|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Alin10CFR
Data înscrierii: 07/Aug/2011 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 234 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 14 Sep 2022 21:33:29 Titlul subiectului: Autobuzele Mercedes-Benz Intouro ale CTP |
214274 |
|
Azi am văzut primele trei autobuze în circulație. Indicativele sunt: 986, 987 și 988.
Descriere: |
Mercedes-Benz Intouro la reprezentanță |
|
Mărime fișier: |
200.86 kb |
Vizualizat: |
de 4450 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
lapgellert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 19/Feb/2024 Mesaje: 258 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 15 Sep 2022 09:17:55 Titlul subiectului: |
214275 |
|
Pe ce linii va circula oare?
|
|
Sus |
|
|
fkvm23
Data înscrierii: 27/Noi/2021 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 67 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 15 Sep 2022 13:37:07 Titlul subiectului: |
214279 |
|
987 circulă pe M13 deja.
_________________ "Oare când au fost ultimele (insert autobuz casat de mai mult de 5 ani) casate?" |
|
Sus |
|
|
lapgellert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 19/Feb/2024 Mesaje: 258 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 15 Sep 2022 16:43:45 Titlul subiectului: |
214282 |
|
Da, dar mai sunt si chestii ciudate, de ex. 37.
Azi am vazut 987 pe linia M13. Nu eram sigur ca e noul autobuz sau nu, dar are o sigla mare de Mercedes in fata.
|
|
Sus |
|
|
fkvm23
Data înscrierii: 27/Noi/2021 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 67 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 15 Sep 2022 18:45:19 Titlul subiectului: |
214291 |
|
De 37 nu mă mir deloc, de obicei circula 982, un autobuz Setra școlar pe acea linie.
986 circula pe M39 astăzi. Se pare că aceste autobuze înlocuiesc învechitele Renault Ares retrase anul acesta.
_________________ "Oare când au fost ultimele (insert autobuz casat de mai mult de 5 ani) casate?" |
|
Sus |
|
|
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 318 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 16 Sep 2022 01:56:01 Titlul subiectului: |
214294 |
|
Aș intui că 988 va deveni titular fie pe M12 (Vâlcele), fie pe M52 (Gilău / Someșul Rece - Uzină, unde momentan circulă cu preponderență Hess-ul 571 și Setra 977 simultan).
|
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 746 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 16 Sep 2022 04:39:20 Titlul subiectului: |
214295 |
|
Ieri, cel puțin de dimineață, a fost 978 pe m12.
_________________ Galeria foto personala cu vehicule de transport public din tara: https://www.facebook.com/vehiculetransportro/ |
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 19 Sep 2022 21:04:09 Titlul subiectului: |
214316 |
|
Este ridicol si rusinos ca dupa 18 ani de achizitionat vehicule accesibile(cu podea joasa & rampa) sa revenim la trecut, avand autobuze noi(si diesel) cu 3 trepte inalte la urcare, imposibil de folosit de persoane cu dizabilitati locomotorii sau o mama cu carucior. Si pe rutele metropolitane, si prin satele invecinate, si pe curse speciale exista oameni cu dizabilitati, cu carucior sau pur si simplu in varsta, pt care 4 trepte la imbarcare/debarcare nu-s facile.
Argumentul inlocuirii unor autobuze vechi, fara podea joasa, cu autobuze noi, fara podea joasa, este noaptea mintii in forma profunda. Bine ca respectivul nu isi dorea si autobuze noi euro II, eventual autobuze noi produse in 1994.
Lipsa de viziune in materie de transport public ne aduce la un primitivism atroce, achizitionand (cu ajutorul universitatii si a 'specialistilor' de acolo) vehicule cu specificatii demne de 1990. Dupa aceste 3 autobuze neaccesibile urmeaza, se pare, inca 3 noi microbuze neaccesibile diesel, asta in timp ce din 5 midibusuri MAN (accesibile) se foloseste zilnic unul singur.
_________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 19 Sep 2022 21:16:34 Titlul subiectului: |
214317 |
|
Păi cum...spuneau că au cumpărat microbuze diesel, că nu se făceau la ora licitației electrice. Acum că se fac electrice, bănuiesc că nu mai au bani?!?
Păi tu spui că se fac licitații demne de anii 1990. Dar este cineva de la conducerea CTP mai tânăr de 60 de ani, ca să aibă viziune nouă. Discutăm de o companie de transport care anunță schimbările de traseu pe foi A4 și pe site-ul propriu... )
|
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 19 Sep 2022 21:27:32 Titlul subiectului: |
214319 |
|
Caietele de sarcini pentru mijloace de transport le pregateste UTCN & primaria municipiului, CTP are rol consultativ. Nu-s sigur ca in primarie & UTCN exista, insa, "viziune nouă" sau macar in ton cu secolul in care traim & bunele practici in domeniul transportului public, altfel n-ar fi cerut vreodata autobuze cu podea inalta, neaccesibile, in anul 2022.
