Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Locomotive Electrice pe linia de tramvai
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
istvan_eloc



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Apr/2017
Mesaje: 51
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 03 Mar 2009 12:37:48    Titlul subiectului: 107076

În următoarele zile o să prezint pe scurt istoria transportului de mărfuri pe linii de tramvaie în Oradea.
În 1882 se întemeiază o linie de marfă pe ecartament normal cu tracțiune de abur de la gara Velența (Gara Est Oradea) până la Gara Obor (acuma Piața agroalimentară Cetate)
Întreprinderile servite
Fabrica de spirt Moskovics
Fabrica de spirt rafinat și moara "LÉDERER și KÁLMÁN" (Moara Victoria)
Fabrica de spirt și drojdie "DÁNIEL BERGER" (azi Vinalcool)
Moara cu abur "LÁSZLÓ"- nr. II (Azi Rovex)
Antrepozitul de mărfuri S.A



harta1882.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  135.85 kb
 Vizualizat:  de 21680 ori

harta1882.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
istvan_eloc



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Apr/2017
Mesaje: 51
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 04 Mar 2009 17:04:39    Titlul subiectului: 107175

Linia a pornit de la Gara Velența (Oradea EST)
având legătură directă cu cale ferată.
A trecut pe Calea Clujului.
La piața Tineretului a trecut pe strada Griviței până la Gara Obor (Piața Agroalimentară Cetate)



velence_5.jpg
 Descriere:
Oradea Est cu Locomotiva nr. 2 - 1985
 Mărime fișier:  47.73 kb
 Vizualizat:  de 21634 ori

velence_5.jpg



velence_5.jpg
 Descriere:
Oradea Est cu Locomotiva nr. 2
 Mărime fișier:  47.73 kb
 Vizualizat:  de 21634 ori

velence_5.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
istvan_eloc



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Apr/2017
Mesaje: 51
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 04 Mar 2009 17:13:49    Titlul subiectului: 107176

Urmeaza niste poze din anii '80 cand linia a fost inca in functiune


k_ut.jpg
 Descriere:
Calea Clujului cu Linia de tramvai 2
utilizat comun cu linia de marfa
 Mărime fișier:  40.32 kb
 Vizualizat:  de 21630 ori

k_ut.jpg



ecetgyar.jpg
 Descriere:
Fabrica de spirt Moskovits
 Mărime fișier:  25.59 kb
 Vizualizat:  de 21630 ori

ecetgyar.jpg



templomter.jpg
 Descriere:
Piata Tineretului
 Mărime fișier:  41.36 kb
 Vizualizat:  de 21630 ori

templomter.jpg



tarto1.jpg
 Descriere:
Strada Grivitei
 Mărime fișier:  44.12 kb
 Vizualizat:  de 21630 ori

tarto1.jpg



malom.jpg
 Descriere:
Moara Lederer (Victoria)
 Mărime fișier:  24.18 kb
 Vizualizat:  de 21630 ori

malom.jpg



b_raktar.jpg
 Descriere:
Fabrica de spirt Berger Daniel (Vinalcool)
 Mărime fișier:  26.67 kb
 Vizualizat:  de 21630 ori

b_raktar.jpg



4_6.jpg
 Descriere:
Oradea Obor (Poarta 3 a depoului pe langa Cetate)
 Mărime fișier:  6.76 kb
 Vizualizat:  de 21630 ori

4_6.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
claudiu_samy



Data înscrierii: 25/Ian/2007
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 223
Locație: Galati; Bucuresti

MesajTrimis: Mie 04 Mar 2009 21:38:24    Titlul subiectului: Sina folosita 107206

Ce fel de sina era folosita in oras in zona parcursa de vagoanele de tren. Era normala de tramvai sau tip CF? Un tren normal cu locomotiva CFR putea intra pe acea linie? Era prevenita posibilitatea ca trenul sa intre pe portiunile destinate doar tramvaiului?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fan



Data înscrierii: 03/Mai/2008
Ultima vizita: 14/Apr/2017
Mesaje: 30
Locație: Timisoara-Oradea

