Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Scheme de vopsire si reclame pe vehicule RATB
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 26/Mai/2017
Mesaje: 297
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Vin 20 Mar 2009 00:18:27    Titlul subiectului: 108239

Vopseaua alba (sau crem, care se obtine din alb plus ceva) e scumpa, fie ca pigmentul e oxid de zinc sau de titan. Oxidul galben de fier este mult mai ieftin.
Pentru ca tot s'a adus vorba de scheme de vopsire, am gasit recent o imagine color care face lumina in privinta vopsirii vehiculelor STB in perioada 1938 - 194x, de evidenta inspiratie belgiana.
Fotografia este realizata de Willy Pragher (1908-1992)



Piata_Mare_1939.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  129.83 kb
 Vizualizat:  de 13222 ori

Piata_Mare_1939.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Impiegatul



Data înscrierii: 10/Apr/2007
Ultima vizita: 06/Feb/2017
Mesaje: 186
Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)

MesajTrimis: Vin 20 Mar 2009 00:28:53    Titlul subiectului: 108240

Eu cred ca pot da si o alta explicatie pentru aceasta schema vopsire. La inceputul razboiului o minte "inteligenta" a venit cu propunerea de a vopsi tramvaiele din oras in camunflaj pentru a putea fi mai usor ascunse in caz de bombardament. Din pacate sursa respectiva nu mentioneaza ce camunflaj exact, acesta putand sa fie doar un simplu kaki sau camunflaj patat, s-a folosit ci numai prezenta acestei noi scheme de vopsire. Totodata se mai mentioneaza faptul ca manevra nu a rezistat decat foarte putin renuntandu-se destul de repede la aceasta idee.
Uitandu-ma atent la poza am realizat ca s-ar putea ca aceste vehicule sa fi suferit aceasta modificare poza fiind luata in timpul in care vehiculele erau vopsite astfel sau dupa ce vopseaua amintita a fost indepartata.

_________________
Du-ma acasa mai tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 26/Mai/2017
Mesaje: 297
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Vin 20 Mar 2009 02:28:53    Titlul subiectului: 108242

Impiegatul a scris:
...sursa respectiva nu mentioneaza ce camunflaj exact...

Nu contest existenta unei asemenea surse, oricare ar fi ea, pentru ca Bucurestiul a avut parte de felurite idei marete, de genul barcilor cu zbaturi pe Dambovita, tratamentul cu ape feruginoase de la Vacaresti, Cetatea Universitara, etc., unele puse in practica, altele razbatand in presa si astazi.
Totusi e greu de crezut ca STB-ul sa fi vopsit in camuflaj (asa cum il stim noi astazi) pe timp de pace o flota de aproape 1000 de vehicule (tramvaie si autobuze). Fotografia de mai sus este facuta in 1939, ca sa nu mai spun ca incepand cu 1938 pana spre sfarsitul anilor '40 in fotografiile alb-negru vehiculele sunt monocrome, si nu este o problema a peliculei pentru ca rosul si verdele apar foarte intunecat pe filmul izo sau ortocromatic.
Impiegatul a scris:
...poza fiind luata in timpul in care vehiculele erau vopsite astfel...

Daca admitem ca beige-ul era considerata culoare de camuflaj, atunci "scurta perioada de timp" a fost de peste 6 ani.
Acum vreun an si jumatate am postat 3 imagini http://tramclub.org/viewtopic.php?p=82759&highlight=galben+integral#82759 , unde am interpretat gresit culoarea, scuzabil ce'i drept avand in vedere decolorarea pronuntata a cliseelor.
In ce priveste "ipoteza belgiana" e bine cunoscut faptul ca introducerea tramvaiului in Bucuresti s'a facut de o firma belgiana, ca s'au comandat tramvaie acolo si dupa incetarea concesiunii, ca organizarea, infrastructura si deplasarile in vederea schimbului de experienta se faceau tot via Belgia si asa mai departe. S'a scris pe forum despre lucrurile astea. N'avea nimeni timp de pierdut (STB-ul era o societate care facea profit, nu traia din bugetul statului) cu ipoteze si presupuneri, se lua ca exemplu un sistem care functiona si se aplica adaptat la particularitatile locale. Nu este nici locul si nici momentul pentru a dezvolta subiectul, dar cred ca sunt destule argumente in sprijinul celor afirmate mai devreme, cu rezerva ca oricine poate interpreta eronat anumite date, in functie de context, si numai prin dezbateri se pot clarifica.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PREZIOSO



Data înscrierii: 02/Oct/2008
Ultima vizita: 31/Mar/2017
Mesaje: 121
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 17 Iul 2009 10:37:14    Titlul subiectului: Statii, indicatoare 114181

Sa inteleg ca s-a reactivat contractul cu Euro Media?Asadar, vom avea din nou reclame pe autobuze?Sper sa fie pe Citaro din prima serie pentru ca au inceput sa iasa deja din garantie si stiu ca asta era o conditie acum ceva timp si anume:sa se afiseze reclame dupa ce vor iesi din garantie.Sper sa fie reclame cum erau si inainte,sa acopere intreaga suprafata a autobuzului, chiar si geamurile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Mai/2017
Mesaje: 1724
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 18 Iul 2009 22:33:21    Titlul subiectului: 114248

De unde stiti de o eventuala reactivare a contractului de publicitate?

