Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
bonekamp
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 29/Ian/2024 Mesaje: 133 Locație: Roma (Italia)
|
Trimis: Mie 02 Noi 2005 12:43:17 Titlul subiectului: Italia, Roma : Autobuze si troleibuze |
787 |
|
1. Mijloace de transport din Roma.
2. Solaris - Ganz Trollino 18. Sint 30 de vehicule care circula de pe 22 August 2005 pe Linia 90 EXPRESS ex autobuz. Sint alimentate cu curent si cu baterii. 10 % din traseu il fac cu betele joase fara curent.
Exista o singura companie de transport public care se chiama ATAC si care functioneaza pe intreaga retea urbana.
Exista o alta companie privata pe nume SITA care are anumite autobuze albastre si care au apaltat traseele extraurbane in afara racordului anular. Culoarea uficiala a ATAC-ului este portocaliu. (intrun timp era verde). Acum de culoare verde sint tramvaiele.
________________________________________________________
In Roma cel putin nu au mai circulat niciodata autobuze Renault. Au fost Iveco, Man, Mercedes, Fiat, Alfaromeo, Bredabus, Lancia etc.
Pentru a vedea poze cu ele, mergeti pe situl uficial al mijloacelor de transport din roma http://www.fotoatac.fotopic.net/ si ai sa vezi foto de arhiva din anii '60.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.08 kb |
Vizualizat: |
de 40039 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.38 kb |
Vizualizat: |
de 37793 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către bonekamp la Sâm 05 Noi 2005 22:41:57, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
TsE
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 02/Oct/2019 Mesaje: 44 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Vin 04 Noi 2005 00:02:42 Titlul subiectului: |
960 |
|
Au trei sisteme de aer conditionat... Unul este pentru baterii.
Au si conectare radio la Internet. Cam prea sofisticate, totusi.
_________________ TsE |
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Lun 07 Noi 2005 23:31:49 Titlul subiectului: |
1566 |
|
Troleibuz expres?... folosesc o pereche de fire separata?... cat de dese sunt statiile? ce viteza prinde? trece peste incrucisari si macazuri rapid sau incetineste. asa cum se intampla in Bucuresti&co?
|
|
Sus |
|
|
bonekamp
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 29/Ian/2024 Mesaje: 133 Locație: Roma (Italia)
|
Trimis: Mar 15 Noi 2005 20:16:20 Titlul subiectului: |
2019 |
|
bercenicity a scris: | Troleibuz expres?... folosesc o pereche de fire separata?... cat de dese sunt statiile? ce viteza prinde? trece peste incrucisari si macazuri rapid sau incetineste. asa cum se intampla in Bucuresti&co? | Este singura linie de troleibuz in Roma. Statiile sint circa una fiecare trei normale. Merge cu cca 70 de km/h cred dar nu sint sigur. La macazuri trce foarte rapid sau cel putin normal fare sa incetineasca pentru ca au un sistem particular de incrucisare care ii permite de a nu salta.
O particularitate in roma toate autobuzele EXPRESS si troleibuzul 90 EXPRESS sint articulate.
_________________ "sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino" |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 29 Dec 2005 09:10:02 Titlul subiectului: |
9651 |
|
Nu prea inteleg care-i ideea de a functiona 10% din traseu pe baterii.
Inteleg, da, sa fie dotate si cu baterii, pentru vreun caz neprevazut, vreo avarie, pentru eventuale manevre, dar asa mi se pare cel putin ciudat sa nu extinda reteaua de troleibuz si pe cei 10% inca neacoperiti... Care-i smecheria?
|
|
Sus |
|
|
bonekamp
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 29/Ian/2024 Mesaje: 133 Locație: Roma (Italia)
|
Trimis: Vin 07 Iul 2006 03:04:25 Titlul subiectului: |
27136 |
|
Probabil pentru ca nu au putut aduce reteaua pina la Gara Termini. Aceasta linie trece si prin fata unui minister...poate ca nau vrut sa vada fire prin fata lor... Faptul e ca au terminat si de putin timp lucrarile de modernizare a Garii si a peroanelor autobuzelor asa ca poate in viitor lor face.
