Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Linia 41 si conceptul de Metrou Usor
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
minimal



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 30/Ian/2010
Mesaje: 20
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 07 Noi 2005 17:23:42    Titlul subiectului: /jk'jkkl/ 55590

Folosesc zilnic linia 41 si e intr-adevar o imbunatatire consistenta (ca timp de parcurs - cam 50%) fata de perioada cand era tramvai normal.
Blocajul masinilor pe cele 2 benzi se face in cea mai mare masura din cauza semafoarelor prost programate si poate 10% din cauza lui 41
Sensul Militari > Crangasi:
- semafor pt. pietoni Orsova cu buton. se joaca aurolacii la el si-l pun pe rosu mai tot timpul.
- semafor pod Ciurel in 4 timpi (n-am vazut o prostie mai mare pana acum). verde 30sec. / rosu 20sec. pt. ca au verde cei ce fac stanga din sensul opus si coboara spre semanatoarea / iar verde cam.. 5sec. (nu exagerez!!) / rosu 20sec. pt. ca au verde cei care vin de pe chei. Acele 5 sec. de verde sunt dementiale pt. ca soferii sunt luati pe nepregatite.
- semafor Pta Crangasi in 3 timpi (iarasi nu vad rostul celor 3 timpi). Plus ca verdele principal pe linia lui 41 tine si el prea putin pt traficul care e.
In sens invers e cam aceeasi problema mai putin semaforul de la pod care are verde inainte pe cei 3 timpi si rosu pe al 4lea.
Problema e cunoscuta pt. ca in unele dimineti la aceste semafoare sunt politisti de la Rutiera care dirijeaza circulatia si dau drumul la flux pe timpii morti de rosu de la semafoare, iar blocajul NU EXISTA. Nu inteleg totusi de ce nu se reprogrameaza acele semafoare pentru ca din cauza lor totul e blocat inclusiv pe Uverturii pana la a 2-a statie (in multe dimineti vezi 7-8 178-uri si un 106 blocate pe o distanta de 100m)!!! si lumea injura tramvaiul.. degeaba. Dar poate se sesizeaza cineva.
P.S.: si traficul greu contribuie la blocaj, anul trecut in vara cand Basescu a interzis camioanele pe timpul zilei, se circula excelent cu tot cu semafoarele buclucase.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Dum 11 Dec 2005 17:17:51    Titlul subiectului: 7i7676 56589

De ce s'a investit enorm in linia lui 41 fara sa se introduca si vehicole pe masura caii de rulare ? Din informatii neconfirmate stiu ca V2ST era planificat pentru aceasta linie si era bidirectional pentru ca se dorea eliminarea buclelor de intoarcere. De ce s'a renuntat la aceasta varianta si de ce nu s'au modernizat V*B'urile pentru linia 41 sau pentru orice alta destinatie ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
De la RATB
Vizitator






MesajTrimis: Dum 11 Dec 2005 18:17:48    Titlul subiectului: yjyty 56592

V2ST sunt insuficiente. Iar linia 41 sunt multe controverse pe tema ei. In primul rand chestia cu buclele de intoarcere nu o inteleg nici eu.Probabil ca sa nu scoata linia 42 care tot acolo intoarce. Dar la ore de varf pe acea linie sunt 2 tramvaie.in rest unul singur. Iar la anumite intervale orare,mai ales duminica, nici nu circula. S-a dorit punerea unor tramvaie ultimul tip (mai bune ca BUCUR si V2ST) dar...lipsa de fonduri.
Sus
neder



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 21/Apr/2006
Mesaje: 10

MesajTrimis: Mar 13 Dec 2005 19:11:47    Titlul subiectului: 56706

Daca tot incearca sa faca metrou usor, de ce nu il fac dupa un standard occidental, de exemplu cel nord american unde se construiesc linii de light rail in prostie. Ma refer la tramvaie care sa arate mai a metrou, ceva mai lungi si o mai mare independenta fata de traficul auto. (Ceea ce nu prea e inca valabil in cazul liniei 41, mai ales in portiunea de la turda la piata presei libere).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 08 Ian 2006 20:33:07    Titlul subiectului: *Linia 41 si conceptul de Metrou Usor 11478

Apropo...asa-zis-ul "metrou usor" din capitala ce este?
Parerea mea, ca am vazut si eu vagoanele de pe 41: vagoane V3A revopsite, li s-au inlocuit usile si pantografele. In ceea ce priveste schema electrica, sistemul de tractiune, viteza, consumul de energie, etc...s-au adus ceva imbunatatiri fata de vagoanele obisnuite V3A?
Sa excludem calea de rulare pe care circula.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Dum 08 Ian 2006 21:09:08    Titlul subiectului: 11482

