Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Accidentul de la Moorgate, Londra. 28 Februarie 1975

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metrouri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 1103
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mie 28 Feb 2007 00:47:40    Titlul subiectului: Accidentul de la Moorgate, Londra. 28 Februarie 1975 76907

In urma cu exact 32 ani, metroul londonez a cunoscut cel mai mare accident din istoria sa. Un tren venind dinspre Drayton Park a ajuns in statia terminus Moorgate, nu a oprit in statie si a continuat sa mearga inca aproximativ 50m pana la capatul tunelului, unde s'a izbit frontal de peretele acestuia, la ora locala 8:46. 43 persoane si-au pierdut viata, atunci si alte 70 au fost ranite.
Conducatorul trenului, Leslie B. Newson (56 ani), a murit in accident.
Primele 3 vagoane au fost strivite in tunel, in timp ce ultimele 3 au ramas intacte la peronul statiei. Echipele de salvare au lucrat in conditii foarte grele, datorita lipsei ventilatiei si a prafului si caldurii insuportabile.
Ultimul supravietuitor a fost scos din tren in jurul orei 22 GMT. Ultimul cadavru recuperat a fost al mecanicului, 4 zile mai tarziu.
Mecanicul a fost gasit in cabina cu mana pe controller si cu cealalta mana aproape de maneta de frana, fara insa sa fi facut vreo incercare sa franeze. Pozitia in care se afla mecanicul in momentul impactului a fost determinata dupa autopsie, in urma analizarii fracturilor mainilor. Este evident ca dupa impact nu putea ramane in acea pozitie.
In buzunar a fost gasita o suma de bani cu care intentiona sa cumpere o masina pentru fiica lui. Nimic din comportamentul sau anterior nu indica intentii de sinucidere.
Ancheta a stabilit ca sistemul de franare functiona perfect si ca nu au existat defectiuni tehnice. S'a stabilit ca trenul era in functiune pana cel putin o secunda inainte de impact, ceea ce dovedeste ca mecanicul nu a facut nimic sa opreasca. Trenul s'a izbit de perete cu aproximativ 56 km/h.
La intrarea in statie este un macaz care daca este trecut cu viteza mare, provoaca balansul vagonului, ceea ce ar fi facut ca mecanicul, daca ar fi adormit, sa se trezeasca si eventual sa ia mana de pe controller. Controllerul este construit astfel incat daca mecanicul ia mana de pe el, se declanseaza franarea de urgenta.
Martorii oculari sustin ca mecanicul nu a facut niciun gest sa opreasca trenul, privind inainte fara nicio reactie. Anchetatorii afirma ca este neobisnuit ca o persoana in fata unui impact frontal iminent sa nu-si duca instinctiv mana sa-si acopere fata, lucru care nu s'a intamplat in acest caz. O serie de speculatii medicale nu au putut fi confirmate deoarece, dupa concluzia anchetei, durata mare pana la recuperarea cadavrului nu mai permite obtinerea de informatii exacte.
Un alt aspect interesant este ca a fost descoperit alcool la analizele efectuate la autopsie. S'a stabilit ca in anumite conditii, caldura si alti factori pot produce alcool, situatie ce pare a fi fost si in cazul soferului printesei Diana, aceasta fiind o explicatie a alcoolemiei uriase a acestuia.
Cauza exacta a accidentului dela Moorgate nu a fost descoperita. Conform concluziei anchetatorilor, cauza, oricare ar fi fost, a murit odata cu mecanicul. Pe niste forumuri am citit explicatiile unor lucratori dela metroul din Londra, care spuneau ca de multe ori mecanicii confunda statiile. Se spune ca, o tura inainte de accident, tunelul dintre penultima statie si Moorgate ar fi fost luminat din cauza unor lucrari, ceea ce l-ar fi facut pe mecanic sa creada ca ultima statie este dupa un tunel luminat. Inainte ca trenul sa plece spre Moorgate, luminile au fost stinse, astfel incat Newson a crezut probabil ca urmatoarea statie nu este Moorgate. Probabil ca, ajuns la macazul dinainte de statie, si-a dat seama de greseala si ceva s'a intamplat atunci. Este interesant daca a fost constient sau nu pana in momentul impactului sau a facut un atac cerebral si nesansa a facut ca el sa ramana cu mana pe controller, fara sa se poata declansa frana de urgenta.
Dupa unele surse, numarul total al victimelor ar fi mai mare, incluzand cel putin o persoana care a murit dupa o perioada mai lunga de spitalizare din care nu si-a mai revenit.
Informatii despre accidentul dela Moorgate puteti gasi aici:
Nightmare on Platform Nine
http://news.bbc.co.uk/onthisday/hi/dates/stories/february/28/newsid_2515000/2515033.stm
http://en.wikipedia.org/wiki/Moorgate_tube_crash
http://www.roguery.com/cities/london/LON_TRAN.HTM
Raportul anchetei accidentului dela Moorgate:
http://www.railwaysarchive.co.uk/documents/DoE_Moorgate1975.pdf
O scena interesanta apare in filmul unguresc Kontroll, in care mecanicul depaseste statia fara sa-si dea seama de asta. Nu stiu daca in realitate este posibil sa se intample in felul acesta, in stilul din film, dar la Moorgate a fost posibil dintr'un motiv sau altul. In filmul Kontroll, mecanicul observa si da trenul inapoi. La Moorgate e greu de spus cat ar fi mers daca nu era statia terminus.
Am vazut si la Bucuresti depasiri de peron, dar cel mult prima sau primele doua usi erau in afara statiei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BMC



Data înscrierii: 04/Noi/2013
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 34
Locație: Braila

MesajTrimis: Mie 20 Noi 2013 00:08:15    Titlul subiectului: 168999

Parerea mea e ca mecanicul a fcut infarct si a murit cu mana pe controler, ceea ce a declansat accidentul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metrouri Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community