Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Kidu Vizitator
|
Trimis: Dum 04 Dec 2005 13:52:35 Titlul subiectului: Infrastructura de tramvai aradeana |
5261 |
|
In Arad, liniile sunt destul de ok. Dar anul acesta au inceput lucrarile (inca nu au fost afectate partea carosabila si partea de sina, dar urmeaza sa se inchida strada in primavara si se v-a face totul de la 0), la Str. Vonicilor (actualmente cea mai proasta linie din oras) care v-a fi refacuta. V-a mai fi refacut, tot sectorul de la V orasului pana la gara din Aradul Nou, cu alte cuvinte cel mai lung traseu de tramvai din oras. O data ce vor finalizate aceste lucrari, eu zic ca vom sta foarte bine la acest nivel.
Mai avem strada Cocorilor care a fost refacuta acum 2 ani si se prezinta in conditii excelente. Ati fi surprinsi sa vedeti ce viteza au tramvaiele pe acest sector.
|
|
Sus |
|
|
The_Kid
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Iun/2022 Mesaje: 149
|
Trimis: Mar 31 Ian 2006 17:39:39 Titlul subiectului: Infrastructura |
14504 |
|
S-a redeschis linia 1b Platforma Industriala de Vest - P-ta Romana. Azi dimineata in timp ce ma indreptam catre servici am vazut un GT6 ce se intorcea din zona industriala.
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2024 Mesaje: 1137 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 25 Apr 2006 12:19:54 Titlul subiectului: |
21324 |
|
Mi-am amintit de o veche curiozitate de-a mea. Aradenii trebuie sa stie...inainte de a se repara strada Cocorilor, chiar dupa macazele de intrare in depou, pornea o linie in stanga pe ceva strada, paralela cu depoul. In ultima vreme era infundata, parea un fel de triunghi de intoarcere, dar parca tin minte ca mergea si mai incolo pe strada...ducea la o poarta a depoului sau la la ceva fabrica, la Aris probabil?
|
|
Sus |
|
|
The_Kid
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Iun/2022 Mesaje: 149
|
Trimis: Mar 25 Apr 2006 17:48:33 Titlul subiectului: |
21344 |
|
quiksilver a scris: | ...inainte de a se repara strada Cocorilor, chiar dupa macazele de intrare in depou, pornea o linie in stanga pe ceva strada, paralela cu depoul. In ultima vreme era infundata, parea un fel de triunghi de intoarcere, dar parca tin minte ca mergea si mai incolo pe strada...ducea la o poarta a depoului sau la la ceva fabrica, la Aris probabil? | Strada de care vorbesti, intamplator este strada pe care stau eu (Inului colt cu Cocorilor) si nu a dus niciodata pana la poarta la Aris. A fost doar un triunghi de intoarcere, triunghi pe care nu l-a folosit nimeni decat cu foarte mult timp in urma.
|
|
Sus |
|
|
dealcasei
Data înscrierii: 20/Dec/2006 Ultima vizita: 21/Feb/2018 Mesaje: 15 Locație: Arad
|
Trimis: Dum 04 Mar 2007 14:28:09 Titlul subiectului: *Infrastructura |
77174 |
|
Daca tot veni vorba in articolul cu deraierea de starea liniilor...are careva idee cand s-ar reface str Kogalniceanu? Ca despre linea 3 se vorbeste de mult timp da nimic concret....iar pe str Voinicilor am ramas surprins sa vad ca dupa 2 luni de la dat in folosinta era asfaltul dintre sine crapat deja.
Le sugerez celor de la CTP sa dea o tura in Timisoara sa vada ce inseamna infrastructura.. ..linie noua ,macaze automate...stalpi noi...ce mai...parfum
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2024 Mesaje: 1137 Locație: Arad
|
Trimis: Dum 04 Mar 2007 17:47:36 Titlul subiectului: |
77179 |
|
Se vorbea de o licitatie ce va avea loc la Londra pentru lucrarile la linia 3, o investitie BERD. Am auzit ca din aceasta primavara vor incepe lucrarile.
Strada Kogalniceanu este prinsa in proiectul de reabilitare a centrului istoric. Nu s-a mai auzit nimic de foarte mult timp de acest proiect, nici despre sursa de finantare. Sau ma rog, cel putin nu mai stiu eu nimic de aceasta problema.
Strada Voinicilor este foarte aglomerata. Probabil au gresit putin compozitia asfaltului, insa, o circumstanta atenuanta este (cred eu) numarul mare de TIR-uri ce tranziteaza zona. Am citit in presa locala ca pentru anul 2007 s-au alocat fonduri din bugetul local si pentru modernizarea strazii Renasterii.
