Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Legislație și Normative privind transportul în comun
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Petitii, legislatie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 18 Dec 2005 00:00:26    Titlul subiectului: Legislație și Normative privind transportul în comun 7797

Pentru autobuzele urbane trebuie o capacitate minimă de 100 de locuri
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Dum 18 Dec 2005 01:25:32    Titlul subiectului: 7808

Eu nu as zice, pt. ca sunt linii unde sunt calatori putine, dar aceste linii sunt vitale pentru unele cartiere, doar nu poti lasa in cartier fara transport comun. Pt max 20-30 de persoane nu este rentabil un autobuz de 100 de locuri, ci mai bine un midi, cu 2 sau 3 usi. Si in Budapesta sunt astfel de linii, asa ca pe aceste se foloseste IK 405. Eu in locul maxi-taxiurilor asa ceva as pune!



buszok.freeweb.hu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 21 Dec 2005 22:41:44    Titlul subiectului: 8517

Acestec midi-buze au statut de autocar... cel puțin pentru asta le recomandă producătorul. Dar ai noștrii le freacă pe rute gen 153, 448, 346 etc.. Sunt mai bune ca dubele. Au aer condiționat și sunt făcute special pentru transportul de persoane, nu transformate din dube.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mie 08 Feb 2006 11:38:35    Titlul subiectului: 15261

Pentru ca se tot vorbeste de low-floor si facilitati pentru handicapati, stie cineva daca exista un numar minim de locuri pentru persoane cu carucior de invalizi in mijloacele de transport ?
De exemplu Tatra KT8 cu podea joasa la mijloc are 1 loc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 08 Mai 2006 13:54:58    Titlul subiectului: 0000 60359

Conform normelor UE, tot ce are peste 8 ani sau peste 1.000.000km e considerat depășit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Ian/2024
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 08 Mai 2006 16:41:11    Titlul subiectului: 60369

Sint absurzi si aia din UE; pina la urma nu cred ca ar trebui sa conteze virsta vehiculului, ci doar daca respecta anumite nomre.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trole Man



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2016
Mesaje: 41
Locație: Bucuresti (Centru)

MesajTrimis: Mar 09 Mai 2006 11:05:54    Titlul subiectului: 60391

Conform HG2139/2004 privind clasificarea si duratele normale de functionare a le mijloacelor fixe pentru autobuze transport urban durata normala de functionare este de 4-8 ani. La cap 3, Alte Precizari, pct 4 scrie. Mentinerea in functiune a mijloacelor fixe care pot afecta protectia vietii, a sanatatii si a mediului (mijloace de transport rutier, feroviar, naval si aerian...) dupa expirarea duratei normale de functionare, se va putea face numai pe baza unui raport tehnic intocmit de organisme de certificare sau organisme de inspectie tehnica abilitate in domeniul de activitate al mijlocului fix.
Adicatelea dai niste bani la RAR si gata. Ca informatie, durata de viata pentru vagoane, locomotive, automotoare este de 12-18 ani. Dupa care dai banii la AFER.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
aps



Data înscrierii: 21/Mai/2006
Ultima vizita: 23/Iul/2006
Mesaje: 11
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 06 Iun 2006 00:05:40    Titlul subiectului: lege 24445

Daca se face o cerere de raspuns intemeiata pe Legea Nr. 544/2001 privin liberul acces la informatiile de interes public, cu siguranta se va primi un raspuns intemeiat si argumentat, "incercarea moarte n-are"!

