Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Propuneri (realiste si realizabile) privind R.A.T. Brasov
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
trollino



Data înscrierii: 20/Feb/2010
Ultima vizita: 28/Dec/2018
Mesaje: 277
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 25 Noi 2010 23:30:30    Titlul subiectului: 136772

Linia 14 a fost prelungita acum cateva saptamani pana la sensul giratoriu Lunga-Str Stadionului-Calea Fagarasului, nu comentez cat de utila este aceasta masura si cat de viabila din pdv economic, dar as avea o propunere pentru prelungirea traseului intr-adevar unde ar fi nevoie, spre centrele comerciale Real-Brintex. Dupa desfiintarea liniei 15 care era mai nou dublata de 28 si desfiintarea liniei "electorale" 47 ar fi util pentru locuitorii din zona Str Carierei, Str Lunga si poate pe viitor aceasta linie ar fi mai rentabila, ar atrage mai multi calatori.
Iata traseul: continuare de la capat de linie Str.Carierei pe Str Caramidariei, sens giratoriu Real, stanga pe Sos Cristianului pana la Depozit ILF (bariera) si retur Sos Cristanului , Caramidariei, Carierei continuare vechiul traseu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Vin 26 Noi 2010 15:41:02    Titlul subiectului: 136796

Prelungirea liniei 14 pana in giratoriu s-a facut din ratiuni foarte lesne de inteles. Virajul la stanga pe Carierei de pe Lunga este destul de dificil, avand in vedere ca trebuie traversate trei benzi intens circulate!! Orice dedesubt economic al unei astfel de masuri este depasit ca importanta de siguranta circulatiei cu privire strict catre acel viraj la stanga (distanta de la intersectia cu Carierei pana la giratie este de fix 550m, in total 1,1km in plus). Propunerea cu prelungirea pana la Brintex/Real este o idee f. buna! La asa o propunere se poate studia impactul economic.

Din cate mi-aduc aminte, linia 47 era ceva in legatura cu o scoala/liceu, nu viza centrele comerciale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Asus



Data înscrierii: 31/Aug/2006
Ultima vizita: 26/Noi/2012
Mesaje: 199

MesajTrimis: Vin 26 Noi 2010 17:04:26    Titlul subiectului: 136798

La intersectie cu Carierei se putea usor rezolva problema cu un semafor prioritar pt. BUS. De ce semafor? Pai acolo mai sunt si niste treceri de pietoni, care electrificate, ar creste siguranta intregului trafic in zona.

Introducerea semafoarelor in Brasov este oricum iminenta, reorganizarea haotica si dupa ureche a traficului in oras a transformat bulevarde intregi in autostrazi. Iar pe autostrazi nu exista treceri de pietoni, de aici si numarul foarte mare de morti/accidentati (apropo de ce nu se spune exact cati au murit/accidentati) pe trecerile de pietoni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
trollino



Data înscrierii: 20/Feb/2010
Ultima vizita: 28/Dec/2018
Mesaje: 277
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 26 Noi 2010 21:42:46    Titlul subiectului: 136812

O astfel de trecere de pietoni este cea de la Micsunica unde a trebuit sa moara doi oameni pentru ca primaria sa monteze un semafor. In apropierea trecereii de pietoni de pe str Lunga intersectie cu Carierei se afla si trei institutii publice Liceul Economic, o scoala generala si CMJ ar fi indicat sa se monteze un semafor ar mai reduce din viteza traficului.
In Brasov mai sunt si alte intersectii periculoase pe care le traverseaza mijloacele de trasport in comun si nu sau luat astfel de masuri pentru cresterea sigurantei.
De exemplu linia 18 si 40 virajul la stanga de pe DN 13 in cartierul Stupini, este la fel de periculoasa acolo de ce nu sau luat masuri?
Probabil ca prelungirea liniei 14 are legatura cu desfiintarea liniei 15 si 47?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 22/Oct/2019
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Lun 06 Dec 2010 20:19:24    Titlul subiectului: Propuneri 137174

Cateva propuneri de realizarea a unor noi strazi si largirea altor in Brasov:
-largirea strazii Nucului, realizarea unei noi strazi, care sa plece de la capatul strazii Nucului (zona Fundatura Brazilor), sa mearga prin spatele Roman SA, sa se uneasca si cu strada Panselelor, apoi sa mearga prin spatele Metrom, si sa se uneasca cu strada Tampei. De asemenea, strada Constantin Dobrogeanu Gherea sa fie largita. S-ar creea astfel o legatura mai buna intre cartierele Noua, Racadau si centru, si s-ar descongestiona Calea Bucurestilor si Strada Carpati.

