase, iar numerele de inmatriculare refolosite, dar la autobuze cu numere mici. Totusi, au existat IK4 cu numerele de parc mentionate, dar nu cunosc numerele de inmatriculare pentru ele.
Ar fi interesant daca aceste informatii mai sunt disponibile la RATB.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Lun 20 Feb 2006 17:33:03    Titlul subiectului: 58575

Imi cer scuze, intr'adevar 1763 avea alta schema, dar 177x-179x (care mergeau prima data pe linia 133) aveau ceva asemanator cu ce era in desen. De asemenea 1755 pare sa fi fost tot 112UDM. 1754 a fost sigur articulat.
Autobuzul rosu stiu sigur ca a existat si s'ar putea chiar sa nu fi fost unul singur. Mai mult, a mai existat inca o schema de culoare in galben inchis.
Autobuzul rosu putea fi 1812 si/sau 1814. Dar a trecut cam mult de atunci. Numerele din desene sunt doar informative, nu sunt deci sigure. 1808 si 1816 erau insa galbene.

1763 si 1770, care erau putin diferite, daca imi amintesc bine.

Daca desenele sunt gresite le puteti modifica!



RF_1808.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  4.48 kb
 Vizualizat:  de 15669 ori

RF_1808.jpg



RF_1814.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  4.27 kb
 Vizualizat:  de 15669 ori

RF_1814.jpg



RF_1816.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  4.47 kb
 Vizualizat:  de 15669 ori

RF_1816.jpg



RF_1763_477.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  3.24 kb
 Vizualizat:  de 14151 ori

RF_1763_477.jpg



RF_1770_382.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  3.25 kb
 Vizualizat:  de 14151 ori

RF_1770_382.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Dec/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 20 Feb 2006 17:47:07    Titlul subiectului: 58577

Poate că IK 556 și IK 180 au dispărut treptat, dar, se pare că autobuzele Karosa au fost decimate Twisted Evil Nici în 1985, nici în 1988 nu am văzut "urmă" de Karosa. De asemenea, niciurmă de TV 2 și TV 20 U. Ce s-a întâmplat? TV-urile nu erau străine ca să zici că, politic, nu corespundeau. De asemenea, troleibuzele TV au dispărut în totalitate înainte de 1985. Mi se pare ciudat. Ce hibe aveau? De ce au fost decimate 700 troleibuze TV? Ceva nu e în regulă Rolling Eyes

Știe cineva lista anilor '70 la ce an se referea? Cea a anilor '80 am înțeles că s-ar fi referit la 1984, dar nu sunt sigur
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Lun 20 Feb 2006 18:29:10    Titlul subiectului: 58579

Decimate sau trimise in alte orase. Plus ca s'a constatat ca in Romania, un autobuz dupa 10-15 ani e cam dus, poate doar DAF'urile si cele straine sa fie ceva mai rezistente. In mod sigur TV 2x U erau terminate la sfarsitul anilor 70, Leyland au disparut si ele (politic sau nu), iar Ikarus au fost probabil trimise in alte orase, poate Iasi. La fel si SM-11. Se poate ca SM'urile din orase mai mici (Tr.Severin de exemplu) dar si din orase mai mari (Iasi si Constanta) sa fi provenit din Bucuresti. E posibil ca autobuzele de import sa fi venit initial in Bucuresti.
Troleibuzele TV s'ar putea sa fi fost retrase din aceleasi motive. Odata cu aparitia a 335 de 117E, 1 112E si 320 Roman 112, cele 600-700 troleibuze TV din care mai erau poate 40% in functiune au fost retrase, transformate in scoala si in final casate.
Cred ca in vremea respectiva cuvantul de ordine era "promovarea noului" chiar daca "noul" era uneori mai prost ca "vechiul".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Mar 21 Feb 2006 15:12:27    Titlul subiectului: 58585

ManAndCat a scris:
Troleibuzele TV s'ar putea sa fi fost retrase din aceleasi motive. Odata cu aparitia a 335 de 117E, 1 112E si 320 Roman 112, cele 600-700 troleibuze TV din care mai erau poate 40% in functiune au fost retrase, transformate in scoala si in final casate.
Cred ca in vremea respectiva cuvantul de ordine era "promovarea noului" chiar daca "noul" era uneori mai prost ca "vechiul".
Mai curînd aș zice că ITB-ul s-a orientat către mijloace cu capacitate mare de transport: tramvaie V3A, troleibuze și autobuze articulate DAC 117 - toate acestea fiind produse în societatea socialistă multilateral dezvoltată din România - pentru a scuti cît mai mult importurile. După cunoștințele mele, ultimele mijloace de transport importate înainte de 1990 au fost autobuzele IK 4.

