Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Reorganizarea RATB - STB
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  

Credeti ca RATB ca firma pe actiuni va fi benefica?
Da
28%
 28%  [ 6 ]
Nu
71%
 71%  [ 15 ]
Voturi totale : 21

Autor Mesaj
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 09/Sep/2019
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Lun 19 Feb 2018 10:44:03    Titlul subiectului: Reorganizarea RATB - STB 193637

Se pare ca anul acesta va fi interesant din punct de vedere administrativ, si nu numai:
http://www.economica.net/consiliul-general-al-municipiului-bucuresti-vrea-transformarea-ratb-in-societate-pe-ac-iuni_150130.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 05/Iun/2019
Mesaje: 646
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 19 Feb 2018 12:23:17    Titlul subiectului: 193641

O simpla formalitate sta în calea bunului mers al lucrurilor? Interesant, oricum, dar sa avem încredere ca după aceasta reorganizare, mai mult de forma a RATB-ului, se vor putea face noi achiziții, fără atâtea probleme de toate felurile? Fără probleme legate de accesarea de fonduri, licitații amânate la nesfârșit, compromisuri în mentenanță șamd?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 18/Sep/2019
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 19 Feb 2018 16:30:24    Titlul subiectului: 193645

STB câștigă prima licitație. E în Firea lucrurilor...


07_Kent_C_tech_brochure_EN.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  07_Kent_C_tech_brochure_EN.pdf
 Mărime fișier:  681.96 kb
 Descărcat:  de 150 ori

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2019
Mesaje: 8126
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 27 Feb 2018 14:58:00    Titlul subiectului: 193754

Problemele financiare ale RATB au drept cauza Primaria Capitalei, care nu au achitat la timp subventiile (timp de mai multi ani).
Daca va fi transformata in societate comeriala va fi mai bine ?
Eu nu prea cred.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2019
Mesaje: 1122
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 27 Feb 2018 20:12:58    Titlul subiectului: 193769

Nu e deja transformata?
Tranzitia de la ITB la RATB (ca imagine, sigle) s-a facut cam intr-un an de zile, pana au intrat toate vehiculele la RK. IK260 si Saviemurile primit de la inceput noua sigla, pe celelalte a aparut la "ingalbenirea" ulterioara.
In cat timp ex-RATB o sa schimbe sigla?
Deocamdata un prim calup de sigle noi (alte foste regii din tara fie au schimbat complet sigla fie doar acronimul pastrand logoul - la Ploiesti, Cluj)



stb nou.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  253.57 kb
 Vizualizat:  de 4724 ori

stb nou.jpg



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 20/Aug/2019
Mesaje: 880
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 19 Mai 2018 23:05:35    Titlul subiectului: Schimbare RATB in STB S.A. 194944

Ce se stie despre aceasta schimbare? Nu am gasit decat un articol pe Adevarul.ro si nu stiu cat sa cred din ce zic ei.

Ce ma ingrijoreaza, este esecul a multor societati pe actiuni, fost de stat care astazi nu mai exista. Ce-i drept, firmele de transport exista inca, si vor exista, desi unele nu o duc bine de tot.

Ins RATB nu este doar firma de transport este si producator. Ce se va intampla cu URAC? Va fi afectat? Sau poate nu va fi nevoit sa aiba licitatii cand e vorba de vehicule noi, ca nu va mai avea director, ci CEO?

Sunt curios la nivel de afacere ce efecte ar avea, in toate laturile RATBului asa o schimbare.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2019
Mesaje: 8126
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 20 Mai 2018 14:49:06    Titlul subiectului: 194946

Rechinii imobiliari ravnesc la terenurile RATB-ului, unele aflate in zone scumpe. Probabil asta se urmareste in transformarea RATB in societate pe actiuni.
Banii vin tot de la primarie. RATB nu poate supravietui doar din banii de pe incasari.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 09/Sep/2019
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Lun 21 Mai 2018 19:58:41    Titlul subiectului: 194953

Actualmente RATB detine monopolul transportului public in Bucuresti. Transformarea sa in societate pe actiuni a fost impusa de UE tocmai pentru a permite accesul operatorilor straini, este o piata libera si astfel s-ar depolitiza o activitate economica ce a functionat doar cu subsidii.
URAC este un muzeu functional al primei epoci industriale, nu-si mai are rostul in economia moderna, ar putea fi convertit in depou si partial centru de pregatire, dispecerat, actualizat la realitatea secolului 21.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 20/Aug/2019
Mesaje: 880
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mie 30 Mai 2018 22:13:40    Titlul subiectului: 195100

Ce legatura are monopolul cu faptul ca RATB este al primariei? Daca alte firme vor sa ofere trasee, lasa-i, si daca supravietuiesc, se vor putea modifica traseele RATB.

