Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Belgia, Bruxelles
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Europa de Vest
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
minimal



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 30/Ian/2010
Mesaje: 20
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Dec 2006 02:35:59    Titlul subiectului: Belgia, Bruxelles 41166

Am vizitat Bruxelles-ul si m-am gandit ca vreti sa vedeti niste poze cu mijloacele de transport in comun de acolo.. Incep cu ceva foarte interesant, TramMuseum, care din pacate era inchis. Muzeul tramvaielor era destul de incapator si cred ca gazduia peste 50 de vagoane din ce am vazut prin geam, este deschis doar intre martie si octombrie si am inteles ca se fac si curse cu acele vagoane vechi pe traseele lor originale in zilele de duminica.





linia din apropiere



plafonul unui tramvai

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
minimal



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 30/Ian/2010
Mesaje: 20
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Dec 2006 02:49:22    Titlul subiectului: 41167

Asa arata majoritatea tramvaielor din Bruxelles. Schema galben-albastru este omniprezenta, cu exceptia metroului si a unor autobuze mai moderne. Tramvaiele folosesc foarte mult zone izolate de traficul auto, gen 41 in Bucuresti, parcuri, iar in centru exista statii intregi in tunel, in care tramvaiele devin "premetrouri", evitand astfel aglomeratia si aglomerarea traficului de suprafata. Exista chiar si statii comune cu metroul, cum este cea de la Gara Midi (Zuid), care pe un nivel are tramvaiele si dedesubt metrourile. In unele din aceste statii se poate cobori pe orice parte.



interiorul


un macaz mai special


traseele lipite cu autocolante in interior, pe care sunt detaliate si legaturile cu alte linii. observati cat de multe statii sunt, de regula tramvaiele traverseaza complet orasul pe niste axe N-S, E-V, etc., iar o cursa are in jur de 40-50 de statii!


Ultima modificare efectuată minimal la Joi 14 Dec 2006 04:16:59, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
minimal



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 30/Ian/2010
Mesaje: 20
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Dec 2006 03:08:22    Titlul subiectului: 41168

Metroul din Bruxelles este destul de urat, dar eficient. Exista 3 magistrale dintre care doua au o parte comuna in zona de mijloc care e si cea mai circulata. Sunt notate 1A, 1B si 2.




Scuze pt. calitatea pozelor, sunt facute cu telefonul.

Panoul care indica pozitia garniturilor pe magistrala respectiva prin ledurile aprinse in dreptul statiei unde s-ar afla trenurile. Astfel iti poti da seama cam cat ai de asteptat, in functie de numarul de statii distanta la care se afla metroul.

Trebuie sa precizez ca statiile de metrou sunt foarte scurte, unele fiind parcurse in 20-30 de secunde. Chiar se poate vedea statia urmatoare daca iti intinzi gatul in tunel. Comparativ, Gorjului-Armata Poporului este un exemplu de statie lunga. Pentru cei care spuneau ca statiile dese sunt o idee proasta, nu e deloc asa, intr-adevar dureaza mai mult stationarea decat mersul, dar poti folosi metroul mult mai convenabil in multe zone.

Adancimea de la peron pana la zona de pasaj subteran, pana la suprafata mai e o scara. Este destul de adanc si destul de denivelat, sunt pante mari pe unele statii.

Accesul e tot cu cartele ca si la noi, dar nu exista bare restrictive ci doar o dunga rosie dupa care daca esti prins fara cartela valabila esti amendat. Cartelele sunt valabile pe toate mijloacele si de suprafata si underground. La tramvaie am uitat sa spun ca validatoarele sunt in dreptul fiecarei perechi de usi (tramvaie bidirectionale).

