Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Mie 30 Aug 2006 14:30:34 Titlul subiectului: |
32173 |
|
din pacate nu prea pot sa'mi dau seama din ce provine truck-ul pe care l'ai postat. daca ar fi sa ma iau dupa ampatament si partea superioara, ar fi Simmering. dupa decupajele de langa lagare, ar fi Thomson.
pentru a inlatura orice dubiu, in "Monografia RATB" scrie negru pe alb ca V56 a fost transformat din Thomson iar V58 din Simmering (sau invers, nu conteaza asta prea mult acum). V54 au fost doar 24 de bucati, nu se specifica din ce s'au transformat sau daca au fost facute de noi. Dupa parerea mea e posibil sa fi avut ca baza Dyle-Bacalan. Din pacate, nu stiu cum arata trucul, poza de pe situl RATB fiind neclara. Un lucru si mai rau este ca am avut un material documentar, nespecificat in monografia de mai sus, care s'a pierdut, "Almanahul Bucurestilor" pe 1934 unde se gaseau date si cifre privitoare la achizitia si constructia tramvaielor. Din anul 1927 Atelierele Centrale au asimilat productia de tramvaie realizand "misteriosul" V09. Salonul pare a fi ceva intre Thomson si Dyle, scarile si usile Dyle, motorul si partea electrica Thomson/Alsthom s.a.m.d. de unde si aparenta raspandire a Thomsonului, in realitate fiind doar 145 de bucati originale. imi pare rau ca nu pot fi mai coerent in momentul asta dar am de lucru ca la balamuc. promit sa revin cu ceva mai bine structurat.
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 30 Aug 2006 19:20:33 Titlul subiectului: |
32198 |
|
Trucul tip Simmering nu avea arcuri elicoidale pentru sprijinirea sasiului/caroseriei pe truc ,ci arcuri in foi.Atentie deci.Iata si alte 2 cote ale trucului :
Latimea trucului: 1810 mm
Latimea intre axele centrale ale arcurilor elicoidale ale trucului( susp. secundara): 1260 mm
Ecartamentul pentru care a fost conceput: 1435 mm
Cum am mai spus si la topicul ,,Tramvaie V-09"'...Am gasit foarte multe si diverse materiale legate de tramvaiele din Romania, de la inceputuri pana in prezent, acte normative, documentatii, schite etc. O istorie intreaga. Voi reveni cu postarile dupa ce voi strange destule informatii care sa intareasca supozitiile mele si ale f multor useri. Trebuie sa gasim un punct, un inceput al acestor tramvaie! Sfatul meu este sa va interesati si voi la Bibliotecile voastre din orasele Dvs si e imposibil sa nu gasiti materiale sau alte izvoare legate de tramvaie!
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 08 Oct 2006 13:46:21 Titlul subiectului: 0000000 |
35151 |
|
1. Se vorbea de o standardizare a codificărilor tramvaielor din dotarea STB. De exemplu, Simmering a primit codul V01; Thomson a primit și el un cod iar în ceea ce privește V09 și, mai ales V58, s-au vehiculat fel de fel de legende; pentru a vă convinge, vedeți topicul respectiv. Nu m-aș mira ca acele legende să aibă o doză destul de mare de adevăr. Că tot vorbi vorba de codificare, din punctul meu de vedere:
2. Se afirma că:
V51 este o remorcă, foarte asemănătoare cu remorca V50
V951 este ceea ce noi numim EP
Pe de altă parte, având în vedere o anume lipsă de consecvență în codificarea altor vehicule, nu m-aș mira ca V951 să fi fost considerat V51 iar adevăratul V51 să fi fost dat uitării
3. Ceea ce afirmă SBA, mi se pare logic, din punctul meu de vedere; e o codificare consecventă:
V13=remorcă care pare derivată din vagon motor
V14=remorcă cu 3 ferestre între uși
V15=remorcă cu 3 ferestre între ușile 1 și 2, respectiv 2 ferestre între ușile 2 și 3
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Dum 08 Oct 2006 16:29:03 Titlul subiectului: |
35163 |
|
OAB a scris: | 1. Se vorbea de o standardizare a codificărilor tramvaielor din dotarea STB. De exemplu, Simmering a primit codul V01; Thomson a primit și el un cod iar în ceea ce privește V09 și, mai ales V58, s-au vehiculat fel de fel de legende; | Este posibil, dar din pacate informatiile existente sunt destul de confuze si nu intotdeauna corecte. Sursa cea mai sigura este URAC, in masura in care mai detine documente. Daca da, vom incerca sa le cautam. OAB a scris: | 2. Se afirma că:
V51 este o remorcă, foarte asemănătoare cu remorca V50
V951 este ceea ce noi numim EP
Pe de altă parte, având în vedere o anume lipsă de consecvență în codificarea altor vehicule, nu m-aș mira ca V951 să fi fost considerat V51 iar adevăratul V51 să fi fost dat uitării | Denumirile din S'B-Atlas nu sunt neaparat corecte, vezi cazul V2B/V3B. In general, vagoanelor motor li s'au dat nume dupa anul fabricatiei, vezi V(9)51, V56, V56, V58, precum si EP si EP/V3A. Nu este clar nici daca remorca V10 este cea a lui V56 sau daca a existat si o remorca V11.
