Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Troleibuzele TV 2E si TV 20E
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Asus



Data înscrierii: 31/Aug/2006
Ultima vizita: 26/Noi/2012
Mesaje: 197

MesajTrimis: Mie 10 Ian 2007 23:33:12    Titlul subiectului: 1111111 43314

sursa: http://www.karlsbuswelt.de/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 25 Ian 2007 16:23:21    Titlul subiectului: SKODA 8Tr in Rumänien 44666

Speculatie:
Skoda 8Tr

TV2E

Sa fie o combinatie de 8Tr si SM11 la aspect?
(surse foto: railfaneurope si galeria RATB)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Joi 25 Ian 2007 17:24:58    Titlul subiectului: 44669

Problema se pune asa:
In pozele de mai sus se afla Skoda 9Tr (asta e sigur) si TV2E seria 2 (parbrizul e curb, ca la TV20... si asta e sigur).
Skoda 8Tr s'a fabricat intre anii 1955-1961 (aproximativ) si nu prea seamana deloc cu TV2 si nici macar cu TV1. cel mai plauzibil este ca TV sau URAC a vrut sa testeze echipamentul electric si posibilitatea de a echipa TV2 cu acelasi sistem (probabil Tesla), in acea perioada Romania neavand posibilitatea de a produce asa ceva.
Off-topic urat: fabulez si eu in privinta designului TV1 (1957), si anume sursa de inspiratie a fost Chausson (cu care statul roman avea un contract in derulare), anterior fata de Skoda 9Tr (1962). in plus, 9Tr cred ca a deschis un drum in filosofia designului Skoda, si anume simetria formei pentru economia de timp si materiale (panourile fata-spate sunt identice, la fel si la SM11, automobilele Skoda 105 si 120 aveau parbrizul identic cu luneta, etc. de altfel metoda s'a aplicat si la noi - Dacia 1410 Sport).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 26 Iun 2007 08:54:04    Titlul subiectului: 79844

Un troleibuz TV20E. Poză din "Automobilul în România - Istorie și Tehnică", lucrare elaborată, în colaborare, de un colectiv de specialiști și redactată de prof.univ.dr.ing. Chiriac Vasiliu, Editura Flux, București 1994."


TV20E.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  108.69 kb
 Vizualizat:  de 20631 ori

TV20E.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 18 Iul 2007 08:40:46    Titlul subiectului: 80401

Un TV2E, poză preluată din "Îndrumătoul lucrătorului din transportul urban și interurban de persoane", apărută la Editura Tehnică, în 1980, avându-i ca autori pe State Mercan și Alexandru Oprișan.


TV2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.14 kb
 Vizualizat:  de 20740 ori

TV2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Mar 03 Mar 2009 09:37:07    Titlul subiectului: 107068

Reiau o discutie atat de veche pentru ca de abia acum am descoperit-o. Fata e descrierea lui Kappa, de pe pagina anterioara, eu imi amintesc ca pe partea dreapta, primul scaun era cu spatele la geam, mai lat nitel, si rezervat pentru cei in drept ("batrani, bolbavi, persoane cu copii in brate", asta era textul). Cineva pomeneste de o denivelare intre partea anterioara si restul salonului, eu nu-mi amintesc asa ceva, tot salonul era la acelasi nivel.
Eram prea mic ca sa tin minte toti anii, dar imi amintesc ca primele trolee din Brasov aveau capace frumoase, nichelate , la roti, cu spite (parca?) si erau numeroatate de la cifra 1. Dupa o vreme, prima serie de trolee o fi fost casata, au aparut unele noi, numerotate din nou de la 1, cu un alt tip de capace, care a supravietuit multi ani la Brasov (la Bucuresti, cand mergeam in vizita, ma miram de ce troleibuzele nu au roti asa frumoase ca la noi). Dar imi mai amintesc un detaliu, la a doua serie de troleibuze: captatorii erau legati cu un cablu relativ subtire, din otel, pus pe un fel de mosoare montate pe partea din spate a masinii. Dupa o vreme, poate ca mosoarele astea s-or fi stricat, au fost inlocuite cu franghia clasica. Chestia asta s-a repetat la toate troleibuzele noi venite la Brasov. Mosoare la inceput, funie mai apoi.
In legatura cu troleul de pe linia lui 84, TV-20E, albastru: am fost student intre 77 - 81 in Bucuresti, am calatorit destul de des cu troleele 84, 92, cele care mergeau pe 6 Martie (eram caminist, in caminul 6 Martie de langa Opera si invatam la Universitate. La inceput imi amintesc de TV2uri rosii, apoi 20uri, tot rosii. Albastre cand or fi fost? Iar in 80, cred, au aparut articulatele alea mari, rosii si albastre, chiar imi amintesc ca le preferam, ca aspect, pe cele albastre, pentru ca majoritatea vehiculelor ITB erau rosii.