Schema pentru orbi la intrarea in gura de metrou. Pe peroane exista benzi de directionare a lor constand in niste "galme" de metal.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
minimal



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 30/Ian/2010
Mesaje: 20
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Dec 2006 03:18:30    Titlul subiectului: 41169

Autobuzele sunt destul de vechi, model VanHool 300 daca nu ma insel. De regula traseele sunt pe niste stradute foarte inguste, cu sens unic si in panta. Exista doar doua validatoare, ambele in fata, pe unde este permisa numai urcarea (gen expresul 783). Pe la mijloc si spate se coboara. Toate mijloacele de suprafata merg pe sistemul anuntului de stop prin apasarea butoanelor, la prima apasare se aprind luminile de la usi si se aude un clopotel la sofer. In statie se face cu mana ca la taxi, altfel nu opresc. Exista locuri speciale pentru caruturi de copii si biciclete.



in schema diferita de culoare (mai noua)


si un Mercedes Citaro sau Conecto nu stiu.. articulat. Acestea apartin companiei Lijn care opereaza liniile preorasenesti, si care este de asemenea prezenta cu vehicule foarte noi si moderne in alte orase din Belgia (Gent de exemplu).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
minimal



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 30/Ian/2010
Mesaje: 20
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Dec 2006 03:35:11    Titlul subiectului: 41170

Asa arata indicatoarele din statii:

Pe asta este trecut (cu galben) inclusiv traseul temporar de autobuz in cazul unei probleme cu metroul. Nu stiu flamanda, dar pe partea cealalata e acelasi lucru scris in franceza Smile totul e bilingv acolo.

Alta statie, pe care sunt trecute preorasenestile. Ma intreb daca in Romania RATB-ul ar permite altei companii amplasarea liniilor pe statii.


Orarul unei linii. Autobuzele veneau de regula la timp, cu mici fluctuatii de 1-2 min.

Un lucru foarte bun pe care as visa sa-l vad implementat si la noi este marirea parcului cu autobuze suplimentare in orele mai solicitate (7-9, 16-18, unde vedeti notate cu k sau b). Acelea sunt autobuze cu acelasi indicativ (63 in cazul meu), dar care circula numai pe o bucata din traseul normal, un fel de semicursa. Sunt menite sa aduca afluxul de calatori in zona unde pot face legaturi cu altceva sau unde chiar e destinatia.

Panoul cu situatia reala a autobuzelor si timpii in care sunt asteptate sa soseasca in statie.

GPS-ul functioneaza cu succes si aici, si in interiorul autobuzelor unde pe un afisaj apare statia urmatoare si nu se deregleaza niciodata. Nu se anunta sonor, ca la noi, ci doar afisate.

Mai trebuie sa spun ca in fiecare statie exista ditamai harta cu toate traseele si este practic imposibil sa te ratacesti.

O cartela de o calatorie costa 1.5 euro, una de 10 costa 10.5 euro
Eu am folosit o cartela numita 5/10 care iti da dreptul la 5 perioade de cate 24 de ore in decurs de maxim 10 zile. Costa 12 euro si e cea mai avantajoasa pentru un turist.

Taxiurile sunt 2.5 euro pornirea si 1.3 pe kilometru. Un drum normal te duce la 10-15 euro, destul de okay avand in vedere ca ai de ales intre Mercedesuri, Citroenuri, Peugeoturi si in general masini foarte noi si rapide.

Trenurile in Belgia sunt foarte bine puse la punct si foarte folosite, practic oricand ai ajunge in gara vei avea cel putin un tren Intercity in urmatoarea ora in orice directie. Bruxelles-ul are Gara Midi care este uriasa (26 de linii), Centraal si Nord, de astea stiu eu dar sigur mai sunt si altele. Pasaje supra si subterane, nu se intersecteaza DELOC cu soselele. De la Midi pleaca si Thalys (tren de mare viteza) catre Paris, Koln sau Amsterdam, si Eurostar catre Londra. Biletele la astea sunt de la 50 euro in sus, dar la intercityurile normale (care merg cu 120-150 si nu se simte nimic) exista oferte de weekend 7 euro dus-intors spre Oostende de exemplu.

