Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Ikarus seria 4xx

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Apr/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Sâm 05 Noi 2005 01:25:11    Titlul subiectului: Ikarus seria 4xx 1086

Din pacate nimeni nu a vrut, ca ROCARul sa supravetuiasca. Seria 112 si 117 au iesit foarte bine ca design (nu si calitatea Sad ). Din pacate aici au si oprit, mare noutate nu au adus. Desigur a aparut DeSimon, dar cam tarziu, prea tarziu. Comparand cu Ikarus, am putea zice ca ei nu au facut aproape nimic. In timp ce din fabrica iesau unul dupa altul IK-urile 260 si 280, ei deja experimentau cu seria 400 in 1977. Astfel primul prototip a aparut in 1978, IKARUS 410. Iata si niste imagini de pe http://www.freeweb.hu/buszok/ik410ne.htm


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Apr/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Sâm 05 Noi 2005 01:27:42    Titlul subiectului: 1087

Totodata va rog sa observati asemanarea intre farurile din 78 al Ikarusului si al MAZ-ului dn 2005:


162.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  146.13 kb
 Vizualizat:  de 17119 ori

162.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Apr/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Dum 18 Dec 2005 01:55:58    Titlul subiectului: 7814

Cum a putut sa facu Ikarusul model 412? Este un autobuz low-floor 100%, cu toate geamurile si cu toate scaunele! Iata si ceva poze. Scaunele dupa usa a 2-a au fost schimbate in 2001 cu scaune de 1,5 locuri pentru a usura coborarea/urcarea calatorilor.






buszok.freeweb.hu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 31 Ian 2006 13:00:13    Titlul subiectului: 14488

Evoluția autobuzelor Ikarus 4xx s-a făcut pe două direcții
Ikarus 412 - nearticulat, low-floor
Ikarus 415 - nearticulat, podea intermediară
Ikarus 417 - articulat, low-floor
Ikarus 435 - articulat, podea intermediară.
Orientarea 412 are:
-Ikarus 412 cu 3 uși, motor vertical și podea joasă 100 %
-Ikarus 417 cu 4 uși, motor vertical și podea joasă 100 %
-Ikarus 412 cu 3 uși, motor orizontal și podea joasă, probabil pe 66 sau 70 %. Este puțin proabil ca cei de la Ikarus să fi adoptat soluția de la Citaro cu podea joasă 100 % și motor orizontal
-Ikarus 417 cu 3 uși, motor orizontal și podea joasă, probabil, pe 75 la sută din lungime.
Orientarea 415 cuprinde
-Ikarus 415 (3 uși și podea intermediară)
-Ikarus 435 (4 uși și podea intermediară)
-Ikarus 438 (4 uși și podea înaltă), cu 3, mai rar 4 uși, și motor situat între axele A și B. Este un derivat al Ikarusului 435 conceput, se pare, pentru țările fostei Uniuni Sovietice. Nefiind un autobuz cu articulație împinsă, costă mai puțin. Manevrabilitatea acestuia nu este mai bună ca a Ikarusului 435, având în vedere că, deși motorul este situat între axele A și B, roține axei C nu sunt orientabile (sunt duble cu butuc subțire)
Ar mai fi Ikarus 435 DUO, care poate funcționa atât ca autobuz cât și ca troleibuz, având
-motor cu ardere internă în spatele axei C
-motor electric între axele A și B
și Ikarus 436, varianta americană a Ikarusului 435.
Orientarea 435 are o "derivată": 438 cu
-podea înaltă (920 mm)
-motor între axele A și B (DAF sau MAN); cutie automată
-roți ale axei duble și rigide la axa C (nu înțeleg de ce au recurs la soluția asta când puteau să le facă orientabile, ca la Ikarus 280, 281 și 282).



ik_438_ab_340.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  5.06 kb
 Vizualizat:  de 16286 ori

ik_438_ab_340.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 09 Mai 2006 22:05:44    Titlul subiectului: 0000000000 22670