Insa o problema reala e si cu comunitatea de pseudopasionati, cum e baiatul asta care spune ca autobuzele ar avea rampa cand n-au si nu s-a cerut(el nedocumentandu-se inainte de a scrie), respectiv ca e ok ca au podea inalta si 4 trepte ca si cele de 20 de ani pe care le inlocuiesc aveau podea inalta si 4 trepte. Totodata el sustine ca e ok ca-s neaccesibile, fiind luate pentru curse interurbane(M-uri, desi deja au prestat si pe 20/46L), insa si in periferii, sate invecinate & zona metropolitana exista mame cu carucioare si oameni in varsta sau cu dizabiliati in timp ce autobuze cu podea joasa se produc de peste 2 decenii.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
33.89 kb |
Vizualizat: |
de 4215 ori |
|
_________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 20 Sep 2022 08:06:05 Titlul subiectului: |
214322 |
|
Sigur noi suntem problema reală din cauza căruia nu se dezvoltă transportul în comun din România și Cluj-Napoca.
Probabil că cei de la primărie și utcn stau pe aici și citesc ce scriem noi, niște needucați în ale transportului, în loc să vă asculte pe voi specialiștii. Probabil așa se fac caietele pentru licitații.
Exact cum ai spus și tu, noi suntem doar niște pasionați, iar punctul nostru de vedere este personal, nu înseamnă că este greșit fiindcă nu este în acord cu teoriile tale și trebuie respectat în această măsură. Băiatul acesta își exprimă punctul de vedere, care nu este obligatoriu să fie documentat sau să citești un caiet de sarcini întreg pentru a îți exprima o convingere/idee. Punctul meu de vedere rămâne neschimbat, astfel de autobuze sunt folosite peste tot în Europa pentru transport metropolitan și îți readuc aminte că nu există în multe orașe din Europa o flotă 100% accesibilă pentru persoanele cu dizabilități în orașe și zona metropolitană. Deci Cluj-Napoca nu este o excepție.
Nu este prima oară când tratezi pasionații acestui forum cu superioritate. Te rog să te cobori la nivelul nostru, fiindcă noi avem alte meserii în timpul zilei, iar aici ne unește doar pasiunea pentru mijloacele de transport. Nu suntem specialiști ca tine, nu ne dorim, avem doar cunoștințe de bază, iar chiar dacă punctul nostru de vedere este în dezacord cu tine trebuie respectat. Dacă transportul în comun trebuie să evolueze, atunci e de datoria voastră, a specialiștilor. Nouă ne rămân doar căile legale pentru a sesiza eventualele nereguli la autorități.
|
|
Sus |
|
|
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 318 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 21 Sep 2022 10:53:21 Titlul subiectului: |
214338 |
|
Citat: | Aș intui că 988 va deveni titular fie pe M12 (Vâlcele), fie pe M52 (Gilău / Someșul Rece - Uzină, unde momentan circulă cu preponderență Hess-ul 571 și Setra 977 simultan). |
Așa cum am intuit în mesajul precedent, #988 a devenit titular pe M52 (Bucium - Gilău / Uzina Electrică), alături de Setra #977.
Dezavantajul este că autobuzele de pe M52, deși sunt noi, fac în timpul zilei curse pe M51 (Bucium - Gilău / Peco), M21 (Bucium - Florești / Cetate), M22 (Bucium - Florești / Șesul de Sus) și uneori chiar și 9 (Bucium - Piața Gării).
Acest lucru nu este ideal, deoarece pe aceste linii e nevoie de autobuze cu mobilitate ridicată, low-floor, fiind foarte circulate și cu foarte multe stații (M51 are 17 stații pe distanța de 15km).
Atașate poze cu #988 azi, pe linia M51. În general, pe M51 circulă autobuze articulate de la Coloana 6 (Metropolitană) și Coloana 2 (Grigorescu) și, mai rar, autobuze scurte de la Coloana 6 (Metropolitană).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.27 MB |
Vizualizat: |
de 4098 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
787.41 kb |
Vizualizat: |
de 4098 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
802.88 kb |
Vizualizat: |
de 4098 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
477.02 kb |
Vizualizat: |
de 4098 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
629.22 kb |
Vizualizat: |
de 4098 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
654.13 kb |
Vizualizat: |
de 4098 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 24 Oct 2022 01:13:35 Titlul subiectului: |
214475 |
|
Modelul asta pare o veriga lipsa intre autobuz si autocar, glumind mai mult .