Concluzia este ca, fata de ei, suntem in epoca de piatra. Sigur, avem niste Citaro noi, dar ce conteaza daca stau 45 de minute sa-l astept pe 136 in frig.. fara sa am idee cand va veni, plin evident..
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Dec 2006 11:45:53    Titlul subiectului: 41196

Ar mai fi de afaugat ca exista si cartele de 1 zi, care costa 4 euro, si care nu trebuiau validate in autobuze sau tramvaie (cel putin ssa mi-au spus soferii), doar la metrou, metrou care circula doar cu 3 vagoane (era simbata), scurte si neaglomerate, ceea ce m-a surprins; despre hartile cu liniile de transport, intr-adevar, sint prin toate statiile, dar nu mi s-a parut asa clare (in sensul ca nu au marcate pe eleanumite locatii), eu am avut nevoie sa intreb alte persoane din statie despre cum sa ajung intr-un anumit punct
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 1080
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Joi 14 Dec 2006 22:17:51    Titlul subiectului: 41279

Ai vazut cumva esplanada de acolo ? E capatul lui 52 (al lor). Am vazut ca sunt o multime de linii acolo, dar cam 50% din ele par a fi abandonate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
minimal



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 30/Ian/2010
Mesaje: 20
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 15 Dec 2006 01:55:17    Titlul subiectului: 41334

Da, am mers chiar cu 52 pana la capat pentru a ajunge la Atomium. E un terminal destul de complex, desi e capatul unei singure linii, intr-o zona limitrofa si pustie a orasului. Tramvaiul cu care am ajuns a intrat pe bucla exterioara si s-a intors, deci nu stiu ce e cu restul liniilor, probabil sunt ramase din trecut, sau folosite mai mult vara pe post de depou in aer liber, pentru ca oricum zona era incercuita cu garduri si trebuia sa traversezi autostrada pe o pasarela.

Poza de pe site-ul http://www.planitram.be/EN/tourist/ENpict.html, mult mai complet decat orice as fi fotografiat eu.


Edit: am gasit pe acelasi site istoria..
http://www.planitram.be/FR/dossiers/reportages/FRmtub200205.html
terminalul a fost reorganizat asa cu ocazia expozitiei din 1958, atunci cand a fost construit si Atomiumul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Dum 27 Ian 2008 16:03:11    Titlul subiectului: 87685

Cateva poze si de la mine.


poza_20060826_0208.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.81 kb
 Vizualizat:  de 23653 ori

poza_20060826_0208.JPG



poza_20060826_0209.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.77 kb
 Vizualizat:  de 23653 ori

poza_20060826_0209.JPG



poza_20060826_0217.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.68 kb
 Vizualizat:  de 23653 ori

poza_20060826_0217.JPG



poza_20060826_0218.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.41 kb
 Vizualizat:  de 23653 ori

poza_20060826_0218.JPG



poza_20060826_0227.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.43 kb
 Vizualizat:  de 23653 ori

poza_20060826_0227.JPG



poza_20060826_0229.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.68 kb
 Vizualizat:  de 23653 ori

poza_20060826_0229.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
blood13



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Iul/2012
Mesaje: 110
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 10 Mai 2008 05:10:18    Titlul subiectului: 93142

O poza cu metroul din Bruxelles:


_________________
Tiberiu Sufitchi
http://iasi.stfp.net | http://myaviation.net/?uid=9398
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Noi/2017
Mesaje: 6123
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 16 Iul 2009 10:42:55    Titlul subiectului: 114117

Ceva poze proaspete din Bruxelles.
Sa incepem cu autobuzele.

1. - 2. Van Hool articulat. Va rog sa remarcati ca pentru Romania imaginea pare aproape neverosimila, esplanade pietonale frumos amenajate, autobuze articulate, curate, spatiu verde generos, blocuri simple si curate, dar mai ales o sumedenie de porumbei care dau viata (bine, nu numai ... Laughing ) zonei... La noi ii mancau aia care au halit si lebedele si din cauza carora noi, ca popor si tara, am primit un stigmat greu si rusinos prin Europa...
3. - 4. #3166
5. #3541
6. #3954
7. #3955
8. #3957



000200-P1260569.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.28 kb
 Vizualizat:  de 22160 ori

000200-P1260569.jpg



000200-P1260572.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.62 kb
 Vizualizat:  de 22160 ori

000200-P1260572.jpg



003166-P1260469.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.71 kb
 Vizualizat:  de 22160 ori

