Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Suedia, Goteborg
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Europa de Nord
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 27 Feb 2007 11:02:57    Titlul subiectului: 76819

Și încă două poze, cu un indicator de stație. remarcați prezența transportului de noapte, la ore precise, respectate și alea la minut...
Suntem departe, departe...



STATII-19385.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.32 kb
 Vizualizat:  de 11676 ori

STATII-19385.jpg



STATII-19386.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.15 kb
 Vizualizat:  de 11676 ori

STATII-19386.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 27 Feb 2007 11:28:28    Titlul subiectului: 76823

Acum voi detalia un aspect de care am fost extrem de încântat, este vorba de punctualitate și de interfața cu călătorul, de respectul arătat acestuia.
În punctele cele mai importante de pe traseu erau niște centre de informații, cum era și cel din fața Gării Centrale (nordicii au o problemă, toate gările sunt "Gara Centrală" Rolling Eyes ). Acolo, pe niște stative erau niște ghiduri detaliate ale fiecărei linii de transport în comun. Ghidurile erau gratuite și mi-am luat și eu câte unul pentru fiecare dintre cele 3 linii care mă interesau, 3, 9 respectiv 11. Ca o paranteză, în Suedia și mersul trenurilor e gratuit, te duceai la casa de bilete și îți luai unul și gata...
Să revenim. La acele centre de informații, puteai să-ți iei acele pliante, un fel de "Mers al autobuzului X" sau "Mers al tramvaiului Y". Aceste pliante erau disponibile, la fel, gratuit, și pe niște stative din interiorul tramvaielor.
Dar pentru cei mai grăbiți sau cărora le era greu să citească acea cărticică, te puteai duce la ghișeu, după ce-ți luai un bon de ordine, și întrebai ceva de genul "Uite, mâine la 07:00 am tren spre Stockholm. La ce oră am tramvai de la MariaPlan (unde am stat) ca să ajung la timp?" "Păi uite, ai tramvaiul 3 la ora 06:23 care ajunge la gară la 06:50 și tramvaiul 9 care pleacă la 06:31 și ajunge la gară la 06:52". Îți tipărea informațiile necesare pe un bonuleț, pe care ți-l dădea. Respect maxim pentru călător, figuri amabile, nu acrituri cum mai sunt pe la noi...
Să revenim la "Mersul tramvaiului", am scanat linia 11, ca să vedeți cam ce și cum. Erau programe detaliate, inclusiv pentru sâmbătă și duminică, dar și pentru liniile de noapte. trebuie remarcat că la ei criteriile de eficiență sunt duse la extrem, bunăoară se circula pe întreaga linie 11 numai între anumite ore, de vârf, sau la ora schimbului de muncitori, dar în rest mai erau 2 capete intermediare, după o anumită oră tramvaiul se limita la unul dintre capetele intermediare, apoi după altă oră se limita la al doilea capăt intermediar...
Dar totul era scris în cărticica asta și respectat întocmai, la minut. Erau anumite stațiii care cred că erau un fel de check-point-uri, marcate în mod distinct și în cărticică. Am prins un tramvai care venise mai repede ( Exclamation ) cu vreun minut și n-a plecat din stație până nu s-a făcut ora din cărticică... SF pentru România, nu?



P01-24.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.41 kb
 Vizualizat:  de 11689 ori

P01-24.jpg



P02-03.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.73 kb
 Vizualizat:  de 11689 ori

P02-03.jpg



P04-05.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.76 kb
 Vizualizat:  de 11689 ori

P04-05.jpg



P06-07.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.84 kb
 Vizualizat:  de 11689 ori

P06-07.jpg




Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Sâm 11 Dec 2010 20:57:20, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 27 Feb 2007 11:29:13    Titlul subiectului: 76824

Alte 4 pagini:


P08-09.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.92 kb
 Vizualizat:  de 11688 ori

P08-09.jpg



P10-11.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.99 kb
 Vizualizat:  de 11688 ori

P10-11.jpg



P12-13.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.56 kb
 Vizualizat:  de 11688 ori

P12-13.jpg



P14-15.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.11 kb
 Vizualizat:  de 11688 ori

P14-15.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 27 Feb 2007 11:30:09    Titlul subiectului: 76825

Și ultimele 4 pagini ale broșurii cu pricina.