Oricum, proiectele primariei sint de a mari reteaua de troleibuze cit de curind.
_________________________________________________________
Noile autobuze pe hydrogen nepoluante
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
63.42 kb |
Vizualizat: |
de 39785 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
60.25 kb |
Vizualizat: |
de 39784 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
62.54 kb |
Vizualizat: |
de 39783 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
58.78 kb |
Vizualizat: |
de 39782 ori |
|
_________________ "sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino" |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 09 Iul 2006 00:13:56 Titlul subiectului: |
27237 |
|
Câtâ siguranță în exploatare prezintă alimentarea cu H? Pornirea se poate realiza direct, sau se comută după pornirea motorului de pe motorină pe H?
|
|
Sus |
|
|
bonekamp
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 29/Ian/2024 Mesaje: 133 Locație: Roma (Italia)
|
Trimis: Dum 23 Iul 2006 16:50:22 Titlul subiectului: |
28488 |
|
1. - 2. Gara Termini
3. Mercedes Citaro pe linia 64 Stazione Termini - P.zza San Pietro
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
63.98 kb |
Vizualizat: |
de 39738 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
63.13 kb |
Vizualizat: |
de 39737 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
63.64 kb |
Vizualizat: |
de 37767 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 30 Iul 2006 09:27:26 Titlul subiectului: |
29258 |
|
Acele autobuze FIAT sunt același model cu Iveco second-hand din București (adică au aceiași parte tehnică numai că diferă fabricantul), sau doar au aceiași caroserie?
Am găsit un intresant autobuz double-deck (cu imperială):
http://www.fotoatac.fotopic.net/p17345618.html
Se mai păstrează vre-un exemplar?
|
|
Sus |
|
|
bonekamp
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 29/Ian/2024 Mesaje: 133 Locație: Roma (Italia)
|
Trimis: Mar 01 Aug 2006 21:04:31 Titlul subiectului: |
29677 |
|
Nu cred ca mai exista. Anumite raritati se pastreaza in museul istoric Atac dar nu stiu daca acest tip de autobuze face parte din aceasta categorie.
Am gasit anumite informazii in internet unde am aflat ca aceste autobuze au caroserie Aerfer VE111 Metropol cu motor Fiat 412-H61 diesel de 11.548 cc cu o putere de 176 Kw. Acum nu stiu daca are aceleasi caracteristici cu Iveco second hand de care zici tu.
Oricum in Italia la momentul actual mai exista numai un singur exemplar cu matricula 2724 casat in 1982 dar refacut ca nou si detinut de ATM Bologna ca model museal.
_________________ "sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino" |
|
Sus |
|
|
bonekamp
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 29/Ian/2024 Mesaje: 133 Locație: Roma (Italia)
|
Trimis: Sâm 19 Apr 2008 15:10:49 Titlul subiectului: minibus electric |
92226 |
|
Pe linia 116 intre P.zza Farnese si Via Veneto.