003166-P1260469.jpg



003166-P1260467.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.49 kb
 Vizualizat:  de 22160 ori

003166-P1260467.jpg



003541-P1260575.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.46 kb
 Vizualizat:  de 22160 ori

003541-P1260575.jpg



003954-P1260472.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.45 kb
 Vizualizat:  de 22160 ori

003954-P1260472.jpg



003955-P1260574.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  81.88 kb
 Vizualizat:  de 22160 ori

003955-P1260574.jpg



003957-P1260578.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.86 kb
 Vizualizat:  de 22160 ori

003957-P1260578.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Noi/2017
Mesaje: 6123
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 16 Iul 2009 10:48:55    Titlul subiectului: 114118

1. #5119
2. #5185
3. - 4. #5191 Iata ca lor nu le e frica de "bau-bau-articulat", folosesc fara complexe autobuze articulate care se descurca de minune in spatii inguste si curbe, fara probleme. La noi cica "nu se poate"... Asa spun toti incapabilii care "nu pot": "nu SE poate"... Evil or Very Mad
5. #8112
6. #8135
7. #8194
8. - 9 . #8479
10. #8526



005119-P1260577.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.67 kb
 Vizualizat:  de 22158 ori

005119-P1260577.jpg



005185-zP1260470.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.64 kb
 Vizualizat:  de 22158 ori

005185-zP1260470.jpg



005191-P1260581.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.45 kb
 Vizualizat:  de 22158 ori

005191-P1260581.jpg



005191-P1260582.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.86 kb
 Vizualizat:  de 22158 ori

005191-P1260582.jpg



008112-P1260498.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.24 kb
 Vizualizat:  de 22158 ori

008112-P1260498.jpg



008135-P1260461.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.85 kb
 Vizualizat:  de 22158 ori

008135-P1260461.jpg



008194-P1260523.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.8 kb
 Vizualizat:  de 22158 ori

008194-P1260523.jpg



008479-P1260565.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.74 kb
 Vizualizat:  de 22158 ori

008479-P1260565.jpg



008479-P1260492.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.84 kb
 Vizualizat:  de 22158 ori

008479-P1260492.jpg



008526-P1260465.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.19 kb
 Vizualizat:  de 22158 ori

008526-P1260465.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Noi/2017
Mesaje: 6123
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 16 Iul 2009 10:52:35    Titlul subiectului: 114119

1. #8529
2. #8863
3. #9045
4. - 5. #9049
6. #302624
7. #309702
Cred ca se trece la un nou sistem de numaratoare/codificare, cu 6 cifre... Rolling Eyes
8. Un MAN turistic, etajat, HZN865
9. - 10. Un alt autobuz turistic, YXS133



008529-P1260466.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.18 kb
 Vizualizat:  de 22157 ori

008529-P1260466.jpg



008863-P1260503.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.64 kb
 Vizualizat:  de 22157 ori

008863-P1260503.jpg



009045-P1260520.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.99 kb
 Vizualizat:  de 22157 ori

009045-P1260520.jpg



009049-P1260499.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.33 kb
 Vizualizat:  de 22157 ori

009049-P1260499.jpg



009049-P1260500.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.83 kb
 Vizualizat:  de 22157 ori

009049-P1260500.jpg



302624-P1260487.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.74 kb
 Vizualizat:  de 22157 ori

302624-P1260487.jpg



309702-P1260471.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.16 kb
 Vizualizat:  de 22157 ori

309702-P1260471.jpg



HZN865-P1260525.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.66 kb
 Vizualizat:  de 22157 ori

HZN865-P1260525.jpg



YXS133-P1260489.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.95 kb
 Vizualizat:  de 22145 ori

YXS133-P1260489.jpg



YXS133-P1260490.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.23 kb
 Vizualizat:  de 22145 ori

YXS133-P1260490.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Joi 16 Iul 2009 11:16:04, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Noi/2017
Mesaje: 6123
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 16 Iul 2009 10:58:43    Titlul subiectului: 114120

