Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

I.V.A./Astra vs Bombardier
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
elef



Data înscrierii: 21/Aug/2010
Ultima vizita: 11/Mar/2013
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Aug 2012 13:58:37    Titlul subiectului: 158047

@Sab, cred ca nimeni de la Metrorex n-a stat sa calculeze un necesar de ventilatie pentru un vagon plin pentru a putea dimensiona sistemul de ventilatie.
Senzatia mea esta ca au luat rama cu dotarea standard oferita de BM.

Oricum, clar sistemul de ventialatie este anemic.

Cred ca un "ventilator" mai puternic ar rezolva problema.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Sep/2018
Mesaje: 249
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Lun 13 Aug 2012 14:06:06    Titlul subiectului: 158048

elef a scris:
Sab cu ce sunt vinovati aia de la BM ca "specialistii" de la Metrorex nu sunt in stare sa faca un caiet de sarcini?


Daca Bombardier e o firma care cat de cat se respecta, anumite lucruri de bun simt nu au cum sa lipseasca. Ma refer la bare, nu la aer conditionat. Nu e posibil sa n-ai bara pe mijloc, la usi. Pur si simplu e inacceptabil, si nici la generatia a a2-a n-au facut nimic pentru asta. Sunt firme care scot masini cu aer conditionat, 100 de airbaguri etc, ca-s de bun simt (chiar si la prima echipare). La banii care s-au dat, sa n-aiba bare suficiente, spune mult despre Bombardier, indiferent de caietul de sarcini.

E si vina celor care au facut caietele de sarcini, dar pe ideea asta puteam sa ne trezim fara iluminat interior, ca au uitat sa treaca faptul ca in tunel e intuneric, nu?

Eu traspir zilnic vara in Bombardier si as prefera IVA. In fiecare zi insa il injur de toate rudele de gradul 1, 2, 3 pe Udriste pentru raspunsul de pe site (acum cativa ani): barele de pe BM respecta normele UE. Si eu il injur tot dupa normele UE.

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
elef



Data înscrierii: 21/Aug/2010
Ultima vizita: 11/Mar/2013
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Aug 2012 14:22:31    Titlul subiectului: 158049

Bombardier a livrat ceea ce li s-a cerut si atat.Nu sunt obligati sa gandeasca in locul alora de la Metrorex si sa stea sa duca la PV sa zica ramele au grad de umplere X% la ora de varf, deci ne trebuie urmatorul volum de aer .... sau ca aia de la usa nu au de ce sa se tina cand vagonul este plin.

Nimeni nu face acte de caritate. Aia din industria auto care pun toate dotarile de care vorbesti sunt obligati de o anume legislatie (nu a Romaniei sigur) ...
Sau pun dotarile (cele care nu sunt obligatorii) pe care i le ceri tu. Dar vanzatorul de masini nu o sa se gandeasca ca ai tu nevoie vara de AC in masina ...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Sep/2018
Mesaje: 249
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Lun 13 Aug 2012 14:57:50    Titlul subiectului: 158050

Nu. E vorba cat de mult ai foamea in gat.
Se pare ca la Bombardier n-au mancat de foarte mult timp.

Chiar de ar fi 1 singur calator in tot metroul, se ridica de pe scaun si vrea sa coboare. Sa zicem ca e pe partea opusa fata de usile care se deschid, si mai e si in varsta. De ce se tine?

In afara de reducerea costurilor, ce alt motiv ai avea sa nu pui bara pe mijloc? Poate s-au gandit ca intram cu Lastunul in vagon, si sa avem loc, alt motiv nu vad.

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Aug 2012 15:01:11    Titlul subiectului: 158051

Tu nu intelegi ca Bombardier nu are nici o vina, nu?

Trenurilor sunt personalizate la cererea cumparatorului. Atata tot.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Aug 2012 16:33:45    Titlul subiectului: 158055

elef a scris:
cred ca nimeni de la Metrorex n-a stat sa calculeze un necesar de ventilatie pentru un vagon plin pentru a putea dimensiona sistemul de ventilatie..

