|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Joi 15 Sep 2022 12:36:49 Titlul subiectului: Autobuzele Solaris Urbino nE12 Electric ale CTP Iasi |
214278 |
|
Au ajuns si celelalte doua.
Foto: Mihai Chirica
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
58.26 kb |
Vizualizat: |
de 6009 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.37 kb |
Vizualizat: |
de 6009 ori |
|
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
Spike
Data înscrierii: 02/Apr/2021 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 59 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 15 Sep 2022 15:58:33 Titlul subiectului: |
214281 |
|
Sunt 4 tot cu ăla de acm câteva zile.
|
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Vin 16 Sep 2022 14:08:07 Titlul subiectului: |
214298 |
|
Primăria Municipiului Iași și Compania de Transport Public Iasi invită ieșenii să ia parte la prezentarea primelor autobuze electrice Solaris Urbino 12, recent sosite în orașul nostru.
Sâmbătă, 17 septembrie 2022, în intervalul orar 09:00 – 17:00, în Piața Palatului Culturii, trei mijloace de transport cu propulsie electrică produse în Polonia vor staționa pentru a fi descoperite de către cei interesați.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
101.56 kb |
Vizualizat: |
de 5894 ori |
|
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
KTLYN
Data înscrierii: 25/Ian/2013 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 209 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 19 Sep 2022 20:39:17 Titlul subiectului: |
214312 |
|
Sa vezi ce distractie o sa fie cu aia 66km iarna...cand autonomia de regula scade la jumatate. Chiar numai tolomaci sunt la achizitii?
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 19 Sep 2022 20:56:30 Titlul subiectului: |
214315 |
|
Daca se adiuna vreo 3 simultan la capat pt incarcare rapida o sa fie f. frumos! Lasa cartierul ala fara curent.
In mod sigur trebuie intercalate pe trasee si autobuze normale ,din alea pamantesti
Edit: Nu trebuie uitat ca ciclurile de incartcare rapida termina destul de repede bateriile.
|
|
Sus |
|
|
mircea541
Data înscrierii: 15/Mar/2021 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 45 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 20 Sep 2022 20:33:16 Titlul subiectului: |
214329 |
|
Dupa cum se stie, sambata care a trecut au fost prezentate noile autobuze. Sa le vedem si noi in detaliu, incepand din exterior.
Cateva poze mai artistice, urmate de prezentarea echipamentului...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
339.8 kb |
Vizualizat: |
de 5608 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
369.21 kb |
Vizualizat: |
de 5608 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
299.91 kb |
Vizualizat: |
de 5608 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
253.16 kb |
Vizualizat: |
de 5608 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
259.21 kb |
Vizualizat: |
de 5608 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
306.32 kb |
Vizualizat: |
de 5608 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
296.28 kb |
Vizualizat: |
de 5608 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
274.22 kb |
Vizualizat: |
de 5608 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
305.96 kb |
Vizualizat: |
de 5608 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
308.13 kb |
Vizualizat: |
de 5608 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mircea541
Data înscrierii: 15/Mar/2021 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 45 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 20 Sep 2022 20:37:40 Titlul subiectului: |
214330 |
|
Cateva detalii ale caroseriei si pantografului, pliantul de prezentare al autobuzului...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
328.28 kb |
Vizualizat: |
de 5603 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
293.61 kb |
Vizualizat: |
de 5603 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
312.06 kb |
Vizualizat: |
de 5603 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
175.82 kb |
Vizualizat: |
de 5603 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
153.25 kb |
Vizualizat: |
de 5603 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
172.74 kb |
Vizualizat: |
de 5603 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
316.31 kb |
Vizualizat: |
de 5603 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
305.86 kb |
Vizualizat: |
de 5603 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
374.11 kb |
Vizualizat: |
de 5603 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
252.22 kb |
Vizualizat: |
de 5601 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mircea541
Data înscrierii: 15/Mar/2021 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 45 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 20 Sep 2022 20:41:07 Titlul subiectului: |
214331 |
|
Incheiem cu interiorul.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
352.52 kb |
Vizualizat: |
de 5600 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
340.17 kb |
Vizualizat: |
de 5600 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
302.15 kb |
Vizualizat: |
de 5600 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
311.53 kb |
Vizualizat: |
de 5600 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
336.03 kb |
Vizualizat: |
de 5600 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
426.25 kb |
Vizualizat: |
de 5600 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
566.35 kb |
Vizualizat: |
de 5600 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
386.12 kb |
Vizualizat: |
de 5600 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
326.4 kb |
Vizualizat: |
de 5600 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
311.03 kb |
Vizualizat: |
de 5600 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Matei Melinte
Data înscrierii: 09/Oct/2015 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 190
|
Trimis: Mar 20 Sep 2022 21:18:02 Titlul subiectului: |
214333 |
|
Dar ce văd eu acolo? Autobuzele electrice 100% au încălzitor auxiliar(Webasto) pe... motorilă. Diesel power, elixirul tinereții, calea adevărul și viața industriei auto cea trișoare la noxe și arogantă din cale-afară.