In catalogul de pe site-ul celor de la Mercedes-Benz figureaza ca autobuz interurban cu o varietate de aplicatii, "de la rute interurbane la excursii".
E un model inedit, dupa cum sustin cei de la Mercedes.
Explicatia arata cam asa:
Citat: | Combină atât de multe avantaje– inclusiv prețul și performanța.
Noul Intouro de la Mercedes-Benz este sinonimul eficienței și își demonstrează încă o dată poziția de pionerat, fiind un autobuz interurban versatil, fiabil, disponibil la un cost corect.
Intouro este potrivit pentru o multitudine de utilizări. Suplimentar față de serviciile de transport interurbane, poate fi folosit pentru transferuri sau transportul angajaților și chiar ca autobuz școlar. Datorită noilor funcționalități, noul Intouro este potrivit chiar pentru excursii și călătorii scurte.
Varietate de utilizări.
De la rute interurbane la excursii.
Companiile pot folosi noul Intouro pentru două scopuri: în timpul săptămânii pentru servicii de transport programate, iar la sfârșit de săptămână pentru excursii confortabile și călătorii de o zi. Prin urmare, Intouro țintește mai multe nevoi. Se potrivește pentru licitațiile unde nu sunt solicitate autobuze interurbane cu podea joasă, ca autobuz școlar, pentru transportul angajaților, dar și pentru alte scopuri. Astfel, Intouro se adresează atât operatorilor de flote publice, cât și companiilor private. Prin urmare, este candidatul ideal pentru o gamă largă de utilizări. |
https://www.mercedes-benz-bus.com/ro_RO/models/intouro.html
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 24 Oct 2022 01:23:37 Titlul subiectului: |
214476 |
|
Dupa cum spun si producatorii, acesta e conceput pentru ocazii mai speciale, nu neaparat pentru utilizarea zilnica in oras sau pentru a transporta calatorii zilnic cu el (chiar si pe rute metropolitane)... Acum, ma gandesc ca aceste 3 autobuze/autocare (ce or fi ele), ar putea fi achizitionate si pentru ocazii mai speciale, sa fie un fel de autocare ale companiei... Vom vedea, de exemplu, cand vor fi diferite evenimente prin Cluj, cu anumite oficialitati, ca s-ar putea sa fie de mare folos... E un concept nou acest Intouro. Nu e conceput nici ca autobuz, nici ca autocar...
Personal, nu le-as folosi zilnic prin oras, avand podea inaltata.
Ele nu sunt concepute pentru uz urban.
Asa imi explic faptul ca au achizitionat numai 3 bucarti...
Mai mult pe post de "Autocare noi, performante, pentru CTP si alte ocazii speciale".
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 24 Oct 2022 01:42:27 Titlul subiectului: |
214477 |
|
Aici si pozele din prezentarea Noului Intouro... Personal, imi place modelul, il consider ideal pentru ocazii mai deosebite.
Este echipat, totodata, cu Active Brake Assist 5 (ABA 5) (primul sistem de asistență la frânarea de urgență pentru autobuze și autocare care poate reacționa la pietoni cu frânare de urgență). Si multe alte sisteme moderne de control si siguranta. Le vedem pe site.
https://www.mercedes-benz-bus.com/ro_RO/models/intouro/safety.html
Cei de la Mercedes sunt inovatori in foarte multe privinte... Sa speram ca vor utilizate in scopul in care au fos concepute.
Citat: |
Siguranță și anticipare.
Conceptul integral de siguranță de la Mercedes-Benz.
Standardele de siguranță de ultimă generație reprezintă prioritatea Mercedes-Benz în producția de autobuze și autocare – nu a fost doar o coincidență faptul că sistemul de frânare antiblocare (ABS) a fost instalat pentru prima dată într-un vehicul cu stea. Sistemele noi și îmbunătățite de siguranță garantează în permanență o protecție optimă pentru șoferi, pasageri și alți participanți la trafic. Pentru a vă asigura că sunteți în siguranță și protejați, autobuzele și autocarele noastre au întotdeauna la bord cele mai noi tehnologii revoluționare.
Premieră mondială pentru noul Intouro: Active Brake Assist 5.
Siguranța este prioritatea noastră.
Șoferul poate dezactiva oricând Active Brake Assist, dar generația a cincea, la fel ca și a patra, este atât de sofisticată din punct de vedere tehnic și atât de bine realizată încât această procedură face sens doar în cazuri excepționale.
Programul electronic de stabilitate (ESP®).