E doar un tramvai ingradit cu garduri galbene. Vine, ce e drept, repede, dar circulatia auto e varza. Tramvaiele nu sunt cu nimic deosebite fata de V3A clasice. Decat farurile rotunde. In rest nu au nimic deosebit. Pot merge pe alte linii, mai ales ca cea de retragere din Bucurestii noi e facuta prastie.
xista si un tramvai low floor V3A pe 41. E numerotat 008. Numai segmentul de mijloc e low-floor, in rest e HIGH FLOOR Mad. Legatura intre low floor si high floor se face pe...scari, deci scari in tramvai. Evident segmentul central e bun pentru persoane cu scaun cu rotile. O inventie URAC.
008 are in fata un abtibild cu un om in scaun cu rotile,semn ca e dstinat si acestor categorii de oameni.Arata bine incropeala.
La usa de pe segmentul central, la V3A, sunt niste gemulete destul de jos plasate.

Se intampla la orele diminetii sa fie si 3 tramvaie unul dupa altul. Si nu se intampla sa vina 3 tramvaie simultan, iar 15 minute nimic.
Sus
qwerty



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Sep/2011
Mesaje: 55
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 29 Ian 2006 12:07:09    Titlul subiectului: 41 14260

Pentru a se deosebi de celelalte V3A-93, tramvaiele de pe linia 41 au farurile rotunde, nu dreptunghiulare, si o masca gri in fata in zona farurilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Pasagerul



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 06/Iul/2006
Mesaje: 44

MesajTrimis: Lun 06 Mar 2006 16:33:03    Titlul subiectului: mettr 17676

Sintagma de metrou usor a ramas mai mult de marketing si se bate moneda pe ea degeaba. Mai bine ar cauta sa faca linii reconstruite de tramvai cu cale separata acolo unde este posibil, in loc sa ne abureasca ca e metrou usor. Unde n-au loc de trafic auto pe linga, poate sa se circule pe sine. Pe Mosilor chiar nu e problema, nu e aglomerat traficul auto.
Pericolul nu e aglomeratia efectiva de-a lungul strazii, ci blocarea unor intersectii, care afecteaza inclusiv tramvaiele cu cale separata. Blocarea pe mai multe minute genereaza intirzieri nedorite si acumularea mai multor vehicule unul dupa celalalt. Astepti 5-ul la Galati spre centru 45 de minute si nu stii de ce nu vine, dupa care apar 4 tramvaie unul dupa celalalt, ca fusese blocata intersectia Pipera, de exemplu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
jad



Data înscrierii: 24/Mar/2006
Ultima vizita: 06/Iun/2018
Mesaje: 55
Locație: Bucuresti 1 (Ion Mihalache)

MesajTrimis: Mie 29 Mar 2006 11:46:43    Titlul subiectului: 59389

Eu stiam ca s-au modernizat 27 de V3A pentru linia 41 cand s-a deschis in 2002 si nici astea nu mergeau toate pe traseu.
Desi intervalul de succedare de 3 min. nu se respecta totusi este linia de tramvai cu cea mai buna frecventa din Bucuresti. Liniile 20, 24, 42 sunt dezastru.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 29 Mar 2006 12:48:49    Titlul subiectului: 59395

Pe 41 initial nu stiu cate au fost initial, stiu ca la 2 luni dupa pornire au intrat pe traseu 311 si 316, daca imi amintesc bine.
In ultimul an au mai aparut 4 vagoane noi pe 41 - 297, 008, 288, 164.


Ultima modificare efectuată de către metrou.usor la Joi 30 Mar 2006 09:24:22, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
jad



Data înscrierii: 24/Mar/2006
Ultima vizita: 06/Iun/2018
Mesaje: 55
Locație: Bucuresti 1 (Ion Mihalache)

MesajTrimis: Mie 29 Mar 2006 12:56:11    Titlul subiectului: 0000000 59396

Am aruncat o privire pe site-ul Bombardier si am vazut mai multe modele de tramvaie. Pe 41 ar merge cele tip metrou cu acces prin statii amenajate(ca la Istanbul si Stuttgart in anii 90) sau chiar un low-floor autentic. Si eu cred ca noile tramvaie vor merge pe 41 din cauza liniei dar si din cauza capacitatii de transport mari necesare aici.
Pe de alta parte din 27 scadem 2 din depou(rezerve sau in revizie/reparatie) si avem 25 pe traseu. Cum traseul se parcurge in 30 de min. avem 10 pe un sens, 10 pe celalalt si 5 la capetele de linii. E destul de plauzibil.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 26 Sep 2006 14:39:23    Titlul subiectului: 000 64770