Intr-adevar, exemplul Timisoara in cazul infrastructurii este demn de urmat, insa as sublinia faptul ca strazile pe care circula tramvaiul in Timisoara nu chair cele mai importante bulevarde(dpdv al traficului), cum este in Arad, unde modernizarea caii de rulare a tramvaielor ar implica afectarea intregului bulevard.
Ultima modificare efectuată de către quiksilver la Dum 04 Mar 2007 23:09:49, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
dealcasei
Data înscrierii: 20/Dec/2006 Ultima vizita: 21/Feb/2018 Mesaje: 15 Locație: Arad
|
Trimis: Dum 04 Mar 2007 21:56:18 Titlul subiectului: |
77191 |
|
Pai am auzit iara un zvon ca la Podgoria o sa fie demolat eurostil si tramvaiul va fi bagat pe acolo si va iesi pe sub podul de la Gradiste in directia garii... aceasta deoarece cand va fi terminata catedrala vor fi scari pe partea unde circula acum tramvaiul.
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2024 Mesaje: 1137 Locație: Arad
|
Trimis: Dum 04 Mar 2007 23:15:51 Titlul subiectului: |
77193 |
|
Este imposibil ca tramvaiul sa treaca pe sub podul de la Gradiste, deoarece inaltimea pasajului este prea mica (2,3 m). Eu chiar stau in zona, si va pot spune ca inca de cand au inceput lucrarile la Catedrala s-a tot vorbit de demolarea inesteticii cladiri Eurostil. Insa, in acea cladire isi desfasoara activitatea vreo 6 agenti economici, care vor trebui despagubiti...
Linia de tramvai ar putea fi mutata prin dreapta liceului CFR, facand jonctiunea cu linia de Gradiste undeva dupa statia Petrom. Insa nu cred ca se va mai intampla asa deoarece, ma gandesc ca scarile in partea stanga a Catedralei nu si-ar avea rostul, pentru ca atunci ar trebui mutata si soseaua.
|
|
Sus |
|
|
dealcasei
Data înscrierii: 20/Dec/2006 Ultima vizita: 21/Feb/2018 Mesaje: 15 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 06 Mar 2007 09:51:59 Titlul subiectului: |
77247 |
|
Ai dreptate cu pasaju ala de 2.3m dar in capat mai este o sosea unde are inaltime cam 5m....eu am auzit ceva de genul ca va fi bagat pe acolo iar pe unde circula acuma vor mari soseaua pentru un flux mai mare de trafic iar in cea ce priveste catedrala va fi un parculet unde se afla acuma statiile....acum astea sunt zvonuri cine stie cum va vi proiectu final....tot la zvon ar mai fi separarea liniei 3 de bucla de la Piata Romana...deoarece la ore de varf este prea aglomerat si se aduna sir de tramvaia pana la Casa cu Lacat uneori....ramane de vazut ce se va face peste 10 ani...dupa parerea mea o sa fie doar mai batrane linile cu 10 ani
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2024 Mesaje: 1137 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 19 Mar 2007 23:07:00 Titlul subiectului: |
77613 |
|
Tin minte ca mai demult vorbeam de trecerea la nivel de CF, de la Vladimirescu, unde se intalnesc o linie de CF electrificata ( legatura intre Gara Aradul Nou si magistrala Arad/Deva) si linia de tramvai Arad-Ghioroc. Discutia era despre faptul ca locomotivele electrice,cand trec pe/acolo isi coboara pantograful, mergand cativa metri din inertie. Iata dovada, intr/o poza de pe Railfan Europe, link postat de admin astazi in cadrul sectiunii judetului Arad de pe acest forum:
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/trams/Arad/Timis/AR-1%2B2-1.jpg
Observsati locomotiva clasa 40 cu ambele pantografe coborate si Timisul 1+2.
|
|
Sus |
|
|
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 30 Apr 2007 20:17:20 Titlul subiectului: |
78635 |
|
Locomotiva trece peste liniile de tramvai cu pantograful coborit, avind limitare de 20 km/h, altfel spus merge 250 m din inertie
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
31.11 kb |
Vizualizat: |
de 41279 ori |
|
_________________ Luna Amara
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Aug/2024 Mesaje: 553
|
Trimis: Mar 01 Mai 2007 14:05:49 Titlul subiectului: |
78644 |
|
si in caz de urgenta daca locomotiva se opreste pe intersectia cu reteaua de tramvai? cum e izolata reteaua de tramvai?
