Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Spre un transport civilizat, la standarde europene...
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 484
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 14 Ian 2017 21:57:29    Titlul subiectului: 187885

Citește mai cu atenție întrebarea mea...Iașiul va cumpăra 70 de autobuze, dar cel mai probabil nu Man.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 14 Ian 2017 22:03:42    Titlul subiectului: 187886

Probabil ca sunt interesati de orasele in care urmeaza sa aiba loc licitatii pentru numar mare de autobuze si cu finantare asigurata (Iasi e printre ele), in ideea ca e posibil sa vina cu preturi mai mici in astfel de conditii (cum a fost cu Citaro si Citaro Facelift la Bucuresti - sigur, acolo mai era si avantajul capacitatii de productie pentru numarul urias comandat de fiecare data). Mai speculez eu si faptul ca in ultima vreme au pierdut licitatii in orasele occidentale unde livrau in mod traditional autobuze si sunt nevoiti sa se reorienteze spre piata estica, de care n-au prea fost interesati pana acum. Sunt curios daca si cine va mai veni cu prezentare din primul esalon (Solaris consider a fi in liga secunda si, desigur, sper sa vina si ei pentru teste).
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2018
Mesaje: 836
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 14 Ian 2017 23:27:55    Titlul subiectului: 187890

Intrebare: De ce are scothiul ala albastru de la usa 1? Arata drept de parca a fost mai cu grija, dar tot urat arata. Acopera ceva? Sau s-a zgariat tabla si nu au avut timp sa repare?

E frumos Manul asta noi, dar nu stiu cat o sa tine. Foarte complexe masinile din ziua de azi, si nu atat de solide, lipsind sasiu. Aici inca se cumpara HF, cu podea inalta ca tin mult mai mult decat LFurile.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 15 Ian 2017 01:49:27    Titlul subiectului: 187894

Nu e tabla acolo, e sticla (?) si cred ca e crapata, iar oglinda din dreapta e si ea afectata (ii lipseste plasticul care acoperea bratul) - cred ca autobuzul a trecut printr-un micut incident pe unde a mai fost.

Fiind pe un sasiu A21, se mentine senzatia de lucru foarte bine inchegat pe care am avut-o la aducerea la Iasi a MAN-urilor NL 313.



IMG_4331.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.75 kb
 Vizualizat:  de 5612 ori

IMG_4331.JPG



IMG_9702.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.36 kb
 Vizualizat:  de 5612 ori

IMG_9702.jpg



_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 15 Ian 2017 02:20:54    Titlul subiectului: 187895

MAN A21, doua generatii zilele acestea pe strazile din Iasi: NL 313 si Lion's City.


IMG_4563.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.16 kb
 Vizualizat:  de 5608 ori

IMG_4563.JPG



_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 15 Ian 2017 02:29:17    Titlul subiectului: 187896

Si inca trei fotografii de sambata:


IMG_4561.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  41.42 kb
 Vizualizat:  de 5605 ori

IMG_4561.JPG



IMG_4579.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  139.18 kb
 Vizualizat:  de 5605 ori

IMG_4579.JPG



IMG_4583.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  144.94 kb
 Vizualizat:  de 5605 ori

IMG_4583.JPG



_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
KTLYN



Data înscrierii: 25/Ian/2013
Ultima vizita: 25/Iul/2018
Mesaje: 52
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 15 Ian 2017 16:03:51    Titlul subiectului: 187899

Astazi am avut oportunitatea de a calatori cu acest autobuz pe traseul 42.

In timp ce calatoream, pe cele doua monitoare erau proiectate cateva clipuri de promovare a acestui model si a specificatiilor, si am observat ca exista si o varianta lunga, articulata.

Imediat m-am gandit la aglomeratia din fiecare dimineata de pe traseul 42 si ma gandeam ca ar fi utile, atunci cand se vor achizitiona autobuze noi, si de cateva bucati articulate (poate 10 ) pentru traseele aglomerate care fac legatura intre cartiere si centrele universitare. Cei care calatoresc pe traseele 42 si 36 ar aprecia foarte mult dimineata si la orele de varf, un autobuz mai lung.