MesajTrimis: Mie 04 Mar 2009 22:52:21    Titlul subiectului: sina 107216

Pe liniile comune era folosita sina fara canal, adica sina CFR, putea intra si locomotiva hidraulica pe respectivele sine, vagoanele de manevra erau evident vagoane de CFR. Transportul electric de marfa avea un traseu bine stabilit prin urmare nu avea cum (dar mai ales de ce) sa devieze de la acest traseu.In pozele de mai sus, expuse de Istvan se poate observa destul de bine tipul sinelor folosite.
Eu am locuit mult timp langa vestita "tabla ondulata" pe Clujului si am urmarit mult aceste locomotive, ulterior cand am devenit vatman l-am avut coleg pe unul din fostii mecanici, asta dupa desfiintarea locomotivelor. Din pacate eu nu am fost inspirat sa fac niste poze.
Aveti cumva poze si cu tramvaiele EP din acele vremuri? Intreb asta fiindca sunt un adevarat fan al EP urilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
istvan_eloc



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Apr/2017
Mesaje: 51
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 05 Mar 2009 17:25:25    Titlul subiectului: 107279

De la Gara Obor linia a trecut pe strada Sucevei unde s-a ramificat la intreprinderile:
Moara cu abur Laszlo es Hunyadi (unde a fost depozitul Plafar),
Moara Emilia (La strada 1848)
Fabrica de Spirt Moskovits Adolf si Fii.
Moara Adria
In 1900 au deschis linia a 2-a care pornit dela Gara Obor, pta. 1 Decembrie, str. Vasile Alecsandri
Pe aceste linii au fost utilizate doua locomotive cu abur Krauss.



Krauss_RegiM.jpg
 Descriere:
Schita locomotivei Krauss
 Mărime fișier:  221.57 kb
 Vizualizat:  de 21536 ori

Krauss_RegiM.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
istvan_eloc



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Apr/2017
Mesaje: 51
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 05 Mar 2009 17:44:47    Titlul subiectului: 107284

In 24 aprilie 1906 porneste primul tramvai, iar din 1 august 1906 si linia de marfa a fost electrifcata.
Societatea a cumparat doua locomotive electrice construite in
fabrica de vagoane Arad cu partile electrice de tip Siemes (sau AEG, dar mai mult ca sigur ca Siemens Suckert)
Locomotiva cu grp. 19 T, 2 osii, 2 motoare (aranjare Bo) de tip D54 cu 25 Hp/motor. Frana mecanica si electrica.
Au primit numerele 1 si 2 pastrand aceasta numerotare pana 1977 dupa care locomotiva nr. 1 a fost renumerotat in 4 iar locomotiva 2 in nr. 5.
Ele au fost in serviciu pana la desfiintarea liniei de tramvaie 2 (1994)



weitzer1906.jpg
 Descriere:
Eticheta de constructie a locomotivei nr. 2
 Mărime fișier:  23.34 kb
 Vizualizat:  de 21532 ori

weitzer1906.jpg



negyes_elolb.jpg
 Descriere:
Locomotiva 1 (4) in 1986
 Mărime fișier:  12.95 kb
 Vizualizat:  de 21532 ori

negyes_elolb.jpg



otos_hatul_1b.jpg
 Descriere:
Locomotiva 2 (5) in 1984
 Mărime fișier:  19.33 kb
 Vizualizat:  de 21532 ori

otos_hatul_1b.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
istvan_eloc



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Apr/2017
Mesaje: 51
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 06 Mar 2009 15:35:36    Titlul subiectului: 107360

