|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
andrei
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Iul/2016 Mesaje: 144 Locație: Paris (Franta)
|
Trimis: Mie 09 Noi 2005 14:19:38 Titlul subiectului: Spre un transport civilizat, la standarde europene... |
1709 |
|
Presa ieseana de pe web ne anunta o masura care m-a bucurat mult : vehiculele de transport in comun din Iasi vor avea aceeasi schema de culoare. Un alt articol, pe care nu il mai regasesc, anunta ca personalul de miscare (soferi si vatmani) vor purta uniforma.
http://www.evenimentul.ro/local/article/110052,14,baseArticle.html
Evident, sint intotdeauna alte prioritati (mai ales intr-un oras unde se desfiinteaza troleibuzele) dar standardizarea aspectului vehiculelor este totusi necesara. Toate MAZurile vor fi vopsite in noua "livrea", adica in alb cu albastru ; tramvaiele vor fi revopsite treptat. Uniforma soferilor va fi un costum cu cravata (despre uniforma feminina nu se spune nimic, dar sa nu visati ca duduile vor fi obligate la nudism).
Eu cred cu inversunare ca la o societate unde toata lumea este obligata sa poarte uniforma si unde masinile sint toate vopsite identic, se creeaza o atmosfera de seriozitate, care este mai mult decat necesara.
Dat fiind ca MAZurile vor fi in leasing, deci nu apartin RATP, nu ar fi rau sa se interzica personalizarea cabinelor de catre soferi. Deocamdata, fiecare isi face cushca lui, o decoreaza cu perdelute, flori din plastic, carpete, covorase si alte minuni de un bun gust dintre cele mai rafinate, de te crezi la Muzeul Satului (in cazul cel mai bun) sau la o reconstituire a vre-unui local din Crucea de Piatra (cartier de distractii deochiate, in Bucurestii dinaintea comunismului).
Ultima modificare efectuată de către andrei la Mie 09 Noi 2005 14:29:01, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mie 09 Noi 2005 20:30:28 Titlul subiectului: |
1783 |
|
Cred ca uniforma vehiculelor din Iasi trebuia sa ramana alb cu rosu (sau invers). Toate aceste inventii cu galben, albastru si restul dateaza de dupa 90 si nu mi se par potrivite. Daca multi asociaza rosul cu altceva, e treaba lor, dar mi se pare corect sa se pastreze o traditie.
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 11 Dec 2005 12:55:02 Titlul subiectului: |
6236 |
|
Mi se pare o prostie uniformizarea mijloacelor de transport. De ce aceeasi culoare? Vrem monotonie? Mai intai ar trebui rezolvate problemele de infrastructura, in special a caii de rulare a tramvaielor, apoi sa ne apucam sa le manjim dupa cum ii tuna fiecaruii director de regie sau primar. Linia din Iasi in proportie de 90% este rupta si carpita (am vazut carpeli la imbinare cu suruburi groase sudate de capetele sinelor - se vede bine in zona industriala). Sunt de acord cu aspectul estetic al mijloacelor de transport si al conducatorilor acestora, dar mai dureaza! Ce se intampla daca vopsesti un vagon si apoi il trimiti pe "caruselul" din Canta? Crapa vopseaua si tot la aspectul de neingrijit se ajunge. Asa ca, intai infrastructura apoi restul!
|
|
Sus |
|
|
drooopy
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Dec/2023 Mesaje: 35 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 26 Ian 2006 21:32:52 Titlul subiectului: 00000 |
13994 |
|
Vechile obiceiuri s-au transmis de la trolee la autobuze si anume, taxatorii pe la ultimele statii iti dau 5000(ROL) si nu iti mai dau bilet. iar soferii primesc la capatul liniei bani pt. a merge mai incet si a lasa maxi-taxi-urile in fata. La inceput m-am bucurat ca s-au adus autobuzele deoarece nu intalneam aceste 2 lucruri, dar vad ca s-a ajuns de unde s-a plecat
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 26 Ian 2006 21:58:15 Titlul subiectului: |
14000 |
|
Cu martori si/sau cu eventuale probe te duci in strada Silvestru nr. 5. Se merge pana la desfacerea contractului de munca.
