Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Spre un transport civilizat, la standarde europene...
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1088
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 23 Dec 2014 22:11:53    Titlul subiectului: 176158

Nu era mai OK sa se fi scris pe primul rand COPOU - TG CUCU si pe al doilea rand PD ROS BAZA 3. Ca asa ramane loc liber.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dexter23



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Mar/2023
Mesaje: 144
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 05 Ian 2015 20:16:53    Titlul subiectului: 176287

In acest moment sistemul afiseaza pe panoul din fata destinatia, care este aceeasi cu randul 2 de pe panoul lateral pentru o utilizare mai eficienta prin editarea doar a unui singur rand in fisierul de pe cardul de memorie.
Insa, daca se doreste, se poate face astfel incat fiecare panou sa aiba o linie separata in fisierul de editare.

_________________
We are just a small, lonely piece in the world of computers.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
KTLYN



Data înscrierii: 25/Ian/2013
Ultima vizita: 16/Apr/2024
Mesaje: 209
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 31 Ian 2015 20:17:42    Titlul subiectului: 176943

Nu stiu daca este o noutate, insa in ultimele doua zile am putut observa pe panourile instalate in autobuze o noua modalitate de afisare a situatiei traseului pe care circula autobuzul respectiv.Noua modalitate de afisare a statiilor este una mai colorata si mai tinereasca.
Noul sistem este unul precis. Cand te urci in autobuz se afiseaza numarul traseului, ora, statia curenta si apoi urmatoarele trei statii. Cam la 7-10 secunde de la plecarea din statie, raman afisate doar urmatoarele trei statii de pe traseu.

Pe autobuzele Berkhof si pe Den Oudsten a functionat impecabil, insa nu si pe un MAZ cu care am calatorit, unde a ramas blocat la o anumita ora. Fiind la inceput este posibil sa mai apara si probleme din cand in cand.

O alta mentiune pe care o am de facut este accea ca panoul cu informatii ocupa doar o treime din ecran. Daca te afli in prima jumatate a autobuzului, nici o problema, insa din spate nu prea poti vedea nimic. In plus nu mai exista informarea audio, care ar fi fost utila intr-o astfel de situatie.
Nu am vazut inca noua afisare pe tramvaie, dar acolo distanta este si mai mare. Probabil ca instalarea unui nou ecran in a doua jumatate a mijlocului de transport ar rezolva problema.

Atasez o poza cu noua afisare, si doresc sa imi cer scuze pentru calitatea imaginii.



WP_20150131_001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.81 kb
 Vizualizat:  de 14770 ori

WP_20150131_001.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 31 Ian 2015 20:30:03    Titlul subiectului: 176947

Este o noutate. Sistemul, realizat de WINK Public Multimedia, e mult imbunatatit fata de cel anterior, si se afla deocamdata in teste pe traseele 28 si 41. Ar trebui sa functioneze deja si in statii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 09 Feb 2015 22:12:13    Titlul subiectului: 177186

Am pus pe Youtube un filmulet cu explicatii: https://www.youtube.com/watch?v=MIL5J98gNbQ


IMG_8650.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.25 kb
 Vizualizat:  de 14628 ori

IMG_8650.JPG



IMG_8653.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  104.73 kb
 Vizualizat:  de 14628 ori

IMG_8653.JPG



IMG_8622.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.05 kb
 Vizualizat:  de 14628 ori

IMG_8622.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 17 Feb 2015 23:57:12    Titlul subiectului: 177370

Baietii de la OpenDev Software Development din Bucuresti au venit sa reprogrameze afisajele electronice ale vagonului 146, astfel incat, in situatii speciale (trasee-inel, de exemplu), afisajul frontal sa deruleze repetitiv tot textul de pe afisajul lateral.