-largirea strazii Cibinului;

-largirea strazii Traian Mosoiu si legarea acesteia cu drumul spre Poiana Brasov (s-ar realiza o legatura mai buna intre cartierul Schei si drumul spre Poiana)

-largirea strazii Buzesti, si legarea acesteia de strada Fanarului. S-ar realiza o legatura mai buna intre cartierul Tractoru si cartierul Bartolomeu Nord;

-Largirea strazilor Crisan, Closca, 6 Martie, Pictor Adreeascu;

-realizarea unei strazi care sa fie in continuarea strazii Timisul Sec, sa mearga paralel cu paraul Timisul Sec, sa intersecteze si strada 13 Decembrie, si sa se uneasca cu Soseaua 13 Septembrie la iesirea din oras;

-Legarea cai Bucurestiului cu aleea Mercur;

-realizarea unei strazi care sa se desprinda din strada Pavilioanele CFR, sa mearga paralel cu calea ferata, si sa se uneasca cu strada Florilor;

-Realizarea unei strazi care sa se desprinda din Aleea Mercur, sa mearga paralel cu calea ferata, prin spatele complexelor comerciale, si sa se uneasca cu strada Garii Darste;

-relocarea unitatilor industriale, din perimetrul interior al orasului (Fartec, Duplex, Fabrica de Paine, ICCO, Carpatex, Tino, Nebra, Hidromecanica, Scorilo, Mecon, Lubrifin, IUS, Temelia, Prescom, Prefa, WBC) in zona cuprinsa intre: Paraul Timisu Sec, Strada Zizinului si calea ferata. Aici au acces facil la cale ferata industriala si soseaua de centura;

-dezvoltarea zonei comerciale sa se realizeze intre Calea Bucuresti si calea ferata, unitatile comerciale de aici avand acces facil la cale ferata industriala, pentru aprovizionare.

-amenajarea unei poteci pietruite si iluminate, intre Racadau si Telecabina, pentru drumetii si recreere

-eventual, legarea strazii Automotoarelor de Bdul. Garii, prin realizarea unui pasaj rutier subteran.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Oct/2019
Mesaje: 6200
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 10 Ian 2011 15:39:28    Titlul subiectului: 138612

Niste propuneri interesante venite de la Transira, sa vedem daca autoritatile responsabile de la Brasov vor tine cont de ele:

http://www.adevarul.ro/locale/brasov/Propuneri_pentru_rentabilizarea_traseelor_RAT_Brasov_0_406159422.html

"Propuneri pentru rentabilizarea traseelor RAT Brașov. Aflați de aici noile trasee

Ionuț Dincă

Luni 10 ian 2011

„Transira“ propune o mai bună utilizare a parcului de troleibuze, care s-a îmbogățit recent cu noi vehicule. Foto: Stelian Grăjdan

„Transira“ propune o mai bună utilizare a parcului de troleibuze, care s-a îmbogățit recent cu noi vehicule. Foto: Stelian Grăjdan

Asociația „Transira" a trimis o serie de propuneri edililor pentru ca brașovenii să aștepte mai puțin în stații. Regia de transport ar putea scoate mai mult profit, dacă și-ar reorganiza actualele trasee de troleibuz, unele fiind, acum, total ineficiente.

Reprezentanții Asociației „Transira", care militează pentru transportul în comun ecologic, a făcut un studiu prin care a reorganizat traseele RAT Brașov pentru o mai bună eficiență atât pentru regie, cât și pentru călători.

„Având în vedere recenta achiziționare a încă 11 troleibuze și faptul că restul de 24 de troleibuze active sunt folosite doar cu rândul și doar într-un schimb, dorim să propunem o mai bună utilizare a lor, introducerea concomitentă a mai multor vehicule în trasee și scurtarea timpului de așteptare în stații", a precizat Silviu Sîntea, președintele „Transira".

Trafic restrâns în Tractorul

De exemplu, în zona Rulmentul-Tractorul nu se mai justifică existența paralelă a cinci linii, după desființarea marilor uzine. Ținând cont că, în zona Parcului Tractorul, au apărut noi obiective de interes, ce nu sunt deservite de transportul public, cum ar fi patinoarul, Serviciul de Înmatriculări și Pașapoarte, dar și o universitate, „Transira" propune să se reînființeze capătul de linie, de troleibuze, pe strada Turnului, în zona magazinului Plus.

