Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Troleibuzul dublu articulat RATB #7091
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 14 Feb 2006 08:32:50    Titlul subiectului: 15769

Pe #7091 eu il stiu circuland numai pe linia #91. Chiar eram extrem de uimit de indemanarea soferului care trebuia sa intoarca aceast sarpe pe stradutele inguste si cu curbe stranse de la Piata Rosseti.
Din ce am mai vorbit cu diverse persoane se pare ca a mai fost inca un mega-troleibuz, dar si inca unul sau doua mega . . . autobuze!!!
Sigur au fost un megatroleibuz si un megaautobuz, fiindca soferii imi spuneau ca astea le prezentau cei de la ITB la diverse "aniversari" si "cincinale" ca pe "mari realizari ale epocii de aur". Soferii insa le urau, nu stiu de ce, si cu prima ocazie au fost taiate fara mila.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping_eye
Vizitator






MesajTrimis: Mar 14 Feb 2006 13:22:39    Titlul subiectului: 15794

Troleibuzele 7000-7322 au fost vopsite si in rosu, si in albastru. Si au fost garate si la Bujoreni si la Vatra, si rosii, si albastre! Nu tine de depou culoarea in care au fost. De exemplu, in 1988 la Bujoreni au fost: 7200 - albastru, 7201 - rosu, 7202 - albastru, 7203 - albastru, 7204 - rosu. 7269 si 7270 au fost vopsite in albastru (mai inchis) cu crem - au fost superbe!
Prin 1989 au fost toate revopsite in rosu.
7091 a fost facut din 2 troleibuze (segmentul din mijloc nu este exact din aceeasi perioada de productie cu tractorul si remorca finala - poate proveni si dintr-un autobuz). Din 1990 pina prin 1995 a fost crem cu bleu (schema lui 7341/7342 cu banda bleu suplimentara sus (nu avea streasina).
Sus
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Mar 14 Feb 2006 16:12:41    Titlul subiectului: 15831

Cel putin pina la marea ruptura (1986), troleibuzele erau distribuite intre garaje pe baza numerelor de parc. Cel putin Nitu Vasile avea serii compacte - intre 7100 si ... 7200 (? - cer confirmare aici). 7100-7105 (cel putin) erau SCOALA.

7091 nu a fost niciodata pe axa nord-sud (Aeroport/Gara - Berceni).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 14 Feb 2006 23:26:48    Titlul subiectului: 15883

Nu contest faptul că #7091 ar proveni din două vehicule. Un lucru dă de gândit, și anume ferestrele. Se observă că fiecare fereastră se poate deschide, atât pe partea opusă ușilor, cât și pe partea lor. Ca urmare #7091 ar fi putut lua naștere (nu spun fabricat, pentru că, poate, este rezultatul URAC-ului) fie:
-în perioada 1979-1982; la DAC-urile din acea perioadă, fiecare fereastră de pe partea ușilor și de pe partea opusă lor se putea deschide
-în perioada când au fost fabricate primele "electronice"; mai exact când a fost fabricat lotul de troleibuze 317 pentru Timișoara. Din câte știu, primele "electronice" ar fi apărut în 1988, dar nu sunt sigur. Site-ul oficial al RATB spune că în 1988 a fost fabricat primul troleibuz cu chopper (317 probabil), dar pe site-ul respectiv am găsit unele inexactități (printre care menționarea acelui DAC 117 UDA care nu are motor, nu are cutie de viteze, nu are diferențial, se pune problema dacă mai are volan și totuși este menționat în statistici; cum vine asta?
Deci #7091 a fost fabricat fie între 1979 și 1982, fie în jurul anului 1988. Poate că a fost fabricat mai târziu, dar vehiculele din care provine sunt fabricate în perioadele menționate mai sus.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Mie 15 Feb 2006 23:13:40    Titlul subiectului: bbbbb 15996