Atunci este tragic...sau comic. La ce s-au gandit, ca o sa transporte din ce in ce mai putini calatori?
Normal ca, daca te respecti, iti dimensionezi materialul circulant pentru un trafic in crestere, ca sa nu spun maxim...
Cu barele au rezolvat-o imediat (doar partial), insa probabil ca o instalatie de A/C era prea scumpa si, in purul stil romanesc, s-au gandit "lasa, ca merge si asa". Mai rau este ca le-a luat 10 ani sa isi dea seama ca este o problema majora si ca trebuie sa o rezolve cumva..


Ultima modificare efectuată de către sab la Lun 13 Aug 2012 16:43:53, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
elef



Data înscrierii: 21/Aug/2010
Ultima vizita: 11/Mar/2013
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Aug 2012 16:41:13    Titlul subiectului: 158056

Avand in vedere temperatura aerului din tunele cred ca ac-ul este inutil.
O ventilatie mai puternica si un dezumidificator cred ca ar fi tot ce trebuie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Aug 2012 16:59:31    Titlul subiectului: 158058

Deja vorbim de o instalatie complexa, care ar trebui sa extraga aerul viciat, sa-l "trateze" (purificare, dezumidificare, eventual racire) si sa-l reintroduca in vagoane.
Acest lucru se intampla in cladirile de birouri unde nu se deschid geamurile (alta inventie nefasta..). Insa acolo sistemul functioneaza oarecum acceptabil numai cu aport de aer proaspat si in combinatie cu A/C.
Ori la BM, oricat de puternic ar fi ventilatorul, nu face toate aceste lucruri.
Eu nu stiu sa se extraga aerul viciat din vagoane. Ori daca nu face acest lucru, ventilatia este ZERO.
Iar daca ventilatorul este prea puternic tot nu este bine, te ia durerea de cap...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Aug 2012 17:59:10    Titlul subiectului: 158061

Problema cu alglomeratia in trenuri este datorata faptului ca avem prea putine trenuri.

BM-urile nu sunt de vina ca Metrorex foloseste 30% din flota ca sa populeze M3 cat de fapt ele ar trebui sa mearga doar pe M1.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nightboy



Data înscrierii: 27/Sep/2011
Ultima vizita: 28/Mar/2014
Mesaje: 20
Locație: Braila

MesajTrimis: Lun 13 Aug 2012 18:21:14    Titlul subiectului: 158062

A/C dezumidifica aerul. Uita-te la masini, cand se aburesc geamurile, daca dai drumul la A/C, se dezumidifica aerul si geamurile se dezaburesc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Aug 2012 18:41:45    Titlul subiectului: 158063

Chiar si cand se folosea exclusiv IVA pe M3 situatia nu era mai buna pe M1. Problema este ca sunt prea putine trenuri BM ca sa acopere chiar si numai M1. Acum, vara, au redus de pe toate magistralele si au introdus mai multe BM-uri pe M3, poate de aceea spui de 30%.
Ideea este ca nu vad cum sa fie trenuri pe M1 sau M3 la mai putin de 6-7 minute. In practica nu prea se poate circula la mai putin de 3.5 min pe tronsonul comun, chiar si cu toate BM-urile pe M1, daca este si o IVA pe M3. La 2 BM-uri sucesive sa spunem ca se poate merge si la 2.5-3 min pe tronsonul comun (ceea ce inseamna 5 min pe M1 si M3), dar cam atat...
In rest este cam risipa pe tronsonul comun. Nu este nimeni de vina ca Ceausescu a alipit tronsonul GdN-D2 la M1. De aici pleaca problema.. Sunt zone pe M1 unde 7-8 minute este suficient si zone unde ar trebui mai putin.