Am pastrat pentru sfarsitul pozelor cu autobuze o delicatesa, o succesiune de imagini cu un Citaro G - articulat - care a intors fara probleme intr-un spatiu extrem de restrans, practic este vorba de un bulevard cu un spatiu verde in mijloc, ceva de genul Drumul Taberei din Bucuresti, iar autobuzul a intors, trecand de pe un sens pe celalalt. Iata ca se poate!
La Bucuresti nu, ca sunt mintile mai incuiate, actioneaza asupra efectelor in loc sa elimine CAUZELE!
Cica e aglomerat, sunt masini parcate etc, deci nu aducem articulate; pai nu mai bine aplicati legea impotriva alora care n-o respecta? E, e greu, trebuie sa te misti pe teren, e complicat... Evil or Very Mad



009035-P1260476.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.45 kb
 Vizualizat:  de 22155 ori

009035-P1260476.jpg



009035-P1260477.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.22 kb
 Vizualizat:  de 22155 ori

009035-P1260477.jpg



009035-P1260479.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.49 kb
 Vizualizat:  de 22155 ori

009035-P1260479.jpg



009035-P1260480.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.93 kb
 Vizualizat:  de 22155 ori

009035-P1260480.jpg



009035-P1260481.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.79 kb
 Vizualizat:  de 22155 ori

009035-P1260481.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Noi/2017
Mesaje: 6123
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 16 Iul 2009 11:03:37    Titlul subiectului: 114121

Sa trecem acum si la cateva tramvaie:

1. - 5. #2025
6. #2033
7. - 8. #2043



002025-P1260517.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  61.62 kb
 Vizualizat:  de 22152 ori

002025-P1260517.jpg



002025-P1260518.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.19 kb
 Vizualizat:  de 22152 ori

002025-P1260518.jpg



002025-P1260519.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.47 kb
 Vizualizat:  de 22152 ori

002025-P1260519.jpg



002025-P1260545.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.52 kb
 Vizualizat:  de 22152 ori

002025-P1260545.jpg



002025-P1260547.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.03 kb
 Vizualizat:  de 22152 ori

002025-P1260547.jpg



002033-P1260548.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.8 kb
 Vizualizat:  de 22152 ori

002033-P1260548.jpg



002043-P1260524.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.38 kb
 Vizualizat:  de 22152 ori

002043-P1260524.jpg



002043-P1260553.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.87 kb
 Vizualizat:  de 22152 ori

002043-P1260553.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Noi/2017
Mesaje: 6123
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 16 Iul 2009 11:10:36    Titlul subiectului: 114122

1. #7711
2. #7712
3. #7785
4. - 5. #7795
6. - 7. #7923
8. #7935
9. #7954

Priviti afisajele multicolore ale acestor tramvaie si treceti peste ideea ca e vorba doar de estetica:

Legea nr. 448 din 18 decembrie 2006

"Art. 63. - (1) Pentru a facilita accesul neingradit al persoanelor cu handicap la transport si calatorie, pana la 31 decembrie 2010, autoritatile administratiei publice locale au obligatia sa ia masuri pentru:
. . . .
d) imprimarea cu caractere mari si in culori contrastante a rutelor si a indicativelor mijloacelor de transport in comun.
"

Singura diferenta intre ei si noi e ca legea se aplica... Atat doar...



007711-P1260463.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.28 kb
 Vizualizat:  de 22149 ori

007711-P1260463.jpg



007712-P1260459.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.88 kb
 Vizualizat:  de 22149 ori

007712-P1260459.jpg



007785-P1260462.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.17 kb
 Vizualizat:  de 22149 ori

007785-P1260462.jpg



007795-P1260528.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.16 kb
 Vizualizat:  de 22149 ori

007795-P1260528.jpg



007795-P1260529.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.09 kb
 Vizualizat:  de 22149 ori

007795-P1260529.jpg



007923-P1260512.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.45 kb
 Vizualizat:  de 22149 ori

007923-P1260512.jpg



007923-P1260513.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.12 kb
 Vizualizat:  de 22149 ori

007923-P1260513.jpg



007935-P1260538.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.51 kb
 Vizualizat:  de 22149 ori