Trecând peste acest aspect, mașinile astea au o autonomie ridicolă de aproximativ 70 de km, livrată de Solaris conform caietului de sarcini de la minister. Am citit argumentația ministerului cu privire la autonomia rușinoasă pe care au cerut-o și nu pot spune decât că n-am mai citit niciodată ceva scris de un om care bate câmpii în halul ăsta. Despre cum avioanele nu sunt încărcate cu kerosen decât cantitatea necesară efectuării zborului, despre cum autobuzele acestea oricum ar trebui ele să fie încărcate după fiecare cursă, și multe alte aberații pe care dacă le mai citeam, îmi ieșeau instant bube pe ochi. Autobuzele astea sunt produsul unor minți crețe, iar dacă o autoritate serioasă ar investiga cercetările care au dus la concluzia că 66 de km sunt de ajuns, probabil celor care au realizata acele studii li s-ar imputa contravaloarea mașinilor. Poate exagerez, dar nu pot să nu mă întreb câți astfel de Dorei zac prin ministere și aberează pe bani publici. Nici nu vreau să știu cât o să aibă de suferit orașele care au primit autobuze cu o astfel de autonomie(că nu-i numai Iașiul, mai sunt și alte orașe). La fel cum nici nu știu dacă se poate face ceva în sensul retrofitting-ului de baterii suplimentare, și pe banii cui s-ar putea face asta.
Nu pot nici să nu remarc cum Radcom a montat sistemele alea de informare a călătorilor mai ceva ca pensionarii care-și ”tunau” Daciile în fața blocului. Cine spumele mării a considerat că TFT-ul ăla trebuie să fie montat acolo? De ce afișajul interior LED(afișaj care putea să fie înlocuit 100% de acel TFT) e montat înclinat, și care-i treaba bara aceea complet inestetică pe care stau spânzurate acele echipamente. Pariez că un călător mai înalt, ca mine, pe la 1.90m, o să dea cu capul de acel TFT, sau, mai rău, după zdruncinături repetate pe drumurile selenare ale orașului, o sa-i cadă în cap echipamentele respectabilei firme ce le-a montat.
Pot însă să remarc cum autobuzele nu au bordul touchscreen cretin ca la Cluj, că autobuzele respectă identitatea cromatică a transportului public din oraș și că autobuzelor le-au fost montate validatoare cu POS încorporat. Poate am fost prea sever cu Solarisurile Electrice, dar cert este că, indiferent de câte bube au, de-abia aștept să mă dau cu ele.