Ramanand la subiect, s-a facut deja un an si jumatate de cand nu mai avem publicitate pe vehicule. La un venit de 2 milioane de euro pe an ar fi deja 3 milioane de euro aruncati pe apa sambetei de incompetentii din RATB care freaca duda "elaborand strategii" (expresia le apartine si e parte a unui raspuns de la Relatii cu Publicul cand i-am intrebat in decembrie 2008 ce au de gand cu publicitatea; detalii in pagina precedenta a topicului).

Si cand te gandesti ca pentru 600,000 de euro a zburat un ministru... dar pentru o suma de 5 ori mai mare la scumpul RATB nu se intampla nimic!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
virgilius



Data înscrierii: 21/Noi/2006
Ultima vizita: 09/Aug/2016
Mesaje: 160
Locație: Constanta

MesajTrimis: Dum 26 Iul 2009 12:44:16    Titlul subiectului: 114525

Foarte dragut Mercedesul colorat cu marker rosu-fosforescent al user-ului KRISTAKE. Ar fi fost nemaipomenit sa fie asa si in realitate !!!


184136585549b83e726dc98.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  41.5 kb
 Vizualizat:  de 12795 ori

184136585549b83e726dc98.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
kristake74



Data înscrierii: 12/Ian/2008
Ultima vizita: 08/Feb/2010
Mesaje: 50
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Dum 26 Iul 2009 17:14:14    Titlul subiectului: 114537

Macar un rosu normal nu neaparat asa tipator, ar fi aratat frumos autobuzele din Bucuresti. Interesant ar fi fost daca Citaro 1 ar fi avut o culoare iar cele din a doua serie sa aiba alta schema de vopsire . Eu as fi mers pentru fiecare tip de transport cu o schema personalizata;
ex:tramvaiele sa aiba culoarea alb-galbene
:troleibuzele sa fie verzi
:autobuzele rosii, binenteles a fost o alegere aleatorie, eu ma refeream ca idee sa fie o distinctie intre ele. Nu ca nu mi-ar placea cum arata acum Mercedes-urile dar am vazut in alte orase din Europa cat de bine arata Citaro-urile rosii
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adrianb



Data înscrierii: 29/Mar/2007
Ultima vizita: 09/Mai/2011
Mesaje: 72
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 27 Iul 2009 12:14:46    Titlul subiectului: 114556

O idee foarte buna ar fi fost definirea unei scheme de culori pentru RATB, care sa fie folosita pe toate vehiculele, pe statii, pe indicatoare si pe chioscurile de bilete. Astfel ar fi fost mult mai usoara orientarea si pentru straini si ar fi contribuit la crearea unei imagini clare. In schimb, vad ca mai toate vehiculele noi ale RATB sunt albe (mai putin Bucur) iar statiile sunt facute in zeci de stiluri fara nici o coerenta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
kristake74



Data înscrierii: 12/Ian/2008
Ultima vizita: 08/Feb/2010
Mesaje: 50
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Lun 27 Iul 2009 13:00:45    Titlul subiectului: 114560

Corect, ar fi buna ideea cu o singura schema de vopsire a tuturor mijloaceler de transport in comun,ceea ce s-a si incercat cu griul in partea de jos ,banda galbena iar restul alb dar cred ca se poate opta pentru culori mai vii,mai atragatoare.
Ai dreptate, ar fi un lucru benefic ca tot ce tine de RATB sa fie vopsit identic, s-ar distinge mult mai usor in toata aglomeratia din Bucuresti, ar deveni un brand care ti-ar atrage atentia. Asa era inainte de '89 cand tot ce apartinea de ITB era vopsit in rosu-alb autobuze, troleibuze ,tramvaie, chioscuri de bilete, dispeceratele de la capetele de linii si anexele, pana sa apara scundele si prin '86 cand au inceput sa vopseasca tot in galbenul ala nereusit(din cate am inteles era o problema cu lipsa pigmentilor). Cred pe vremea aceea doar unele troleibuze DAC 117 au fost vopsite cu bleu albastru din fabricatie(cred anii '81-'85)
O intrebare am si eu cine isi aduce aminte in perioada '82-'85 exista un troleibuz DAC117 unicat la vremea aceea vopsit in portocaliu parca mai avea niste dungi maro sau de o nuanta de portocaliu mai inchis, eram mic si nu-mi mai aduc bine aminte?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 21/Mai/2017
Mesaje: 1057
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 27 Iul 2009 21:56:35    Titlul subiectului: 114597

Cred ca primele 3-4 troleibuze DAC 117 au avut scheme de culoare diferite de restul. Am gasit o imagine care nu stiu cui apartine, in care apare un astfel de troleibuz, dar nu este inscriptionat numarul (sau nu se vede). Este posibil sa fie 7000.

In 1984 sau 1985 mai exista un troleibuz (sau chiar doua), intr'o culoare similara cu cea pe care ai descris-o, erau 7002 si/sau 7003.