În altă ordine de idei, mi se pare curios faptul că lotul de tramvaie V2A/V2B din București - chiar dacă nu au fost produse toate în același an - a rămas la 49 de bucăți, un număr destul de ciudat. 50 mi se pare o cifră rotundă destul de rezonabilă. Știe cineva dacă a existat vreun #4050 ? Sau poate vreun #4000, cap de serie casat o dată cu #4013 ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping eye
Vizitator






MesajTrimis: Mar 21 Feb 2006 15:42:05    Titlul subiectului: 58586

Din ce imi amintesc, autobuzele vopsite cu maro si crem, precum si troleibuzele au avut zona geamurilor maro, apoi o banda crem si pe urma iar maro. Latimea benzii crem varia, dar niciodata nu ajungea pina la nivelul superior al aripilor! Iar usile erau integral maro. Asa ca, asta ar fi obiectia mea la desenele prezentate.
Sus
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Dec/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 21 Feb 2006 16:39:15    Titlul subiectului: 58587

1808, 1816, 1763 și 1770 au schema de culoare foarte asemănătoare cu cea a autobuzelor reparate capital la ISECO Târgu Mureș. cel puțin, așa rezultă din desene. Dacă are careva poze cu vreunul din cele 4 autobuze, îl rog să o posteze pe forum. Mă refer, în special, la Dragoș, care cunoaște bine DAC-urile.
Schema din desene e cea originală sau nu? E posibil ca RATB să trimită autobuze la reparație capitală în Târgu Mureș? Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes
Suprapunerea numerelor tramvaielor cu cea a altor mijloace de transport a fost și în anii '70-80? Altfel spus, și în anii '70-80 au existat tramvaie ale căror numere să coincidă cu cele ale unor troleibuze sau autobuze. Referitor la tramvaiele V2A și V2B, numerele alocate lor s-au dat după retragerea troleibuzelor cu numerele 4xxx (MTB, TV2E etc.)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Mar 21 Feb 2006 17:49:16    Titlul subiectului: fffff 16540

Pentru ca s-a discutat aici de de seria 176*-1801 si s-a mentionat seria de 117 care a venit oarecum in aceeasi perioada ('89), stie cineva ce s-a intimplat cu ele ?
Au disparut complet relativ repede, desi sint convins ca nu isi facusera norma de casare (dovada ca 112-urile din aceeasi perioada sint inca in serviciu si nu s-a casat nici unul)...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mar 21 Feb 2006 19:10:56    Titlul subiectului: 58590

OAB a scris:
Suprapunerea numerelor tramvaielor cu cea a altor mijloace de transport a fost și în anii '70-80? Altfel spus, și în anii '70-80 au existat tramvaie ale căror numere să coincidă cu cele ale unor troleibuze sau autobuze. Referitor la tramvaiele V2A și V2B, numerele alocate lor s-au dat după retragerea troleibuzelor cu numerele 4xxx (MTB, TV2E etc.)
001-362 (V3A) au inceput in 1970. Aceasta numerotare a tramvaielor s'a suprapus chiar cu cea a tramvaielor existente (Thompson, V09 si V54/6/Cool + cea a autobuzelor.
V2A/B au aparut in 1982. La acea data, cel putin troleibuze cu numere 40xx si 41xx nu mai existau.
De prin 1975...79 a inceput suprapunerea 3xxx tramvaie (Tatra, EP/Festival) cu 3xxx autobuze, dupa ce pana atunci deja existau 1xxx si 2xxx atat tramvaie cat si autobuze.
Suprapunerea este datorata faptului ca transportul electric are numerotatie diferita de cel auto, adica autobuze.
Cam la fel era si la Iasi, unde 1...347 erau tramvaie (cu multe gauri intre 1 si 70 si nimic intre 116 si 200) (anii '80), iar la autobuze erau 1...380(??). Troleibuzele aveau 4xx, maxitaxi 5xx, iar troleibuzele Roman 6xx. Aici e o mica diferenta. Se pare ca la Iasi transportul era separat nu intre electric si auto, ci intre "auto" si tramvaie, in "auto" intrand si troleibuzele si maxitaxi.
weeping eye a scris:
Din ce imi amintesc, autobuzele vopsite cu maro si crem, precum si troleibuzele au avut zona geamurilor maro, apoi o banda crem si pe urma iar maro. Latimea benzii crem varia, dar niciodata nu ajungea pina la nivelul superior al aripilor! Iar usile erau integral maro. Asa ca, asta ar fi obiectia mea la desenele prezentate.
Toti cei care au o memorie mai buna sunt invitati sa modifice desenele si sa le puna pe forum. De 177x imi amintesc ca banda cream urca chiar foarte mult, uneori lipsea in spate si se marea oblic din spate inspre fata. Ceva de genul acesta era un autobuz 1778 (cred) care a ajuns la Iasi sub numarul 5. A trecut ceva timp de atunci, incat nu pot reda schema respectiva.
1689 a scris:
Pentru ca tot s-a discutat aici de de seria 176*-1801 si s-a mentionat seria de 117 care a venit oarecum in aceeasi perioada ('89), stie cineva ce s-a intimplat cu ele ?
Au disparut complet relativ repede, desi sint convins ca nu isi facusera norma de casare (dovada ca 112-urile din aceeasi perioada sint inca in serviciu si nu s-a casat nici unul)...
Cred ca au mers pe trasee foarte solicitante si s'au uzat mai repede. Sau poate au fost mai putin reusite.
Cred ca aceste autobuze au disparut odata cu aparitia tendintei RATB de a renunta la autobuzele articulate. Daca au fost scurtate, n'am vazut niciodata autobuze scurte cu numerele lor. Se poate sa fi fost vandute altor regii, daca mai erau bune.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Dec/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 22 Feb 2006 00:15:19    Titlul subiectului: 58604