59a3d58cc25488a93dffe13010730701.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.96 kb
 Vizualizat:  de 5522 ori

59a3d58cc25488a93dffe13010730701.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 10/Dec/2018
Mesaje: 245
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 15 Ian 2017 16:59:05    Titlul subiectului: 187901

Exista si o varianta articulata mai scurta ,cu o singura punte(sau rand de roti ,ma rog) pe spate. Cam cum erau vechile Ikarusuri sau troleibuzurile DAC articulate. Chiar si asa ,in conditiile din Iasi ,nu prea s-ar preta. Intr-o tara normal civilizata si un oras asemenea nu ar fi nicio problema ,ba dimpotriva. La noi ,uita-te la cat de scurte sunt alveolele din statii( abia incape un autobuz simplu) ,nu mai zic de iritarea berbecutzilor cu covrig cu miile de mashinutze care efectiv umplu inutil(de multe ori) strazile si asa extrem de aglomerate.
Edit: In curba aia in ac de par spre Gara de langa Liceul National cu greu s-ar descurca un articulat. Vorbesc de traseul 36.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 484
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 15 Ian 2017 21:13:17    Titlul subiectului: 187905

Clar Solaris sunt din a două ligă.

Am observat un aspect. Nu are lumini de zi? Conform normelor în vigoare ar trebui echipat cu leduri de zi nu?

Poate o să vină cu o variantă mai prost echipată și poate fără acele geamuri ce măresc luminozitatea lângă scaunul persoanelor cu handicap. Și așa îmi vine greu a cred că vor fi sub 200 de mii, iar din ce am observat eu la licitații bugetul este între 150-200 mii, exceptând Bucureștiul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 717
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Dum 15 Ian 2017 21:21:42    Titlul subiectului: 187906

Aici gasiti toate varientele de caroserie disppnibile: http://www.bus.man.eu/man/media/hu/content_medien/doc/business_website_bus_master_1/Lions_City.pdf

Ca si pret, in 2015 orasul Miskolc din Ungaria a achiztionat 75 de autobuze MAN CNG, din care 40 sunt simple si 35 articulate. Pretul total a fost 9,2 miliarde de HUF, adica in jur de 30 de milioane de euro. Asta rezulta un pret mediu de 400.000 de euro / autobuz.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2018
Mesaje: 836
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 15 Ian 2017 23:21:06    Titlul subiectului: 187908

De obicei deasupra gemurilor ar fi tabla vopsita sa arata a sticla, dar la asta pare ca ar fi sticla intr-un singur plan pana sus. Bine, ca deasupra usii n-ar avea de ce sa fie sticla asa ca tot tabla trebuie sa fie, cu vopsea cu glos mult. (Sau ceva lipit sa arata a sticla)

Manurile sunt masini bune in comparatie cu alte LF, dar ca fost sofer oglinzile astea gen urechi de iepure sunt foarte agravante.

1. Sunt imense si prezinta puncte oarbe (blind spot in engleza) Chiar daca sunt inalte, sunt tot felul de situatii in care ar bloca vederea (O strada la deal cu o masina in viteza sau scari care dau in trotuar cu un pieton care alerga etc). Idea e ca oglinda ar trebui sa fie cat mai mica, gen Dac.

2. Lasa ca oglinzile se mai lovesc. Ba o creanga, ba in garaj, sau un sofer de duba mai prost...Cu oglinzile vechi (mai ales cu rama de inox sau aluminiu) te lovea si nu trebuie decat sa reajustezi oglinda. Cu astea noi, sunt pagube care costa mult. Un tufis de costa sute daca nu mii.

