Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Transportul si liniile de noapte
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trasee, rute si harti din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Impiegatul



Data înscrierii: 10/Apr/2007
Ultima vizita: 06/Feb/2017
Mesaje: 186
Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)

MesajTrimis: Vin 29 Iul 2011 18:51:36    Titlul subiectului: 146843

Ar trebui sa existe un card multiplu cu 2 calatorii la sofer de vanzare. Cel putin asa anuntau si stiu ca la un moment dat, inaintea plecarii de la Unirii 2 soferul intreba daca are cineva nevoie de "legitimatie de calatorie" (ca la CFR Laughing )
_________________
Du-ma acasa mai tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Feb/2017
Mesaje: 6122
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 04 Aug 2011 22:53:17    Titlul subiectului: 147332

O data cu aparitia N-urilor, asa cum le spun eu la liniile de noapte acestea au fost parca adaugate "cu picioarele" pe majoritatea tablitelor de statie. Acolo unde pe tablita avem linii putine, indicativul liniilor de noapte a fost adaugat dupa liniile curente, asa cum puteti vedea in postarile trecute din topic. Dar ce ne facem un cazul in care avem multe linii pe tablita de statie ? Pai simplu, trantim noul indicativ pe tablita unde se poate (pozele 1-2).


Captured 2011-8-3 009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  135.16 kb
 Vizualizat:  de 7292 ori

Captured 2011-8-3 009.jpg



Captured 2011-8-3 010.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  124.12 kb
 Vizualizat:  de 7292 ori

Captured 2011-8-3 010.jpg



_________________
#rezist
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Feb/2017
Mesaje: 5839
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 11 Oct 2011 11:07:38    Titlul subiectului: 149492

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/bucuresti-autobuze_de_noapte-ratb-profit_0_565143784.html

"EXCLUSIV Autobuzele de noapte fac bani cât un taxi

2 octombrie 2011

Autor: Silviu Brumă

În mai puțin de trei luni de la introducerea transportului de noapte, RATB a reușit să adune de la călători sume aproape fără importanță din toate autobuzele care circulă seara. Suma nu acoperă nici măcar motorina mașinilor.

La mijlocul lunii iulie, conducerea Regiei Autonome de Transport București (RATB) a anunțat lansarea liniilor de noapte pe 23 de trasee din Capitală, toate cu pornire din Piața Unirii. Inițiativa a fost primită cu mult entuziasm de bucureșteni, în special de către cei care stăteau până târziu la terasele din Centrul Istoric sau la serviciu, taxiul fiind singura lor opțiune.

O validare pe cursă

Afacerea nu este însă una profitabilă și pentru regia de transport, care scoate foarte puțini bani din călătoriile validate de pasageri.

Potrivit RATB, de când a fost deschis transportul de noapte și până în prezent, au fost făcute aproximativ 40.000 de validări, dintre care 23.000 cu abonamentul și 17.000 cu portofelul electronic. Dacă luăm în calcul doar călătoriile făcute fără abonament, rezultă 226 de validări pe noapte. Numărul este foarte mic ținând cont de faptul că în fiecare seară sunt 253 de curse. Un calcul simplu arată că pentru fiecare traseu întreg al unui autobuz, cel mult o persoană validează cardul de călătorie. Cum prețul unei călătorii este de 1,3 lei, RATB face doar 300 de lei pe noapte cu toate autobuzele scoase la stradă. Suma este infimă, Regia neputând nici măcar să acopere cheltuielile cu motorina cu acești bani. Comparativ, un taximetrist poate să scoată mai mulți bani, într-o seară de weekend. „În timpul săptămânii fac cam 150 de lei pe timpul nopții. Vinerea și sâmbăta, suma se dublează", a spus Nelu Tudose, taximetrist.

917 amenzi în două luni

Dintre călătorii care nu validează deloc, o parte au abonamentul de zi, care este valabil și noaptea, iar cei mai mulți merg fără bilet. De altfel, de la mijlocul lui iulie și până la 11 septembrie, controlorii RATB au dat 917 amenzi.

Reprezentanții Regiei nu par a îngrijorați de cheltuielile cu transportul de noapte. Ei susțin că „sursa din care se finanțează aceast serviciu este constituită din economia de aproximativ patru milioane lei pe an, ce a rezultat după desființarea transportului angajaților către punctele de lucru. Nu există efort bugetar din partea Regiei în ceea ce privește acest nou serviciu introdus", se arată în răspunsul oficialilor RATB.