|
|
Sus |
|
|
drooopy
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Dec/2023 Mesaje: 35 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 26 Ian 2006 22:26:38 Titlul subiectului: |
14005 |
|
Varianta cu martori cade deoarece nu cred ca are cineva timp pentru asa ceva si in plus lumea nu se implica deoarece pur si simplu nu le pasa. doar sa-mi iau camera cu mine tot timpu si sa fiu pe faza
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Vin 17 Feb 2006 23:36:18 Titlul subiectului: |
16273 |
|
TATRA a scris: | Mi se pare o prostie uniformizarea mijloacelor de transport. De ce aceeasi culoare? Vrem monotonie ?.... | Mi se pare o prostie sa fie vehicule vopsite in n'spe culori. Macar un set de scheme de culoare asemanatoare ca dispunere si ca paleta. De exemplu schema HAVAG si inversul ei, adica oarecum schema clasica a tramvaielor Tatra (nu simiradismul cu galben si nici cele albastre cu galben).
Prioritatea este insa modernizarea caii de rulare. Si disparitia dubelor.
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 18 Feb 2006 08:37:16 Titlul subiectului: |
16306 |
|
Corect! Nici mie nu-mi place galbenul "de Simirad"(241, 260, 231, ...) sau albastrul de ANL, cu dungi galbene si albe (206, 220, 229). Schema HAVAG este reusita, dar clasicul Tatra crem cu brau rosu merge super. La capitolul scheme de culoare ptr GT4 stam destul de bine. Vad ca nu s-a exagerat deloc. Inca nu s-au apucat de vopsit GT5-urile. Sper sa le pastreze schema originala Augsburg. Be4/4 isi vor pastra culorile deoarece asa s-a convenit cu partea elvetiana. O parte din vagoanele Be4/4 au fost revopsite in Iasi, chiar in zilele alea am fost la depoul de la Gara si era delegatia elvetiana acolo. Au incercat o nuanta de culoare facuta la noi, dar nu le-a convenit, apoi, din spusele celor de la ateliere, au comandat vopsea din Elvetia. Delegatia a supravegheat indeaproape retusul aplicat vagoanelor, pana si cuplele au ramas cele originale.
Pe omuletii din delegatia elvetiana ii deosebeai imediat printre ai nostri: halate bleu si casti de protectie albe pe cap
Aspectul vagoanelor de datoreaza extrem de mult si vatmanilor acestora. Am vazut vagoane ingrijite (#140.#212,#274,#321, etc.) dar si altele care arata ca naiba (#255,#201 - care sincer imi pare rau ca a ajuns sa arate asa rau, dar inca mai are THE SILVER ARROW, scris pe parbriz, nume dat de Panzaru Ioan, primul vatman a lui #201 T4D, cand a fost adus din Halle - scrisul a fost realizat de mine ). Ar trebui stabilite reguli interioare de mentinere vagonului in conditii de curatenie foarte bune.
De "CALATORI CIVILAZATI" nu mai zic . Iata un aspect al acestei civilizatii, intr-unul din GT4-urile noastre:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.56 kb |
Vizualizat: |
de 42472 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
crysssteel
Data înscrierii: 10/Mar/2006 Ultima vizita: 17/Mai/2010 Mesaje: 3 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 10 Mar 2006 19:16:44 Titlul subiectului: 000000000 |
18120 |
|
andrei a scris: | Presa ieseana de pe web ne anunta o masura care m-a bucurat mult : vehiculele de transport in comun din Iasi vor avea aceeasi schema de culoare. Un alt articol, pe care nu il mai regasesc, anunta ca personalul de miscare (soferi si vatmani) vor purta uniforma. | Iti respect opinia, dar nu crezi ca e cam rigida?! Un oras in care TAXI-ul este galben/TRAMVAIUL este alb-rosu/AUTOBUZUL este alb-albastru/MAXI-TAXI posibil verde; conducatorii de vehicole cu o uniforma STAS?
