Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Transportul si liniile de noapte
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trasee, rute si harti din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
mihai565



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 20 Apr 2006 22:40:39    Titlul subiectului: 60028

In noaptea de 22/23.04.2006 (INVIEREA), programul de circulatie al unor linii de transport in comun se prelungeste pana la ora 530.
Acesta prevede plecari din cartiere spre zona centrala (P-ta Unirii, P-ta Sf. Gheorghe, P-ta Romana) din 30 in 30 de minute, incepand cu ora 2200, iar din zona centrala spre cartiere, incepand cu ora 2230, dupa cum urmeaza :
A. La tramvaie liniile : 5, 7, 16, 20, 21, 32, 40 si 41.
B.La autobuze liniile : 104, 116, 117, 123, 131, 300, 311, 313, 331, 336, 368, 385, 461 si 645.
Dintre acestea urmatoarele trasee vor fi modificate astfel :
1.Tramvaiele liniei 5 vor circula pe traseul de baza cu trecere prin bucla de la ‘Piata Sf. Gheorghe’.
2. Tramvaiele liniei 16 vor circula pe traseul de baza numai intre ‘Republica S.A.’ si ‘Lacul Tei’ , cu trecere si prin bucla de la ‘Piata Sf. Gheorghe’.
3. Autobuzele liniei 104 vor circula pe traseul de baza numai intre ‘Stadionul National’ si ‘Piata Unirii’.
4. Autobuzele liniei 116 vor circula pe traseul de baza numai intre ‘Gara Progresul’ si ‘Piata Unirii’.
5. Autobuzele liniei 117 vor circula pe traseul de baza numai intre ‘Bacau’ (Cart. Salaj) si ‘Piata Unirii’.
6. Autobuzele liniei 123 vor circula pe traseul de baza numai intre ‘CET Sud Vitan’ si ‘Piata Unirii’.
7. Autobuzele liniei 300 vor circula pe traseul de baza intre ‘Clabucet’ si ’Piata Romana’, apoi prin Bd. Magheru, Bd. N. Balcescu, Bd. I.C. Bratianu pana la ‘Piata Unirii’ unde vor intoarce.
8. Autobuzele liniei 311 vor circula pe un traseu prelungit de la ‘Piata C.A. Rosetti’ pe Bd. Carol I, Piata Universitatii, Bd. I.C. Bratianu pana la ‘Piata Unirii’ unde vor intoarce.
9. Autobuzele liniei 313 vor circula pe traseul de baza numai intre ‘Turnu Magurele’ si ‘Piata Unirii’.
10. Autobuzele liniei 331 vor circula pe traseul de baza de la ‘Cart. Damaroaia’ pana la Piata Alex. Lahovari apoi pe Str. George Enescu, Bd. Magheru, Bd. N. Balcescu, Bd. I.C. Bratianu pana la ‘Piata Unirii’, iar la intoarcere din Bd. Magheru prin Piata Romana, Bd. Dacia, Calea Dorobantilor.
11. Autobuzele liniei 336 vor circula pe traseul de baza intre ‘Apusului’ si Piata Universitatii, apoi prin Bd. I.C. Bratianu, pana la ‘Piata Unirii’ unde vor intoarce.
12. Autobuzele liniei 385 vor circula pe traseul de baza numai intre ‘Ghencea’ si ‘Piata Unirii’’.
13.Autobuzele liniei 461 vor circula pe traseul de baza numai intre ‘Granitul’ si ‘Primaria Cernica’.
14. Autobuzele liniei naveta 645 vor circula intre ‘Mezes’ si ‘Piata Unirii’ pe Sos. Chitilei, Bd Ion Mihalache, Piata Victoriei, Bd. Lascar Catargiu, Piata Romana, Bd. Gh. Magheru, Bd. N. Balcescu, Bd. I.C. Bratianu.
Autobuzele liniilor 104, 116, 117, 123, 300, 311, 313, 331, 336, 385 si 645 vor intoarce la P-ta Unirii pe arterele ce formeaza sistemul de sensuri unice ( Bd. I.C. Bratianu, Str. Halelor, Aleea III, Aleea II) avand statia terminus comuna cu cea a liniei 783.
In ziua de 24.04.2006, transportul in comun se va desfasura dupa programul zilelor de duminica.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 19 Sep 2007 12:17:27    Titlul subiectului: Transport de noapte pentru o zi - 22 septembrie 82908

