Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 16/Mai/2024 Mesaje: 1031 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 13 Ian 2023 22:47:05 Titlul subiectului: |
215397 |
|
Interesanta aceasta lege si interesant de vazut cum se aplica in cazul unor autocare (degeaba le spui tu autobuze) achizitionate pentru transportul metropolitan. De studiat.
|
|
Sus |
|
|
Matei Melinte
Data înscrierii: 09/Oct/2015 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 190
|
Trimis: Vin 13 Ian 2023 23:34:08 Titlul subiectului: |
215398 |
|
Sunt de 5 ani în Cluj(cu o pauză în pandemie de un an), cu încă 2 siguri în care voi fi în continuare în orașul smart(ca să-mi termin a doua licență și masterul). Stiu chiar bine ce si cum circulă in Cluj, cu toate bubele transportului din oraș, pe care îl folosesc aproape zilnic în drumurile mele spre și dinspre facultate. Din propozitia respectiva iti poti da seama ca reintroducerea discutata e la Iasi, nu la Cluj. Iar troleibuzele din Cluj chiar nu circulă non-stop, că pe 25N, gluma aia de transport de noapte, circulă diesel-uri, de obicei scurte, uneori și articulate, nu troleibuze.
Intouro este autobuz regional/interurban (din germană Überlandbus), nu autocar. Autocar e Tourismo și Travego. Autocarul este mai înalt, are cale de bagaje mai incapatoare si este destinat transportului de lung parcurs, în special turistic. Dacă nu mă crezi pe mine, poți să te uiți pe site la Mercedes, dacă nu chiar în RNTR. Personal, cred că, dacă tot se voia achiziția de busuri pentru metropolitane, puteau fi niște LF/LE din liga Setra S415 LE Business/Iveco Crossway.
Legea invocată, 92/2007 este legea transportului public, care reglementează serviciile de transport local de persoane, servicii de utilitate publică. Transportul la care faci referire, cu autocare interjudețean, este o activitate comercială, nu un serviciu public, conform unei OUG din 2017(nu îi știu numărul, prefer să țin minte cum se montează un KED decât să țin minte toate modificările legilor). CTP Cluj, prestează, în zona metropolitană a Clujului, servicii de transport PUBLIC. Prin urmare, ar trebui să ofere, cum este și legal, posibilitatea fără echivoc, și persoanelor cu mobilitate redusă, să se folosească de serviciul lor.
_________________ Traffic Engineering - UT Cluj
Volunteer Paramedic
Tramclub Iasi |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 16/Mai/2024 Mesaje: 1031 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 14 Ian 2023 12:35:01 Titlul subiectului: |
215403 |
|
Incerc sa imi dau seama cum poate presta niste servicii ilegal CTP-ul. Ca eventul sa fac o sesizare si sa vad raspunsul de la ei. Sa ma lamuresc, fiindca in multe orase functioneaza inca autobuze neaccesibile persoanelor cu dizabilitati. Legea pare clara, dar sunt mai multe regii care au masini innacesibile. Iar daca tu spui ca o plangere le-ar crea mari probleme, ma intreb ce fac asociatiile care protejeaza dreptul acestor persoane?
|
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 15/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Sâm 18 Feb 2023 20:07:56 Titlul subiectului: |
215689 |
|
Au sosit masinile?
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
Trifescu Matei
Data înscrierii: 19/Mar/2018 Ultima vizita: 12/Apr/2024 Mesaje: 50 Locație: Piatra Neamt
|
Trimis: Mie 01 Mar 2023 17:35:19 Titlul subiectului: Microbuze Mercedes Sprinter |
215771 |
|
Noile microbuze Sprinter City 65
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
389.4 kb |
Vizualizat: |
de 3323 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
388.22 kb |
Vizualizat: |
de 3323 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
409.73 kb |
Vizualizat: |
de 3323 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 16/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 01 Mar 2023 18:19:19 Titlul subiectului: |
215772 |
|
Autobuzele nu au aparut inca?
|
|
Sus |
|
|
MYSU
Data înscrierii: 09/Ian/2008 Ultima vizita: 16/Mai/2024 Mesaje: 192 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 02 Mar 2023 16:50:29 Titlul subiectului: |
215778 |
|
Nu are nici o treaba acest microbuz cu cele care trebuie cumparate asa stiu eu daca stie cineva altceva poate
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 16/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 02 Mar 2023 17:33:12 Titlul subiectului: |
215779 |
|
Pai asta de unde e luat?
|
|
Sus |
|
|
deprodio
Data înscrierii: 08/Iun/2007 Ultima vizita: 15/Mai/2024 Mesaje: 824 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 02 Mar 2023 19:46:42 Titlul subiectului: |
215781 |
|
Stati putin.Vedeti sigla CTP pe el?
|
|
Sus |
|
|
nightglobe
Data înscrierii: 11/Sep/2013 Ultima vizita: 16/Mai/2024 Mesaje: 643 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 02 Mar 2023 20:00:41 Titlul subiectului: |
215782 |
|
Nu este nicio siglă CTP pe el
s-ar putea să fie unul dintre achizițiile noi, presupun, dar nu sunt sigur (ar trebui să vină 4 Mercedes Sprinter)
|
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Joi 09 Mar 2023 10:08:44 Titlul subiectului: |
215807 |
|
Citat: | Din păcate, trebuie să vă anunțăm că firma care a câștigat licitația de livrare a mijloacelor de transport pentru a deschide și celelalte trasee metropolitane nu a furnizat nici un autobuz.