Sint de acord ca operatorul de servicii trebuie sa aiba o tinuta decenta,cu bun gust,dar un pic de diversitate nu strica! Chiar si in privinta personalizarii mijloacelor de transport; fara decoratii si improvizatii de prost gust, dar se poate (vezi modul de personalizare a mijloacelor de transport, practicat de germani, elvetieni, francezi).
Diversitatea in acest domeniu da o nota vesela,deosebita orasului. Nu crezi ca avem parte de prea multa monotonie urbana?!
_________________ crysssteel |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 10 Mar 2006 22:15:12 Titlul subiectului: |
18149 |
|
Sa nu uitam, insa, ca si orase europene au adoptat solutia identitatii vizuale pentru companiile de transport (vezi Augsburg, Stuttgart, Halle, Darmstadt, Dresda, Berna, Basel, etc., etc.).
E posibil ca identitatea vizuala sa creeze monotonie, insa acest aspect poate fi inlaturat daca se aleg solutii estetice adecvate. Obiectiv, sunt intru totul de acord cu ideea de creare a unei scheme unice pentru RATP Iasi.
Sigur, as strange din dinti vazand ca identificarea de la distanta a unui vehicul va fi aproape (daca nu 100%) imposibila, insa asta e alt aspect, desigur, subiectiv si neesential.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 10 Mar 2006 22:27:36 Titlul subiectului: |
18151 |
|
Apropo de civilizatie, mai e tramvaiul ăla care avea afișe gen "Mâncatul semințelor te face mai intelectual". Era tare
|
|
Sus |
|
|
zxcv
Data înscrierii: 06/Mar/2006 Ultima vizita: 28/Mar/2007 Mesaje: 5
|
Trimis: Sâm 11 Mar 2006 21:03:01 Titlul subiectului: |
18238 |
|
Era un Tatra din cate stiu eu, iar odata cu el, incepusera si alti vatmani sa decoreze tramvaiele cu astfel de atentionari. Circula pe Copou, pe vremea cand Tatrele aveau traseu pe-acolo, dar nu l-am mai vazut de-atunci. Eu personal...
Poate-au scos afisele, poate i-au schimbat vatmanul.
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 11 Mar 2006 21:22:36 Titlul subiectului: |
18242 |
|
E vorba de vagonul 269.
Mai este o faza "draguta", ptr calatorii neatenti: in GT4 #145 este lipit "un anunt": ATENTIE! ESTE O TREAPTA! Cam sec, dar am observat de cateva ori cum unii chiar nu au observat treapta respectiva in acest tip de vagoane. si...erau cat pe ce sa ia locul vatmanului
Un lucru destul de deranjant ar fi modul de afisare al traseelor, pe coli A4 puse in folie si lipite cu banda adeziva pe geamuri, in timp ce dispozitivele de afisare originale ale vagoanelor stau nefolosite. Se lipsesc anunturi si poezii, nu am nimic impotriva. Ma deranjeaza iarasi prostul gust in modul de postare al acestora in mijloacele de transport, lipite unde le tuna mintea unora si altora.
|
|
Sus |
|
|
crysssteel
Data înscrierii: 10/Mar/2006 Ultima vizita: 17/Mai/2010 Mesaje: 3 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 12 Mar 2006 17:49:13 Titlul subiectului: |
18288 |
|
radub, sint intru totul de acord cu o schema color de baza unica pentru fiecare tip de mijloc de transport (tramvai/trolebus/autobuz) care sa individualizeze orasul, dar pe schema de baza se pot face o infinitate de variatii decorative, reclame, texte educative umoristice (gen "MINCATUL SEMINTELOR TE FACE MAI INTELIGENT!" ), hai sa fim un oras vesel, sa incercam sa aducem un suris macar pe fata concitadinilor nostri , sa dam o nota de optimism atmosferei urbane
_________________ crysssteel |
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 19 Mar 2006 22:14:22 Titlul subiectului: 111111111111 |
18790 |
|
1. - 2. Mda...deci, noi pasi spre un transport civilizat. Ma indoiesc . Iata cateva aspecte dintr-unul din maxi-taxiurile care asigura unul din traseele iesene. Dezgustator!