P16-17.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.74 kb
 Vizualizat:  de 11687 ori

P16-17.jpg



P18-19.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.27 kb
 Vizualizat:  de 11687 ori

P18-19.jpg



P20-21.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.16 kb
 Vizualizat:  de 11687 ori

P20-21.jpg



P22-23.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71 kb
 Vizualizat:  de 11687 ori

P22-23.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 27 Feb 2007 14:32:32    Titlul subiectului: 76858

Catalin Ghita a scris:
Acum vom trece la vagoanele pe care eu le consider cumva similare Tatrelor noastre.
O parte din aceste vagoane par să fie modificate la ușa 2... probabil au un lift acolo sau sunt low-floor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
mihaiuc



Data înscrierii: 10/Iul/2007
Ultima vizita: 29/Oct/2009
Mesaje: 14
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Mie 11 Iul 2007 01:13:56    Titlul subiectului: 80222

Nu sunt low - floor. Acele vagoane modificate oferă doar deschidere automată a ușilor (în locul deschiderii manuale cu deblocare). Ușile manuale au rupt mâinile destulor turiști, mulți neștiind că trebuie să țină de ele când coboară. Senzația în tramvaiele "tatre" este superbă - parcă o întoarcere în timp, undeva în anii '40 - '50. Desigur, totul îngrijit, curat, parcă nou. Motivul pentru care calitatea transportului este foarte mare este și faptul că orășenii iubesc foarte mult rețeaua de tramvaie (s-a pus de două ori problema desființării, odată când s-a trecut de la mersul "pe stânga" (britanic) la mersul "pe dreapta" (european) și a doua oară, în anii '80, când se discuta că autobuzele + o rețea de metrou folosind o parte din infrastructura existentă ar înlocui eficient tramvaiele (în Angered s-a și construit un tronson subteran acest sens, pentru teste). Reacția localnicilor a fost foarte vehementă de ambele dăți - tramvaiul este considerat un element cultural goteborgez esențial - tramvaiul este un motiv de mândrie, și este pus lângă atracții turistice precum Avenyn, Haga, sau portul și este îngrijit. Transport de noapte există numai vineri și sâmbătă - ceea ce este exasperant adesea (de aceea apare F och L pe multe ghiduri). Sistemul de anunțare digital al timpilor de așteptare este automat - când tramvaiul trece peste niște senzori din șină, sistemul anunță câte minute mai sunt - în rarele momente când e aglomerat, se întâmplă ca timerele să dea "înapoi".

Metodele de achiziție a biletelor mi s-au părut însă revoluționare aproape. Poți să cumperi bilet prin SMS, prin internet, de la chioșcuri și "alimentări", sau din tramvai, dintr-o mașinărie care înghite monezi. Sunt însă relativ scumpe (și localnicii se plâng de preț) - 20 kr (2.2 €) / oră, respectiv 15 kr/călătorie (înainte era 10 kr pe oră, dar prețul și condițiile de călătorie s-au schimbat), în cazul cumpărării tichetului multiplu Maxrabatt (100 kr). Abonamentele au prețuri similare - abonamentul pe o zi practic a fost desființat, cel pe o lună fiind singura alternativă viabilă acum (din iunie). În condițiile în care benzina este la un preț asemănător cu cel din România (poate cu 10-15% mai mare), diferența între a conduce propria mașină și a lua tramvaiul nu este mare. Paradoxal, ca și în România, "blatul" este frecvent, amenda este redusă (750 kr, dar foarte des doar un avertisment), iar controlul este o raritate. Transportul de noapte este dublu (și plin de oameni în diverse stări de ebrietate).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
B3Su



Data înscrierii: 08/Feb/2010
Ultima vizita: 30/Iul/2023
Mesaje: 12
Locație: Vaires sur Marne (Franta)

MesajTrimis: Mar 09 Feb 2010 16:38:04    Titlul subiectului: 123446

Diapos de Göteborg .

Juillet 1984















Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pTn



Data înscrierii: 29/Iul/2014
Ultima vizita: 17/Mar/2024
Mesaje: 215

MesajTrimis: Mie 26 Aug 2015 16:36:58    Titlul subiectului: Gothenburg in 2015 181151

see: http://public-transport.net/tram/Goeteborg/

Gothenburg is Sweden's second largest city.It has a great tramway network, consisting of 12 lines. The gallery shows trams from the 1960s to the news low floor vehicles.



8863_14.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  212.21 kb
 Vizualizat:  de 7156 ori

8863_14.jpg



8864_76.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  266.89 kb
 Vizualizat:  de 7156 ori

8864_76.jpg



8858_99.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  129.71 kb
 Vizualizat:  de 7156 ori

8858_99.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pTn



Data înscrierii: 29/Iul/2014
Ultima vizita: 17/Mar/2024
Mesaje: 215

MesajTrimis: Dum 26 Feb 2017 12:41:52    Titlul subiectului: Gothenburg tram museum 188538

Here some more pics:

http://public-transport.net/tram/Goeteborg/Museum/



8863_05.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  129.21 kb
 Vizualizat:  de 5663 ori

8863_05.jpg



8865_99.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  118.21 kb
 Vizualizat:  de 5663 ori

8865_99.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Europa de Nord Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community