|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 29 Feb 2012 12:35:30 Titlul subiectului: |
153598 |
|
Unde e făcută poza? La capătul de la Baicului?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
alaska
Data înscrierii: 07/Iul/2008 Ultima vizita: 05/Iun/2021 Mesaje: 1 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 29 Feb 2012 14:05:22 Titlul subiectului: |
153610 |
|
Mai mult ca sigur.
|
|
Sus |
|
|
uzzy84
Data înscrierii: 20/Iul/2012 Ultima vizita: 18/Ian/2014 Mesaje: 14 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 22 Iul 2012 19:33:40 Titlul subiectului: ... |
157518 |
|
Legat de 7091, o sa il intreb pe unchiu-miu tot ce stie de masina, asta pentru ca odata stiu ca am fost cu el pe masina la tur mic (ca doar atunci ma lua) si lucra pe masina asta.
Acum nu stiu sigur daca lucra pe ea ca rezerva sau era titular, cert e ca era 7091 in linia 90. am vazut ca un user de aici a spus ca el sau fratele a lucrat pe RAMA, atunci sigur trebuie sa il stie pe TEO, unchiul meu
|
|
Sus |
|
|
uzzy84
Data înscrierii: 20/Iul/2012 Ultima vizita: 18/Ian/2014 Mesaje: 14 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 23 Iul 2012 18:50:43 Titlul subiectului: ... |
157556 |
|
Ca sa va dau un raspuns, confirmat si de unchiul meu, cu referire la folosirea usii 5 a lui 7091, a confirmat si el ca nu mergea deoarece toti calatorii se strangeau la spatele troleibuzului si remorca avand suspensii pe perne, la greutate juca foarte tare si le sareau mereu captatorii de pe fir.
Baiatul care lucra ca titular pe 7091 se numeste Vasile (pentru cunoscatori).
Mai spunea unchiul meu ca masini ca 7091 au fost vreo 2 sau 3, nici el nu mai stie exact cate, caci e mult de atunci.
Sper ca va pot fi de folos cu astfel de informatii.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 24 Iul 2012 14:18:02 Titlul subiectului: |
157585 |
|
Si au si circulat celelalte, daca au existat sau doar s'a mai facut 1 sau doua si nu au circulat niciodata?
Catalin Ghita a scris: | L-am rugat sa-si reaminteasca de unde provenea remorca suplimentara a lui #7091, dar nu a putut indica precis un numar de parc, insa a spus clar ca remorca provenea de la un troleibuz accidentat care a zacut in Depoul Vatra Luminoasa, poate aflam ce troleu a "zacut" pe acolo in timpurile alea... | Un troleibuz care a avut accident prin 1985 sau 1986 a fost 7099, care la Baba Novac s'a urcat pe trotuar, a daramat o cabina de bilete, a omorat 2 pietoni si a ranit inca doi. Totusi troleibuzul nu arata prea rau, ar putea sa fie altul totusi sursa remorcii intermediare a lui 7091.
|
|
Sus |
|
|
uzzy84
Data înscrierii: 20/Iul/2012 Ultima vizita: 18/Ian/2014 Mesaje: 14 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 24 Iul 2012 18:12:31 Titlul subiectului: ... |
157597 |
|
Din ce am inteles eu, 7091 cica ar fi fost masina prototip pe vremea aia si Ceausescu voia, din spusele celor de la Vatra, sa aiba in traseu masini incapatoare care sa transporte o capacitate foarte mare de calatori, dar in acelasi timp, voia in linie parc redus de autovehicule, deci de unde a luat nastere si 7091.
L-a scos in traseu si a mai construit inca 1 sau 2, dar vazand ca sunt foarte greu de controlat, spre diferenta de celelalte vehicule, a renuntat la idee, dar 7091 fiind terminat il scotea la tur mic sau era tinut masina de rezerva.
Cealalta masina sau celelalte, daca or fi fost 2, din cate am inteles nu au apucat sa iasa pe poarta depoului si nu stiu nimic de soarta lor. Probabil au fost duse inapoi la URAC, li sa taiat remorca 2 si au fost scoase in traseu.
Din cate am vazut aici pe forum ca totusi a existat un titular pe acea masina, lucru confirmat si de unchiul meu, sunt 2 posibilitati de a se urca pe acea masina:
1. ori era iesit de curand din scoala si nu avea masina, deci era rezerva de statie si a ales sa-l ia pe 7091 ca sa fie titular intr-o linie.