Daca intr-un microbuz se intampla asta, ce pretentii mai avem la autobuze sau tramvaie, care sunt de cateva ori mai mari???
3. Iar aici, sa nu zicem ca e vorba doar de cativa copii...
Fotografiile au fost facute azi: 19.03.2006
4. Eu merg zilnic cu maxi-taxi-urile in care sunt facute pozele de mai sus. Sunt nevoit, deoarece nu am alt mijloc de transport . Au fost autobuze dar s-a desfiintat traseul. Nu e vorba de asa calatori, asa conditii. Iata ce se intampla in tramvaiul 8, care are un traseu prin zone cu pretentii
Nu cred ca putem vorbi de standarde europene deocamdata. Nu avem asa ceva si nici vom avea in viitorul apropiat.
-----------------------------------------------------------------
Vagonul Tatra T4D #208 a venit cu graffitti pe el. Braul rosu a fost revopsit la noi, dar pe partea crem se cunosteau urme de spray. Unele au geamurile zgariate, din cate am inteles asa ceva se mai intampla si pe traseu, intre Germania si Romania. Unele vagoane au ajus chiar fara semnalizatoare.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.04 kb |
Vizualizat: |
de 42497 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.66 kb |
Vizualizat: |
de 39951 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.33 kb |
Vizualizat: |
de 39951 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.66 kb |
Vizualizat: |
de 39948 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Lun 20 Mar 2006 09:54:21 Titlul subiectului: |
18802 |
|
La asa confort, asa calatori si invers. Dar si tramvaiele nemtesti au venit de acolo cu inscriptii zgariate de genul Hansel+Gretel
Cele cu carioca au fost probabil sterse. Oricum in occident se poarta graffitti direct pe dinafara vehiculului.
|
|
Sus |
|
|
blood13
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mar/2018 Mesaje: 110 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 22 Mar 2006 16:04:43 Titlul subiectului: 333333333333 |
18922 |
|
Din cate stiu zgariatul geamurilor se practica tot pentru grafiti, pentru a se sterge mai greu...
_________________ Tiberiu Sufitchi
http://iasi.stfp.net | http://myaviation.net/?uid=9398 |
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 27 Apr 2006 21:50:00 Titlul subiectului: |
21565 |
|
Hai sa vedem ce alte "standarde europene" mai indeplinesc mijlocele noastre de transport. Ultima zi de Paste, am iesit la fotografiat tramvaie in oras. Din Dacia am trecut calea ferata in Canta. M-am urcat intr-un GT4 aflat pe traseul 7. Cate aspecte din interiorul acestuia:
1 - plasture lipit pe geam, probabil ca vagonul sangera, cata grija!!!
2 - scaune roase si mizerabile, cu spatarele scrise
3 - sa cinstim o bere, doua pentru regia de transport , 2 cetateni in stare perfecta de ebrietate au scapat o sticla de bere. Continutul s-a raspandit pe sub scaune pana la usa 3 a vagonului.
Deci, ianuarie 2007....EUROPA ??????
4. Si ceva aspecte ale "standardelor europene" in masinile operatorilor privati. Nu conteaza: RATP sau operator privat, civilizatia e aceeasi...nedemna de uniunea europeana. Imi apre rau s-o spun, dar e adevarul.