Până în 1909 lungimea liniei de mărfuri a fost 7 km și a deservit aproximativ 20 de întreprinderi, depozite.
În 1909 au întemeiat linia E de tramvaie care pornea de la colțul Str. Decebal - Prmăriei, trecând pe strada Barcăului (până în 1972 când s-a extins Înfrățirea a fost o stradă care a legat pe Decebal cu Barcăului) ajungând la Gara Vest (Ioșia).
Această linie a fost utilizat și pentru transport mărfuri.
Aici a avut linie de garaj
Phoebus (pred. Înfrățirea)
Sinteza veche
Iar pe Barcăului au fost linii de manevre paralele.
De la Sucevei linia de mărfuri a fost prelungit până la str. Decebal conectând Gara Est cu Gara Vest prin linie de mărfuri electrificat.
Linia de tramvaie C (Linia 2 ) a avut parte comună cu linia de mărfuri pe calea Clujului până la pta. Tineretului. Transportul de mărfuri a avut prioritate față de transport public.
Linia de tramvaie E (Linia 7, mai târziu 5 - Decebal, Barcaului, Ioșia) a fost utilizat tot împreună cu transport de mărfuri.
Linia de tramvaie F (Linia 3 Pta. Unirii, Avram Iancu, Cuza Voda, Mihai Vitezul, Kogalniceanu, Cantemir) a fost utilizat tot și pentru transport de mărfuri pe porțiunea Kogalniceanu și din 1943 Cantemir până la fabrica de Bere. Pe Kogalniceanu a fost rampa de descarcare.
În anii 1930-1960 linia de marfuri a deservit peste 30 de intreprinderi.
Societate N.V.V (din 1920 CFOM) a avut si un parc de vagoane peste 50 intrand si in circulatie M.A.V. mai tarziu C.F.R.
Legenda la harta:
1. Gara Velența
2. Societatea Anonimă Stabilimentele Românești "MELOCCO" (azi S.C. Congips S.A)
3. Stabilimentele Industriale "MAURIȚIU MOSKOVITS" - fabrică de spirt
și drojdie
4. Depozitul de cherestea
5. Fabrica de spirt rafinat și moara "LÉDERER și KÁLMÁN" S.A
6. Depozitul de zahăr. Fabrica de butoaie (Fabrica de scaune)
7. Fabrica de spirt și drojdie "DÁNIEL BERGER" (azi S.C. VINALCOOL S.A)
8. Moara cu abur "LÁSZLÓ"-stabilimentul nr. II (azi S.C ROVEX S.A)
9. Moara de ardei (Avantul)
10. Gara Oradea-Obor. Triaj. Remiza (azi Piața agroalimentară "Cetate")
11. Uzina Electrică (azi S.C. Electrica S.A)
12. Antrepozitul de mărfuri S.A
13. Baza de fier vechi
14. Siloz
15. Rampă de descărcare
16. Societatea pe acțiuni a morilor unificate "LÁSZLÓ și HUNYADI"
Stație pentru întoarcerea vagoanelor
17. Moara cu valțuri "EMILIA"
18. Moara cu aburi și fabrica de arpacaș și decorticat mei, "ADRIA"
. Depozitul Andrényi
19. Stație de cântărire vagoane
20. Antrepozitul de fierărie și mașini "KÁROLY ANDRÉNYI ȘI FIUL"
21. Fabrica de spirt și drojdie "ADOLF MOSKOVITS ȘI FIII".Fabrica de gaz lampant (spirt aerian) "CAMPBELLS și
SANDS")
22. Cazărmi
23. Rampă de descărcare - str. Vitéz, azi Decebal
24. Întreprinderea "PHOEBUS" - Turnătorie de fier și fabrică de mașini S.A.
25. Îngrășătorie de animale
26. Gara Ioșia
27. Fabrica de bere "DREHER-HAGGENMACHER" S.A

Am primit ajutor de la dn. Hochhauser Ronald, Muzeolog.



terkep_ipar_r.jpg
 Descriere:
Harta liniei de marfuri
 Mărime fișier:  226.38 kb
 Vizualizat:  de 21483 ori

terkep_ipar_r.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
istvan_eloc



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Apr/2017
Mesaje: 51
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 12 Mar 2009 14:39:45    Titlul subiectului: 107780

Dupa electrificarea liniei de marfuri cum am remarcat mai inainte au utilizat doua locomotive electrice de sistem tramvai si trei locomotive de abur.
Locomotivele de abur treptat au fost schimbate tot cu locomotive electrice.
Locomotiva nr. 3 a sosit in Oradea in 1918 (1920 ?) si a fost utilizata aici pana 1994.
A fost construita pentru Orasul Bingen (Germania) in 1905 - 1906 de catre fabrica Katharinahutte in Rohrbach/Pfalz.
Partile electrice au fost fabricate de catre SSW (Siemens cu numarul 238)
Acolo a avut numarul 12.
Din 1920 in Bingen dispare Locomotiva neagra "Schwatze lok" si intra in service in locul lui o alta locomotiva asemanatoare de culoare verde.
Doua poze avem cu locomotiva nr. 12 precum si schita locomotivei. Pe o poza se vede bine si eticheta de constructie care este identica cu locomotiva 3 din Oradea.
Firma Katharinahutte tot in 1905 a construit si locomotiva E69-1 care a fost intre primele locomotive electrice utilizate pe linia principala din Germania.
Acuma E69-1 este expusa in Deuches Museum Munchen



