Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 22 Noi 2023 11:46:10 Titlul subiectului: |
217317 |
|
Sunt mici, vor fi si ele supra-aglomerate. Sper ca urmatoarele sa fie de minim 36 de metri.
|
|
Sus |
|
|
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 196 Locație: Botosani, Iasi
|
Trimis: Mie 22 Noi 2023 12:39:29 Titlul subiectului: |
217318 |
|
Trebuie lungite peroanele pentru 36 m. Si cele de 30 m nu se incadreaza in Tudor desi se stia ca vor fi tramvaie lungi. Pe 1 si 13 merg.
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 22 Noi 2023 12:59:32 Titlul subiectului: |
217321 |
|
Asta să fie singura problemă, peroanele. E nevoie de tramvaie de mare capacitate, mai ales pe 9, 3, 1/13, chiar 11 și 5 la orele de vârf.
|
|
Sus |
|
|
KTLYN
Data înscrierii: 25/Ian/2013 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 209 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 06 Dec 2023 22:42:21 Titlul subiectului: |
217468 |
|
Se pare ca polonezii nu renunță așa ușor. O noua contestație împotriva Municipiului Iași.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
900.59 kb |
Vizualizat: |
de 1296 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
KTLYN
Data înscrierii: 25/Ian/2013 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 209 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 14 Dec 2023 10:55:18 Titlul subiectului: |
217568 |
|
A doua contestație.
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
12Contestatie.pdf |
Mărime fișier: |
2.9 MB |
Descărcat: |
de 24 ori |
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 14 Dec 2023 11:48:34 Titlul subiectului: |
217569 |
|
Bai naicule, dincolo de valoarea suspect de mica a ofertei turcilor, cum mama naibii sa fie asa de mare diferenta de punctaj la evaluarea tehnica in defavoarea Pesa?!
20 vs. 7,05?! Parca aia de la Pesa ar fi niste pulifrici veniti ieri pe piata... Pe bune acum, pute!...
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Joi 14 Dec 2023 12:01:03, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 171 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 14 Dec 2023 12:00:33 Titlul subiectului: |
217570 |
|
Sincer sa fiu, mai bine apelam la prietenii nostri nemti. Tramvaiele SH de la ei sunt atat de bine ingrijite incat poti spune ca sunt noi. In plus sunt superioare din punt de vedere tehnic fata de Pesa sau Bozankaya. Dupa ce am citit despre tramvaiele alea din Helsinki, nu m-ar mira sa apara in scurt timp probleme asemanatoare la turcoaice si poloneze.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 14 Dec 2023 12:04:15 Titlul subiectului: |
217571 |
|
Intre timp, ca sa fie totul si mai si, 10 dintre cele 33 (ma rog, acum 32, ca unul a avut un accident si e retras) de GT6M-uri cu dubla comanda de la Jena (care ar fi fost continuarea fireasca a achizitiei de la Augsburg, daca ar fi fost facuta) au fost cumparate de polonezii de la Lodz.
La Ies rezista coafura cu coada sus, doar cu tramvaie noi si GT4... Nu ne mai umilim cu sehasuri, pardon, cu rulate...
Surse de GT6M pentru ecartament metric, daca am fi fost rationali:
- Augsburg: 12
- Frankfurt (Oder): 8
- Jena: 33 (dubla comanda)
- Mainz: 16 (dubla comanda)
- Zwickau: 12
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 14 Dec 2023 14:33:03 Titlul subiectului: |
217572 |
|
Erau numai bune, și pun pariu că nu rămâneau în drum sau deraiau așa de des. Legat de licitație, e clar că ceva ”pute”, nu s-au dus turcii cu mâna goală la Grindeanu. Nu zic, e OK că sunt mai ieftine, dar nu cred că ăsta ar trebui să fie criteriul principal.
E la fel cum am luat și MAZ-urile pentru că erau mai ieftine, nu pentru că erau mai bune. Erau NET INFERIOARE MB Citaro, dar era probabil altă chestie ”mirositoare” de au invadat orașele patriei. Nu zic, n-au fost rele, dar nici cea mai bună soluție.
Eu unul m-am lămurit, vom sta ani buni cu GT 4 care arată vai de mama lor și se strică zilnic, blocând circulația. Și nu pentru că ar fi tramvaie proaste, că au mers foarte bine 40+ ani la nemți, ci pentru că sunt întreținute prost, la limita ”las' că merge și așa”.
Când au venit din Germania, arătau impecabil și mergeau idem. Nu rămâneau în drum, nu scăpau la vale etc.