Traseele, un mister

O altă problemă a transportului de noapte este că traseele autobuzelor au rămas un mister pentru călători. Și asta pentru că ele nu figurează nicăieri. Din spusele reprezentanților RATB, rutele sunt afișate pe siteul www.ratb.ro și au fost montate inițial în fiecare stație în mape din plastic, dar au fost furate imediat. „Fiecare vehicul este echipat cu afișaj electronic exterior, pe displayul căruia sunt trecute informații cu privire la traseu", spun șefii instituției."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Feb/2017
Mesaje: 1720
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 11 Oct 2011 13:39:09    Titlul subiectului: 149499

Nu stiu cum sta situatia pe alte trasee dar cel putin N115, cel care merge pe bd. Iuliu Maniu spre Master, are destui calatori la primele curse, cele pana la 1 noaptea; calatoresc frecvent cu el si tipic sunt 15-20 de calatori in autobuz.

In rest argumentul cu transportul angajatilor e cam subtire - autobuzele respective nu cred ca se invarteau toata noaptea prin oras ci doar seara tarziu si dimineata devreme.

Sper sa aiba succes initiativa, mie personal cel putin mi-e de un real folos.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Impiegatul



Data înscrierii: 10/Apr/2007
Ultima vizita: 06/Feb/2017
Mesaje: 186
Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)

MesajTrimis: Mie 12 Oct 2011 23:51:34    Titlul subiectului: 149538

Din ce am observat eu, intre orele 1 si 4 pasagerii sunt mai putini, in restul intervalului, masinile avand chiar si calatori in picioare.
In ceea ce-i priveste pe pasagerii validatori, multi merg pe blat pentru ca si controalele au disparut. Eu am vazut controlori doar la inceput, in rest, nimic. Plus ca in afara de casa de bilete de la P-ta Unirii (cap 32) nu am vazut nicaieri bilete pentru aceste linii si n-am auzit niciun sofer sa vanda acele faimoase carduri multiple cu 2 calatorii pe ele, asa cum se anunta initial.
Pe de alta parte, multi stim cat de greu se obisnuieste bucuresteanul sa circule cu aceste linii, mai ales cand informarea lipseste cu desavarsire. Inteleg ca in statii s-au furat hartile din a doua noapte, lucru pe care l-am verificat cu ochii mei de altfel, dar din masini de ce nu mai sunt ? Caci la inceput, fiecare masina avea lipita de geamul intermediar dintre cabina si salon o harta, care acuma a disparut subit.
Si eu sincer sper ca acest experiment sa nu ramana la acest stadiu si sa devina o normalitate, asa cum este si pe alte meleaguri, ca eu personal m-am saturat de salbaticia unor taximetristi, mai ales dupa ora 23. Nu ii invinuiesc pe acestia ca breasla, am rude care lucreaza in domeniu si stiu cu ce se confrunta, dar nici cu acesti soferi cu taxi scris pe masina nu poti merge. Transportul de noapte trebuie sa ramana o varianta pentru taxiuri, pentru calatorul simplu ce cotizeaza in fiecare luna 50 lei pe un abonament care cred eu, caci ma aflu in aceasta categorie, merita ceva in schimbul acelor bani...

_________________
Du-ma acasa mai tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 17 Oct 2011 06:17:08    Titlul subiectului: 149647

stfp a scris:
In rest argumentul cu transportul angajatilor e cam subtire - autobuzele respective nu cred ca se invarteau toata noaptea prin oras ci doar seara tarziu si dimineata devreme.
De fapt, aproape toata noaptea se "invarteau".
Revenind la cursele de noapte, daca sunt nerentabile pentru RATB (real sau voit), facem prinsoare ca dupa ce AMTB va intra "in paine" se vor gasi niste operatori "binevoitori" care sa exploateze aceste trasee? Iar pasul urmator va fi trecerea la un program "lautaresc" de functionare, adica numai pana pe la 1-2 noaptea?

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flat



Data înscrierii: 11/Feb/2010
Ultima vizita: 13/Iul/2016
Mesaje: 43
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 04 Dec 2011 10:22:32    Titlul subiectului: 150779

Un detaliu interesant: cursa N115 de la ora 4 are un traseu diferit de celelalte, in loc sa ajunga la Master face stanga la Pacii, apoi pe Preciziei si se intoarce la Liceul Ind. Auto (deci la capatul lui 62). Exista strapungerea facuta acolo. Practic aduce vatmanii din primele ture la depoul Militari, ceea ce inseamna ca aceasta combinare a serviciului pentru angajati cu cel pentru calatori functioneaza.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CRAZY BOY



Data înscrierii: 22/Apr/2008
Ultima vizita: 09/Iul/2012
Mesaje: 368
Locație: Fundeni (jud. IF)

MesajTrimis: Dum 04 Dec 2011 12:08:03    Titlul subiectului: 150784

Oare chiar functioneaza? Cu soferii din Ganeasa, Balotesti etc ce faci???
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Feb/2017
Mesaje: 1720
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 10 Ian 2012 00:14:05    Titlul subiectului: 151870

O mini-revolutie in transportul de noapte a inceput de astazi...

