Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Despre linia 81
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Joi 08 Dec 2005 20:04:21    Titlul subiectului: 81 56495

O linie de troleibuz disparuta acum 7 ani e 81.
A existat in plan readucerea ei la aeroport. Niciodata refacuta. Avea acelasi traseu cu 97 si 81 pana la Soveja, Expozitiei, Piata Presei Libere. A fost prima linie de troleibuz din Bucuresti.
Traseu: Piata Victoriei, bd Kisselef, Arc Triumf, Hipodrom. Mai tarziu s-a extins la aeroport. Insa o parte din traseu a fost si pe unde merg azi 79 si 86 pana la Minerva, dupa care facea stanga spre Victoriei.
Linia asta are un trecut zbuciumat. Cea mai veche linie de troleibuz, care si-a pastrat si azi traseul in proportie de 97% este 85. Data in folosinta in 1960. Asa imi povestea bunicul meu, are aceleasi capete si traseu de 45 ani. Bine, a mai fost deviata si un pic modificata intre timp, insa e considerabil ca atunci cand era noua.
Sus
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Joi 08 Dec 2005 20:08:49    Titlul subiectului: 56496

tudor a scris:
O linie de troleibuz disparuta acum 7 ani e 81.
... dar e varianta scurtata a vechii linii 81.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Apr/2011
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Dum 29 Ian 2006 22:56:39    Titlul subiectului: *Cum ati reface linia 81? 14335

81 circula prin 1985 și a dispărut prin 1986 - sau cel mult 1987 - cînd s-a distrus Piața Victoriei pentru realizarea pasajului. Cel mai probabil este că desființarea s-a făcut în 1986, simultan cu liniile 119 și 276 - și tot atunci este posibil să fi dispărut și 133. Nu mai țin însă minte dacă atunci cînd chiuleam de la ore în Parcul Delavrancea de pe Kiseleff și comentam meciurile de la C.M de fotbal din Mexic'86 mai treceau sau nu troleibuzele...
Cît privește reînființarea pe Grivița, și eu țin minte că a fost în 1991. În 1994, 81 nu mai exista.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Dum 29 Ian 2006 23:03:04    Titlul subiectului: 14337

81 a disparut definitiv in 1996. Mai ales cand s-au intetit lucrarile la metrou pe grivita. Reteaua de pe Soveja insa, a fost data jos in 2000. In 1996 a fost scos macazul catre Soveja. Infiintarea pe grivita a fost facuta in februarie 1991.In 1995 faceam tenis la Strand Tineretului si veneam la bunici cu 81. Ce e drept 81 venea foarte greu. Exista pe site-ul RATB o poza cu un IK4 la statia de gaz metan, la Piata Presei si acolo in poza se vede si reteaua.
Sus
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Apr/2011
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Mar 31 Ian 2006 11:06:25    Titlul subiectului: 81 58122

Harta din 1994 nu menționează linia 81. Deși harta respectivă e plină de greșeli, nu cred că s-a omis linia 81. Este posibil ca 81 să fi funcționat cu intermitențe - adică din 1991 pînă prin 1993 și din nou din 1995 pînă în 1996.
După casarea troleibuzelor Roman 112, depoul Bucureștii Noi a trăit numai cu second-hand-urile de la celelalte depouri. Prin 1989 au ajuns primele troleibuze de la Vatra Luminoasă (multe au stat la Vatră pînă au fost casate direct; la B.N au ajuns printre altele #7000, #7012, #7013, #7023, #7058 etc.). După 1990 au început să vină și #71XX și #72XX de la Nițu Vasile și Bujoreni. În lipsă "ideii geniale" cu linia 65, depoul B.N a alimentat liniile 87 și 97 - iar 81 a fost înființat numai ca să crească gradul de utilizare a troleibuzelor. Probabil că prin 1996 s-au casat majoritatea troleibuzelor #70XX și #71XX - și de aceea a dispărut și 81. Linia avea oricum un grad redus de utilizare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DAC
Vizitator






MesajTrimis: Joi 09 Mar 2006 23:19:08    Titlul subiectului: 59047

Eu as reface linia 81 pe urmatorul traseu P-ta-Resita-P-ta Sudului-Tineretului-p-ta Unirii-Univaersitate-Romana-P-ta Victoriei (traseul liniei 381)
Pe aceasta linie sa fie Ikarus 415T...
Sus
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 09 Mar 2006 23:23:09    Titlul subiectului: 59048