„Propunem restrângerea traficului între Tractorul și Rulmentul la doar două trasee (unul de autobuz și unul de troleibuz), oferind șase vehicule pe oră și sens", se arată în propunere.

De asemenea, actualele trasee de troleibuze, de pe B-dul Griviței, au o frecvență de 60 minute și au capăt de linie la Stadionul Tineretului, cu toate că destinația cea mai solicitată este Bartolomeu. Reprezentanții „Transira" propun prelungirea liniilor de trolibuz până la giratoriul de la Complexul Bartolomeu.

Trasee inutile pe Carpaților

Totodată, după modernizarea Căii București, liniile de troleibuz au fost dirijate pe strada Carpaților, dar, din păcate, merg mai mult goale. „O eventuală redeschidere a traficului cu troleibuze pe Calea București, chiar o extindere spre Carrefour ar fi de dorit, însă parcul actual de vehicule nu o poate susține. În primă etapă se pot însă face retușări ale traseelor existente, micșorarea intervalelor de circulație și reconectarea celor două brațe ale rețelei, de pe strada Carpaților și B-dul Saturn", a spus Silviu Sîntea.

Lista liniilor de troleibuze propuse

Linia 2 (nouă, înlocuiește parțial linia 2 de autobuz și liniile 7, 8, 30)

Camera de Comerț - Iuliu Maniu - 13 Decembrie - Rulmentul și retur pe Castanilor - Bul. 15 Noiembrie - stânga înapoi pe Iuliu Maniu; 2 vehicule articulate, interval 20 minute la ore de vârf.

Linia 3 (prelungită și suplimentată)

Valea Cetății - Muncii - Carpaților - Calea București - Toamnei - Kogălniceanu - Griviței - Sportul Popular - Stadionului - Complex Bartolomeu și retur pe Castanilor - 15 Noiembrie ;3 vehicule articulate, interval 24 minute.

Linia 7 (modificată)

Roman - Poienelor - Carpaților - Calea București - Toamnei - Kogălniceanu - Griviței - 13 Decembrie - Turnului - Parcul Sportiv și retur pe Castanilor - 15 Noiembrie; 2 vehicule solo, interval 30 minute.

Linia 8 (modificată)

Saturn - Vlahuță - Gării - 13 Decembrie - Turnului - Parcul Sportiv și retur ; 5 vehicule articulate, interval 12 minute.

Linia 11 (modificarea liniei 5 barat)

Roman - Poienelor - Saturn - Zizinului - Toamnei - Kogălniceanu - Griviței - Sportul Popular - Stadionului - Complex Bartolomeu și retur pe Castanilor - 15 Noiembrie - Zizinului; 3 vehicule articulate, interval 20 minute.

Linia 13 (nouă; înlocuiește linia 23 barat)

Triaj - Hărmanului - Gării - Vlaicu - Griviței - Sportul Popular - Stadionului - Complex Bartolomeu și retur; 3 vehicule solo, interval 20 minute.

Linia 30 (modificată)

Valea Cetății - Muncii - Carpaților - Calea București - Toamnei - Kogălniceanu - Griviței - 13 Decembrie - Turnului - Parcul Sportiv și retur pe Castanilor - 15 Noiembrie; 2 vehicule articulate, interval 30 minute (circulă defazat față de linia 7, pentru a genera pe trunchiul comun intervale de 15 minute)

Linia 32 (preluată identic cu troleibuze)

Valea Cetății - Muncii - Carpaților - Calea București - Toamnei - Kogălniceanu - Victoriei - Gara și retur pe Kogălniceanu - 15 Noiembrie; 4 vehicule articulate, interval 12 minute

Linia 33 (prelungită și comasată cu linia de autobuz 10)

Valea Cetății - Tâmpei - Alecsandri - Carpaților - Poienelor - Saturn - Vlahuță - Hărmanului - Triaj și retur; 3 vehicule solo, interval 30 minute"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Lun 10 Ian 2011 19:37:00    Titlul subiectului: 138621

Foarte interesabte propunerile, mai ales ca unele sunt copiate din mosi-stramosi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bmc671



Data înscrierii: 22/Oct/2011
Ultima vizita: 24/Dec/2011
Mesaje: 7
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 25 Oct 2011 14:06:20    Titlul subiectului: 149840

Propuneri:

Infiintari:
-capat de linie:
Carrefour
-linii
8B Carrefour-Independentei
10B Triaj-Roman
13 Carrefour-C.E.T.
16B Livada Postei-M.Viteazul-Stadion Municipal
25 Stad. Municipal-Noua
35B Valea Cetatii-Noua
38 Valea Cetatii-Saturn-Triaj
46 Stad.Municipal-Ghimbav
47 Stad.Municipal-Stad. Tineretului
53 Pe Tocile-Stad.Municipal
54 Pe Tocile-Rulmentul
55 Pe Tocile-Triaj
Express 100 Gara-Poiana Brasov

Troleibuze:1,6,16,22,31,35B,38.