@nightboy. Stiu ca A/C dezumidifica aerul, dar exista si dezumidificatoare fara A/C. Ma refeream la ce a spus elef, ca ar trebui o ventilatie ma puternica, ori acest lucru nu este suficient.
Eu sunt adeptul A/C, din pacate cred ca la metrou nu il vom vedea prea curand. Cu geamurile deschise si cu o frecventa putin mai mare se rezolva problema. Deja este cu totul altceva un BM cu gemuri. Cine a calatorit cu un astfel de metrou stie la ce ma refer, cu toate ca BM-ul are mai putine geamuri ca o IVA.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
elef



Data înscrierii: 21/Aug/2010
Ultima vizita: 11/Mar/2013
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Aug 2012 19:17:34    Titlul subiectului: 158064

Sab, cea mai mare parte din discomfort e data de umiditatea ridicata tocmai de aia am zis de dezumudificator pe langa o ventilatie mai puternica - aici intra si remarca ta cu extragerea aerul viciat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Aug 2012 21:59:13    Titlul subiectului: 158071

Ar putea sa foloseasca legendarul BM cu care au injumatatit timpul de asteptare cand ne zbura viscolul pe strada (Petrache Poenaru-D2).

De fapt, ei fac asta in acest moment cu o IVA. Problema e ca IVA incurca BMurile de pe restul magistralei.

Cat despre incapacitatea de a baga mai multe trenuri, pe tronsul comun se poate circula lejer la 3.5 minute daca la orele de varf vin 2 M1 si 1 M3...in fine...se pot face multe scamatorii cu timpi de asteptare, daca ar avea destule trenuri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Aug 2012 23:00:22    Titlul subiectului: 158076

@sab
A/C nu e nevoie la metroul din Bucuresti pentru ca nu ai nevoie sa modifici temperatura aerului ventilat, in tunele e aer la +15 grade Celsius indiferent de iarna/vara...
A/C e 'pana la palarie' la metroul nostru, nu mai confunda cu situatiile de la RATB...ca in subteran nu bate nici soarele, nici crivatul...
Ventilatie fortata, asta e solutia normala si economica, tehnica si logica...dar facuta cum se cade... Razz
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nightboy



Data înscrierii: 27/Sep/2011
Ultima vizita: 28/Mar/2014
Mesaje: 20
Locație: Braila

MesajTrimis: Mar 14 Aug 2012 07:44:46    Titlul subiectului: 158080

Am mers si cu BM-uri cu ventilatia la maximum (daca stateai in dreptul fantelor iti zburau creierii dupa 5 minute) pornita la orele de varf si tot degeabam, lesinam de cald, transpiram ca un porc si aveam senzatia de sufocare. Daca tot se vrea ventilatie sau A/C macar sa fie cai de acces ale aerului si pe sub scaune, nu doar la cap ...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Aug 2012 07:56:24    Titlul subiectului: 158081

moonshadow a scris:
pe tronsul comun se poate circula lejer la 3.5 minute daca la orele de varf vin 2 M1 si 1 M3....

Adica 10,5 min interval pe M3 ????? Cred ca este o gluma, dar nu una buna Evil or Very Mad ... La ora de varf si 7-8 min este mult. Deja cand se depaseste acest interval nu te mai poti sui din Militari si tu vrei 10,5 minute la ora de varf (si probabil vreo 12-15 min in afara orei de varf..)? Care este rationamentul, in afara faptului ca, poate, folosesti M1 si masura te-ar avantaja ?

"Legendarul BM" a fost dintotdeauna o IVA (din cate stiu eu) si parca "intorcea" la Crangasi, nu la Poenaru ... Smile


Ultima modificare efectuată sab la Mar 14 Aug 2012 08:18:25, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Sep/2018
Mesaje: 6843
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Aug 2012 08:05:38    Titlul subiectului: 158082

Poate ar trebui sintetizat. Care sunt avantajele si dezavantajele la IVA ?
Care sunt avantajele si dezavantajelela BM ? Si asta cat mai obiectiv. Pentru mine IVA au valoare sentimentala, imi retraiesc copilaria cand merg cu ele, dar.....mai sunt de actualitate in prezent ? Asta trebuie vazunt in mod obiectiv. Pacat este ca nu s-a incercat fabricarea unor rame noi la Electroputere sau Arad, dar deja este tardiv si o alta discutie.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Aug 2012 08:25:35    Titlul subiectului: 158083

Avantaje IVA :
- se poate respira
- bare de sustinere suficiente
- dupa 30 ani inca isi mai fac treaba
Dezavantaje :
-consum mare de energie
-aspectul nu prea placut, dat de intretinerea necorespunzatoare

"In oglinda" fata de IVA sunt avantajele si dezavantajele la BM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Aug 2012 11:10:49    Titlul subiectului: 158086

E amuzant cum uiti sa mentionezi cel mai important aspect si anume siguarnta calatorilor.