2. ori a fost vreun sofer care a avut masina defecta pentru o perioada mai lunga de timp si a preferat sa se urce pe 7091 ca sa nu se plimbe dupa o linie pe alta de la rezerva.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 24 Iul 2012 21:18:18 Titlul subiectului: Re: ... |
157609 |
|
uzzy84 a scris: | Cealalta masina sau celelalte, daca or fi fost 2, din cate am inteles, nu au apucat sa iasa pe poarta depoului si nu stiu nimic de soarta lor. Probabil au fost duse inapoi la URAC, li s-a taiat remorca 2 si au fost scoase in traseu. | Te rog, limiteaza-te la informatiile care se bazeaza pe mai mult decat pe "povesti" si pe "probabil". De asemenea, te rog sa analizezi mai intai daca afirmatiile pe care le faci au macar o bruma de logica. Tie ti se pare posibil ca dupa multimea de modificari aduse celor 1-2 utopice "clone" ale lui 7091 acestea ar mai fi putut fi aduse la stadiul initial, de troleibuze simplu articulate? Sau ti se pare logic ca pe 7091 sa-l pastreze, iar pe celelalte nu?!? Eu cred ca daca nu erau cat de cat fiabile, nu tineau niciunul, or faptul ca 7091 a fost mentinut atata timp pentru mine "indica" faptul ca tu pari sa fi mai degraba ruda cu Ispirescu.... sau cu Creanga... uzzy84 a scris: | Din cate am vazut aici pe forum ca totusi a existat un titular pe acea masina, lucru confirmat si de unchiul meu, sunt 2 posibilitati de a se urca pe acea masina:
1. ori era iesit de curand din scoala si nu avea masina, deci era rezerva de statie si a ales sa-l ia pe 7091 ca sa fie titular intr-o linie. | Ti se pare logic, nu?!? Adica ai un troleibuz care pune probleme chiar si unui sofer experimentat si totusi il "ia" asa, unul iesit curand din scoala... Te rog eu, lasa fabulatiile, incearca sa fii mai realist.
Pentru basme putem crea un topic separat...
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
uzzy84
Data înscrierii: 20/Iul/2012 Ultima vizita: 18/Ian/2014 Mesaje: 14 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 25 Iul 2012 13:27:44 Titlul subiectului: ... |
157629 |
|
Cand faci o scoala la RATB de sofer sau manipulant, crede-ma ca iesi pregatit de acolo. Intr-adevar, masina punea probleme si unui sofer experimentat, dar asta nu inseamna ca nu o putea conduce si un incepator.
Si chestiile cu celelalte 1 sau 2 masini care au urmat, sunt adevarate, tu cred ca ai vazut masina asta doar in poze, eu am mers cu ea (in dreapta) si stiu ca la o curba la dreapta vedeam cu usurinta usa 5 din cabina. Te-as sfatui sa probezi lucrul asta, dar cum in Buzau nu sunt nici tramvaie, nici troleibuze, imi cam pare rau. Si chestia cu fabulatia, sa zicem ca e asa cum spui tu, eu ce scriu aici, sunt pur si simplu amintiri legate de aceea masina si marturii spuse de fosti soferi ai masinii. Tu daca citesti datele tehnice ale masinii pe google si mai vezi o poza doua, nu inseamna ca esti inginer constructor de troleibuze. Sa ne amintim ca si tu ai spus ca stii de undeva ca lui 7091 i-a fost atasata o remorca de troleu lovit, de unde informatia asta?
Din ce am mai vorbit cu diverse persoane se pare ca a mai fost inca un mega-troleibuz, dar si inca unul sau doua mega . . . autobuze!!!
Asta ca sa ne limitam la surse exacte si nu la povesti si probabilitati.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 25 Iul 2012 13:37:43 Titlul subiectului: |
157631 |
|
Tu esti mai nou si nu cunosti situatia, am locuit in Bucuresti inca din 1995/1996, pana prin 2007, si chiar si acum vin foarte des la Bucuresti, am prins troleibuzul 7091 functional si m-am plimbat si eu cu el, pe linia 91. Sigur, nu in cabina, dar am mers cu el.
Faptul ca ar fi folosit o remorca de la un troleibuz accidentat e oricum mai plauzibila decat cele spuse de tine cum ca au mai facut niste troleibuze, au bagat bani in ele, si apoi le-au casat sau ca au pus un incepator pe un troleibuz dificil de condus chiar si de cei cu experienta... oricum, hai sa incercam sa ne limitam la ceea ce se poate sustine cu argumente sau pentru care exista un minim de dovezi.
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Joi 26 Iul 2012 16:04:14 Titlul subiectului: |
157655 |
|
Eu nu cred ca ar trebui sa ne certam din cauza unui troleibuz. Ce este insa cert este ca in circulatie a fost doar un troleibuz dublu articulat, avnd numarul 7091.