DAC a scris:
Eu as reface linia 81 pe urmatorul traseu P-ta-Resita-P-ta Sudului-Tineretului-p-ta Unirii-Univaersitate-Romana-P-ta Victoriei(traseul liniei 381)
Pe aceasta linie sa fie Ikarus 415T
Ik415T sunt cam mici... să fie Dac 117EA, Dac 217E și, mult mai bine, troleibuze noi, articulate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Mar 2006 23:35:40    Titlul subiectului: 59051

As reface linia 81...tramvai si i-as zice 18.Pe bune!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
dexter23



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2018
Mesaje: 143
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Mar 2006 07:40:13    Titlul subiectului: 59055

Sunt mici Ik415, intr-adevar pentru ca de Simoanele sunt tot timpul full pe 381. Poate daca aduc troleibuze noi (nu neaparat articulate) sa micsoreze intervalul de succedare atunci va fi ok.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Feb/2013
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Vin 10 Mar 2006 12:18:43    Titlul subiectului: 59056

Ce intelegeti voi prin linia 81? Vechiul traseu al trolebuzului 81 Aeroportul Baneasa- Gara De Nord sau vreti ca autobuzul 381 sa devina troleibuzul 81.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Sep/2018
Mesaje: 6190
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 10 Mar 2006 13:02:28    Titlul subiectului: 59057

Eu as (re-)introduce troleibuz pe traseul P-ta Resita - P-ta Sudului - Tineretului - P-ta Unirii - Universitate - P-ta Romana - P-ta Victoriei. Traseul se suprapune in mare parte peste cel al actualei linii de autobuz 381, insa nu cred ca e o idee buna ca troleibuzul sa intoarca tot la P-ta Victoriei precum autobuzul, in acel "rond". Eu unul l-as indruma pe una dintre stradutele laturalnice unde sa aiba bucla de intoarcere si un eventual capat de linie cu dispecer fiindca la o asa lungime de traseu ma tem ca traficul nu poate fi gestionat prin metode clasice, de la un singur capat. La fiecare capat ar trebui sa fie in permanenta 1 - 2 vehicule rezerva care sa intre in traseu atunci cand sunt ambuteiaje si apar "goluri" mari de timp intre vehicule.
Ca vehicule, as pune in mod cert niste troleibuze articulate si as merge pe ceva de genul Ikarus, care mie mi se par fiabile, insa varianta articulata. DAC 117E si/sau 217E pe aceasta linie e o gluma buna, in conditiile in care oricum nu mai sunt decat cateva in stare de functionare si in conditiile in care este evident ca sunt pastrate (inca) in circulatie doar din cauza ca nu pot fi inlocuite cu altceva. E cert ca in viitorul destul de apropiat RATB va fi nevoita, repet nevoita, sa achizitioneze un nou lot de troleibuze. Sper ca macar o parte din ele sa fie articulate, fiindca e cert ca e nevoie de capacitate de transport pe unele trasee, in special la orele de varf, vezi Militari si Drumul Taberei dar si o posibila viitoare "magistrala nord-sud".
O alta chestie e legata de numerotarea liniilor, nu inteleg de ce trebuie sa fie numere de genul "81" in conditiile in care sunt atatea numere de linie nealocate de foarte mult timp, de ce nu i-ar spune "63", de exemplu? Daca renumerotarea tuturor liniilor, pentru a fi consecutive si ordonate, ar fi o problema destul de complexa si greu de rezolvat, in schimb nu vad nici o problema ca liniile "noi" infiintate sa ocupe primele locuri libere disponibile.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Vin 10 Mar 2006 15:53:04    Titlul subiectului: 59063

Linia 81 a fost prima linie de troleibuz din Bucuresti. As reface-o astfel:

Padurea Baneasa-Aeroport baneasa-Piata Presei Libere-Expozitiei-Soveja-Grivitei-Gara de Nord-Sfintii Voievozi.
Acelasi traseu l-a avut si in 1996 cand a disparut, insa se limita la Piata Presei.
Traseul initial era tot intre aeroport si gara, dar alta varianta.
Pe Grivitei a reintrat prin anii 80. A fost scos si a revenit in 1990.
Sus
ciordescu



Data înscrierii: 02/Noi/2005
Ultima vizita: 07/Iul/2009
Mesaje: 143
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Mar 2006 23:04:05    Titlul subiectului: 59077

Eu as reface linia 81 in felul urmator:

Metalurgiei, Nitu Vasile, Izvorul Rece, Giurgiului, Toporasi, Ferentari, Sebastian, Razoare, Panduri, Tudor Vladimirescu, Viilor, Eroii Revolutiei, Pta Sudului, Oltenitei, Vitan Barzesti, Splai, Marasesti, Cantemir, Unirii, Libertatiim Natiunile Unite, Hasdeu, Plevnei, Orhideelor, Dinicu Golescu, Buzesti, Pta Victoriei, Ion Mihalache, Averescu,Marasti, Expozitiei, Soveja,Bucurestii Noi,Ion Ionescu de la Brad, Sisesti, Aeroport Baneasa, Padurea Baneasa, Comuna Baneasa, Pompei, Petricani, Dna Ghica, Heliade intre Vii, Baicului, Pantelimon, Chisinau, Grigorescu, Rebreanu,1 Decembrie, Basarabia, Vergului, Sos Catelu, Drumul intre Tarlale, RATB Titan
...si daca ma mai chinui putin ies pe centura pana la Carrefour Militari ca sa acopar si Militariul
...sper ca ati inteles ce-am vrut sa spun Evil or Very Mad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 21/Sep/2018
Mesaje: 942
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Mar 2006 23:59:27    Titlul subiectului: 59079

Troleibuzul care ar circula în locul lui 381 ar trebui să se numească 82 sau 83.
Mai poate fi adoptată soluția electrotroleibzului: un troleibuz care să aibă și motor diesel + genarator; vehiculul merge ca troleibuzul între Berceni și P-ța Unirii; în zoan Pieței Unirii își coboară troleele și își continuă drumul ca un autobuz până la P-ța Victoriei. De acolo, se pot instala fire până la Aerop. Băneasa, ca să circule din nou ca un troleibuz.
Avanataje: având motor diesel se poate deplasa ca un autobuz chiar dacă nu mai are rețea (dacă pică curentul nu rămâne tras pe dreapta sau se poate duce la U.R.A.C. pt. revizii fără a mai fi tractat); dezavantaje: greutate propie mare - se poate reduce prin utilizarea aluminiului și motoarea unui rezervor mai mic (că nu are nevoie de atâta combustibil)- să existe și un rezervor suplimentar care să fie umplut când are nevoie de deplasări mai prelungite.

În toate cazurile linia ar merge în ambele sensuri între Aerop. Băneasa și intersecția Șos. G-ral P.D. Kisselef. Pe porțiunea Aerop. Băneasa – Muz. Satului ar avea stație comună cu celelalte autobuze; la Arcul de Triumfm, sensul spre P-ța Victoriei (Str. Arh. Ion Mincu) ar avea stație înainte de rond (chiar dacă acest lucru ar cam încurca circulația); între Arcul de Triumf și Arh. Ion Mincu aș face o stație la Docenților.
VARIANTELE ÎNCEP DE LA INTERSECȚIA ȘOS. KISSELEF CU STR. ARH. ION MINCU
- VARIANTA 1: Șos. Kisselef, P-ța Victoriei, Șos. Nicolae Titulescu, Cal. Griviței, GARA DE NORD, cu întoarcere prin Cal. Griviței, Politehnica Polizu, Str. Grigore Polizu, P-ța Buzești, Str. Buzești, P-ța Victoriei, Bd. Ion Mihalche, P-ța Ion Mihalache, Str. Arh. Ion Mincu
- VARIANTA 2: Șos. Kisselef, P-ța Victoriei, Str. Buzești, P-ța Buzești, Str. Grigore Polizu, Politehnica Polizu, Cal. Griviței, GARA DE NORD, cu întoarcere prin Bd. Ing. Gh. Duca, Bd. Alexandru Ioan Cuza, P-ța Buzești, Str. Buzești, P-ța Victoriei, Bd. Ion Mihalche, P-ța Ion Mihalache, Str. Arh. Ion Mincu
- VARIANATA 3: Șos. Kisselef, Șos. Nicolae Titulescu, Str. Maltopol, Bd. Ing. Ghoerge Duca, GARA DE NORD (P-ța Gării de Nord) – capăt comun cu 182, 205, cu întoarcere prin Ing. Gh. Duca, Bd. Alexandru Ioan Cuza, P-ța Buzești, Str. Buzești, P-ța Victoriei, Bd. Ion Mihalche, P-ța Ion Mihalache, Str. Arh. Ion Mincu
- VARIANTA 4: La fel ca VARIANTA 3, apoi de la Gara de Nord, Str. Witting, Cal. Plevnei (la ducere), Str. Mircea Vulcănescu, Str. Baldovin Pârcălabul, Str. Gara de Nord (la întoarcere), Str. Constantin Noica, Podul Cotroceni, Str. Carol Davila, BD. EROILOR, cu întoarcere prin Bd. Erolilor, Podul Erolior, Spl. Independenței (cheiul drept)
- VARIANTA 5: ca în VARAINATA 2, apoi de la Gara de Nord ca în VARIANTA 4
- VARIANTA 6: Str. Arh. Ion Mincu, Statuia Aviatorilor, Bd. Aviatorilor, P-ȚA VICTORIEI, cu întoarcere prin Șos. Kisselef
Pe 81 as baga troleibuze de epoca ("Saurer").
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
qwerty