TIP: Urban articulat, cu variantă suburbană
LUNGIME: 18000 mm/ 17790 mm (depinde de variantă)
AMPATAMENT: 5360 / 6660 mm
LĂȚIME: 2500 mm
ÎNĂLȚIME: 2805 mm
NUMĂRUL UȘILOR: 3 / 4; În cazul variantei cu 4 uși, ultima este mult mai îngustă
ÎNĂLȚIMEA PODELEI: 330 mm; Podeaua este joasă pe toată lungimea la ambele variante.
MOTOR: DAF / MAN dispus
-vertical și transversal în cazul variantei cu 4 uși, plasat într-un compartiment special, situat în spatele ușii IV
-orizontal și longitudinal, plasat în consola spate, sub podea, în cazul variantei cu 3 uși
CUTIA DE VITEZE: automată (VOITH, opțional ZF)
VITEZA MAXIMĂ: 73 km/h
1. Ikarus 417 cu motor vertical
2. Ikarus 417 cu motor orizontal
3. Ceea ce nu se spune clar este dacă tracțiunea se realizează numai pe axa C sau și pe axa B. dacă vă uitați cu atenție, nici una din roțile duble nu are butuc gros
Dacă vă uitați cu atenție, se poate vedea că roțile axei B au butuc puțin mai gros ca roțile axei C
4. Același autobuz văzut din spate. Uitați-vă la butucul axei C. Pare mai subțire și mai lung decât celal axei B
Poate ca tractiunea e pe axele B și C. Motorul e în spate. Totuși, pe unde poate trece cardanul, având în vedere că podeaua autobuzului este, în întregime coborâtă, chiar și la varianta cu 3 uși?



417 motor vertical.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.91 kb
 Vizualizat:  de 16988 ori

417 motor vertical.jpg



417_motor_orizontal__804.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  22.12 kb
 Vizualizat:  de 16297 ori

417_motor_orizontal__804.jpg



4-417_c_108.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  39.46 kb
 Vizualizat:  de 16291 ori

4-417_c_108.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Apr/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Dum 11 Iun 2006 12:42:41    Titlul subiectului: 24924

O veste foarte foarte buna!
Fabrica IKARUS a fost cumparata dela Irisbus la data 1 feb. 2006 de catre firma Mûszertechnika Rt. in frunte cu omul de afaceri Széles Gåbor! Ei vor sa relanseze productia maghiara de autobuze. Noul model de autobuz va aparea in a doua parte a anului 2006!
Semnarea contractului de achizitie

Sursa: Magyar hĂ­rlap
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
worker
Vizitator






MesajTrimis: Lun 12 Iun 2006 23:12:31    Titlul subiectului: 25059

asia.news.yahoo.com
Thursday February 2, 11:36 PM
Hungarian Businessman Buys Bus Maker Back From Fiat -2-
BUDAPEST (Dow Jones)--Hungarian businessman Gabor Szeles said Thursday he has bought back bus maker Ikarusbus Jarmugyarto Rt., once a flagship Hungarian state company in the command economy, from Fiat SpA (FIA) of Italy.
Szeles declined to disclose the price but said that his company, Muszertechnika Rt., paid in cash and didn't undertake any debt for the company, which hasn't been manufacturing buses for one-and-a-half years.
At its heyday in the late 70s and throughout the 80s, Ikarus Rt., the predecessor of Ikarusbus, manufactured about 10,000 buses a year to run throughout the Communist bloc from Cuba to China under the Ikarus trade mark.
Fiat's Irisbus unit bought the company in 1999 after it went bust in 1998, partly due to the Russian currency crisis. Fiat spent nearly $60 million on the transaction, including the Hungarian company's debts, the local media said.
Szeles, who was the president of Ikarus at the time of the sale, wants to restore the company's standing in the bus industry.
Dow Jones Newswires
February 02, 2006 10:06 ET
Hungarian Businessman Buys Bus Maker Back From Fiat -2-
Szeles said he will unveil a new bus model by early April, targeting the domestic market and Hungary's Central and Eastern European neighbors. At a later stage, he will unveil a "revolutionary" new power source for the new Ikarus buses, he told the press.
"It will be cheaper to make and cheaper to run than competitors Volvo's (VOLV-B.SK) and Mercedes(-Benz)'s buses. There's demand for that," Szeles said. Mercedes is part of DaimlerChrysler AG (DCX).
Szeles forecasts production for that market will range between 200 and 400 buses a year.
Russia and China are also prime targets, with cooperation talks already underway with private investors and the respective governments, Szeles said. Ikarusbus would provide the technology, and the final assembly would be done in Russia and China. Szeles foresees the manufacture of up to 2,000 buses a year in Russia. He also forecasts the company to service and modernize another 2,000 a year of the many old Ikarus buses still running there, probably at a Moscow site.
Szeles also envisages manufacturing 10,000 buses a year in China, with the help of Chinese or Taiwanese private investors.
"With local final assembly, buses made in China would be competitive in Eastern and Central Europe even when the shipment costs are included - manufacturing is so low-cost there," Szeles said.
Szeles didn't specify how much the company would invest in overseas markets but noted that most of the financing would come from bank loans.
Szeles also said Ikarusbus is ready to cooperate with troubled bus maker NABI Jarmugyarto Rt. (NABI.BU) and Hungarian vehicle parts maker Raba Rt. (RABA.BU).