Nu sunt atat de bine documentat in privinta nr. de inventar ale troleibuzelor dar poate va sunt de folos cateva amintiri:
- troleibuzul dublu articulat a aparut parca prima oara la TIB 85-86 si intr'adevar pana in 89 a circulat numai in regim de probe.
- o amintire cetoasa imi spune ca undeva in pragul anului 1978 (plus minus 2 ani) ITB avea in dotare un troleibuz dublu articulat Ikarus 284, nu stiu daca a fost in probe sau a si stat in serviciu. L'am vazut o singura data, in fata magazinului Cocor. Daca isi aduce aminte cineva... as scapa de senzatia ca sunt nebun Smile
- Referitor la troleibuzele cu remorca separata, tot in aceeasi perioada ITB-ul a facut probe, dar atasate la autobuze. Desi masinile ieseau pe traseu in regim normal, remorca nu era accesibila calatorilor, probabil s'a urmarit mai intai manevrabilitatea. Schema de vopsire era standard (crem+rosu) dar cateva remorci aveau in loc de rosu galben de crom. Rotile erau de SR 101 (jante cu 8 prezoane si 8 fante). Nu aveau gratar intre remorca si autobuz (ca la tramvaie). Iarasi, poate isi aduce aminte cineva...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping_eye
Vizitator






MesajTrimis: Joi 16 Feb 2006 18:59:35    Titlul subiectului: nnnn 16051

Citat:
Nu contest faptul că #7091 ar proveni din două vehicule. Un lucru dă de gândit, și anume ferestrele.
Ce au ferestrele? Sint atit de comune cu toate celelalte (chiar nu au diferente!) ca nu spun nimic! Mai ales ca segmentul de mijloc pastreaza 3 geamuri din structura de baza a unei remorci si 2 sint de alta dimensiune! In schimb, daca esti bun, vei observa, pe linga faptul ca acele 2 geamuri mari sint adaugate, si ca ai alt model de usa si de carcasa la cilindrul de actionare!
Legat de 7091 - am o intrebare - s-a folosit vreodata usa 5?
Citat:
printre care menționarea acelui DAC 117 UDA; autobuzul respectiv nu are motor, nu are cutie de viteze, nu are diferențial, se pune problema dacă mai are volan și totuși este menționat în statistici; cum vine asta? O carcasă figurează ca un autobuz obișnuit?
Cum ai ajuns la concluzia ca nu are motor si nici transmisie?
Sus
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Joi 16 Feb 2006 21:12:54    Titlul subiectului: nnnnnn 16057

Acier a scris:
- o amintire cetoasa imi spune ca undeva in pragul anului 1978 (plus minus 2 ani) ITB avea in dotare un troleibuz dublu articulat Ikarus 284, nu stiu daca a fost in probe sau a si stat in serviciu. L'am vazut o singura data, in fata magazinului Cocor. Daca isi aduce aminte cineva... as scapa de senzatia ca sunt nebun Smile
Sunt foarte surprins de cele declarate de tine, deoarece nicaieri nu este mentionat o versiune de troleibuz de 293, iar primul vehicul unguresc dublu-articulat (adica autobuzul IK 293) a aparaut in mijlocul aniilor 80. Probabil ca a trecut si prin Romania, cand a fost vanduta pentru o compnaie din Iran.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 17 Feb 2006 02:28:47    Titlul subiectului: 16109

