Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 03 Ian 2007 23:17:28 Titlul subiectului: |
42506 |
|
#7385
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
152.8 kb |
Vizualizat: |
de 37042 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
154.56 kb |
Vizualizat: |
de 37042 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 03 Ian 2007 23:19:05 Titlul subiectului: |
42507 |
|
#7390
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
139.34 kb |
Vizualizat: |
de 37452 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
132.67 kb |
Vizualizat: |
de 37452 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 03 Ian 2007 23:19:57 Titlul subiectului: |
42508 |
|
#7391
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
160.58 kb |
Vizualizat: |
de 37450 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
130.89 kb |
Vizualizat: |
de 37450 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 10 Ian 2007 22:40:14 Titlul subiectului: |
43301 |
|
Se afirma că 7335 ar fi fost scurt de la început, fiind fabricat în 1988 pentru export în țările Americii de Sud. Vă supun atenției 2 aspecte:
-ușile; acestea sunt caracteristice DAC-urilor fabricate între 1979 și 1984, adică a seriei din care face parte 7062
-geamurile sunt, toate, cu parte glisantă
Geamurile culisante pe partea ușilor constituie una din caracteristicile DAC-urilor pentru export; treaba mai interesantă e cu ușile; s-au folosit uși similare cu DAC-urile fabricate între 1979 și 1982 (vedeți 7062; are exact aceleași tipuri de uși)
Uitați-vă la 7357. Se vede că:
-ușile sunt de tip mai nou (comparați-le cu cele ale lui 7335)
-lipsește cadrul metalic al rezistențelor, acestea fiind acoperite cu o simplă plasă, asemenea seriei fabricate între 1979 și 1982.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
4.95 kb |
Vizualizat: |
de 37809 ori |
|
Ultima modificare efectuată OAB la Mie 10 Ian 2007 23:09:16, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
1689
Data înscrierii: 23/Ian/2006 Ultima vizita: 19/Mar/2009 Mesaje: 87 Locație: (Germania)
|
Trimis: Joi 11 Ian 2007 17:51:58 Titlul subiectului: |
43424 |
|
Confirm (inca o data) ca 7335 a fost, original, fabricat pentru o tara de limba spaniola. Era scurt (3 usi, schema de vopsire alb cu verde), initial garat la depoul Nitu Vasile (Berceni).
|
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Sâm 11 Aug 2007 17:00:44 Titlul subiectului: 5555555 |
81379 |
|
Pe #7340 mi-l aduc aminte ca fiind unul din cele mai frumoase si ingrijite troleibuze de la Bucuresti-Noi, atat in cabina cat si in salon avea chiar boxe la care se asculta radioul, aerotermele mergeau perfect, insa de ceva timp nu l-am mai vazut dar traiesc cu speranta ca nu l-au casat...
|
|
Sus |
|
|
Visan_alex
Data înscrierii: 17/Iul/2007 Ultima vizita: 30/Apr/2024 Mesaje: 14 Locație: Voluntari
|
Trimis: Vin 17 Aug 2007 20:08:23 Titlul subiectului: |
81615 |
|
Am reusit sa recuperez placuta din7335, care acum e la casat. Pe ea scrie cava de genul "in caz de pericol spargeti geamul:. Interesant e materialul din care e facuta, un aluminiu de foarte buna calitate, iar literele nu sunt vopsite ci stantate .Oricum e un suvenir frumos dintr-un troleibuz care era destinat exportului...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.06 kb |
Vizualizat: |
de 36917 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 30 Dec 2007 19:06:43 Titlul subiectului: |
86290 |
|
Aerotermele de pe vagoanele V3A Faur au fost date jos de pe respectivele vagoane și înlocuite cu clasicul radiator. Apoi, au fost montate pe majoritatea troleibuzelor (în afară de Ik415T), astfel că și DAC-urile articulate aveau asemenea aeroterme.
Și #7441 a avut același tip de aeroterme.
