Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Spre un transport civilizat, la standarde europene...
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Mie 09 Noi 2005 14:19:38    Titlul subiectului: Spre un transport civilizat, la standarde europene... 1709

Presa ieseana de pe web ne anunta o masura care m-a bucurat mult : vehiculele de transport in comun din Iasi vor avea aceeasi schema de culoare. Un alt articol, pe care nu il mai regasesc, anunta ca personalul de miscare (soferi si vatmani) vor purta uniforma.
http://www.evenimentul.ro/local/article/110052,14,baseArticle.html
Evident, sint intotdeauna alte prioritati (mai ales intr-un oras unde se desfiinteaza troleibuzele) dar standardizarea aspectului vehiculelor este totusi necesara. Toate MAZurile vor fi vopsite in noua "livrea", adica in alb cu albastru ; tramvaiele vor fi revopsite treptat. Uniforma soferilor va fi un costum cu cravata (despre uniforma feminina nu se spune nimic, dar sa nu visati ca duduile vor fi obligate la nudism).
Eu cred cu inversunare ca la o societate unde toata lumea este obligata sa poarte uniforma si unde masinile sint toate vopsite identic, se creeaza o atmosfera de seriozitate, care este mai mult decat necesara.
Dat fiind ca MAZurile vor fi in leasing, deci nu apartin RATP, nu ar fi rau sa se interzica personalizarea cabinelor de catre soferi. Deocamdata, fiecare isi face cushca lui, o decoreaza cu perdelute, flori din plastic, carpete, covorase si alte minuni de un bun gust dintre cele mai rafinate, de te crezi la Muzeul Satului (in cazul cel mai bun) sau la o reconstituire a vre-unui local din Crucea de Piatra (cartier de distractii deochiate, in Bucurestii dinaintea comunismului).


Ultima modificare efectuată de către andrei la Mie 09 Noi 2005 14:29:01, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mie 09 Noi 2005 20:30:28    Titlul subiectului: 1783

Cred ca uniforma vehiculelor din Iasi trebuia sa ramana alb cu rosu (sau invers). Toate aceste inventii cu galben, albastru si restul dateaza de dupa 90 si nu mi se par potrivite. Daca multi asociaza rosul cu altceva, e treaba lor, dar mi se pare corect sa se pastreze o traditie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 11 Dec 2005 12:55:02    Titlul subiectului: 6236

Mi se pare o prostie uniformizarea mijloacelor de transport. De ce aceeasi culoare? Vrem monotonie? Mai intai ar trebui rezolvate problemele de infrastructura, in special a caii de rulare a tramvaielor, apoi sa ne apucam sa le manjim dupa cum ii tuna fiecaruii director de regie sau primar. Linia din Iasi in proportie de 90% este rupta si carpita (am vazut carpeli la imbinare cu suruburi groase sudate de capetele sinelor - se vede bine in zona industriala). Sunt de acord cu aspectul estetic al mijloacelor de transport si al conducatorilor acestora, dar mai dureaza! Ce se intampla daca vopsesti un vagon si apoi il trimiti pe "caruselul" din Canta? Crapa vopseaua si tot la aspectul de neingrijit se ajunge. Asa ca, intai infrastructura apoi restul!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
drooopy



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Iul/2018
Mesaje: 35
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 26 Ian 2006 21:32:52    Titlul subiectului: 00000 13994

Vechile obiceiuri s-au transmis de la trolee la autobuze si anume, taxatorii pe la ultimele statii iti dau 5000(ROL) si nu iti mai dau bilet. iar soferii primesc la capatul liniei bani pt. a merge mai incet si a lasa maxi-taxi-urile in fata. La inceput m-am bucurat ca s-au adus autobuzele deoarece nu intalneam aceste 2 lucruri, dar vad ca s-a ajuns de unde s-a plecat
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 26 Ian 2006 21:58:15    Titlul subiectului: 14000