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Sep/2011
Mesaje: 55
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 11 Mar 2006 11:29:57    Titlul subiectului: 59088

Saurer sunt prea mici, trebuie articulate! Dar altceva, nu DAC-uri! Pentru ca nu au fata de centrul unei capitale. Sunt vechi, depasite ca design si confort si galagioase.
Si eu sustin ca ar trebui achizitionate troleibuze articulate pentru centru.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 11 Mar 2006 16:02:43    Titlul subiectului: 59089

Văd că nu sunt singurul care susține că este nevoie de troleibuze articulate. Având în vedere că Bucureștiul are troleibuze IK 415, cred că o soluție potrivită ar fi achiziționarea de Ikarus 435 care nu este altceva decât varianta articulată a lui IK 415. Pentru ca să se poată spera la troleibuze articulate, trebuie ori să se schime conducerea RATB, ori să vină o persoană influentă pentru a convinge conducerea regiei că e nevoie de vehicule cu burduf. Se pun următoarele probleme:
1. Traseul liniei 81 să fie pe axa nord-sud, între Aeroportul Băneasa și Piața Reșița sau Piața Sudului.
2. În ce măsură traseul amintit mai sus se suprapune cu cel al liniei 515. Duba are avantajul că se poate "strecura", furând pasagerii troleibuzului. Ar trebui făcut un studiu amănunțit câtă lume ar prefera troleibuzul și câtă lume preferă să călătorească în condiții mizerabile în dubă.
Nu contest că în nord sunt cei cu vile...Dar dacă traseul ar avea ruta:
Piața Victoriei - Lascăr Catargiu - Magheru - Bălcescu - Brătianu - Unirii - Cantemir - Tineretului - Văcărești - Piața Sudului, cam câtă lume ar circula cu el? Dacă bine știu, traseul amintit mai sus este deservit de o linie de autobuz, dar dacă respectivul traseu ar fi desființat în favoarea liniei 81?
Cât privește desființarea troleibuzelor în apus, unele orașe renunță la ele, altele nu. Roma se numără printre cele care le-a reintrodus recent. Sper să nu greșesc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
DanCld



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Mai/2007
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Sâm 11 Mar 2006 16:12:27    Titlul subiectului: 59090

Hehehe, 81 - ce amintiri! Țin minte cum mă duceau bunicii în Herăstrău cu 81 - la gară întorcea chiar în spațiul din fața caselor de bilete, trebuia să mergem pe jos până la "coloane", la următorul troleibuz, care ne ducea acasă. Lăsând nostalgiile la o parte, în București nu e loc pentru vechiul traseu al liniei 81, fiindcă în nord deja vorbim de zone mai... "selecte" care nu au nevoie de transport electric, atât timp cât se descurcă foarte bine cu mașinile scumpe din dotare Wink

Și a-propos de înlocuirea transportului electric cu auto - în Lugano, Elveția s-au desființat troleibuzele practic peste noapte, în câteva zile nu mai era nici urmă de rețea aeriană. Nu mă întrebați de ce - nici cei care locuiesc acolo nu cred că știu exact.

Hai să privim situația și din alt punct de vedere, că din mașina personală anumite lucruri (obiective) se văd mai clar decât din troleibuz:

(1) Aceste vehicule sunt total dependente de rețeaua aeriană, mobilitatea lor este foarte, foarte limitată în operațiuni precum schimbarea benzilor de circulație (ex: ocolirea mașinilor parcate aiurea pe jumătate din banda 2), schimbarea direcției de mers în unghiuri strânse sau în zona macazurilor.

(2) Traseul de care vorbim este unul dintre cele mai aglomerate din capitală, în ciuda numărului mare de benzi de circulație, iar riscul de a se forma "dopuri" din cauza vreunui troleu cu pantograful sărit nu e deloc de neglijat.