Site RATB a scris:
Cu ocazia desfasurarii evenimentului cultural numit 'NOAPTE ALBA', organizat de Primaria Municipiului Bucuresti prin ARCUB – Centrul de Proiecte Culturale, in noaptea de 22/23.09.2007, programul de circulatie al unor linii de transport in comun se prelungeste pana la ora 04.30.
Acest program prevede plecari din principalele cartiere spre zona centrala (P-ta Unirii, P-ta Sf. Gheorghe) la intervale de 25-30 de minute, incepand cu ora 22.00, iar din zona centrala spre cartiere, incepand cu ora 22.30.
Vor circula tramvaiele 32 si 55 precum si 11 linii de autobuz, acestea din urma prelungite/modificate astfel incat sa aiba capat la Piata Unirii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 10 Iul 2008 14:57:17    Titlul subiectului: 95577

Liniile de noapte, asa cum erau prezentate in Ghidul ITB pe anul 1984.
Ghidul ITB 1984, integral, este disponibil la http://carti.tramclub.org

Conform acestui ghid, liniile de noapte erau operate cu microbuze.
Amuzanta si caricatura anexata, tipica lui ANDO.
Gluma-gluma, dar oare o exista pe undeva prin lume vreun mijloc de transport amenjat specific unui transport de noapte, un fel de autobuz/troleibuz/tramvai cu cusete/paturi? Ma gandesc ca pe linii precum celebra linie de troleibuz din Crimeea (parca!), lunga de zeci de kilometri, ideea nu ar fi chiar atat de nastrusnica... Rolling Eyes



106.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  224.56 kb
 Vizualizat:  de 19955 ori

106.jpg



107.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  160.23 kb
 Vizualizat:  de 19955 ori

107.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Impiegatul



Data înscrierii: 10/Apr/2007
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 186
Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)

MesajTrimis: Joi 10 Iul 2008 21:30:14    Titlul subiectului: 95606

Un sistem foarte bine organizat, radial, acoperind toate marile cartiere ale orasului. Ar fi superb daca ar exista din nou asa ceva. Nu de alta dar sunt satul sa cheltui banii pe taxiuri atunci cand sunt prea obosit ca sa merg pe jos distante considerabile in oras. Si mai nou tarifele din Bucuresti au explodat.
Chiar nu exista nicio speranta pentru transportul de noapte???
Chiar suntem sub imperiul taxiurilor dupa 11 noaptea???

_________________
Du-ma acasa mai tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 25 Iul 2008 09:12:07    Titlul subiectului: 96218

Iată traseele liniilor de nopate ale ITB din anul 1973, așa cum apar ele în
Ghidul traseelor de transport in comun (1973) , disponibil integral la http://carti.tramclub.org/11

De remarcat că erau 24 de linii de noapte, din care 23 purtau indicative formate din litere, de la A la X, iar a 24-a purta numărul 26, fiind practic exact traseul de zi al liniei 26.
Linia "de zi" 26 și linia "de noapte" 26 încă purtau un indicativ comun, abia mai târziu linia de noapte luând indicativul 56
Până la urmă nu pricep care a fost ideea ca ziua să fie 26, iar noaptea 56, dacă aveau același traseu și aceleași tarife? Rolling Eyes

Oricum, traseele de noapte radiale din 1973 m-au impresionat, acopereau aproape toate axele importante ale orașului



69.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  165.22 kb
 Vizualizat:  de 19762 ori

69.jpg



70.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  181.33 kb
 Vizualizat:  de 19762 ori

70.jpg



HARTA4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.77 kb
 Vizualizat:  de 19762 ori

HARTA4.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 17/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Vin 01 Mai 2009 19:10:04    Titlul subiectului: 110314