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 27 Ian 2008 14:57:13 Titlul subiectului: |
87684 |
|
Cautand prin arhiva foto am dat de nisite fotografii facute pe 30 decembrie 2005 la Piata Sudului; cand eram la pozat s-a defectat un DAC articulat (7438) chiar in fata mea, in intesectie. Intai au fost rugati calatorii sa-l scoata din intersectie, apoi soferul s-a urcat pe el (!!) si a mesterit ceva. La final a plecat prin propriile forte.
Daca nu ma lasa memoria domnul cu par alb si pulover negru ce se vede in dreapta in primele doua poze era soferului unui alt troleibuz.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
126.88 kb |
Vizualizat: |
de 35722 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
135.06 kb |
Vizualizat: |
de 35722 ori |
|
Descriere: |
Soferul se urca pe vehicul |
|
Mărime fișier: |
194.66 kb |
Vizualizat: |
de 35722 ori |
|
Descriere: |
Soferul umbla pe acoperis. Periculos! |
|
Mărime fișier: |
187.87 kb |
Vizualizat: |
de 35722 ori |
|
Descriere: |
Gata cu reparatiile, troleul pleaca singur dar fara calatori. |
|
Mărime fișier: |
186.8 kb |
Vizualizat: |
de 35722 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
BOGDABUS
Data înscrierii: 22/Sep/2006 Ultima vizita: 12/Apr/2024 Mesaje: 44 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 30 Ian 2008 15:35:00 Titlul subiectului: |
87949 |
|
Nu mi-am dat seama cum s-a urcat. Avea o scara?
|
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Mie 30 Ian 2008 17:18:53 Titlul subiectului: |
87955 |
|
La usa 2 exista niste "manere" rabatabile care puteau fi utilizate ca scara. Din poza o sa vezi asta si astfel se puteau urca pe troleibuz, dar mai exista o varianta si asta am observat la ASTRA IKARUS, in salon in spate se demonteaza plafoniera si se poate sui pe troleibuz!
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 31 Ian 2008 09:34:22 Titlul subiectului: |
87982 |
|
itb 139 a scris: | La usa 2 exista niste "manere" rabatabile care puteau fi utilizate ca scara.... | Iată o imagine cu acele mânere/scărițe. În această primă poză ele sunt "pliate", iar atunci când este nevoie de vreo intervenție, aceste "mânere" se rabatează ajungând perpendiculare pe troleibuz, putând fi folosite ca scară. În dreptul acestor "scărițe", pe acoperișul troleibuzului există niște mânere care permit celui care urcă să se țină de ele.
În poza 2 am marcat cu verde acele mânere de pe cabină despre care v-am vorbit.
Troleibuzele din București aveau pe cabină niște "podețe" de scânduri (le-am indicat cu săgeți roșii), care cred că au rol de a diminua atât riscurile de electrocutare, lemnul fiind bun izolator, dar și de a împiedica alunecarea celui care face intervenția.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
53.01 kb |
Vizualizat: |
de 35554 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
174.03 kb |
Vizualizat: |
de 35545 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Joi 31 Ian 2008 10:16:07 Titlul subiectului: |
87985 |
|
Aceaste elemente tip scara rabatabila au aparut doar la 217E. Pana atunci creed ca se folosea o scara. In Sibiu existau cateva DAC uri cu scara (de obicei aceasta scara se fixa chiar in spate), la restul DACurilor fiind o adevarata aventura sa te urci pe ele in caz de nevoie. In poza lui Cata, acel 7347 este DAC si desi are acele manere pe tavan, nu are scaritele acelea pe laterala. La 217E acestea se aflau in stanga usii 2 si in stanga usii 4.
|
|
Sus |
|
|
kristake74
Data înscrierii: 12/Ian/2008 Ultima vizita: 08/Feb/2010 Mesaje: 50 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Joi 31 Ian 2008 23:49:04 Titlul subiectului: |
88032 |
|
OAB a scris: | Se afirma că 7335 ar fi fost scurt de la început, fiind fabricat în 1988 pentru export în țările Americii de Sud. | Este adevarat cum a confirmat si ''1689'' a fost din fabricatie scurt si schema de culoare verde cu alb urmat de seria 7336-7339 vopsite in galben cu crem si erau articulate la fel ca 7340 dar acesta mustar cu crem. 7341 si 7342 de asemenea scurte dar erau bleu cu alb.Aceste troleibuze au aparut la sfarsitul lui ''88 si inceputul lui ''89.
