Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaie Vxx
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 16 Noi 2005 01:42:55    Titlul subiectului: Tramvaie Vxx 2075

1. 2 rame (V56+V10+V10, respectiv V56+V10) din Iasii anilor '70 (Piata Unirii). Imaginea este decupata (pentru ca la redimensionare sa nu fie micsorate prea mult vagoanele) din "Judetele patriei. Iasi. Monografie", Ed. Sport-Turism, Bucuresti, 1980 (coordonatori: Cristian Chelaru, Pavel Gorincioi).
2. Imaginea intreaga



Image2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  123.04 kb
 Vizualizat:  de 35986 ori

Image2.jpg



image3_201.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  238.84 kb
 Vizualizat:  de 31817 ori

image3_201.jpg




Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Mie 16 Noi 2005 01:53:55, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 16 Noi 2005 01:53:07    Titlul subiectului: 2077

1, ITB V56+V10 in fata Palatului Culturii din Iasi (probabil tot anii '70). Din nou, este un decupaj din fotografia mare (din aceleasi motive ca mai sus) care se gaseste in interiorul Spitalului "Sf. Treime" din Iasi.
2. Imaginea intreaga



Image4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  130.71 kb
 Vizualizat:  de 35979 ori

Image4.jpg



image5_186.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  139.02 kb
 Vizualizat:  de 31815 ori

image5_186.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 16 Noi 2005 01:58:56    Titlul subiectului: 2079

1. ITB V56 din Galati (in fata Institutului Pedagogic, anii '60). Imaginea este decupata (din acelasi motiv) din "Galati - Ghid turistic al regiunii" (autori: C.G. Marinescu, I. Brezeanu), Ed. Meridiane, Bucuresti, 1967.
2. Imaginea intreaga.
In cazul in care redistribuiti aceste imagini, va invit sa mentionatii sursele si sa le publicati nemodificate (sau, daca faceti modificari, sa mentionati acest aspect si motivele).



Image1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  151.41 kb
 Vizualizat:  de 35929 ori

Image1.jpg



image6_460.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  208.15 kb
 Vizualizat:  de 31813 ori

image6_460.jpg




Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Mie 16 Noi 2005 02:07:28, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mie 16 Noi 2005 16:02:27    Titlul subiectului: 2161

V12 nu sunt remorcile lui V58. V54/56/58 sunt acelasi tip de tramvai, cu niste diferente. Per ansamblu, au 2 usi, 2 osii si 3 ferestre mari intre usi.
V10 este remorca lui V5x si arata la fel. Nu stiu daca a fost si un V11.
V12 este o remorca mai noua, de prin '59. Are 4 ferestre intre cele 2 usi si e putin mai lung. A existat si o varianta de vagon motor, dar nu stiu nimic despre el (V59??).
Intr'adevar V12 au circulat si ca remorci la V5x, dar este incorect a asocia V56 cu V10 si V58 cu V12.
Nu inteleg de ce nu s'au facut geamuri care sa se deschida la aceste vagoane. La fel erau si V12, chiar si cele modernizate, care aveau putine geamuri care se deschideau. La fel si Timis, unde se deschideau doar geamurile mici. Dar multe geamuri erau blocate.
Iata si dimensiunile V56/V58'urilor:
Lungime: 8.70m/9.50m (vagon/vagon+tampoane)
Latime : 2.20m
Inaltime : 3.50m (cu pantograful jos).
Nu vreau sa va plictisesc cu subiectul, dar observ in pozele de mai sus ca nu era scris numarul, ci doar sigla regiei de transport. Stie cineva cand au inceput sa scrie numarul "mare" pe vagoane ? (cel putin pentru Iasi)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 16 Noi 2005 21:17:44    Titlul subiectului: 2252