Transportul în comun din București ar putea fi introdus și pe timp de noapte
Antena3.ro a scris:
În curând, bucureștenii ar putea cheltui mai puțini bani pe taxi. Un proiect de hotărâre depus, joi, la Registratura Primăriei Capitalei, prevede introducerea mijloacelor de transport în comun din București și pe timp de noapte. Ce-i drept, la intervale de 30 de minute sau, în unele cazuri, chiar de o oră.
Potrivit proiectului, autobuzele, troleibuzele și alte mijloace de transport RATB sau ale operatorilor privați ar urma să circule pe trasee care leagă centrul Capitalei de cartierele aflate la periferie, anunță Mediafax.
Mircea Valentin, consilierul general care a inițiat acest proiect, a avut drept "inspirație" pe de-o parte modelul serviciilor publice de transport din marile capitale europene, iar pe de altă parte faptul că acest serviciu funcționa în București și în perioada anilor '70.
"Urmând exemplul capitalelor europene care asigură cetățenilor funcționarea serviciului public de transport pe timp de noapte, consider necesară aprobarea acestui proiect pentru a oferi o alternativă de transport public bucureștenilor", a declarat, pentru sursa citată, Mircea Valentin.
Totodată, la baza documentației se află și un sondaj de opinie realizat în rândul locuitorilor din Capitală.
Pentru ca acest lucru să devină posibil, proiectul trebuie să fie aprobat de către Consiliul General al Municipiului București.

http://www.antena3.ro/stiri/romania/transportul-in-comun-din-bucuresti-ar-putea-fi-introdus-si-pe-timp-de-noapte_70525.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Mai 2009 20:11:36    Titlul subiectului: 110317

Pana prin anii 69 - 70 . RATB -ul (ITB-ul pe atunci) circula pana pe la ora 0,00 - 0,30. Dupa aceea urmau liniile de noapte, inclusiv tramvaiul 26 si autobuzul 33 care aveau linie circulara.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 17/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Dum 10 Mai 2009 10:43:32    Titlul subiectului: 110678

Se doreste din ce in ce mai mult introducerea transportului in comun pe timp de noapte in Bucuresti.
Antena3.ro a scris:
Mijloacele de transport în comun ar putea circula și noaptea în București
În București, am putea merge cu autobuzele și noaptea. Așa cum se întâmplă, în celelalte Capitale europene. La început, doar pe traseele principale. Proiectul va fi pus în aplicare după ce va fi aprobat de primărie.
Conform proiectului, autobuzele ar trebui sa circule între orele 23.00 și 05.00. Traseele nu vor fi însa cele din timpul zilei, ci unele mult mai lungi. Autobuzele vor pleca toate din centru spre periferiile capitalei. Proiectul a fost deja experimentat dar fără succes la Brașov și a fost abandonat în urmă cu doi ani. Majoritatea autobuzelor circulau goale pe timp de noapte, iar pierderile erau enorme. În București, un oraș mult mai mare și cu mai viu pe timpul nopții situația ar putea fi alta.
Proiectul urmează să fie discutat și aprobat de către consilierii municipali într-o ședință viitoare.

http://www.antena3.ro/stiri/romania/mijloacele-de-transport-in-comun-ar-putea-circula-si-noaptea-in-bucuresti_71124.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Mie 20 Mai 2009 19:59:59    Titlul subiectului: 111228

Decat se doreste nu se si realizeaza ceva in acest sens.Iar un transport de noapte cu microbuze mai bine lipsa cred ca acesta mai este un simplu motiv ca consilierii primariei sa ma apara si ei la TV.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 21 Mai 2009 08:55:02    Titlul subiectului: 111265

itb 139 a scris:
Decat se doreste nu se si realizeaza ceva in acest sens.Iar un transport de noapte cu microbuze mai bine lipsa cred ca acesta mai este un simplu motiv ca consilierii primariei sa ma apara si ei la TV.
Eu cred mai mult de atat: din liniile preorasenesti nu mai iese banul atat de gros si acum se cauta "portita" pentru a ni se baga pe gat maxi-taxi-sti privati...
_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BladHaund



Data înscrierii: 11/Iun/2009
Ultima vizita: 21/Mai/2013
Mesaje: 74

MesajTrimis: Mar 30 Iun 2009 11:05:49    Titlul subiectului: Articole de presa despre transportul cu autobuzul 113180

Citat:
Locuitorii Capitalei vor putea să circule și noaptea cu autobuzul. Cel puțin asta susține directorul Regiei Autonome de Transport București (RATB), Gheorghe Aron.