In fine, tu nu poti fi obiectiv in discutia asta. Mai ales la faza cu exploatarea de 30 de ani. Daca aveam noi BMuri acum 30 de ani acum mergeam pe campuri magnetice la metrou.

Nu stiu in ce BM-uri mergeti voi, dar eu niciodata nu am avut probleme cu caldura in BM-uri, indiferent cat de aglomerate erau.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Aug 2012 13:17:13    Titlul subiectului: 158090

Foarte interesant, nu stiam ca sunt mai multe tipuri de BM-uri..Poate calatoresti in cabina mecanicului, singurul loc cu A/C. Very Happy Sau poate esti obisnuit cu temperaturi "sahariene" si le tolerezi bine.

Legat de obiectivitate, nu ai explicat cum este cu "deraierea o data la 2-3 saptamani"...

Si nu inteleg ce nu iti place ca IVA sunt in exploatare de 30 ani. Asta este realitatea, indiferent ca iti place sau nu. Probabil mai aveam si azi IVA in productie (bineinteles variante mai moderne), daca oamenii "bine intentionati" din conducerea tarii nu ar fi pus pe butuci toata industria. Asa acum nu mai producem nici tractoare, nici semanatoare, nici vagoane, nici locomotive, etc. In schimb, in treacat fie spus, cam ca la metrou, importam electromotoare diesel "minune a tehnicii" pe care le denumim pompos "sageti albastre" si care circula pe cai ferate electrificate..

Oricum nu cred ca ai inteles pozitia mea legata de IVA. Nu sunt asa un mare fan cum crezi tu. Sunt niste rame din anii 70, care nu mai corespund secolului actual si care, in mod cert, trebuiau inlocuite/modernizate. "Si-au trait traiul, si-au mancat malaiul.." cum se spune...

Insa nu pot fi de acord sa dai atatia bani pe niste rame BM in care sa nu ai nici macar de ce sa te tii si , cel mai grav lucru, in care nu poti sa respiri, iar dupa 10 ani sa "descoperi apa calda"si sa le pui geamuri. Faptul ca nu poti sa respiri cum trebuie nu este un aspect care tine tot de siguranta calatorilor ? Daca lesina cativa in rama din aceasta cauza ? Ce mare folos ai ca rama este super-tehnologizata, ca are ATP/ATO daca nu ai conditii minime de calatorie si ajungi fleasca la serviciu ? Asta este baza sistemului , sa asigure conditii minime civilizate de transport. Restul sunt "bonus"".
In acest sens Antoine de Saint Exupery a spus ceva remarcabil (varianta in engleza, ca este mai accesibila):It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away
Daca tu consideri ca aceste rame BM sunt un mare pas inainte, asta este, eu ma opresc aici.

Legat de "campuri magnetice" deviem rau de tot...In anii 70 nu prea aveam cum sa avem BM-uri pentru ca ce se producea atunci era alt tip de trenuri, inclusiv la uzinele BM. Poate mai evoluate putin ca IVA (desi cred ca pentru acea vreme ne-am apropiat, ca sa nu spun ca am copiat, de ce se producea in acel moment), dar in niciun caz BM-ul de atunci nu este BM-ul de acum.

Eu ma uit ce au altii din Europa si ei nu se arunca toti la trenuri foarte "moderne" . Poate ca sunt ei prosti si noi destepti...Dar trebuie totusi sa ne ridice un semn de intrebare. Poate trenurile sunt bune, dar exista o lipsa de fonduri. Sau poate nu sunt asa de bune.., cine stie?

Este cam ca la LCD-uri. Cand s-au inventat, imaginea era mai proasta ca la tub catodic. A trebuit sa se inventeze si transmisia digitala, eventual HD, procesarea la 100 HZ (ulterior 200 HZ, 400 HZ, etc) ca sa merite o astfel de investitie...La inceput erau "de efect" si cam atat. Nu prea meritau banii. Parerea mea...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Aug 2012 19:15:32    Titlul subiectului: 158096

sab, te rog frumos sa te intorci la clasa intai si sa inveti sa citesti si sa intelegi corect sensule propozitiilor pe care le citesti.