Atasez un link spre pagina noastra de Facebook, unde am incarcat un filmulet facut la finalul lucrarilor. In realitate, se vede totul clar, asa cum stiti din prezentarile anterioare sau de la strada, daca ati avut ocazia sa vedeti "pe viu" tramvaiul, insa lumina slaba, stralucirea afisajelor si limitarile camerei puse laolalta au facut ca rezultatul filmarilor sa nu fie nemaipomenit. Importanta e ideea...

https://www.facebook.com/video.php?v=805300549522998
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
nightglobe



Data înscrierii: 11/Sep/2013
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 643
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 26 Iul 2015 13:35:21    Titlul subiectului: 180478

Afisajul electronic al tramvaiului 146 a fost dat jos!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
luk777



Data înscrierii: 01/Iun/2015
Ultima vizita: 08/Apr/2024
Mesaje: 95
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 26 Iul 2015 15:31:55    Titlul subiectului: 180480

Am vazut si eu dar de ce l-au dat jos ? Era singurul GT4 (in afara de GT4M) care avea led-uri Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nightglobe



Data înscrierii: 11/Sep/2013
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 643
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 26 Iul 2015 16:28:58    Titlul subiectului: 180484

luk777 a scris:
Am vazut si eu dar de ce l-au dat jos ? Era singurul GT4 (in afara de GT4M) care avea led-uri Sad

A fost dat jos pt. ca a fost in teste acest afisaj.
Baietii de la OpenDev Software Bucuresti l-a instalat in august 2014 si le-a dat jos in urma cu cateva zile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 26 Iul 2015 16:32:55    Titlul subiectului: 180485

Vor fi montate in curand la loc, definitiv.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 28 Oct 2015 00:10:55    Titlul subiectului: 182276

Au fost montate la loc, definitiv.


IMG_9310.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.27 kb
 Vizualizat:  de 13606 ori

IMG_9310.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 29 Mai 2016 10:54:58    Titlul subiectului: 185391

Intrucat e foarte posibil ca, odata cu accesarea fondurilor europene din bugetul 2014-2020 (sau a altor surse de finantare), in orasele romanesti care exploateaza tramvaie sa apara modelul Autentic de la Astra Vagoane Calatori Arad (avand in vedere pretul relativ mic cu care va fi ofertat), indiferent de numarul de module cu care va fi solicitat, am facut o prezentare detaliata a prototipului in cadrul subforumului generalist dedicat tramvaielor, pe care o gasiti la adresa http://tramclub.org/viewtopic.php?t=16389.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 16/Apr/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 30 Mai 2016 22:59:52    Titlul subiectului: 185434

Fac si pe 1000 mm?
Daca da, nu vor fi probleme de gabarit in Iasi? Nu ma refer la latimea de 2,40 m., atat au si ST 10/11, dar tramvaiele alea cu nume neaoș si ridicol au botul si spatele foarte lungi si ies mult in afara la curbe stranse. Ma uit acum mai bine, in varianta cu 2 module doar botul e lung.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
yeeeeman



Data înscrierii: 05/Oct/2012
Ultima vizita: 08/Mar/2024
Mesaje: 391
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 31 Mai 2016 09:00:42    Titlul subiectului: 185439

Interesante materialele. Imi place tramvaiul ca design (toate tramvaiele "moderne" arata la fel acum), cu toate ca inca prefer stilul clasic GT4, probabil din cauza ca le avem de atat timp aici la Iasi si ne-am obisnuit cu ele.
Imi place ca au folosit componente de calitate atat pe partea de tractiune cat si la interior. Din poze, spatiul interior pare aerisit (cel putin comparativ cu GT4) asta insa in detrimentul numarului de locuri pe scaun, care clar e mai mic decat la "antichitatile" noastre Razz
Intrebarea e daca meritam astfel de tramvaie...deoarece calatorii nu sunt civilizati. Un alt aspect important este ca RATP-ul le va tine afara ca nu are inca in depouri spatii acoperite.

_________________
UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 31 Mai 2016 15:35:07    Titlul subiectului: 185446

EEG a scris:
Fac si pe 1000 mm?

Da. Prototipul a fost pus pe boghiuri de 1435 mm pentru a se face omologarea si pentru acest ecartament. Pentru ecartament metric este valabila omologarea de la Imperio (nu cunosc de ce nu au facut omologare pentru 1435 mm cu primul vagon Imperio, asamblat si prezentat la Bucuresti).

EEG a scris:
Daca da, nu vor fi probleme de gabarit in Iasi? Nu ma refer la latimea de 2,40 m., atat au si ST 10/11, dar tramvaiele alea cu nume neaoș si ridicol au botul si spatele foarte lungi si ies mult in afara la curbe stranse. Ma uit acum mai bine, in varianta cu 2 module doar botul e lung.