Legea nr. 544 din 12/10/2001
Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 663 din 23/10/2001
privind liberul acces la informațiile de interes public
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
CAPITOLUL I
Dispoziții generale
Art. 1. - Accesul liber și neîngrădit al persoanei la orice informații de interes public, definite astfel prin prezenta lege, constituie unul dintre principiile fundamentale ale relațiilor dintre persoane și autoritățile publice, în conformitate cu Constituția României și cu documentele internaționale ratificate de Parlamentul României.
Art. 2. - În sensul prezentei legi:
a) prin autoritate sau instituție publică se înțelege orice autoritate sau instituție publică, precum și orice regie autonomă care utilizează resurse financiare publice și care își desfășoară activitatea pe teritoriul României, potrivit Constituției;
b) prin informație de interes public se înțelege orice informație care privește activitățile sau rezultă din activitățile unei autorități publice sau instituții publice, indiferent de suportul ori de forma sau de modul de exprimare a informației;
c) prin informație cu privire la datele personale se înțelege orice informație privind o persoană fizică identificată sau identificabilă.
CAPITOLUL II
Organizarea și asigurarea accesului la informațiile de interes public
SECȚIUNEA 1
Dispoziții comune privind accesul la informațiile de interes public
Art. 3. - Asigurarea de către autoritățile și instituțiile publice a accesului la informațiile de interes public se face din oficiu sau la cerere, prin intermediul compartimentului pentru relații publice sau al persoanei desemnate în acest scop.
Art. 4. -
(1) Pentru asigurarea accesului oricărei persoane la informațiile de interes public autoritățile și instituțiile publice au obligația de a organiza compartimente specializate de informare și relații publice sau de a desemna persoane cu atribuții în acest domeniu.
(2) Atribuțiile, organizarea și funcționarea compartimentelor de relații publice se stabilesc, pe baza dispozițiilor prezentei legi, prin regulamentul de organizare și funcționare a autorității sau instituției publice respective.
Art. 5. -
(1) Fiecare autoritate sau instituție publică are obligația să comunice din oficiu următoarele informații de interes public:
a) actele normative care reglementează organizarea și funcționarea autorității sau instituției publice;
b) structura organizatorică, atribuțiile departamentelor, programul de funcționare, programul de audiențe al autorității sau instituției publice;
c) numele și prenumele persoanelor din conducerea autorității sau a instituției publice și ale funcționarului responsabil cu difuzarea informațiilor publice;
d) coordonatele de contact ale autorității sau instituției publice, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail și adresa paginii de Internet;
e) sursele financiare, bugetul și bilanțul contabil;
f) programele și strategiile proprii;
g) lista cuprinzând documentele de interes public;
h) lista cuprinzând categoriile de documente produse și/sau gestionate, potrivit legii;
i) modalitățile de contestare a deciziei autorității sau a instituției publice în situația în care persoana se consideră vătămată în privința dreptului de acces la informațiile de interes public solicitate.
(2) Autoritățile și instituțiile publice au obligația să publice și să actualizeze anual un buletin informativ care va cuprinde informațiile prevăzute la alin. (1).
(3) Autoritățile publice sunt obligate să dea din oficiu publicității un raport periodic de activitate, cel puțin anual, care va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea a II-a.
(4) Accesul la informațiile prevăzute la alin. (1) se realizează prin:
a) afișare la sediul autorității sau al instituției publice ori prin publicare în Monitorul Oficial al României sau în mijloacele de informare în masă, în publicații proprii, precum și în pagina de Internet proprie;
b) consultarea lor la sediul autorității sau al instituției publice, în spații special destinate acestui scop.
Art. 6. -
(1) Orice persoană are dreptul să solicite și să obțină de la autoritățile și instituțiile publice, în condițiile prezentei legi, informațiile de interes public.
(2) Autoritățile și instituțiile publice sunt obligate să asigure persoanelor, la cererea acestora, informațiile de interes public solicitate în scris sau verbal.
(3) Solicitarea în scris a informațiilor de interes public cuprinde următoarele elemente:
a) autoritatea sau instituția publică la care se adresează cererea;
b) informația solicitată, astfel încât să permită autorității sau instituției publice identificarea informației de interes public;
c) numele, prenumele și semnătura solicitantului, precum și adresa la care se solicită primirea răspunsului.
Art. 7. -
(1) Autoritățile și instituțiile publice au obligația să răspundă în scris la solicitarea informațiilor de interes public în termen de 10 zile sau, după caz, în cel mult 30 de zile de la înregistrarea solicitării, în funcție de dificultatea, complexitatea, volumul lucrărilor documentare și de urgența solicitării. În cazul în care durata necesară pentru identificarea și difuzarea informației solicitate depășește 10 zile, răspunsul va fi comunicat solicitantului în maximum 30 de zile, cu condiția înștiințării acestuia în scris despre acest fapt în termen de 10 zile.
(2) Refuzul comunicării informațiilor solicitate se motivează și se comunică în termen de 5 zile de la primirea petițiilor.
(3) Solicitarea și obținerea informațiilor de interes public se pot realiza, dacă sunt întrunite condițiile tehnice necesare, și în format electronic.
Art. 8. -
(1) Pentru informațiile solicitate verbal funcționarii din cadrul compartimentelor de informare și relații publice au obligația să precizeze condițiile și formele în care are loc accesul la informațiile de interes public și pot furniza pe loc informațiile solicitate.
(2) În cazul în care informațiile solicitate nu sunt disponibile pe loc, persoana este îndrumată să solicite în scris informația de interes public, urmând ca cererea să îi fie rezolvată în termenele prevăzute la art. 7.
(3) Informațiile de interes public solicitate verbal se comunică în cadrul unui program minim stabilit de conducerea autorității sau instituției publice, care va fi afișat la sediul acesteia și care se va desfășura în mod obligatoriu în timpul funcționării instituției, incluzând și o zi pe săptămână, după programul de funcționare.
(4) Activitățile de registratură privind petițiile nu se pot include în acest program și se desfășoară separat.
(5) Informațiile de interes public solicitate verbal de către mijloacele de informare în masă vor fi comunicate, de regulă, imediat sau în cel mult 24 de ore.
Art. 9. -
(1) În cazul în care solicitarea de informații implică realizarea de copii de pe documentele deținute de autoritatea sau instituția publică, costul serviciilor de copiere este suportat de solicitant, în condițiile legii.
(2) Dacă în urma informațiilor primite petentul solicită informații noi privind documentele aflate în posesia autorității sau a instituției publice, această solicitare va fi tratată ca o nouă petiție, răspunsul fiind trimis în termenele prevăzute la art. 7 și 8.
Art. 10. - Nu este supusă prevederilor art. 7-9 activitatea autorităților și instituțiilor publice de răspunsuri la petiții și de audiențe, desfășurată potrivit specificului competențelor acestora, dacă aceasta privește alte aprobări, autorizări, prestări de servicii și orice alte solicitări în afara informațiilor de interes public.
Art. 11. -
(1) Persoanele care efectuează studii și cercetări în folos propriu sau în interes de serviciu au acces la fondul documentaristic al autorității sau al instituției publice pe baza solicitării personale, în condițiile legii.