Desfintare linia 50

Masinile de pe 50 sa mearga pe 50B total 5 masini

34 sa mearga pana la Triaj

Transport noapte:

Linii:
4N
23N
32N
35N
40N
51N

Toate plecand din Gara spre capetele de linie opuse

*23 si 40 la Stadion respectiv Stupini

Orar dupa cel al trenurilor, plecare la 15 minute dupa sosirea fiecarui tren.

Circulatie intre orele 0.00 si 5.00
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Oct/2019
Mesaje: 6200
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 25 Oct 2011 15:29:23    Titlul subiectului: 149843

bmc671 a scris:
Express 100 Gara-Poiana Brasov
Asta mi se pare cea mai realista si viabila propunere!
R.A.T.Bv trebuie sa vina in intampinarea calatorilor, e complicat pentru un turist sa-si bata capul cu schimbari, sa ia un vehicul pana in centru si de acolo altul spre Poiana, ar fi de-a dreptul simplu sa poti lua autobuzul din fata Garii direct pana in Poiana!
Eu insumi am avut nevoie de aceasta conexiune si as folosi-o daca ar exista.
Ideea ar fi ca vehiculul sa nu opreasca in celelalte statii din oras, cu exceptia Garii si Pietei Unirii, asta pentru a preveni aglomerarea liniei turistice cu "bastinasi" care merg la piata, cara fier vechi s.a.m.d. s.a.m.d., deci sa fie o linie mai "exclusivista".
De asemenea, pe aceasta utopica linie expres sa nu fie valabile abonamentele generale uzuale si nici gratuitatile/pomenile oferite pensionarilor, ca turist n-am niciun chef sa-mi stric ziua calatorind inghesuit din cauza astora care se plimba "gratuit" pe banii nostri.
Fiind o linie expres/turistica, ar trebuie sa beneficieze de o atentie deosebita, in sensul corelarii capacitatii de transport cu fluxul de calatori, daca in zilele si orele obisnuite sunt 15 calatori, de exemplu, sa fie folosite midibuze, in schimb atunci cand cererea e mare sa fie utilizate direct autobuze de capacitate sporita sau autobuze suplimentare/rezerva.
Alt aspect important caruia nu prea i se acorda atentia cuvenita in RRomanistan este CORELAREA plecarilor/sosirilor din/in Gara Brasov cu orele de sosire/plecare a trenurilor, consider ca 10 minute e un timp suficient pentru ca toti doritorii sa se transbordeze de la peronul garii la peronul statiei R.A.T.Bv, asadar autobuzul ar putea avea un orar flexibil, in sensul ca daca trenul intarzie cateva minute, autobuzul sa-si intarzie si el plecarea, nu sa plece gol iar turistii sa ramana aiurea in Gara.
Ar trebui apoi un protocol intre societatile de transport feroviar si cele de transport urban, daca intarzierile nu pot fi eliminate, macar o informare reciproca poate fi facuta si calatorii instiintati prin informare vocala sau afisaje ca, de exemplu, in gara Brasov sunt asteptati de autobuzul de Poiana s.a.m.d.
Revenind la treburile mai simple, cine face, concret, demersurile catre R.A.T.Bv pentru infiintarea acestei linii care cred ca va avea succes?

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bmc671



Data înscrierii: 22/Oct/2011
Ultima vizita: 24/Dec/2011
Mesaje: 7
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 25 Oct 2011 16:06:14    Titlul subiectului: 149845

Am dat un mesaj celor de la RAT si astept un raspuns...

Cei care sunt de acord cu ideea infiintarii liniei 100 ii rog sa dea un mesaj regiei, poate vom avea o linie expres...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
FBW58



Data înscrierii: 15/Dec/2006
Ultima vizita: 22/Oct/2019
Mesaje: 330
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 25 Oct 2011 17:11:20    Titlul subiectului: 149846

Expresul spe Poiană e o idee bună. Dar având experientă cu linii expres nu știu dacă ar ține. Exista o scurtă perioadă de timp linia 21: Gara- Poiana Brașov. Eventual acuma s-ar putea introduce 20E sau 20G (Gară) care să fie curse selectate.