7000.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  30.66 kb
 Vizualizat:  de 12732 ori

7000.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
kristake74



Data înscrierii: 12/Ian/2008
Ultima vizita: 08/Feb/2010
Mesaje: 50
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Mar 28 Iul 2009 14:21:01    Titlul subiectului: 114649

Multam, interesanta poza. Ar fi frumos,cine are poze cu mijloace de transport in comun indiferent de model si scheme de vopsire mai vechi , sa le posteze. Stiu ca exista un topic in acest sens dar poze cu perioada '85-'90 sunt foarte putine mai ales in culorile originale din fabricatie. Ma refer la ''scunde'' ,toate schemele,dar cel mai mult mi-as dori sa vad DAC117UDM(cele 40 care au fost la Titan-galbene si portocalii-) autobuze pe care le-am indragit cel mai mult .
Apropo mai tineti minte ca pe linia 134 autobuzele erau foarte putin diferit vopsite ; dunga aceea alba in zona mediana chiar sub cheder era putin mai groasa ceva asemanator ca la troleibuze , iar la unele era in culoarea galbena. Odata cu trecerea timpului am mai vazut si pe alte linii autobuze vopsite in rosu iar sus era galben in loc de alb stiu ca circulau pe Iancului -nu stiu exact ce linie- undeva prin '81-;'83 daca nu ma insel.
Si inca o chestie daca stie cineva exact cand au aparut DAC117, eu mi-aduc aminte de perioada '78-'80.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 21/Mai/2017
Mesaje: 1057
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Vin 31 Iul 2009 00:16:56    Titlul subiectului: 114774

DAC 117 UD a aparut ca prototip in 1978, un numar redus (maxim 10 intrand in dotarea ITB). Productia de serie mare a inceput in 1979.
Prin 1986 au inceput sa vopseasca toate mijloacele de transport ITB complet in galben sau portocaliu. La tramvaie, pe partile laterale sigla ITB si numarul era scris foarte mare, in stilul vagoanelor V3A (schema de culoare pana in 1990).
Dupa un timp, au inceput sa le revopseasca in rosu de sub ferestre in jos, dar partea superioara a ramas galbena sau portocalie. Au fost insa multe autobuze care au ramas in schema de culoare cu alb si rosu.
Au existat autobuze intr'o schema de culoare similara cu autobuzele 117UDM dela Titan, dar nu am vazut asa decat o imagine cu un 112UD din seria 3140-3179. Prototipurile 117UD aveau aceasta schema de culoare, dar erau galbene.
Cel putin dupa 1983 linia 134 avea autobuze in schema de culoare standard din acea vreme.
Legat de autobuzele scunde dela Titan (117UDM), au existat cel putin doua vopsite in rosu, dar in aceeasi schema de culoare ca si celelalte. Unul dintre ele era 1814.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
kristake74



Data înscrierii: 12/Ian/2008
Ultima vizita: 08/Feb/2010
Mesaje: 50
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Vin 31 Iul 2009 18:04:13    Titlul subiectului: 114820

Sa o luam pe rand; -prototipul spui ca a fost lansat in '78 probabil ca eu le-am vazut prin '79 ca pe 134 erau foarte multe sau chiar era toata linia acoperita cu acest model (in '78-'79 aveam 4-5 ani si poate doar am o imagine neclara de atunci cu dunga mediana de culoare alba-dar nu te contrazic vreau doar sa ma edific sa nu fac confuzii in continuare-eu stateam la prima statie de capatul de la P-ta Muncii ,daca ti-aduci aminte, erau strazile Horia, Closca, Crisan si Blaj imediat dupa ce facea tramvaiul stanga pe Theodor Sperantia spre Mihai Bravu, deci le vedeam mereu )- nu stiu de unde mi-a ramas ca aveau o dunga alba, care spre cabina soferului, era intrerupta cu portiuni din ce in ce mai mici.
-in concluzie nu erau autobuze vopsite cu galben in loc de alb din fabricatie , ci doar s-au revopsit cu rosu partea de jos dupa "mare ingalbenire" din ''86-eu asa inteleg din ce-ai scris.
La tramvaiele galbene sigla ITB si numarul erau scrise cu negru din ce imi aduc eu aminte , exact ca la cele din schema de vopsire cu banda rosie groasa intrerupta de insemnele regiei (pe vremea aceea intreprindere) care au aparut prima oara pe linia 5, care trecea prin zona tovarasului si tramvaiele aratau mai bine.
DAC-urile112UDM care aveau schema si culorile aproximativ asemanatoare cu cele articulate scunde de la Titan-mai mult cu cele din seria #1727-#1756,pe partea frontala se prelungea cu o dunga subtire cremul din jumatatea de sus de pe lateral- erau la Ferentari pe 133 din seria #17xx , cred singurele scunde fara caseta de afisare a numarului in spatele autobuzului, unele fiind de culoarea mustar inchis spre verde
Legat de #1814 despre care spui ca a fost rosu, te asigur ca din fabricatie toata seria #1807-#1816 a fost galbena; a mai fost pe acest subiect discutia asta dar spun sigur 100% ca nu fost niciun autobuz laTitan rosu(nou ,nu revopsit). Stiu ca au inceput sa apara pe linia 101 prin octombrie '89: pana in decembrie erau in traseu #1807,#1808 ,#1816, #1810 cred ca si #1815, dupa cum isi terminau rodajul. Din ianuarie '90 le-am vazut si pe #1809, #1811, #1813 si restul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Vin 31 Iul 2009 18:34:45    Titlul subiectului: 114823