2008:
[img]http://tramclub.org/files/img_1996_814.jpg[/img]
La fel de bine arătau ST 10/11, sau BE 8/8. Bijuterii, nu alta! Nu nemții le-au trimis așa cum arată acum, sau în starea tehnică în care sunt. Deci nu, dragi ieșeni și dragă domnule primar, SH-urile nu sunt ”rele”, dacă sunt întreținute corect. Că nu degeaba le cumpără polonezii și în unele cazuri, chiar nemții.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 14 Dec 2023 16:50:11 Titlul subiectului: |
217573 |
|
Mie contestatia lesilor mi se pare una taricica, ba chiar atrage atentia si asupra chestiilor in neregula fata de caietul de sarcini si la traivanurile livrate anterior la Ies de otomani. Asa incat, oferta "net superioara" pare cam "net inferioara" si chiar "net neconforma", deci... pare cam Pesa, nu Bozankaya... Abia astept sa vad deznodamantul!...
Si iata cum a fost cu ce tranti otomanii si data trecuta si am fi avut 32 de tramvaie de un singur tip, cu sanse mari ca si astea 18 sa fie de acelasi tip, varianta cu 3 module... Adica un miliard de complicatii mai putin si poate si dezvoltarea pe alte trepte a relatiei cu Pesa, benefica pentru industria Iasului...
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 14 Dec 2023 16:56:06 Titlul subiectului: |
217574 |
|
Da, probabil ne lipeam de iei sa fac anumite chestii pentru tramvaiele lor aici. Eu de PESA stiam ca face tramvaie, de Bozankaya nu stiam. In fine, poate livreaza in Turcia si nu stiam eu. Sper ca PESA sa aiba castig de cauza.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 14 Dec 2023 17:00:08 Titlul subiectului: |
217575 |
|
Pentru cei doi postaci de fotoliu de pe forumu_MU care-si dau cu parerea despre contestatia Pesa: daca veti citi cu atentie, veti vedea ca o mare parte a aspectelor semnalate cu privire la oferta turcilor se bazeaza pe faptul ca echipa prezenta la Iasi de cand se deruleaza contractul pentru 16 tramvaie Swing a analizat si-n dunga tramvaiul turcesc in exploatare, deci nu au avut atunci, la anterioara licitatie, datele pe care le au acum. DOH!
Si, da, e foarte bine ca isi apara interesele pana-n panzele albe, pentru ca e de noaptea mintii sa ajunga Pesa la un scor tehnic de 7,05 la 20 cu Bozankaya, chestia asta sfideaza orice logica si bunul simt! E o palma uriasa si nemeritata pe obrazul lor.
postac 1 mu a scris: | PESA invocă detalii neconforme de la licitația precedentă a Iașiului, pentru tramvaiele lungi ale Bozankaya, însă în acel caz polonezii nu au contestat nimic, deci atunci nu au putut fi identificate acele neconformități de care se vorbește aici, ceea ce ar putea duce la o respingere pe excepția lipsei de interes. |
postac 2 mu a scris: | Multe puncte din constestatia PESA sunt disperate, pe principiul aruncam cu cat mai multe lucruri in perete in speranta ca ceva se lipeste. |
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 14 Dec 2023 18:24:14 Titlul subiectului: |
217576 |
|
De altfel, cand au fost atribuite licitatiile anterioare, Pesa era intr-o situatie dificila - in 2018 abia iesise din ghearele falimentului si pornise motoarele pentru redresare si dezvoltare, iar in 2019 pierduse un contract urias cu Varsovia. Avea, asadar, nevoie ca de aer sa castige si a doua licitatie a Iasului, deci sa spui ca ar fi avut informatii cu care sa-i zboare pe turci, dar n-a actionat, e prostie pura din partea cui emite o asemenea vorba. Daca ar fi avut informatii despre oferta Bozankaya, ar fi luptat cu siguranta pana la capat.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 14 Dec 2023 18:41:26 Titlul subiectului: |
217577 |
|
Unde exagereaza Pesa este punctul (x), pentru ca acel spatiu nu se adreseaza calatorilor in picioare, neavand, de altfel, nici un fel de dotare in sensul asta. Este organizat exact ca podiumul de la boghiuri, exclusiv pentru calatorii care stau pe cele 4 scaune.