Autobuzul N111, cursa ce pleaca de la Complex RATB Titan la ora 22.30: Soferul opreste astfel incat pasagerii sa nimereasca la usa din fata; la toti cei care urca le spune prin geam: Validati cardul, sunt controale cu Politie si Jandarmerie pe traseu, sa nu ziceti ca nu v-am spus. In statiile cu mai multa lume se deschide si usa 2 si atunci soferul repeta acelasi anunt la microfon.

Autobuzul N115, cursa ce pleaca de la Unirii spre Militari la ora 23: Doar prima usa era deschisa. Soferul ma intreaba daca am card, ii zic ca am abonament; mai incearca sa urce si alti trei calatori, soferul ii pune sa valideze, toti aveau sold zero, sunt dati jos. Soferul (destul de nervos) povesteste: Ne-au pus sa semnam ca deschidem doar prima usa si verificam ca toata lumea sa valideze.

Plecam conform orarului. In toate statiile cand oprim, soferul deschide ambele jumatati ale usii intai; daca cei ce vor sa se urce stau in dreptul usilor a doua sau a treia, le striga ca se urca doar pe prima usa; cand ajung aici, ii intreaba: "aveti card?" si cum majoritatea au raspuns "nu", nu le permite accesul. Situatia devine chiar hilara: La Bd. Vasile Milea vor sa urce 3 dar nu au card - raman jos, la UPB la fel un tanar, la Liceul Vladimirescu altul ramane jos, la Lujerului din vreo 7 doar 2 au carduri... In statiile in care au urcat oameni care au pretins ca au card, soferul a venit si el in salon sa verifice ca intr-adevar valideaza respectivii - n-o fi impotriva regulamentelor interne parasirea cabinei pentru a veni in salon?

Datorita pierderii de timp din statii am mers destul de smucit pentru a ne inscrie totusi in orar.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 17/Feb/2017
Mesaje: 584
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 10 Ian 2012 00:46:56    Titlul subiectului: 151873

Imaginati-va cum ar fi sa se intample asa ceva si pe liniile de zi Twisted Evil
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
ASTRA IRISBUS



Data înscrierii: 20/Ian/2009
Ultima vizita: 15/Feb/2017
Mesaje: 29
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 10 Ian 2012 01:35:33    Titlul subiectului: 151875

Calatoria cu mijloacele de transport RATB nu este gratuita. Indiferent de traseele de noapte sau cele de zi, o calatorie costa 1,3 lei. La metrou nu se intampla asa ceva. Ai cartela intri, nu ai nu intri. Foarte clar. Daca ar ramane asa cu astfel de controale ar fi foarte bine.
_________________
ASTRA IRISBUS
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Feb/2017
Mesaje: 5839
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 10 Ian 2012 12:17:13    Titlul subiectului: 151882

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/bucuresti-ratb-linii_noapte-modificari_trasee-autobuze_0_625137655.html

"Trasee prelungite sau modificate pentru unele linii de noapte

10 ianuarie 2012

Autor: Adrian Dădârlat

Unele linii de noapte vor circula pe trasee modificate

În vederea eficientizării serviciului de transport public în Capitală, începând cu joi vor fi operate o serie de modificări asupra liniilor de noapte ale RATB, prin extinderea unor trasee și adaptarea programelor de circulație în funcție de cererea de transport.

Astfel, unele linii de noapte vor funcționa pe trasee prelungite sau modificate.

Linia N101 va funcționa pe traseul actual, între Piața Unirii și intersecția Șoseaua Colentina cu strada Teiul Doamnei, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri pe strada Teiul Doamnei, Bulevardul Lacul Tei, strada Doamna Ghica, Șoseaua Colentina până la terminalul „Pasaj Colentina”.

Linia N102 va funcționa pe traseul actual, între Piața Unirii și Piața Iancului, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri pe șoseaua Mihai Bravu, strada Vatra Luminoasă, Bulevardul Pierre de Coubertin, Șoseaua Iancului, Șoseaua Pantelimon până la terminalul „Granitul”.