3. Ledurile de "zi" sunt atat de periculoase. Aici in state nu trebuie LEDuri, asa ca nu toate le au, dar Van Hool-urile noi le au. Sunt obsolut orbitoare cand ai un Van Hool in spate. Pica direct prin luneta de masina mica. E total aiurea, daca nu vezi ditamai autobuzul ziua, ca trebuie sa aiba lumini orbitoare de OZN. La nivelul asta de gandire, de ce nu pune girofar cu LEDuri?

Aici se fac studii cu lumile de politie si au remarcat ca girofarul (clasic) nu prezinta pericolul celor cu LED. Multi sofer sunt orbiti si fara sa-si dea seama intra exact in spatele masinii de politie. La fel cred ca e si cu faruri cu LED. E aceasi problema cu un sofer care o ia de pe carosabil si vrea sa evite un copac. Un singur copac in camp, si EXACT in copac intra.

Ca pozitiv, Man-ul e de calitatea, mult mai buna decat Mercedes, la nivel Neoplan. Restul, alde Solaris, Irisbus, MB sunt cota doi...nu zic de Mazuri, ca un le vad nici macar la nivel de Rocar lol

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 717
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Dum 15 Ian 2017 23:41:33    Titlul subiectului: 187910

Vezi ca si deasuprea geamurilor este pus sticla. Intr-adevar, aceste autobuze arata foarte bine, insa nu prea se ia in considerare la proiectare si costurile de reperatii. Polonezii de ex. comanda Solaris cu parbriz in 2 bucati (ca la Ikarus sau DAC), in cazul unui accident minor se poate schimba doar o parte, nu trebuie cumparat un parbriz mare care costa enorm.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 07/Dec/2018
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Lun 16 Ian 2017 09:43:00    Titlul subiectului: 187917

O intrebare- in ce an a inceput sa fie produs in Germania acest model de autobuz urban (exista si varianta interurbana ?) , cu designul caroseriei aratat in fotografiile din acest topic, tip MAN Lyon s City A-21 ?

Am cautat pe wikipedia, si acolo am gasit ca autobuzul MAN Lyons City a inceput sa fie produs din anul 2004, dar cu un model de caroserie mai vechi!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 16 Ian 2017 10:54:56    Titlul subiectului: 187920

Prima generatie de autobuze urbane de 12 m cu podea joasa a fost produsa din 1992 cu sasiu/caroserie A10 (Unistil a avut la Iasi asa ceva), apoi din 1997 a inceput producerea celei de-a doua generatii de autobuze urbane de 12 m cu podea joasa, cu sasiu/caroserie A21, cu denumirea comerciala Lion's City, dar identificate in realitate pe baza numelui modelului (NL xx3 - v. masinile NL 313 de la Iasi, de exemplu). Din 2004, cand aspectul autobuzelor A21 a devenit cel actual, acestea sunt identificate exclusiv pe baza denumirii comerciale Lion's City.

Povesti similare, cu amendamentele necesare fiecarui caz in parte, au si variantele regionala, articulata, cu 3 axe, midibuz, ...

La https://de.wikipedia.org/wiki/MAN_Lion%E2%80%99s_City se gaseste tot ce trebuie stiut pentru o privire generala asupra subiectului. E pe germana, stiu, dar cu putin efort se poate intelege ce e acolo chiar si fara traducator uman (cele automate mai mult incurca).

In pdf-ul de la adresa data de dm gasesti toata oferta actuala de autobuze MAN.

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 07/Dec/2018
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Lun 16 Ian 2017 15:25:17    Titlul subiectului: 187928

Va multumesc pentru raspunsuri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 06/Dec/2018
Mesaje: 894
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 16 Ian 2017 15:34:20    Titlul subiectului: 187929

dm a scris:
Polonezii de ex. comanda Solaris cu parbriz in 2 bucati (ca la Ikarus sau DAC), in cazul unui accident minor se poate schimba doar o parte, nu trebuie cumparat un parbriz mare care costa enorm.