harmas_elolb.jpg
 Descriere:
Locomotiva 3 in Oradea in 1985
 Mărime fișier:  14.93 kb
 Vizualizat:  de 21382 ori

harmas_elolb.jpg



bingen2.jpg
 Descriere:
Locomotiva in Bingen in 1906
 Mărime fișier:  94.3 kb
 Vizualizat:  de 21382 ori

bingen2.jpg



Bingen12Tabla.jpg
 Descriere:
Parte din poza anterioara cu eticheta de constructie
 Mărime fișier:  24.32 kb
 Vizualizat:  de 21382 ori

Bingen12Tabla.jpg



budesheim1906.jpg
 Descriere:
O alta poza din Bingen din 1906
 Mărime fișier:  28.41 kb
 Vizualizat:  de 21382 ori

budesheim1906.jpg



Kath_033.jpg
 Descriere:
Eticheta de constructie a loc 3 din Oradea, identica cu eticheta loc 12 din Bingen
 Mărime fișier:  27.4 kb
 Vizualizat:  de 21382 ori

Kath_033.jpg



3jellegrajzb.jpg
 Descriere:
Schita locomotivei
 Mărime fișier:  89.2 kb
 Vizualizat:  de 21382 ori

3jellegrajzb.jpg



lag1.jpg
 Descriere:
Locomotiva e69-1 cu numar de constructie Katharinahutte nr. 19
Locomotiva nr 3 are nr 33.
 Mărime fișier:  7.6 kb
 Vizualizat:  de 21382 ori

lag1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
istvan_eloc



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Apr/2017
Mesaje: 51
Locație: Oradea

MesajTrimis: Sâm 14 Mar 2009 12:56:26    Titlul subiectului: 107858

In anii '30 CFOM a construit o locomotiva (nr. 4) pe boghiurile unui trailer de mitraliera SKODA din I. Razboi Mondial , cu doua boghii fiecare boghiu cu doua osii.
Constructia n-a functionat bine.
In anii '50 poza cu locomotiva 4 are doua osii (ca si la celelalte)
Doua poze am despre aceasta locomotiva, unu din anii '50 pe linia de garaj a fabricii de bere si una din '75 la calea clujului.
In '78 (?) dispare (probabil au taiat si atunci au renumerotat locomotiva nr. 1 in nr. 4).
Poza din anii '50 am de la dn. Hochhauser,
poza din anii '75 am din monografia OTL - 1996
Am o copie de schita in A2 din arhiva OTL.
Daca cineva stie mai mult despre aceasta locomotiva ar interesa, precum si poze.



NVV4.GIF
 Descriere:
Schita
 Mărime fișier:  57.2 kb
 Vizualizat:  de 21322 ori

NVV4.GIF



regi4regi.jpg
 Descriere:
Poza din anii '50
 Mărime fișier:  29.56 kb
 Vizualizat:  de 21322 ori

regi4regi.jpg



regi4.jpg
 Descriere:
Poza din '75
 Mărime fișier:  88.77 kb
 Vizualizat:  de 21322 ori

regi4.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 18 Mar 2009 00:13:34    Titlul subiectului: 108135

istvan_eloc a scris:
Linia a pornit de la Gara Velența (Oradea EST)
având legătură directă cu cale ferată.