Cu martori si/sau cu eventuale probe te duci in strada Silvestru nr. 5. Se merge pana la desfacerea contractului de munca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
drooopy



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Iul/2018
Mesaje: 35
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 26 Ian 2006 22:26:38    Titlul subiectului: 14005

Varianta cu martori cade deoarece nu cred ca are cineva timp pentru asa ceva si in plus lumea nu se implica deoarece pur si simplu nu le pasa. doar sa-mi iau camera cu mine tot timpu si sa fiu pe faza Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Vin 17 Feb 2006 23:36:18    Titlul subiectului: 16273

TATRA a scris:
Mi se pare o prostie uniformizarea mijloacelor de transport. De ce aceeasi culoare? Vrem monotonie ?....
Mi se pare o prostie sa fie vehicule vopsite in n'spe culori. Macar un set de scheme de culoare asemanatoare ca dispunere si ca paleta. De exemplu schema HAVAG si inversul ei, adica oarecum schema clasica a tramvaielor Tatra (nu simiradismul cu galben si nici cele albastre cu galben).
Prioritatea este insa modernizarea caii de rulare. Si disparitia dubelor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 18 Feb 2006 08:37:16    Titlul subiectului: 16306

Corect! Nici mie nu-mi place galbenul "de Simirad"(241, 260, 231, ...) sau albastrul de ANL, cu dungi galbene si albe (206, 220, 229). Schema HAVAG este reusita, dar clasicul Tatra crem cu brau rosu merge super. La capitolul scheme de culoare ptr GT4 stam destul de bine. Vad ca nu s-a exagerat deloc. Inca nu s-au apucat de vopsit GT5-urile. Sper sa le pastreze schema originala Augsburg. Be4/4 isi vor pastra culorile deoarece asa s-a convenit cu partea elvetiana. O parte din vagoanele Be4/4 au fost revopsite in Iasi, chiar in zilele alea am fost la depoul de la Gara si era delegatia elvetiana acolo. Au incercat o nuanta de culoare facuta la noi, dar nu le-a convenit, apoi, din spusele celor de la ateliere, au comandat vopsea din Elvetia. Delegatia a supravegheat indeaproape retusul aplicat vagoanelor, pana si cuplele au ramas cele originale.
Pe omuletii din delegatia elvetiana ii deosebeai imediat printre ai nostri: halate bleu si casti de protectie albe pe cap Smile
Aspectul vagoanelor de datoreaza extrem de mult si vatmanilor acestora. Am vazut vagoane ingrijite (#140.#212,#274,#321, etc.) dar si altele care arata ca naiba (#255,#201 - care sincer imi pare rau ca a ajuns sa arate asa rau, dar inca mai are THE SILVER ARROW, scris pe parbriz, nume dat de Panzaru Ioan, primul vatman a lui #201 T4D, cand a fost adus din Halle - scrisul a fost realizat de mine Laughing ). Ar trebui stabilite reguli interioare de mentinere vagonului in conditii de curatenie foarte bune.
De "CALATORI CIVILAZATI" nu mai zic Twisted Evil . Iata un aspect al acestei civilizatii, intr-unul din GT4-urile noastre:



DSC01967.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.56 kb
 Vizualizat:  de 26344 ori

DSC01967.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
crysssteel



Data înscrierii: 10/Mar/2006
Ultima vizita: 17/Mai/2010
Mesaje: 3
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 10 Mar 2006 19:16:44    Titlul subiectului: 000000000 18120