❗Primăria Iași deja a reziliat contractul și a demarat o nouă licitație.
❗Toate termenele asumate de noi pentru deschiderea de noi curse au avut la bază graficul de livrări asumat de câștigatorul licitației.
Regretăm situația creată! Am solicitat Primăriei Iași ca noua licitație să fie facută în procedură de urgență.
Facem apel la toate companiile serioase din Iași și la cele din țară care pot livra mijloacele de transport să participe la aceste proceduri! |
De pe pagina de fb a TMI
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 09 Mar 2023 10:40:38 Titlul subiectului: |
215808 |
|
Se aplica sanctiuni firmei respective in acest caz, ce prevede legea?
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 16/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 09 Mar 2023 12:49:25 Titlul subiectului: |
215809 |
|
Nu știu, dar ar trebui refăcută licitația cât mai repede. E nevoie de autobuze în Iași, ca de aer. Toate autobuzele pe care le-am văzut ieri în Tg. Cucu erau pline până la refuz.
|
|
Sus |
|
|
Trifescu Matei
Data înscrierii: 19/Mar/2018 Ultima vizita: 12/Apr/2024 Mesaje: 50 Locație: Piatra Neamt
|
Trimis: Joi 09 Mar 2023 17:35:27 Titlul subiectului: |
215811 |
|
La noua licitatie, in locul celor 16 autobuze de 12m s-ar putea aduce de 18m.
|
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Joi 09 Mar 2023 21:33:53 Titlul subiectului: |
215812 |
|
tramfan a scris: | Nu știu, dar ar trebui refăcută licitația cât mai repede. E nevoie de autobuze în Iași, ca de aer. Toate autobuzele pe care le-am văzut ieri în Tg. Cucu erau pline până la refuz. |
Stai ca acus vin alea de 10m electrice. Ooh, da.
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 16/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 09 Mar 2023 23:45:07 Titlul subiectului: |
215813 |
|
Mai bune decât nimic.
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 16/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Matei Melinte
Data înscrierii: 09/Oct/2015 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 190
|
Trimis: Sâm 08 Apr 2023 23:40:19 Titlul subiectului: |
215981 |
|
În mare parte, cerințele sunt aceleași ca la prima licitație, dar mă îngrijorează prezența tot mai pregnantă a primăriei în activitatea CTP-ului. CTP își face, din punctul meu de vedere, treaba destul de bine și chiar cred că implicarea primăriei este mai mult dăunătoare decât benefică. Cred în continuare că Primăria și însuși primarul își face un deserviciu băgându-se unde nu ar avea de ce să se bage.
Acum, din punctul meu de vedere, PMI face acum o mișcare din care (jovial vorbind) tot PMI „iese de fraieră”, pentru că achiziționează din bani proprii autobuze ce vor fi folosite pentru transportul către/dinspre alte UAT-uri. Ca să explic asta în termeni mai laici, primăria cumpără din banii ieșenilor autobuze pentru cei care locuiesc în afara Iașiului, ceea ce mi se pare anormal. Fiind cumpărate din bugetul primăriei, m-aș aștepta să văd autobuzele astea pe linii urbane, ca de fapt tot PMI va spune, după aceea, că aceste autobuze, care sunt SH(a se citi „temporare”), sunt prea poluante pentru a fi folosite în oraș, deci trebuie utilizate doar în zona metropolitană, să polueze la alții. Dacă e să ne luăm după raționamentul de mai sus, foarte plauzibil de altfel, ar trebui ca achiziția să fie făcută de CTP, cum se întâmpla și până acum, sau, și mai normal, UAT-urile care vor avea transportul asigurat de CTP să pună umărul la achiziția acestor autobuze(fapt mai puțin probabil, ba că n-au prevăzut în buget, ba că e treaba CTP-ului, ba că ei nu sunt cetățeni de mâna a doua și că vor autobuze noi etc.)
Având în vedere cele mai sus menționate, cred că soluția cea mai bună în momentul acesta era una combinată: SH + Leasing și investiții masive in between. SH pentru autobuzele de 10m și microbuzele pentru zona metropolitană, traseele pe care nu încap autobuzele de 12m pe care le are deja CTP, migrația unora din autobuzele de 12m deja existente la Iași (Isuzu/EBD/SH-uri) spre zona metropolitană(autobuze euro 6 moderne care oferă condiții decente de circulație), și umplerea golului rămas cu autobuze noi luate în leasing operațional(12 și 18m) ce să fie folosite în municipiul Iași. Astfel, Iașiul capătă autobuze noi puțin poluante, zona metropolitană primește autobuze moderne și nu poate să se considere „groapa de gunoi a Europei”, iar efortul financiar al CTP-ului este unul mult mai mic. Iar pe perioada leasing-ului operațional pentru autobuzele noi, să zicem de 5 ani, se pot materializa proiecte europene de anvergură mare(reintroducere troleibuze(de care, btw, nu se mai aude nimic de o vreme), achiziții de autobuze electrice, extinderi/achiziții de tramvaie etc.), investiții care ar împinge spre zona metropolitană autobuzele diesel deja existente în Iași și ar ușura eforturile de modernizare/electrificare a flotei. Asta este, din viziunea mea, soluția optimă ca să nu cheltuim bani aiurea pe autobuze SH(pe care le vom trata tot ca pe niște SH-uri lipite și cârpite) și ca să boost-ăm evoluția TP-ului din oraș.