Daca spui ca ai un unchi care a lucrat sau lucreaza la RATB si a si condus acest troleibuz, el ar trebui sa stie ce numere aveau celelalte troleibuze dublu-articulate de care spui ca existau. Am discutat cu destul de multi angajati ai regiilor de transport. Daca un sef de depou sau un inginer-sef nu prea tinea minte asta, soferii, vatmanii sau manevrantii isi aminteau pe ce masini au lucrat sau ce s'a intamplat cu masina X sau Y. Un troleibuz dublu-articulat nu e ceva obisnuit aici si daca tot le vedeau in fiecare zi in garaj, ar fi stiut ce numere aveau.
URAC afirma ca troleibuzul (care in poza lor tot 7091 este), era realizat din troleibuze casate, iar anul este 1988. Este destul de putin probabil ca in 1988 ITB sa caseze troleibuze fabricate in 1980, decat daca erau accidentate. La momentul respectiv se casau troleibuzele DAC-112E/Roman. Am indicat ca posibila (dar nu probabila!) sursa a remorcii troleibuzul 7099. Accidentul a fost prezentat si in presa, poti cauta in arhivele din 1985/1986. Cu toate astea, acel troleibuz arata mai bine decat tramvaiul implicat in accidentul de la Pasajul Lujerului si putea fi reparat, dar probabil ca exista deja surplus de troleibuze si nu s'a mai obosit nimeni s'o faca.
Andrzej Brzozowski, citand surse din RATB incluzand pe Alexandru Sterian, prezinta doar troleibuzul 7091 ca unicat, la rubrica "anul 1988, modernizari". Nu exista referire la niciun alt troleibuz dublu-articulat.
Presupunand ca URAC n'a avut ce face cu oamenii prin uzina si s'au apucat de facut inca doua troleibuze nefunctionale pe care cel mult le-au plimbat ca sa le vada secretarul de partid, acestea erau "oficial" in parcul ITB/RATB si aveau numar. Care erau atunci numerele lor? Daca erau asa doar de fancy, sunt convins ca toti sefii de depou ar fi fost foarte fericiti cand scapau de ele si le scoteau din inventar si pana acum am fi dat de cineva care si-ar fi amintit ca erau pe acolo.
Ce este insa interesant este altceva. 7091 a avut parte de cel putin 4-5 revopsiri in diverse scheme de culoare, in perioada celor 10-11 ani de functionare ca dublu-articulat. Nici macar RATB nu mai are poze cu el in schema de culoare din 1989, cu toate ca, daca se mandreau cu asa prototip, l-ar fi pozat atunci. Nu stiu nici daca depourile au statii de vopsire si cred ca 7091 a fost vopsit la URAC.
Care era cauza acestor revopsiri frecvente?
- Avea soferul pile si schimba culoarea cand vroia muschiul lui?
- A fost troleibuzul implicat in tamponari mai serioase datorita dificultatii in manevrarea lui in special iarna?
- Sa fi incercat URAC sa imbunatateasca troleibuzul experimentand pe alte segmente cu care le inlocuiau pe cele existente? Poate asa s'ar explica existenta celor "doua sau trei" troleibuze dublu-articulate, care de fapt sa fi fost doar unul cu mai multe "fete" sau poate mai bine spus, cu mai multe "spate".
|
|
Sus |
|
|
uzzy84
Data înscrierii: 20/Iul/2012 Ultima vizita: 18/Ian/2014 Mesaje: 14 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 27 Iul 2012 11:56:03 Titlul subiectului: ... |
157669 |
|
Cand am sa il mai prind pe unchiu liber, am sa stau de vorba cu el destul de serios in privinta dublu-articulatelor. Sa deslusim odata misterul care le invaluie pe 7091 si celelalte 2 presupuse astfel de masini. Si asa cum ai precizat mai sus, toate vehiculele care apartin RATB (cele destinate transportului in comun) sunt vopsite la URAC atunci cand ajung la RT sau RK.
Totodata mai pot fii vopsite partial si in depou daca au avut un eveniment minor sau chestii de genul asta, dar intotdeauna se observa diferenta de culoare la piesa proaspat vopsita fata de restul masinii sau al vagonului. Si nici la URAC nu sunt vopsite integral decat la RK (revizie capitala), caci daca ajung la RT (revizie tehnica) sunt vopsite tot partial, doar piesele care necesita vopsirea, RT-ul ocupandu-se in general de partea tehnica si nu de cea de desing a masinii. Si aici mai se vede si atentia acordata de soferi sau vatmani autovehiculelor, deoarece atunci cand lucrezi intr-un depou ca Vatra sau Bujoreni, si stii ca atunci cand vor veni masini noi, prima data vor fii repartizate jumi-juma intre cele 2 depouri, iar cele mai proaste vor pleca spre Buc. Noii si Berceni, e ceva normal in Romania sa nu iti mai pese asa tare de masina pe care lucrezi titular pentru ca stii ca va fii trimisa mai departe la alte depouri iar tie ti se va repartiza una noua.