Linia N103 va funcționa pe un traseu prelungit de la cap linie „Faur Poarta 4”, pe Buleverdul 1 Decembrie 1918, Bulevardul Basarabia, Șoseaua Morarilor, Șoseaua Vergului, Șoseaua Pantelimon, până la terminalul „Granitul”.

Linia N104 va funcționa pe un traseu prelungit de la cap linie „Barajul Dunării”, pe strada Liviu Rebreanu și Bulevardul 1 Decembrie 1918, până la terminalul „Faur Poarta 4”.

Linia N106 va funcționa pe traseul actual, între Piața Unirii și intersecția Șoseaua Berceni cu strada Ion Iriceanu, apoi pe un traseu modificat pe strada Ion Iriceanu până la intersecția cu Șoseaua Olteniței, urmând apoi traseul strada Ion Iriceanu, strada Turnu Măgurele, până la terminalul “Bd. Alexandru Obregia”, cu întoarcere prin strada Turnu Măgurele, strada Ion Iriceanu, până la intersecția cu Șoseaua Olteniței, strada Ion Iriceanu, Șoseaua Berceni și apoi traseul actual.

Linia N112 va funcționa pe traseul actual, între „Piața Unirii” și intersecția Șoseaua Olteniței cu Bulevardul Constantin Brâncoveanu, apoi pe Șoseaua Olteniței, Piața Sudului, strada Nițu Vasile, strada Izvorul Rece, strada Reșița, Piața Reșița, strada Luică, strada Anghel Alexandru, strada Zețarilor, terminalul „Zețarilor”.

Linia N116 va funcționa pe un traseu prelungit de la cap linie „Valea Ialomiței”, pe strada. Valea Oltului, Bulevardul Timișoara, strada Valea Cascadelor, Bulevardul Iuliu Maniu, până la terminalul „Master”.

Linia N117 va funcționa pe un traseu prelungit, de la cap linie “Laromet”, pe Bulevardul Bucureștii Noi, până la terminalul “Ștrand Străulești”.

Linia N119 va funcționa, pe sensul de mers spre “C.F.R. Constanța”, pe traseul actual, între Piața Unirii și intersecția Calea Dorobanților cu Șoseaua Ștefan cel Mare, apoi pe un traseu modificat pe Șoseaua Ștefan cel Mare, Calea Floreasca, strada Fabrica de Glucoză, apoi traseul actual. Pe sensul spre “Piața Unirii”, din Bulevardul Aviatorilor linia va funcționa pe strada Mircea Eliade, Calea Floreasca, Șoseaua Ștefan cel Mare, Calea Dorobanților, Bulevardul Dacia, Piața Romană, apoi traseul actual.

Linia N120 va funcționa pe traseul actual, între Piața Unirii și Pod Eroilor, apoi pe un traseu modificat pe Splaiul Independenței, strada Petre Popovăt, Calea Crângași, Bretea Pasaj Grant, Calea Griviței, Bretea Pasaj Grant, Calea Crângași, Șoseaua Virtuții, Bulevardul Timișoara, strada Valea Cascadelor, Bulevardul Iuliu Maniu, strada Apusului, până la “Complex Comercial Apusului”, cu întoarcere prin strada Apusului, Bulevardul Iuliu Maniu, strada Valea Cascadelor, Bulevardul Timișoara, Șoseaua Virtuții, Calea Crângași, bretea Pasaj Grant, Calea Griviței, bretea Pasaj Grant, Calea Crângași, Șoseaua Virtuții, Splaiul Independenței, până la Piața Unirii.

Linia N121 va funcționa pe traseul actual, între Piața Unirii și intersecția Căii 13 Septembrie cu Șoseaua Progresului, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri pe Calea 13 Septembrie, strada Petre Ispirescu, strada Mărgeanului, strada Buzoieni, strada Amurgului, strada Cârlibaba, strada Salviei, strada Bachus, Prelungirea Ferentarilor, Zețarilor, cu întoarcere pe Prelungirea Ferentarilor, strada Bachus, strada Salviei, strada Amurgului, strada Caporal Preda, strada Soldat Croitoru, strada Buzoieni, strada Mărgeanului, strada Petre Ispirescu, Calea 13 Septembrie, Bulevardul Libertății, Splaiul Independenței, Piața Unirii.

Linia N122 va funcționa pe traseul actual, între Piața Unirii și intersecția Bulevardului Ghencea cu strada Brașov, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri pe strada Brașov, Bulevardul Timișoara, strada Valea Oltului, până la terminalul “Valea Oltului”.