(2) Copiile de pe documentele deținute de autoritatea sau de instituția publică se realizează în condițiile art. 9.
Art. 12. -
(1) Se exceptează de la accesul liber al cetățenilor, prevăzut la art. 1, următoarele informații:
a) informațiile din domeniul apărării naționale, siguranței și ordinii publice, dacă fac parte din categoriile informațiilor clasificate, potrivit legii;
b) informațiile privind deliberările autorităților, precum și cele care privesc interesele economice și politice ale României, dacă fac parte din categoria informațiilor clasificate, potrivit legii;
c) informațiile privind activitățile comerciale sau financiare, dacă publicitatea acestora aduce atingere principiului concurenței loiale, potrivit legii;
d) informațiile cu privire la datele personale, potrivit legii;
e) informațiile privind procedura în timpul anchetei penale sau disciplinare, dacă se periclitează rezultatul anchetei, se dezvăluie surse confidențiale ori se pun în pericol viața, integritatea corporală, sănătatea unei persoane în urma anchetei efectuate sau în curs de desfășurare;
f) informațiile privind procedurile judiciare, dacă publicitatea acestora aduce atingere asigurării unui proces echitabil ori interesului legitim al oricăreia dintre părțile implicate în proces;
g) informațiile a căror publicare prejudiciază măsurile de protecție a tinerilor.
(2) Răspunderea pentru aplicarea măsurilor de protejare a informațiilor aparținând categoriilor prevăzute la alin. (1) revine persoanelor și autorităților publice care dețin astfel de informații, precum și instituțiilor publice abilitate prin lege să asigure securitatea informațiilor.
Art. 13. - Informațiile care favorizează sau ascund încălcarea legii de către o autoritate sau o instituție publică nu pot fi incluse în categoria informațiilor clasificate și constituie informații de interes public.
Art. 14. -
(1) Informațiile cu privire la datele personale ale cetățeanului pot deveni informații de interes public numai în măsura în care afectează capacitatea de exercitare a unei funcții publice.
(2) Informațiile publice de interes personal nu pot fi transferate între autoritățile publice decât în temeiul unei obligații legale ori cu acordul prealabil în scris al persoanei care are acces la acele informații potrivit art. 2.
SECȚIUNEA a 2-a
Dispoziții speciale privind accesul mijloacelor de informare
în masă la informațiile de interes public
Art. 15. -
(1) Accesul mijloacelor de informare în masă la informațiile de interes public este garantat.
(2) Activitatea de culegere și de difuzare a informațiilor de interes public, desfășurată de mijloacele de informare în masă, constituie o concretizare a dreptului cetățenilor de a avea acces la orice informație de interes public.
Art. 16. - Pentru asigurarea accesului mijloacelor de informare în masă la informațiile de interes public autoritățile și instituțiile publice au obligația să desemneze un purtător de cuvânt, de regulă din cadrul compartimentelor de informare și relații publice.
Art. 17. -
(1) Autoritățile publice au obligația să organizeze periodic, de regulă o dată pe lună, conferințe de presă pentru aducerea la cunoștință a informațiilor de interes public.
(2) În cadrul conferințelor de presă autoritățile publice sunt obligate să răspundă cu privire la orice informații de interes public.
Art. 18. -
(1) Autoritățile publice au obligația să acorde fără discriminare acreditare ziariștilor și reprezentanților mijloacelor de informare în masă.
(2) Acreditarea se acordă la cerere, în termen de două zile de la înregistrarea acesteia.
(3) Autoritățile publice pot refuza acordarea acreditării sau pot retrage acreditarea unui ziarist numai pentru fapte care împiedică desfășurarea normală a activității autorității publice și care nu privesc opiniile exprimate în presă de respectivul ziarist, în condițiile și în limitele legii.
(4) Refuzul acordării acreditării și retragerea acreditării unui ziarist se comunică în scris și nu afectează dreptul organismului de presă de a obține acreditarea pentru un alt ziarist.
Art. 19. -
(1) Autoritățile și instituțiile publice au obligația să informeze în timp util mijloacele de informare în masă asupra conferințelor de presă sau oricăror alte acțiuni publice organizate de acestea.
(2) Autoritățile și instituțiile publice nu pot interzice în nici un fel accesul mijloacelor de informare în masă la acțiunile publice organizate de acestea.
(3) Autoritățile publice care sunt obligate prin legea proprie de organizare și funcționare să desfășoare activități specifice în prezența publicului sunt obligate să permită accesul presei la acele activități, în difuzarea materialelor obținute de ziariști urmând să se țină seama doar de deontologia profesională.
Art. 20. - Mijloacele de informare în masă nu au obligația să publice informațiile furnizate de autoritățile sau de instituțiile publice.
CAPITOLUL III
Sancțiuni
Art. 21. -
(1) Refuzul explicit sau tacit al angajatului desemnat al unei autorități ori instituții publice pentru aplicarea prevederilor prezentei legi constituie abatere și atrage răspunderea disciplinară a celui vinovat.
(2) Împotriva refuzului prevăzut la alin. (1) se poate depune reclamație la conducătorul autorității sau al instituției publice respective în termen de 30 de zile de la luarea la cunoștință de către persoana lezată.
(3) Dacă după cercetarea administrativă reclamația se dovedește întemeiată, răspunsul se transmite persoanei lezate în termen de 15 zile de la depunerea reclamației și va conține atât informațiile de interes public solicitate inițial, cât și menționarea sancțiunilor disciplinare luate împotriva celui vinovat.
Art. 22. -
(1) În cazul în care o persoană se consideră vătămată în drepturile sale, prevăzute în prezenta lege, aceasta poate face plângere la secția de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul autorității ori al instituției publice. Plîngerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 7.
(2) Instanța poate obliga autoritatea sau instituția publică să furnizeze informațiile de interes public solicitate și să plătească daune morale și/sau patrimoniale.
(3) Hotărârea tribunalului este supusă recursului.
(4) Decizia Curții de apel este definitivă și irevocabilă.
(5) Atât plângerea, cât și apelul se judecă în instanță în procedură de urgență și sunt scutite de taxă de timbru.
CAPITOLUL IV
Dispoziții tranzitorii și finale
Art. 23. -
(1) Prezenta lege va intra în vigoare la 60 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) În termen de 60 de zile de la data publicării prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I, Guvernul va elabora, la inițiativa Ministerului Informațiilor Publice, normele metodologice de aplicare a acesteia.
Art. 24. -
(1) În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi Ministerul Informațiilor Publice, Ministerul Comunicațiilor și Tehnologiei Informației și Ministerul Finanțelor Publice vor înainta Guvernului propuneri privind măsurile necesare pentru ca informațiile de interes public să devină disponibile în mod progresiv prin intermediul unor baze de date informatizate accesibile publicului la nivel național.
(2) Măsurile prevăzute la alin. (1) vor privi inclusiv dotarea autorităților și instituțiilor publice cu echipamentele de tehnică de calcul adecvate.
Art. 25. - Pe data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă orice prevederi contrare.
Această lege a fost adoptată de Senat în ședința din 13 septembrie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituția României.
p. PREȘEDINTELE SENATULUI,
PAUL PĂCURARU
Această lege a fost adoptată de Camera Deputaților în ședința din 18 septembrie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituția României.
PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR
VALER DORNEANU
București, 12 octombrie 2001.
Nr. 544.