Acum inteleg cum de prin anii 90 mai era catenara in acea zona, pe vremea aceea m-am mirat stiind ca nici o linie ce trecea prin Oradea nu e electrificata(din pacate nici acum nu e) dar totusi prima linie avea retea electrica si restul nu.
Liniile, daca nu ma insel, ce faceau legetura la Oradea Est mai sunt si acum, dar pe ele sunt parcate masini, nu stiu daca am vazut ultimii ani trafic de marfa vreodata incolo, doar in partea opusa, la Sinteza mai misca o LDH25 si o LDH45 cu vagoane de marfa, tot mai rar si mai putine

_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
istvan_eloc



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Apr/2017
Mesaje: 51
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 26 Mar 2009 19:15:26    Titlul subiectului: 108538

In anii '40 au fost in servicu 4 locomotive electrice si 3 loomotive abur T3 Krauss.
Cetatenii au fost revoltati ca n-au rezolvat transportul exclusiv electric si mai utilizeaza inca si loc. de abur pe strazile orasului.
In 1942 soseste la Oradea o locomotiva Ganz 1901 de la Budapesta.
El primeste numarul 5.
Dupa un an de serviciu se va redirectiona catre Debrecen impreuna cu cateva tramvaie ajutand situatia critica dupa bombardarea depoului din Debrecen.
Acolo primeste numarul 202 (locomotiva nu mai exista)
In anii '50 in atelierul CFOM (OTL) se va contrui o locomotiva de forma de vagon cu doua osii si primeste numarul 5.
Aceasta lolomotiva a deservit mai ales fabrica de spirt Moskovits pe calea Clujului.
Impreuna cu locomotiva 4 si aceasta locomotiva dispare dupa 1975 (1977 ?)
Nu am numai 4 poze despre locomotiva respectiva, una primita de la Serban Lacriteanu, una din Monografia OTL 1996 si doua de la dn. muzeolog Hochhauser.



dkv202b.jpg
 Descriere:
Locomotiva N.V.V. 5 in Debrecen - 1943
inca purtand numarul 5
 Mărime fișier:  17.18 kb
 Vizualizat:  de 21163 ori

dkv202b.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
istvan_eloc



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Apr/2017
Mesaje: 51
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 26 Mar 2009 19:18:48    Titlul subiectului: 108540

Poze despre locomotiva 5
Ar interesa poze sau informatii suplimentare despre locomotiva nr. 5



img00365.jpg
 Descriere:
Cele doua locomotive nr. 5
sursa Serba Lacriteanu
 Mărime fișier:  502.48 kb
 Vizualizat:  de 21162 ori

img00365.jpg



regi1_5b.jpg
 Descriere:
Locomotiva nr 5 legat in tandem cu loc. nr 1 (4) pe linia de garaj a fabricii de spirt, calea Clujului
 Mărime fișier:  17.49 kb
 Vizualizat:  de 21162 ori

regi1_5b.jpg



regi5regib.jpg
 Descriere:
Locomotiva 5 pe linia de garaj a fabricii de spirt, calea Clujului in 1956
 Mărime fișier:  18 kb
 Vizualizat:  de 21162 ori

regi5regib.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
herry2000



Data înscrierii: 20/Dec/2008
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 35
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 17 Apr 2009 20:58:15    Titlul subiectului: Locomotive elecrice OTLRA 109726

Locomotive elecrice OTL


DSCF1956.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.1 MB
 Vizualizat:  de 20979 ori

DSCF1956.JPG



DSCF1957.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.23 MB
 Vizualizat:  de 20979 ori

DSCF1957.JPG



DSCF1958.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.08 MB
 Vizualizat:  de 20979 ori

DSCF1958.JPG



DSCF1959.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.14 MB
 Vizualizat:  de 20979 ori

DSCF1959.JPG



DSCF1960.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.19 MB
 Vizualizat:  de 20979 ori

DSCF1960.JPG



DSCF1961.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.19 MB
 Vizualizat:  de 20979 ori

DSCF1961.JPG



DSCF1962.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.1 MB
 Vizualizat:  de 20979 ori

DSCF1962.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
herry2000



Data înscrierii: 20/Dec/2008
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 35
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 08 Mai 2009 19:43:09    Titlul subiectului: Renovarea a inceput 110630

Renovarea a inceput si probabil de ziua OTL se va terminarea renovarea unei locomotive.
Multumiri D-ului Istvan care este un pasionat al locomotivelor electrice si pe aceasta cale trebuie sa multumim tuturor care contribuie la renovarea acestor locomotive.