007935-P1260538.jpg



007954-P1260456.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  104.38 kb
 Vizualizat:  de 22149 ori

007954-P1260456.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Noi/2017
Mesaje: 6123
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 16 Iul 2009 11:21:07    Titlul subiectului: 114123

1. Un indicator care arata respectul si prioritatea fata de transportul public, sub orice forma ar fi el. Evident, nu exista porcarii gen "maxi-taxi" si alte facaturi.
2. Reteaua de tramvai, afectata de lucrari masive la un pasaj denivelat. Ca o paranteza, Belgia a fost o surpriza neplacuta printre toate tarile vizitate, incomparabil mai murdara, mai plina de daramaturi, de case paraginite, de cersetori etc. Erau multe din elementele (nedorite) pe care le intalnesti si in Romania si-ti dadeau o senzatie neplacuta de "acasa"...
3. - 5. Accesul la o statie de metrou, din nou senzatia de "acasa", cu vesnicii cersetori tuciurii...



P1260460.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  174.94 kb
 Vizualizat:  de 22144 ori

P1260460.jpg



P1260554.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.91 kb
 Vizualizat:  de 22144 ori

P1260554.jpg



P1260558.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  81.57 kb
 Vizualizat:  de 22144 ori

P1260558.jpg



P1260566.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.23 kb
 Vizualizat:  de 22144 ori

P1260566.jpg



P1260567.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  61.19 kb
 Vizualizat:  de 22144 ori

P1260567.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BaditaStefanGalati



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 24/Sep/2017
Mesaje: 370
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 07 Oct 2009 21:12:36    Titlul subiectului: 118141

Eu am stat in Bruxel, de fapt intro suburbie numita Jesuz Eik vreo 3 luni (in perioada in care s-a deschis o noua statie de metrou in iulie-septembrie 2006 si anume Clemenceau. La fel ca si in Malta, pe traseele interurbane/preorasenesti, trebuie sa apesi la semnal ca sa opreasca soferul, daca esti jos trebuie sa ii faci cu mana, altfel nu opreste. Sunt 2 operatori cel mai mare este De Lijn care opereaza si in alte orase. Celuilalt nu i-am retinut numele. In acest moment Metroul bruxelez este complet modificat si chiar nu mai este functional. Din liniile:

1A: Herman Debroux - Roi Baudoiun
1B: Stokkel - Erasmus
2 : Simonis - Clemenceau

Au fost schimbate si renumerotate astfel:

1: Stokkel - Gare de l'Ouest
2: Simonis (Leopold 2 deasupra) - Simonis (Elisabeth dedesubt) e linie circulara dar nu ca cea a Moscovei, ci ca cea de la Bucuresti Pantelimon - Dristor 2, doar sa zicem ca exemplu Dristor 1 - Dristor 2, si una din cele 2 sa fie deasupra celeilalte. Magistrala 2 este folosita pentru a ajuta magistrala 6. Circula pe sub ringul mic (fosta centura a orasului)
5: Herman Debroux - Erasmus (eu coboram la Herman si luam autobuzu catre Jesuz Eik)
6: Roi Baudouin - Simonis (Leopold 2 deasupra) - Simonis (Elisabeth dedesubt).

Deasemeni sunt 2 sectiuni de tramvai numit premetro: anume: Diamant - Boileau pe unde circula tramvaiele 23, 24 si 25 si o sectiune mai mare intre Gara de Nord si Albert pe care circula mai multe tramvaie.

De notat ca inainte de reorganizare la Beekkant Metrourile de pe fosta L1A schimbau sensu (rebrusau), Ajungeai mai repede la capatul fostei L1A daca schimbai metroul la Arts-Loi si apoi la Simonis din nou, era mai scurt si prindeai metrourile din fata ta, toate statiile au nume in Franceza si in Flamanda, peste tot sunt placute bilingve!, sunt 2 rute de tramvai rapid suburbane, 39 si 44, statiile metroului sunt relativ apropiate, circa 400 de metri, daca te uiti prin tunel vezi cateva statii inainte.