_________________
Dacă vor tăcea aceștia, pietrele vor striga.


Ultima modificare efectuată aps la Mar 06 Iun 2006 00:16:05, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
augustin



Data înscrierii: 04/Iun/2006
Ultima vizita: 16/Iul/2006
Mesaje: 11
Locație: Baicoi (jud. PH)

MesajTrimis: Dum 02 Iul 2006 16:40:46    Titlul subiectului: 26773

si BMC PROBUS 215 are tot un loc
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 02 Iul 2006 16:48:39    Titlul subiectului: 26775

Și Mercedes Citaro, Maz 103 și V3A-93 cu podea joasă în secțiunea C au tot câte un singur loc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 15 Iul 2006 16:31:59    Titlul subiectului: 27585

ManAndCat a scris:
Pentru ca se tot vorbeste de low-floor si facilitati pentru handicapati, stie cineva daca exista un numar minim de locuri pentru persoane cu carucior de invalizi in mijloacele de transport ?
De exemplu Tatra KT8 cu podea joasa la mijloc are 1 loc.

Irisbus Agora 12 are tot un loc pentru persoanele în cărucior.
Uitați aici niște normative:
Citat:
Pentru autobuze insa, in prezent, se aplica deja noua directiva 2002/7/CE, care permite, dimensiuni majorate pentru lungimea maxima, de la 12,0 m la 13,5 m (pentru doua axe) si de la 12,0 la 15,0 m (pentru mai mult de doua axe), cu conditia ca autobuzul sa poata realiza o intoarcere circulara de 360 de grade in interiorul suprafetei inelare cuprinse intre un cerc interior cu raza de 3,5 m si exterior cu raza de 12,5 m, ceea ce se poate realiza numai daca autobuzul are mai multe (practic toate) axele directoare. Evident ca utilizarea acestei facilitati va permite o productivitate marita, prin majorarea numarului de pasageri si a cantitatii de bagaje transportate, deocamdata pentru cursele externe si apoi si pentru cele interne, din tara noastra, ceea ce este desigur, la final, o veste buna.

Sursa e asta:
http://www.untrr.ro/print.php?menu=autostrzile_n_romnia&page=autostrzile_n_romnia
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Sâm 15 Iul 2006 17:24:58    Titlul subiectului: 27588

O intrebare: de unde sunt scoase cifrele astea de 3,5 si 12,5m ? Este ceva legat de latimea strazilor sau ceva ? Daca poti face un rond mai larg, care e problema ? Autobuzele intorc 180° cu frana de mana, ca unele masini conduse de unii soferi mai " Cool " ? Adica: exista cumva niste producatori in vest care corespund acestor standarde si nu-i mai vor si pe altii care au o abatere de +/- 0,5m fata de ce e mai sus ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 16 Iul 2006 00:01:08    Titlul subiectului: 27673

Citat:
O intrebare: de unde sunt scoase cifrele astea de 3,5 si 12,5m ?
1. În articolul citat de mine cred că apare o greșeală; din câte știu, diametrul interior al coroanei circulare e de 5,5 m, nu de 3,5.
2. Diametrul maxim admis de 12, 5m poate fi consecința lățimii străzilor
3. În legătură cu diametrul interior. Gândește-te că, pieton fiind, stai la un semafor pe colț iar din dreapta vine o "namilă" articulată cu tracțiune pe axa B și axă spate cu roți orientabile; să zicem un DAC 117 sau un Ikarus 280. Sunt aproape sigur că, atunci când roțile axei B iau curba, vei face 1-2 pași în spate; mijlocul vehiculului se apropie foarte tare de trotuar (nu o dată roțile motoare urcă pe bordură) iar când roțile axei C iau curba, deja răsufli ușurat, acestea fiind mai departe. Acuma gândește-te că, în locul unui "117" vine un SHO 18 sau un Mercedes O 530 G. De această dată, roțile axei C vor fi cele care vor urca pe trotuar. Dacă nu ar exista reglementarea cu privire la diametrul interior al coroanei circulare, o serie de pietoni care stau la semafoarele de la intersecții ar fi în cel mai bun caz juliți de autobuzele, troleibuzele și tirurile care iau curbe la dreapta. Pe forumul vechi , userul HA (care sunt aproape sigur că e András) menționa că Ikarusurile 283 (tracțiune pe axa B, axa C rigidă) au probleme mari în curbe și tot András vorbea de un FBW articulat care abia a întors pe un drum cu 6 benzi. Motivul: axa C rigidă, deși tracțiunea e pe axa B.
Normativele par adaptate la cerințele UE. De exemplu, Ikarusul 286 "Orion" (USA, Canada) nu le respectă, raza de viraj fiind de peste 13m.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Dum 16 Iul 2006 01:05:12    Titlul subiectului: 27680