Daca te uiti la Imperio din Arad (care e identic):





(http://tramclub.org/viewtopic.php?t=16194)

se vede clar ca in curbe se comporta mult mai bine decat tramvaiele actuale. Mai mult, avand boghiuri (semipivotante) sub fiecare modul, se comporta incomparabil mai bine in curbe fata de tramvaiele cu sectiune suspendata intre doua sectiuni cu boghiuri fixe (la care aceasta sectiune iese mult catre interiorul curbei).

In principiu nu cred ca ar fi probleme cu Imperio sau Autentic (indiferent cu cate module) la peroanele actuale, daca n-au fost cu ST 10. Nici cu tramvaiele de tipul celalalt, cu sectiuni suspendate, nu ar trebui sa fie probleme, dar asta s-ar vedea la momentul potrivit, daca va fi cazul (ma refer la cele cateva peroane aflate pe interior de curba, dar cu raza mare, ce n-ar trebui sa creeze probleme).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
florin5555



Data înscrierii: 31/Aug/2015
Ultima vizita: 18/Mai/2020
Mesaje: 93
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 31 Mai 2016 18:28:17    Titlul subiectului: 185450

Si in rondul Baza 3 ar fi mai bine cu astfel de tramvaie, deoarece când vrei sa urci in GT4 pe usa din mijloc trebuie sa sari de pe peron in tramvai, ramanand un spatiu foarte mare intre peron si usa datorita faptului ca burduful nu e pe boghiuri.
P.S. Nu doresc modernizarea GT4 in GT4M, sunt in plan vreo 70. Nu mai e nevoie de "autobuze pe sine".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 16/Apr/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 31 Mai 2016 18:35:29    Titlul subiectului: 185451

Interesante macazurile alea din depou de la Arad.
Cred ca pentru Iasi varianta cu 3 module ar fi optima ,cam la fel ca ST11 ,GT8 si Be8/8.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 31 Mai 2016 19:21:43    Titlul subiectului: 185452

florin5555 a scris:
Nu doresc modernizarea GT4 in GT4M, sunt in plan vreo 70. Nu mai e nevoie de "autobuze pe sine".

Eu te inteleg, numai ca pune-ti problema in cati ani schimbi cu totul un parc de 150 de tramvaie, fie si cu cca. 100 noi, printr-o reorganizare substantiala a retelei de transport si o utilizare eficienta a parcului! Singura solutie viabila pentru ca intregul parc de tramvaie sa ofere conditii la fel de bune intr-un interval scurt de timp este modernizarea unei parti a parcului actual in paralel cu achizitia de tramvaie noi. Achizitia de tramvaie noi poate continua intr-un anume ritm pe parcursul anilor urmatori, pana la completarea intregului parc cu astfel de vagoane. Este un proces prin care au trecut si orasele occidentale cu retele mari, pe care le-a prins inceputul anilor '90 exploatand tramvaie vechi de zeci de ani, pe care le-ar mai fi exploatat alte cateva zeci (gratie constructiei lor orientate spre durabilitate si fiabilitate, aspecte ce fac societatile de transport care le-au exploatat sa suspine dupa ele, intrucat cele noi sunt ca... sosetelele, adica isi ating usor limitele din toate punctele de vedere), daca nu erau fortate de cetateni (si de insasi civilizatia occidentala), deja obisnuiti cu beneficiile aduse de vehiculele cu podea coborata, sa le schimbe cu noile "plastice". Asa a luat avant lupta pentru accesibilitate, un concept sub semnul caruia se face absolut totul in lumea civilizata astazi.

Altfel, cum spui tu, se iau 10, 20, 30, hai 50 de tramvaie noi pe un efort financiar mare intr-un interval scurt de timp, si asta ar fi parcul ani buni dupa aceea, adica un mix de tramvaie ce ofera conditii foarte bune si tramvaiele actuale, tot mai uzate de la an la an. Si asta pentru ca nu poti aloca ani buni de-acum incolo sume uriase pentru achizitia de tramvaie noi in numar mare, caci ai si alte investitii de facut in oras (pentru transportul public si multe altele).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 31 Mai 2016 19:26:24    Titlul subiectului: 185453

EEG a scris:
Cred ca pentru Iasi varianta cu 3 module ar fi optima ,cam la fel ca ST11 ,GT8 si Be8/8.