Linia N123 va funcționa pe traseul actual, între Piața Unirii și “Lacul Tei”, pe traseul: Piața Unirii (Aleea II), Bulevardul I. C. Brătianu, Bulevardul Corneliu Coposu, strada Sfânta Vineri, Calea Moșilor, strada Armand Călinescu, strada Vasile Lascăr, Bulevardul Dacia, strada Alecu Russo, strada Tunari, strada Barbu Văcărescu, strada Eugen Botez, strada Gheorghe Bănciulescu, Calea Floreasca, strada Ceaikovschi, strada Barbu Văcărescu, Bulevardul Lacul Tei, “Lacul Tei”, cu întoarcere pe Bulevardul Lacul Tei, strada Barbu Văcărescu, strada Ceaikovski, Calea Floreasca, Șoseaua Ștefan cel Mare, strada Tunari, strada Alecu Russo, Bulevardul Dacia, strada Vasile Lascăr, strada Armand Călinescu, strada Sfânta Vineri, Calea Moșilor, Bulevardul Corneliu Coposu, Piața Unirii (strada Halelor, Aleea III, Aleea II)."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Feb/2017
Mesaje: 6122
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 19 Ian 2012 19:25:27    Titlul subiectului: 152166

Conform directorului RATB, liniile de noapte vor fi deviate, in caz ca se vor mai intampla evenimente similare cu cele de duminica seara. Articolul se gaseste aici

Citat:
Viorel Popescu, directorul RATB: Vom modifica traseele de noapte în funcție de proteste

Cele 23 de linii de noapte ale RATB ar putea avea de suferit și în această seară dacă protestele vor continua în centrul Capitalei. Este vorba despre ocolirea zonelor Universitatea și, mai ales, Piața Unirii acolo unde este poziționată stația terminus a liniilor de noapte. „Nu putem să începem la Piața Unirii acolo unde este scandalul. Spre exemplu azi-noapte toate traseele au fost deviate. Dupa protest s-a revenit la program. Și-n această seară, dacă va fi scandal iar și Piața Unirii va fi ocupată de protestatari autobuzele vor fi deviate in functie de dispozitiile politistilor de la rutiera. Concret, liniile de autobuze ar putea să nu ajungă la Unirii. Își vor face traseul normal însă la un moment dat se vor întoarce. Asta daca vor fi probleme la Unirii. Daca vor fi la Piața Romană, ocolim Piața Romană”, a declarat pentru B365.ro directorul general al RATB, Viorel Popescu.

De altfel, aseară, protestatarii și-au vărsat nervii și pe câteva mijloace de transport în comun. „Aseară spre exemplu am avut patru acte de vandalism înregistrate în Piața Sfântul Gheorghe, la tramvaie. Toate mijloacele de transport în comun sunt asigurate împotriva actelor de vandalism”, continuă directorul.

Reamintim, în urma protestelor violente de duminică seara din Piața Universității, Piața Unirii și Piața Sfântul Gheorghe, centrul Capitalei a fost devastat. Potrivit Raportului Administrației Spitalelor și Serviciilor Medicale care a monitorizat cazurile semnalate Serviciului de Ambulanță Bucuresti-Ilfov și SMURD, în perioada 15-16 ianuarie, au fost înregistrate 53 de solicitări și 5 pacienți internați.

_________________
#rezist
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 17/Feb/2017
Mesaje: 584
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 31 Ian 2012 15:49:38    Titlul subiectului: 152574

S-a schimbat si orarul liniilor de noapte, din pacate Sad
http://www.ratb.ro/v_noapte.php

Citat:
Va informam :
intervalele de succedare a autobuzelor sunt:
între orele 23.00 - 01.00 de 40 minute
între orele 01.00 - 03.00 de 120 minute
între orele 03.00 - 04.30 de 40 minute

_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Feb/2017
Mesaje: 6122
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 31 Ian 2012 19:56:14    Titlul subiectului: 152578

120 de minute intre orele 1:00 si 3:00 ? Pai asta inseamna ca avem un autobuz la ora 1:00 si un autobuz la ora 3:00. Hmmm, nu prea e o "afacere" sa astepti doua ore daca pierzi autobuzul de ora 1:00. Probabil fiind iarna numarul de calatori a scazut, mai ales ca in Centrul Vechi nu vine asa multa lume ca in periioada verii.
_________________
#rezist
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 17/Feb/2017
Mesaje: 584
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 31 Ian 2012 23:35:05    Titlul subiectului: 152592