_________________ Traffic Engineering - UT Cluj
Volunteer Paramedic
Tramclub Iasi |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 16/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 09 Apr 2023 11:48:22 Titlul subiectului: |
215987 |
|
Eu zic că se pot face proiecte pentru achiziția de autobuze noi și pentru oraș și pentru ZMI. Trebuie doar să se dorească acest lucru. Alte orașe au putut.
Oricum, mi s-ar fi părut de bun augur să contribuie și comunele din ZMI și să participe și ele la licitație în asociere. Pentru că de autobuzele alea doar ei vor beneficia, nu ieșenii.
|
|
Sus |
|
|
Matei Melinte
Data înscrierii: 09/Oct/2015 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 190
|
Trimis: Dum 09 Apr 2023 16:02:18 Titlul subiectului: |
215990 |
|
Luând lucrurile logic, multe variante nu prea sunt:
-autobuze diesel nu se pot achiziționa prin proiecte cu finanțare europeană(și personal cred că ele sunt doar o soluție de moment din situația delicată de lipsă de material rulant);
-autobuzele hibride sunt doar niște diesel-uri adaptate pentru a putea fi luate pe fonduri(minciuna aia de Citaro Hybrid care are un motor electric de 15kW care e acolo doar de formă, că tot diesel-ul poluant duce greul). Puțini producători vând autobuze full Hybrid(la momentul ăsta cred că doar MAN și Solaris au autobuze full hybrid);
-autobuzele pe hidrogen, ale căror tehnologie este una de viitor, au nevoie de o infrastructură de stații de alimentare care însă nu este destul de dezvoltată(în toată Europa, nu doar la noi), ca să nu mai ridic problema metodelor de obținere a hidrogenului;
-autobuzele pe gaz natural comprimat, răul cel mai mic din zona motoarelor cu ardere internă, care la fel ca și hidrogenul, necesită o infrastructură de producție și distribuție care, cel puțin în România este subdezvoltată;
-autobuzele electrice sunt deja mature și există deja în exploatare la Iași sunt soluția pentru unele linii cu încărcare medie;
-am lăsat troleibuzele pe ultimul loc în clasament ca să subliniez că acum, în 2023, o astfel de investiție mi se pare nu necesară, ci obligatorie pentru un oraș de talia Iașiului, pentru liniile ce necesită capacitate mare de transport, cu mențiunea că vehiculele ideale sunt cele cu autonomie, pentru a crește potențialul rețelei și al sistemului.
Investiția pentru zona metropolitană a Iașiului pot fi chiar troleibuzele, pentru linii cu cerere mare. Exemplul Timișoara cu liniile de troleibuz către comunele Dumbrăvița și Ghiroda, sau chiar Iașiul care are transport metropolitan cu tramvaie către Dancu.
_________________ Traffic Engineering - UT Cluj
Volunteer Paramedic
Tramclub Iasi |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 15/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 10 Apr 2023 01:55:02 Titlul subiectului: |
215996 |
|
Eu am o nelamurire pornind de la aceasta discutie: de cand a devenit ecologia ruperea planetei si mai ales a Romaniei? Adica... ce necaz e cu autobuzele diesel de au devenit deodata uratele oraselor?... Sa nu scapati nici o clipa din vedere ca aia care va dau acum tema asta sunt fix aceiasi care v-au dat si tema pandiliei si cred ca deja devine clar si pentru cei care asculta fara cracnire "autoritatile" cam ce a fost cu pandilia, nu?!... Haideti sa fim oameni rezonabili!...
|
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Sâm 20 Mai 2023 14:40:13 Titlul subiectului: |
216296 |
|
19.05.2023: Aceasta procedura a fost anulata automat la anularea ultimului lot
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 16/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 20 Mai 2023 19:20:03 Titlul subiectului: |
216300 |
|
Deci nu se mai iau autobuze pentru ZMI?
|
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Dum 21 Mai 2023 15:27:38 Titlul subiectului: |
216308 |
|
Deci nu. Vedem ce vor face, nu ar fi o mare mirare ca va face PMI achizitie directa.
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 16/Mai/2024 Mesaje: 171 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 21 Mai 2023 22:37:05 Titlul subiectului: |
216309 |
|
CTP inca are o gramada de autobuze din generatia veche in perfecta stare de functionare care sunt retrase. Pot pune pe traseele metropolitane fara nici o problema autobuze Den sau Daf.
|
|
Sus |
|
|
|