weeping_eye a scris:
Ce au ferestrele? Sint atit de comune cu toate celelalte (chiar nu au diferente!) ca nu spun nimic!
Ferestrele sunt un indiciu asupra vechimii. La topicul DAC 117 UDA am descris relația dintre ferestre și anul fabricației. Situația e asemănătoare și aici cu mențiunea că:
-la DAC 117 E ferestrele 1 și 2 nu se pot deschide, probabil, pentru a nu ajunge apa la lada contactorilor din spatele șoferului
-la "scunde" alternanța ferestrelor care se pot deschide cu cele care nu se pot deschide e inversă decât la autobuzele scunde
-la troleibuzele Rocar 217 E, diferă configurația ferestrelor de pe partea opusă ușilor
-la Rocar 317 (cel puțin la cele timișorene) și Rocar 318, conformația ferestrelor e la fel cu cea din jurul anului 1980, adică fiecare fereastră se poate deschide, atât pe partea opusă ușilor, cât și pe partea lor.
#7091 este un "mutant" ca să folosesc un termen de-al lui Tudor. Probabil că a fost făcut "topor", dar era ceva deosebit. Aversiunea RATB față de unele vehicule dă de gândit. E adevărat că vehiculele articulate și biarticulate erau greu de condus, dar, cel puțin 3 biarticulate puteau fi păstrate pentru muzeu. De asemenea scurtarea. A scurta un vehicul articulat înseamnă a-l mutila Mad
weeping_eye a scris:
Cum ai ajuns la concluzia ca nu are motor si nici transmisie?
Treaba cu lipsa motorului și a transmisiei acelui 117 UDA s-a spus pe forum, nu eu am inventat-o. Se afirma că respectivul autobuz ar urma să intre în dotarea viitorului muzeu RATB, dar atunci nu înțeleg de ce nu îl revopsesc. Dr2005 a postat pe forum la niște poze cu #3713. Arată jalnic. Efectiv mi se face milă de el, deși îmi închipui câți peri albi au scos șoferilor autobuzele respective.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Vin 12 Mai 2006 17:17:32    Titlul subiectului: yjyyjy 22876

Cică ar mai fi existat în București un dublu articulat, #7090 si troleibuzul s-ar fi numit 323ET, o fi fost pe 5 osii?
a mai auzit cineva de asa ceva?
omul care vorbea de troleibuzul asta spunea ca este mentionat in World Trolleybus Encyclopaedia, un 323ET facut in 1984 ca "demonstrator" (eng.)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 16 Mai 2006 10:58:28    Titlul subiectului: 23027

bercenicity a scris:
si troleibuzul s-ar fi numit 323ET
1. 323 ET ar trebui sa însemne:
-seria 3 (cu chopper)
-lungime aproximativă de 23 m
asta înseamnă că troleibuzul nu putea fi mai vechi de 1987. Ar trebui consultate:
-toate arhivele Rocar din perioada anilor 1987-1990
-toate arhivele ITB/RATB din perioada 1987-1990
După 1990, odată cu desființarea multor uzine, fabricarea unor asemenea vehicule nu se mai justifica.
2. Teoretic, un asemenea monstru ar fi avut:
-2 axe pe segmentul A
-1 axă pe segmentul B
-2 axe pe segmentul C
Autobuze cu burduf și 2 axe pe remorcă există, deci ar fi putut exista și un troleibuz biarticulat cu 2 axe pe segmentul C. Întrebarea este care din axele C, D și E ar fi avut roți orientabile, pentru a nu avea probleme foarte mari în viraje.
bercenicity a scris:
omul care vorbea de troleibuzul asta spunea ca este mentionat in World Trolleybus Encyclopaedia, un 323ET facut in 1984 ca "demonstrator" (eng.)
Pentru a vedea dacă respectivul cod (323) indică sau nu un troleibuz pe 5 osii, propun următoarele lucruri:
3. Să se afle cât este de lungă porțiunea remorcii cuprinsă între articulație și ușa IV.
4. Să se afle cât este de lată articulația
5. Valoare obținută prin adunarea celor două elemente să se adune la valoarea de 16565 mm. În felul acesta se poate deduce cât de lung era troleibuzul biarticulat pe 4 axe (#7091)
6. Dacă valoarea obținută este mai mică de 22500 mm, înseamnă că, probabil, 323 ET nu e codul biarticulatului pe 4 axe pe care îl știm. Eu nu știu ca biarticulatul #7091 să fi avut chopper.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mar 16 Mai 2006 11:45:30    Titlul subiectului: 23031

Daca ar fi 323ET, explicatia ar fi simpla. Au luat troleibuzul 318ET si i-au mai pus un segment, rezultand un troleibuz pe 5 axe. Dupa ce l-au facut, l-au admirat pana l-au taiat. Sau poate ca a mai si mers putin. Dar avea oare motor (sau motoare) suficient de puternice pentru a merge cu el incarcat in stil ITB ?