5. Cred ca, oricat m-as chinui sa gasesc ceva bun, un argument in favoarea integrarii noastre in UE, ceea ce vad pe strada si fotografiez in mijloacele de transport, ma fac sa cred ca nu voi gasi acel ceva. Dar speranta moare ultima!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.06 kb |
Vizualizat: |
de 40871 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
43.49 kb |
Vizualizat: |
de 39947 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
42.1 kb |
Vizualizat: |
de 39947 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.33 kb |
Vizualizat: |
de 39947 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.56 kb |
Vizualizat: |
de 39947 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
andrei
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Iul/2016 Mesaje: 144 Locație: Paris (Franta)
|
Trimis: Mie 19 Iul 2006 22:54:01 Titlul subiectului: |
28091 |
|
Nu vreau sa demoralizez pe nimeni, si inca mai putin sa sadesc samanta antieuropeanismului necugetat in sufletului cuiva. Dar, din pacate, murdaria si devastarea pe care o constatati in vehiculele iesene nu are nimica de invidiat celei pe care o constatez eu intr-unele dintre vehiculele pariziene.
Este de-ajuns ca un garaj sa deserveasca trasee prin suburbiile de cacao din nordul, estul sau sudul Parisului, pt ca vehiculele sale sa se intoarca transformate in groapa de gunoi mobila, decorate cu grafitti, precum si cu geamurile zgariate. Daca traseul traverseaza o zona de blocuri sociale, creste si riscul de intifada : nu trece o saptamana fara sa fie lapidat un autobuz RATP sau al operatorilor privati !
Omul este lupul autobuzului, vorba stramosilor nostri.
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 01 Mar 2008 23:01:25 Titlul subiectului: |
89424 |
|
Inteleg totusi ca avem calatori nesimtiti care-si bat joc de mijloacele de transport. Dar cum se intampla de iese din depou un tramvai cu doua banchete lipsa? De ce oare? Nu este acest lucru o dovada a lipsei de respect, in primul rand a vatmanului, fata de calatori si apoi a celui ce a semnat ca vagonul e bun de iesit la strada in ziua respectiva?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.93 kb |
Vizualizat: |
de 39066 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 01 Mar 2008 23:28:58 Titlul subiectului: |
89428 |
|
Pai... poate bancheta a fost vandalizata si nu au avut ce sa puna in loc... eu unu... decat sa gasesc un scaun tapitat taiat, eventual cu cateva gume de mestecat pe el... prefer sa nu gasesc deloc scaunul respectiv.
|
|
Sus |
|
|
nebunul
Data înscrierii: 19/Ian/2009 Ultima vizita: 06/Oct/2010 Mesaje: 23 Locație: Piatra Neamt
|
Trimis: Vin 20 Feb 2009 18:20:33 Titlul subiectului: |
106445 |
|
Cred ca stiti deja de acest proiect ... superb Apropo, are cineva detalii ?!
ARCHIMEDES - transport public curat și eficient energetic
CIVITAS - un transport urban mai bun și mai curat - inițialele vin de la CIty - VITAlity - Sustainability (Oraș - Vitalitate - Durabilitate). Prin inițiativa CIVITAS, Uniunea Europeana tinde la o schimbare prin susținerea și evaluarea introducerii unor strategii pentru un transport urban integrat, modern și durabil care ar trebui să aducă o schimbare în bine pentru cetățenii Europei.
CIVITAS I a fost inițiat la inceputul anului 2002 (în cadrul celui de-al 5-lea Program de Cercetare lansat de Comisia Europenă); CIVITAS II a fost inițiat la începutul anului 2005 (în cadrul celui de-al 6-lea Program de Cercetare lansat de Comisia Europenă).
În cadrul CIVITAS I (2002-2006) există 19 orașe implicate în 4 proiecte demonstrative, în timp ce în CIVITAS II (2005-2009 – în cadrul celui de-al 6-lea Program de Cercetare) 17 orașe sunt implicate în 4 proiecte demonstrative. Aceste 36 de orașe din toata Europa sunt finanțate de Uniunea Europeana cu 100 milioane euro, iar bugetul total al acestei inițiative va fi mai mare de 300 de milioane euro.