“Încă analizăm oportunitatea acestui transport, mai ales din punctul de vedere al solicitărilor. Dacă îl vom face, avem nevoie de autovehicule mai mici pentru că noaptea cererea de transport este mai mică. Vom avea în vedere introducerea acestor vehicule pe traseu între orele 21.00 și 5.00”, a declarat Gheorghe Aron.

Anul trecut și acum doi ani, pe site-ul RATB a fost pusă în dezbatere ideea de a introduce transportul pe timp de noapte. Potrivit reprezentanților RATB, cererea a fost mică, doar studenții din Regie dorind această facilitate.

Gheorghe Aron a anunțat și creșterea prețului la biletele și abonamentele RATB. “O să propun consilierilor generali și primarului Sorin Oprescu să mărească prețul biletelor și abonamentelor cu 10-20%”, a declarat Aron. Acesta a spus că solicitarea modificării tarifelor se bazează pe creșterea prețului combustibililor, dar și pe necesitatea asigurării fondurilor pentru piesele de schimb pentru vehiculele aflate în parcul RATB.

În prezent, un bilet de autobuz costă 1,3 lei, iar un abonament lunar pentru o singura linie 30 de lei, pentru două linii, 35 de lei, iar unul pe toate liniile, 50 lei.

Din Cotidianul.
"Autovehicule mai mici...". Mai mici decat autobuzele actuale, adica. Atat de mici incat sa li se poata spune maxi-taxi?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dimitrios



Data înscrierii: 31/Iul/2008
Ultima vizita: 10/Oct/2015
Mesaje: 30
Locație: Bucuresti; Ploiesti

MesajTrimis: Mie 29 Iul 2009 10:19:19    Titlul subiectului: 114696

Eu cred ca sistemul acesta de transport aplicat in anii '60-'80 poate aplicat cu unele ajustari si acum. de exemplu RATB achizitioneaza 26 microbuze pe care sa le introduca pe liniile de noapte. Daca pe anumite linii sunt solicitari mai mari atunci sa se mai cumpere microbuze si sa introduca pe acele linii. Si poate ca nu e necesar acelasi nr de linii de noapte ca in acei ani. Trebuie facut un studiu. Si ar mai fi solutia , ca unele microbuze sa circule in orele de varf (interval orar 5.00-9.00) pe linii de zi , pt a nu fi folosite autobuzele de mare capacitate.
_________________
pasionat de tot ce inseamna miscare
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 14/Iun/2022
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 02 Feb 2010 18:37:27    Titlul subiectului: 123153

Eu as opta pentru circulatia de noapte a metroului, dupa modelul sarbatorilor. In afara de metrou, as propune exact niste linii nocturne de suprafata, suprapuse viitoarelor magistrale: Rahova - Colentina, Pantelimon - Drumul Taberei, Bucurestii Noi - Progresu. Niste minibuze ca cele de la Voluntari (Isuzu) ar fi excelente.

Un lucru e sigur: taximetristii sunt inspaimantati de acest gen de proiecte, iar primaria se teme, dupa parerea mea, un scandal monstru cu ei. Orice consiliu s-ar gandi de 10 ori pana sa aprobe asa ceva. Pacat.

_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 02 Feb 2010 18:50:35    Titlul subiectului: 123155

Imposibil sa circule metroul noaptea. Tunelele trebuie intretinute permanent. Si asta nu se poate face decat noaptea
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Dum 14 Feb 2010 13:44:27    Titlul subiectului: 123664

Si asta nu se poate face alternativ pe cate un tunel sau sectiune de tunel unde sunt doua linii? Oricum, noaptea nu va circula la 5 minute.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
herminedirt



Data înscrierii: 28/Noi/2008
Ultima vizita: 05/Mai/2013
Mesaje: 254
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 14 Feb 2010 14:05:41    Titlul subiectului: 123666

Chiar daca s-ar putea face asa ceva (desi din cate stiam intre orele 1-4 se intrerupe alimentarea sinei a III-a) nu si-ar prea avea rostul, zic eu. Sa pui in miscare ditamai trenul pentru cei cativa calatori rataciti de la ora 2 noaptea, nu se justifica din nici un punct de vedere.