Din amintiri:
troleibuzele articulate DAC 117 au aparut prima data in centrul Bucurestiului (zona Universitatii) cand eam student in anul II, dei prin 78/79. Circulau pe linia 84. Ca schema de culoare, eu imi amintesc foarte bine ca am fost dezamagit sa le vad tot rosii (cu partea superioara de culoare deschisa, crem, cred, nu alb) asa cum erau majoritatea vehiculelor ITB (para eram chiar suparat ca Skodele cele vechi erau rosii, Skodele Karosa erau tot cu rosu si crem, tramvaiele cu rosu dominant, Ikarusurile articulate rosii, troleele TV 2 si 20 cu rosu dominant, Ikarusurile simple Ik 4 (parca) rosii, pana si frumoasele 117 cu cutie automata de pe 134 (noua numeroatare a autobuzelor) erau rosii (astea au iesit pelinie in 80, cred). De aceea am fost foarte bucuroscand, printre toate rosiile de pe 84, au aparut si doua trolee albastre (bleu) cu inscriptii albe. Era o schimbare. Foarte curand, articulatele astea frumoase au intrat si pe 92. Imi aduc aminte ca erau destulde agresive in trafic pe bd 6 Martie (cum ii mai zice acum? Kogalniceanu?) intre Universitate si Opera (aveam abonament pe 92, valabil si pe celelalte linii care circulau pe bulevardul asta (89, 85, ... nu mi stiu 96?)

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
kristake74



Data înscrierii: 12/Ian/2008
Ultima vizita: 08/Feb/2010
Mesaje: 50
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Vin 31 Iul 2009 19:24:13    Titlul subiectului: 1809 114827

Dupa parerea mea cel mai reusit troleibuz articulat dpdv al schemei de vopsire cat si al interiorului a fost#7377 de culoare verde. Din cate stiu a fost prezentat la o expozitie. A fost primul dupa ce s-a incheiat seria de articulate scunde #7336-#7376, dar avea cateva detalii care il deosebeau de toate. La exterior ii montasera lampile pentru iluminarea scarilor, caseta pentru numarul din spate, scaritele laterale pentru urcarea pe troleibuz, parghiile de prindere a cablurilor captatorilor, beculetele galbene deasupra casetei de linie din fata etc. La interior stiu ca avea geamuri pana sus intre randurile de scaune si usi, aparusera lampile de iluminare incorporate in scari si altele.
Multe din detalii nu apareau la seriile #7378-#7403 (daca nu ma insel) banda rosie in partea de jos, #7404-#7407 banda albastra. Abia de la troleibuzele dupa #7408 banda verde au aparut multe din detalii amintite mai sus.

Au existat si troleibuze Roman de culoare albastra? DAC stiu ca au fost si albastre, dar de ROMAN mi-aduc aminte parca erau si printre ele albastre.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
liv_liv30



Data înscrierii: 23/Iul/2008
Ultima vizita: 08/Dec/2011
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 01 Aug 2009 10:05:46    Titlul subiectului: 114854

Primul prototip de autobuz DAC articulat a fost de culoare galbena. Eram copil si am ramas surprins intr-o zi cand asteptand la Fizicienilor pe 102 a sosit acest autobuz. Arata superb si cabina soferului nu era separata de restul salonului. In scurt timp orasul sa umplut de ele si cu aceasta ocazie au disparut rapid toate Ikarusurile articulate din Bucuresti.
Troleibuzele DAC au fost de la inceput in doua scheme de culoare si anume , albastru deschis cu dungi albe si rosii cu dungi albe. O perioada ele au fost depozitate in numar foarte mare pe terenul viran care exista si azi pe Bulevardul Liviu Rebreanu in asa zisa baza sportiva Spartac.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Sâm 01 Aug 2009 12:48:05    Titlul subiectului: 114860

Da, in legatura cu cabina soferului sunt de acord. Prima data a fost separata pentru linia model 134, prin 1980, iarna, cred. Atunci erau articulate rosii, cu ceva ornamente negre, parca, dotate cu sistem audio si cutie automata ca la Skoda Carosa.

Cred ca erau su Roman albastre, parca si la Brasov am vazut asa ceva.

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 21/Mai/2017
Mesaje: 1057
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Sâm 01 Aug 2009 13:29:21    Titlul subiectului: 114861

kristake74 a scris:
...prototipul spui ca a fost lansat in '78 probabil ca eu le-am vazut prin '79 ca pe 134 erau foarte multe sau chiar era toata linia acoperita cu acest model
Conform unor surse preluate din arhivele RATB, dar care nu sunt foarte exacte, in 1978 au venit 5 autobuze DAC 117 UD: 512,513,514,529 si 544. Probabil ca aceste numere umpleau niste goluri lasate de casarea unor Skode RTO. In prima imagine de mai jos apare autobuzul cu numarul 35-B-1420 (numarul de parc nu apare si nu este mentionat), pe linia 203. Din imagine, desi foarte neclara, partea de jos este in mod evident o culoare deschisa, probabil galbena.

In a 2'a imagine apare autobuzul 3143 din seria 3140-3179 (DAC 112 UD) din 1979. Schema de culoare este oarecum similara cu cea de mai sus, dar in rosu. Autor imagine: Wojcjek Glas.