CIVITAS PLUS a fost ințiat în decembrie 2006 (în cadrul celui de-al 7-lea Program de Cercetare), data limită de depunere a aplicațiilor a fost 28 iunie 2007 și are un buget total de 128 milioane de euro. Evaluarea proiectelor se va finaliza în octombrie 2007.
Inițiativa CIVITAS a identificat opt categorii de măsuri ca fiind blocurile de bază în construirea unei strategii integrate. Fiecare oraș CIVITAS alege un set adecvat de măsuri din blocurile de bază și le combina pentru a forma soluții integrate pentru un transport urban curat in orașe. Mai mult, aranjează cadrul adecvat de planificare, asigură implicarea politică și susținerea, stabilește parteneriatele necesare pentru a se asigura de finalizarea planurilor.
Obiectivele acestei inițiative sunt promovarea si introducerea unor masuri pentru un transport urban durabil, curat si economic, cât și introducerea unor pachete complete de masuri tehnologice si metodice in domeniul energiei si transportului in cadrul celor 8 categorii de masuri.
Municipiul Iași, ca leading city, face parte dintr-un consorțiu alături de Aalborg (Danemarca), Brighton (Marea Britanie), San Sebastian (Spania) – leading cities, Monza (Italia), Usti nad Labem (Cehia) - learning cities și a elaborat împreună cu aceștia un proiect integrat ce a fost trimis spre aprobare Comisiei Europene, Directoratul Transport și Energie.
Bugetul total al proiectului pentru site IASI (site IASI reprezintă parteneriat între Primăria Iași, Regia Autonomă de Transport Public, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi”) este de aproximativ 4.700.000 milioane de euro, din care aproximativ 55% reprezintă finanțarea nerambursabilă acordată de Comisia Europeană.
În perioada 19 -20 iunie reprezentanții orașului Aalborg, coordonatorii acestui proiect, au făcut o vizită la Iași. În cadrul ședințelor de lucru ce au avut loc în această perioadă s-a stabilit că va avea loc în periada 5-7 mai 2009 o conferință pe teme de transport public la care vor participa partenerii Municipiului Iași din cadrul intițiativei Civitas (cele 50 de orașe membre ale acestei inițiative), cât și numeroși membri ai Uniunii Internaționale a Transportatorilor Publici.
Proiectul a demarat pe 15 septembrie 2008, în perioada 20-23 octombrie 2008 a avut loc la Aalborg întâlnirea de start (Kick-off meeting) a proiectului. În cursul lunii noiembrie au fost demarate primele licitații în vederea achiziției echipamentelor, echipamente ce vor fi instalate în prima jumătate a anului 2009.
Echiparea a 30 de autobuze cu instalații GPL, sistemul de ticketing automat, sistemele GPS de control al traficului, cât și panourile de afișaj în timp real, benzile speciale pentru transportul public sunt măsuri ce vor aduce această zonă la nivelul țărilor al căror transport public este la cel mai înalt nivel.
Pistele pentru bicicliști, sistemul de ticketing special pentru elevi și studenți, campanile de promovare a transportului public și al unui altfel de comportament, care nu este dependent de mașină au ca scop o schimbare fundamentală a atitudinii celor tineri față de modul de a se deplasa și de a economisi energie și timp.
Echiparea a 10 microbuze cu sisteme speciale pentru persoanele cu dizabilități, construirea a 40 de stații pentru acestea, cât și echiparea intersecțiilor semaforizate cu sisteme speciale de avertizare pentru persoanele cu dizabilități vizuale vor să dea un acces neîngrădit tuturor ieșenilor la transportul public.
http://www.civitas-initiative.org/city_sheet.phtml?lan=en&id=84
...