Bineinteles ca ar trebuie sa avem transport nocturn, insa RATB-ul este cel mai in masura sa se ocupe de acest aspect. Dar RATB-ul nu se ocupa cum trebuie nici macar de transportul din timpul zilei...

_________________
http://www.no3.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 14/Iun/2022
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 15 Feb 2010 15:12:01    Titlul subiectului: 123713

Se pot utiliza rame scurte, de genul celor care au circulat la 1 Mai in primele luni de functionare. Acelea erau compuse din 2 perechi, eu as propune ca noaptea sa mearga chiar in formula de una. Nu cred ca Metrorex nu e in stare sa gaseasca o solutie in ce priveste intretinerea infrastructurii, astfel incat sa impace si circulatia de noapte.
In rest, eu sunt si pentru RATB, dar (schimbandu-mi parerea anterioara) fara a introduce linii noi, care ar incurca bucuresteanul, oricum dezorientat de cea mai mica modificare de linii. Cea mai buna ar fi permanentizarea catorva linii, dintre cele mai solicitate si peste zi, gen 32, 41, 66, 104 etc.; fara modificari aiurea gen limitare sau aducere de autobuze la Piata Unirii etc, care mai mult ca sigur ar debusola calatorii. Un alt aspect important ar fi PROMOVAREA, prin toate mijloacele posibile, a disponibilitatii acestor linii de noapte. Intr-adevar, cineva zicea ca la metrou s-a suspendat circulatia intarziata de vinerea si sambata pana la 0.30, pentru ca trenurile plecau goale. Taxiurile in schimb erau pline Wink

_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Impiegatul



Data înscrierii: 10/Apr/2007
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 186
Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)

MesajTrimis: Mar 16 Feb 2010 09:21:14    Titlul subiectului: 123748

Da, trenurile chiar mergeau goale, doar cativa calatori rataciti, desi treaba se daduse in presa dar in articole mici de cateva randuri, ca doar o chestie despre confortul cetateanului nu face stire de prima pagina...
In ceea ce priveste problema circulatiei nocturne la metrou nu prea ai cum sa introduci trenuri, nici pe tractiune electrica, nici diesel (care ar fi o nebunie caci cred ca ati vazut cum se face in statie cand trece LDHM-ul, daramite sa mai si stationeze) pentru ca ai echipele de lucru care iau sina la picior si verifica tunelul, calea si instalatiile. De aceea se si taie curentul in sina a III-a si se introduce tractiunea diesel (LDHM-uri, drezine si vagoneti motori).

_________________
Du-ma acasa mai tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 16 Feb 2010 19:42:44    Titlul subiectului: 123768

Pentru transport de noapte ar fi suficiente autobuze. Ar fi cheltuiala prea mare si nejustificata pentru ca metroul sa circule si noaptea.
Cateva postari mai sus, Catalin Ghita a postat o harta cu liniile de noapte din Bucuresti, in anul 1973, cred ca eventualele trasee de noapte ar putea sa fie in linii mari la fel cum erau cele din trecut, pornind din centru si mergand pana in principalele cartiere ale orasului.
Bineinteles ca in autobuze ar trebui sa fie prezenti jandarmi sau bodyguarzi, deoarece sunterm intr-o tara de oameni cu o gandire primitiva, care actioneaza ca atare, mai ales in timpul noptii.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 12 Aug 2010 11:28:12    Titlul subiectului: 131773

Propuneri privitoare la transportul pe timp de noapte, propunere care cred ca ar trebui luata in considerare si-n alte orase ale tarii.

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Micul_Paris-codasul_Europei_la_transportul_public_nocturn_0_314368875.html

"Micul Paris,codașul Europei la transportul public nocturn

Locuitorii Romei beneficiază de transport în comun noapteaMadrid, Roma, Viena, Londra, Budapesta sunt câteva capitale unde autobuzele au program și pe timp de noapte. “Adevărul de Seară” vă prezintă cum se circula în urbele civilizate spre deosebire de București unde transportul în comun este un calvar pe timp de zi, iar noaptea este inexistent.