Iar URAC functioneaza perfect pentru ce ofera. Nu trebuie neoane si podele stralucitoare, ca asa se ridica pretul unui tramvai. URAC este eficient pe piata tocmai ca nu a fost modernizat decat unde trebuie.

O sa vedem daca prinde schimbarea. Dar Bucurestiul va ramana fara transport curand dupa, si va fi plin de dube care se vor batea pe Pta Presei-Unirii, si cartierele fara nimic.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 20/Aug/2019
Mesaje: 880
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 30 Iun 2018 22:14:50    Titlul subiectului: 195550

Cat de concreta e stirea totusi, ca nu am gasit nimic pe siteul lor, nici la stiri.
_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Aug/2019
Mesaje: 91
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 11 Sep 2018 22:41:34    Titlul subiectului: 196384

Noul logo


STB.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  6.49 kb
 Vizualizat:  de 3983 ori

STB.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Sep/2019
Mesaje: 763
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mie 12 Sep 2018 00:00:33    Titlul subiectului: 196385

Logo-ul este ok, insa nu inteleg un lucru: in logo avem rosu si negru pe fundal alb, in timp ce noile autobuze vor avea culoare turcoaz.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 18/Sep/2019
Mesaje: 528
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 12 Sep 2018 19:59:05    Titlul subiectului: 196389

Probabil nu o sa fie fundal alb pe noile autobuze, e doar de prezentare, nu avea rost sa face special pe turcoaz, doar majoritatea vehiculelor STB sunt albe.
_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Sep/2019
Mesaje: 763
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mie 12 Sep 2018 21:43:00    Titlul subiectului: 196390

Nici nu ziceam sa facă turcoaz. Problema e că acest logo nu o sa arate nici cum pe fundalul turcoaz. Eventual o versiune monocromstica, doar ca atunci iarăși nu prea poți să construiești o imagine unitară.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 18/Sep/2019
Mesaje: 597
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 14 Sep 2018 21:27:09    Titlul subiectului: 196409

Păi doar pe turcoaz erau pe stoc Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2019
Mesaje: 1122
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Sâm 15 Sep 2018 01:18:46    Titlul subiectului: 196411

Legat de logo, si la Iasi el are culorlle gri si verde - fondul indicatoarelor fiind modificat in verde, sigla este alba, insa nu am vazut-o intr-un fel sau altul pe vehicule.
Voiam sa pun aici niste variante de indicatoare dar le gasiti la "Propuneri privind designul indicatoarelor Ratb".

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
costy92



Data înscrierii: 01/Sep/2010
Ultima vizita: 30/Iul/2019
Mesaje: 109
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 17 Sep 2018 09:05:13    Titlul subiectului: 196419

Sunt foarte convins că trecerea de la RATB la STB nu va aduce nimic benefic pentru angajati, POATE pentru călători dar si acolo este extrem de discutabil.
Sper sa nu va așteptări la minuni de genu: În maxim 2 luni vom avea tramvaie, troleibuz si autobuze noi.
Eu sunt de parere ca in primul rand va fi lasat in paragină după care va fi vândut pe o sumă de nimic băieților "dăștepți".
Cred ca vor fi sanse mari ca multi din actualii muncitori sa iasa din calculul STB. Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Aug/2019
Mesaje: 91
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 17 Sep 2018 13:58:45    Titlul subiectului: 196422

Fara suparare dar multi nu isi fac treaba cum trebuie! Si decat sa ii incurce si pe altii mai bine pa. Ieri auzeam in linia 106 pe un sofer cum vb la telefon cu altul si i se vaita ca ce grea este linia asta..A ajuns la aceasta concluzie ca a trebuit sa depaseasca un autoturism parcat...Se vaita intr-una, lor nu le convine nimic, eventual sa conduca calatorii si ei sa se uite de acasa din fotoliu...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 20/Aug/2019
Mesaje: 880
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Lun 17 Sep 2018 22:45:00    Titlul subiectului: 196428