Fotografiile sant de la Pzza Sant'Andrea della Valle
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.35 kb |
Vizualizat: |
de 37522 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.07 kb |
Vizualizat: |
de 37522 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78 kb |
Vizualizat: |
de 37522 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.59 kb |
Vizualizat: |
de 37522 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.6 kb |
Vizualizat: |
de 37522 ori |
|
_________________ "sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino" |
|
Sus |
|
|
bonekamp
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 29/Ian/2024 Mesaje: 133 Locație: Roma (Italia)
|
Trimis: Sâm 19 Apr 2008 15:22:54 Titlul subiectului: autobuze articulate pe linia 40 Express |
92227 |
|
...nu imi dau seama care e problema cu numarul scris pe hartie deodata ce tabela electrica functioneaza...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.04 kb |
Vizualizat: |
de 37516 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.98 kb |
Vizualizat: |
de 37516 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.64 kb |
Vizualizat: |
de 37516 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.44 kb |
Vizualizat: |
de 37516 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.15 kb |
Vizualizat: |
de 37508 ori |
|
_________________ "sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino"
Ultima modificare efectuată de către bonekamp la Sâm 19 Apr 2008 15:38:07, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
bonekamp
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 29/Ian/2024 Mesaje: 133 Locație: Roma (Italia)
|
Trimis: Sâm 19 Apr 2008 15:28:34 Titlul subiectului: Mercedes Citaro |
92228 |
|
tot la Sant'Andrea della Valle
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.03 kb |
Vizualizat: |
de 37513 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.89 kb |
Vizualizat: |
de 37513 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.33 kb |
Vizualizat: |
de 37513 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.46 kb |
Vizualizat: |
de 37513 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.89 kb |
Vizualizat: |
de 37513 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.71 kb |
Vizualizat: |
de 37513 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.15 kb |
Vizualizat: |
de 37512 ori |
|
_________________ "sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino" |
|
Sus |
|
|
bonekamp
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 29/Ian/2024 Mesaje: 133 Locație: Roma (Italia)
|
Trimis: Sâm 19 Apr 2008 15:33:23 Titlul subiectului: Iveco |
92229 |
|
Cursor Cityclass combinatie veche de culori
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.62 kb |
Vizualizat: |
de 37510 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.22 kb |
Vizualizat: |
de 37510 ori |
|
_________________ "sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino" |
|
Sus |
|
|
bonekamp
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 29/Ian/2024 Mesaje: 133 Locație: Roma (Italia)
|
Trimis: Sâm 19 Apr 2008 15:37:35 Titlul subiectului: Iveco |
92230 |
|
Cursor Cityclass noua combinatie de culori
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.57 kb |
Vizualizat: |
de 37509 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.27 kb |
Vizualizat: |
de 37509 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
60.47 kb |
Vizualizat: |
de 37509 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.45 kb |
Vizualizat: |
de 37509 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.31 kb |
Vizualizat: |
de 37509 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.85 kb |
Vizualizat: |
de 37509 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.98 kb |
Vizualizat: |
de 37509 ori |
|
_________________ "sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino" |
|
Sus |
|
|
bonekamp
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 29/Ian/2024 Mesaje: 133 Locație: Roma (Italia)
|
Trimis: Mar 03 Feb 2009 18:00:20 Titlul subiectului: Roma Foto Artistice |
105436 |
|
ce se mai poate vedea mergand cu mijloacele de transport
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.07 kb |
Vizualizat: |
de 36518 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
56.55 kb |
Vizualizat: |
de 36518 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
53.43 kb |
Vizualizat: |
de 36518 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
58.66 kb |
Vizualizat: |
de 36518 ori |
|
_________________ "sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino" |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Mie 04 Feb 2009 11:22:58 Titlul subiectului: |
105501 |
|
Foarte bun Citaro... Vad ca din ce in ce mai multe orase le aduc.
Am vazut ca si RET Rotterdam are Citaro/Connecto noi, tre sa mai sap sa vad...
Exista planuri de extindere a troleibuzului in Roma? Ma astept sa nu... si pe bune!
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
bonekamp
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 29/Ian/2024 Mesaje: 133 Locație: Roma (Italia)
|
Trimis: Mie 04 Feb 2009 15:56:33 Titlul subiectului: |
105526 |
|
Deocamdata nu sau mai precis nu in viitorul cel mai apropriat. Oricum Primaria Romei este foarte atenta la poluare. Parcul autobuzelor se reiinoieste cu mare frecventa si de asemeni se utilizeaza mult transportul pe hidrogen. In ceea ce priveste centrul istoric se folosesc minibuze electrice.
Alte amanunte in curind.