ManAndCat: nu cunosc raspunsul, insa tin minte ca prin 1981, cand simt ca m-a lovit boala tramvaielor - stiu ca pana atunci urmaream cu mare entuziasm autobuzele care-mi treceau prin fata blocului; poate iti amintesti ca foarte des se intampla ca statia din Pd. Ros de pe Bd. Socola sa nu fie suficient de incapatoare pentru autobuzele de pe multele trasee care treceau pe acolo -, vagoanele din Iasi (inclusiv ITB-urile) aveau numerele inscriptionate in binecunoscutul stil.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 16 Noi 2005 22:10:54    Titlul subiectului: 2257

Așa arătau vagoanele din pozele alb-negru? Am colorat unul din vagoanele de pe panoul din spialul ,,Sf. Treime"


New Bitmap Image.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  13.98 kb
 Vizualizat:  de 35895 ori

New Bitmap Image.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 16 Noi 2005 22:20:41    Titlul subiectului: 2258

Pe-aproape. Partea de sub geamul din spate continua aproximativ de pe aceeasi linie cu partea de jos a geamului. La truc ar mai trebui sa faci cateva modificari Smile. De asemenea, "aripa" din partea din spate este pana in capatul vagonului. Impresia ca ar fi mai scurta e data de bara de protectie, iar in poza mai apare si umbra care amplifica perceptia. Ca idee, e destul de bine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 23 Noi 2005 14:23:47    Titlul subiectului: 3512

Sunt si vagoane motor care au 4 ferestre mari intre cele 2 usi....
vezi la Arad...mi-a trimis cineva o vedere.
Iata Institutul Pedagogic-Galati azi....dupa 40 ani...
Linia nu mai exista...
Aia era str Garii
Linia s-a mutat pe o artera de circulatie principala, paralele cu cea pe care era tramvaiul V56 (Str Garii), azi, linia este stramutata pe fosta str 6-Martie, actualmente Basarabiei, care e paralela cu Garii...
La Galati, singurele V56 care mai circula sunt pluguri pentru deszapezire si merg foarte bine.
O sa le fac poze cand or iesi la prima zapada....Smile))



HPIM0829.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  177.91 kb
 Vizualizat:  de 35730 ori

HPIM0829.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Sâm 10 Dec 2005 13:11:13    Titlul subiectului: 6008

Sergabi28 a scris:
La Galati, singurele V56 care mai circula sunt pluguri pentru deszapezire si merg foarte bine.
O sa le fac poze cand or iesi la prima zapada....Smile))

Inseamna ca au transformat boghiurile pentru ecartament normal.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 10 Dec 2005 13:18:27    Titlul subiectului: 6009

132-134?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Sâm 10 Dec 2005 13:38:28    Titlul subiectului: 00000 6011

119 ex 246 a fost restaurat pentru muzeul RATB, care nu s'a facut pana acum.
Probabil ca va circula cu ocazii speciale.
Ultima data cand am auzit de el era la vopsit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 12 Dec 2005 23:30:05    Titlul subiectului: 6682

radub a scris:
132-134?
...nu stiu exact nr. de parc.
S-au modificat trucurile (asa-zisele ,,boghiuri" ale vagoanelor-motor pe 2 osii). Sunt pentru ecartament standard ( 1435 mm).
Coloristica este: unele sunt alb cu albastru (fond alb, cu brau albastru), iar unele alb cu rosu (fond rosu cu brau alb).
Iar in curbe se inscriu foarte greu si fac acel zgomot caracteristic (ca un geamat, insotit de niste tiuituri stridente-ca un fel de ultrasunete-)....,,liliecii"...exista frecare f mare intre buza bandajului rotii axei 1/ dreapta si rotii axei 2/stanga, in cazul in care ia curba la stanga!
Daca sunt resturi de nisip, sau pamant in canalul sinei...ala este. Nu am vazut de cand ma stiu sa deraieze...un plug de deszapezire! Ar fi rasul lumii!...exceptie a facut unul acum 8 ani, care tracta un tramvai TIMIS-2 defect, iar la un moment dat, V-58-ul (plugul) a trecut peste o portiune de sine ingropata in gheata (era sparta o teava de apa potabila) si gheata era groasa iar linia era de...avarie (o scurtatura necirculata public). Atat. Dar din alte cauze nu am auzit. Banuiesc ca nu s-au intamplat asemenea evenimente, din moment ce se pastreaza de ani si ani in circulatie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 14 Dec 2005 23:03:45    Titlul subiectului: 7075