_________________ Traffic Engineering - UT Cluj
Volunteer Paramedic
Tramclub Iasi |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mie 21 Sep 2022 11:23:58 Titlul subiectului: |
214341 |
|
O baterie mai mare inseamna o greutate mai mare si evident intr-un fel reducerea performantelor. Nu cred ca in Iasi exista trasee de 66 km. Eu zic ca bateria asta este suficienta si cu incarcari rapide de 10 minute o data la doua-3 ore poate circula lejer toata ziua. Stilul de condus pentru vehicule electrice difera fata de stilul de condus pentru vehicule cu combustie interna. Daca la o masina cu combustie interna faci plinul inainte sa mergi la drum lung , la o masina electrica planifici traseul si faci opriri de maxim jumate de ora pentru incarcari (opriri necesare oricum , pentru mers la toaleta , pauza de cafea etc), deoarece chiar daca s-ar putea face traseul cu o singura incarcare , nu este recomandata incarcarea 100%. Revenind la autobuze , un autobuz oricum sta tot timpul la capat cateva minute , timp pe care il poate petrece la incarcat , iar daca vor fi puse pe trasee cu pante mari vor recupera mare parte din energia pierduta prin franarea regenativa (sperand ca au asa ceva). Evident la capetele de linie unde vor circula ar trebui instalate incarcatoare rapide , sa nu se intample ca si in Cluj ca autobuzele se retrag la garaj pentru a fi incarcate.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
Andrei98
Data înscrierii: 07/Iun/2020 Ultima vizita: 11/Ian/2023 Mesaje: 5
|
Trimis: Mie 21 Sep 2022 11:55:11 Titlul subiectului: |
214343 |
|
Știi că nu este indicat să încarci bateriile cu încărcare rapidă de mai mult de 2 ori pe zi și că asta le poate scade drastic durata de viață? Știi că autonomia aia de 66km o ai în niște condiții ideale și că în realitate dacă mergi iarna cu căldura pornită și mai urci și copou și mai și prinzi aglomerație mare pe traseu ajungi să ți se descarce bateria după doar o cursă? Ăia care au cumpărat de mai mult timp autobuze electrice au fost oare proști că au cerut autonomie mai mare?
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 21 Sep 2022 11:58:49 Titlul subiectului: |
214344 |
|
Unde mai pui că bateriile se deteriorează în timp și nu mai au aceiași capacitate maximă ca la început. Probabil că-n 2-3 ani vor sta mai mult prin garaj, sau vor fi scoase la o cursă-două și asta în afara orelor de vârf.
|
|
Sus |
|
|
Matei Melinte
Data înscrierii: 09/Oct/2015 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 190
|
Trimis: Mie 21 Sep 2022 12:12:38 Titlul subiectului: |
214345 |
|
tcm a scris: | Nu cred ca in Iasi exista trasee de 66 km. Eu zic ca bateria asta este suficienta si cu incarcari rapide de 10 minute o data la doua-3 ore poate circula lejer toata ziua. |
După o asemenea afirmație, pot spune clar că nu ai lucrat niciodată în transportul public și că nici n-ai stat vreodată să analizezi anumite aspecte. În primul rând, nu se pune problema ca un anume oraș să aibă trasee de 66km, ci mai degrabă cât de eficient pot fi folosite acele autobuze. Autonomia aceea de 66km nu este cea minimă, ci cea nominală, adică autonomia în condiții apropiate de cele ideale. În condiții de frig, de trafic îngreunat, de baterii uzate și de autobuz ticsit, autonomia aceea poate scădea până la sub 50 de km.
De ce spun că nu ai lucrat în sau analizat TP-ul? Pentru că dacă ai fi făcut-o, ai fi văzut nenumărate situații în care, la orele de vârf, autobuzul ajunge la capăt mult după momentul în care ar fi trebuit să plece din acel capăt, deci când ai vrea să mai stea 10 minute la încărcat? Nu trebuie să aibă traseul 66 de km, ca să realizezi că nu e destul. Iar partea cu încărcatul rapid la fiecare capăt nu numai că e nerealistă, dar e și periculoasă. Regimurile diferite de încărcare la un interval scurt de timp, coroborat cu regimul de descărcare(adică cel de mers) pun un stres suplimentar pe baterii, reducând în timp performanțele autobuzului. Vrei să ai o autonomie cât mai mare ca să poți să ai o marjă de reducere a autonomiei cât mai mică raportată la câtă autonomie rămâne. Dacă acum un autobuz de Cluj, după niște ani de utilizare, face 130-140 de km, în condițiile în care autonomia minimă dată de Solaris în 2018 era de 150 de km, înseamnă că pentru autobuzele de la Iași autonomia de 66 va fi de 46 peste vreo 4 ani.
_________________ Traffic Engineering - UT Cluj
Volunteer Paramedic
Tramclub Iasi |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 21 Sep 2022 12:19:01 Titlul subiectului: |
214346 |
|
https://sctpiasi.ro/trasee/planificare - v. traseele 28 si 36, pe care vor circula, in principiu, aceste autobuze (in functie de amplasarea statiilor rapide, ramane de vazut ce alte trasee ar putea deservi).
Asadar, ambele trasee au cca. 23 de km cursa completa care, in conditii ideale, se parcurg in ambele cazuri in cca. 80 de minute.