In perioada 10-15 ianuarie 1990 a intrat pe traseu 7343 articulat vopsit in schema de culoare visiniu sau grena ceva de genul asta cu crem. In
varianta asta de culoare a fost seria pana la 7376 dupa care au umat cele vopsite crem cu banda rosie, albastra si verde.
Troleibuzul 7347 a fost renumerotat? 7347 nu avea acele manere din fabricatie, mai tarziu au fost montate pe cele incepand cu seria 7377. Si inca o chestie ciudata, daca va uitati la nivelul usii, e mai jos decat garda la sol, plus ca troleele cu cu scaritele alea aveau cutie de afisaj al liniei din fabricatie, nu aplicat suportul acela sus, in dreapta spate...
Nu stiu la ce depou a fost repertizat prima data 7340 inainte de Revolutie, dar prin 1994 cand era la Vatra arata jalnic. Mergeam des in cabina lui 7336; atunci circula pe linia 92, il cunosteam pe sofer si-mi spunea ca 7340 era rezerva si toti soferii care aveau toleibuzele defecte si erau repartizati sa-l conduca, se luau cu mainile de cap. Nici macar butoanele pt deschiderea usilor nu existau si se atingeau firele pt a le deschide. Cred ca inca mai era crem cu mustar, putin mai inchis la nuanta decat seria 7336-7339 care avea schema de vopsire galben cu crem identica cu cea a autobuzelor 117UDM sau UDA (nu stiu exact - a fost o discutie pe teme asta- scuze putin off-topc) aparute in toamna ''89'-101.
O mare problema avea la captatoare, ca ii sareau des de pe fire.
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Vin 01 Feb 2008 11:54:36 Titlul subiectului: |
88049 |
|
kristake74 a scris: | Troleibuzul 7347 a fost renumerotat? 7347 nu avea acele manere din fabricatie, mai tarziu au fost montate pe cele incepand cu seria 7377. | Da, 7347 a fost renumerotat mai demult.
|
|
Sus |
|
|
tfa2003
Data înscrierii: 20/Mar/2006 Ultima vizita: 30/Apr/2024 Mesaje: 60 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 15 Ian 2009 00:12:21 Titlul subiectului: |
104247 |
|
7335 - A aparut in Berceni de nou nout. (pe linia lui 76/95 se plimbau mai mereu prototipurile ROCAR)
7335 era crem-deschis cu doua dungi verde-deschis dungile avand si un contur subtire, negru. La pipaire, tin minte ca parca conturul era in relief. Il banuiesc ca a fost prototip pentru Columbia, unde a vandut ROCAR 48 buc. 112EM si 8 buc. 117E. Columbienii pastrat nuanta de crem, dar au renuntat la ultima usa, asa ca banuiesc ca asta a fost motivul pentru care a ramas la ITB/RATB.
Toate inscriptiile din el erau in limba lui Cervantes, motiv pentru care facea nota cam discordanta, iar calatorii murmurau cum ca ar fi fost refuzat la export. Scaunele initiale nu erau din placaj.
Alt motive pentru care facea nota discordanta pe vremea cand era nou:
-era nearticulat (majoritatea ITB era articulata), silentios, vitezoman , usa 2 la 3 ferestre de 1 si la una de usa 3, alt model de cabina la sofer, stopurile din spate nu mai erau dintr-o bucata, avea tamburii pentru franghie, alt model de terminare al captatorului etc. Ulterior a fost ITB/RATB-izat.
|
|
Sus |
|
|
COSTACHE MIHAIL
Data înscrierii: 01/Feb/2009 Ultima vizita: 12/Mar/2024 Mesaje: 350 Locație: Bucuresti 2 (Tei)
|
Trimis: Vin 13 Noi 2009 13:32:24 Titlul subiectului: |
119964 |
|
O fotografie cu un troleibuz Dac, am impresia ca este primul fabricat de acest tip. Poza se gaseste in cartea Bucuresti-Monografie, aparuta la Editura Sport-Turism.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
153.24 kb |
Vizualizat: |
de 32925 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 09 Ian 2012 15:58:41 Titlul subiectului: |
151857 |
|
O poza/captura cu ITB #7044, se pretinde ca ar fi preluata din filmul "Ochii care nu se vad".