LĂŁsĂąnd deoparte "salata"de amĂŁnunte care nu ne intereseazĂŁ, sĂŁ remarcĂŁm cĂŁ:
-suntem la mijlocul lunii iunie Âși nu am auzit nimic despre modelul promis pentru Ăźnceputul lunii aprilie.
-se doreÂște asamblarea de autobuze Ikarus Ăźn Rusia Âși China.(aprox. 12.000buc/an.)
-nu se specificĂŁ Ăźn mod clar, ce se va ĂźntĂąmpla cu unitĂŁĂŸile de producĂŸie din Ungaria.
Sus
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 17 Sep 2006 00:36:47    Titlul subiectului: 9999999999 33481

Consider că sintagma "Familia 415" e mult mai potrivită decât "Seria 400" având în vedere că seria respectivă cuprinde și autobuze care nu fac parte din familia respectivă
În principiu, Familia 415 cuprinde:
-Ikarus 405: midi
-Ikarus 410: standard
-Ikarus 411: standard, motor transversal, podea joasă 100 %
-Ikarus 412: standard, motor transversal / longitudinal, podea joasă
-Ikarus 415: cap de familie: standard,motor longitudinal
-Ikarus 417: articulat, motor transversal / longitudinal. podea joasă
-Ikarus 435: cap de familie: articulat,motor longitudinal
-Ikarus 436: varianta americană a lui 435
-Ikarus 438: o "sinteză" a Ikarusului 435 cu Ikarus 283: motor longitudinal, dar care, spre deosebire de ceilalți membrii ai "Familiei 415", are motorul situat între axele A și B
3. Atât IK 412, cât și IK 415 și IK 435 ale BKV sunt nepermis de zgomotoase. Asta în condițiile în care Budapesta e capitală europeană de peste 2 ani
IK 412 este "discriminat" de BKV. Astfel, în timp ce IK 415 vezi estul de des (nu chiar la "tot pasul", dar, în orice caz, destul de des), IK 412 trebuie să-l cauți. Este destul de marginalizat.
Rezultă mai multe ramuri ale familiei 415. Astfel avem:
A. Ramura cu motor transversal (așezat într-un compartiment special) și podea joasă integrală, cea care, după cum am mai spus, se apropie cel mai mult de Irisbus; ramura respectivă cuprinde:
-Ikarus 411
-Ikarus 412 cu 3 uși
-Ikarus 417 cu 4 uși
Deși curentul de aer suflat de ventilator ajunge pe blocul motor, autobuzele respective au avut probleme serioase în ceea ce privește răcirea; a trebuit modificat radical sistemul de răcire pentru a face față și (probabil)... pentru a nu fi refuzate de BKV (și așa, doar un "membru" al ramurii respective am văzut circulând în zona centrală a Budapestei: IK 412)
B. Ramura cu motor orizontal (probabil longitudinal, dar nu se specifică acest lucru) și podea joasă integrală; ramura respectivă ar putea fi considerată o "derivație" a ramurii precedente, dar diferențele constructive sunt suficient de mari ca să mă determine să le includ într-o ramură separată, chiar dacă, din punctul de vedere al codificării, intră în ramura A. Este vorba de:
-Ikarus 412 cu 2 uși
-Ikarus 417 cu 3 uși; în cazul autobuzului respectiv se specifică faptul că motorul este sub podea, probabil, pentru a se evidenția diferența față de varianta cu 4 uși, care are motorul în compartiment special
C. Ramura cu podea intermediară / înaltă și motor orizontal:
-Ikarus 415 (frecvent întâlnit)
-Ikarus 416, varianta americană a lui IK 415
-Ikarus 435 (mai rar); interesant este faptul că autobuzul IK 435 e cu tracțiune pe axa C în timp ce troleibuzul e cu tracțiune pe axa B; mai există și varianta DUO, care poate funcționa atât ca autobuz, cât și ca troleibuz; din cauza unor probleme la servodirecție, când funcționa ca troleibuz, mai trebuia pornit motorul diesel
-Ikarus 436, varianta americană a lui IK 435
Ramura D: aceasta are un singur membru: Ikarus 438, rezultat din hibridizarea lui IK 435 cu IK 283:
-podea înaltă
-motor între axele A și B
-articulație obișnuită, nu împinsă, ceea ce îl face mai ieftin decât IK 435
-lungime comparabilă cu IK 283
-aranjament al ferestrelor asemănător cu IK 283
În continuare, prezint fiecare ramură:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 18 Sep 2006 15:10:05    Titlul subiectului: 33616