21 septembrie 2022, deci zi din perioada fara concedii si fara vacanta scolara, doar cu vacanta studenteasca, toamna, dar incalzire si racire oprite, ora de varf maxim de dimineata (7 - 8):
- traseul 28, puternic afectat de tronsoane cu trafic infernal: cca. 100 - 120 de minute cursa intreaga, stationari la capete de sub 5 - 10 minute, de la caz la caz;
- traseul 36, afectat si el, dar mai putin, de tronsoane cu trafic ridicat: cca. 85 de minute cursa intreaga, stationari la capete de sub 5 - 10 minute, de la caz la caz.
La ora mentionata, o astfel de masina poate fi deja la a 2-a cursa sau inceputul celei de-a 3-a, deci ii cam vine vremea incarcarii. Nu poate stationa 15-20 de minute la capat pt. incarcare rapida si sa mentina intervalul de urmarire (13 - 14 minute, cf. aceluiasi tabel din linkul de mai sus) si ordinea, deci trebuie sa-i ia locul o alta masina (rezerva?). Dar, la acea ora incep, rand pe rand, in functie de cum iesisera pe traseu, sa vrea si celelalte incarcare. Incepem sa intelegem amploarea lucrurilor?
Ultima modificare efectuată Radu Bialus la Mie 21 Sep 2022 12:37:53, modificat de 5 ori în total |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mie 21 Sep 2022 12:19:51 Titlul subiectului: |
214347 |
|
Tocmai s-a scris mai sus , au incalzitor auxiliar , deci caldura pornita nu le afecteaza autonomia. Dar da , stiu ca autonomia reala este deobicei cu 5-10% mai mica decat cea data de producator. sau ca temperatura afecteaza autonomia.
Daca nu ma insel , unui vehicul electric ii creste mai putin consumul la o urcare decat unui vehicul conventional , iar la coboarare vehiculul electric poate recupera energia pierduta , fata de vehiculul conventional care doar are consumul mai scazut sau 0. Iar la baterii cata vreme vor fi in garantie si capacitatea de stocare va scadea sub parametrii dati de producator vor trebui schimbate gratuit.
Poza din Harrogate (Anglia) , unde circula autobuze Volvo 7900E (nu stiu autonomia). Toate autobuzele se incarca dupa fiecare cursa , cat timp stau in statie. Daca bateria de pe afisaj reprezinta incarcarea bateriei , inseamna ca avea 10-20% baterie cu 50 de secunde inainte de plecarea in cursa.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.99 MB |
Vizualizat: |
de 5494 ori |
|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
Matei Melinte
Data înscrierii: 09/Oct/2015 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 190
|
Trimis: Mie 21 Sep 2022 16:09:07 Titlul subiectului: |
214350 |
|
tcm a scris: | Iar la baterii cata vreme vor fi in garantie si capacitatea de stocare va scadea sub parametrii dati de producator vor trebui schimbate gratuit. |
Esti naiv. Nimeni nu îți înlocuiește bateria la autobuz datorită faptului că ea îmbătrânește. E ca și cum te-ai duce cu telefonul tau din 2016 la Samsung și să le ceri să-ți schimbe bateria pentru că nu ține cât ținea în prima zi. De altfel, în industria auto sunt foarte puține situațiile în care s-au schimbat baterii, fie că vorbim de defecțiuni în garanție sau nu. Sunt niște costuri enorme pe care nimeni nu și le asumă.
tcm a scris: | Daca bateria de pe afisaj reprezinta incarcarea bateriei , inseamna ca avea 10-20% baterie cu 50 de secunde inainte de plecarea in cursa. |
Pictograma de pe afișaj e de decor. Vehiculele electrice stau la încărcat un timp prestabilit. Nici mai mult, nici mai puțin. Nu-ți încarcă nimeni un autobuz în 50 de secunde. În 50 de secunde de-abia au timp CP si PP să stabilească regimul de încărcare.
_________________ Traffic Engineering - UT Cluj
Volunteer Paramedic
Tramclub Iasi |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mie 21 Sep 2022 17:35:09 Titlul subiectului: |
214351 |
|
Am spus ca daca bateria va pierde capacitatea mai repede decat este prevazuta de producator , adica daca intr-un an de exemplu nu ar mai avea nici 50% grad de stocare.