Cred ca V56 sunt "magarii" pe 4 roti. La Timisoara, la depoul de langa P-ta Badea Cartan mai aveau un V56 nemodificat la caroserie, dar care nu mai avea interiorul original.
De fapt, V56 erau vagoane motor din anii '30, dar modernizate.
Mișto la tramvaiele pe 4 roți era că le puteai zgâlțâi și tu pe ele, nu numai ele pe tine (am sărit în ăla vechi din anii '30 pe care îl aveau șa Dep. Giulești într-o zi până l-am zgîâlțâit). Un prof. din liceu îmi povestea că în tinerețe le făcea zile fripte vatmanilor zgâlțâind tramvaiele pe 4 roți
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Joi 15 Dec 2005 00:11:17    Titlul subiectului: 7097

Magarii pe 4 roti sunt la Bucuresti la URAC. Cred ca sunt facuti din V09.
Aceia sunt magarushii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 15 Dec 2005 16:48:55    Titlul subiectului: 7216

Ultima oara cand am mers cu un ,,magarus" (V56+V10) a fost la Iasi, cand am facut o excursie cu clasa, prin 1988. Si de la Gara am mers cu acel tramvai pe care noi galatenii le numeam,,broscute" ca sareau in sus pe la macaze:)...asa cum erau ele, erau muuult mai silentioase in privinta rularii pe sine decat TIMIS-2...Cel putin cele de la Iasi mi s-au parut cele mai silentioase V56 !!!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Dan Jiga



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Iul/2013
Mesaje: 32
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Vin 16 Dec 2005 02:19:00    Titlul subiectului: 1111111 7382

O sa va povestesc o faza f. faina legata de V56 in Oradea. Pcat ca nu pot reproduce accentul ardelenes tipic al protagonistilor Laughing
Niste prieteni de familie ai nostri, au primit in 1977, dupa ce au terminat facultatea la Cluj, repartitie in Oradea. Ca orice cuplu de tineri casatoriti, statul roman magnanim le-a dat o garsoniera (ce milostivi si drepti erau comunistii sa dea 19m2 la doi tineri casatoriti cu o fetita de 6 luni).
Si se duceau catre garsoniera cu tramvaiul 3 (deservit de V56-uri, linie simpla). Si tramvaiul astepta la o statie sa vina din sensul opus celalalt tramvai...Vatmanul plictsit scoate o clisa (slanina sau sunca - la nord de Milcov) invelita in ziar, brisca (cutitul) pita si ceapa de rigoare. Si manca omul linistit, la care un calator, plictisit, dupa cateva minute bune de asteptare zice:
- Asta parca ne duce cata moarte!
Vatmanul, care l-a auzit (era si greu sa nu-l auda intr-un V56 Laughing) zice:
- Auzi domnu'...La alimentara mere bine?
Tot el raspunde:
- Nu.
- La aprozar mere bine?
- Nu.
- Apai vrei ca tramvaiul 3 sa marga bine? Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 18 Ian 2006 09:04:03    Titlul subiectului: 12856