Da asa este, un FBW abia ca a reusit sa intoarca, pe cand un DAC 117 sau un IK 280 nu aveau asemenea probleme. Practic FBW-ul a tras langa trotuar, si incercat sa faca un viraj de 180°. "Nasul" autobuzului a ajuns pe trotuar, rotile axei A practic ocolind cu doar cativa cm bordura.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Dum 16 Iul 2006 10:01:56    Titlul subiectului: 27693

Tot ce vroiam sa intreb daca aceste norme sunt consecinta DIRECTA a unor conditii tehnice din teren sau este vorba despre niste interese care vor sa-si impuna propriile produse impunand standardele.
Este foarte adevarat ca americanii au strazile (si benzile) mai late, deci au nevoie de alte standarde.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Mai/2023
Mesaje: 311
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 16 Iul 2006 10:10:22    Titlul subiectului: 27697

Normele sunt hotarate de organizatii de standardizare (cum e ISO=International Standards Organization), pe baza unor studii statistice facute in teren si pe baza unor discutii cu producatorii (un standard care nu poate fi aplicat e inutil). Cati producatori participa la aceste discutii nu am de unde sa stiu, dar e apoape sigur ca e vorba de cei mari (adica nu Rocar sau Grivbus) care au interese pe piata europeana (MCI nu vand in europa).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ciordescu



Data înscrierii: 02/Noi/2005
Ultima vizita: 07/Iul/2009
Mesaje: 143
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 11 Oct 2006 10:11:11    Titlul subiectului: 35402

ATRIBUȚIILE POLIȚIEI COMUNITARE
conform
Legii nr. 371/2004
privind înființarea, organizarea și funcționarea Poliției Comunitare
(Publicată in Monitorul Oficial, Partea I nr. 878 din 27/09/2004)

Art. 7. - Poliția Comunitară are următoarele atribuții:
a) asigură ordinea și liniștea publică în zonele și locurile stabilite prin planul de pază și ordine publică, previne și combate încălcarea normelor legale privind curățenia localităților și comerțul stradal, precum și alte fapte stabilite prin hotărâri ale consiliului local;
b) asigură paza obiectivelor și a bunurilor de interes public și privat stabilite de consiliul local, conform planurilor de pază și ordine publică;
c) asigură însoțirea și protecția reprezentanților primăriei ori a altor persoane cu funcții în instituțiile publice locale la executarea unor controale sau acțiuni specifice;
d) participă, după caz, la asigurarea fluenței traficului rutier, cu ocazia efectuării unor lucrări de modernizare și reparații ale arterelor de circulație;
e) asigură supravegherea parcărilor auto, a unităților școlare, a zonelor comerciale și de agrement, a piețelor, a cimitirelor și a altor locuri stabilite prin planurile de pază și ordine publică;
f) constată contravenții și aplică sancțiuni contravenționale, conform legii, pentru încălcarea prevederilor legale referitoare la tulburarea ordinii și liniștii publice, curățenia localităților, comerțul stradal, protecția mediului înconjurător, precum și pentru faptele care afectează climatul social, stabilite prin lege, hotărâri ale consiliului local sau dispoziții ale primarului;
g) participă la asigurarea măsurilor de ordine, cu ocazia adunărilor publice, mitingurilor, manifestărilor cultural-artistice și sportive organizate la nivel local;
h) intervine, împreună cu organele abilitate, la solicitarea cetățenilor, pentru aplanarea stărilor conflictuale, prinderea unor făptuitori, rezolvarea unor cazuri sociale, stabilirea situațiilor de fapt sesizate și rezolvarea acestora;
i) acționează, împreună cu poliția, jandarmeria, pompierii, protecția civilă și alte autorități prevăzute de lege, la activitățile de salvare și evacuare a persoanelor și bunurilor periclitate de incendii, explozii, avarii, accidente, epidemii, calamități naturale și catastrofe, precum și de limitare și înlăturare a urmărilor provocate de astfel de evenimente;
j) controlează modul de depozitare a deșeurilor menajere, industriale sau de orice fel și de respectare a igienizării zonelor periferice și a malurilor cursurilor de apă, sesizând primarul cu privire la situațiile de fapt constatate și la măsurile ce trebuie luate în vederea îmbunătățirii stării de curățenie a localității;
k) comunică, în cel mai scurt timp posibil, organelor abilitate datele cu privire la aspectele de încălcare a legii, altele decât cele stabilite în competența sa, despre care a luat la cunoștință cu ocazia îndeplinirii misiunilor specifice;
l) însoțește, în condițiile stabilite prin regulament, funcționarii primăriei la executarea unor controale și la punerea în executare a unor hotărâri ale consiliului local sau, după caz, ale Consiliului General al Municipiului București, asigurând protecția acestora și prevenirea oricăror acte de tulburare a ordinii publice;
m) verifică și soluționează, în limitele legii, sesizările asociațiilor de proprietari sau locatari privind săvârșirea unor fapte prin care se încalcă normele legale, altele decât cele cu caracter penal;
n) sprijină Poliția Română în activitățile de depistare a persoanelor care se sustrag urmăririi sau executării pedepselor, precum și a persoanelor dispărute;
o) în localitățile de frontieră sprijină unitățile Poliției de Frontieră Române în activități de prevenire și combatere a migrației ilegale;
p) îndeplinește orice alte atribuții stabilite prin lege.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Mie 10 Ian 2007 15:44:17    Titlul subiectului: grregre 43234