_________________
www.stefanbadita.wordpress.com --- Mie îmi pasă de Galați! Vouă?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
nippynoya



Data înscrierii: 16/Feb/2010
Ultima vizita: 18/Feb/2010
Mesaje: 1
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 16 Feb 2010 02:54:24    Titlul subiectului: 123741

Am ramas fascinat de infrastructura de transport in comun a Bruxelles-ului.
Nu-mi venea sa cred cat este de bine deservit orasul, de catre toate mijloacele de transport, care aveau o legatura logica si comoda intre ele.
Ma refer in special la trenuri (vreo 5 gari subterane), metrouri si si tramvaie (pre-metrouri).
Din aceasta perspectiva, pot sa zic ca sunt indragostit de Bruxelles si abia astept sa-l mai vizitez odata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
un adi



Data înscrierii: 08/Ian/2010
Ultima vizita: 25/Mar/2010
Mesaje: 9
Locație: Louvain-la-Neuve (Belgia)

MesajTrimis: Joi 18 Mar 2010 02:56:11    Titlul subiectului: 124750

BaditaStefanGalati a scris:
Sunt 2 operatori cel mai mare este De Lijn care opereaza si in alte orase. Celuilalt nu i-am retinut numele.
Operatorul principal din Bruxelles este STIB, un fel de RATB al lor, dar exista si trasee suburbane sau chiar interurbane, operate de societatile regionale TEC (din Valonia) si De Lijn (din Flandra). Practic, toate traseele TEC/DeLijn cu plecare din Bruxelles ajung in afara regiunii capitalei. Spre exemplu, linia 358 pleaca de la gara Bruxelles Nord si merge pana la Louvain, capitala provinciei Brabantul Flamand. De Lijn si TEC opereaza toate liniile de autobuz din Flandra, respectiv Valonia. In zona urbana a Bruxelles-ului, multe titluri de transport ale STIB sunt valabile si pe TEC, De Lijn sau chiar SNCB (caile ferate).

Da, intr-adevar, transportul in comun din Belgia este foarte bine pus la punct, iar cel din Bruxelles cu atat mai mult. Eu am reusit sa ajung dintr-un capat al orasului in celalalt folosindu-ma pur si simplu de harta transportului in comun, pe care am primit-o gratuit la un ghiseu STIB. Tare sunt curios daca in Bucuresti va exista vreodata o harta a RATB care sa te ajute efectiv sa ajungi unde ai nevoie, fara sa intrebi 5 persoane in prealabil.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Noi/2017
Mesaje: 6123
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 25 Mar 2010 15:58:23    Titlul subiectului: 125042

http://www.rombel.com/stiri-belgia/53616-transportul-public-las-de-dorit.html

"Transportul public lasă de dorit
Miercuri, 17 Martie 2010 22:03

BRUXELLES- In comparație cu alte orașe europene importante , calitatea transportului public din Bruxelles este "mediocra". Concluzia a fost trasă în urma unei anchete făcute de FIA ( Federația Internațională a Automobilelor) în câteva orașe europene. Experti din cadrul Universității Stuttgart au evaluat calitatea transportului public din 23 de orașe din Europa. Evaluarea s-a făcut cu ajutorul unui website, iar criteriile luate în considerare au fost : timpul călătoriei, conexiunile cu alte mijloace de transport și informațiile disponibile despre bilete și tarife.

In Bruxelles , trasportul public a fost catalogat drept mediocru. Capitala belgiana are un scor decent în ceea ce priveste prețurile , disponibilitate și accesul la informația digitala în trenuri, tramvaie și metrou. Insa la capitolul conexiuni ale cartiereler înconjuratoare cu centrul oarșului, calitatea scade deja.

Conform anchetei, la mai mult de jumătate din stații, lipsește informația legată de hărți și rute , precum și despre timpul călătoriei dintre două stații. De asemenea informațiile despte stațiile de autobuz lipesc destul de des. In plus, orarele afișate pe site-uri sunt greu de înțeles și inflexibile.