Troleibuzul 7091 a fost modificat de catre URAC in 1988 si este singurul care a fost realizat. Nu au existat doua.
Al doilea este mai putin cunoscutul 318ET, care nu era insa dublu articulat, dar avea tot 4 osii. Din cauza unor probleme la sincronizarea motoarelor, remorca avea o tendinta de a lua o traiectorie diferita de primul segment, mai ales la curbe. Acest troleibuz a fost complet nereusit, dovada fiind esecul exportarii sale in fosta URSS, care se pare ca dorea asa ceva.

7091 avea mari probleme in traficul tot mai aglomerat din Bucuresti si a fost casat probabil odata cu aducerea de Ikarus in depoul Bujoreni. Repet, a fost unic. Nu au existat nici asemenea autobuze.
7091 a fost un experiment. Intrebati orice sofer sau sef de depou RATB despre acest troleibuz si veti vedea ca nimeni nu era incantat de el. Se pare ca in general troleibuzele romanesti au avut probleme cu articulatiile, la asta adaugandu-se calitatea proasta a drumurilor.

Cred ca acest vehicul a fost un alt experiment dinainte de '89, facut dupa sloganul: "hai sa-l facem". Nu cred ca s'a umblat la sistemul de tractiune, care sa fie adaptat pentru dubla articulatie, ci a fost facut dupa principiul tractorului cu doua remorci, alta raritate, daca nu chiar ceva ce nu mai exista astazi. Iar un troleibuz pentru care din cand in cand trebuie sa vina politistul sa opreasca ambele sensuri sa iasa de pe straduta chiar ca nu merita decat un loc la muzeu, sau macar acolo, langa autobuzul 3713.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Vin 24 Noi 2006 23:06:07    Titlul subiectului: * Troleibuzul dublu articulat RATB 7091 39170

Poate reusim sa il postam de la infatisarea originala pana la ultimele zile de existenta...
Era ceva cand erai in spate de tot, cand mergea...parca era luna parc. Si apropos de iarna, nu l-am vazut pe zapada, dar cand era vopsit galben l-am prins cand a dat ger. Mergea greu pe polei, dar se tine decent pe drum, mai ales ca eram pe la Eroilor si era plin ochi..din pacate nu aveam aparatul pe vremea aceea.
Imi aduc aminte ca soferul de pe atunci imi zicea ca ar fi avut doua motoare de 117e, acum nu stiu daca e adevart, si daca da, cum ai fost cuplate...poate se refera la experimentul "7092" cu doua punti motoare...lucru pe care il voi crede daca ies la iveala pozele...
Eu am avut impresia ca erau doua motoare in primul segment (intre A si B), fiecare pentru un set de roti de tractiune, si puntea motoare ar fi fost fara diferential. Din pacate la vremea aceea nu stiam inca multe, asa ca in memoria mea se poate sa se fi distorsionat informatia...acum cu ce stiu, cel mai probabil e un singur motor, poate mai puternic.
Apropo de chopper, nu avea nici un bazait, avea aceleasi zgomote tipice de 117E.
Legat de anul realizarii lui, eu stiam de 80-81. Am mai auzit pe forum ca ar fi fost de fapt 1988...nu pot fi sigur de niciuna (nu eram in tara la vremea aceea), dar pe situl URAC este trecut 1980 anul realizarii troleibuzului dublu articulat
Incerc sa trimit un e-mail RATB-ului, pentru a include mai multe date si poate chiar o poza pe site-ul lor....
Cred ca a fost primul troleibuz dublu articulat din lume, chiar daca nu a fost el low floor . . .