In a 3'a imagine este un DAC 112 UDM din 1989. Schema este si aceasta oarecum similara, dar este un maro inchis in loc de galben.

Citat:
-in concluzie nu erau autobuze vopsite cu galben in loc de alb din fabricatie , ci doar s-au revopsit cu rosu partea de jos dupa "mare ingalbenire" din ''86-eu asa inteleg din ce-ai scris.
Nu. Schema de culoare din '79 si chiar de mai tarziu pentru alte orase a fost galbena cu dunga alba. In Bucuresti prin '86 sau '87 a disparut vopseaua rosie sau a fost un experiment de schimbare a schemei de culoare, dupa care s'a revenit la schema standard, dar din motive economice n'au mai schimbat galbenul in alb.

In a 4'a imagine (foto: Joachim Kaddatz), este un tramvai V3A vopsit complet in portocaliu. Totusi la tramvaie revenirea la schema normala s'a facut prin revopsire completa inlaturandu-se galbenul sau portocaliul.



35-B-1420.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.14 kb
 Vizualizat:  de 12452 ori

35-B-1420.jpg



3143.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.38 kb
 Vizualizat:  de 12452 ori

3143.jpg



1793.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  39.45 kb
 Vizualizat:  de 12452 ori

1793.jpg



059.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.41 kb
 Vizualizat:  de 12452 ori

059.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 21/Mai/2017
Mesaje: 1057
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Sâm 01 Aug 2009 13:47:12    Titlul subiectului: 114862

kristake74 a scris:
DAC-urile112UDM care aveau schema si culorile aproximativ asemanatoare cu cele articulate scunde de la Titan-mai mult cu cele din seria #1727-#1756,pe partea frontala se prelungea cu o dunga subtire cremul din jumatatea de sus de pe lateral- erau la Ferentari pe 133 din seria #17xx , cred singurele scunde fara caseta de afisare a numarului in spatele autobuzului, unele fiind de culoarea mustar inchis spre verde
Legat de #1814 despre care spui ca a fost rosu, te asigur ca din fabricatie toata seria #1807-#1816 a fost galbena; a mai fost pe acest subiect discutia asta dar spun sigur 100% ca nu fost niciun autobuz laTitan rosu(nou ,nu revopsit). Stiu ca au inceput sa apara pe linia 101 prin octombrie '89: pana in decembrie erau in traseu #1807,#1808 ,#1816, #1810 cred ca si #1815, dupa cum isi terminau rodajul. Din ianuarie '90 le-am vazut si pe #1809, #1811, #1813 si restul.

Toata seria 1725-1756; 1807-1816 (117UDM) si 1757-1806 (112UDM) au fost cu caseta de afisare doar pe lateral, nu si in spate. In imaginile de mai jos (foto: probabil: Andrzej Brzozowski), apare un autobuz articulat care este foarte probabil rosu. Observati ca nuanta de gri este mult mai inchisa decat in a 2'a imagine, care este a troleibuzului 7338, care era maro inchis. Ca o paranteza: 7336-7340 erau galbene/maro cu alb, spre deosebire de 7343-7376 care erau rosii cu alb. 7341 si 7342 erau 212E si initial aveau o schema de culoare alba cu doua dungi albastre, una mai mare decat cealalta, dar nu mi-o amintesc cu exactitate.
Seria 2000-2199, 2200?, 2201-2350 aveau schema de culoare din a 3'a imagine (nu cunosc autorul, am gasit-o pe internet), cu exceptia catorva autobuze, a caror schema de culoare era insa o variatiune a celei din seria lor. Seria 1817-1933,1935,1937-...-1974 era ca in a 4'a imagine (autobuzul 1844, foto: Andrey Caudray).



1744.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.23 kb
 Vizualizat:  de 12448 ori

1744.jpg



7338.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.54 kb
 Vizualizat:  de 12448 ori

7338.jpg



2018.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.11 kb
 Vizualizat:  de 12448 ori

2018.JPG



1625.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.58 kb
 Vizualizat:  de 12448 ori

1625.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
kristake74



Data înscrierii: 12/Ian/2008
Ultima vizita: 08/Feb/2010
Mesaje: 50
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Sâm 01 Aug 2009 18:33:35    Titlul subiectului: 114870