Azi am aflat ca este foarte posibil sa se monteze (din nou) macaz la intersectia Brasov-Bd Timisoara pentru ca linia 41 sa se retraga la Militari pentru ca va primi vagoane noi care nu pot sta in Bucurestii Noi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
power322



Data înscrierii: 20/Iun/2006
Ultima vizita: 04/Mai/2014
Mesaje: 200

MesajTrimis: Mar 26 Sep 2006 16:07:36    Titlul subiectului: 64779

metrou.usor a scris:
Azi am aflat ca este foarte posibil sa se monteze (din nou) macaz la intersectia Brasov-Bd Timisoara pentru ca linia 41 sa se retraga la Militari pentru ca va primi vagoane noi care nu pot sta in Bucurestii Noi.
Dupa ce se termina Sos.Progresu, linia 41 se intoarce la Depoul Alexandria ca drept dovada de acces in linia 41 la Ghencea este linia din centrul bulevardului. Pe aceea linie se va face accesul vagoanelor de la Alexandria in traseu. Acest lucru s-a spus si la Alexandria si ati fost si voi de fata cand s-a spus acest lucru.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 19/Sep/2018
Mesaje: 315
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Joi 09 Noi 2006 23:36:52    Titlul subiectului: 00 65953

Imi aduc aminte cand s'a inaugurat linia 41 - metrou usor (la Viena se cheama tramvai rapid, da' asta e altceva) chiar unchiu' Basescu in calitate de primar a spus ca "in curand vor sosi si vagoanele speciale" si nu a mintit deloc: V3A-urile aveau in premiera faruri rotunde!
Astfel e posibil sa se scoata si pe SCM tramvaiul si sa se introduca metrou (usor), ceea ce e altceva Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mihai
Vizitator






MesajTrimis: Vin 10 Noi 2006 13:26:51    Titlul subiectului: 65983

Conceptul de metrou usor este sublim si se remarca prin accea ca nu exista Wink E o inventie din vremea lui Basescu pentru a sublinia saltul intre uzualul "reabilitarea liniilor de tramvai" si proiectul pilot implementat pe linia 41.
In fapt "metrou usor" inseamna fix tramvai asa cum trebuie sa fie. Tramvaiul este un tren usor, insa in esenta ramane tren. In transportul urban este la categoria "transport de viteza" si pune probleme de infrastructura si dirijare similare trenului. Acest lucru a fost neglijat in epoca "solutiilor originale romanesti" cand, printre altele, au aparut acele minunatii de placi de beton, care economiseau mult costurile cu otelul. In acelasi timp cresteau absurd costurile cu intretinerea si scadeau pana la non-sens parametrii de proiectare ai liniilor de tramvai: capacitate de transport si viteza. Dar nimeni nu s-a sinchisit de asta.
Ceea ce se-ntampla acum in Bucuresti este o repunere in drepturi a tramvaielor prin restaurarea statutului lor de trenuri urbane. Viteza maxima ar trebui sa fie de 50-60km/h in centru si 70-80km/h spre periferii, cu o viteza medie comerciala de 35km/h in centru si 45km/h in periferii. In sens popular se poate vorbi de inlocuirea tramvaielor cu metrou usor. In sens tehnic, se inlocuieste un fel de tramvai cu tramvai.
Separarea caii de rulare a tramvaiului de sosea nu are nimic original. E o solutie aplicata pe larg in occident. Exista si orase care fie au renuntat la tramvaie, fie nu le-au implementat. Dar acolo rolul tramvaiului este preluat nu de autobuze - absurd - care este transport urban de viteza redusa, cu viteza comerciala de 15km/h (deci jumate), ci de metrou. Care la Bucuresti este si el la fel de minunat, da' e aproape ca si cand n-ar fi.
Sus
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 17 Noi 2006 08:48:50    Titlul subiectului: lr 66349

Pana acum 41 si 32 sunt cele mai bune linii - timp mic de succedere, timp mic de parcurs. Va urma 35 cand intra pe linie total modernizata. 7 este teoretic, dar practic se chinuie in balamucul de pe Giurgiului.
Linia de metrou usor efectiv este 41...si cred ca va ramane singura.

Ma enerveaza limitarea la 50Km/h, atata poate chopperul sa lucreze cu boghiurile tip Tatra/V3A. Sistemul MCKV1 - cum se numeste acest sistem cu chopper si calculator de bord este conceput asa. Nu se poate mai mult. Bucur LF este posibil sa aiba un sistem mai avansat tip MCKV2 (sau MCKV1A nu mai stiu) care permite viteze de pana la 70kmh, Bucur LF avand alt tip de motor.