andrei a scris:
Presa ieseana de pe web ne anunta o masura care m-a bucurat mult : vehiculele de transport in comun din Iasi vor avea aceeasi schema de culoare. Un alt articol, pe care nu il mai regasesc, anunta ca personalul de miscare (soferi si vatmani) vor purta uniforma.
Iti respect opinia, dar nu crezi ca e cam rigida?! Un oras in care TAXI-ul este galben/TRAMVAIUL este alb-rosu/AUTOBUZUL este alb-albastru/MAXI-TAXI posibil verde; conducatorii de vehicole cu o uniforma STAS?
Sint de acord ca operatorul de servicii trebuie sa aiba o tinuta decenta,cu bun gust,dar un pic de diversitate nu strica! Chiar si in privinta personalizarii mijloacelor de transport; fara decoratii si improvizatii de prost gust, dar se poate (vezi modul de personalizare a mijloacelor de transport, practicat de germani, elvetieni, francezi).
Diversitatea in acest domeniu da o nota vesela,deosebita orasului. Nu crezi ca avem parte de prea multa monotonie urbana?!

_________________
crysssteel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 10 Mar 2006 22:15:12    Titlul subiectului: 18149

Sa nu uitam, insa, ca si orase europene au adoptat solutia identitatii vizuale pentru companiile de transport (vezi Augsburg, Stuttgart, Halle, Darmstadt, Dresda, Berna, Basel, etc., etc.).
E posibil ca identitatea vizuala sa creeze monotonie, insa acest aspect poate fi inlaturat daca se aleg solutii estetice adecvate. Obiectiv, sunt intru totul de acord cu ideea de creare a unei scheme unice pentru RATP Iasi.
Sigur, as strange din dinti vazand ca identificarea de la distanta a unui vehicul va fi aproape (daca nu 100%) imposibila, insa asta e alt aspect, desigur, subiectiv si neesential.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 07/Noi/2018
Mesaje: 947
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Mar 2006 22:27:36    Titlul subiectului: 18151

Apropo de civilizatie, mai e tramvaiul ăla care avea afișe gen "Mâncatul semințelor te face mai intelectual". Era tare Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
zxcv



Data înscrierii: 06/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2007
Mesaje: 5

MesajTrimis: Sâm 11 Mar 2006 21:03:01    Titlul subiectului: 18238

Era un Tatra din cate stiu eu, iar odata cu el, incepusera si alti vatmani sa decoreze tramvaiele cu astfel de atentionari. Circula pe Copou, pe vremea cand Tatrele aveau traseu pe-acolo, dar nu l-am mai vazut de-atunci. Eu personal...
Poate-au scos afisele, poate i-au schimbat vatmanul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 11 Mar 2006 21:22:36    Titlul subiectului: 18242

E vorba de vagonul 269.
Mai este o faza "draguta", ptr calatorii neatenti: in GT4 #145 este lipit "un anunt": ATENTIE! ESTE O TREAPTA! Cam sec, dar am observat de cateva ori cum unii chiar nu au observat treapta respectiva in acest tip de vagoane. Rolling Eyes si...erau cat pe ce sa ia locul vatmanului Exclamation
Un lucru destul de deranjant ar fi modul de afisare al traseelor, pe coli A4 puse in folie si lipite cu banda adeziva pe geamuri, in timp ce dispozitivele de afisare originale ale vagoanelor stau nefolosite. Se lipsesc anunturi si poezii, nu am nimic impotriva. Ma deranjeaza iarasi prostul gust in modul de postare al acestora in mijloacele de transport, lipite unde le tuna mintea unora si altora. Crying or Very sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
crysssteel



Data înscrierii: 10/Mar/2006
Ultima vizita: 17/Mai/2010
Mesaje: 3
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 12 Mar 2006 17:49:13    Titlul subiectului: 18288

radub, sint intru totul de acord cu o schema color de baza unica pentru fiecare tip de mijloc de transport (tramvai/trolebus/autobuz) care sa individualizeze orasul, dar pe schema de baza se pot face o infinitate de variatii decorative, reclame, texte educative umoristice (gen "MINCATUL SEMINTELOR TE FACE MAI INTELIGENT!" Laughing ), hai sa fim un oras vesel, sa incercam sa aducem un suris macar pe fata concitadinilor nostri Smile, sa dam o nota de optimism atmosferei urbane Laughing
_________________
crysssteel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 19 Mar 2006 22:14:22    Titlul subiectului: 111111111111 18790