Conducerea Regiei Autonome de Transport București (RATB) ar putea introduce de anul viitor transportul public de noapte, iar varianta pe care se merge este a unor mașini care să funcționeze cu energie electrică. Soluția ar facilita și reducerea cheltuielilor deoarece pe timp de noapte traficul este mai mic. Proiectul ar putea fi pus în practică cu ajutorul fondurilor europene sau în urma unui parteneriat public privat.„Ne dorim un transport public ecologic, în premieră la nivel european și căutăm soluții pentru care acest lucrur să fie posibil de anul viitor,mai ales că Bucureștiul se dezvoltă touristic tot mai mult “, a declarat directorul RATB, Adrian Criț.

Inițiativa ar duce Bucureștiul în rândul lumii civilizate așa cum există în alte mari orașe europene, precum Madrid, Roma,Viena, Budapesta si Londra. În ultimii ani au existat câteva încercări pentru introducerea transportului public noaptea, dar totul a rămas la stadiul de proiect.

Reprezentanții Regiei Autonome de Transport București au făcut chiar și un sondaj al cărui rezultat a fost în proporție de 98% în favoarea circulației mijloacelor de transport în comun pe timpul nopții.

Cei mai mulți au spus că au nevoie ca autobuze ca să circule pe timp de noapte, mai ales în weekend, când merg în oraș să se distreze, dar și util pentru orele târzii când pleacă sau merg la serviciu. Cu toate acestea, chiar și proiectul de hotărâre care ar fi reglementat acest lucru a fost respins, anul trecut, de către Consiliul General al Municipiului București.

Taxi public nocturn la Viena

În Viena există din anul 1995, linii de noapte care circulă la interval de 30 de minute, un fel de maxi-taxi-uri care opresc într-o anumită stație, dacă suni în prealabil la un numar de telefon unde se specific ora la care se face preluarea și stația. Din iunie 2002, liniile de noapte din Viena au aceleași tarife ca cele din timpul zilei, respectiv 1,80 euro, dacă se cumpără biletul dinainte sau 2,20 euro dacă se ia din mijlocul de transport în comun.

Important nod de comunicație în Italia centrală și Roma dispune de o modernă și complexă infrastructură de transport public. Cu o populație de aproape 3 milioane de locuitori, care include rezidenții români și imigranții clandestini.

După miezul nopții, transportul public este preluat de mijloacele rapide și de capacitate mică. Acestea asigură serviciul nocturn pe 27 de linii care au o frecvență de sosiri în stație la 45 de minute. Prețul transportului – indiferent dacă este de zi sau de noapte – a fost stabilit la 1 euro pentru 75 de minute.

La Madrid sunt „autobuze bufniță“

De aproape 36 de ani, Madridul dispune de un serviciu nocturn de transport în comun cu așa numitele „autobuze bufniță“. Un bilet de călătorie în Madrid costă 1 euro, iar prețul călătoriei este același și ziua, și noaptea.

Și la Londra, autobuzele circulă noaptea și nu există diferențe de preț față de timpul zilei, spun reprezentanții primăriei londoneze. La Budapesta, frecvența cu care circulă pe timp de noapte este stabilită în funcție de cât de aglomerat este. Sunt 35 de linii de transport, iar în weekend numărul autobuzelor crește de cinci ori."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 29 Oct 2010 09:38:10    Titlul subiectului: 135592

Din ciclul "Basmele rromanilor - re-loaded", etapa pe Bucuresti, iar ni se spun povesti frumoase despre lucrurile care o sa fie... si-am incalecat pe-o sa si v-am mai spus inca una... Evil or Very Mad

Eu subinteleg ca de fapt e vorba doar de "ce justificare mai gasim noi ca sa mai facem niste "achizitii"?"...

Astia cica au facut un sondaj ... acum 4 ani si "preconizeaza" ca abia la 5 ani (!!!) dupa sondaj sa transpuna in practica rezultatele... Asa latenta, mai rar! Ce-o fi "graba" asta pe ei ?!? Laughing

http://www.ziare.com/social/capitala/bucurestiul-ar-putea-avea-transport-public-de-noapte-in-2011-1033758

"Bucurestiul ar putea avea transport public de noapte in 2011

De anul viitor, Bucurestiul ar putea avea transport public de noapte, afirma directorul Regiei Autonome de Transport Bucuresti, Adrian Crit.