_________________ "sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino" |
|
Sus |
|
|
nbirna
Data înscrierii: 12/Mai/2010 Ultima vizita: 21/Sep/2023 Mesaje: 97 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 02 Sep 2010 22:51:14 Titlul subiectului: |
132845 |
|
Acele microbuze (minibuze) electrice, utilizate la Roma (dar și în alte orașe italiene) sunt ceva foarte bun, pe lângă faptul că sunt nepoluante, sunt puțin ancombrante, ajută la evitarea congestionării traficului și sunt vehicolul ideal pentru a menține un transport public regulat pe străzi relativ înguste, aglomerate, unde "cererea" de transport public este relativ puțin importantă (sunt puțini călători potențiali, iar autobuzele mari ar circula mai degrabă goale, deci ar "consuma spațiu", ocupând o suprafață mare de carosabil...), dar, TOTUȘI, necesar (acei puțini doritori de transport public, pe acele itinerarii, atâția câți sunt, au și ei dreptul, nu-i așa, să recurgă la un mijloc de transport...). Ar fi foarte utile și la București, de pildă, pe unele trasee din centru, dar nu pe marile bulevarde, ci pe străzi mai înguste, unde traficul autobuzelor grele e imposibil, dar unde ar fi totuși nevoie de un mijloc de transport (mă gândesc la zone precum vechiul "centru istoric", cu Lipscanii, etc., ori la zone din jurul Pieței Amzei, ori din cartierele din jurul străzilor Batiștei, Maria Rosetti, Armenească, și altele asemenea...). La București, s-a renunțat la maxi-taxi, sub cuvânt că ar congestiona traficul (argument, de altfel, cu totul îndoielnic, pentru că dacă cei circa zece călători ai unui maxi-taxi ar lua fiecare taxiuri obișnuite ori ar recurge la mașina personală, ar ocupa mult mai mult spațiu pe carosabil decât un microbuz...). Oare nu ar fi bine ca în locul fostelor "maxi-taxi"-uri, să se recurgă și la noi la asemenea microautobuze nepoluante, după model italienesc ? Le-am văzut "la lucru", la ele acasă, și pot depune mărturie că treaba merge strună, că sunt un mijloc de transport comod și foarte "prietenos".
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
700.1 kb |
Vizualizat: |
de 33398 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
102.82 kb |
Vizualizat: |
de 33368 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.58 kb |
Vizualizat: |
de 33368 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.62 kb |
Vizualizat: |
de 33368 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.63 kb |
Vizualizat: |
de 33368 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Lun 13 Sep 2010 18:08:18 Titlul subiectului: |
133330 |
|
Cel mai mult la transportul de suprafata imi plac liniile expres: 30, 40, 50 etc. Sunt foarte rapide si au trasee foarte bune. Problema cu liniile expres este ca nu (mai) sunt deservite de autobuze articulate. Sunt mai tot timpul ticsite cu turisti, care sunt si singurii care fac bilet .
Am inteles ca traseele cu 2 cifre sunt in principal pentru centrul Romei si zonele rezidentiale aferente lui, iar cele cu 3 cifre, leaga diferite zone, carora le corespunde prima cifra. Numarul traseelor este foarte ridicat, practic tot orasul este un furnicar de autobuze.
Pe zonele deluroase sunt folosite in principal midibuze care merg destul de des si sunt in general pline.
Cea mai interesanta experienta am avut-o cu linia de noapte N1, care face traseul lineei A de metrou (Battistini-Anagnina), in care nu m-am putut urca nici dupa 4 masini. Se merge cu usile deschise, si din cauza aglomeratiei se anuleaza multe din curse... E plin mai ales cu cei ce muncesc de noapte in turism.
Starea parcului auto este bunicica, dar e de inteles la cat muncesc acele masini. Se merge destul de repede si pe foarte multa piatra cubica. Avand in vedere ca starea drumurilor e mai proasta decat in Bucuresti, uzura creste destul de serios.
Ca un mic fapt, nu am vazut sa vorbiti despre autobuzele MAN cu 2 usi de pe traseele mai marginase...
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Mar 18 Ian 2011 16:17:14 Titlul subiectului: |
138953 |
|
Stie cineva unde se pot gasi informatii despre minibuzele electrice care circula in Roma? Ce tehnologie folosesc etc. Am mers de curind cu ele si sunt foarte comode si destul de rapide pe drumurile fara inclinatii. Au si foarte multa autonomie. Cred ca sunt viitorul transportului electric!