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 01 Mai 2007 14:31:04 Titlul subiectului: |
78649 |
|
Păi.. din câte știu, separatoarele la calea ferată nu sunt ca cele de tramvai... adică...există, practic, o porțiune de vreo 30m (sau mai mult) fără tensiune, cu câte un separator la fiecare capăt. Ori... probabil că o asemenea porțiune este și acolo.
Dacă locomotiva rămâne acolo... cred că singura soluție e să fie împins trenul până reintră sub tensiune locomotiva.
|
|
Sus |
|
|
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 01 Mai 2007 15:35:58 Titlul subiectului: |
78651 |
|
Portiunea fara curent de de 5-6m intre doua separatoare unde firul e si izolat pentru a nu face scurt cu cel de la linia de tramvai. Mai sint alte separatoare care probabil ar putea avea curent dar numai in cazuri deosebite, acestea fiind la 100m unul de celalalt
Linia e facuta incit sa nu se opreasca trenul doar in cazul unui accident, daca ar fi o masina in fata lui, ca tramvai nu poate trece deoarece daca semanlul e rosu si linia se schimba automat iar in caz ca nu ar opri la semnal, tramvaiul ar ajunge pe linie moarta.
In rest cum se observa in poza a doua semnalul e verde si macazul se schimba automat permitind tramvaiului sa-si continue drumul, in cazul de fata, spre Vladimirescu
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
40.03 kb |
Vizualizat: |
de 41247 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
33.99 kb |
Vizualizat: |
de 41247 ori |
|
_________________ Luna Amara
|
|
Sus |
|
|
dealcasei
Data înscrierii: 20/Dec/2006 Ultima vizita: 21/Feb/2018 Mesaje: 15 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 02 Mai 2007 09:39:19 Titlul subiectului: |
78661 |
|
Am discutat cu un mecanic pe tema asta si mi-a spus ca in general zona neutra poate fi pusa sub tensiune daca ramane locomotiva acolo dar la intersectia respectiva nu se poate; daca ramane blocata trebuie sa vina o locomotiva diesel. Cat despre pantograf mi-a spus ca merge cu el coborat ca a fost un incident mai demult cand un pantograf a agatat firul de tramvai dar poate sa mearga si cu el ridicat.
|
|
Sus |
|
|
Impiegatul
Data înscrierii: 10/Apr/2007 Ultima vizita: 25/Aug/2024 Mesaje: 186 Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)
|
Trimis: Mie 02 Mai 2007 21:30:20 Titlul subiectului: |
78668 |
|
Tamvaiele din Arad folosesc semnale tip C.F. ? Caci ce vad eu in poza seamana cu un semnal de bloc chiar daca dispunerea culorilor nu e aceeasi. Chiar si placuta de semnal seamana desi notarea de S nu exista la C.F.R. din ce stiu eu.
_________________ Du-ma acasa mai tramvai... |
|
Sus |
|
|
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 03 Mai 2007 11:11:39 Titlul subiectului: |
78672 |
|
CTP Arad plateste chirie pentru folosirea trecerii la nivel cu calea ferata de pe linia Arad-Ghioroc iar semnalele sint de la CFR, ele se comanda din cladirea ce se vede in dreapta
_________________ Luna Amara
|
|
Sus |
|
|
claudiu_samy
Data înscrierii: 25/Ian/2007 Ultima vizita: 31/Oct/2017 Mesaje: 223 Locație: Galati; Bucuresti
|
Trimis: Vin 18 Mai 2007 11:55:14 Titlul subiectului: |
78995 |
|
Se poate intampla ca sa se schimbe macazul automat de la intersectia respectiva atunci cand exista tramvai pe macaz?
|
|
Sus |
|
|
Zgârcănstein
Data înscrierii: 06/Oct/2006 Ultima vizita: 15/Sep/2024 Mesaje: 169 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 25 Mai 2007 21:19:48 Titlul subiectului: |
79195 |
|
claudiu_samy a scris: | Se poate intampla ca sa se schimbe macazul automat de la intersectia respectiva atunci cand exista tramvai pe macaz? | Nu, macazul este schimbat automat dar există cineva în acea căsuță care are control asupra sa, astfel, dacă vine tramvai înainte să schimbe macazul, îl lasă să treacă. Așa știu din ceea ce mi s-a spus.