Imi plac la nebunie pozele afisate. Vad ca m-ai citat de multe ori dar in mare amandoi am scris cam acelasi lucru nu prea sunt neconcordante ,cu mici exceptii ,unele la care am pus intrebari nu am incercat sa-mi impun punctul de vedere.
Eu zic ca seria de portocalii era #1727-#1756 dar nu conteaza atat de mult, ce vreau sa stiu daca toata seria #1756-#1806 avea culoarea aia de galben sau mustar sau kaky ca nu mai stiu cum sa-i spunem? Cand am spus ca erau singurele DAC fara caseta pentru numar in spate m-am referit clar la cele scurte nu si la articulate , aceeasi problema era si la troleibuzele articulate #7336-#7376. Abia de la #7377 au montat si in spatele troleibuzului(-s-ar putea sa gresesc aici poate de la #7408 cele verzi- nu mai retin)
Daca va mai aduceti aminte la seria #1807-#1816 numarul si sigla ITB nu mai erau inscriptionate si pe remorca lateral ci doar in fata. La nici un autobuz portocaliu sau galben partea de sus nu era alba cred ca ar trebui sa stabilim cum sa-i spunem ca sa nu le mai incurcam ; crem foarte deschis sau nu stiu ca era o culoare ciudata.De aceea si confuziile dintre noi, exact cum eu ii spuneam la seria #1817-#1890 de exemplu rosu si la #1949-#1952 , #7343-#7376 visiniu sau grena, iar tu la la troleibuzul #7338 ii spui maro sau la cele din seria #1756-xxx iar eu kaky sau mustar din cauza asta cred ca ne incurcam.
Troleibuzele galbene erau identice cu autobuzele articulate galbene de la Titan (schema si culoare) mai putin #7340 -te las pe tine sa definesti culoarea- iar troleibuzele rosii erau identice doar ca schema cu articulatele portocalii
Eu zic ca articulatele portocalii, galbene si troleibuzele din aceeasi schema erau vopsite in intregime cu aceeasi culoare si dupa aceea se vopsea partea de sus in cremul deschis . Se vedea cand s-au mai uzat si a inceput sa se mai stearga din culoarea mai deschisa ramanand cea mai inchisa
Daca troleibuzul#7335 verde am inteles ca era pentru export ,cele doua #7341-#7342 albastre si scurte de ce erau incadrate ca numar de parc in seria de articulate ? Daca mi-aduc bine aminte #7335 parca nu era scund.

Vad ca la autobuzul 2018 din poza sub numarul 333 este placuta cu linia 143 , a fost aceasta la autobaza Pipera sau invers?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 27/Mai/2017
Mesaje: 1051
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Dum 02 Aug 2009 01:06:43    Titlul subiectului: 114884

In poza 1744 schema de culoare era crem cu portocaliu spre rosu; la articulatele respective am vazut ca aveau la usi yale in loc de broastele patrate de pana atunci. Afisarea laterala si posterioara in corpul caroseriei a aparut dupa 1987, odata cu UDM 112. Inainte afisarea se facea intr-un fel de cutie pe lateral si intr=un cadru de tabla la spate. Pe 368 (porbabil si pe alte linii, am vazut unul pe Luica) au fost la un moment dat niste Dacuri in schema cu nuante de albastru, cu trei trepte si care aveau cutii de afisaj atat lateral cat si la spate (nu in corpul caroseriei ca mai tarziu). Schemele de vopsire la autobuze au fost cele prezentate in imaginile de mai sus, la care adauga diferitele combinatii de crem alb, verde si albastrucu care au iesut din fabrica (valabil si la troleibuze, unde mai aparea negrul, galbenul si portocaliu - 7091), plus schema de vopsire standard cu rosu pana la geamuri). Troleibuzele (si autobuzele) maia veau schema clasica cu dungi crem inguste la nivelul ornamentului ("stinghia" pe caroserie) pe fond rosu sau bleu (la troleibuze, care in final au adoptat culoarea rosie).
Tramvaiele au avut mult timp schema standard rosie cu crem la ferestre si fusta. Prin 1986-1987 cand au aparut VxA cu parbrizul panoramic a fost un vagon cu o schema aparte - alb-crem cu dungi rosii inguste sub ferestre si deaupra rotilor (celebrul vagon cu scaune si ferestre de DAC, ce a circulat la inceput pe linia 9 - afisajul avea numarul traseului scris cu alb pe fond negru, iar pe dosul afisajului lateral se afla o achema cu statiile de pe traseu).
Schema de vopsire care a fost adoptata dupa 1987 este in atasament (1987-1990). La realizarea lotului de V3A pentru Constanta, In Bucuresti au circulat tramvaie inaceasta schema de culoare, dar pe "negativ" - La Constanta aveau dungile, fusta si geamurile rosii ep fond crem, la Buc era invers - caroseire rosie cu fusta, geamuri si dungi crem. Apoi a inceput "galbejirea" tuturor vehiculelor - galbenul initial arata bine, dar cu timpul s-a decolorat sub actiunea intemperiilor, plus ca la revopsiri nu a mai fost aceeasi nuanta. In 1991 au venit IK260. Galbene, deci nimic nou (doar ca se umpluse orasul de camile Very Happy). Mai erau Saviemurile verzi si Saurer portocalii. Dupa ce au venit autobuzele Daf in 1993, s-a decis generalizarea schemei de culoare a acestora la tot parcul de vehicule - in schema de azi alb, galben, gri, incepand din 1996. Plus schema de la tramvai cu dunga suplimentara crem deasupra fustei, specifica mai ales V2A uni si bidirectional (albastru/rosu)' a existat un V2A verde.



vopsire tw.jpg
 Descriere:
Schema de vopsire dupa 1987
 Mărime fișier:  514.34 kb
 Vizualizat:  de 12492 ori

vopsire tw.jpg



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 21/Mai/2017
Mesaje: 1057
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Dum 02 Aug 2009 01:24:27    Titlul subiectului: 114885