Raspunsul este altul: nu se valideaza suficiente carduri pentru a mentine autobuzele in circulatie Smile INCLUSIV CEI CU ABONAMENTE! N-ai cum sa pui control pe fiecare masina - este tot civilizatia calatorilor cea decisiva. La CFR, daca o garnitura intreaga merge cu nasul, se da linia la privat sau se inchide de tot sau se anuleaza opririle in statii... Oricat de contrariati ar fi unii forumisti de pe-aici, eu cred ca RATB (sau alta firma de transport) ar trebui sa introduca microbuze (adica MAXI-TAXI), cu taxare "la sofer", cum se procedeaza clasic. Bucurestiul nu este nici pe departe pregatit pentru sistemul actual de taxare si viceversa.
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Feb/2017
Mesaje: 6122
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 01 Feb 2012 07:57:48    Titlul subiectului: 152596

Si de ce nu poate sa fie taxarea la sofer in cazul autobuzelor ? Cum se facea pe timpuri pe liniile expres cand erau SAVIEM-uri ? Autobuzele actuale pot sa fie modificate putin, de asemenea poti sa urci numai prin fata sa arati la sofer titlul de calatorie, etc. Numai sa se vrea.
_________________
#rezist
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 01 Feb 2012 13:00:45    Titlul subiectului: 152603

As fi curios cati dintre colegi au mers cu liniile de noapte si cam cata lume era prezenta si ochiometric cam cati taxau. Poate daca s-o pune la intrare un politist comunitar sau ceva, cu acces pe la usa 1, s-ar rezolva si asta.
Folkfan cam are dreptate, midibuze gen BMC ar fi ideale pentru transportul de noapte, daca incarcarea e scazuta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Feb/2017
Mesaje: 6122
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Mar 2012 07:36:41    Titlul subiectului: 154519

Cum arata noul program de functionare al liniei N102. Practic mai sunt 7 curse. Cum a ajuns RATB-ul la concluzia ca intre orele 1:15 si 3:20 nu mai sunt calatori? Au facut studii in acest sens? Practic dupa ora 1:00 noaptea cel mai bine e sa mergi pe jos sau cu taxiul decat sa stai 2 ore sa astepti linia de noapte! Parerea mea este ca frecventa ar trebui sa fie undeva la 30-45 de minute ca linia respectiva sa fie viabila.
A facut cineva un studiu asupra posibilelor fluxuri de calatori dinspre zona centrului vechi spre cartiere si viceversa?



INCDA Fundulea, 27 martie 002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.36 kb
 Vizualizat:  de 5816 ori

INCDA Fundulea, 27 martie 002.jpg



_________________
#rezist
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 17/Feb/2017
Mesaje: 584
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Mar 2012 14:54:59    Titlul subiectului: 154535

Parerea mea e ca nu valida nimeni cardul intre acele ore Smile
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Joi 29 Mar 2012 12:39:13    Titlul subiectului: 154567

Parerea mea e ca nu prea e lume in general. La cursele alea de la orele 3-4 nu prea era nimeni in masini. Cel putin asa am vazut eu o singura data, ce-i drept.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Flat



Data înscrierii: 11/Feb/2010
Ultima vizita: 13/Iul/2016
Mesaje: 43
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 29 Mar 2012 16:43:59    Titlul subiectului: 154571

Cred ca s-ar putea face programe separate pe sezoane (cam de acum, de cand incepe vremea frumoasa, lumea iese in oras pana in toamna cand se strica iar). Cererea a fost mai mica in iarna pentru ca nici nu sunt asa multe evenimente si la temperaturi de minus 10 grade, chiar si 5 minute de asteptare sunt prea multe, lumea prefera taxiurile.
Dar acum, cu incalzirea vremii, si cu scumpirea taxiurilor, se vor gasi suficiente motive pentru oameni sa aleaga ratb in timpul noptilor

De asemenea, ar prinde bine un interval mic (15-20 minute) pentru noptile de vineri si sambata, poate si joi, sau cand sunt anumite evenimente mai importante in oras (concerte, meciuri, expozitii, zilele muzeelor etc.).

Iar in noptile celelalte, "obisnuite", intervalul de o ora e ok pentru cine are totusi nevoie isi poate planifica timpul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flat



Data înscrierii: 11/Feb/2010
Ultima vizita: 13/Iul/2016
Mesaje: 43
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 01 Apr 2012 13:33:49    Titlul subiectului: 154606

Noua tactica aplicata de RATB cu transportul de noapte este aceea de a controla la sange toti calatorii prin intermediul soferilor. Astfel, soferii deschid numai usa 1 si efectiv stau in usa intreband fiecare calator de card, ba chiar pe cei mai suspecti urmarindu-i pana la primul validator sa taxeze.
Un sofer mai zelos chiar a venit in salon cu o hotarare a primarului general Oprescu ce spune ca din 15 (ianuarie sau februarie, nu am retinut), ORICE angajat RATB are drept de control, chiar si femeia de serviciu sau dispecerii.