Chiar și în cazul articulatelor de la MAN (comandă pentru Varșovia) parbrizul este în 2: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2b/MAN_Lions_City_G_for_MZA_Warszawa.jpg

Autobuz MAN solo (an fabricație 2006), Poznan: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/db/MAN_Lions_City_Pozna%C5%84_RB2.JPG


Poate ar trebui să luăm, noi românii, mai în serios modelele poloneze în mai multe domenii. Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 16 Ian 2017 21:52:52    Titlul subiectului: 187933

Autobuzul care a fost la Iasi este unul dintre vehiculele de prezentare ale MAN si apare in brosura MAN LionŽs City customer information (http://www.bus.man.eu/man/media/en/content_medien/doc/business_website_bus_master_1/Lions_City_Kundeninfo_de.pdf). Am extras fotografia si o atasez acestui mesaj (in decupaj se vede bine numarul de inmatriculare).


Lions_City_Kundeninfo_de copy.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.3 kb
 Vizualizat:  de 5239 ori

Lions_City_Kundeninfo_de copy.jpg



untitled2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.21 kb
 Vizualizat:  de 5235 ori

untitled2.jpg



_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 16 Ian 2017 22:12:52    Titlul subiectului: 187935

Atasez cateva imagini de duminica, ultima zi de teste la Iasi. In ultima imagine e un detaliu din interior (in fotografiile de prezentare pe care le-am postat zilele trecute nu se vede foarte bine ca autobuzul are in dreptul fiecarui rand de scaune prize USB).


IMG_4615.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  115.39 kb
 Vizualizat:  de 5227 ori

IMG_4615.JPG



IMG_4617.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.18 kb
 Vizualizat:  de 5227 ori

IMG_4617.JPG



IMG_4619.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.91 kb
 Vizualizat:  de 5227 ori

IMG_4619.JPG



IMG_4621.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  123.13 kb
 Vizualizat:  de 5227 ori

IMG_4621.JPG



IMG_4623.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.49 kb
 Vizualizat:  de 5227 ori

IMG_4623.JPG



IMG_4625.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  61.52 kb
 Vizualizat:  de 5227 ori

IMG_4625.JPG



_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 16 Ian 2017 22:29:03    Titlul subiectului: 187936

Reprezentantii MHS Truck & Bus (lider de piata in Romania in ceea ce priveste comercializarea si intretinerea vehiculelor MAN) au prezentat astazi autobuzul autoritatilor locale, Companiei de Transport Public si presei in cadrul unei curse de la Palatul Culturii in Copou si retur.


IMG_4637.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  66.54 kb
 Vizualizat:  de 5222 ori

IMG_4637.JPG



IMG_4639.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  51.89 kb
 Vizualizat:  de 5222 ori

IMG_4639.JPG



_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 16 Ian 2017 22:35:41    Titlul subiectului: 187937

In jurul orei 13:30 a fost preluat de soferul reprezentantilor MAN si a plecat spre Constanta, prin Vaslui.


IMG_4657.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.68 kb
 Vizualizat:  de 5216 ori

IMG_4657.JPG



_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 16 Ian 2017 22:56:04    Titlul subiectului: 187938

Autobuzul a intrat in tara in decembrie, dinspre Ungaria, avand ca prima destinatie Ploiesti. Pe drum a lovit un stalp cu oglinda, de unde a rezultat distrugerea carcasei de plastic care acopera bratul si spargerea panoului de sticla de deasupra usii 1 (e confirmat 100%, e sticla si acolo). Din anumite motive (fara legatura cu autobuzul) stationarea la Ploiesti s-a prelungit mai mult decat era prevazut. De acolo a venit direct la Iasi. Urmeaza prezentari la: Constanta, Sibiu, Alba Iulia, Timisoara, Cluj-Napoca. Aceste orase sunt vizate pentru ca exista potential pentru contracte cu numar mare de vehicule. Au primit solicitari pentru a vizita si alte orase, insa deocamdata atentia li se indreapta catre orase unde ar putea livra mult. Cum am spus anterior si am primit confirmarea astazi, MAN nu a fost interesata pana acum de piata estica, avand capacitatea de productie ocupata pentru clientii traditionali (de exemplu, in 2015 aveau capacitatea de productie ocupata pana in 2017 inclusiv). Deocamdata se fac primii pasi pentru testarea pietei estice, dar fara ca asta sa reprezinte o prioritate.