V08 si un "V09 aerodinamic" este prezentat in imaginea atasata mai jos.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
2.72 kb |
Vizualizat: |
de 23468 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
31.57 kb |
Vizualizat: |
de 23468 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Dum 08 Oct 2006 16:46:19 Titlul subiectului: |
35164 |
|
V51 pare sa semene bine cu un V08 ca acel din poza de mai sus, iar remorcile trase de unele V09 sau V56/58 din pozele lui Hans Oerlemans par a fi ceea ce RATB numeste prin statisticile sale V08 modernizat. Ramane atunci de vazut care din remorcile V10 si V11 au fost cele de V56/58.
Pana atunci, iata niste desene de EP/V3A si V12/V3A. Am auzit ca ar fi existat si un model de vagon motor de "V12/V3A", dar nu stiu daca este adevarat sau nu. Mai vedeti si un experiment al ITB din anii '87-'90: Vagoane motor cuplate cate doua + o remorca. Al 2'lea vagon motor nu cred ca mai functiona insa ca vagon motor.
Desenele sunt Bahn Zoom2 marite + eliminat fundalul, in masura in care editorul a reusit sa o faca.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
2.39 kb |
Vizualizat: |
de 23462 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
3.45 kb |
Vizualizat: |
de 23462 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
2.39 kb |
Vizualizat: |
de 23462 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Lun 09 Oct 2006 19:52:40 Titlul subiectului: |
35271 |
|
Din discutiile pe care le-am avut astazi cu cineva care lucreaza de 35 ani la RATB, se pare ca V56 aveau arcuri cu foi, in timp ce V58 avea "arcuri mici", iar trucul era intors invers, cam cum descrie Sergabi acest lucru in acest topic mai la inceput. Truckul sau ce este de V54 este ca la vagoanele perie unidirectionale. Iata si niste motoare pentru aceste vagoane perie, derivate din V54, dupa cum am inteles.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
205.72 kb |
Vizualizat: |
de 23990 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
190.26 kb |
Vizualizat: |
de 23990 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
218.77 kb |
Vizualizat: |
de 23990 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
221.8 kb |
Vizualizat: |
de 23990 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Lun 09 Oct 2006 19:54:34 Titlul subiectului: |
35272 |
|
Alte doua poze + motoare similare montate la vagonul perie + polizor 06.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
209.16 kb |
Vizualizat: |
de 23986 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
204.15 kb |
Vizualizat: |
de 23986 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
171.67 kb |
Vizualizat: |
de 23986 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
213.34 kb |
Vizualizat: |
de 23986 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Joi 12 Oct 2006 09:32:19 Titlul subiectului: 5555555 |
35472 |
|
V09 "aerodinamic" era mult mai rotunjit iar parbrizul era trapezoidal cu baza mica jos. s'au construit doar 3 bucati. cel din poza e V09.
in Bucuresti pantograful simetric a aparut ca o necesitate impusa de aparitia troleibuzului, acest model avand posibilitatea de a fi tras de pe catenara in momentul traversarii unei intersectii "incarcate" de fire. In orasele fara troleibuz lira nu punea probleme tehnice si nu necesita costuri mari in producere si intretinere.