Cerere este destula, atat pe ultima tura de dus spre centru (aproximativ ora 01:00) cat si pe prima tura de intors din centru (aproximativ ora 03:00), am fost peste 20-30 de calatori "corecti" si cel putin tot atatia lasati pe jos, mai ales cei din statiile de pe traseu, care probabil dupa o asteptare destul de lunga au ramas tot pe jos, neavand card.

Problema ramane a intervalului mare, dar si a anumitor trasee. Cel care a desenat traseul lui N120 pare sa fi fost un troll care a vrut sa faca farse. Astfel: masina pleaca la 02:40 de la Piata Unirii, tine cheiul Dambovitei pe traseul lui 601, fiind foarte utila celor din Regie. Apoi, ajunge la Piata Crangasi unde STATIONEAZA pentru ca are ora fixa (03:10). Orarele sunt facute cu picioarele, soferul a ajuns la 03:02, cu tot cu controalele ad-hoc prin fiecare statie, si a anuntat stationarea, iesind la o tigara. Deci asta e o noutate, obligarea respectarii orei de plecare intr-o statie intermediara.
8 minute in care nu a urcat nimeni pentru ca traseul urmeaza astfel, in sus pe Podul Grant, intoarcere pe sub pod pe Calea Grivitei, dar fara statie. Ce rost are o astfel de bucla, daca nu poate lasa/culege calatorii de pe Grivitei? Nu mai spun ca aceeasi bucla o fac ambele semicurse, atat cea de plecare cat si cea de venire, deci un calator care asteapta la Ceahlau sau la Piata Crangasi, nu are de unde sa stie daca N120 merge spre Apusului sau N120 merge spre Piata Unirii. Ambele opresc in aceleasi statii la ore apropiate.
Mai departe, dupa plimbarea pe Podul Grant, autobuzul revine in Militari via Virtutii, dar mai face o bucla imensa pe Bd. Timisoara, apoi hat departe prin Valea Cascadelor !!? ca sa revina la Apusului. In conditiile in care pe Bd. Timisoara este alta linie de noapte, N122 parca.

Am atasat o schita cu traseul, Verde-dus, Rosu-intors

Un traseu mai de bun simt ar fi fost fara acea bucla pe Podul Grant, iar in Militari pe Uverturii, apoi pe Dezrobirii si eventual Moinesti. Ar fi acoperit impreuna cu N115 tot cartierul Militari si nu niste zone industriale.
Am si atasat o harta



N120.gif
 Descriere:
 Mărime fișier:  163.74 kb
 Vizualizat:  de 5663 ori

N120.gif


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Feb/2017
Mesaje: 5839
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 02 Apr 2012 10:35:23    Titlul subiectului: 154614

Flat a scris:
Apoi, ajunge la Piata Crangasi unde STATIONEAZA pentru ca are ora fixa (03:10). Orarele sunt facute cu picioarele, soferul a ajuns la 03:02, cu tot cu controalele ad-hoc prin fiecare statie, si a anuntat stationarea, iesind la o tigara. Deci asta e o noutate, obligarea respectarii orei de plecare intr-o statie intermediara.
Faptul ca autobuzul stationeaza intr-o statie intermediara NU este nimic neobisnuit, este de fapt solutia cea mai logica, sa faci cateva puncte "de control" unde sa ajustezi timpii de mers; daca nu s-ar face aceste "reglaje", s-ar ajunge ca in zilele in care nu prea sunt calatori si autobuzul nu opreste in toate statiile, sa treaca prin statii cu mult inaintea orei afisate, "tepuind" calatorii care asteapta ...
Asa, regland timpii in cateva statii de pe parcurs, decalarile fata de orarul afisat pot fi mentinute in niste limite acceptabile, de +/- cateva minute.