Din cele scrise mai sus rezultă:
-numerotare paralelă pentru seriile 0xxx-3xxx
-numerotare succesivă pentru seriile 4xxx-7xxx
În eventualitatea casării Saurer-urilor, vor putea exista tramvaie nu numere de tipul 50xx? Din câte știu, Saurer (care, după părerea mea, nu aveau ce căuta, fiind, efectiv, demodate) au numere mai mici de 5100, substituind o parte a Romanurilor.

La Iași, cred că mai exista o gaură: 224-300. În 1996, nu am remarcat nici un tramvai cu număr cuprins între 230 și 300. Tatrele aveau numere între 201 (probabil) și 224 (cel mai mare număr de tatră pe care l-am văzut) în timp ce V2A-urile și Timișurile aveau numere peste 300. Cu tramvaiul de dinaintea fostului avatar al lui Radub am călătorit. Radub avea ca avatar #363 iar eu am călătorit cu #362
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mie 22 Feb 2006 09:59:36    Titlul subiectului: 006 58605

OAB a scris:
Din cele scrise mai sus rezultă:
-numerotare paralelă pentru seriile 0xxx-3xxx
-numerotare succesivă pentru seriile 4xxx-7xxx
Succesiva, dar la transport electric. Singura tentativa la autobuze a fost in 1987 cu 42xx devenite 22xx. Nici 38xx nu erau decat doua si ei schimbau deja prefixul!
OAB a scris:
În eventualitatea casării Saurer-urilor, vor putea exista tramvaie nu numere de tipul 50xx? Din câte știu, Saurer (care, după părerea mea, nu aveau ce căuta, fiind, efectiv, demodate) au numere mai mici de 5100, substituind o parte a Romanurilor.
Mai degraba alte troleibuze. Nici 6xxx la tramvaie nu se mai justifica, pentru 20 sau cate sunt EP'uri uilitare. 6133 a ramas singur in seria 61xx.
OAB a scris:
La Iași, cred că mai exista o gaură: 224-300. În 1996, nu am remarcat nici un tramvai cu număr cuprins între 230 și 300. Tatrele aveau numere între 201 (probabil) și 224 (cel mai mare număr de tatră pe care l-am văzut) în timp ce V2A-urile și Timișurile aveau numere peste 300. Cu tramvaiul de dinaintea fostului avatar al lui Radub am călătorit. Radub avea ca avatar #363 iar eu am călătorit cu #362
In 1996 la Iasi erau inca (aproape) toate Tatrele 201-270. Timisuri: 311-348 (301-310 mai existau sub forma de caroserii si resturi) + alte gauri si vagoane utilitare, 350-374 erau V2A. 101-116 mai erau sub forma de resturi de V58 "modernizate".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Dec/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 23 Feb 2006 00:44:31    Titlul subiectului: 58631

La Moscova,numerotarea se face în funcție de garajul de care ține vehiculul. De exemplu, 5100 înseamnă al 100-lea autobuz garat la garajul 5. Ar putea fi aplicat principiul respectiv la RATB?
Dacă e să ne luăm strict după numărul de vehicule, ar fi suficiente numere de tipul 0xxx-3xxx. Pe de altă parte, este bine ca numărul de parc să ofere indicii referitoare la vehicule.
Poate nu ar fi rău ca numerotarea garajelor bucureștene să se facă în sens orar, începând cu Nordului iar numerele de parc să țină cont de depou.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Vin 24 Feb 2006 11:59:24    Titlul subiectului: 58655