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
petro burgener



Data înscrierii: 10/Iul/2009
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 27
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Sâm 26 Dec 2009 19:35:55    Titlul subiectului: 121728

Schema de culoare originala la TV20E era alb cu 2 dungi albastru deschis, una subtire sub geamuri si una mai lata jos. Apoi au fost dungi albastru inchis cu alb, albul devine apoi crem. La toate TV20E, dupa primul RK albastrul devine rosu si asa ramane pana la taiere. In Bucuresti au aparut, daca nu ma ins,el in 1970.
La TV2E nu mai stiu culoarea originala, insa pana la sfarsit au fost la fel ca TV20E. Imi amintesc ca au fost si TV2E rosii complet de la geamuri in jos, asta in mod sigur dupa RK.
Poate userii care au apucat TV2E isi mai amintesc de TV2E cu nr de parc 4451. Acesta avea o deosebire fata de celelalte si anume: partea superioara din fata (unde era caseta cu numarul liniei) era foarte asemanatoare cu cea de la TV20E, iar caseta era mai lunga, asemanatoare cu cea de la IK4. La fel era si in partea din spate, adica asemanatoare cu TV20E. Nu cunosc motivele acestei particularitati. Poate fi urmarea unui accident.
Acest troleu a circulat aproape tot timpul pe linia 83.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Dum 27 Dec 2009 12:13:12    Titlul subiectului: 121736

Cel putin primele 16 TV20E au fost rosii, fie ele au fost primele carora li s'a facut RK si au ajuns sa aiba aceasta culoare. Am vazut fotografii de undeva dela sfarsitul anilor '70 si ele erau rosii, spre deosebire de marea majoritate a celor cu numere cu 46xx si 47xx.
Am vazut intr'o alta imagine un TV2E (4132) ca si altul din spate, pe linia 81, cu placuta cu traseul pusa intr'un fel de rama exterioara (nu aveau cucuveaua).
Legat de modificari, cred ca s'au mai jucat pe la RK'uri si au facut modificari. De exemplu vagonul EP 3077 arata in fata aproape identic cu vagonul LHB GT8 (3501).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
petro burgener



Data înscrierii: 10/Iul/2009
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 27
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Lun 28 Dec 2009 19:53:33    Titlul subiectului: 121771

Intr-adevar, la sfarsitul anilor 70 erau crem cu rosu, dar toate TV20E au avut albastru (cum am spus mai sus) si nu rosu. La RK de multe ori erau schimbate nr. de parc intre ele, poate de aceea primul TV20E vopsit cu rosu dupa RK a fost 4648!
In poza lui Hans Oerlemans, 4596 este vopsit in culorile originale.
Eu locuiesc in cart. Titan de 44 de ani si pe liniile 84 si 92 circulau marea majoritate a TV20E, pe 84 erau peste 70 de ture. E adevarat, pe 84 au fost si Roman 112 de la dep. Nitu Vasile, dar numai pana la cutremurul din 1977.
Pe 92 au fost numai TV2E si TV20E, dupa care au urmat DAC-urile articulate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nik_galati



Data înscrierii: 04/Noi/2009
Ultima vizita: 08/Iul/2015
Mesaje: 110
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 06 Iun 2010 07:15:54    Titlul subiectului: troleibuze tv20e si tv2e 127998

Troleibuz TV2E.


Fotografii-0276.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  25.23 kb
 Vizualizat:  de 17428 ori

Fotografii-0276.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Mie 23 Noi 2011 15:24:36    Titlul subiectului: 150483

In Brasov, troleibuze TV2E


BRASOV anii 60.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  170.36 kb
 Vizualizat:  de 15272 ori

BRASOV anii 60.jpg



_________________
http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 04/Dec/2021
Mesaje: 404
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 28 Apr 2012 16:07:17    Titlul subiectului: 155413

Troleibuzele TV au aparut si in materialele de educatie rutiera. Acest desen mai este si acum pe peretele unei scoli de la tara:


troleuedurutiera.JPG
 Descriere:
desen educatie rutiera
 Mărime fișier:  370.76 kb
 Vizualizat:  de 14493 ori

troleuedurutiera.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuze Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community