Limita de 8 ani sau 1 milion de kilometri despre care am tot citit pe forum este complet aiurea. 8 ani este durata de viata medie a unui autobuz la companiile occidentale. Aceasta "virsta" nu este determinata de legi, ci de contabilitatea operatorului respectiv ; idem pentru troleibuze si tramvaie. Cit despre milionul de kilometri: nu vad de ce trebuie sa fii obligat de lege sa faci un RK, daca vehicolul a fost foarte bine intretinut si nu are nevoie de renovare.
- troleibuzul fiind electric, nu are problemele de poluare (gaz, zgomot) ale autobuzelor. Deci, nu e nevoie sa pui motorul la norme ca sa nu emita noxe...
- dat fiind pretul unui troleibuz (dublu cit al unui autobuz), impunerea unei durate de viata asa de scurte sau a unui RK la intervale asa de reduse, implica cheltuieli enorme. Operatorii ar fi nevoiti sa inlocuiasca troleibuzele cu autobuze, pentru a evita falimentul.
Nu exista nici o obligatie de RK la vehicule, noi sau vechi. La Paris nu am vazut asa ceva in 21 de ani, si nu am auzit de asa ceva nici in provincie. Si sintem tara fondatoare a UE.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mie 10 Ian 2007 21:45:56    Titlul subiectului: 43291

Aceasta regula se face atunci cand trebuie importate vehicule de catre o firma interesata sau cand sunt niste fonduri care trebuie cheltuite. Asa a aparut minimum Euro-3 (apropos, de cand cu Europa ce masini se mai pot aduce din tarile surori europene Smile ?), ca sa-si importe masini cei interesati. Totul este un joc in care unii dau asii altora, in speranta ca lor le mai raman macar popii si damele, in timp ce restul sunt valetii. Cam asa apar aceste reguli. Probabil ca si masinile mici vor ajunge sa fie casate dupa 15 ani, ca sa le bage pe gat oamenilor altele, la preturi peste media UE, la salarii la a 10'a parte din media UE.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trole Man



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2016
Mesaje: 41
Locație: Bucuresti (Centru)

MesajTrimis: Mie 31 Ian 2007 22:37:10    Titlul subiectului: hhhhhhhh 55166

Chestia asta cu norma de casare e cam desueta. Provine din timpuri nasoale cand un bun, odata amortizat, nu doar ca putea fi casat ci chiar trebuia casat. Practic, la ora actuala termenul nu mai exista in legislatie (sau cel putin eu nu l-am vazut pe nicaieri). Dar ca veni vorba sa aducem si niste notiuni. Prima, clar definita conform catalogului privind clasificarea și duratele normale de funcționare a mijloacelor fixe aprobat prin HG 2139/2004 (in vigoare) este: Durata normală de funcționare - reprezintă durata de utilizare în care se recuperează, din punct de vedere fiscal valoarea de intrare a mijloacelor fixe pe calea amortizării. A doua notiune , nedefinita insa prea clar si la care acelasi catalog se refera prin sintagma: durata de viață fizică a mijlocului fix respectiv - poate fi mai clar interpretata ca si durata de serviciu sau de utilizare. Sau MTBF, de ce nu? Pe aceasta din urma ar trebui sa o dea chiar producatorul, caci, in fond, el este cel care a facut calculele de rezistenta si a dimensionat toate cele pentru un anume numar de ani de utilizare. La un moment dat s-a spus ca Astra Ikarus a fost proiectat pentru 15 ani de utilizare. In orice caz, catalogul admite ca: in consecință, durata normală de funcționare este mai redusă decât durata de viață fizică a mijlocului fix respectiv. Ca si durate normale de functionare pentru troleibuze, cataloagele anterioare celui din 2004 indicau urmatoarele: cel din 1994, aprobat prin HG 266/1994 (valabil in 1997) - clasa 5.5.2. Mijloace de transport electric orasenesc, pe pneuri (troleibuze) 8 (evident ani), iar cel din 1998, aprobat prin HG 964/1998 (valabil incepand cu 1999) - clasa 4.5.2. Mijloace de transport electric urban, pe pneuri (troleibuze) 8 (evident tot ani). Catalogul din 2004 transforma aceasta perioada fixa intr-un interval cuprins intre 6 si 10 ani - clasa 2.3.5.2. Mijloace de transport electric urban, pe pneuri (troleibuze). 6-10 (ani). Pentru stabilirea unei valori anume trebuia constituita o comisie tehnico-economica. Insa se mai mentioneaza ceva: Menținerea în funcțiune a mijloacelor fixe care pot afecta protecția vieții, a sănătății și a mediului (mijloace de transport rutier, feroviar, aerian și naval, mașini de construcții și de gospodărie comunală, mașini de ridicat etc.) după expirarea duratei normale de funcționare, se va putea face numai pe baza unui raport tehnic întocmit de organisme de certificare sau organisme de inspecție tehnică abilitate în domeniul de activitate al mijlocului fix. In aceste conditii eu unul as fi ales 10 ani. Pentru ca acele organisme vin sa certifice totul, insa pe bani... Acum mai trebuie mentionat ca in cazul modificarii duratelor de functionare exista niste formule de echivalare a duratei normale de functionare ramase. Practic niste calcule a la regula de trei simpla. Cam asa:
.............. DC
DR = │1 - ──│ x DN
.............. DV
unde DC durata consumata, DV durata normala conform vechiului catalog, DN durata normala conform noului catalog si DR durata ramasa.
Intre catalogul din 1994 si cel din 1998 calculul nu e necesar caci durata normala nu s-a modificat. Si sa calculam... An PIF (nu si Hercule) (punere in functiune) 1997. DC la sfarsitul lui 2004: 2004-1997=7 ani. DV era 8 ani iar DN (cazul cel mai favorabil, asa cum sper ca a facut si RATB) =10 ani. Asadar DR=(1-7/8)x10=1.25 ani ramasi la sfarsitul lui 2004. Deci in cursul anului 2005 trebuiau chemate organele sa vada troleibuzul si sa-i permita sa mai circule. Similar pentru 1998 se obtine DR=2.5. Rotunjit elegant ca la scoala (naspa nota) 3. Si avem anul 2007 in cursul caruia trebuie obtinuta aprobarea de mentinere in functiune. Pentru 1999 se obtine 2008 iar restul va mai jucati. Acum, cate troleibuze au venit in 2007? Nu cred ca mai mult de jumatate. Dar daca RATB, din alte considerente economice a ales in loc de 10 ani doar 6? Atunci sunt cu mult mai multe 'expirate'.