Participarea MAN la licitatii nu este sigura, insa, nici pentru orasele vizate, depinzand, evident, de solicitarile din caietele de sarcini si de preturile estimate de autoritatile contractante, intrucat nu participa la licitatii ca sa se afle in treaba, ci doar daca exista conditiile ca si producatorii de top sa aiba sanse. Abordarea mi se pare cat se poate de corecta.

Titlul "autobuzul anului 2015" primit la IAA (expozitia internationala de automobile) in 2014 de un membru al familiei Lion's City (articulatul de 18 metri pe CNG - MAN Lion's City GL CNG) reprezinta un atu urias pentru MAN, in conditiile in care premiul pentru autobuze se acorda o data la doi ani, iar la editia din 2016 titlul pentru 2017 a fost acordat unui autobuz electric (Solaris Urbino 12 electric), deci pe segmentul autobuzelor clasice titlul celor de la MAN ramane in picioare cel putin pana in 2018.

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 17 Ian 2017 00:07:16    Titlul subiectului: 187941

In legatura cu ledurile de zi, cum spun si brosurile, autobuzul are asa ceva, inclusiv la spate, semnalizatoarele putand fi folosite, optional, si in acest scop. Pentru fata n-am reusit sa aflu ceva sigur cu privire la acest subiect, insa reprezentantul MAN a sustinut ca cele doua spoturi de jos ar fi pentru asa ceva. N-am reusit sa activam acele lumini, probabil ca functia e inhibata din calculator (UE lasa la latitudinea fiecarei tari acest aspect, Romania fiind printre cele care impun folosirea acestor lumini).


IMG_4652.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.93 kb
 Vizualizat:  de 5186 ori

IMG_4652.JPG



IMG_4651.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  51.29 kb
 Vizualizat:  de 5186 ori

IMG_4651.JPG



_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 10/Dec/2018
Mesaje: 245
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 17 Ian 2017 00:54:52    Titlul subiectului: 187942

Intreb si eu ,desi probabil nu aici e locul optim:
Exista vreo solutie viabila de autobuz hibrid? Nu ma refer la solutii avansate/sofisticate gen Toyota Prius si urmasele ci la o abordare mai "spartana" gen locomotive diesel electrice. Adica in loc de acumulatorii aia imensi ,greu de intretinut ,cu timp de functionare relativ mic si adevarate bombe chimice(btw -nu cred in mitul cu auto 100% electrice ca fiind 100% environment-friendly ,ba dimpotriva) sa se foloseasca un motoras de capacitate mica ,diesel sau pe benzina ,care sa aiba rol de generator de putere electrica pentru motoarele electrice ce actioneaza efectiv sistemul de tractiune.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 10/Dec/2018
Mesaje: 489
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 17 Ian 2017 07:19:59    Titlul subiectului: 187943

Solaris au lansat un autobuz hibrid care a făcut teste prin mai multe orașe, dar nu și în România.
_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 17 Ian 2017 08:58:51    Titlul subiectului: 187945

Fara teste nu se poate spune daca autobuzele hibride sunt potrivite sau nu pentru Iasi. La Stuttgart, de exemplu, sunt probleme cu ele pe trasee cu rampe accentuate lungi.

Rau n-ar fi ca macar pe CNG sa putem trece (la ani lumina distanta de restul lumii), numai ca galeata cu CNG s-a oprit la portile Romaniei, suntem in urma rau fata de lumea civilizata, si inceputurile ar fi cu preturi prohibitive...

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
Pagina 8 din 9

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community