DSCF1963.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.2 MB
 Vizualizat:  de 20778 ori

DSCF1963.JPG



DSCF1964.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.18 MB
 Vizualizat:  de 20778 ori

DSCF1964.JPG



DSCF1965.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.15 MB
 Vizualizat:  de 20778 ori

DSCF1965.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
herry2000



Data înscrierii: 20/Dec/2008
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 35
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 08 Mai 2009 19:59:29    Titlul subiectului: Inca cateva poze 110631

Inca cateva poze


DSCF1966.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.24 MB
 Vizualizat:  de 20771 ori

DSCF1966.JPG



DSCF1967.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.2 MB
 Vizualizat:  de 20771 ori

DSCF1967.JPG



DSCF1968.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.19 MB
 Vizualizat:  de 20771 ori

DSCF1968.JPG



DSCF1969.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.2 MB
 Vizualizat:  de 20771 ori

DSCF1969.JPG



DSCF1970.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.19 MB
 Vizualizat:  de 20771 ori

DSCF1970.JPG



DSCF1971.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.19 MB
 Vizualizat:  de 20771 ori

DSCF1971.JPG



DSCF1972.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.21 MB
 Vizualizat:  de 20771 ori

DSCF1972.JPG



DSCF1973.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.09 MB
 Vizualizat:  de 20771 ori

DSCF1973.JPG



DSCF1974.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.13 MB
 Vizualizat:  de 20771 ori

DSCF1974.JPG



DSCF1975.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.14 MB
 Vizualizat:  de 20771 ori

DSCF1975.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
herry2000



Data înscrierii: 20/Dec/2008
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 35
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 08 Mai 2009 20:04:03    Titlul subiectului: Locomotive OTL 110632

OTL


DSCF1976.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.06 MB
 Vizualizat:  de 20771 ori

DSCF1976.JPG



DSCF1977.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.24 MB
 Vizualizat:  de 20771 ori

DSCF1977.JPG



DSCF1978.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.23 MB
 Vizualizat:  de 20771 ori

DSCF1978.JPG



DSCF1979.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.1 MB
 Vizualizat:  de 20771 ori

DSCF1979.JPG



DSCF1980.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.08 MB
 Vizualizat:  de 20771 ori

DSCF1980.JPG



DSCF1981.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.22 MB
 Vizualizat:  de 20771 ori

DSCF1981.JPG



DSCF1982.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.25 MB
 Vizualizat:  de 20771 ori

DSCF1982.JPG



DSCF1983.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.06 MB
 Vizualizat:  de 20770 ori

DSCF1983.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
istvan_eloc



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Apr/2017
Mesaje: 51
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 08 Mai 2009 22:28:29    Titlul subiectului: 110637

In 2006 au reconditionat locomotiva nr 2 (5)
(Weitzer - Arad -1906)



Untitled-10.jpg
 Descriere:
Poza facuta in 2006
 Mărime fișier:  1.15 MB
 Vizualizat:  de 20749 ori

Untitled-10.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Mai/2017
Mesaje: 677
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 12 Mai 2009 21:00:33    Titlul subiectului: 110827

Locomotiva 3 la ultima reconditionare din anii 80 s-a folosit tabla de pe vagonul remorca ITB V12 #128 casat pana atunci.


IMG_5118-.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  792.11 kb
 Vizualizat:  de 20669 ori

IMG_5118-.jpg



_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
marcel



Data înscrierii: 25/Aug/2008
Ultima vizita: 06/Mar/2017
Mesaje: 100
Locație: Budapesta (Ungaria); Oradea

MesajTrimis: Vin 15 Mai 2009 13:59:47    Titlul subiectului: hmmm 110953

Nu stiu de ce, dar eu am indoieli privind "reconditionarea" asta. Am senzatia ca se va face treaba "romaneasca"; uitandu-ma la improvizatiile care-s facute la tramvaiele din Oradea pot observa doar incompetenta personalului care intretine vagoanele. Stiind ca si reconditionarea aceasta e facuta de cei de la OTL, fara implicarea cuiva de la muzeu...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
istvan_eloc



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Apr/2017
Mesaje: 51
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 15 Mai 2009 19:03:25    Titlul subiectului: 110961