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
nbirna
Data înscrierii: 12/Mai/2010 Ultima vizita: 21/Sep/2023 Mesaje: 97 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 18 Ian 2011 21:37:26 Titlul subiectului: |
138958 |
|
Sunt prezentate, pe acest link, câteva tipuri de vehicule (informația e sumară, dar totuși...):
http://www.ceiuni.it/cives/VeicoliC.htm
|
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Sâm 14 Mai 2011 15:00:12 Titlul subiectului: |
143578 |
|
Sursa La Reppublica via Hotnews:
http://www.hotnews.ro/stiri-international-8621312-video-sofer-autobuz-din-roma-conduce-coatele-timp-foloseste-doua-telefoane-mobile.htm
Citat: | Un sofer de autobuz din Roma conduce cu coatele, in timp ce foloseste doua telefoane mobile
de I.R. HotNews.ro
Vineri, 13 mai 2011, 16:02 Actualitate | Internațional
Guvernatorul regiunii din jurul Romei a cerut sanctiuni impotriva unui sofer de autobuz care a fost filmat in timp ce folosea doua telefoane mobile la volan si conducea cu coatele, relateaza BBC.
Clipul a fost postat pe site-ul cotidianului La Repubblica.
Folosirea unui telefon mobil la volan este ilegala in Italia.
Guvernatorul din Lazio a catalogat gestul soferului drept "inacceptabil si necugetat" si a cerut ca acesta sa fie concediat.
"Oamenii care sunt responsabili pentru siguranta altora nu trebuie sa se comporte astfel", a spus ea. |
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Joi 02 Iun 2011 01:51:34 Titlul subiectului: |
144218 |
|
Trebuie sa fac o precizare: stirea de mai sus ar trebui mutata pe topicul de transport extraurban al Romei, pentru ca soferul era pe COTRALul care face legatura intre capul de metrou Linea A, Anagnina si aeroportul Ciampino.
In alta ordine de idei, transportul roman merge destul de bine si fara mari ifose si pretentii. Chiar daca autobuzele sunt destul de uzate si tocite din cauza pietrei cubice si a asfaltului cam nasol de pe strazile Romei, murdarele, chiar daca parcatul in statii e sport local si prezent pretutindeni, fara nici un fel de pedepsire, chiar daca parcatul anapoda incurca de multe ori traficul pe bulevarde, totul decurge cu o normalitate de invidiat, fara plinsete si urlete, fara lamentari permanente ca aerul conditionat nu merge, sau ca zdrangane nu stiu ce, fara a se considera careva blestemat sau lovit de soarta, fara a face nazuri ca Iveco sau Citaro nu sunt de nasul caesarienilor, sau ca nu stiu cate afisaje nu merg cum trebuie. Nu mai zic de frecventele care de multe ori, din cauze precizate mai sus devin total anapoda. E un oras istoric, aglomerat, amestecat, care traieste si care nu are timp sa se piarda in detalii.
Din pacate, singura problema serioasa, recenta, sunt frecventele greve ale transportului roman (metrou+troleu+tramvai+autobuz) care paralizeaza efectiv orasul. Cand spun frecvente, spun ca ele se intampla cam la doua saptamini, moment in care este un haos de nedescris care afecteaza nu numai viata celor ce lucreaza, dar mai ales viata principalilor investitori permanenti care tin orasul in mers, i.e., turistii! Cerintele grevistilor sunt mereu aceleasi: salarii mai mari, plata corecta a drepturilor salariale, conditii mai bune de munca, etc. Evident (unde am mai vazut io asta?) totul are si o latura politica teapana, sindicatele fiind ale stangii avida de putere dupa 20 ani de stat pe tusa.
Oricum, din Europa extraromaneasca, dupa mine Roma are cel mai ieftin transport public. Daca gresesc, cu bucurie astept corectura.
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
|