Se tot vorbeste de reorganizare si iata ca s-a si facut. Ce vad eu ca se va intampla:

1. Vor aparea mai multe linii expres, si incet eliminate linii normale (mai ales cele de tramvai si troleu). Linii de nord-sud vor aparea, restul si cele de cartier vor fi incetate.
2. Trolee noi si tramvaie noi nu vor mai aparea. Ba chiar zic ca o sa elimine tot transportul electric din zonele centrale si din nord.
3. URACul va fi vandut, si terenul vandut. Va fi nevoie de tramvaie noi, prilej pentru noi licitatii etc.
4. Depouri vandute (Victoriei si Floreasca urgent, apoi altele gen Nordului, Bucurestii Noi, Pipera). Unde sunt constructii noi, apartemente de lux, acolo vor fi vandute.
5. Depouri noi in afara orasului, ce va elimina multe trasee, din imposibilitatea soferului de a ajunge la capat si inapoi la depou, plus ceva ture, incadrandu-se in orele suficiente de condus.
6. Cresterea pretului unui bilet (cred ca asta va fi prima, si eventual separarea biletelor, gen tramvai, troleu mai scump si autobuz mai iefin, ca sa capete sprijin public pentru eliminatea acelor mijloace).

Acum sa vedem daca am dreptate sau nu. Cert e ca se plangeau ca nu au bani sa repare tramvai, sa dea jos grafitti etc, dar acum miraculos au bani sa vopseasca sigla noua pe mii de vehicule si statii...

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Sep/2019
Mesaje: 763
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mar 18 Sep 2018 09:40:24    Titlul subiectului: 196430

castrosua, pe ce te bazezi cand faci asemenea afirmatii? Eu nu am vazut nici intentia de a renunta la transportul electric si nici sa ai pret diferentiat pt. fiecare tip de vehicul.

In mod cert transportul in comun din capitala trebuie reorganizat, atat din punct de vedere al costurilor dar si din punct de vedere a traseelor.

Nu vad nici o problema in mutarea depourilor in afara orasului, daca terenul de sub ele este mai valoros si mai ales daca acele cladiri nu au nici o valoare istorica sau arhitecturala. Daca din vanzarea depoului poti sa construesti un depou nou, mai mare si modern, de ce nu (daca intr-adevar asa se va intampla)?

Ceea ce ai descris tu seamana cu o apocalipsa pt. Bucuresti, ar insemna ca aproape toti locuitorii capitelei sa circula cu masina personala, ceea ce este imposibil pentru ca strazile Bucurestiului sunt peste capacitate. Orice mutare impotriva transportului in comun ar fi sinucidere politica pt. conducerea orasului, chiar asa de prosti nu sunt.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2019
Mesaje: 8126
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 18 Sep 2018 20:48:52    Titlul subiectului: 196437

castrousa are dreptate. Marea "miza" sunt terenurile STB.
Din pacate Bucurestiul deja este sufocat de masinile personale.
Apocalipsa deja a inceput pentru transportul in comun bucurestean.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2019
Mesaje: 8126
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 18 Sep 2018 21:44:03    Titlul subiectului: 196443

Noua sigla STB, pe troleibuz (poza 1) respectiv autobuze (pozele 2-3). Voi mai reveni cu poze zilele urmatoare.


Bucuresti, 18 septembrie 001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.08 kb
 Vizualizat:  de 3569 ori

Bucuresti, 18 septembrie 001.jpg



Bucuresti, 18 septembrie 002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  66.96 kb
 Vizualizat:  de 3569 ori

Bucuresti, 18 septembrie 002.jpg



Bucuresti, 18 septembrie 003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.93 kb
 Vizualizat:  de 3569 ori

Bucuresti, 18 septembrie 003.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2019
Mesaje: 8126
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 25 Sep 2018 11:23:56    Titlul subiectului: 196513

Cum arata noua sigla STB pe tramvaie.