7091901951ls2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.37 kb
 Vizualizat:  de 36029 ori

7091901951ls2.jpg



7091b1955if9.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.84 kb
 Vizualizat:  de 36027 ori

7091b1955if9.jpg



7091c1953ss9.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.88 kb
 Vizualizat:  de 35663 ori

7091c1953ss9.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Vin 24 Noi 2006 23:22:13    Titlul subiectului: * Troleibuzul dublu articulat RATB 7091 66938

Alte poze...
... din pacate, nu l-am prin cand era vopsit galben, asa ca sar de la culoare prototipului 7440 Rocar E317, la schema verde



7091cze3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  581.73 kb
 Vizualizat:  de 28094 ori

7091cze3.jpg



7091f1954hb9.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  638.75 kb
 Vizualizat:  de 28094 ori

7091f1954hb9.jpg



7091exm4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  506.13 kb
 Vizualizat:  de 28094 ori

7091exm4.jpg



7091btj4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  556.25 kb
 Vizualizat:  de 28094 ori

7091btj4.jpg



709190nq1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  575.85 kb
 Vizualizat:  de 28094 ori

709190nq1.jpg



7091m1959dt0.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  615.42 kb
 Vizualizat:  de 28094 ori

7091m1959dt0.jpg



7091i1958kk1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  673.33 kb
 Vizualizat:  de 28094 ori

7091i1958kk1.jpg



7091g1960wk8.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  571.53 kb
 Vizualizat:  de 28094 ori

7091g1960wk8.jpg



7091j1957wj2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  600.88 kb
 Vizualizat:  de 28094 ori

7091j1957wj2.jpg



7091l1962mo4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  800.35 kb
 Vizualizat:  de 28094 ori

7091l1962mo4.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
power322



Data înscrierii: 20/Iun/2006
Ultima vizita: 04/Mai/2014
Mesaje: 200

MesajTrimis: Sâm 25 Noi 2006 00:49:48    Titlul subiectului: 66949

Mergea greu iarna cand iesea la traseu pe 90 si pe vremea aia erau si nametii mari.Acum daca ar mai fi 7091 ar merge bine iarna pentru ca nu prea mai ninge si polei se face mai rar.
Chiar daca a mers greu iarna si era greu de manevrat pentru soferi, totusi el era o piesa de muzeu dat fiind ca a fost singurul troleibuz dublu-articulat din Romania. A ramas in amintirea tuturor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 25 Noi 2006 15:49:07    Titlul subiectului: 8638686386 39252

castrosua a scris:
imi aduc aminte soferul de pe atunci imi zicea ca ar fi avut doua motoare de 117e, acum nu stiu daca e adevart, si daca da, cum ai fost cuplate...poate se refera la experimentul "7092" cu doua punti motoare...lucru pe care il voi crede ca ies la iveala pozele...
1. Roțile axelor C și D sunt orientabile; roți motoare și orientabile aflate pe segmente diferite a fost o soluție folosită în anii '60, dar abandonată ulterior; e drept că sunt vehicule cu roți simple, orientabile și motoare (vezi MAZ 107), dar acolo roțile simple, orientabile și motoare se află chiar lângă roțile duble, care preiau cea mai mare parte a sarcinii. Să admitem ipoteza conform căreia, printr-o minune, cei de la URAC au reușit să conceapă o punte cu roți simple, directoare și motoare care să reziste la sarcini mari:
1A. Ipoteza 6x4, tandem, axele B și C. Ipoteză greu de crezut; Dacă s-ar fi reușit treaba respectivă, ar fi fost mediatizată masiv, mai ales că modelul 318 ET a fost un eșec
1B. Ipoteza 6x4, cu un motor și transmisie cardanică prin prima articulație. Discutabil chiar dacă, tehnic e posibil. dacă s-ar fi recurs la așa ceva, aproape sigur s-ar fi luat modelul francez, că nu cred că noi am fi inventat o altă soluție. Asta însemna plata aferentă licenței; autobuzul la care s-a folosit sistemul respectiv a fost construit începând cu 1982.
2. Niciuna din ipotezele menționate mai sus nu cred să fie adevărată. Ca urmare, înclin să cred că 7091 bucureștean a fost un troleibuz 8x2. În plus, cei de la Ikarus, când au conceput un model biarticulat (IK 293) au avut grijă să rigidizeze roțile axei C, tocmai pentru a evita efectul "șarpelui".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 25 Noi 2006 16:27:12    Titlul subiectului: 66992