In acte linia 41 este numita "Linia 41 Metrou Usor", nu inseamna ca daca o denumire nu exista nu poate fi inventata. Si la capetele lui 41 daca va uitati pe panouri scrie tot asa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mihai
Vizitator






MesajTrimis: Vin 17 Noi 2006 10:16:39    Titlul subiectului: 66354

Ca sa "inventezi", trebuie sa dai si o definitie prin care sa identifici elementele care disting acea inventie de restul entitatilor similare existente deja.
Cu alte cuvinte, daca noi ii spunem la autobuz "guster de stepa", nu inseamna ca "gusterul de stepa" e altceva decat un autobuz sau ca am inventat un nou mijloc de transport.
"Metrou usor" este STRICT un concept de marketing, lansat de Primarie ca sa sublinieze in ochii "poporului" diferenta intre ceea ce au fost tramvaiele in Bucuresti pana la Linia 41 si ce vor fi de acum incolo. Tehnic insa nu s-a inventat nimic, pentru ca si linia 41 nu e decat un simplu tramvai, inca mult inferior ca parametri tramvaielor moderne.
Daca tie iti place fantezia RATB, e ok. Porneam insa de la premisa ca aici e o abordare realista a mijloacelor de transport...
Ceea ce avem pe linia lui 41 este un tramvai la care macar infrastructura adiacenta este de secol XXI. Asa arata traseele de tramvai moderne: izolate, de viteza si cu semnalizare speciala care le da prioritate.

light rail = tramvai
Wikipedia a scris:
Light rail is the modern version of the tram
http://en.wikipedia.org/wiki/Light_rail
Sus
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 1103
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Vin 17 Noi 2006 20:21:03    Titlul subiectului: 66374

Nu mai stiu exact unde am vazut asta, dar sigur un sit strain, in care spuneau de Bucuresti ca are o linie de tramvai pe care "ei o numesc metrou usor". Deci e clar ca metroul basesc nu e metrou usor in adevaratul sens al cuvantului. E totusi un traseu cu o semnalizare mai buna, cu o cale de rulare mai buna si... cam atat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2018
Mesaje: 6841
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 17 Noi 2006 20:25:46    Titlul subiectului: 66375

Metrou usor, hiperusor, ultrausor sau ce denumire o avea, cred ca e mai putin mportant. Important este faptul ca parcurgi 30 de minute si chiar mai putin intre Piata Presei Libere si Ghencea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 1103
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Vin 17 Noi 2006 20:31:47    Titlul subiectului: 66376

Faptul ca il parcurgi mai repede se datoreaza faptului ca pe marea majoritate a liniei, calea de rulare este exclusiva si in mai mica parte datorita semnalizarii, pentru ca degeaba ii da verde tramvaiului daca n'are pe unde sa treaca in intersectii. Cu cale ferata pe care nu intra masinile, chiar si un tren de EP sau V56 ajungea sa zicem in 35-40 minute.

Deci 41 este o linie de metrou usor pe care circula insa tramvaie grele
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 17 Noi 2006 21:13:10    Titlul subiectului: 66382

Mihai a scris:
Tehnic insa nu s-a inventat nimic, pentru ca si linia 41 nu e decat un simplu tramvai, inca mult inferior ca parametri tramvaielor moderne.
Dar mult peste restul tramvaielor din Bucuresti - 21, 34 etc la data cand a fost conceput si dat in functiune. Wink
Wikipedia a scris:
Light rail is the modern version of the tram

http://en.wikipedia.org/wiki/Light_rail[/quote]Deja ma enerveaza la maxim aceasta discutie.
light - usor, incet, lent
rail - cale ferata, sina
light rail - tren usor, pentru vehicule urbane - tramvai, metrou usor.
De ce metrou usor? Are viteze peste maximele unui tramvai normal, isi comanda singur semafoarele, are cale separata de restul traficului.
LA NOI EXISTA termenul de metrou usor. Question
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhimede



Data înscrierii: 28/Aug/2006
Ultima vizita: 23/Apr/2007
Mesaje: 57

MesajTrimis: Vin 17 Noi 2006 21:17:27    Titlul subiectului: 66385

Foarte interesant articolul din wikipedia... Cred ca sina aia cu traverse vizibile a fost o noutate asa de mare, incat amplifica senzatia de diferenta majora intre linia 41 si restul, la vremea respectiva, dar vagoanele "prea" de tramvai o readuc in lumea tramvaielor... Sunt gardulete, dar nu sunt trenuri mai heavy decat tramvaiele... lasand la o parte cifrele...
_________________
sin(x) < x < tg(x), 0 < x < pi/2
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mihai
Vizitator