1. - 2. Mda...deci, noi pasi spre un transport civilizat. Ma indoiesc Mad . Iata cateva aspecte dintr-unul din maxi-taxiurile care asigura unul din traseele iesene. Dezgustator! Evil or Very Mad
Daca intr-un microbuz se intampla asta, ce pretentii mai avem la autobuze sau tramvaie, care sunt de cateva ori mai mari???
3. Iar aici, sa nu zicem ca e vorba doar de cativa copii... Exclamation
Fotografiile au fost facute azi: 19.03.2006
4. Eu merg zilnic cu maxi-taxi-urile in care sunt facute pozele de mai sus. Sunt nevoit, deoarece nu am alt mijloc de transport Crying or Very sad . Au fost autobuze dar s-a desfiintat traseul. Nu e vorba de asa calatori, asa conditii. Iata ce se intampla in tramvaiul 8, care are un traseu prin zone cu pretentii Rolling Eyes
Nu cred ca putem vorbi de standarde europene deocamdata. Nu avem asa ceva si nici vom avea in viitorul apropiat.
-----------------------------------------------------------------
Vagonul Tatra T4D #208 a venit cu graffitti pe el. Braul rosu a fost revopsit la noi, dar pe partea crem se cunosteau urme de spray. Unele au geamurile zgariate, din cate am inteles asa ceva se mai intampla si pe traseu, intre Germania si Romania. Unele vagoane au ajus chiar fara semnalizatoare.



DSC04656.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.04 kb
 Vizualizat:  de 26369 ori

DSC04656.JPG



2dsc04657_712.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.66 kb
 Vizualizat:  de 23823 ori

2dsc04657_712.jpg



3dsc04658_832.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.33 kb
 Vizualizat:  de 23823 ori

3dsc04658_832.jpg



4dsc04711_190.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.66 kb
 Vizualizat:  de 23820 ori

4dsc04711_190.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Lun 20 Mar 2006 09:54:21    Titlul subiectului: 18802

La asa confort, asa calatori si invers. Dar si tramvaiele nemtesti au venit de acolo cu inscriptii zgariate de genul Hansel+Gretel Smile
Cele cu carioca au fost probabil sterse. Oricum in occident se poarta graffitti direct pe dinafara vehiculului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
blood13



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2018
Mesaje: 110
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 22 Mar 2006 16:04:43    Titlul subiectului: 333333333333 18922

Din cate stiu zgariatul geamurilor se practica tot pentru grafiti, pentru a se sterge mai greu...
_________________
Tiberiu Sufitchi
http://iasi.stfp.net | http://myaviation.net/?uid=9398
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 27 Apr 2006 21:50:00    Titlul subiectului: 21565

Hai sa vedem ce alte "standarde europene" mai indeplinesc mijlocele noastre de transport. Ultima zi de Paste, am iesit la fotografiat tramvaie in oras. Din Dacia am trecut calea ferata in Canta. M-am urcat intr-un GT4 aflat pe traseul 7. Cate aspecte din interiorul acestuia:
1 - plasture lipit pe geam, probabil ca vagonul sangera, cata grija!!! Rolling Eyes
2 - scaune roase si mizerabile, cu spatarele scrise Evil or Very Mad
3 - sa cinstim o bere, doua pentru regia de transport , 2 cetateni in stare perfecta de ebrietate au scapat o sticla de bere. Continutul s-a raspandit pe sub scaune pana la usa 3 a vagonului.
Deci, ianuarie 2007....EUROPA ??????
4. Si ceva aspecte ale "standardelor europene" in masinile operatorilor privati. Nu conteaza: RATP sau operator privat, civilizatia e aceeasi...nedemna de uniunea europeana. Imi apre rau s-o spun, dar e adevarul. Rolling Eyes
5. Cred ca, oricat m-as chinui sa gasesc ceva bun, un argument in favoarea integrarii noastre in UE, ceea ce vad pe strada si fotografiez in mijloacele de transport, ma fac sa cred ca nu voi gasi acel ceva. Dar speranta moare ultima! Cool