"Suntem o capitala europeana care nu are transport public de noapte. Ma gandesc ca incepand de anul viitor sa demaram acest proces de innoire a Regiei cu niste vehicule. Nu ma gandesc la vehicule costisitoare ci la unele nepoluante si care sa ne rezolve problema transportului public de noapte", a declarat Crit la Realitatea FM.

Directorul RATB a adaugat ca pe timpul noptii, datorita traficului redus, este nevoie de mijloace de transport in comun mai mici. El a precizat ca va fi luata in calcul varianta introducerii de masini care sa functioneze cu energie electrica.

"Pentru reducerea costurilor, este necesar ca in perioadele care nu sunt de varf sa avem niste vehicule de capacitate mai mica, cu un consum mai mic, cu emisii poluante mai mici, astfel incat sa nu fie deranjat publicul care circula prin Bucuresti, iar Regia sa aiba costurile mai mici.

Nu este bine sa utilizam in momentul de fata vehicule existente, in conditiile in care ele sunt vehicule de capacitate mare. Noaptea traficul nu este atat de intens.

Nu vor fi tramvaie si nici troleibuze, ci doar autobuze mai micute si ma gandesc, in conditiile in care cercetarea in domeniul vehiculelor rutiere a evoluat foarte mult, chiar la niste vehicule care sa fie cu propulsie electrica. Acestea sunt silentioase si pe timpul noptii nu dau probleme de zgomot si emisii poluante", a mai declarat Adrian Crit.

Potrivit directorului RATB, proiectul ar putea fi pus in practica cu ajutorul fondurilor europene sau in urma unui parteneriat public privat.

"Sunt doua solutii: putem apela la fonduri europene sau parteneriate publice private. Acestea sunt solutiile care se pot aplica", a precizat Crit.

Pentru ca aceasta idee sa fie pusa in parctica, ea trebuie aprobata de Consiliul General al Muncipiului Bucuresti.

"Este o propunere care pleaca de la noi si trebuie votata si aprobata in Consiliul General al Capitalei", a explicat directorul Regiei.

In urma cu 4 ani un sondaj de pe siteul RATB a aratat ca 98% din respondenti au fost de acord cu implementarea rutelor de transport nocturn.

I.O.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Vin 29 Oct 2010 13:33:56    Titlul subiectului: 135608

Posibil ca pentru noapte sa se foloseasca autobuze de capacitate mica, gen BMC, suficiente. Nu uitati ca taxiul este foarte ieftin in Bucuresti si mai mult, pentru noapte sunt mai mult decat sigur ca pe mijloacele RATB se va circula gratis.
_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 13 Noi 2010 14:03:53    Titlul subiectului: 136224

Ce bancuri si baleverne spun oficialii nostri. In Budapesta de exemplu sunt 30 de linii de autobuze de noapte, care ... culmea! autobuzele circula pline. Sunt niste Ikarusuri articulate, care nu sunt la prima tinerete. E drept ca Budapesta are si o viata de noapte animata in zona centrala si nu numai. De ce nu putem copia si noi lucrurile bune de la altii ?
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 17 Feb 2011 08:21:40    Titlul subiectului: 140030

Ei bine, le-a venit mintea la cap oficialilor RATB si a celor din Primaria Capitalei sau este inca un balon de sapun ? Se vorbeste despre faptul ca se vor reintroduce liniile de noapte RATB. Articolul se gaseste aici
Citat:
Autobuzele și tramvaiele RATB ar putea circula și noaptea

Regia Autonomă de Tranport București (RATB) vrea să introducă linii de transport și pe timp de noapte. Propunerea se regăsește în proiectul de buget pe acest an, iar dacă acesta va fi aprobat de municipalitate, bucureștenii vor putea circula cu mijloacele de transport în comun din acest an. Măsura nu se va aplica și la metrou însă, conducerea considerând că nu ar fi eicientă.

RATB a solicitat deja achiziționarea mai multor autobuze de mică capacitate care ar urma să asigure transportul pe timp de noapte.

“Am proiectat deja programul de transport pe timp de noapte. Va fi o linie de tramvai care va circula circular și 20 de linii radiale pentru autobuze, care pleacă din centru, zona cea mai intensă populată către periferie”, a declarat pentru B365.ro, Adrian Criț, director general RATB.