De exemplu, in topicul de mai jos

http://tramclub.org/viewtopic.php?t=2168&postdays=0&postorder=asc&start=25

poti vedea orarul liniei 11 de tramvai din Goteborg (DA, acolo exista chiar tiparit sub forma de brosurica si-l poti obtine gratuit din statiile mai importante sau chiar din tramvai, sunt puse pe un suport in spatele cabinei vatmanului... pentru cei mai "neajutorati mintal" sau provenind din lumea a treia exista si varianta sa te duci la Informatii si sa-i intrebi (cum am facut eu, care nu mai vazusem brosuri cu orarul tramvaielor ... Twisted Evil , ca de, veneam din RRomanistan... ) ceva de forma "Locuiesc la MariaPlan, ce tramvai sa iau si la ce ora ca sa ajung la Centralstationen (Gara Centrala) si sa prind trenul de la 07:00?" Iar angajata respectiva, foarte amabila, iti tiparea pe un "bon", de marimea celor fiscale de la noi, liniile si orele de plecare/sosire...

De exemplu, aflai ca poti lua 3-ul de la 06:24 care ajunge la gara la 06:50 sau 9-le de la 06:27 care ajunge la Gara la 06:53...
Eu, obisnuit cu tarania de transport de la noi, m-am sfatuit cu rudele mele din Goteborg, eu vroiam sa plec mai devreme cu vreo 5-10 minute din casa, sa nu "scap" tramvaiul... Aia au ramas cu gura cascata, cum adica sa "scapi" tramvaiul daca in orar scrie o ora, la ora aia trece... Shocked

Luand de bune cele zise de ei, am iesit din casa cu doar vreo 2-3 minute inainte de ora de plecare de la MariaPlan; cand am iesit din casa, tramvaiul era DEJA in statie, cu usile inchise! M-am ... pe mine, "sa vezi ca il scap si scap si trenul de Stockholm, la care aveam deja bilet"... si am luat-o la fuga spre tramvai... am ajuns, am deschis usa, am urcat si ... tramvaiul nu mai pleca... intrigat, m-am uitat la ceas: nu era ora din mers si tramvaiul stationa acolo pentru a-si regla timpii si a-i corela cu orarul...

Da, noua poate ni se pare "ciudat", dar "ciudati" suntem noi, cei care traim intr-o tara in care chiar si capitala este intr-atat de inapoiata incat nu dispune de orare in statii... intelegeti acum de ce ma agit eu atata (deocamdata fara folos, ce-i drept, dar poate daca vom fi mai multi...) cu afisarea orarelor?

Revenind la pozele anexate:

Prima poza: sunt trecute toate statiile de pe traseu, cu litere mari sunt trecute acele statii "de reglare"; de asemenea, va rog sa remarcati in stanga denumirilor statiilor acele cifre/numere: ele nu sunt nimic altceva decat "distantele" in minute intre statii, astfel de exemplu, daca pleci la "0" de la Saltholmen, faci 13 minute pana la MariaPlan; daca Mariaplan e la "13" si Ekedal e la "15", inseamna ca intre Mariaplan si Ekedal faci 2 minute s.a.m.d. Atat de simplu!

In poza 2 vedeti orarul de noapte... comparati cu ce-i la noi...
Flat a scris:
8 minute in care nu a urcat nimeni pentru ca traseul urmeaza astfel, in sus pe Podul Grant, intoarcere pe sub pod pe Calea Grivitei, dar fara statie. Ce rost are o astfel de bucla, daca nu poate lasa/culege calatorii de pe Grivitei?
Intr-adevar asta mi se pare si mie o mare prostie, de alfel mi-a "reclamat-o" si frate-miu, de ce oare n-au facut si acolo o statie?!?
Flat a scris:
Nu mai spun ca aceeasi bucla o fac ambele semicurse, atat cea de plecare cat si cea de venire, deci un calator care asteapta la Ceahlau sau la Piata Crangasi, nu are de unde sa stie daca N120 merge spre Apusului sau N120 merge spre Piata Unirii. Ambele opresc in aceleasi statii la ore apropiate.
Asta ar trebui sa fie simplu de rezolvat, doar d-aia avem afisaje digitale, pe ele ar trebuie sa fie scris "N120 Apusului - Piata Unirii", respectiv "N120 Piata Unirii - Apusului", functie de sensul de parcurs... Rolling Eyes
_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Lun 02 Apr 2012 13:35:57, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Apr 2012 12:33:52    Titlul subiectului: 154622

Citat:
Asta ar trebui sa fie simplu de rezolvat, doar d-aia avem afisaje digitale, pe ele ar trebuie sa fie scris "N120 Apusului - Piata Unirii", respectiv "N120 Piata Unirii - Apusului", functie de sensul de parcurs...
Ziua am vazut ca directia este precizata, noaptea nu e le fel?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trasee, rute si harti din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
Pagina 6 din 7

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community