Autobuzul statuse acolo 10-15 minute. Iar cand mai ramane un minut pana la plecare , pe afisaj apare numaratoarea inversa. Si sta pana in ultima secunda la incarcat , cand soferul inchide usa coboara si pantograful.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 171 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 21 Sep 2022 20:06:17 Titlul subiectului: |
214355 |
|
Din cate am inteles, pocnitorile astea ar folosi acumulatori li-ion. Ce ma mira este faptul ca in una din poze se vede ceva care arata ca un acumulator clasic cu plumb. La ce ar putea folosi existenta acestuia?
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 21 Sep 2022 23:16:36 Titlul subiectului: |
214356 |
|
Mrnokia a scris: | Din cate am inteles, pocnitorile astea ar folosi acumulatori li-ion. Ce ma mira este faptul ca in una din poze se vede ceva care arata ca un acumulator clasic cu plumb. La ce ar putea folosi existenta acestuia? |
La echilibrarea vehiculului
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 22 Sep 2022 10:45:10 Titlul subiectului: |
214357 |
|
Despre acumulatorul de 12V, care e de 24V de fapt, ca ORICE masina electrica, sistemele electronice functioneaza pe o baterie standard. Separata de bateria aia mare.
Referitor la validatoarele RADCOM, is niste porcarii. Ba nu scaneaza cardul, scrisul pe ecran este minuscul, ecranul e foarte greoi de folosit, nu raspunde bine la comenzi, pierde semnalul GSM (ca sa faca plata contactless) intr-o veselie. Dar tot le cumpara, in fine...
Cat despre baterie, este o prostie. 66km, care de fapt is 60 probabil, care iarna o sa coboare la 30-40 si dupa 2-3-4 ani, o sa fie 20-25km, asta inseamna ca autobuzul asta o sa ajunga sa fie tractat intr-o veselie peste cativa ani. Si nu, nu e o parere pesimista. Dar timpul va demonstra cum stau lucrurile de fapt.
Totusi, sa iei un autobuz, care oricum costa o caruta de bani, sa il iei cu o baterie mica, in loc sa mai dai o diferenta mica de bani, sa cumperi ceva cu 100-150km autonomie, macar, e ... tipic institutiilor de stat romanesti, a la CNAIR, marele ministere, samd.
Si exercitiul asta de achizitie arata iar problemele poporului romanesc. Suntem zgarciti. Nu ne gandim ca daca investim bani si suntem responsabili si facem lucrurile pana la capat pentru tara asta, vom avea toti de castigat. Dar din ingustime de minte si probabil din rautate, se fac tot felul de idiotenii, lucrari de mantuiala la drumuri, care tin 1-2 ani, lucrari de mantuiala la cladiri, la achizitii, samd.
Asta e...
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
Matei Melinte
Data înscrierii: 09/Oct/2015 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 190
|
Trimis: Sâm 24 Sep 2022 14:46:15 Titlul subiectului: |
214365 |
|
yeeeeman a scris: | Dar tot le cumpara, in fine... |
Mă întristează faptul că în continuare lumea crede că autobuzele, validatoarele, ambulanțele și ce mama naibii mai e de folosință publică în țara asta se cumpără ca pâinea la magazinul de la colț. Există niște licitații, niște contracte în derulare, nu poți să cumperi validoatare de care vrei cum cumperi apă minerală de care vrei. CTP Iași are, începând din 2018, de la venirea Isuzu-urilor, un contract de gestiune a flotei cu Radcom. Ei au furnizat sistemul de management, validatoarele, afișajele, soft-ul și hardware-ul din dispeceratul central și din toate autobuzele. E și normal, dacă nu obligatăriu ca, din moment ce există acest contract, toate vehiculele noi din flotă să fie dotate cu sisteme compatibile cu ce există deja.
Că ne place sau nu, că ne doream Thoreb sau Almex, că e bun sau rău, asta avem, cu asta defilăm. Bineînțeles că, în mod normal, Radcom ar trebui să fie tras de mânecă pentru problemele survenite la echiapmentele lor, dar din ce am observat eu, personalul Radcom și soluțiile tehnice pe care le livrează sunt slabe, și asta nu o zic cu răutatea omului care lucrează cu Thoreb, ci cu tristețea celui care a făcut practică și a colaborat cu CTP Iași, și care observă pe stradă mașini cu sisteme cu probleme. Dar discuția despre ce face bine și ce nu face bine Radcom, și cum o parte din transportul public din țară este dotat cu sisteme de la ei este cu totul si cu totul altă discuție, și ar merita un topic separat, și nu legat doar de Iași.
yeeeeman a scris: | Totusi, sa iei un autobuz, care oricum costa o caruta de bani, sa il iei cu o baterie mica, in loc sa mai dai o diferenta mica de bani, sa cumperi ceva cu 100-150km autonomie, macar, e ... tipic institutiilor de stat romanesti, a la CNAIR, marele ministere, samd.