DSC05828.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.06 kb
 Vizualizat:  de 24743 ori

DSC05828.JPG



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.49 kb
 Vizualizat:  de 23819 ori

2.jpg



3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.1 kb
 Vizualizat:  de 23819 ori

3.jpg



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.33 kb
 Vizualizat:  de 23819 ori

4.jpg



5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.56 kb
 Vizualizat:  de 23819 ori

5.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Mie 19 Iul 2006 22:54:01    Titlul subiectului: 28091

Nu vreau sa demoralizez pe nimeni, si inca mai putin sa sadesc samanta antieuropeanismului necugetat in sufletului cuiva. Dar, din pacate, murdaria si devastarea pe care o constatati in vehiculele iesene nu are nimica de invidiat celei pe care o constatez eu intr-unele dintre vehiculele pariziene.
Este de-ajuns ca un garaj sa deserveasca trasee prin suburbiile de cacao din nordul, estul sau sudul Parisului, pt ca vehiculele sale sa se intoarca transformate in groapa de gunoi mobila, decorate cu grafitti, precum si cu geamurile zgariate. Daca traseul traverseaza o zona de blocuri sociale, creste si riscul de intifada : nu trece o saptamana fara sa fie lapidat un autobuz RATP sau al operatorilor privati !
Omul este lupul autobuzului, vorba stramosilor nostri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 01 Mar 2008 23:01:25    Titlul subiectului: 89424

Inteleg totusi ca avem calatori nesimtiti care-si bat joc de mijloacele de transport. Dar cum se intampla de iese din depou un tramvai cu doua banchete lipsa? De ce oare? Nu este acest lucru o dovada a lipsei de respect, in primul rand a vatmanului, fata de calatori si apoi a celui ce a semnat ca vagonul e bun de iesit la strada in ziua respectiva?


DSC08857.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.93 kb
 Vizualizat:  de 22938 ori

DSC08857.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 01 Mar 2008 23:28:58    Titlul subiectului: 89428

Pai... poate bancheta a fost vandalizata si nu au avut ce sa puna in loc... eu unu... decat sa gasesc un scaun tapitat taiat, eventual cu cateva gume de mestecat pe el... prefer sa nu gasesc deloc scaunul respectiv.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
nebunul



Data înscrierii: 19/Ian/2009
Ultima vizita: 06/Oct/2010
Mesaje: 23
Locație: Piatra Neamt

MesajTrimis: Vin 20 Feb 2009 18:20:33    Titlul subiectului: 106445

Cred ca stiti deja de acest proiect ... superb Exclamation Apropo, are cineva detalii ?!