|
|
Sus |
|
|
adyf117
Data înscrierii: 21/Noi/2006 Ultima vizita: 30/Apr/2020 Mesaje: 54 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 01 Iun 2007 21:52:05 Titlul subiectului: Linii de tramvai direct la Spital, (mai bine zis, la Morga) |
79321 |
|
In timp ce, noi ne confruntam, cu circulatia tramvaielor, zi cu zi, si nu numai, alesii nostrii viseaza, la linii noi, prin extinderea retelei de cale ferata pentru tramvaie!
http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol/tramvai-pana-la-spital/cn/aradon-news-editor5-20070601-062246
Nu ar fi nimic rau in asta, ba din contra, numai ca pana se aproba creditul destinat lucrarilor, nu mai fac nimic, pentru intretinerea circulatiei de zi cu zi !!!
Situatia asta, de amanare, a inceperii lucrarilor, dureaza cam din toamna lui 2006!
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2024 Mesaje: 1137 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 08 Iun 2007 15:50:54 Titlul subiectului: |
79393 |
|
Pei linia catre noul Spital de Urgenta va fi prin 2012 zic eu..sa se faca spitalul prima data, pt ca am inteles ca sunt inca ceva probleme cu terenul din acea zona.
Apoi marea problema a liniei pana acolo ar fi faptul ca ar trebui introdu un nou traseu, nu? Sa zicem ca s-ar suplimenta linia 5, ar avea macar frecventa liniei 1b (un vagon toata ziua). Problema ar fi suprasolicitarea tronsonului Podgoria-Piata Romana...eu ma gandesc ca asa , in perspectiva, poate ar trebui prelungita linia de tramvai din zona Billa, prin Subcetate, in Aradul Nou. Sunt planuri mari cu zona Subcetate-Aradul Nou: stadion nou (Doamne ajuta!), cetatea Aradului redata circuitului turistic, noi locuinte, etc. Asa ca, ar trebui gandit un mod prin care sa se aerisească traficul in Centru. Mai mutl decat atat, ar trebui gandit un mod prin care sa se construiasca o alternativa la strada Iuliu Maniu din punctul de vedere al tramvaielor. In cazul unor lucrari pe acea strada (ar cam trebui), jumatate din Arad ar fi deconectat de la reteaua de tramvaie, nemaivorbind de linia catre Ghioroc.
Planuri, PUZ-uri, PUD-uri, etc...
CTP va schimba in acest weekend liniile din intersectia Podgoria, sensul Micalaca-Centru, incepand de vienri seara pana sambata cand se vor incheia lucrarile. (probabil schimba si macazele, de aceea vor lucra si noaptea).
Schimbari majore de circulatie nu apar, atat ca se suspenda 8 si 18, iar 10 si 12 intorc la Fat Frumos. De la Podgoria se schimba tramvaiul catre Centru. Ar trebui sa suplimenteze si liniile 1 si 2 atunci, mai ales ca suplimenteaza 7 si 17.
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2024 Mesaje: 1137 Locație: Arad
|
Trimis: Dum 01 Iul 2007 22:45:55 Titlul subiectului: ngngn |
79972 |
|
Mi-a spus azi un prieten ca un profesor de-al lui de Automatica a pozat omul pus de CTP sa schimbe macazul la Polivalenta si ca a postat poza pe un site din ala de chestii hazlii, in ideea ca numai la noi mai exista "unu" care schimba macazul, cand peste tot sunt macaze automate. O sa il intreb mai exact pe acel prieten al meu unde e postata poza, pentru ca eu nu o gasesc. In alta ordine de idei, nu mi se pare asa deplasata faza cu omul ce schimba macazul. Deocamdata, putine orase din Romania au macaze automate peste tot. (Timisoara stiu ca are insa unele nu functioneaza intotdeauna, si atunci tot varianta cu ranga functioneaza). Adica, la Polivalenta macazul este dupa un loc de trecere auto peste liniile de tramvai, iar daca tramvaiul ar opri acolo ar incurca circulatia. Aceeasi problema se regaseste si la statia Petrom din spatele Palatului CFR, cu tramvaiele ce vin din Gradiste, unde dispecerul de-acolo schimba macazul...
Oricum, adevarul este ca se impun in acele zone macaze automate, insa ele probabil costa mult, CTP nu are bani, etc , dar de aici si pana a considera un macaz manual si pe cel care il actioneaza depasiti e mult...