Nu am obiectat niciodata la faptul ca IVA sunt in exploatare de 30 de ani? Am zis eu asta?

Cat despre deraierea la 2-3 luni (nu saptamani, saptamana e diferita de luna, saptamana are 7 zile, luna are intre 28 si 31 de zile, si contine cel putin 4 saptamani, observi diferenta?) este cu totul o parere obiectiva.

Faptul ca tu nu stii de toate aceste deraieri si probleme, nu inseamna ca ele nu au loc:)

Cat despre problema cu temperatura, sa stii ca eu chiar nu am avut vreodata probleme in BM-uri. Poate pt ca eu nu ma bag peste sufeltul oamenilor si las sa treaca aerul printre noi, sau pur si simplu nu nimeresc legendarele BM-uri fara ventilatie fortata. Pe M1-3 nu exista nici unul. Nu pot garanta pentru M2. Si stim foarte clar ca sunt 2 tipuri de BM, diferentele nu sunt doar la afisajul intern.

In schimb in IVA intotdeauna am avut un sentiment de claustrofobie, mai putin pe M4, cand ma urc singur in vagon.

in IVA nu extsa absolut nici o ventilatie, iar curentul care se face prin geamurile deschise nu este suficent.

Asa ca, o sa vorbesc cu doamna invatatoare sa vad daca mai chiulesti de la orele de limba romana.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Sep/2018
Mesaje: 249
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Mar 14 Aug 2012 21:52:38    Titlul subiectului: 158106

Putem continua la infinit.

Ce este cert: merg pe M2 zilnic, sau ma rog aproape zilnic, mai sunt zile cand folosesc bicicleta.

Probabil am mers cu toate BM-urile posibile (din Bucuresti). Este cum spune sab, fara a vrea sa scot IVA pe locul 1 sau mai stiu eu ce.

La banii dati, e bataie de joc, asta e. Ca sunt indolenti cei de la Metrorex, o fi si asta. Dar dc tu, Bombardier, te lauzi ca esti mare producator de material rulant si scoti un tren in conditiile astea, m-am lamurit.

De ce?

1. Dupa 6 statii cobor transpirat (dimineata!). Mentionez ca nu alerg prin vagon, nu fac flotari sau mai stiu eu ce va poate trece prin cap. Stau. Intelegeti? Stau pe loc. Ies insa transpirat. Si asta se vede pe tricou. Si nu-s singurul. Cei care o dau inainte cu ventilatie fortata mai puternica au probleme de intelegere a lumii reale. Ce sa ventilezi? Aerul de la patiserii? Deci AC-ul e absolut necesar.

2. Am vazut cu ochii mei oameni care au cazut jos din cauza ca n-aveau de ce se tine. Si nu, nu erau pensionari. Pot sa jur pe ce vreti voi. Bine, aici si sistemul inteligent de oprire a trenului dupa plecarea din statie isi spune cuvantul. Cat a mai costat si el? La Unirea la plecare din statie suntem opriti tot timpul. Dupa cati ani de la implementare? Aud?

In concluzie, e ultima oara cand intervin pe margionea acestui subiect dar:
De 20 de ani trebuie sa marturisesc ca urasc persoanele care sunt innebunite dupa nou si scuipa pe ceea ce e vechi. Problema e ca noul in general ridica mari semne de intrebare. Unii castiga de pe urma asta, iar altii le tin isonul, fara a primi ceva, dar e de ajuns ca se creeaza un curent favorabil pt baietii destepti.

[De exemplu as vrea sa stiu cat costa un geam montat la BM. Si cine face asta.]

Spor la tastat. Aveti insa grija cand urcati in BM-uri, luati-va ceva mai gros, chiar si vara. Oricum, pe mine m-ati convins. O sa-mi iau un BM acasa. Ca IVA mi s-a stricat. Serios. A deraiat ieri. De doua ori. In baie. Bine ca nu ne-am curentat. Glumesc. Stiu ca merge pe carbuni.

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 15 Aug 2012 06:49:30    Titlul subiectului: 158111

pmp a scris:
[De exemplu as vrea sa stiu cat costa un geam montat la BM. Si cine face asta.].