Ultima modificare efectuată de către Trole Man la Joi 01 Feb 2007 12:47:28, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Asus



Data înscrierii: 31/Aug/2006
Ultima vizita: 26/Noi/2012
Mesaje: 197

MesajTrimis: Sâm 31 Mar 2007 23:24:22    Titlul subiectului: Legislatie privind transportul de persoane 78023

Stie cineva care este legistatia privind operatorii privati de transport persoane din Romania, ce fel de acte, de la cine se iau ,autorizatii,etc ?
Intreb pentru vreau sa stiu de ce anume am nevoie pentru a avea o mica firma de transport public.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 12 Noi 2007 14:29:35    Titlul subiectului: 84712

În Legea 92/2007 există cel puțin câteva precizări interesante.
La art.4, pct.(1), alin.b) se spune că
Citat:
(1) Este considerat serviciu de transport public local
de persoane prin curse regulate, transportul public care
îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
. . . . .
b) se efectuează numai pe raza teritorial-administrativă a unei
localități, în cazul transportului local, sau numai între localitățile
unui județ, în cazul transportului județean. În cazul în care traseul
transportului pe șină depășește limita localității, acesta va fi
considerat transport public local
Aici pare să se lămurească statutul unor linii precum cea din Craiova, către Ișalnița, sau a liniei Sibiu - Rășinari. E interesant de aflat, daca s-ar putea, care ar fi motivul pentru care doar tramvaiele beneficiază necondiționat de această "derogare", în timp ce pentru autobuze sau troleibuze, deși nu este imposibilă părăsirea limitei administrative a localității, acest lucru se poate face cu mai multe eforturi birocratice și "hârțogărești".
Alt aspect interesant este că legea menționată spune clar, negru pe alb, că prin mijloace de transport destinate serviciului de transport public local de persoane se înțeleg doar autobuzele, troleibuzele, tramvaiele și metrourile. Legea pare să nu pomenească nimic de aceste dube care ne scârbesc pe toți, însă folosește termeni pentru a căror definire se face referire la alte legi, ceea ce mă face să fiu circumspect; nu știu de ce, dar mă tem că se vor căua și găsi tertipuri de ordin juridic pentru ca aceste dube infecte pe care le urâm cu toții să fie asimilate autobuzelor, adică vor face un mic "artificiu" și dubele se vor numi autobuz, d-aia e foarte important să vedem cum anume definesc legile în vigoare termenul de "autobuz"
Citat:
Art. 14. – (3) Prin mijloace de transport destinate serviciului de
transport public local de persoane se înțeleg:
a) autobuze – autovehicule destinate și echipate pentru
transportul de persoane și al bagajelor acestora, așa cum sunt
definite în Ordonanța de urgență a Guvernului nr.109/2005,
aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.102/2006, cu
modificările ulterioare
;
b) tramvaie;
c) troleibuze;
d) trenuri de metrou;
e) mijloacele specifice de transport în cazul transportului pe
cablu;
f) autoturisme;
g) nave de transport pasageri sau mărfuri pe căile navigabile
interioare.
Cum sunt definite autobuzele "în Ordonanța de urgență a Guvernului nr.109/2005, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.102/2006, cu modificările ulterioare"?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Mar 13 Noi 2007 11:11:04    Titlul subiectului: 84737

Din nefericire include si dubele:
Legea 102/2006 a scris:

Art I.
Alin 4. Alineatul (1) al articolului 3 [referitor la OG 109/2005] va avea următorul cuprins:
„Art. 3. – (1) În sensul prezentei ordonanțe de urgență, termenii
și expresiile de mai jos au următoarele semnificații:
[...]
4. autobuz – autovehicul cu cel puțin 4 roți și o viteză maximă
constructivă mai mare de 25 km/h, conceput și construit pentru
transportul de persoane pe scaune și în picioare și care are mai mult de 9
locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto;
[...]"
Pe siteul camerei deputatilor [aici] se pot gasi aproape toate legile (fie ca au fost aborgate sau nu, ceea ce face cam dificila cautarea unui anumit lucru)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 17 Ian 2008 10:18:44    Titlul subiectului: 87116

Eu cred că în mod tendențios aceste "definiții" ale mijloacelor de transport în comun sunt făcute special pentru a crea confuzie și ambiguitate, situații în care cei care profită sunt cei care vor să "ocolească" legea. De ce zic asta? Păi ia să citim, dar cu atenție, și ochii căscați, ce spun "definițiile" din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.109/2005 privind transporturile rutiere, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.102/2006, cu modificările ulterioare:

La punctul 4 scrie:
Citat:
4. autobuz – autovehicul cu cel puțin 4 roți și o viteză maximă constructivă mai mare de 25 km/h, conceput și construit pentru transportul de persoane pe scaune și în picioare și care are mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto;
Să comentăm pas cu pas acest text și să punem accentul corect:
- "autovehicul cu cel puțin 4 roți"?!? Hm, s-ar încadara și autobuzele, și dubele;
- "o viteză maximă constructivă mai mare de 25 km/h"?!? S-ar încadara și autobuzele, și dubele;
- "conceput și construit pentru transportul de persoane pe scaune și în picioare" A t e n ț i e !! aici, în definiția de "autobuz" intră vehicule pentru transportul de persoane pe scaune și în picioare ; prin "concepute și construite", eu înțeleg că se elimină vehiculele modificate/transformate, dar să trecem peste asta, ce trebuie reținut este că, prin definiție, autobuzul trebuie să fie conceput și construit pentru a transporta călători pe scaune și în picioare.