V56 restaurat de RATB - start spre viitor!
vagonul este foarte ingrijit restaurat, in perfecta stare de functionare. din motive obiective, anumite detalii nu sunt autentice (scaunele, farurile, lampile de plafon, etc.) dar de aceea se numesc detalii . sunetul compresorului este inconfundabil iar smuciturile la plecarea de pe loc tin loc de cea mai tare cafea. deasemeni palpaiala becurilor din salon face parte din spectacol, in tandem cu urluiala pinioanelor. ceva foarte pitoresc dar nerecomandat ca filozofie de viata... s'a inventat fitness-ul pentru asta
Ultima modificare efectuată Acier la Joi 12 Oct 2006 10:03:25, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Joi 12 Oct 2006 09:45:42 Titlul subiectului: |
35474 |
|
Acier a scris: | @Chriss, V09 "aerodinamic" era mult mai rotunjit iar parbrizul era trapezoidal cu baza mica jos. s'au construit doar 3 bucati. cel din poza e V09. | Am pastrat denumirea originala a pozei. Am vazut unul "adevarat" si intr'adevar difera, dar poza asa am luat-o, asa ¾ din ea pun si eu pe forum Multumesc oricum pentru precizare.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 25 Noi 2006 03:31:55 Titlul subiectului: |
39206 |
|
Deci acum, în România, mai avem, din vechile vagoane ITB:
1 ITB V56/8? #60 la Arad
1 ITB V56 #100 la Iași
1 ITB V58 fără număr la Timișoara
1 ITB V56 #119 la București, Dep. Bucureștii-Noi
1 ITB V09 fără număr la București, Dep. Bucureștii-Noi
---------------
Deci din câteva sute (dacă nu mii) de astfel de vagoane, mai sunt doar 5 funcționale. Cam puține
Să pun și eu o poză cu cel restaurat de RATB:
Și când mă uit pe www.ctparad.ro ce văd? Un V56/58? cu 4 ferestre!!! Nu mai înțeleg nimic. Poate că în loc de 3 ferestre mari i-au pus 4 mici?
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Sâm 25 Noi 2006 13:50:10 Titlul subiectului: |
39235 |
|
CTP Arad nu a facut modificari la aceste vagoane. Deci, asa au venit ele de la ITB. Cred ca sunt ultimele vagoane V58 produse de ITB. Ca particularitate, au 4 ferestre, iar canalul de scurgere coboara in fata (si probabil in spate, pentru remorci). Se mai observa ca inclinarea din fata este mai mica. Asa sunt ele si in fotografiile lui Hans Oerlemans, dar sunt si vagoane V58 normale.
Doar RATP Iasi a modificat serios aceste vagoane, unul dintre ele avand forme drepte in capete, iar celalalt avand 6 ferestre in loc de 3 si fara caseta de afisare a liniei. Dar acestea sunt ceea ce nemtii numesc "umbau". Cel de la Arad este asa din fabrica.
O intrebare putin off-topic, dar legata de pozele de mai sus: ce remorca este aceea cu platforma din fata lui V56 si ce numar are ? Este EP sau Rathgeber. De la ETE am auzit ca ar fi ultima varianta.
Si a 2'a intrebare: a masurat cineva vagoanele V56 si V09 ?
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 01 Dec 2006 23:21:07 Titlul subiectului: |
39984 |
|
Uitați-vă cu atenție la poza de mai sus, postată de Radub. Vagonul în cauză e caracterizat ca V56, dar, spre deosebire de un V56 "obișnuit", cel din poză pare a avea:
-Una din extremități e foarte înclinată,
-pantograful aproape de mijlocul vagonului
-ampatament exagerat de mic (de câte ori au deraiat astfel de vagoane???)
E o aparență sau lucrurile stau așa cum afirm? Dacă da, vagonul în cauză nu e cumva un V54 transformat? Spun transformat deoarece, conform celor afirmate pe forum, V54 nu avea "decupajele" din dreptul trucului.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Sâm 02 Dec 2006 01:03:06 Titlul subiectului: |
40004 |
|
Scuze, eu am lansat aceasta inexactiate. V54 nu aveau decupaj pentru ca nu aveau truck, ci osii independente. Pe acest sistem sunt facute periile din Bucuresti si de unde or mai fi. Ca sa nu existe discutii, acest lucru il stiu de la cineva care lucreaza din '70 la ITB si a prins V09 si alte vagoane vechi. Nu cred ca e un secret, este vorba de seful depoului Giulesti.
Modificarile de la vagonul din imagine pot fi ulterioare. Si la Iasi s'a facut un vagon care avea partile din fata si din spate drepte, dar arata groaznic. Unii spun ca este cel din care s'a restaurat actualul vagon 100.