Am facut o descoperire. Trucul vagoanelor ITB-V56 si V58 care erau realizate cu osii pentru ecartament normal erau mai LATE. Iar trucurile realizate pentru ecartament ingust erau mai INGUSTE .Ce m-a facut sa cred acest lucru?? Iata explicatiile, dupa care voi incerca sa pun 2 desene facute de mine.
Sa incepem cu vagoanele V5x pentru ecartament normal (cele din Buc). Se observa ca la vagoanele din Capitala si tin minte f bine acest lucru de pe vremea cand mergeam cu ele in 1982, arcurile de suspensie (in foi) se aflau dispuse in interiorul cadrului (lonjeronului) trucului situandu-se intre cadru si roata montat pe cutia de osie (care si ea diferea de la un ecartament la altul). La fel si acel brat de ghidare articulat al cutiei de osie(brat articulat de tractiune care impiedica aparitia atacului de osie in ,,furca"). In schimb la exterior nu se vedea decat cadrul trucului(longeronul), cutia de osie iar pe longeron in stanga si-n dreapta cutiilor de osie unde ar fi trebuit sa se afle articulatiile de la capetele arcului in foi se vad niste GAURI !!!!
Sa vorbesc acum de acelasi vagon V5x pentru linie ingusta (Iasi, Galati Arad si Sibiu). Acelasi truc ca forma a longeronului dar mai INGUST. Dovada?? Arcurile in foi se afla montate in fata cadrului trucului (lonjeronului), impreuna cu bratul articulat de ghidare. De unde si faptul ca arcurile se afla montate pe osie in fata trucului, trucul aflandu-se de data asta la mijloc intre roata si arcurile in foi. Aceste modificari se datoreaza faptului ca pe linie ingusta, pentru a se mari stabilitatea vagonului, si spre a-i mari distanta dintre punctele de sprijin a sasiului s-a ingustat trucul, pentru a exista posibilitatea montarii arcurilor (punctele de sprijin) cat mai spre exteriorul osiilor. Pe cand la vagoanele de pe linie cu ecartament normal, nu se punea problema stabilitatii, stiindu-se deja ca acest ecartament inca din start prin constructia lui este stabil.
Am ajuns la concluzia aceasta dupa ce in prealabil am urmarit fiecare detaliu in parte a trucurilor si a vagoanelor ITB-V5x...
Trucul pentru ecartament 1000 mm si cel pentru ecartament 1435mm



Truc 1000mm.GIF
 Descriere:
 Mărime fișier:  4.77 kb
 Vizualizat:  de 34445 ori

Truc 1000mm.GIF



truc_1435_mm_761.gif
 Descriere:
 Mărime fișier:  4.7 kb
 Vizualizat:  de 31786 ori

truc_1435_mm_761.gif


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Vin 12 Mai 2006 09:57:10    Titlul subiectului: 22837

tramvaiele V09 erau varianta romaneasca de Thompson-Houston, http://www.ratrust.org/Photos/Tram_Systems/Roumania/Roumanian_Trams/roumanian_trams_17.html
Thomsonul original avea trei geamuri pe mijloc si nu avea clapete de aerisire deasupra lor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Dum 18 Iun 2006 21:31:08    Titlul subiectului: 000000 25737

Iata vagoanele V56/V58 din Bucuresti.
V56 au acel canal la acoperis si nu au lampi de gabarit.
V58 nu au canalul si au lampi de gabarit.
Unele remorci V12 au sau nu canalul si au sau nu lampi de gabarit, probabil in functie de perioada de fabricatie. Probabil cele noi seamana cu V58.
Iata V56 + 2 remorci (V10, se pare ca ambele, daca cea de V58 nu s'a numit cumva V11)
V56 + V12 si (probabil) V58 + V12.
Pentru toate pozele trebuie sa multumim lui Sergabi28 si Transurb Galati, din a carei arhiva sunt pozele, realizate de mai multi entuziasti occidentali in 1973.



V56_2r_1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  182.11 kb
 Vizualizat:  de 34068 ori

V56_2r_1.jpg



V56_2r_2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.93 kb
 Vizualizat:  de 34068 ori

V56_2r_2.jpg



v56_v12_1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  132 kb
 Vizualizat:  de 34068 ori

v56_v12_1.jpg



V56_v12_2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.53 kb
 Vizualizat:  de 34068 ori

V56_v12_2.jpg




Ultima modificare efectuată de către Tom la Vin 23 Iun 2006 08:54:29, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Dum 18 Iun 2006 21:40:08    Titlul subiectului: EP+V12 & V58 & V09+V08 25744

EP + V12; observati diferentele la remorcile V12.
V58 + V10 (remorca de V58) la Iasi
V09 + un tip de remorca mai veche, probabil ceea ce RATB numea (V08 modernizat).
Pentru toate pozele trebuie sa multumim lui Sergabi28 si Transurb Galati, din a carei arhiva sunt pozele, realizate de mai multi entuziasti occidentali in 1973.