(3) De asemenea, pe Magheru benzile sunt foarte înguste, pe ideea de a încape cât mai multe mașini. Dacă pe Elisabeta trebuie să faci slalom cu ochii numai la oglinzi, pe Magheru în condiții similare începi deja să te gândești la ruta cea mai scurtă spre biroul de accidente ușoare aferent sectorului 1 - pentru necunoscători, e undeva în Bucureștii Noi Twisted Evil

(4) Dacă un capăt ar fi la piața Victoriei, oare pe unde ar trebui să întoarcă troleul? La cât de complicată e intersecția aia, chiar nu pot să mă gândesc la vreo variantă logică (,) care să poată fi implementată în momentul martie 2006. Poate mergea în epoca în care în poze apăreau mai multe autobuze și troleibuze decât mașini, dar acum deja s-ar perturba fluxurile de circulație.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Pasagerul



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 06/Iul/2006
Mesaje: 44

MesajTrimis: Lun 13 Mar 2006 00:40:06    Titlul subiectului: 59104

Eu cred ca numai daca poate trece prin Pasajul Unirii ar merita gindita refacerea retelei pe nord-sud. Ocolirea pe deasupra ar implica lipsa unei statii intre Unirii si Universitate, adica exact unde e nevoie, la Sf Gheorghe (desi, daca scot tramvaiul de acolo, n-ar mai fi necesara).

O idee ar fi ca o alternativa la 313, pe Vacaresti pina la Timpuri Noi, apoi pe Splai (inclusiv pe viitoarea bretea lipsa) si Bd Unirii, cu intoarcere la Casa Poporului. Ar trebui sa se faca breteaua lipsa din splai, sa se largeasca Bd Unirii (ca loc e!!) si sa circule la 5 minute. Astfel ar fi un mijloc de transport pe Bd Unirii si pe Vacaresti, bucata dintre Tineretului si Timpuri Noi, strazi pe unde acum nu e nimic sau nu e nimic cu frecventa buna.

Kiselefful are sens unic de la Arcul de Triumf inspre centru. Nu consider buna ideea de a rupe o banda din Kiseleff ca sa o faci pentru trolee. Orice ar fi, intoarcerea spre nord trebuie facuta pe Aviatorilor. Dar nu prea vad sensul de a instala din nou retea de troleibuz in partea aia. As mari frecventa lui 301, care figureaza la 10 minute pe siteul RATB dar vine la 30.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 16 Mar 2006 16:58:50    Titlul subiectului: 59137

Pe forum (nu mai știu exact unde) se afirma că RATB ar dori să reînființeze rețeaua pe axa nord-sud. Greșesc cumva? E posibil ca troleibuzele care vor circula pe linia proaspăt reînființată să aibă numărul de linie 81?
Judecând la rece, nu este normal ca rețeaua din partea sudică a capitalei (Linia 76) să fie complet izolată de restul rețelei. Cumva trebuie găsită o posibilitate de a o racorda.
Ideea ca troleibuzele să treacă prin pasajul subteran de la Unirii este interesantă (sincer să fiu, aș vrea să o văd pusă în practică), dar dacă sar captatoarele și se rupe linia de contact chiar în pasaj? Din câte știu, nu toate troleibuzele sunt echipate cu acele dispozitive care trag captatoarele imediat ce ele au părăsit linia de contact.

Din punctul meu de vedere, cel al unui om care a fost în București înaintea Marii Schisme, dar și după, linia 81 ar trebui să străbată capitala pe axa N-S (Piața Sudului-Băneasa), dar nu înainte de finalizarea pasajului Basarab. În principiu, închiderea inelului principal, ar trebui să descongestioneze toată zona centrală, implicit tronsonul Unirii-Brătianu-Bălcescu-Magheru, tronson care, conform spuselor mai multor taximetriști care au călătorit în București, e un dezastru.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Joi 16 Mar 2006 17:45:11    Titlul subiectului: 59138

La actuala configuratie a Capitalei, nu stiu daca mai e posibil de realizat. Desi ar fi bun traseul:
81: Piata Sf.Voievozi-Grivitei-Soveja-Expozitiei-Piata Presei Libere-*, ** sau ***. Si retur, unde
*: Biotera.
**: Aeroport Baneasa
***: Padurea Baneasa (sau chiar gradina Zoologica).
Sus
Pasagerul