Si exercitiul asta de achizitie arata iar problemele poporului romanesc. Suntem zgarciti. Nu ne gandim ca daca investim bani si suntem responsabili si facem lucrurile pana la capat pentru tara asta, vom avea toti de castigat. Dar din ingustime de minte si probabil din rautate, se fac tot felul de idiotenii, lucrari de mantuiala la drumuri, care tin 1-2 ani, lucrari de mantuiala la cladiri, la achizitii, samd.
Asta e... |
Autobuzele astea au fost luate prin MDRAP, ca parte a programului național de achiziții de vehicule, achiziții bazate mai mult sau mai puțin pe concluziile PMUD-urilor făcute în perioada 2016-2020. Nu banii au fost problema. Fiecare achiziție a avut în spate un caiet de sarcini și o argumentație cu privire la caracteristicile cerute prin acel caiet de sarcini. Achiziția prezentă, a cărei argumentație este realizată de Dl. Remus Uretean, are în componența sa un raport în care se stipulează clar că autobuzele trebuie să aibă o greutate maximă a bateriilor, învocându-se analogii la avioane și kerosen. Vă las, mai jos, un extras din lemnele debitate de expertul ministerului pe această temă.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
143.55 kb |
Vizualizat: |
de 5112 ori |
|
_________________ Traffic Engineering - UT Cluj
Volunteer Paramedic
Tramclub Iasi |
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 25 Sep 2022 18:18:43 Titlul subiectului: |
214366 |
|
Multumesc de lamuriri, apreciez!
Stiu ca validatoarele si tot ce misca in termeni de achizitii se face prin licitatii, dar daca te inhami la drum cu un contract pe n ani, cu un furnizor, care bineinteles, castiga ca pret licitatia si dupa constati nereguli, atunci ar trebui sa iei niste masuri...Sau poate CTP nu stie ca validatoarele astea sunt niste prostii.
Cat despre explicatia de la minister, am inteles ca e acolo, ca e foarte elaborata, dar uneori lucrurile sunt mai simple decat par. Nu iei un vehicul de transport persoane, folosit zi de zi, in aglomeratii, in fel de fel de conditii, caldura, frig, incarcare foarte mare, probleme neprevazute la reteaua electrica de incarcare de la capetele de linie, ce vreau sa zic pe scurt, ce se va lovi de situatii imprevizibile, sa iei un vehicul de natura asta cu 66, de km autonomie.
Si daca a dorit sa fie atat de riguros stiintific, putea sa faca un calcul de mase, de forte, sa vedem care este pragul de la care nu mai merita sa adaugi autonomie la autobuz. Ca sa fie lucrurile clare, sa nu mai fie loc de discutii.
Imi pare rau, dar o trotineta de la Bolt cred ca are autonomie mai mare...
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Lun 17 Oct 2022 10:42:15 Titlul subiectului: |
214442 |
|
A aparut in JSON posibila numerotare de parc ale Solaris-urilor. Dubios este ca au folosit si litere (E01). Cred ca asta ar crea putina confuzie in randul dispecerilor, mai usor era sa foloseasca o plaja de numere din seria 3xxx.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
38.87 kb |
Vizualizat: |
de 4654 ori |
|
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
mircea541
Data înscrierii: 15/Mar/2021 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 45 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 24 Oct 2022 17:37:26 Titlul subiectului: |
214485 |
|
Astazi a iesit in probe electricul cu numar de parc "E02", o alegere inedita de altmiteri. A facut simulari ale traseelor 42 si 36, fara pasageri.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
509.2 kb |
Vizualizat: |
de 4377 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
415.15 kb |
Vizualizat: |
de 4377 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
392.48 kb |
Vizualizat: |
de 4377 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
454.17 kb |
Vizualizat: |
de 4377 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|