Ultima modificare efectuată de către quiksilver la Lun 02 Iul 2007 14:42:17, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
scorpion
Data înscrierii: 01/Mai/2007 Ultima vizita: 26/Iun/2014 Mesaje: 38 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 02 Iul 2007 08:47:48 Titlul subiectului: |
79976 |
|
Mai demult am auzit ca era ceva sistem de macaz automat prin Arad pe cand au aparut tatrele. Vatmanul oprea, schimba macazul de la un buton din cabina si pleca mai departe.
O dovada ramasa ar putea fi cutia aceea langa macazul de la podgoria dinspre centru. Oare de ce s-a scos acest sistem?
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2024 Mesaje: 1137 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 04 Iul 2007 23:31:40 Titlul subiectului: |
80041 |
|
Primarul Aradului, Gheorghe Falca a fost in aceasta seara invitat la postul local de televiziune Info TV, unde a vorbit si despre lucrarile BERD. Din cate am prins eu, G. Falca spunea ca lucrarea va incepe din cel putin 2 locuri, din zona Fat Frumos si zona Banc Post-Podgoria, cu mutarea liniilor mai inspre lac si sistematizarea intersectiei Podgoria.
Acum, ce inseamna asta: (pana se vor termina lucrarile pe Kogalniceanu)
- izolarea depoului UTA.
- in functie de unde exact se desfasoara lucrarile, va insemna izolarea din punctul de vedere al circulatiei tramvaielor urmatoarelor cartiere/rute: Vlaicu, Gai, Zona Industriala Vest, Captian Ignat, Gradiste. Practic ramane ca depoul Micalaca sa deserveasca urmatoarele trasee: 5, 8, 10, 12, 16,16b, 18. Probabil vor fi transferate cateva tramvaie de la UTA la Micalaca, in functie de spatiu. ( nu cred ca intra mai mult de 10 GT8). Deci, pretext ideal pt casarea altor Timisuri sau T4R.
- s-ar putea ca lucrarile in zona Palatului CFR sa afecteze in prima faza si racordul Gradiste- Centru, deci asta ar insemna suspendarea liniilor 16 si 16 b.
- pt putin timp cat s-ar lucra strict in bucla de la Cpt Ignat, tramvaiele ar putea circula pe ruta: Cpt Ignat-Gai sau Cpt Ignat-Zona Industriala. Insa acest lucru ar fi ingreunat de faptul ca de la bariera spre vest, este doar linie simpla.
Stiu ca toate aceste speculatii sunt de prisos, pana cand nu vedem solutiile CTP-ului pentru preluarea traficului de persoane in municipiu putem doar specula. Sincer sper ca traseele autobuzelor sa fie gandite, ( sa nu trebuiasca sa schimbi prea multe vehicule pt a ajunge in zona Fortuna din Centru, de ex) dar mai ales ca sa fie gandite in asa fel incat sa nu se modifice prea mult in functie de progresul lucrarilor.
In varianta in care ar incepe lucrarile in toate zonele amintite de mine mai sus, sugestia mea privind traseele autobuzelor ar fi urmatoarea:
1: Pta Romana- Podgoria- Gara (Banu Maracine)-UTA-FOrtuna.
4: Fortuna- UTA-Cocorilor-Cpt Ignat-Alfa-Pta Romana. (traseul actualului 22)
21: suplimentarea autobuzelor
31: suplimentarea autobuzelor si prelungirea pana in zona "Sere"
6: Podgoria-Gara-UTA-PTa Gai
20: suplimentarea autobuzelor, eventual prelungirea pana la Fortuna.
Daca se intrerupe circulatia si in Centru, "D-zeu cu mila", de la greva din anii 90 va fi prima data cand in Arad nu vor mai circula tramvaie. (cu execptia probabil a liniilor:9 10, 11, 12, care vor intoarece la Billa sau in depou) Oricum, sunt foarte curios daca CTP-ul are destule autobuze si mai ales destui soferi pentru a suplini tramvaiele. Ramane de vazut.
|
|
Sus |
|
|
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 05 Iul 2007 17:23:21 Titlul subiectului: |
80054 |
|
Am fost azi pe la Fat Frumos, toti vatmanii stiu ca lucrarile incep doar pe UTA-Fat Frumos pina se redeschide strada Kogalniceanu. Deocamdata e doar proiect ce poate sa mai intirzie, daca nu, vor fi afise in toate statile ca de la UTA vor circula autobuse(mare porcarie ca ultimul pleaca, ca de obicei, cum a fost si in precedentele cazuri, la 23:15 de la UTA si cei ce lucreaza schimbul 2 n-au cu ce ajunge in Vlaicu)
_________________ Luna Amara
|
|
Sus |
|
|
|