Aici cred că aici se oprește toată lumea din citit legea, inclusiv autoritățile, fiind insinuat, subtil, faptul că și dubele s-ar încadra aici.

La mare depărtare de această primă definiție, tocmai la punctul 27, ce găsim? Definiția microbuzului!
De ce zic că aranjarea în acest mod a definițiilor mi se pare tendențioasă? Păi tocmai datorită "distanței" în text dintre cele 2 definiții. De ce nu le-au pus consecutive, pentru a sări în ochi, dacă scopul legiuitorilor ar fi fost să facă o lege clară și în interesul cetățenilor?
Citat:
27. microbuz – autobuz care are o capacitate de transport de cel mult 22 de persoane pe scaune, în afara locului conducătorului auto;
Aici cred că este cheia problemei și diferența esențială, pe care însă nu o văd sau nu vor să o vadă. Deci, ce e un microbuz? Păi un autobuz care are o capacitate de transport de cel mult 22 de locuri... Hm, nimic folositor...

Dar "omitem" niște precizări minuscule peste care trecem cu vederea, fără să le sesizăm. Păi cum spune legea că trebuie să fie locurile din microbuz? Păi "cel mult 22 de persoane pe scaune",

Deci, după mine, diferența esențială între autobuze și microbuze: Autobuzele au locuri și pe scaune și în picioare, din construcție, în timp ce dubele au doar locuri pe scaune!

Ia să vedem acum, cum faci, dacă ești primar sau consilier local, ca să-ți ajuți și tu prietenii dubari care te-au "ajutat" și ei în campania electorală?

Păi simplu, te faci că nu observi ce scrie în LEGEA serviciilor de transport public local. Ce scrie acolo?
Citat:
L E G E A serviciilor de transport public local

Secțiunea 1
Serviciul de transport public local de persoane prin curse
regulate
Art. 4. – (1) Este considerat serviciu de transport public local
de persoane prin curse regulate, transportul public care
îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
. . . . . . .
d) se efectuează de către operatorul de transport rutier sau
transportatorul autorizat cu mijloace de transport în comun,
respectiv cu autobuze, troleibuze, tramvaie sau metrou
deținute în proprietate sau în baza unui contract de leasing, înmatriculate sau înregistrate, după caz, în județul sau localitatea respectivă.
Păi spune de autobuze, nu de microbuze!

Dar pentru cine nu-i atent, îi bagi în fața definiția autobuzului și-i induci ideea falsă că microbuzul este și el... tot autobuz, deși nu are, din construcție, prevăzute locuri în picioare...

Sau, dacă cunoști pe cineva la R.A.R., căruia eventual îi mai și "înmânezi" câte ceva, se face și ăla că nu pricepe foarte exact cum stă treaba și primești pentru microbuzul tău de dubar omologare de autobuz! Dacă te-ai văzut apoi pe traseu, bucurie! Nu da, nene, bilete, mai fură o cursă, două, mai înghesuie călătorii claie peste grămadă în duba ta infectă, ce contează că duba nu are prevăzute locuri în picioare?!? Legea din România zici că-i făcută să încurajeze furtul... Evil or Very Mad

Cel mai tare mă deranjează însă călătorii, care nu-și cunosc și nu-și cer drepturile, urcându-se ca vitele în dubele infecte. Într-o dimineață i-am reproșat unui dubar "condițiile" în care călătoream și se trezește o babă care-mi spune că să stau liniștit, că bine că avem cu ce călători! Ce vorbești, i-am replicat, poate mata ai gratuități și/sau nu-ți pasă în ce condiții călătorești, dar eu, dacă plătesc, vreau condiții măcar decente...

Altceva
O definiție care poate fi utilă pentru cei interesați de salvarea unor vehicule istorice...
Citat:
51. vehicule istorice – vehicule pentru care perioada trecută de
la încetarea fabricației tipurilor respective, care au utilizat același tip de
caroserie și același tip motor, este de cel puțin 30 de ani, originale,
restaurate sau reconstruite, pentru care deținătorii au obținut un atestat
de vehicul istoric emis de către organisme agreate de autoritatea
competentă.”
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 18 Ian 2008 00:53:39    Titlul subiectului: 87163

Ar trebui ca legislația să mai precizeze că autobuzul are cel puțin două uși pe partea dreaptă, comandate de la șofer și suspensie pneumatică. Eventual, să se pună un "barem" de lungime: 8m. În felul acesta, dubele pică din start. Niciodată o dubă - chiar dacă va avea două uși pe partea dreaptă - cea a pasagerului din dreapta șoferului + cea pentru restul pasagerilor - nu va avea uși comandate de la șofer, ci deschise / închise manual, prin pivotare / glisare. De asemenea, suspensia dubelor e pe arcuri laminare / elicoidale. Cât privește lungimea, dubele au, de regulă 5-7m. Proabil vă veți întreba ce statut vor avea vehiculele de genul Cibro și Vario care sunt, pe undeva, la limita dintre dube și autobuze / autocare; Cibro are peste 8m. Acestea ar trebui asimilate autocarelor:
-fără pasageri în picioare
-confort corespunzător, comparabil cu cel oferit de un autocar de 12m
-interzicerea efectuării de curse regulate
Autocarul, prin specificul lui efectuează curse ocazionale, mai ales excursii
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Petitii, legislatie Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community