Programul electronic de stabilitate reduce semnificativ riscul derapării, de exemplu, contracarând direcția vehiculului prin frânarea țintită a roților individuale.
Asistentul de menținere a benzii (SPA).
Asistentul de menținere a benzii (SPA) detectează când vehiculul părăsește neintenționat o bandă marcată. Dacă traversează marcajele, șoferul este avertizat printr-o vibrație clară în scaun.
Active Brake Assist 5 (ABA 5).
Premiera mondială a noului Intouro: Active Brake Assist 5 este primul sistem de asistență la frânarea de urgență pentru autobuze și autocare care poate reacționa la pietoni cu frânare de urgență.
Asistență electronică la frânare (BAS).
Prin compararea constantă a datelor, sistemul electronic de asistență la frânare detectează imediat dacă viteza la care este apăsată pedala de frână depășește brusc nivelul obișnuit și, în astfel de situații, crește automat puterea maximă de frânare în câteva fracțiuni de secundă. Acest lucru scurtează semnificativ distanța de oprire a autobuzului.
Sideguard Assist.
Sideguard Assist, sistemul de asistență la virare, crește considerabil siguranța celor mai vulnerabili participanți la trafic, în special în orașe, deoarece sprijină șoferul în detectarea în timp util a situațiilor critice ce necesită oprire. Sistemul funcționează în mai multe etape: în prima etapă informează șoferul, în a doua etapă emite un avertisment suplimentar.
Faruri bi-xenon.
Comparativ cu farurile cu halogen, farurile bi-xenon înseamnă o iluminare mai bună a suprafeței drumului, cu un consum mai mic de energie și o durată de viață mai lungă.
Senzor de ploaie.
Senzorul de ploaie și iluminatul automat sunt sisteme de asistare care activează funcții automate prin intermediul unui sistem de senzori și scutesc conducătorul de sarcinile de rutină.
Ștergătoarele de parbriz AquaBlade®.
Ștergătoarele de parbriz AquaBlade® asigură vizibilitate optimă în orice moment și, datorită designului lor ergonomic, reduc la minimum zgomotul și consumul de combustibil. |
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
102.04 kb |
Vizualizat: |
de 3881 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.33 kb |
Vizualizat: |
de 3881 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
andrei105
Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 442 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 26 Oct 2022 21:39:24 Titlul subiectului: |
214508 |
|
Citat: | E un concept nou acest Intouro. Nu e conceput nici ca autobuz, nici ca autocar... |
Nu e chiar așa de nou. Renault Ares e cam aceeași chestie, doar că mult mai vechi, și cu siguranță ar mai fi exemple și mai vechi care nu îmi vin în momentul de față
Citat: | consider ideal pentru ocazii mai deosebite. |
Sunt, deci, complet inutile pentru Compania de Transport Public care operează curse regulate în (și în apropierea) Clujului...
Faptul că s-au achiziționat 3 autobuze lipsite de orice fel de accesibilitate pentru persoanele cu handicap este dezamăgitor, mai ales având în vedere că toate vehiculele achiziționate în ultimii aproape 20 de ani au fost accesibile, cu câteva excepții precum microbuzele Iveco Daily.
Nu înțeleg de ce nu s-au putut lua încă 3 autobuze cu podea coborâtă (dacă tot era o presupusă nevoie de autobuze...), sau pe traseele pe care circulă acestea nu au voie să călătorească persoanele cu handicap sau cei cu cărucioare? Unicul avantaj al acestui tip de autobuz cu podea complet ridicată este spațiul de sub podea care ar putea fi folosit pentru bagaje, dar care este inutil pentru genul de curse pe care le operează CTP. În rest, puteau fi lejer 3 autobuze de genul Setrelor, sau chiar autobuze 100% urbane, ca să dispară Setrele de pe traseele 100% urbane unde nu își au locul cu ergonomia lor interioară dedicată traseelor mai lungi.
Pe deasupra, mai sunt și Diesel (adică deși Clujul se tot laudă cum va avea transport public 100% electric, se tot cumpără autobuze Diesel). Bine că sunt doar 3. Era și mai bine dacă nu era niciunul.
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Dum 29 Ian 2023 23:39:54 Titlul subiectului: |
215513 |
|
1. 986 pe strada Horea pe linia M39 , 25.11.22.
2. 986 vazut de pe peronul garii dupa finalizarea unei curse pe M38/M39 , 26.12.22.
3. 986 in pauza in Piata Garii vechi , 26.12.22
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
472.83 kb |
Vizualizat: |
de 2908 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.25 MB |
Vizualizat: |
de 2908 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.92 MB |
Vizualizat: |
de 2908 ori |
|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|