EP_V12_1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  110.88 kb
 Vizualizat:  de 34064 ori

EP_V12_1.jpg



EP_v12_2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.64 kb
 Vizualizat:  de 34063 ori

EP_v12_2.jpg



V58_Iasi.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.44 kb
 Vizualizat:  de 34063 ori

V58_Iasi.jpg



V09_08.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.53 kb
 Vizualizat:  de 34063 ori

V09_08.jpg




Ultima modificare efectuată de către Tom la Vin 23 Iun 2006 08:56:40, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Vin 23 Iun 2006 09:04:24    Titlul subiectului: 26141

Iata si diferenta intre V54 si V56.
Prima imagine: o posibila imagine de V54.
A 2'a imagine: poza originala cu V56 309 + V10 1716.
Din pacate nu am gasit nici o poza cu V54. Imaginea de mai sus este o ilustrare aproximativa a descrierii facute de Sergabi28 vagonului V54, dupa surse Transurb Galati.



Tw-V54.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  19.68 kb
 Vizualizat:  de 34256 ori

Tw-V54.jpg



309-1716_Bucuresti.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  102.28 kb
 Vizualizat:  de 34256 ori

309-1716_Bucuresti.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 02 Aug 2006 23:48:14    Titlul subiectului: 29841

E adevarat, V-54 cam asa arata. Dar este mai inalt, deci practic nivelul inferior al caroseriei este exact la limita de jos a braului rosu! Apoi caroseria este patratoasa (cubism). Ai putea zice ca aceste V-54 seamana cu Thomson in oarecare masura.
In pozele pe care le detin de la Transurb-Galati, apare un vagon (#3) care parca ar fi un V-56, dar are un truc cu ampatament f mic, iar deasupra fiecarei ferestre mai are cate un gemulet dispus pe flancurile acoperisului, ca un fel de luminatoare. Oricum se pare ca este un hibrid realizat in Galati in atelierele proprii!
Iata vagonul de care va spuneam!



0796.09 ma 21-05-73 Galati.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.99 kb
 Vizualizat:  de 34194 ori

0796.09 ma 21-05-73 Galati.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Joi 03 Aug 2006 16:51:37    Titlul subiectului: 29896

Ceva asemanator a fost construit si la Iasi dintr'un vagon AEG vechi, caruia i s'a dat un aspect asemanator cu V58, inclusiv usile. Vagonul a avut numarul 8 si a circulat pana la inceputul anilor '70.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 29 Aug 2006 17:41:27    Titlul subiectului: 22222222 32085