Conform Touring, o organizație de transport belgiană care a colaborat în cadrul anchetei , rezultatul nu face cinste unei capitale europene. Acestia susțin că "Un transport public eficient este crucial pentru un trafic de calitate". " Mulți funcționari, navetiști, precum și oameni de afaceri se confruntă cu lipsa de informații adecvate despre opțiunile și rutele de transport ". Orașul german München este catalogat drept orașul cu cel mai bun transport public din Europa. Ljubljana și Zagreb au cele mai slabe rezultate.

De Standaard
"

Si eu am ramas cu o impresie generala proasta despre Bruxelles, in majoritatea timpului am avut senzatia neplacuta ca ma aflu in zone periferice ale Bucuresti-ului... iar in unele zone, dupa aspectul general al cladirilor si al "faunei" umane, aveam senzatia ca sunt chiar in Rahova...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
un adi



Data înscrierii: 08/Ian/2010
Ultima vizita: 25/Mar/2010
Mesaje: 9
Locație: Louvain-la-Neuve (Belgia)

MesajTrimis: Joi 25 Mar 2010 17:45:25    Titlul subiectului: 125043

Ok, pai daca e de gasit nod in papura, vom avea intotdeauna material de barfa. Sondajul acela a luat in calcul si Bucurestiul? Sunt convins ca a noastra capitala sta excelent la capitolul conexiuni si mai ales la orare. Ce sa mai vorbim de timpul dintre statii, care se respecta cu sfintenie la orice ora din zi si din noapte...

Fireste, gusturile nu se discuta, dar eu de cate ori am folosit pana acum transportul in comun din Belgia, am facut-o fara sa intreb lumea de pe strada. Site-urile companiilor, cat si indicatoarele din statii, m-au dus intotdeauna acolo unde am avut nevoie.

Cat despre cladiri si fauna, e bine de stiut ca o tara, fie ea si una mica, e formata din mai mult decat capitala ei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
BaditaStefanGalati



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 24/Sep/2017
Mesaje: 370
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 16 Dec 2010 00:23:55    Titlul subiectului: 137561

minimal a scris:
Da, am mers chiar cu 52 pana la capat pentru a ajunge la Atomium. E un terminal destul de complex, desi e capatul unei singure linii, intr-o zona limitrofa si pustie a orasului
Terminalul din statia de metrou Haezel este complex deoarece liniile din mijloc deservesc tramvaiele bidirectionale, acolo in timpul orelor de varf se formeaza grupuri imense de oameni, turisti, lucratori la stadion, etc. Acolo este Atomul, Cinema Bruxelles, Stadionul Anderlecht (o statie mai la capat spre Roui Boudejwin) etc.
_________________
www.stefanbadita.wordpress.com --- Mie îmi pasă de Galați! Vouă?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
costy92



Data înscrierii: 01/Sep/2010
Ultima vizita: 18/Noi/2017
Mesaje: 100
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 31 Ian 2013 03:46:36    Titlul subiectului: 162173

Harta metrou Bruxelles
http://www.tvl.ro/bruxelles/images/harta-metrou-bruxelles.jpg
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
MIXIX



Data înscrierii: 03/Mar/2010
Ultima vizita: 09/Oct/2017
Mesaje: 82
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 29 Iun 2013 16:30:31    Titlul subiectului: Muzeul tramvaiului Bruxelles 165433

Muzeul tramvaiului Bruxelles. Din pacate, am ajuns la el cind era inchis. Pozele sint facute cu telefonul prin geam.


DSC_2804.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.22 MB
 Vizualizat:  de 11702 ori

DSC_2804.JPG



DSC_2806.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.16 MB
 Vizualizat:  de 11702 ori

DSC_2806.JPG



DSC_2808.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.49 MB
 Vizualizat:  de 11702 ori

DSC_2808.JPG



DSC_2812.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.5 MB
 Vizualizat:  de 11702 ori

DSC_2812.JPG



DSC_2813.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.2 MB
 Vizualizat:  de 11702 ori

DSC_2813.JPG



DSC_2814.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.1 MB
 Vizualizat:  de 11702 ori

DSC_2814.JPG



DSC_2815.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.45 MB
 Vizualizat:  de 11702 ori

DSC_2815.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Europa de Vest Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community