Coerența numerelor de parc cu autobazele se va păstra numai dacă după sosirea Mercedes-urilor, se vor exporta integral loturile de Simon-uri de la Floreasca la Titan - sau DAF-urile de la Pipera la Alexandria (am dat exemple pur fictive). Altfel, dacă Floreasca va mai păstra 30 de Simon-uri și le va alege pe cele mai bune, fără să țină cont de continuitatea numerelor de parc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Mie 01 Mar 2006 10:20:17    Titlul subiectului: 58807

4001-4049 sunt V2A.
Inainte, 41** 42** 43** 44** 45** 46** 47** erau troleibuzele TV2E si TV20E. Nu stiu daca asa departe s-a ajuns insa am vazut poze cu 41**(4185 parca) 4574 (pe site-ul RATB) si 4708 (intr-un film romanesc).


Ultima modificare efectuată de către tudor la Mie 01 Mar 2006 13:56:05, modificat de 1 dată în total
Sus
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mie 01 Mar 2006 10:33:09    Titlul subiectului: 58808

Numerele pentru autobuze nu au depasit niciodata 4000, cu exceptia acelor autobuze 112UDM din 1987, care au devenit 22xx din 42xx la introducerea in serviciu. Cred ca RATB va mai completa niste goluri pe undeva, nu le va lasa cu numerele originale.

La transportul electric, numere mici aveau Thompson, V09 si V54/56/58.
Remorcile aveau numere cu 1xxx si 2xxx
3xxx erau EP si Tatra + prototipul LHB.
40xx sunt V2A
4xxx sunt vechile troleibuze
5xxx sunt troleibuzele Roman si 112E
6xxx sunt EP-V3A + remorcile
7xxx sunt DACx17E
Dar autobuzele au o numerotatie separata, la care cel mai mare numar a fost 3801. Orice autobuz va primi numar de autobuz, chiar daca exista un tramvai sau eventual un troleibuz cu acel numar. Deci oricum, autobuzele de la Milano vor avea alte numere decat cele pe care le au in prezent, exceptand situatia in care s'a convenit altfel cu furnizorii. Dar nu cred, pentru ca nici la Renault, pentru care s'a stabilit sa mearga doar pe linia studenteasca, nu s'a impus pastrarea numarului de parc original.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Dum 05 Mar 2006 01:03:58    Titlul subiectului: 58921

Am unele motive să cred că #99 este un autocar DAF CASTROSUA aflat în autobaza Pipera. Ca toate celelalte autobuze speciale (#26 alias B-08-EGW, B14RTB etc.), nu are numărul de parc scris pe el. #99 exista atît în 2001 cînd s-a adus #98, cît și anul trecut cînd a sosit #97. Altfel, unul dintre acestea ar fi primit numărul #99 în locul lui.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
jad



Data înscrierii: 24/Mar/2006
Ultima vizita: 27/Noi/2020
Mesaje: 55
Locație: Bucuresti 1 (Ion Mihalache)

MesajTrimis: Vin 24 Mar 2006 12:18:01    Titlul subiectului: Re: Autobuzele din Bucuresti 59256