In fotografie se observa lampi de gabarit in spate, ceea ce ma face sa cred ca i s'a refacut spatele complet, cum spunea Sergabi ca s'au modificat sa mearga solo la un moment dat. Este destul de posibil sa se fi luat fata de la un alt vagon motor si s'o fi pus in spate, evident, cu modificari.
V54 avea particularitatea ca avea osii independente, cum sunt utilitarele din Bucuresti. Nu avea decupaje pentru ca nu avea truck. Streasina a aparut la V58, dupa cum a spus cineva care a lucreaza de multa vreme la ITB/RATB. Spatele vagoanelor din Galati pare sa fi fost modificat. Se observa lampi de gabarit in spate, ceea ce eu n'am vazut niciodata decat la vagoanele restaurate, care nu mai au nici ele remorca.
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 12 Ian 2007 01:08:38 Titlul subiectului: |
43481 |
|
Poza aceasta de mai sus reprezinta un V58 fara nici o modificare. Fiind foarte veche poza (1967) imaginea este distorsionata, deoarece este luata dintr-un ghid vechi, care deja a fost imprimata poate nu intr-o pozitie tocmai fireasca, de aceea apare spatele ,,tesit". Uitati aici acelasi tramvai, dar in 1969, si color, vazut din spate. Tramvaiul urca de la Gara catre Domneasca pe Str Garii! Vagonul are nr #35. Se observa detaliul trucului care nu este in nici un caz ,,Simmering"cum aveau de regula majoritatea ITB-urilor din Galati. Se mai observa si distanta f mare intre roata si truc, datorita ecartamentului metric care era in Galati la acea vreme.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.16 kb |
Vizualizat: |
de 23736 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 12 Ian 2007 17:15:06 Titlul subiectului: |
43525 |
|
1. Dacă vagonul V56 cu numărul 119 a fost restaurat corect iar vagonul de mai sus este un V58 original înseamnă că unul din elementele care diferențiază V56 de V58 este streașina de deasupra lunetei. Uitați-vă atenți la:
-spatele lui V56 restaurat la București
-spatele vagonului #35 din Galați
Acoperișul depășește destul de mult luneta în cazul vagonului V58; la V56 cu numărul 119, acoperișul nu continuă decât foarte puțin
Alte diferențe majore nu văd. Atât V56, cât și V58 au,pe partea opusă ușilor:
-o fereastră trapezoidală
-una pătrată (în dreptul ușii 1)
-3 dreptunghiulare
-una pătrată (în dreptul ușii 2)
-una trapezoidală
M-am uitat cu atenție chiar și la dimensiunea decupajului din dreptul trucului. Este identică la V56 și V58. Dacă nu vedeam poza neclară din 1967, nu aș fi fost sigur; vagonul #35 are o bucată de tablă nituită chiar lângă decupaj; ca și cum decupajul ar fi fost mai mare și a fost "micșorat" cu ajutorul bucății de tablă amintită mai sus
2. Nu am înțeles dacă acel vagon postat de Trix care nu are decupaje în dreptul roților este sau nu un V54? Lăsând la o parte că lipsesc decupajele din dreptul roților, caroseria pare la fel cu V56.
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 12 Ian 2007 23:35:37 Titlul subiectului: |
43555 |
|
Ce am aflat e ca la Galati s-au fabricat tramvaie la...tineti-va bine!...Santierul Naval. Tot la Santierul Naval s-au fabricat si pantografele intalnite la toate ITB-urile din Galati si Thomson. Va mai postez o imagina cu un ITB foarte ciudat. Este un hibrid din vechiul tramvai produs la Santierul Naval Galati si caroserie de ITB. Ciudat e faptul ca ampatamentul trucului e f mic si apartine tramvaielor originale fabricate la Santierul Naval.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.31 kb |
Vizualizat: |
de 23692 ori |
|
Ultima modificare efectuată Sergabi28 la Sâm 13 Ian 2007 11:34:14, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 12 Ian 2007 23:55:50 Titlul subiectului: |
43559 |
|
În legătură cu hibridul:
1. Deasupra ușii din față nu este luminator în condițiile în care ușa din spate beneficiază de așa ceva
2. Fereastra de lângă ușa din spate se poate deschide; seamănă mult cu cea a vagoanelor CFR de fabricație mai veche
3. Caseta numărului de linie e dreptunghiulară și, în plus, nu se vede... niciun număr de linie
4. Cu violet am încercuit
- jos: o lampă (sau poate un simplu bec; pe imagine nu se vede clar ce e) care substituie semnalizatorul; se vede că, inițial, acolo se găsea ceva cu mult mai mare decât lampa / becul care e montat
-sus: semnalizator sau lampă de gabarit?