Perioada de timp la care vor opri autobuzele în stații va fi însă mult mai mare decât cea din programul de zi. Potrivit directorului RATB, autobuzele vor opri în stații din oră în oră.

“Numărul călătorilor va fi mai mic și atunci trebuie să limităm consumul. De aceea vom și opta pentru autobuze de mică capacitate”, a mai spus directorul RATB.

Concretizarea planului RATB depinde însă de Consiliul General al Municipiului București care va trebui să aprobe bugetul Regiei pe acest an. “Să vedem ce se întâmplă cu bugetul și promit că, dacă îmi permit, anul acesta dăm drumul la transportul pe timp de noapte”, a spus Adrian Criț.

Udriște: Circulația metrourilor pe timp de noapte nu ar rezolva vreo problemă pentru bucureșteni

Bucureștenii nu vor beneficia prea curând și de transport subteran pe timp de noapte. Conducerea Metrorex susține că nu ar fi o măsură eficientă.

“Nu se poate. N-ar fi deloc eficient pentru noi, pe de o parte pentru că noaptea ar circula mai mult gol trenul decât cu oameni în el. Prima condiție este însă aceea că se fac revizii și verificări, reparații la instalațiile din tunel de la ora 12 la 4 dimineața”, a motivat pentru B365.ro Gheorghe Udriște, directorul general al Metrorex SA care a adăugat că exploatarea metrourilor pe timpul nopții ar presupune costuri de trei ori mai mari decât cele actuale.

„În al doilea rând, circulația metrourilor noaptea nu ar rezolva vreo problemă pentru bucureșteni pentru că atinge doar câteva zone, respectiv cartierele Balta Albă, Militari, Berceni, Pipera, Gara de Nord. Eu l-aș duce pe om până la Eroii Revoluției, dar dacă el trebuie să ajungă în Ferentari, metroul nu-l ajută cu nimic. Opțiunea mea este către mijloacele de suprafață și nici aici toate, nu troleibuzele, nu tramvaiele, ci doar autobuzele. Cea mai bună soluție ar fi RATB să-și facă o rețea de noapte, așa cum a existat, cu mijloace de mai mică capacitate”, a opinat Udriște.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 19 Feb 2011 00:17:52    Titlul subiectului: 140174

Inca un articol pe aceasta tema. Mai pe scurt se are in vedere o linie de tramvai circulara (de fapt un fel de reinfiintare a liniei 56) si 20 de linii de radiale de autobuz, cu plecare din centru. Articolul integral se gaseste aici

Citat:
Planurile RATB: transport pe timp de noapte și autobuze urmărite prin satelit

Începând din acest an, bucureștenii ar putea circula și pe timp de noapte cu mijloacele de transport în comun ale RATB. Tot în 2011, reprezentanții Regiei vor să instaleze panouri electronice de informare prin care călătorii vor putea afla în cât timp ajung autobuzele în stații. Concretizarea acestor proiecte depinde de bugetul aprobat pentru 2011 de municipalitate

Am proiectat deja programul de transport pe timp de noapte. Va fi o linie de tramvai care va circula circular și 20 de linii radiale pentru autobuze, care pleacă din centru, zona cea mai intens populată către periferie”, a declarat pentru B365.ro, Adrian Criț, director general RATB.

Tot în acest an, reprezentan'ii Regiei intenționează să monteze în stații panouri electronice de informare astfel încât călătorul să știe cât mai are de așteptat până la sosirea mijlocului de transport în comun. În planul de buget pentru 2011, directorul RATB a introdus și un proiect privind dotarea tuturor autobuzelor cu aparate de aer condiționat. “Mai avem 487 de autobuze care nu au aer condiționat. În funcție de buget, în acest an le vom dota și pe acestea cu aer condiționat”, a precizat pentru B365.ro directorul RATB.

Realizarea acestor proiecte depinde de bugetul aprobat de municipalitate. Astfel, RATB a solicitat penreu 2011 subvenții în valoare de 630 milioane de lei (aproximativ 150 milioane euro). Municipalitatea îi oferă însă mai puțin cu 30%, adică 429 milioane de lei, potrivit proiectului de buget aflat pe site-ul municipalității.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trasee, rute si harti din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
Pagina 3 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community