In aceste conditii si o reconditionare simpla (neautentica) ar conserva starea lor. Cand vor fi reconditionate ele vor fi propuse pentru clasare in monument tehnic national. Daca ar optam la un proiect UE pentru reconditionare completa, acuma putine sanse de castiga bani pt. asa ceva.
Chiar ele circulau pe sine Vignol nefiind posibil utilizarea lor ca
cursa de nostalgie pe sinele Phoenix.
Daca ele sunt reconditionate din fonduri proprii in mod simplu totusi e o realizare. O echipa de restaurare costa o avere...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
marcel



Data înscrierii: 25/Aug/2008
Ultima vizita: 06/Mar/2017
Mesaje: 100
Locație: Budapesta (Ungaria); Oradea

MesajTrimis: Vin 15 Mai 2009 20:50:35    Titlul subiectului: :) 110968

In mod teoretic, si vehiculele de cale ferata pot circula pe sine Phoenix, vezi fosta fabrica GANZ din Budapesta, unde intrau vagoane de cale ferata tractate de LDH-uri pe linia de tramvai de la Deli PU pana la fabrica pe linia 4-6. Ba chiar locomotive de genul celor noastre circula si astazi pe liniile de tramvai. Vezi:

http://www.hampage.hu/kozlekedes/budapest/3muki.jpg
se vede clar sina Phoenix


o chestie ciudata Smile

Raza curbelor este insa o problema mai mare...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
herry2000



Data înscrierii: 20/Dec/2008
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 35
Locație: Oradea

MesajTrimis: Lun 18 Mai 2009 20:38:27    Titlul subiectului: Restaurarea continua 111116

Restaurarea continua.
Speram ca de ziua OTL Locomotiva va fi restaurata complet.



DSCF1999.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.19 MB
 Vizualizat:  de 20470 ori

DSCF1999.JPG



DSCF2000.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.19 MB
 Vizualizat:  de 20470 ori

DSCF2000.JPG



DSCF2001.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.18 MB
 Vizualizat:  de 20470 ori

DSCF2001.JPG



DSCF2002.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.08 MB
 Vizualizat:  de 20470 ori

DSCF2002.JPG



DSCF2003.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.18 MB
 Vizualizat:  de 20470 ori

DSCF2003.JPG



DSCF2004.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.09 MB
 Vizualizat:  de 20470 ori

DSCF2004.JPG



DSCF2005.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.2 MB
 Vizualizat:  de 20470 ori

DSCF2005.JPG



DSCF2006.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.18 MB
 Vizualizat:  de 20470 ori

DSCF2006.JPG



DSCF2007.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.2 MB
 Vizualizat:  de 20470 ori

DSCF2007.JPG



DSCF2008.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.18 MB
 Vizualizat:  de 20470 ori

DSCF2008.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
istvan_eloc



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Apr/2017
Mesaje: 51
Locație: Oradea

MesajTrimis: Lun 18 Mai 2009 22:11:46    Titlul subiectului: 111123

Motorul locomotivelor (precum si a tramvaielor SSW) a fost SSW D54.
Wolfgang D. Richter a trimis mie cateva poze si documentatie
despre acest tip de motor.



D54 120mm, 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  248.9 kb
 Vizualizat:  de 20453 ori

D54 120mm, 2.jpg



D54 120mm, 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  537.98 kb
 Vizualizat:  de 20453 ori

D54 120mm, 1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Mar/2017
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Mie 20 Mai 2009 15:58:19    Titlul subiectului: Re: :) 111203

marcel a scris:
In mod teoretic, si vehiculele de cale ferata pot circula pe sine Phoenix, vezi fosta fabrica GANZ din Budapesta, unde intrau vagoane de cale ferata tractate de LDH-uri pe linia de tramvai de la Deli PU pana la fabrica pe linia 4-6. Ba chiar locomotive de genul celor noastre circula si astazi pe liniile de tramvai. Vezi:

http://www.hampage.hu/kozlekedes/budapest/3muki.jpg
se vede clar sina Phoenix

o chestie ciudata Smile

Raza curbelor este insa o problema mai mare...


In Budapesta nu se practica rularea pe buza bandajului la macazuri/incrucisari (spre deosebire de retelele de tramvai din Romania) - astfel profilul rotii de tramvai este mai apropiat de cel al rotii de tren (cu buza mai lunga) - un grad de interoperabilitate mai mare.

P.S. cand spui sina Phoenix te referi la sina cu canal?

_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 2 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community