|
|
Sus |
|
|
weeping eye
Data înscrierii: 02/Mar/2006 Ultima vizita: 28/Noi/2012 Mesaje: 175 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 03 Aug 2012 15:17:04 Titlul subiectului: |
157830 |
|
Ma bucur sa vad atata interes pentru troleibuzul 7091, dar putine informatii reale ies la suprafata. Din cauza ca RATB nu a pus pret pe valoarea istorica a unora din vehiculele avute in patrimoniu, am ramas doar sa ne dam cu parerea sau sa ne amintim.
In primul rand, nu mai cautati ca unica sursa a segmentului intermediar un troleibuz. La fel de bine si un autobuz articulat putea fi "donor". In acel segment intermediar nu se intampla mare lucru, singura particularitate fiind portiunea mai lunga din spatele puntii si schimbarea ultimului geam cu unul mai mare. In felul acesta, ca sa-i raspund lui Cata Ghita, ipotetica revenire la un vehicul simplu articulat ar fi fost destul de usoara, prin scoaterea segmentului intermediar, atasarea remorcii finale la tractor si refacerea conexiunilor electrice si pneumatice.
S-au facut destule presupuneri, bazate pe vorbe "sigure", ca ar mai fi existat si alte vehicule dublu articulate. Nu stim daca vorbim de vehicule realizate sau de intentii, cert este ca o dovada concreta lipseste iar niciunul dintre membrii forumului nu a scris ca a vazut "live" inca un dublu-articulat (troleibuz sau autobuz). Deci mai avem pana gasim "fratiori". In anul 1987 a circulat un troleibuz simplu articulat (E117) cu numarul de parc 7091, intr-o schema de culoare ceva mai aparte. Pana la urma se poate ca soferul (sau soferii) sa fi avut ceva influenta, ca sa fac o referire la una din intrebarile lui Trix. Despre schemele de vospire am scris undeva la inceputul acestui topic. Mai e de adaugat ca 7091 dublu articulat a fost revopsit prin '91-'92 (aparuse deja logo-ul RATB), apoi in vara lui '93, l-am vazut revopsit in '97 (lucrare de prosta calitate) si apoi in '98. Toate revopsirile s-au facut cu schimbarea schemei (culoare si desen).
_________________ Va pupa tata! |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 04 Aug 2012 12:58:59 Titlul subiectului: |
157856 |
|
weeping eye a scris: | Ma bucur sa vad atata interes pentru troleibuzul 7091, dar putine informatii reale ies la suprafata. Din cauza ca RATB nu a pus pret pe valoarea istorica a unora din vehiculele avute in patrimoniu, am ramas doar sa ne dam cu parerea sau sa ne amintim. |
Pornind de la acest lucru se naste o intrebare. Nu exista o arhiva centralizata la RATB referitor la acest aspect ? Adica un registru cu data la care a intrat in circulatie acest model, daca a avut accidente, data cand a iesti din circulatie etc ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
trollino
Data înscrierii: 20/Feb/2010 Ultima vizita: 28/Dec/2018 Mesaje: 277 Locație: Brasov
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 08 Mai 2014 12:10:20 Titlul subiectului: |
172749 |
|
O alta poza cu 7091, initial am crezut ca e tot una dintre cele postate de castrosua, insa e diferita (pozitia ferestrelor, a sforii de tras captatorii etc).
E luata de aici:
http://www.pic-upload.de/view-15751088/Unbenannt-237.jpg.html
Posibil sa mai fie si alte poze, insa cred ca trebuie sa ai cont pentru a le vizualiza.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
376.75 kb |
Vizualizat: |
de 21919 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Vin 07 Noi 2014 23:39:36 Titlul subiectului: |
175496 |
|
Nu am mai fost pe forumuri multa vreme. Intr-adevar, nu am facut eu poza asta, dar se pare ca e in aceeasi perioada. Inca arata bine in ultima vopsea.
Nu stiu cand voi mai posta, dar, sunt ocupat cu scoala si cercetare, si cu alte hobbiuri, restaurez masini clasice, asa ca nu prea am timp cum aveam alta data.
Numai bine.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
RATB904
Data înscrierii: 21/Sep/2015 Ultima vizita: 08/Oct/2023 Mesaje: 93 Locație: Bucuresti, Sect. 2 (Obor)
|
Trimis: Lun 21 Dec 2015 16:56:08 Titlul subiectului: |
182963 |
|
7091 La universitate prin '98-2000
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|