Linia 8B inutil. Se suprapune cu 8 si 36.
Linia 10B inutil Se suprapune 100% cu 21 actual
13 inutil, se suprapune cu 8 si 34B
16B Livada Postei-M. Viteazul-Stadion Municipal OK, dar cum intra pe M. Viteazu?
25 Stad. Municipal-Noua inutil. Se suprapune cu 23 și 17
35B Valea Cetatii-Noua inutil, 33 și 17
46 Stad. Municipal-Ghimbav OK
47 Stad. Municipal-Stad. Tineretului inutil sunt 3 linii 16, 23, 23B
53 Pe Tocile-Stad. Municipal OK
54 Pe Tocile-Rulmentul OK
55 Pe Tocile-Triaj OK

Desfintare 50 sau preluarea intregului traseu a lui 50B
Bilet noapte 2,5 lei pe calatorie.

Bilete valabile în timp. 20, 40, 60, 90 minute.
Abonamente de 1 zi, 3 zile sau o săptămână, lunar 3 luni și anual.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 26 Oct 2011 16:38:37    Titlul subiectului: 149872

La peste 50 linii intr-un orasel de 300.000 locuitori voi mai vreti inca 10 linii??? La ce bun?
Totul se va rezolva cu biletul cu valabilitate pe 45-60 minute. Din contra, multe linii ar putea disparea.
Eu nu am vazut sau auzit in calatoriile mele de abonament pe 3 zile Laughing Laughing

Care orar al trenurilor? Cand trenurile au in majoritatea lor intarzieri de 30 minute, cum sa faci un orar corelat cu ei? Mai intai sa se puna CFR la punct si apoi sa corelam orare. Deocamdata, sunt linii care merg la 10, 15, 20 si 30 minute din statia de la Gara.

Sunt de acord cu ceea ce se spune despre statiile din interiorul centrelor comerciale, ca doar sunt de acord cu ideile mele Very Happy. Da acolo ar trebui incercate niste peroane pentru autobuzele care trec prin zona. Giratoriile ajuta mult la o astfel de initiativa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Mie 26 Oct 2011 18:58:48    Titlul subiectului: 149879

Bilete de 24 de ore am folosit eu, abonamentul pe o zi, care e valabil intreaga zi, fara vreo limitare de timp sau de traseu.
La Viena era un obiect asemanator cu biletul cu o singura calatorie, valabil 24 de ore de la prima validare. Era valabil si la metrou.

Dar ideea asta cu nu stiu cate minute ...
De acord si cu obiectia legata de mersul (aiurea) al trenurilor. Asta e cu multe taisuiri. In Rosiori se incerca, pe vremuri, metoda asta, dar de multe ori mi s-a intamplat sa merg acasa "cu josul", pentru ca autobuzul era demult la garaj ...
In legatura cu str Cantemir, cred ca nu e o solutie pentru autobuze. E ingusta si de multe ori (adica de cate ori am trecut eu pe acolo) blocata de vreun destept care si-a uitat masina in drum. Plus vizibilitatea foarte deficitara la intrarea pe Mihai VIteazu si vitejii care vin foarte tare dinspre Moara si taie curba ca sa intre pe Cantemir, fara sa se gandeasca la posibilitatea de a se intalni cu un adversar.

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 01/Oct/2019
Mesaje: 201
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 26 Oct 2011 21:06:49    Titlul subiectului: 149889

Ionescu a scris:
La peste 50 linii intr-un orasel de 300.000 locuitori voi mai vreti inca 10 linii??? La ce bun?
Totul se va rezolva cu biletul cu valabilitate pe 45-60 minute. Din contra, multe linii ar putea disparea.
Eu nu am vazut sau auzit in calatoriile mele de abonament pe 3 zile Laughing Laughing
Perfect de acord. Era o initiativa a fostului primar din 2003 in consiliul local pe aceasta tema. Odata cu schimbarea din 2004 o astfel de initiativa era daunatoare afacerilor actualilor insa. Iti dai seama ca daca se desfintau din trasee nu se mai puteau cumpara vehicule iar afacerile din spatele lor nu existau.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Pok



Data înscrierii: 25/Apr/2009
Ultima vizita: 30/Mai/2019
Mesaje: 38
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 27 Oct 2011 12:31:24    Titlul subiectului: 149904

Ionescu a scris:
La peste 50 linii intr-un orasel de 300.000 locuitori voi mai vreti inca 10 linii???.