MesajTrimis: Vin 17 Noi 2006 21:40:23    Titlul subiectului: 66390

Tramvaiele moderne au evoluat mult si de mult. Numai in Bucuresti si in Romania in general tramvaiele au involuat. Toate marile metropole au ajuns de peste 25-30 de ani la concluzia ca tramvaiul este un vehicul excelent pentru tranzitul urban de viteza si capacitate. Implicit i-au ridicat treptat parametrii, prin separarea caii si cresterea prioritatii la intersectii.
Denumirea de "light rail vehicles" a intervenit atunci cand, in scopul optimizarii transferului inter-modal, tramvaiele au ajuns chiar sa intre in gara, la peron cu trenurile. E un concept care a dat roade in Europa in zona Karlsruhe, unde tramvaiul indeplineste simultan functia de tramvai si tren suburban (S-Bahn) pe zona respectiva. Sau in Strassbourg, unde tramvaiul devine practic metrou in afara centrului vechi.
Insa, dincolo de aceste exceptii, in toate orasele din Europa de Vest unde exista tramvai modern, el este exact precum linia 41. Asta e conceptul european modern de tramvai. Faptul ca noi abia acum il vedem, nu inseamna ca am inventat ceva nou. Abia acum incepem sa recuperam anii de involutie din perioada dinainte de 1989.
Dar cum noi suntem plini de originalitate, nu ar fi prima data cand noi ii spunem caisei pruna. Au ramas de referinta denumirile "originale romanesti", precum Nes - Cafea instant, Frigider - refrigerator, Xerox - copiator, Delcó - distribuitor. Asa ca nu mai conteaza o denumire inventata in plus.
Am subliniat acest aspect, pentru ca daca pe strada mi-e totuna cum i se spune, aici am considerat important detaliul pentru calitatea discutiei.
Sus
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Feb/2013
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Vin 17 Noi 2006 21:57:55    Titlul subiectului: 66391

Are dreptate Mihai. In vest se numesc metrou usor liniile de tramvai complet separate de trafic, si care au ajuns pe mari portiuni sa circule subteran, cu statii in stilul celor de metrou. Linia 41 nu e decat o linie modernizata si nimic mai mult, iar portiunea de la Ion Mihalache la P-ta Presei Liber ar trebui marcata pe hartile Ratb ca linie de tramvai normal, nu cu acel rosu grena, caci linia nu mai e deloc separata de trafic.
Ideea a fost ca Basescu sa-si umfle imaginea de primar cu marile lui realizari. Si daca altii sunt prosti si accepta denumiri dupa ureche, eu nu accept si raman la pozitia mea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 08 Ian 2007 22:23:02    Titlul subiectului: 0000 43043

Definitia care mi-a fost data din RATB :

Metrou Usor - linia de tramvai pe care se circula cu viteza maxima admisa de deplasare, cu cel putin 70% din traseu separat de restul traficului iar restul ramas neseparat sa fie marcat ca zona prioritara pentru tramvai. De asemenea o alta cerinta este ca pe linia de metrou usor sa circule un singur tip de vagon si semafoarele sa fie sincronizate/comandate de vagoanele de metrou usor. O ultima cerinta este ca statiile sa fie amenajate si protejate cu garduri, iar latimea sa fie de minim 1,5m.

La straini liniile de acest tip sunt linii ca 41 iar vagoanele sunt "LRV" - Light Rail Vehicle.

De asemenea, pe linia 41 exista o statie multimodala unde se face legatura rapida cu metroul - Piata Crangasi. Exista si o statie (Turda) unde accesul se face exclusiv prin pasaj subteran, fara existanta unei treceri de pietoni.

Viteza de deplasare pe tronsoane prescrisa la elaborarea orarului liniei 41 (pe ambele sensuri):

Piata Presei - Bd Mihalache - 40km/h
Bd Mihalache - Sos. Crangasi - 50km/h
Sos. Crangasi - Piata Crangasi - 40km/h
Piata Crangasi - Bd. Ghencea - 50km/h
Bd. Ghencea - Capat Ghencea - 40km/h Exclamation (nu ma asteptam sa fie limita asa pe acolo, probabil din cauza stadionului si a depozitelor de mobila Evil or Very Mad )

Dupa normele UE - pentru a se circula cu mai mult de 50km/h pe un anumit traseu/tronson de traseu distanta intre statii trebuie sa fie de minim 1000m Exclamation
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community