Cand am pomenit de doua motooare, eu am avut impresia ca erau doua motoare in primul segment (intre A si B) fiecare pentru un set de roti de tractiune, si punte motoare ar fi fost fara diferential. Din pacate la vremea aceaia nu stiam inca multe, asa ca in memoria mea se poate sa se fi distorsionat informatia...acum cu ce stiu, cel mai probabil e un singur motor, poate mai puternic.
Apropos de chopper, nu avea nici un bazait, avea aceleasi zgomote tipice de 117E.
Nu toate ideile bune, incep bine... totusi 7091 a fost un prototip, care ar fi avut viabilitate comerciala in cazul crearii infrastructurei necesare. Industria e ca un copil, anume experimenteaza, dar daca nu lasam sa se "joace", nu ne alegem decat cu idei si prototipuri...Ar fi fost ceva daca 7091 ar fi fost cap de serie pentru un lot intreg contruit chiar de Rocar...
Fac o corectie, am zis inainte ca 7091 a fost galben dupa ce a fost alb/oranj/negru. A fost vopsit in schema aceia ciudata dupa ce a fost bagat la strada 7440, apoi dupa ultimul lui RK a devenit varianta verde.

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 26 Noi 2006 02:49:37    Titlul subiectului: 67015

castrosua a scris:
Cand am pomenit de doua motooare, eu am avut impresia ca erau doua motoare in primul segment (intre A si B) fiecare pentru un set de roti de tractiune, si punte motoare ar fi fost fara diferential. Din pacate la vremea aceaia nu stiam inca multe, asa ca in memoria mea se poate sa se fi distorsionat informatia...acum cu ce stiu, cel mai probabil e un singur motor, poate mai puternic.
Apropos de chopper, nu avea nici un bazait, avea aceleasi zgomote tipice de 117E.
1. Ideea enunțată de tine a fost aplicată la acele troleibuze care proveneau din transformarea autobuzelor Renault. Cred că le spunea T12. Ele aveau câte un motor și cardan pentru fiecare roată a axei B.
2. Chopperul exclude rezistențele. În plus, rezistențele de pe 7091 sunt doar acoperite doar cu o sârmă, exact ca la prima generație de DAC 117 (la următoarea generație, există un cadru metalic).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 31/Aug/2021
Mesaje: 256
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Dum 26 Noi 2006 10:00:03    Titlul subiectului: 67031

7091 nu a fost niciodata alb cu doua dungi albastre?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Dum 26 Noi 2006 16:28:09    Titlul subiectului: 67056

7091 a fost modificat in 1988. Initial, avea dungi rosii, dar schema exacta nu mi-o amintesc pentru a o desena. L-am vazut prima data in iulie 1989 pe linia 79 sau 86 in aceasta schema. Pe urma l-am vazut spre sfarsitul lui 1989 din nou. De atunci si-a schimbat culoarea de mai multe ori. Cred ca a fost casat odata cu venirea primelor Ikarus, cand au inceput DAC'urile sa fie mutate de la Vatra Luminoasa. La un moment dat, el fusese mutat la Bujoreni, unde l-am vazut de cateva ori si pe linia 61, dar cel mai mult mergea pe 69.