Imi amintesc ca am vazut un autobuz 117UDM care parea sa aiba numarul 1725. Asta nu inseamna 100% ca asa era. L-am vazut probabil in viteza din alt autobuz, troleibuz sau tramvai. Este probabil insa ca au comandat un numar rotund de autobuze, deci 1727 pare mult mai plauzibil ca sa iasa 30.
La autobuzele 1757-1807 (112UDM), caseta pentru linie nu era in spate si sunt singura serie de UDM care era asa. S'a mai discutat ca in aceasta serie ar fi existat un autobuz din constructie cu 2 usi (probabil 1807).
Toate autobuzele UDM din seria 1757-1807 au fost "galbene/maro" cu alb. Este greu de definit aceasta culoare pentru ca nuantele difereau intre autobuze. De exemplu 1763 avea o nuanta mai deschisa decat 177x. 1763 e primul pe care l-am vazut din aceasta serie, iar 177x le vedeam aproape zilnic pe linia 133.
Au existat cel putin doua 117UDM rosii. Unul pare a fi cel din fotografie (1744), dar stiu ca am vazut si unul din seria 1808-1817. Spun asta pentru ca mi-a atras atentia si ca numar si ca schema de culoare. Nu stiu insa daca nu a fost revopsit si nici cand l-am vazut (oricum in perioada 1989-1991). Nu imi amintesc detaliul cu inscriptionarea numarului pe aceste autobuze, dar par'ca am vazut totusi un autobuz cu numarul scris doar in partea din fata, dar nu am remarcat daca acest lucru era valabil pentru toata seria, pe care nici nu cred ca am vazut-o toata.
Legat de culoarea "rosie", autobuzele din seria 2001-2350 aveau aceeasi nuanta de rosu unul fata de celalalt, dar cele din seria 18xx-19xx nu. De exemplu, 1817-1841? erau vopsite intr'un rosu deschis, in timp ce celelalte erau intr'un rosu inchis, iar 193x-197x erau intr'un rosu si mai inchis, un fel de visiniu, asemanator cu al troleibuzelor.
Culoarea initiala a troleibuzului 7340 nu mi-o amintesc exact, dar era "un fel de galben". A fost insa revopsit de multe ori. 7335 nu era scund. De ce le-au dat numere de articulate e greu de spus. Mai existau atunci ceva DAC112E (Roman) si un DAC112E: 5321 (DAC).
7377 si dela 7408 in sus sunt 217E, iar 217E avea caseta de linie si in spate. 117E nu a avut in spate.
Legat de 2018@333, stiu ca 2001-2020 au mers initial pe liniile 168 si 368, deci foarte probabil erau la Floreasca. Probabil ca si 333 si 143 erau la aceasta autobaza in perioada aceea.
O mare parte din confuzia legata de nuante se datoreaza paletei restranse a seturilor de carioci si lipsei PC'urilor in acea perioada, Spectrum/HC avand o singura nuanta de rosu, galben &c Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 27/Mai/2017
Mesaje: 1051
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Dum 02 Aug 2009 01:59:14    Titlul subiectului: 114886

Ep/V3A au cam scapt de schema 1987, desi paca vazusem cateva la Piata scanteii cu galben si rosu in respectiva schema nu alb.
Va mai aduceti aminte de acest font cu care erau scrise numerele de parc pe DAC? Era prin 1988-89, unoeri erau imposibil de citit - 589 sau 509? era scris mare in fata si in spate.



nr parc.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  22.64 kb
 Vizualizat:  de 12485 ori

nr parc.jpg



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 21/Mai/2017
Mesaje: 1057
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Dum 02 Aug 2009 02:36:03    Titlul subiectului: 114887

Da, acesta este fontul pentru fata si spate la autobuzele din seria 452-593, care au aparut undeva la inceputul anilor '90. Cred ca sunt primele autobuze "inalte" dupa terminarea productiei de autobuze scunde, care erau asa din motive economice.

In imaginea de mai jos sunt reprezentate schemele de culoare cele mai importante din Bucuresti pana la jumatatea anilor '90. Am uitat sa pun schema RATB pana la Mercedesuri, cand RATB a renuntat complet la orice schema de culoare Evil or Very Mad