Da, pentru cea mai mare parte a parcului, insa tot ar fi necesare si unele ceva mai lungi, pentru a fi pregatita capacitatea de transport macar pentru unele trasee in ideea atingerii obiectivului important numit cresterea mobilitatii urbane (printr-un set de masuri menite a convinge macar pe unii sa iasa din masinile personale si sa vina la transportul public).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
MYSU



Data înscrierii: 09/Ian/2008
Ultima vizita: 02/Apr/2024
Mesaje: 192
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 31 Mai 2016 19:44:40    Titlul subiectului: 185454

Da probabil in anul 2020-2030 aventuri realiste
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 05 Iun 2016 17:10:54    Titlul subiectului: 185512

florin5555 a scris:
Si in rondul Baza 3 ar fi mai bine cu astfel de tramvaie, deoarece când vrei sa urci in GT4 pe usa din mijloc trebuie sa sari de pe peron in tramvai, ramanand un spatiu foarte mare intre peron si usa datorita faptului ca burduful nu e pe boghiuri.

Tramvaiele cu boghiuri Jacobs au fix aceeasi problema acolo la usile ce nu se afla la extremitatile vagonului. Valabil si pentru tramvaiele nearticulate, la usile ce nu se afla pe extremitati. Doar vagoanele precum cele din familia Avenio (din care fac parte si Imperio si Autentic) nu au probleme in astfel de statii, boghiurile fiind la mijlocul fiecarui modul, iar usile pe capetele modulelor.

La Baza 3, fie:

1. se reconfigura intersectia sub forma unei giratii, cu linia de tramvai pozitionata ca la Podu de Piatra (cu doar doua statii - cele actuale, mai putin cea din rond - si fara stationare in rond cu alt motiv decat restrictiile de circulatie),

fie

2. statia din dreptul eGros era mutata unde e si statia de pe sensul celalalt, statia din rond era desfiintata, iar tramvaiele stationau in rond doar pentru a astepta ora de plecare in cursa (plus vizarea foilor de parcurs, in forma actuala de dispecerizare), in acest fel putandu-si mari si rondul capacitatea de preluare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 16/Apr/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 23 Iun 2016 14:38:21    Titlul subiectului: 185759

Nu stiu daca asta e aria unde ar trebui sa postez , dar are de a face cu un "transport civilizat:
1. Care e situatia macazului de la Colegiul National? E defect de vreo 10 zile si radeau chiar niste turisti in tramvai cand a coborat vatmanul cu ștanga aia...
2. Pe macazul din sensul de coborare de la Rondul Triumf sina a facut o cocoasa periculoasa (de dinainte de canicula) astfel incat vagoanele se misca destul de periculos cand trec pe acolo.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 23 Iun 2016 19:48:08    Titlul subiectului: 185760

Macazul de la National are o problema ce nu a putut fi diagnosticata local si urmeaza sa vina echipa din Germania.
Am vazut pe la altii cu pretentii macazuri electrice dand rateuri in conditii infinit mai bune de exploatare fata de Iasi (ma refer la traficul auto, ce nu ar trebui sa fie atat de intens peste ele), m-a mirat, da' n-am gasit de cuviinta sa rad vazand vatmanii schimbandu-le cu ranga. Garantez ca macazurile noi montate de cand se fac reabilitarile masive sunt atent monitorizate si intretinute. Daca se intampla ca unuia sa-i fi picat automatizarea de mai multa vreme, sa fiti convinsi ca situatia nu ramane asa, doar ca problema aparuta necesita mai mult timp pentru remediere.

Macazurile de la Triumf nu sunt printre cele prinse pe reabilitari, deci acolo problemele sunt de alta natura.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
florin5555



Data înscrierii: 31/Aug/2015
Ultima vizita: 18/Mai/2020
Mesaje: 93
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 23 Iun 2016 20:21:03    Titlul subiectului: 185761

Ar trebui gasita o solutie la Triumf cum ar fi scoaterea macazurilor pana la o eventuala modernizare intre Triumf-P-ta Eminescu care va fi peste multi ani. Singurul avantaj al acelui rond ramane intoarcerea tramvaielor in caz de vreo blocare spre rond Copou.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 16/Apr/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 23 Iun 2016 21:07:33    Titlul subiectului: 185762

De ce scoase? Rondul ala e foarte util. Acum cateva luni cand s-a rupt reteaua pe langa Stadion si-a dovedit din plin utilitatea. Singura problema e starea aparatelor de cale(ramase-de tip vechi) ,situatie ce poate fi remediata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
Pagina 6 din 9

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community