Zice-se că în Victoria BC (Canada) de exemplu trăiesc ~80.000 locuitori; ~330.000 în zona metropolitană. Autoritatea locală de transport pune la dispoziție aproximativ 80 de linii... Dar de ce să ne luăm după exemple din civilizație, când putem să ne luăm de exemplu după Sibiu?
Ionescu a scris:
La ce bun?
Să poți călători cu mijloace de transport in comun oriunde în oraș/zona metropolitană.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bmc671



Data înscrierii: 22/Oct/2011
Ultima vizita: 24/Dec/2011
Mesaje: 7
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 27 Oct 2011 15:01:52    Titlul subiectului: 149910

Pai nu mai bine mergi direct decat sa schimbi doua sau mai multe autobuze?

Ar trebui ca 'RAT' sa aiba mai multe linii de transport intre Brasov si localitatile apropiate... In special cu Sacele, din mai multe terminale (Stadionul Municipal, Rulmentul, Livada, Triaj, Valea Cetatii..)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
FBW58



Data înscrierii: 15/Dec/2006
Ultima vizita: 22/Oct/2019
Mesaje: 330
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 27 Oct 2011 15:19:54    Titlul subiectului: 149911

Sincer nu văd rostul dublării liniilor doar pentru a ajunge cu un singur mijloc de transport de la punctul A la B. Eu am locuit în capitala Poloniei unde se foloseste mult transportul în comun.
Este unul foarte bine dezvoltat cu rețea de metrou, tramvai și autobuz. Dar de cele mai multe ori e imposibil sa ajung dintr-un punct în altul cu un singur mijloc de transport. Timp de așteptare intre vehicule nu era mai mare de 20 minute.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Joi 27 Oct 2011 16:27:20    Titlul subiectului: 149913

Asa e peste tot! Nu numai in Polonia. ci oriunde. De ani de zile povestesc despre treburile astea si pledez impreuna cu altii pentru acele tichete valabile 45 sau 60 minute!
In plus miscarea nu strica! Se pot face si trasee incat sa merg pana in punctul X cu transportul, apoi sa o iau pe jos.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Oct/2019
Mesaje: 1125
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Joi 27 Oct 2011 17:21:57    Titlul subiectului: 149916

Doar ca exemplul Sibiului este prost. Ei au luat un model vesteuropean al tramvaielor din Dresda si l au aplicat intr un oras mega aglomerat, fara benzi speciale de transport in comun, comunicare GPS etc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Vin 28 Oct 2011 15:50:40    Titlul subiectului: 149938

FBW58 a scris:
Sincer nu văd rostul dublării liniilor doar pentru a ajunge cu un singur mijloc de transport de la punctul A la B. Eu am locuit în capitala Poloniei unde se foloseste mult transportul în comun.
Este unul foarte bine dezvoltat cu rețea de metrou, tramvai și autobuz. Dar de cele mai multe ori e imposibil sa ajung dintr-un punct în altul cu un singur mijloc de transport. Timp de așteptare intre vehicule nu era mai mare de 20 minute.

Varsovia e putin mai intinsa, cred, decat Brasovul, asta ar fi un motiv, al doilea ar fi costul biletelor. Aproape ca e mai ieftin sa mergi singur cu masina proprie (sigur, daca gasesti unde s-o lasi fara riscul aparitiei instant a platformei) decat sa pleci de acasa cu speranta ITB-ului (indiferent cum se cheama). Sincer, decat sa merg de pe Lanii cu 28 pana la Casa Armatei ca sa iau alta linie de acolo sau de pe Lunga, prefer sa merg cu josul pana la bariera, sa iau 5 sau pur si simplu sa-mi asigur timp sa merg pe jos unde am nevoie. Bilet de o ora? Hmmm ... dar daca iau apoi 29, care merge unul pe ora si il ratez pentru cateva clipe? Ma mai gandesc. Cred ca tot josul e mai rentabil.