Dela stanga la dreapta si de sus in jos:
1/1: DAC117UD in schema dupa revopsirea din galben (ca.1987-1988)
1/2: DAC117UD in schema clasica
1/3: DAC117UDM in schema rosie (variaza putin fata de imaginea lui 1744)
2/1: DAC117UDM in schema galbena
2/2: DAC117UDM intr'o schema despre care am auzit ca a existat, posibil ultimele 10.
2/3: DAC117UDM B-0558, care a circulat o perioada scurta prin Bucuresti si a fost mentionat mai sus.
3/1: DAC117UD prima serie si schema de culoare din alte orase
3/2: DAC117UD cu 2 usi, nu a existat la Bucuresti; este o varianta interurbana dar care a existat de exemplu la Iasi
3/3: DAC117UD galben, ca.1987-1988 si dupa 1990. Mai exista 3713.
4/1: DAC117UD in schema rosie, posibil primele fabricate in 1979
4/2: DAC117UD revopsite in schema UDM '87; 337 si 3631 au fost vopsite asa, posibil si altele
5/1: DAC112UDM din seria 1757-1806 (vezi nota de mai jos)
5/2: DAC112UDM din seria 1817-1974? (vezi nota de mai jos)
5/3: DAC112UDM din seria 2001-2350
5/4: DAC112UDM 2202 (unicat)
5/5: DAC112UDM 2303 (unicat)
6/1: DAC112UD
6/2: DAC112UD din seria 3140-3179 (unele erau vopsite si in schema anterioara)
6/3: DAC112UD 3305 (schema posibil putin diferita de realitate); 1986
6/4: DAC112UDM din seria 452-593
6/5: DAC112UDM B-0557, care a circulat o perioada scurta prin Bucuresti
7/1: DAC112UDM galben (dupa 1990)
7/2: DAC112UDM din seria 2453-2553? (minus Roman 2539 si cateva autobuze de scoala)
7/3: DAC112UDM din seria 2554-2653 (cu unele exceptii)
7/4: DAC112UDM, posibil revopsite din seria 452-593
7/5: DAC112UDM din seria 28-37
8/1: DAC117E 7375-7376,7378-7403
8/2: DAC217E 7425-7434,7441-7445
8/3: DAC117E bleu cu alb
9/1: DAC117E bleu inchis cu alb (7117,7329 ca.1983)
9/2: DAC117E rosu cu alb
9/3: DAC217E 7408-7424
10/1: DAC317E 7440
10/2: DAC117E-mod 7091, schema ulterioara
11/1: DAC117E-mod 7091, schema originala (posibil usor diferita de realitate)
11/2: DAC117E 7404-7407
12/1: IK4, culoare standard
12/2: Ikarus 280
13/3: Ikarus 260
13/4: Ikarus 260 noi, dupa 1991
14/1-3: Roman 112UD, scheme de culoare existente in Bucuresti
14/4: Roman 112UD 2899, ca.1989
15/1: DAC112E(Roman), versiunea cu caseta de linie laterala sus
15/2: DAC112E(Roman), albastru/alb (exemplu: 5121)
15/3: DAC112E(Roman), schema standard
15/4: DAC112E(Roman), schema alternativa
16/1: DAC112E(Roman), bleu/alb (exemplu: 5234,5293,5296)
16/2-4: DAC112E(Roman) modificat pentru transport de marfa

Puteti modifica aceasta imagine daca aveti informatii mai exacte privind schemele de culoare.

Nota Seria cu predominant rosu incepe dela 1817, deci 117UDM erau dela 1808 la 1816. Asa cum spuneam, a existat o discutie legata de 1807 cu 2 usi. Nu-mi amintesc exact despre asta.



buses.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  22.16 kb
 Vizualizat:  de 12483 ori

buses.png


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 27/Mai/2017
Mesaje: 1051
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Dum 02 Aug 2009 03:25:05    Titlul subiectului: 114888

RATB a incercat sa generalizeze schema de culoare de la DAF petru toate tipurile de vehicule. Ca avem citaro, Irisbus albe si Astre versi (turcoaz) cu galben... Au mai fiost celebrele "Pantere Roz" si V3A-93H asemenator cu Astra si alb cu albastru si galben (cum era odata pe cutiile de Calciu Sandoz). Plus ca unele ieseau cu schema din fabrica si Operatorul de transport nu se mai obosea sa le uniformizeze. Cea mai reusita schema de vopsire )nmaim ales la troielbuze) a fost cea folosita la Cluj, Brasov, Constanta. De ce Ratb nu ar modifica schema de vopsire actuala: la trambaie cu dunga rosie - exista niste vagoane care in loc de galben au rosu, in schema clasica DAF, troleibuzele sa aiba dunga verde si autobuzele albastra?
In Copenhaga, operatorul are schema negru galben rosu, prezenta atat pe vehicule cat si la indicatoarele de statii.
Ar fi reusita o schema de culoare cu gri la nivelul ferestrelor, banda centrala alba, si restul galben (sau galben-alb-gri)?
Vehiculele au o anumita schema de culori cu care ies pe poarta fabricii ("de fabrica") deoarece sunt destinate unor operatopri diferiti, care le pot imprima cschema lor specifica (pe comanda. din fabrica, sau ulterior dupa livrare, in atelierele proprii). Ca sa nu-si mai bata capul dupa aia cu revopsiri, ITB/RATB s-a lasat vehiculele in schema cu care au fost livrate (vorbind de DAC - doar pentru uz intern a fost vopsit un IK280 in schema DAf/RATB- articulatul care apare si pe harta din 1993).
In momentul de fata, nu exista o schema unitara, ca identitate a operatorului ci numi cea specifia loturiilor de vehicule achizitionate:
- tramvaie, 90% schema DAf, restul combinatii de culori.
- troleubuze si autobuze (IK, Irisbus, Citaro, Roocar, Iveco) in schemele de la prodcucator
Concluzie: Ratb, operatorul pentru transport public din Bucuresti, nu are o schema unitara coloristica ca idenrificator general, (~ schema Daf) fiind folosite schemele de livrare (doar Timisoara si-a pastrat in mare schema clasica).
S-ar parea ca inca va mai fi folosita schema alb-gri-galben de la DAF (erau mai simplu de revoposit celelalte vehicule in acesta schema? - pana in momentul retraegerii Ik 260 au "murit" in haina cu care au iesit din fabrica).
Din schema actuala, se poate folosi ceva sau trebuie gasita o alta solutie - chiar si schema livrata de producator poate fi interesanta.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
Pagina 5 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community