Implementation Status :cheers:
Iasi will install 50 LED panels at 24 bus stops in the CIVITAS corridor by month 18 to provide real time information on public transport. The equipment will be purchased by month 7. During the first months of the implementation of the green light corridor, specialised staff will work with the drivers to train them in using the onboard computers. On an ongoing basis throughout the course of the project, training promoters will provide training in servicing and performance of the new devices. These training sessions will be addressed to both the drivers and dispatching employees.
detalii http://www.civitas-initiative.org/measure_sheet.phtml?related=1&id=564
_________________ http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=1291 |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 20 Feb 2009 18:58:17 Titlul subiectului: |
106450 |
|
Toate informatiile despre proiect le gasesti la adresa pe care ai si indicat-o. Totul este cat se poate de serios, se lucreaza intens la acest proiect, se trece deja la punerea sa in practica, cu toate datele clar stabilite.
|
|
Sus |
|
|
silviu
Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2023 Mesaje: 219 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 25 Iun 2009 11:42:33 Titlul subiectului: |
112846 |
|
"Iesenii ar putea circula cu un nou model de autobuz
O firma din Moinesti, judetul Bacau, a prezentat astazi in fata reprezentantilor Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi un nou tip de autobuz. Modelul, cu sasiu marca Man si caroserie realizata de firma bacauana SC Dypety SRL, costa intre 120.000 si 160.000 euro. Autobuzul, cu motor de 280 cai putere, consuma 26 litri de motorina la suta de kilometri parcursa in oras. Propunerea firmei din Bacau urmeaza sa fie analizata de specialistii de la RATP."
sursa: bzi.ro
"Vin autobuze noi la Iasi?!
Capacitate de 86 de persoane, latime de 2 metri 50 si aer conditionat. Acestea sunt caracteristicile noului
autobuz pentru transport urban produs in Moinesti, judetul Bacau si care ar putea sa ajunga si pe strazile Iasului.
Un astfel de mijloc de transport costa intre 120 de mii si 160 de mii de euro. Directorul Regiei Autonome de Transport Public , Maricel Gherca s-a aratat incantat de autobuz, dar si de pretul lui tinand cont ca Iasul are un deficit de 50 de autobuze.
Se produc autobuze si in Romania.Reprezentantii unei firme din Moinesti, judetul Bacau au prezentat astazi sefilor RATP din Iasi calitatile mijlocului de transport. Show-room-ul a fost chiar in fata Palatului Culturii.
Petre Balan, manager firma: "Capacitatea este de 86 de locuri total, e vorba despre un autobuz produs in Romania la partea de caroserie , iar partea de auto-sasiu este din Germania . Acest autobuz poate fi livrat la
un pret foarte bun pentru Romania intre 120-160 de mii in functie de echiparea care se doreste. Aerul conditionat este cuprins intre 6 si 10.000 de euro ."
Directorul RATP, Maricel Gherca a fost incat de acest autobuz, iar preturile i s-au parut chiar bune.
Maricel Gherca, director RATP: "Noi in Romania nu prea mai facem astazi autobuze, este o investitie puternica si bineinteles toti cauta piata de desfacere. Stiind ca si Iasul mai trebuie sa achizitioneze inca 50 de autobuze noi , au de acord sa vina sa prezinte aici."
Firma poate sa produca cele 50 de autobuze de care are nevoie Iasul in 2 luni.(Raluca Secara, Rafael Racaru)(25 iunie 2009 )
http://telem.telem.ro/telem/index.php?option=com_content&task=view&id=18497&Itemid=1"
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
18.62 kb |
Vizualizat: |
de 37415 ori |
|
_________________ http://silviubad.wordpress.com/ |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 25 Iun 2009 13:31:34 Titlul subiectului: |
112851 |
|
Autobuzul a fost prezentat și la București și Oradea...
26% mi se pare cam puțin, nici Dac-urile nu consumau așa puțin, deși aveau motor de numai 192 CP și cutie manuală.
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|