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
27.73 kb |
Vizualizat: |
de 29502 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Andrei96
Data înscrierii: 08/Sep/2013 Ultima vizita: 09/Feb/2016 Mesaje: 28 Locație: Voluntari
|
Trimis: Mar 05 Mai 2015 20:26:46 Titlul subiectului: |
178960 |
|
Bd. Regina Elisabeta, 1998.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.1 kb |
Vizualizat: |
de 25849 ori |
|
_________________ Andrei96
Ador troleibuzele-VECHI! |
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Mie 06 Mai 2015 13:47:00 Titlul subiectului: |
178975 |
|
E posibil ca Dac-ul galben sa fie 7062, unul din ultimele supravietuitoare din generatia 1980.
La un moment dat, din lipsa de piese, lampile spate (monobloc) au fost inlocuite cu stopuri separate, model 1987 si mai tarziu. Formatia si asezarea lor s-a pastrat, totusi.
Intr-o alta poza din anii 90, apare ca fiind pe linia 97 (ce apartine de depoul Bucurestii Noi). Acum, fiind pe Elisabeta, ar fi putut circula pe una din liniile ce apartin de garajul Vatra Luminoasa, ceea ce este interesant, tinand cont ca acest depou primise deja primele Ikarusuri 415, in 1997.
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Joi 11 Aug 2016 23:31:12 Titlul subiectului: |
186122 |
|
Nu e 7062. Il cunosc bine pe 7062, era unul din troleele mele favorite. Nu avea flapsuri de noroi, si toata viata lui a avut stopurile originale,
Asta are ceva deasupra lunetei, para a fi bara de ghidare pentru sfoara de captatori automatic.
Tot frumos e si asta. Dar nu prea se vede daca stopurile sunt originale sau de udm mai nou.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
costy92
Data înscrierii: 01/Sep/2010 Ultima vizita: 25/Dec/2022 Mesaje: 109 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 30 Noi 2016 17:49:05 Titlul subiectului: |
187306 |
|
Captatori automati gasesti doar pe Ikarus si Irisbus
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Sâm 03 Dec 2016 03:29:29 Titlul subiectului: |
187325 |
|
Le-au avut. Toate modelele au avut tragatoare automate (Bine, cu arc, adica sarea si nu zbura aiurea in aer) ITB nu le folosea, si le demonta cum veneau de la Autobuzul.
Numai cand au venit Astrele le-au tinut, la fel ca si cu 412 si 512, dar la Dacuril nu li se mai puneau nici la RK.
Dar ele veneau cu ele, ca e vorba de siguranta. Sforile nu prea sunt sigure asa cum erau, atarnate pe caroserie.
Apropos de o discutie mai sus de scarite. Primele serii de Dac au avut scari rabatabile, dar de alta forma, lungi, si montante in caroserie. Din ce am vazut, numai 112EM au avut. Nu stiu cate 117 sa fi avut asa ceva. Dar idea era, totusi nu erau ZILuri cu scara pana si acum lol.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 04 Dec 2016 18:35:18 Titlul subiectului: |
187339 |
|
Dar nu inteleg, de ce le demontau cei de la ITB ? Pare o decizie ilogica a celor de atunci.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Dum 04 Dec 2016 19:12:48 Titlul subiectului: |
187342 |
|
În multe locuri din tara se proceda astfel imediat ce acestea ajungeau în patrimoniul regiei. Deoarece în multe orașe rețeaua nu era bine întinsă cablul făcea o burta destul de mare de la o consola la alta astfel încât troleibuzul, la o viteza mai mare, supunea tragatoarele la adevărate blocaje și implicit deraieri ale captatorilor. Același lucru se întâmpla și la Sibiu astfel ca multe troleibuze arătau destul de rău la scurt timp de exploatare, mai ales captatorii care erau destul de îndoiți și întăriți.
|
|
Sus |
|
|
|