Pozele sunt de pe site-ul buszok.freeweb.hu la toate modelele
Ramura A: motor transversal și vertical:
Ikarus 411 văzut din față:

Văzut din spate:

Tot ramura A; Ikarus 412:

Interiorul, vedere către spate; se observă acel perete întâlnit și la Irisbus, dar e considerabil mai mic; spre deosebire de IK 411, IK 412 are lunetă

Continuăm cu Ramura A: Ikarus 417:

Priviți cu atenție următoarea poză:

Autobuzul, luat din unghiul respectiv, poate fi confundat foarte ușor cu 435; unul elementele care îl deosebește de IK 435 e lipsa geamului după ușa IV; 435 are, 417 nu. De asemenea, autobuzul pare a avea scări; uitați-vă în spatele ușilor.
Alte poze puteți vedea la topicul autobuze 4x6 și 6x8. Am dubii cu privire la tracțiunea vehiculului, deoarece
-având podea joasă, nu are cum să fie cardan sub podea; ar fi prea aproape de sol; eventual, tracțiune hidraulică (?)
-butucul roților axei B arată exact la fel ca al roților axei C
-se spune că autobuzul respectiv e cu articulație împinsă, ceea ce, în cazul unei tracțiuni 6x4 e un nonsens
-tracțiunea 6x4 e folosită doar la unele vehicule franțuzești, ori, articulația autobuzului e Hubner (nume nemțesc / austriac), deci, înclin să cred că autobuzul e 6x2 cu tracțiunea pe axa C
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 18 Sep 2006 15:31:55    Titlul subiectului: 000000 33621

Trecem la Ramura B: motor orizontal și podea joasă. Înepem cu 412 cu 2 uși:

Se observă că autobuzul pare disproporționat. Să fie doar o impresie personală?
Altă poză:

Continuăm cu Ramura B: IK 417 "Peștera pe 10 roți" cum afirma András. Îi dau perfectă dreptate cu mențiunea că are 6 roți (10 anvelope). Dacă un astfel de autobuz e vopsit / tapițat în culori închise, efectiv arată ca o cavernă mobilă:

O imagine care confirmă spusele lui András; peștera pe roți:

Se observă
-lipsa luminii
-spațiul strâmt:
mai lipsesc
-stalactitele / stalagmitele
-un curs de apă
Sincer să fiu, nu știu cum a fost posibil ca o întreprindere cu tradiție în domeniu să producă un asemenea gunoi.
Câ timp am călătorit cu trenul pe teritoriul Ungariei, am fost atent să văd dacă nu cumva circulă vreo astfel de peșteră mobilă; nu am văzut niciuna; poate peșterile circulă în Dunántul (porțiunea Ungariei situată la vest de Dunăre)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ciordescu



Data înscrierii: 02/Noi/2005
Ultima vizita: 07/Iul/2009
Mesaje: 143
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 18 Sep 2006 15:37:08    Titlul subiectului: 33622