ARCHIMEDES - transport public curat și eficient energetic

CIVITAS - un transport urban mai bun și mai curat - inițialele vin de la CIty - VITAlity - Sustainability (Oraș - Vitalitate - Durabilitate). Prin inițiativa CIVITAS, Uniunea Europeana tinde la o schimbare prin susținerea și evaluarea introducerii unor strategii pentru un transport urban integrat, modern și durabil care ar trebui să aducă o schimbare în bine pentru cetățenii Europei.
CIVITAS I a fost inițiat la inceputul anului 2002 (în cadrul celui de-al 5-lea Program de Cercetare lansat de Comisia Europenă); CIVITAS II a fost inițiat la începutul anului 2005 (în cadrul celui de-al 6-lea Program de Cercetare lansat de Comisia Europenă).
În cadrul CIVITAS I (2002-2006) există 19 orașe implicate în 4 proiecte demonstrative, în timp ce în CIVITAS II (2005-2009 – în cadrul celui de-al 6-lea Program de Cercetare) 17 orașe sunt implicate în 4 proiecte demonstrative. Aceste 36 de orașe din toata Europa sunt finanțate de Uniunea Europeana cu 100 milioane euro, iar bugetul total al acestei inițiative va fi mai mare de 300 de milioane euro.
CIVITAS PLUS a fost ințiat în decembrie 2006 (în cadrul celui de-al 7-lea Program de Cercetare), data limită de depunere a aplicațiilor a fost 28 iunie 2007 și are un buget total de 128 milioane de euro. Evaluarea proiectelor se va finaliza în octombrie 2007.
Inițiativa CIVITAS a identificat opt categorii de măsuri ca fiind blocurile de bază în construirea unei strategii integrate. Fiecare oraș CIVITAS alege un set adecvat de măsuri din blocurile de bază și le combina pentru a forma soluții integrate pentru un transport urban curat in orașe. Mai mult, aranjează cadrul adecvat de planificare, asigură implicarea politică și susținerea, stabilește parteneriatele necesare pentru a se asigura de finalizarea planurilor.
Obiectivele acestei inițiative sunt promovarea si introducerea unor masuri pentru un transport urban durabil, curat si economic, cât și introducerea unor pachete complete de masuri tehnologice si metodice in domeniul energiei si transportului in cadrul celor 8 categorii de masuri.
Municipiul Iași, ca leading city, face parte dintr-un consorțiu alături de Aalborg (Danemarca), Brighton (Marea Britanie), San Sebastian (Spania) – leading cities, Monza (Italia), Usti nad Labem (Cehia) - learning cities și a elaborat împreună cu aceștia un proiect integrat ce a fost trimis spre aprobare Comisiei Europene, Directoratul Transport și Energie.
Bugetul total al proiectului pentru site IASI (site IASI reprezintă parteneriat între Primăria Iași, Regia Autonomă de Transport Public, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi”) este de aproximativ 4.700.000 milioane de euro, din care aproximativ 55% reprezintă finanțarea nerambursabilă acordată de Comisia Europeană.

În perioada 19 -20 iunie reprezentanții orașului Aalborg, coordonatorii acestui proiect, au făcut o vizită la Iași. În cadrul ședințelor de lucru ce au avut loc în această perioadă s-a stabilit că va avea loc în periada 5-7 mai 2009 o conferință pe teme de transport public la care vor participa partenerii Municipiului Iași din cadrul intițiativei Civitas (cele 50 de orașe membre ale acestei inițiative), cât și numeroși membri ai Uniunii Internaționale a Transportatorilor Publici.

Proiectul a demarat pe 15 septembrie 2008, în perioada 20-23 octombrie 2008 a avut loc la Aalborg întâlnirea de start (Kick-off meeting) a proiectului. În cursul lunii noiembrie au fost demarate primele licitații în vederea achiziției echipamentelor, echipamente ce vor fi instalate în prima jumătate a anului 2009.

Echiparea a 30 de autobuze cu instalații GPL, sistemul de ticketing automat, sistemele GPS de control al traficului, cât și panourile de afișaj în timp real, benzile speciale pentru transportul public sunt măsuri ce vor aduce această zonă la nivelul țărilor al căror transport public este la cel mai înalt nivel.

Pistele pentru bicicliști, sistemul de ticketing special pentru elevi și studenți, campanile de promovare a transportului public și al unui altfel de comportament, care nu este dependent de mașină au ca scop o schimbare fundamentală a atitudinii celor tineri față de modul de a se deplasa și de a economisi energie și timp.