3 milioane de euro. Si o face ALSTOM. Nu prea am inteles cine plateste (este totusi o suma...), firma producatoare (BM) sau Alstom, care asigura mentenanta.
Imi aduc aminte ca acum vreo 3-4 ani un sarman calator a spart fara sa vrea un astfel de geam cu sacosa, daca imi aduc bine aminte...Si s-au vehiculat sume de la 500 euro la 3000 ron pentru inlocuirea geamului, dar cred ca era unul de la o usa...Si se pare ca l-au pus pe calator sa plateasca.

Va rog sa remarcati ca ne mai asteapta cel putin o vara "fierbinte" in BM-uri...

http://www.tvrinfo.ro/inlocuirea-ferestrelor-trenurilor-de-metrou-va-costa-3-milioane-de-euro-pana-in-2014_19739.html

Înlocuirea ferestrelor trenurilor de metrou va costa 3 milioane de euro, până în 2014
Toate garniturile marca Bombardier care circulă în prezent pe rețeaua de metrou vor avea geamuri rabatabile până la jumătatea anului 2014, pentru a asigura o mai bună aerisire în caz de aglomerație, iar cheltuielile vor fi suportate de firma producătoare.
Investiția de trei milioane de euro urmează să fie suportată de compania Alstom, care realizează mentenanța metroului, potrivit Agerpres.
Alstom va înlocui toate ferestrele, astfel încât acestea să poată fi rabatate pentru o mai bună circulație a aerului.
Primele două trenuri cu astfel de ferestre circulă deja în subteran cu rezultate bune.
"Investiția totală este de trei milioane de euro suportată de noi, în cadrul contractului de mentenanță", a declarat Gabriel Stanciu, director general Alstom Transport România.
În prezent, pe magistralele de metrou circulă 44 de trenuri noi Bombardier și 60 de trenuri fabricate în anii 1960 la Arad.
Regia a achiziționat recent alte 16 trenuri noi, fabricate de compania spaniolă.


Nu-mi plac remarcile off-topic si razboaiele "personale", duse fara legatura cu subiectul discutat si fara argumente (doar pentru ca nu pot sa accept parerea celuilalt), dar totusi amicul moonshadow, care se vrea pedant, ar trebui sa se mai gandeasca putin cine a chiulit si are nevoie de lectii de limba romana.
moonshadow a scris:
Pe M1-3 nu exista nici unul..
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Sep/2018
Mesaje: 6843
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 15 Aug 2012 11:26:18    Titlul subiectului: 158121

sab a scris:
Va rog sa remarcati ca ne mai asteapta cel putin o vara "fierbinte" in BM-uri...

Expresia "vara" fierbinte la metrou este improprie. Doar nu avem canicula la metrou cand afara sunt 40 de grade. Problemele semnalate in BM-uri sunt in orele de aglomeratie datorita lipsei ventilatiei. Acum cand au achizitionat aceste trenuri, trebuiau sa se gandeasca "mintile luminate" la toate aceste aspecte. Nu sa dai in plus 3 milioane de euro pentru schimbarea ferestrelor.
Acum o intrebare ? Cat costa mentenanta la IVA si cat costa la BM ? Se mai gasesc piese de schimb pentru IVA ?

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nightboy



Data înscrierii: 27/Sep/2011
Ultima vizita: 28/Mar/2014
Mesaje: 20
Locație: Braila

MesajTrimis: Mie 15 Aug 2012 12:31:04    Titlul subiectului: 158122

Ideea este urmatoarea, ca sa mentii o temperatura constanta in salon, trebuie sa ai un sistem care sa bage aer. Cum aerul din tunel nu este suficient de rece (si mai este si umed si nu chiar sanatos), trebuie bagat cu o putere foarte mare la orele de varf, iti bubuie capul, si tot transpirat iesi din metrou. Nu mai bine pui A/C, dezumidifica, baga si aer suficient de rece ca la o putere mica de ventilatie sa mentina temperatura optima, sa zicem 25 grade, si nici sa nu-ti zboare creierii dupa 3 statii?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 5 din 6

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community