5. Tramvaiul este anormal de aplecat. Cum se descurca în curbe? Mă refer strict la vagonul în cauză.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.22 kb |
Vizualizat: |
de 23736 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Sâm 13 Ian 2007 12:46:32 Titlul subiectului: |
43581 |
|
OAB a scris: | 2. Fereastra de lângă ușa din spate se poate deschide | V5x nu aveau geamuri care sa se deschida. Din cauza asta, vara se mai scotea cate un geam pentru aerisire. In alte variante s'a refacut cate o fereastra cu deschidere. Au existat si la Iasi, dar s'a renuntat la ele si s'a revenit la geamul lipsa. De abia in 1989 a aparut un v58 modificat, care avea ferestre care se deschid.
Citat: | 3. Caseta numărului de linie e dreptunghiulară și, în plus, nu se vede... niciun număr de linie | Nici nu prea se mai puneau numere de linie, pentru ca era complicat sistemul. La Iasi cred ca numerele de linie erau lipite, cat le-am mai vazut pana in 1980.
Citat: | -sus: semnalizator sau lampă de gabarit? | Sus erau lampi de gabarit. Interesant e insa ca la Galati aveau si semnalizare. La Iasi nu mai aveau, desi unele vagoane aveau ce mai ramasese din ce pareau a fi lampi de semnalizare. Din constructie, vagonul motor avea lampi de gabarit in fata, iar remorca in spate. Probabil ca ulterior, pentru vagoane care mergeau solo, s'au montat lampi de gabarit si in spate. Cert este ca nu le-am vazut niciodata in functiune.
|
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Dum 14 Ian 2007 01:11:01 Titlul subiectului: |
43675 |
|
ar fi interesant de stiut cum a rezolvat URAC problema pozitionarii motorului pe un sasiu cu 40 cm mai ingust, daca tot vorbim de tramvaiele modificate pentru ecartament de 1000mm. ori era un motor mai ingust, ori...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 14 Ian 2007 09:05:55 Titlul subiectului: |
43681 |
|
Cu motoarele inlaturate - Iasi, 1000mm.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.11 kb |
Vizualizat: |
de 23595 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.36 kb |
Vizualizat: |
de 23595 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 14 Ian 2007 09:07:32 Titlul subiectului: |
43682 |
|
Cu motoare - Iasi, 1000mm.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
152.77 kb |
Vizualizat: |
de 23589 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
200.9 kb |
Vizualizat: |
de 23589 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 14 Ian 2007 09:33:19 Titlul subiectului: |
43683 |
|
Doua motoare de 38kW (de tipul celor care au echipat o parte dintre vagoanele V5x din Iasi) produse in 1962 la Bucuresti.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
135.4 kb |
Vizualizat: |
de 23587 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
171.49 kb |
Vizualizat: |
de 23587 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Dum 14 Ian 2007 09:35:46, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 14 Ian 2007 09:34:38 Titlul subiectului: |
43684 |
|
Demontat.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
146.04 kb |
Vizualizat: |
de 23584 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.34 kb |
Vizualizat: |
de 23584 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 14 Ian 2007 11:43:03 Titlul subiectului: |
43688 |
|
1. Motorul este foarte aproape de nivelul solului. Sau numai mi se pare mie ?
2. Ce anume proteja motorul ca să nu facă scurtcircuit pe timp de ploaie / ninsoare?
3. Tramvaiele V54 circulau:
-cu o remorcă?
-cu 2 remorci, ca V56?
-solo cu adapătările de rigoare, gen stopuri și lămpi de gabarit în spate?
Puterea de 38 Kw / osie arată că vagonul era conceput să tragă după el o remorcă (poate 2 cu un oarecare efort); practic, puterea pe osie e comparabilă cu a Tatrelor.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 14 Ian 2007 14:42:58 Titlul subiectului: |
43705 |
|
Iasi.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.07 kb |
Vizualizat: |
de 23552 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
127.29 kb |
Vizualizat: |
de 23552 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
122.17 kb |
Vizualizat: |
de 23552 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.24 kb |
Vizualizat: |
de 23552 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|