Nu a existat un "7092", decat ca troleibuz normal.
Troleibuz cu 2 punti motoare a fost 318ET, care nu a fost niciodata la RATB, chiar daca a facut probe pe reteaua regiei, pe atunci ITB. Se pare ca au avut loc incidente datorita nesincronizarii motoarelor, unele cu riscuri mari de producere de accidente. Acest troleibuz nu a fost luat de ITB tocmai din cauza acestor deficiente.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 26 Noi 2006 20:18:46    Titlul subiectului: 67083

Initial a fost la Vatră și prin 1998 (când au venit majoritatea Ikarusurilor acolo) a fost mutat la Bujoreni. Prin 2000-2001 a fost casat.
Oricum, din surse destul de credibile, pot spune că modificarea lui s-a făcut la URAC din Dac 117E, motorul fiind (parcă) TN71, la fel ca pe Dac 117E, deci foarte slab pentru ,,râmă".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2006 07:38:26    Titlul subiectului: 67129

Imi aduc aminte ca l-am vazut si eu la Piata Romana (deci ori 79, 86) si era in schema originala a 117E-urilor scunde, adica rosu cu dunga crem pe mijloc....bine, era demult si nu sunt 100% sigur...apoi a urmat o pauza mare pana l-am vazut deja galben...
Apropos de anul realizarii, eu cand am aflat de existenta lui, stiam de 80-81. Am mai auzit pe forum ca ar fi fost de fapt 1988...nu pot fi sigur de niciuna (nu eram in tara la vremea aceea). E clar ca 7091 a fost facut la urac din doua 117E, dar peste tot pe site-urile RATB, URAC apare trecut 1980 ca an al realizareii troleibuzului dublu articulat.
Incerc sa trimit un e-mail RATB-ului, pentru a include mai multe date si poate chiar o poza pe site-ul lor...

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2006 19:27:36    Titlul subiectului: 67181

Eu l-am văzut o dată și pe linia 66.
Eu știam că primele troleibuzele "Dac" articulate au apărut în 1981. . .

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2006 21:43:09    Titlul subiectului: 39521

Este realizat din troleibuze casate, in 1988. Sper ca imaginea se vede.
Material (C)RATB. Prezentat doar pentru informare.
Poate 7091 ca troleibuz original este din 1981. Posibil.
In poza apare clar scris ca e 1988. Si aceea este o prezentare a URAC. Plus ca in afara de asta aveam o multime de ocazii sa-l vad, daca ar fi fost realizat mai demult. Daca pe 5321 sau pe 318ET nu le-am vazut pentru ca unul nu era o mare realizare, iar al 2'lea a fost un esec, in mod sigur un troleibuz care poate a prins si secolul acesta ar fi aparut ca o mare realizare a iepocii.



7091.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  24.11 kb
 Vizualizat:  de 37189 ori

7091.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 28 Noi 2006 00:39:33    Titlul subiectului: 39541

1. Pe site-ul RATB se afirmă că, în 1980, a fost realizat troleibuzul dublu articulat:
Citat:
1980: Se realizeaza troleibuzul dublu articulat.