nokia2010 a scris:
Anii '60:
- "Skoda" articulat (începând cu 1965) - cele cateva exemplare au fost articulate de I.T.B., fara acordul celor de la "Skoda", de atunci "Skoda" ne-a dat autobuze nearticulate care nu se mai puteau articula (SM 11)
http://forum.softpedia.com/index.php?act=Attach&type=post&id=40814
Au fost MULTE articulate de acest tip; daca toate au fost facute de ITB inseamna ca au stricat 2 scurte ca sa faca unul lung; de ce oare?? Informatia asta e 100% sigura?
Si totusi a existat un prototip de SM11 articulat, facut de ITB, care a circulat pe linia 74(ulterior 174). Aceasta linie era cea mai lunga linie ITB(20 km) si strabatea orasul de la extremitatea vestica (IREMOAS) trecand prin Militari si centrul orasului pana in extremitatea estica(Granitul astazi CORA Pantelimon). Linia era extrem de solicitata dar era operata cu SM11 din cauza ca o parte din traseul prin centru trecea pe strazi foarte inguste. Din acest motiv a si fost desfiintata.
Citat:
- "T.V." 1?
- "T.V." 2U
- "T.V." 20U (au existat și variante cu motor diesel!, cele benzinare aveau motor de Carpați/Bucegi).
ITB nu a avut niciodata autobuze TV ci doar troleibuze.
Citat:
Anii '70
- "Dac" 112 U.D.M. și 117 U.D.A. motor diesel, mai circulă asemnea autobuze (dar sunt fabricate la sfarsitul aniilor '80, începutul aniilor '90, mai există doar un singur 117 U.D.A., restul sunt 112 U.D.M.) ; 117 era varianta articulată (cu burduf) avea cca 17 metri lungime (de la lungime provine 17 de la 117), 112 e varianta nearticluată, de 12 m lungime; autobuzele sunt de concepție românească (tot ce era fabricat sub licență "M.A.N." purta denumirea de "Roman") - au existat autobuze din astea care aveau cuite automata, dar carora apoi li s-a instalat cuite manuala!
DAC 117 UDA l-am vazut prima data in almanahul "Stiinta si tehnica" pe 1979 deci in 1978; era in cadrul unui grupaj despre designul romanesc.
Acest prototip, de culoare galbena, a circulat apoi prin 1979-1981 pe linia R1, devenita ulterior 300, linie care in rest era dotata cu IK 4. Cutia automata era Voith, comanda din bord era ca la DAF dar avea 2 butoane in plus pentru treptele I si II probabil pentru urcat rampe mari ca in oras nu se foloseau. Modelul de serie, aparut in vara lui 1980, avea cutie automata de asemenea. Cutii manuale s-au montat mult mai tarziu.
DAC 112 UDM (Urban Diesel Modernizat) a aparut abia prin 1985-1986 si a fost dotat de la inceput cu cutie manuala.
E interesant de observat ca intre 1980 si 1985 nu s-au produs decat autobuze urbane articulate. Ele circulau insa si pe rute preorasenesti si chiar interurbane multe dintre ele fiind in dotarea ITA-urilor judetene; imi amintesc perfect de asemenea autobuze de PH care circulau duminica la Snagov Parc in 1981 sau pe Bucuresti-Bolintin Vale (unde erau si Ikarus 280 articulate cu 2 usi aduse prin 1974-1975). De asemenea in jurul marilor orase multe ITA aveau autobuze articulate(Brasov-Sacele, Sf. Gheorghe-Valcele etc.)
Deci locul acestor autobuze este la anii 80.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Vizitator







MesajTrimis: Dum 26 Mar 2006 11:06:04    Titlul subiectului: 59314

trams


tramvaie 1954 l 1-16.zip
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  tramvaie 1954 l 1-16.zip
 Mărime fișier:  17.73 kb
 Descărcat:  de 1207 ori

Sus
falizwim



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2013
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel

MesajTrimis: Lun 27 Mar 2006 14:40:47    Titlul subiectului: 59332

1960-1973
Kazan: 31,32,37(traseul vechi),38,44
ZIL: 43
Chausson: 31 (#501)
Karosa 706 nearticulate: 31,32,33,35,38,72,75,76,77?,78?,79?,80
Karosa 706 nearticulate (cu usa manuala): 48,49
Karosa 706 articulate: 34,37,40,42
Leyland (din 1968): 31, ulterior 32,33,35, post-ulterior transferate pe liniile interurbane din Colentina (50,51,53,55)
Ikarus 180 articulate: 34,37,40,42
SM11 nearticulate: 36,73,
74 (a inlocuit integral linia de troleibuze 89),
75,77?,78?,79?,80
Ikarus 180 nearticulate: 31,32,33,35,72
SM11 articulate: ??

_________________
ENG(tram)=ROM(vai)


Ultima modificare efectuată falizwim la Mie 29 Mar 2006 12:26:36, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 129
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Lun 03 Apr 2006 17:20:15    Titlul subiectului: 008 59540

Citat:
Daca acela e 664, e clar ca primul DAF a fost fie 205, ca tot are acelasi numar (B-06-ETA), fie a mai fost altul (206, poate).
206 este numărul de inventar al autocarului Ikarus 256 de la autobaza Nordului, folosit numai pentru curse speciale. Numărul de înmatriculare este B01GUK (sau cam așa ceva).
DAF-ul HESS cu nr. 904 circulă în continuare, dar numai pe linia 331, linia 301 nemaifiind la autobaza Nordului. Este singurul autobuz confecționat astfel la URAC, așa că haideți să-l protejăm și noi cum putem, să nu-i zgâriem scaunele și geamurile (o "modă" întâlnită la tramvaie).
ciordescu a scris:
posibil sa fi fost 2641...schema este cea cu alb-galben-gri
2461 nu este vopsit în schema alb-galben-gri, ci în bej-roșu.
2641 da.

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 4 din 6

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community