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 14 Dec 2023 21:27:36 Titlul subiectului: |
217578 |
|
Acum să ne înțelegem, nici PESA, nici Bozankaya nu sunt cele mai bune din lume. Pot pune pariu că-s oarecum mai faine GT6M, dar între PESA și Bozankaya aș alege oricând PESA.
|
|
Sus |
|
|
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 171 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 16 Dec 2023 22:23:51 Titlul subiectului: |
217608 |
|
În legătură cu Pesa, cred că modelul Fokstrot ar fi cel mai bun. Nu are segmente suspendate în aer cum sunt astea de la noi. E exact cum trebuie. 3 segmente = trei boghiuri necesare. https://pesa.pl/en/produkty/tramwaje/fokstrot/
|
|
Sus |
|
|
Andrei Andras
Data înscrierii: 30/Noi/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 384
|
Trimis: Sâm 16 Dec 2023 22:48:07 Titlul subiectului: |
217609 |
|
Fokstrot e un Twist pentru statele sovietice, nu pentru noi. Ca o paranteză, toate tramvaiele de acest tip din Moscova au fost retrase din circulație din lipsa pieselor care nu se produc intern.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 16 Dec 2023 23:39:20 Titlul subiectului: |
217610 |
|
Contractul de furnizare s-a intrerupt la jumatatea deceniului trecut, din cauza problemelor financiare ale Rusiei de la acea vreme. Intre timp s-au gasit si alte motive ce tin de interesele Poloniei.
In 2016, cand asociatia Tramclub Iasi a vizitat Pesa, in curtea fabricii, la gard la propriu si la figurat, erau depozitate tramvaie Fokstrot gata de livrare la Moscova, dar care n-au mai ajuns acolo. Ma gandesc ca acum s-or afla printre cele de la Kiev, ca parca m-as indoi ca Pesa nu le-a "maritat".
3 fotografii cu peripetii facute in iunie 2016...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.38 MB |
Vizualizat: |
de 833 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.25 MB |
Vizualizat: |
de 833 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
879.59 kb |
Vizualizat: |
de 833 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 10 Feb 2024 15:07:27 Titlul subiectului: |
218176 |
|
Decizia CNSC.
Așa cum a declarat primarul municipiului Iași, se speră ca zilele următoare să se semneze contractul cu Bozankaya.
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
Decizie_281.pdf |
Mărime fișier: |
68.92 kb |
Descărcat: |
de 16 ori |
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 10 Feb 2024 17:21:42 Titlul subiectului: |
218177 |
|
Fain... Raman pozele cu 2217 "retablat"... Si fara izolatie intre tabla exterioara si plasticul ce reprezinta peretele interior... Ca asa sunt traivanele din oferta net superioara... Este unul curajos rau care are dovezi, poze facute de el, dar care tace... Curajul de a tacea e si el un curaj...
Ce tare e sa mori cu dreptatea in mana in tara asta...
|
|
Sus |
|
|
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 171 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 10 Feb 2024 18:37:40 Titlul subiectului: |
218178 |
|
Hai ca chiar sunt curios acum de pozele alea. Nu puteau injecta macar niste spuma poliuretanica intre ele?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 10 Feb 2024 18:45:58 Titlul subiectului: |
218179 |
|
Costuri scazute de productie, fentezi concurenta si bagi oferta-soc...
Pozele le poate pune - dar nu le va pune - doar cine le-a facut si nu-s eu acela...
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 10 Feb 2024 20:03:17 Titlul subiectului: |
218180 |
|
Era mai bine sa fi avut 32 de Pese. Nu de alta, dar polonezii aia au mai facut tramvaie la viata lor si stiu cu ce se mananca. Turcii au scos un tramvai din joben, dar nu au traditie in asa ceva.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 10 Feb 2024 20:39:43 Titlul subiectului: |
218181 |
|
Pesa:
- a declarat la prezentarea publica a tramvaielor livrate ca e interesata de a incepe o colaborare extinsa cu Iasul, inclusiv la nivel academic;
- daca ar fi castigat acest contract si relatia cu Iasul ar fi revenit la sentimente reciproce mai bune, poate ar fi fost interesata de crearea unui centru complex de productie, intretinere si reparatii, mai ales in contextul livrarii ramelor electrice regionale si interregionale pentru calea ferata (cat de tare ar fi fost asa ceva pentru Iasi!);
- cu siguranta ar fi intarit relatia cu CTP pentru rezultate cat mai bune in exploatare a vagoanelor livrate.
Din pacate, insa, a pierdut cu dreptatea in mana.
Iar Iasul se alege doar cu niste tramvaie cu aspect exotic, precum toate produsele turcesti, dar de o calitate indoielnica. Si atat.
Strategie, naicule!
|
|
Sus |
|
|
|