Iti creaza impresia asta din cauza pozitionarii usilor, insa autobuzul este perfect echilibrat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 18 Sep 2006 15:48:04    Titlul subiectului: 33624

Ăsta e un Ikarus 415

în 2 uși. Nu este low-floor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 18 Sep 2006 15:50:07    Titlul subiectului: 33626

Trecem la Ramura C: Pentru început IK 415, capul familiei:



Impunerea modelului respectiv e rezultatul, printre altele, a politicii BKV, care nu agreează vehiculele cu podea joasă. În aceste condiții, evident, a avut câștig de cauză IK 415 în raport cu IK 412.
Un IK 416:


Priviți imaginea de mai jos:

Nu îmi dau seama dacă:
-e vorba de un lift, podeaua fiind intermediară/ înaltă
-e vorba de o simplă rampă, podeaua fiind joasă; în acest caz,locul lui ar fi la "ramura B"
Pe site nu se specifică faptul că ar fi low-floor; din această cauză l-am inclus ramurii C
Un autobuz modern la vremea lui: IK 410:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 18 Sep 2006 16:00:21    Titlul subiectului: 33628

Ikarus 435. ca și în cazul IK 415, popularitatea lui IK 435 e și rezultatul politicii BKV:
Pentru început, un IK 435 care seamănă leit cu IK 417 cu motor orizontal, dar podeaua e intermediară:

Un IK 435 cu 4 uși:

Altul:

Altul:

Un Ikarus 435 DUO:

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 18 Sep 2006 16:02:24    Titlul subiectului: 33629

Ikarus 436:

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 18 Sep 2006 16:14:51    Titlul subiectului: 33633

Ramura D: Ikarus 438. Întâi, schema acestui autobuz:

Dispunerea ferestrelor este tipică autobuzelor IK 283 cumotorizare DAF/MAN
iar acum, realitatea:

Ușa a II-a a dispărut:
Pe site-ul [url]buszok.freeweb.hu[/url] se afirmă că IK 438 e un hibrid între IK 435 și IK 280. Părerea mea este că e un hibrid între IK 435 și IK 283. Practic, e un IK 435 căruia i s-a aplicat un tipar de IK 283. Uitați-vă aici:
Un IK 438 din Rusia:

Un IK 283:

Un IK 280:

Deci, la o privire mai atentă se vede că IK 438 are, pe segmentul A
-5 ferestre egale ca dimensiune
-fereastra șoferului
-ferăstruică mică chiar în fața articulației
iar pe segmentul B:
4 ferestre egale
-una mică chiar în spate
IK 283 are aproape aceeași "formulă" a ferestrelor, deosebirea constând în faptul că fereastra șoferului e mai mică decât la IK 438 iar între aceasta și prima dintre cele 5 ferestre egale ca dimensiune e o altă fereastră mică.
IK 280 nu are cele 5 ferestre egale și, în plus, nu are niciuna din ferăstruicile prezente la IK 283 și IK 438
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 18 Sep 2006 16:21:06    Titlul subiectului: 33635

Se poate face o mică confuzie. Așa cum IK 417 seamănă leit cu IK 435, așa și IK 412 "fekvőmotoros" (motor orizontal) seamănă cu unele modele de IK 415:
Uitați-vă aici. Un IK 412 cu motor orizontal, 2 uși:

și un IK 415 similar:

Asemănarea respectivă întărește concepția mea conform căreia IK 415 o familie, nu un autobuz: Very Happy Very Happy Very Happy
Totuși, dacă vă uiați cu atenție, veți vedea că:
-IK 412 fekvőmotoros are o fereastră trapezoidală
-IK 415 le are dreptunghiulare pe toate
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dexter23



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Mar/2023
Mesaje: 144
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 18 Sep 2006 16:32:03    Titlul subiectului: 33639

Un Ikarus 415 din Budapesta :
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 20 Sep 2006 00:10:11    Titlul subiectului: 33848

Continuăm prezentarea familiei 415. Un reprezentant al "ramurii" C: Ikarus 440:

Ikarus 480:

Se observă că designul feței e puțin schimbat. Apartenența la ramura C e precizată. Motorul e dispus exact ca la 415.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community