Bucuresti, 20 septembrie 003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.69 kb
 Vizualizat:  de 3399 ori

Bucuresti, 20 septembrie 003.jpg



Bucuresti, 20 septembrie 001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.68 kb
 Vizualizat:  de 3399 ori

Bucuresti, 20 septembrie 001.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 20/Aug/2019
Mesaje: 880
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Joi 27 Sep 2018 22:53:56    Titlul subiectului: 196526

dm a scris:
castrosua,
Nu vad nici o problema in mutarea depourilor in afara orasului, daca terenul de sub ele este mai valoros si mai ales daca acele cladiri nu au nici o valoare istorica sau arhitecturala. Daca din vanzarea depoului poti sa construesti un depou nou, mai mare si modern, de ce nu (daca intr-adevar asa se va intampla)?.


Ma uit la ce s-a intamplat in alte orase. Sibiu, Constanta, Brasov, Iasi, Vaslui toate au avut transport electric si astazi nu mai au (in diferite masuri, de la complet la renuntarea la troleu sau tramvai).

Cat despre terenuri, or fi ele valoroase ca imobiliare, insa valoare lor e prin pozitia lor centrala. Exemplul MTA (cei care ma stiu, cunosc ca nu sunt mare fan al lor), ei mentin depouri in Manhattan, desi pretul terenului este astronomic. Idea este ca soferul sa nu piarda ore din program mergan gol pana la capat.

Ca asa, pierde ore cu dus intors, si trebuie scoase ture, sau adaug un schimb. Sau mers cu magnetul (cum se face mult in tara la interurban si marfa).

Cum asa ca intr-o tara capitalista ca SUA, transportul public e asigurat de oras sau stat, dar in Romania (o tara mai aproape de socialism) transportul e privatizat?

Din ce am citit eu din legi si alte publicatii, motivul pare sa fie evitarea anumitor legi cand e vorba de regii de stat, anume la licitatii. Pe langa asta, firmele private cu actionar principal statul intru sub controlul unei alte organizatii (care nu-i tin minte acronimul, 5 litere...Am mai vorbit de astia cu blocarea joint venture Rocar-Solaris).

Acum, problema e daca e benefica bucuresteanului peste 10, 20, etc ani.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Sep/2019
Mesaje: 763
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 27 Sep 2018 23:56:30    Titlul subiectului: 196528

castrosua a scris:

Exemplul MTA, ei mentin depouri in Manhattan, desi pretul terenului este astronomic. Idea este ca soferul sa nu piarda ore din program mergan gol pana la capat.

Da, ai dreptate cu MTA, insa nu se poate compara suprafata NYC cu Bucurestiul (1213 km2 vs 285 km2)

castrosua a scris:
Ca asa, pierde ore cu dus intors, si trebuie scoase ture, sau adaug un schimb.

Exista solutia din Berlin, unde exista linii speciale de iesire/retragere din depou, orarul este afisat in statii. Cat timp un autobuz nu transporta pasageri aceste circula in pierdere. Pe vremuri asa era si la Tirgu Mures, cand un autobuz se retragea la garaj punea tabla de retragere dar oprea in toate statiile pe parcurs.

castrosua a scris:
Cum asa ca intr-o tara capitalista ca SUA, transportul public e asigurat de oras sau stat, dar in Romania (o tara mai aproape de socialism) transportul e privatizat?

Pentru ca aici nimeni nu intelege nimic din ce se intampla in Europa. Transportul este privatizat dar nu este, pentru ca companiile de transport din orase sunt SA (societati pe actiuni) insa actionarul unic este deobicei consiliul local. Mai mult, au dat afara pe privati din orase, pe motiv ca UE obliga Romania ca doar o singura companie sa faca trasnport in orase. Fals, UE obliga Romania ca o singura autoritate sa organizeze transportul. Asa functioneaza si Transport for London, Transports Metropolitans de Barcelona si Budapesti Közlekedési Központ. O singura autoritate/institutie care coordineaza si planifica transportul in metropole, in cadrul caruia opereaza zeci de firme private.

castrosua a scris:
Acum, problema e daca e benefica bucuresteanului peste 10, 20, etc ani.

Nu va beneficia nimic, totul merge pe campanie electroala si pe interese. Se prefac ca inteleg de ce este important pt. reducerea traficului dezvoltarea transportul in comun insa nu stiu sa abordeze problema. Incearca sa copieze modele din vest dar fara succes. Exceptie face Clujul, unde se fac anumite experimente bazandu-se pe problemele locale si aceste experimente au rezultate (vezi autobuzele scolare cu politisti).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community