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 01/Oct/2019
Mesaje: 201
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 28 Oct 2011 17:03:17    Titlul subiectului: 149942

Ionescu a scris:
Asa e peste tot! Nu numai in Polonia. ci oriunde. De ani de zile povestesc despre treburile astea si pledez impreuna cu altii pentru acele tichete valabile 45 sau 60 minute!
In plus miscarea nu strica! Se pot face si trasee cu merg pana in punctul X cu transportul apoi o iau pe jos.
De foarte mult timp spuneam despre necesitatea biletului valabil mai mult timp. Foarte multe linii de transport inseamna o impovarare din toate punctele de vedere. Inseamna un consum urias si costuri de intretinere uriase. Nu cred ca un oras mai ales in perioada de criza isi poate permite luxul sa tina un parc urias de vehicole grele si un numar enorm de angajati bugetari. E nevoie de o modernizare in adevaratul sens al cuvantului a ideii de transport in comun pentru ca ce e acum e la nivelul anilor 1940 ca si conceptie. Oamenii umbla in cele mai intortocheate si inaccesibile locuri din oras. E imposibil si aiurea sa duci linii de autobuz si troleibuz in orice zona asa incat sa aibe o frecventa, lungime si zone deservite astfel incat sa multumeasca pe toti.
Abonamentele trebuie facute asa incat sa poata fi "customizate" pe anumite bucati din trasee si chiar intervale orare. Consider abonamentul pe 2 linii si cel pe toate liniile valabile o luna total inadecvate necesitatii de transport a locuitorilor orasului. Actualele abonamente de "tronson" sunt aberante si ineficiente (nici nu cred ca cineva cumpara asa ceva). O solutie ar fi impartirea orasului in cateva zeci de rute (din punct de vedere al regiei si municipalitatii) si deservirea lor cu cate 2 linii de transport pe care se vor elibera abonamente. Abonamentele sa fie cu un pret proportional cu lungime traseului. In acest fel, unii vor lua abonemente si pentru 5 statii iar altii nu au decat sa plateasca transportul pe rute mai lungi daca au nevoie. Exemplu: daca esti navetist capat Steagu (Saturn) -> Triaj de ce sa astepti 21 cate 40 de minute in statie cand poti foarte bine utiliza 2 linii de transport (8, 23, 40 pentru o bucata) si (1,10, 11, 23B pentru cealalta bucata). Nu ar contribui o asemenea masura la o economie de timp pentru locuitori si la o economie la bugetul local? Dar de ce sa se faca un efort cu gandirea si reorganizarea? Mai bine stam ca acum 70 ani. Consecinta e cresterea numarului de autoturisme din oras, firmele isi transporta singure angajatii si ne miram de poluare si de faptul ca nu mai incapem pe strazi, etc. Risipa la stat e insa atat de mare incat nici nu ne imaginam si nimeni nu ar vedea la e ar fi bun ce am scris aici.

Cat despre Sacele, consider normal ca municipalitatea de acolo sa asigure transportul ca si acum. Sau o firma privata (gen Codreanu, care nu necesita subventii de la stat). Nu e normal ca municipalitatea Brasov sa asigure transportul locuitorilor saceleni in Sacele.

Pentru unii pun intrebarea: nu ati dori asigurarea transportului din Brasov catre toate localitatile din Romania suportat de la bugetul local?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Vin 28 Oct 2011 17:24:33    Titlul subiectului: 149945

Baverescu a scris:
de ce sa astepti 21 cate 40 de minute in statie cand poti foarte bine utiliza 2 linii de transport (8, 23, 40 pentru o bucata) si (1,10, 11, 23B pentru cealalta bucata)

Este, intr-adevar, mult mai "eficient si economic" sa astepti cate 20 de minute in doua statii decat 40 de minute intr-o singura statie ...
Dar daca eu nu sunt "navetist" si nu am abonament pe liniiile alea? Platesc patru bilete in loc de doua pentru a ma duce unde am treaba si a reveni acasa? Eficient, pentru transportator, dar pe mine nu ma doare de randamentul transportatorului, cat ma doare de al meu personal.
In rest, sunt de acord cu inutilitatea unui parc atat de mare si neuniform cum este al regiei din Brasov. Errr ... era mai simplu in vremea tovarasilor, cand erau doar TV 20uri cu benzina si captatori, plus Skodele RTO sau SM (in timp), de acord. Dar, cum se tot spune (degeaba) pe-aici, cineva face afaceri. Oare ce producator sau intermediar de autobuze nu are clienti? Sa-l anuntam, sa faca afaceri cu Brasovul.

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Vin 28 Oct 2011 18:03:57    Titlul subiectului: 149948

Pai daca esti navetist, planifica-ti calatoria. Ai orare la dispozitie, stii unde vrei sa ajungi, ai o harta a transportului. Daca stii ca ai multe schimbari de facut ia-ti un abonament de o zi care costa 5 lei si te poti hatana dintr-o masina in alta cat poftesti.