Echiparea a 10 microbuze cu sisteme speciale pentru persoanele cu dizabilități, construirea a 40 de stații pentru acestea, cât și echiparea intersecțiilor semaforizate cu sisteme speciale de avertizare pentru persoanele cu dizabilități vizuale vor să dea un acces neîngrădit tuturor ieșenilor la transportul public.

http://www.civitas-initiative.org/city_sheet.phtml?lan=en&id=84

...
Implementation Status :cheers:
Iasi will install 50 LED panels at 24 bus stops in the CIVITAS corridor by month 18 to provide real time information on public transport. The equipment will be purchased by month 7. During the first months of the implementation of the green light corridor, specialised staff will work with the drivers to train them in using the onboard computers. On an ongoing basis throughout the course of the project, training promoters will provide training in servicing and performance of the new devices. These training sessions will be addressed to both the drivers and dispatching employees.

detalii http://www.civitas-initiative.org/measure_sheet.phtml?related=1&id=564

_________________
http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=1291
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 20 Feb 2009 18:58:17    Titlul subiectului: 106450

Toate informatiile despre proiect le gasesti la adresa pe care ai si indicat-o. Totul este cat se poate de serios, se lucreaza intens la acest proiect, se trece deja la punerea sa in practica, cu toate datele clar stabilite.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
silviu



Data înscrierii: 11/Feb/2008
Ultima vizita: 19/Dec/2018
Mesaje: 219
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 25 Iun 2009 11:42:33    Titlul subiectului: 112846

"Iesenii ar putea circula cu un nou model de autobuz

O firma din Moinesti, judetul Bacau, a prezentat astazi in fata reprezentantilor Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi un nou tip de autobuz. Modelul, cu sasiu marca Man si caroserie realizata de firma bacauana SC Dypety SRL, costa intre 120.000 si 160.000 euro. Autobuzul, cu motor de 280 cai putere, consuma 26 litri de motorina la suta de kilometri parcursa in oras. Propunerea firmei din Bacau urmeaza sa fie analizata de specialistii de la RATP."

sursa: bzi.ro

"Vin autobuze noi la Iasi?!

Capacitate de 86 de persoane, latime de 2 metri 50 si aer conditionat. Acestea sunt caracteristicile noului
autobuz pentru transport urban produs in Moinesti, judetul Bacau si care ar putea sa ajunga si pe strazile Iasului.

Un astfel de mijloc de transport costa intre 120 de mii si 160 de mii de euro. Directorul Regiei Autonome de Transport Public , Maricel Gherca s-a aratat incantat de autobuz, dar si de pretul lui tinand cont ca Iasul are un deficit de 50 de autobuze.

Se produc autobuze si in Romania.Reprezentantii unei firme din Moinesti, judetul Bacau au prezentat astazi sefilor RATP din Iasi calitatile mijlocului de transport. Show-room-ul a fost chiar in fata Palatului Culturii.

Petre Balan, manager firma: "Capacitatea este de 86 de locuri total, e vorba despre un autobuz produs in Romania la partea de caroserie , iar partea de auto-sasiu este din Germania . Acest autobuz poate fi livrat la
un pret foarte bun pentru Romania intre 120-160 de mii in functie de echiparea care se doreste. Aerul conditionat este cuprins intre 6 si 10.000 de euro ."

Directorul RATP, Maricel Gherca a fost incat de acest autobuz, iar preturile i s-au parut chiar bune.

Maricel Gherca, director RATP: "Noi in Romania nu prea mai facem astazi autobuze, este o investitie puternica si bineinteles toti cauta piata de desfacere. Stiind ca si Iasul mai trebuie sa achizitioneze inca 50 de autobuze noi , au de acord sa vina sa prezinte aici."

Firma poate sa produca cele 50 de autobuze de care are nevoie Iasul in 2 luni.(Raluca Secara, Rafael Racaru)(25 iunie 2009 )

http://telem.telem.ro/telem/index.php?option=com_content&task=view&id=18497&Itemid=1"



22764.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  18.62 kb
 Vizualizat:  de 21287 ori

22764.jpg



_________________
http://silviubad.wordpress.com/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 25 Iun 2009 13:31:34    Titlul subiectului: 112851

Autobuzul a fost prezentat și la București și Oradea...

26% mi se pare cam puțin, nici Dac-urile nu consumau așa puțin, deși aveau motor de numai 192 CP și cutie manuală.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
Pagina 1 din 9

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community