2. Sursa celor citate mai sus: http://www.travelworld.ro/romania/bucuresti/ratb_bucuresti.php
3. În poza lui Trix se poate citi clar că 7091 provine din troleibuze casate, fiind construit în 1988.
Deci, teoretic, au fost cel puțin două troleibuze articulate
4. Pentru cei care aveau vârsta copilăriei și adolescenței în "Epoca de Aur": știți cât de mult se punea accentul pe producția autohtonă. Și totuși, informațiile privind troleibuzele biarticulate din 1980 și 1988 sunt minime. De ce acest mister? De ce s-au ferit cei de la Autobuzul să popularizeze un vehicul care, la vremea respectivă, era unic în Europa de est, dacă nu cumva în întreaga lume? Efectiv, nu înțeleg. Adică se știe de existența unui troleibuz recondiționat din resturi (că, de fapt, 7091, asta e; cu toată părerea de rău; nu vreau să jignesc pe nimeni) iar de troleibuzul care a fost biaticulat de la bun început... nimic. Dacă vă uitați cu atenție pe masca lui 7091 nu se vede codul troleibuzului. În mod normal, trebuia să scrie DAC 122 E
5. Doar unii membrii (sau foști membri) ai forumului susțin că ar fi văzut mai multe megatroleibuze și chiar megaautobuze despre care spun că ar fi fost casate fără milă imediat după 1989 și că șoferii de atunci s-ar fi bucurat de decesul vehiculelor respective. În orice țară civilizată, asemenea vehicule ar fi fost păstrate pentru muzeu: bune, rele, au fost ceva deosebit
6. Aspectul lui 7091 se apropie mai mult de troleibuzele DAC 117 E din prima generație decât de cele care se făceau în 1988; proabil că resturile din care a fost făcut aparțin unor DAC-uri din perioada 1979-1982:
-este înalt, nu scund, cum se făceau atunci
-ferestrele ușilor sunt mai mici; distanța dintre partea de jos a ușii și partea de jos a ferestrelor ușilor e mult mai mare decât înălțimea scării; comparați poza lui 7091 cu acel DAC 117 UD cu motor de 240 CP postat de Sisintea la topicul DAC 117 UD
-Toate ferestrele laterale - afară de cele aferente ușilor - se pot deschide. Ulterior,probabil din lipsă de ferestre originale, s-au mai pus și ferestre fixe - vezi ultima fereastră laterală de pe partea opusă ușilor
7. Rezistențele sunt acoperite doar cu o simplă sârmă care, însă, diferă substanțial de cea de la primele generații de 117. Practic, arată ca și la 7335 înainte de transformare. Comparați:
-poza lui 7091 văzut din față cu
-poza lui 7335 văzut din față, pe vremea când era albastru
Referitor la ceea ce am spus
-Ușa 3 diferită de restul
-Rezistențe oarecum asemănătoare cu cele de la prima generație de 117, dar mult mai "înalte". În plus, se vede un obiect cilindric, orizontal, sub plasă, poate puțin în fața ei



7091_l_275.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.29 kb
 Vizualizat:  de 36631 ori

7091_l_275.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Mar 28 Noi 2006 23:32:04    Titlul subiectului: 15 39651

Sint 99% sigur ca 7091 a fost un produs URAC. Despre 318ET si 7335 (originalul) garantez ca au fost produse la Autobuzul (ulterior Rocar).
Ca un argument suplimentar in favoarea afirmatiei mele: 'Autobuzul' testa troleibuzele 'concept' intr-o prima etapa (in perioada 1985-1989) in zona Emil Racovita - Nitu Vasile (datorita traficului redus si a liniei drepte de pe Emil Racovita).
Daca pe 318ET l-am vazut de nenumarate ori, la fel si pe 7335 (inca inainte de a fi inmatriculat cu numar de parc ITB) si inca un alt troleibuz 'scurt' si scund (posibil sa fie acel 5321 - nu garantez insa, cert este ca m-a intrigat un numar de parc complet diferit de cele alocate in perioada respectiva), pe 7091 l-am vazut pentru prima data direct in trafic in zona centrala (Bd. Kogalniceanu) undeva aprox. 1986-1988.
Sint convins ca, daca 7091 ar fi fost produs la Autobuzul, ar fi fost expus la TIB/EREN - asa cum au fost si 318ET si 7335 - si testat macar si pentru o perioada la depoul Nitu Vasile.
Cred insa ca troleibuzele din care a fost (re)construit 7091 dateaza din primele loturi de E117, de la inceputul anilor '80. In '88 deja se trecuse la DAC-uri scunde... Probabil l-au "confecționat" în 1988 din 2 DAC-uri 117E fabricate prin 1980 și casate în '87-'88... Rolling Eyes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 2 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community