Parcul auto e mare, care este problema? Inainte toata lumea se plangea ca e parcul prea mic si ca nu face fata. Parcuri neuniforme se poarta mai peste tot, evident tinand seama de momentul la care se fac achizitiile si chiar de unele afaceri. Bineinteles ca orice achizitie e o afacere, bine ati venit in capitalismul salbatic, lupta e acerba si nu intotdeauna luptata cu mijloace cinstite.
Cred ca se cauta prea multe gauri sau se induc, acolo unde chiar nu sunt.

Nu iau apararea nimanui, fac doar anumite comparatii. Iar 28 mai nou are un orar in care la orele de varf trec mai multe masini pe ora. E adevarat ca unele trasee ocolesc, dar nu e scopul sa ridice calatorii din cat mai multe zone? In plus 28 din cate stiu eu, e o linie veche nu a fost inventata de curind.

Sunt de acord cu tine, ca trebuie folosit si mersul pe jos!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Vin 28 Oct 2011 19:46:53    Titlul subiectului: 149953

Ionescu a scris:
Sunt de acord cu tine, ca trebuie folosit si mersul pe jos!!
Preponderent!

Ore de varf? Am mai spus-o, nu ma duc la serviciu in Brasov, deci nu ies la ore de varf.

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 01/Oct/2019
Mesaje: 201
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 28 Oct 2011 20:27:45    Titlul subiectului: 149956

Stiam ca se va raspunde asa. Pai planificam calatoria, normal. Dar pana la urma de ce sa planificam calatoria? Nu vrei sa planificam si orarul de la locul de munca dupa masinile RAT? Planificam de fapt viata noastra din pricina unor lucruri facute prost? Ce rol mai au atunci vehicolele daca lumea sta in statii aiurea neputand folosi si alte linii? Daca la un moment dat nu te poti urca intr-un vehicol ca e prea plin? Astepti chiar 40 minute urmatorul care e la fel de plin poate si mai intarzii si la servici?

Cum am mai spus, parc foarte mare inseamna cheltuieli foarte mari. Asta tot. Iar cheltuielile de unde sunt suportate? Ia documenteaza-te cati bani inghite pe an RAT de la buget si din buzunarele cetatenilor. Ce salariu are directorul de acolo pentru ce face? Ce "profit" sub zero are RAT Bv pe an? Te sperii. Pai isi permit atunci cei din conducere sa mai vorbeasca de "eficienta " in cheltuirea banului public cand ei nu misca un deget pentru eficientizare?
mihaiatanasie a scris:
Este, intr-adevar, mult mai "eficient si economic" sa astepti cate 20 de minute in doua statii decat 40 de minute intr-o singura statie ...
Dar daca eu nu sunt "navetist" si nu am abonament pe liniiile alea? Platesc patru bilete in loc de doua pentru a ma duce unde am treaba si a reveni acasa? [...] sa-l anuntam, sa faca afaceri cu Brasovul.

Liniile de care zic circula si la 5-7 minute, deci nu vei astepta 20 + 20 cum zici. Gandeste-te ca in cazul in care trebuie sa mergi urgent intr-o zona a orasului nu vei astepta nu stiu ce "fantoma"- cum spun unii - ci ori iei taxiul, ori te sui in primul autobuz care vine (si stii ca are o ruta acceptabila pentru tine) si apoi in altul pentru a continua drumul spre zona respectiva chiar cu pretul de a plati 2 bilete - dar mai ieftin decat taxiul. Despre faptul ca zici de 2 bilete ca nu ai abonament ca nu stai in Brasov sau nu lucrezi aici, pai aici e perfecta treaba cu biletul valabil o ora. Eficienta e dubla daca nu ai observat (ca nu ai citit tot mesajul anterior) economisesti si tu timp si bani si transportatorul bani.

Ionescule, de ce mai sustii biletul valabil o ora daca esti impotriva altor lucruri? Biletul de o ora va duce inevitabil la scaderea semnificativa a numarului calatorilor care vor folosi traseele cu frecventa foarte redusa, cum sunt 11, 10, pe care oricum nu prea face nimeni abonament.

Treaba e ca unii se preocupa doar de promovarea troleibuzelor iar altii doar de cumpararea de autobuze si nimeni nu se preocupa de adevaratele probleme si solutii de eficientizare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
Pagina 4 din 7

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community