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 06/Iul/2006
Mesaje: 44

MesajTrimis: Vin 17 Mar 2006 10:58:31    Titlul subiectului: 59143

Da, s-ar dori refacerea magistraei N-S, dar nu vad cum se poate trece de Piata Unirii. O retea in pasaj e imposibila, poate fi agatata si rupta oricind de un autobuz sau camion prea inalt. Acum vreo 5 ani eu personal am fost intr-un Saviem care a lovit o lampa de pe plafon si a spart-o, la intrarea in pasaj. Alt incident, vazut tot cu ochii mei, a fost o basculanta care a lovit cu buza benei de tavan, de au iesit scintei. Ambele au fost cauzate de suspensiile slabe ale vehiculelor, au prins un hop si au saltat pina la tavan. Sigur au mai fost incidente de genul asta, nu le-oi fi vazut eu pe toate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Sep/2018
Mesaje: 6190
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 17 Mar 2006 12:34:46    Titlul subiectului: 59145

Aseara, butonand, am dat de un film romanesc cam aiuristic, in care insa apareau si cateva chestii interesante. Am reusit sa iau niste print-screen-uri. Ia priviti despre ce-i vorba, mai intai reteaua (fosta ~) de troleibuz de pe Magheru, pe urma a mai aparut si un troleibuz TV2E . . .


RF_RETEA.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  37.51 kb
 Vizualizat:  de 19538 ori

RF_RETEA.JPG



RF_tv20e-3_964.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  23.02 kb
 Vizualizat:  de 18691 ori

RF_tv20e-3_964.jpg



RF_tv20e-2_101.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  37.2 kb
 Vizualizat:  de 18691 ori

RF_tv20e-2_101.jpg



RF_tv20e-1_638.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  31.54 kb
 Vizualizat:  de 18691 ori

RF_tv20e-1_638.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 21/Sep/2018
Mesaje: 942
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 29 Iul 2006 22:41:30    Titlul subiectului: t4t4 62841

Intre 1960 și 1962 linia 81 a fost scurtată de la Aerop. Băneasa la P-ța Presei (sau Scînetii, cum se numea pe atunci).
Unul dintre troleibuzele MTB 82D avea numărul de parc #602.
Informațiile le-am găsit într-o carte de la Muzeul Bucureștiului. Din nefericre, nu am avut timp să stau prea mult la bibloteca lor (aflasem deabea atunci unde este acest muzeu).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Dum 08 Iul 2007 13:38:57    Titlul subiectului: Cum ati reface linia 81 80119

Pentru mine acesta linie are valoare sentimentala, circula in ultimul timp la doi pasi de casa mea, pe strada Soveja si drept urmare traseul acestei lini ar fi dupa mine urmatorul CASA PRESEI-CLABUCET-GARA DE NORD-VASILE PARVAN-PIATA ROSSETI.
Ar dubla cu excelenta lini care au nevoie de"ajutor" 42, 85, 97, 61, 105 etc.
Dar oare va mai fi reinfiintata acesta linie? Crying or Very sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cos



Data înscrierii: 20/Iul/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2012
Mesaje: 83
Locație: Bucuresti; Sibiu

MesajTrimis: Vin 26 Oct 2007 22:10:57    Titlul subiectului: 84358

Bucurestiul nu mai are loc pentru un asa traseu, cu atat mai putin deservit de troleibuz. Aproape ca suna ca o idee de metrou basesc (cu gard inclus) pe Magheru. Totusi, presupunand ca traficul permite, as gandi un traseu asa: pe traseul actual al lui 381 pana la Gh. Manu, apoi prin Sfintii Voievozi, Occidentului, Buzesti, apoi pe 1 Mai pe traseul actual al lui 300 pana la Clabucet, dupa care la Piata Presei prin Soveja (eventual Putul lui Craciun) si Expozitiei. Un asa traseu are avantajul ca elimina linia 300, ale carei autobuze pot servi scopuri mai nobile, plus ca 'normalizeaza' traficul prin zona Expozitiei, deocamdata mort cu tot cu 42 de gat. In plus, ocoleste pe cat posibil Piata Victoriei. Dezavantaje: ori troleibuze articulate, ori nimic pentru ca altfel s-ar forma cozi de 3-4 vehicule apoi pauza; mobilitate in trafic foarte scazuta in puncte foarte aglomerate (Polizu, Unirii etc).
Ca sa nu se suprapuna prea mult, o data cu acest 81 as reconfigura traseul 205 prin Caraiman si Calea Grivitei, desi asta nu l-ar face neaparat mai rentabil decat nu este acum Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community