Inca odata amintesc celor care nu stiu: toate tramvaiele ITB-V56/V58 din Galati aveau pantografe fabricate la noi.Dupa cum se si vede in imaginea de mai sus.
Astazi am fost la Biblioteca-Centrala ,,V.A-Urechia"din Galati pentru ca s-a redeschis dupa 2 ani de renovare. As putea sa zic ca am deslusit istoria ciudata a simpaticelor tramvaie V-56/V68. ...ceea ce am gasit au fost niste documente vechi datand din anii 1920/1930/1935/1940/1950/1956/1967, precum si caiete de sarcini ale ITB-ului, norme de deviz tot ale ITB, schite vechi ale traseelor de tramvaie din Capitala, proiecte ale terasamentelor, propuneri, hotarari, decizii si alte materiale f valoroase toate si in marea lor majoritate avand ca subiect principal ITB-ul!! Ca o concluzie a mea, iata ce reiese dupa documentarea mea.
************************************
Dupa cum spunea cineva pe foum-cum ca vagoanele V5x ar fi reconditionari ale vechilor tramvaie--se pare ca acel om avea dreptate. Intr-adevar, tramvaiele V5x nu sunt produse originale Made in Romania. Ci sunt vechi caroserii ale tramvaielor d-inaintea primului si de dupa al doilea razboi mondial (din anii 1912/1920/1930/1945) care au fost recarosate, li s-au redesenat caroseria veche care la marea lor majoritate era din lemn si li s-a conturat o caroserie metalica din tabla ambutisata sau sudata, precum si remorcilor lor. De aici faptul ca tramvaiele V5x desi caroseriile lor sunt toate identice, trucurile difera si sunt de 3 tipuri: Simmering (adaptabile pentru orasele cu linie ingusta: Galati, Iasi, Sibiu si Arad), V56 si V58. As putea spune ca de fapt trucul original al tramvaielor pe 2 osii alcatuiau ceea ce se chema: Tramvai V-04 constituit din vagon-motor +remorca. Din acest tramvai, coroborat cu recarosarea si redesenarea tramvaielor V-09 au rezultat derivatele cunoscute: V54, V56 si V58. Trucurile lor au suferit si ele modificari tot la noi in tara de-alungul timpului care au contribuit si ele in f mare masura departajarea si separarea vagoanelor ITB in V54/V56 si V58. Apoi fiecare truc modificat, avea si alt tip de motor, adica practic la prima vedere motoarele dpdv electric erau de aceleasi valori, numai ca sistemul de prindere a lor de truc difereau de la truc la truc. Daca in mod original tramvaiele ITB aveau un sistem de reazem al motorului (motoarelor) de tractiune printr-o proieminenta numita ,,NAS", fixata intre niste bucse sau eclise din bronz, mai apoi, de-alungul timpului carcasa motoarelor a fost prevazuta in asa fel incat ea a fost prevazuta cu niste ocheti prin care intra bara de separatie transversala d-intre cele 2 lonjeroane principale ale trucului, iar ultima varianta si cea mai intalnita, motoarele de tractiune erau fixate la un capat de osie, iar la celalt capat un sistem elastic de fixare intre 2 perechi de arcuri/resorturi elicoidale. Ca sa ma fac oarecum inteles, o sa postez niste schite si ATENTIE PENTRU CEI INTERESATI: am gasit cotele principale ale trucurilor vagoanelor motor de tramvai V-04 din care derivau V54/V56 si V58!!!
1. Iata cotele si schita trucului tramvaiului V-04.
2. Trucul original din care a derivat V10 si V12
Schita este luata din ,,Cartea manipulantului de tramvaie" Editura -Tehnica 1951 Bucuresti



truc_v-04_119.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.6 kb
 Vizualizat:  de 31798 ori

truc_v-04_119.jpg



aab_201.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  23.76 kb
 Vizualizat:  de 31798 ori

aab_201.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mar 29 Aug 2006 21:29:30    Titlul subiectului: 32113

Canalul de scurgere a apei de pe acoperis, prezent sau nu la vagoanele EP/V5x, nu este un criteriu de diferentiere intre V56 si V58, el aparand sau nu in functie de cum a fost produsa o anumita serie de catre uzina. Undeva pe la jumatatea anilor '60 se pare ca s'a renuntat la acest canal, dovada fiind vagoanele de la Iasi, Arad, Timisoara, Sibiu &c, in care majoritatea (cu unele exceptii pentru Iasi) nu au acest canal.
Diferentele intre V54, V56 si V58 tin de aspecte tehnice, unele descrise mai sus, iar altele vor fi descrise in curand.
Este destul de probabil ca majoritatea vagoanelor V54/56/58 sa nu fi fost 100% originale, fiind un fel de V3A-93'uri ale vremii respective. O dovada ar putea fi si faptul ca numerele de parc ale V5x'urilor erau amestecate cu ale celorlalte mai vechi. Pe de alta parte insa, un V3A-93 pastreaza niste componente din cel vechi, dar restul se schimba. Probabil ca tot asa si cu V5x'urile.
Acest lucru s'a facut de multa vreme cu toate vagoanele din parcul STB, pe care au incercat sa le aduca la un numitor comun, din ratiuni economice.
Totusi, cred ca remorcile V56 si V58 au fost noi sau cel putin o mare parte a lor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community